O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
![]() ![]() |
O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
79_BMS |
![]()
Post
#481
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#482
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 25 Oct 2009, 11:44
Nu-i exclus ![]() Ba, tu ai vreo setare la forum? Primesti notificare daca cineva scrie "relanti"?!? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#483
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(driverx @ 25 Oct 2009, 12:02) QUOTE(Gaba @ 9 Nov 2009, 15:16) Must... Muttley, must... iara am bulbuci ... nu ai mai facut chiar nimic ? macar zi si tu sa nu mai imi fac sperate pana la anu ca o sa vad un film cu versiunea finala ![]() QUOTE(driverx @ 9 Nov 2009, 15:19) Teoretic a facut un rodaj sambata. Stiu ca vroia sa plece, dar nu sunt sigur daca s-a mai pornit, sau daca totusi a inceput drumul, daca l-a facut/terminat cu rabla sau pe jos ... Mda, Din pacate trebuie sa va anunt ca Matlee a primit cadoo din nou....niste ban (fara i la sfarsit). Pana scapa el de suspend o sa dispara si ultimele urme de tabla de pe beteleu. Adica din 4-5 decembrie 2009. QUOTE(iuliano_smile @ 10 Nov 2009, 10:34) Mutley, avansul scris de tine este rac sau la delcou? Daca e rac, parerea mea este: ![]() Se pare ca este mai vasneata acuma, dar cred ca totusi ai avans prea mare in turatie. Doar ca proba, incearca sa mai micsorezi avansul. 7 Oct 2017, 20:18: QUOTE(danmi @ 13 Nov 2009, 17:08) Tot respectul pentru tine si pasiunea ta, Muttley. Am citit acest topic si nu m-am putut abtine sa nu ridic spranceana de admiratie. Ma bucur sa vad ca mai sunt pasionati, in acest domeniu, care impartasesc din experiente si altora. Tine-o tot asa, nu abandona. Suntem multi care isi traiesc pasiunea prin cei ca tine. PS. Totusi nu inteleg de ce nu ai optat pentru supraalimentare cu compresor mecanic care iti oferea exact ce aveai nevoie, adica cuplu si putere la turatii mici. QUOTE(Merced @ 13 Nov 2009, 17:20) E banat si o sa intarzie raspunsul vreo doua saptamani. Oricum de cate ori s-a sucit pana acum, nu-i exclus sa faca pana la urma nici ce sugerezi tu. QUOTE(vali vtk @ 25 Nov 2009, 22:13) Se pare ca i-a ajuns pompa de benzen ![]() DSC00315.JPG ( Size: 157.92k ) Number of downloads: 162 DSC00317.JPG ( Size: 163.6k ) Number of downloads: 162 QUOTE(iuliano_smile @ 26 Nov 2009, 00:25) This post has been edited by 79_BMS: 7 Oct 2017, 20:18 |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#484
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 5 Dec 2009, 17:55
QUOTE(driverx) Teoretic a facut un rodaj sambata. Stiu ca vroia sa plece, dar nu sunt sigur daca s-a mai pornit, sau daca totusi a inceput drumul, daca l-a facut/terminat cu rabla sau pe jos ... Din vagile-mi amintiri (a trecut o luna de atunci), am facut un Pitesti - Bran - Pitesti. Asta pentru a aduna ceva kilometri si a putea strange chiulasa. Acu-mi dau seama ca nici n-am strans-o ![]() Anyway, masina merge ca un dos, relantiul e instabil si ridicat si, cel mai deranjant (foarte deranjant chiar), in frana de motor, pe la 1800-1600 rpm incep smuciturile violente, cu sunet de pinioane busite prin cutie. Am incercat pe drum nenumarate reglaje de aprindere si carburatie, fara rezultat insa. "Driveability-ul" bestiei este semnificativ alterat astfel. Nu se mai poate cobori o panta in frana de motor in treapta 4 sau 5 intre 1000 si 2000 rpm de exemplu, ci trebuie coborata in treapta 3, cu pedala de acceleratie usor apasata si turatia ridicata. Fantastic de aiurea. Evident, de vina este axa cu came. Axa cu came ce tine supapele de admisie deschise foarte mult timp si (probabil) la acel regim de turatie si sarcina nu permite alimentarea corecta a motorului prin "gaurica" aia de Carfil. Plan de actiuni: - pun carburatoare, sper la eliminarea / ameliorarea multumitoare a simptomelor; - daca punctul anterior nu e suficient, pun la loc axa de 12 TS cu care n-am avut absolut nicio problema de acest gen. QUOTE(danmi) PS. Totusi nu inteleg de ce nu ai optat pentru supraalimentare cu compresor mecanic care iti oferea exact ce aveai nevoie, adica cuplu si putere la turatii mici. Din mai multe motive: - aveam deja piesele: set motor de 1.6, carburatoare, galerie admisie, axa cu came; - parerea mea despre supraalimentarea cu compresor mecanic nu e una foarte buna. Asta pentru ca variatia presiunii depinde doar de turatie (nu si de sarcina ca la turbo-suflanta), pentru ca se foloseste de puterea motorului pentru a functiona (nu de energia cinetica si termica care oricum se iroseste a gazelor de evacuare, in cazul turbo-suflantei). Considerand ca alternativa pentru mine ar fi fost turbo-suflanta, ajung la: - cuplul unui motor turbo e cam ridicat, iar caroseria (standard) de Dacie nu prea e ce trebuie; - ar fi trebuit sa-l fac 1.4, cum decomprimarea la 1.6 e cam problematica; - cel mai prohibitiv aspect: calitatea pieselor disponibile pentru acest motor, in consecinta fiabilitatea. Poate intr-un viitor oarecare, o supraalimentare usoara, desi ma cam foarte indoiesc. Revenind la topic, la masina am facut aproape nimic. Si nici nu fac mare lucru pana nu gasesc garajul pe care-l caut de atata timp. Masina sta-n continuare nemiscata si nepornita si nedescuiata de mult timp. Am desenat noua flansa comuna pentru galerii: flansa_admisie.jpg ( Size: 33.48k ) Number of downloads: 166 ...si verificat acuratetea dimensiunilor prin imprimarea desenului de executie 1:1 si suprapunerea pe vechea flansa de aluminiu: DSC03767.JPG ( Size: 252.07k ) Number of downloads: 164 Pretenu' a mai reusit intre timp sa incarce cu sudura admisia, in zona-n care a stricat-o tot el, atunci cand i-am zis sa-ncerce o aberatie: DSC03778.JPG ( Size: 319.71k ) Number of downloads: 166 Vesti noi si in volum mare abia dupa ce gasesc garaj. Ori daca nu, vara viitoare. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#485
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(driverx @ 5 Dec 2009, 18:09) QUOTE(Muttley) ... Anyway, masina merge ca un dos, relantiul e instabil si ridicat si, cel mai deranjant (foarte deranjant chiar), in frana de motor, pe la 1800-1600 rpm incep smuciturile violente, cu sunet de pinioane busite prin cutie. Am incercat pe drum nenumarate reglaje de aprindere si carburatie, fara rezultat insa. "Driveability-ul" bestiei este semnificativ alterat astfel. Nu se mai poate cobori o panta in frana de motor in treapta 4 sau 5 intre 1000 si 2000 rpm de exemplu, ci trebuie coborata in treapta 3, cu pedala de acceleratie usor apasata si turatia ridicata. Fantastic de aiurea. ... WELCOME to the club ![]() ![]() ![]() Ti-am zis io, dar n-ai vrut sa ma crezi. Eu am muncit un an sa scap de problema, tu ai muncit aproape un an sa ai un comportament la fel de infect ca la Lancer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() QUOTE(Minel @ 5 Dec 2009, 20:20) Am studiat un pic poza si sper sa ma insel , este cumva o fisura acolo ..... ![]() index.jpg ( Size: 321.99k ) Number of downloads: 37 QUOTE(iuliano_smile @ 5 Dec 2009, 21:11) De ce nu incerci turbinele de diesel, unde actioneaza ca turbina cu geometrie variabila. Uite aici explica cum functioneaza acest tip de turbina, si zis ca este destul de decent pentru cea ce vrei tu. Adica cuplu laturatie mica. QUOTE(ArtVandelay @ 5 Dec 2009, 22:02) This post has been edited by Muttley: 7 Oct 2017, 20:34 |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#486
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 6 Dec 2009, 01:12
Minel, da, asa pare ![]() Voi vedea dupa frezare, rectificare si polizarea sudurilor ce mai vrea galeria aia de la mine. Dupa mai bine de un an, nici varianta aspirata nu e gata, asa ca discutia despre turbine e inutila, va asigur. Sa renuntam la ea va rog. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#487
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Minel @ 6 Dec 2009, 09:47) Mai mult ca sigur o reincarcare cu sudura dupa executarea sanfrenelor in acele zone unde se observa lipsa de material in afara de ce ti-am arat eu ..... QUOTE(payty @ 6 Dec 2009, 16:04) daca pui mana pe o axa care a fost pe un motor de 1600 incearca sa o masori intr-un fel. macar ridicarea maxima daca nu si gradele. la "bolidul" meu se pare ca axa standard de 1600 merge mai bine decat cea de TS. motorul e mai puternic decat vechiul, cu axa de TS, desi celalalt avea si RC o idee mai mare si chiulasa modificata cat de cat la canale. masina se simte ca trage bine pana pe la 3000 rpm. celalat motor in jur de 2600 incepea sa piarda din cuplu. e foarte posibil sa difere axele de 1600 de restul, desi nu sunt foarte sigur. e doar o presupunere bazata pe modul in care se comporta motorul pe care il am acum. am avut una singura, de pe vechiul motor de 1600 dar fiind in stare jalnica am aruncat-o si am inlocuit-o cu cea de TS inainte sa o compar cu altceva, macar vizual. in cartea lui Mondiru nu e mentionata nicio diferenta, dar am gasit si alte lucruri neadevarate acolo, asa ca e posibil sa nu fie corect. QUOTE(emircea @ 6 Dec 2009, 18:22) |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#488
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 9 Dec 2009, 18:42
Azi mi-am gasit garaj si am dat avansul la chirie pe prima luna. Din pacate insa, prima luna e ianuarie, cum abia atunci va deveni liber. Asta e, pana atunci poate reusesc sa pregatesc pe cat posibil galeria de admisie. A, da, si mi-am mai comandat o pompa de benzina, aparent mult mai adecvata nevoilor de presiune ale carburatoarelor si mai potrivita pretentiilor mele de montaj (compartiment motor, nu langa rezervor): http://www.dellorto.co.uk/merchandise/prod...artsectionID=18. Facet-ul din pozele puse de vali ramane de rezerva. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#489
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(emircea @ 10 Dec 2009, 09:48) Dupa cum se prezinta, pare a fi cu membrana si seamana cu aia de Damas. Daca tot ai Facet-ul, nu stiu ce te mai complici cu aia. Din cauza regulatorului? Apropos de regulator, pe la instalatiile hidraulice si de aer comprimat exista o asa numita 'supapa de refulare'. Se alege un model care sa deschida pe la 0,6 bari, rezistent la benzina (sunt unele cu piston, nu cu membrana) si se inseriaza pe retur. Intre tur, carburator si retur poate sa ramana un simplu T, iar presiunea in zona aia nu va depasi 0,6 bari (sau la cat e reglata supapa sa deschida). |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#490
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 10 Dec 2009, 10:01
0.6 bar e foarte mult. Facet-ul e aproape bun, da maxim 0.27 bar. Huco face 0.14 bar, ceea ce nu e bun, e perfect. Ca debit sunt comparabile, adica ambele alimenteaza mai mult decat trebuie. Facet se monteaza neaparat aproape de rezervor, e o pompa care impinge. Huco se pune la compartimentul motor, fiindca se pricepe sa suga (sa n-aud comentarii vizavi de formularea asta). Repet intrebarea - ce sa fac cu regulator de presiune daca pot evita?!? __________________________________________________________ Si ca sa nu ne mai repetam la nesfarsit cu aceleasi povesti, sa schimb subiectul... Am luat o decizie asupra sistemului de recirculare gaze carter. Kitul e comandat, astept sa fiu invitat sa-l iau: FMUNCTCF.jpg ( Size: 26.77k ) Number of downloads: 40 Si o poza de pe net cu un montaj oarecare: gxxA_nS_1b62dc799e828fb923369c9f8452046e.jpg ( Size: 349.2k ) Number of downloads: 48 Il voi pune pe motor cand vor fi si carburatoarele-n peisaj. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#491
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(emircea @ 11 Dec 2009, 12:58) Ok, m-ai convins cu pompele, n-am avut habar de recomandarile de montare. Nu vreau neaparat sa polemizez si sa insist mai mult decat trebuie pe subiectul asta, ci doar sa lamuresc niste confuzii care pot sa fie de ajutor si altora - dar din amintiri (parca si prin Mondiru era scris ceva) cuiul poantou inchide pana pe la 0,7 bar; mi se parea de bun simt si safe acel 0,6. Atentie, debitul pompei e dat la diametrul tubulaturii de la intrare si iesire; daca restul conductelor nu respecta acest diametru, nu va mai fi acelasi debit. Fain sistemul de recirculare, in mod sigur nu dupa aspect, ci dupa functionalitate l-ai ales. Apropos de aceasta recirculare... Ajutandu-mi diversi amici, cu motoare mai mult sau mai putin varza, am observat ca le dau mai usor de cap reglajelor daca o anulez. La final am ajuns sa aleg cel mai bun compromis si in multe cazuri departe de o functionare 'normala'. Chiar de la un ulei mai prost poti sa ai gaze de carter, chiar daca motorul este cat de cat in parametri. Nu se poate oarecum limita efectul lor, pana la un anumit moment dat? |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#492
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 11 Dec 2009, 21:52
Mi se pare enorm 0.7 bar la Carfil. Pentru Dellorto, care totusi au acelasi sistem cu cui poanto, nu am fisierul la indemana, dar am gasit informatia in topic: QUOTE(Muttley) In cartea de la MihaiD scrie ca presiunea benzinei la carburatoare trebuie sa fie intre 0.10 - 0.17 bar. Observatia ta cu privire la debit si conductele de benzina mi se pare foarte buna. Voi cauta in timp sa inlocuiesc teava de cupru dintre rezervor si compartimentul motor cu una la acelasi diametru cu stuturile din pompa si carburatoare - 8mm. Da, sistemul l-am ales dupa functionalitate. Separa vaporii de benzina de cei de ulei, benzina se-ntoarce-n motor, uleiul cu restul mizeriilor se aduna-n rezervorul ala si-l golesc periodic. Mi-a placut si ca e compact - alte modele au un furtun lateral, probabil si destul de sensibil. Insa n-am inteles ce ai vrut sa spui cu pasajul asta... "Ajutandu-mi diversi amici, cu motoare mai mult sau mai putin varza, am observat ca le dau mai usor de cap reglajelor daca o anulez. La final am ajuns sa aleg cel mai bun compromis si in multe cazuri departe de o functionare 'normala'. Chiar de la un ulei mai prost poti sa ai gaze de carter, chiar daca motorul este cat de cat in parametri. Nu se poate oarecum limita efectul lor, pana la un anumit moment dat?" Ce compromis si ce functionare normala? Efectul cui sa-l limitez? Minel, ai avut dreptate, era o fisura. Mersi A fost reparata cu sudura, apoi frezata fata dinspre chiulasa a galeriei. Inteleg ca-i gata si flansa din otel Din pacate am aflat de chestiile astea la telefon si abia sapt viitoare pot trece sa le vad. Cred c-am sa-mi iau o zi de concediu ca sa merg la atelier si sa dau gaurile de prindere dintre cele doua piese si ce mai trebuie ca sa termin admisia... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#493
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Hexer @ 11 Dec 2009, 23:48) acumo montez si eu un asemenea rezervor, dar cu o mica exceptie, unde lasi jos cand se umpla eu bag inapoi in baia de ule, mai bine zis peste nicelul de ulei, astfel pot elimina "presiunea" direct din carter si astfel curgerea uleiului inapoi din chiulasa spre baia nu mai areproblema. La multe masini e o problema la turatii mari, mai ales daca e si turbo, eliminarea presiunii din motor, cateaodat daca mergi la turatii mari indelungat chiulasa pus si simplu se umpla cu ulei, sa vazut de multe ori. La un BMW dupa cateva ture pe ciruit rezervorul era plin de ulei (cam jumat de litru). iar gazele asi lasa afara, sa nu intre inapiu in motor |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#494
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 14 Dec 2009, 18:21
QUOTE(Muttley) ....................bla bla.................................. Din pacate am aflat de chestiile astea la telefon si abia sapt viitoare pot trece sa le vad. Si s-a facut "saptamana viitoare" si am mai prins vreo 20 de minute inainte sa se-nchida atelierul. Iar piesele au iesit peste asteptari de bine In ordinea operatiilor... Fisura descoperita de Minel a fost sudata: DSC03874.JPG ( Size: 316.38k ) Number of downloads: 60 Ramane ca zona din poza s-o planez manual cu o freza mica, cum acolo va calca o piulita de pe prezonul chiulasei. Apoi frezarea galeriei. Cam ULTIMA sper! DSC03872.JPG ( Size: 196.43k ) Number of downloads: 42 Minunata placa (flansa) comuna admisie-evacuare din otel. DSC03873.JPG ( Size: 234.72k ) Number of downloads: 34 I-am cerut baiatului s-o faca la 15-17mm grosime. Cea veche din aluminiu avea 20mm. Asta a iesit la 16mm, deci 4mm de manevra castigati la distanta carburatoare - contraaripa. Nu pare mult, dar conteaza. Altceva - nu stiu dac-am precizat atunci cand am postat detalii despre "conceptia" placii. Am desenat-o intr-o zi, seara am confruntat prin suprapunere o imprimare scara 1:1 pe placa veche, mi-a dat cu oleaca de virgula, am corectat, apoi s-a pupat perfect. Ei bine, se pupa absolut perfect si cu galeria. Necesita prelucrari minime (voit am facut gaurile din placa mai mici, ca sa am de unde freza). Si o "unire" preliminara, de forma, ca sa vad unde stau: DSC03869.JPG ( Size: 267.87k ) Number of downloads: 38 DSC03870.JPG ( Size: 317.62k ) Number of downloads: 36 DSC03871.JPG ( Size: 281.25k ) Number of downloads: 36 Urmeaza o serie de operatii destul de delicate (frezare manuala canale pentru o trecere cat mai lina, practicarea gaurilor de prindere dintre cele doua, filetarea lor, polizarea sudurilor (ce a mai ramas din ele), adaugarea celui de-al doilea stut de vacuum la cilindrul 4 (mai bine sa fie acolo decat sa plang dupa el mai tarziu) si multe altele. Astea am sa le fac personal, cel mai probabil saptamana asta, daca o fi sa primesc o zi libera la munca. PS: ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#495
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Minel @ 14 Dec 2009, 21:31) Sa nu o iei drept carcoteala dar sper ca acolo este doar mizerie ... ![]() indexCAAQ8YI2.jpg ( Size: 203.04k ) Number of downloads: 35 Apropo , mai ai de munca la ea nu gluma , ajustare , refacere gauri , etc ..... |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#496
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 14 Dec 2009, 21:56
Rosu - pori in material in niste zone nefunctionale. Ma bucur ca nu e si mai rau de atat. Nu ma deranjeaza cu absolut nimic, la montajul final acolo este garnitura. Galben stanga - o gaura nu tocmai rotunda. Perechea ei din partea dreapta se prezinta mai bine. Nu e grav, pun saibe mai mari. Galben dreapta - ce a ramas dintr-o gaura data aiurea de cei ce au facut galeria. Acolo voi face o gaura filetata. Idem in partea stanga. Da, e de munca, intr-o zi e gata. Apreciez ochiul critic. Mersi ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#497
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(emircea @ 15 Dec 2009, 13:11) Daca anulam recircularea gazelor de carter in carburator, reuseam sa fac reglaje excelente si fara batai de cap prea mari. Fara anulare, cel mai bun reglaj e departe rau de un mers rotund, frumos... Nu ai numai vapori de benzina in gazelle de carter, ci si gaze rezultate in urma arderi uleiului la motoare care nu sunt tocmai in parametri. In afara de furtunul ala care scoate gazele de carter sub masina, si cu care nu ma impac, nu sunt si alte metode? Separatorul de ulei decanteaza vaporii de ulei, dar nu are nici un efect asupra altor gaze care mai sunt pe-acolo... |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#498
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 15 Dec 2009, 13:24
Eu credeam ca sunt vapori cat de cat curati de benzina care se reintorc in motor. Ori ia-o altfel: ce ramane in rezervor nu e doar ulei. Mai contine si apa, si altele Adica atat de multe porcarii care sa te faca sa crezi (macar) ca ce se-ntoarce-n motor e curat. Am retinut ideea cu reglaje facute fara recirculare This post has been edited by Muttley: 7 Oct 2017, 21:03 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#499
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#500
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 17 Dec 2009, 21:31
Pe scurt... Nivelare fata asezare piulita prezon chiulasa: DSC03880.JPG ( Size: 264.01k ) Number of downloads: 44 Dupa polizare / frezare fina suduri: DSC03881.JPG ( Size: 220.57k ) Number of downloads: 43 DSC03882.JPG ( Size: 273.05k ) Number of downloads: 43 Executare gauri filetate prindere galerie / placa: DSC03883.JPG ( Size: 307.92k ) Number of downloads: 44 DSC03885.JPG ( Size: 327.38k ) Number of downloads: 37 Ma asteptam la asa ceva si s-a-ntamplat: DSC03886.JPG ( Size: 230.04k ) Number of downloads: 38 Si ironia e urmatoarea - ma asteptam sa se intample si cu toate astea n-am cerut sa se incarce cu sudura zona. Ma uimesc tare de tot uneori... Explicatie in avans: daca faceam gaura mai jos nimeream in canalele de admisie. Am ales raul mai mic. Gaurire placa: DSC03887.JPG ( Size: 310.35k ) Number of downloads: 41 ... si felu-n care a fost umpluta de gauri (prezoane chiulasa + suruburi fixare admisie + suruburi fixare evacuare): DSC03888.JPG ( Size: 360.13k ) Number of downloads: 41 Acum partea cu adevarat nasoala... N-am mai facut poza, da' explic - gaurile filetate din galerie se strang cu suruburi din spatele placii. Suruburi cu cap imbus, iar capul ingropat in placa. Adica: - gaura strapunsa de 8.5mm pentru filet surub M8; - gaura de 13mm diametru si 8mm adancime pentru capul surubului. Precizez grosimea placii - 16mm. Ce s-a-ntamplat a fost ca le-am zis baietilor ce vreau, si ca sa n-am timp mort am gaurit/filetat/montat stuturile de vacuum in timp ce ei lucrau pe freza. Din pacate nu le-am zis COMPLET ce vreau, greseala mea. Rezultatul a fost ca dupa ce am terminat, m-am dus sa casc gura la freza in timp ce lucra si ceva nu parea in regula. Imediat am vazut ca de fapt e foarte in neregula. Freza tocmai facea gaurile de infundare a capetelor suruburilor PE PARTEA GRESITA A PLACII. Tristete mare, pus pe compilat o solutie salvatoare. Sa se faca iar flansa ar fi fost tragic, e munca multa acolo si nici material nu prea mai era. Dar dintr-o macabra fericire am gasit o solutie. Bucsare, sudare bucsa, apoi inlocuit surubul cu cap cilindric cu surub cu cap conic, pentru a se mai castiga cativa milimetri de sprijin. Daca printr-o minune cineva-i interesat de povestea asta, am sa revin cu poze explicative data viitoare, ca sa fie mai clar. Si am ridicat prostia asta: DSC03889.JPG ( Size: 262.2k ) Number of downloads: 49 Cica-i Forge, da' nu scrie nici pe ea nici pe cutie. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#501
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#502
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 17 Dec 2009, 23:15
![]() N-am zis niciodata asa ceva si nici n-am facut asa ceva. Doar am schimbat rampa culbutorilor cu una de renault. Daca cumva te referi la tacheti, ca apare des confuzia culbutor = tachet, vezi foto. 178.jpg ( Size: 258.45k ) Number of downloads: 56 Partea de gaurire e pentru ungere. Dar ai pomenit de AX culbutori, deci cred ca nu de tacheti intrebi. This post has been edited by Muttley: 7 Oct 2017, 21:45 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#503
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(CodeXS @ 17 Dec 2009, 23:28) Imi pare rau, inseamna ca am citit pe alt topic, si mai rau imi pare ca nu fac copy-paste la chestiile care le gasesc interesante. Cea cu tachetii o stiam am citit si rascitit si eu pagina aceea in cautarea unor parti "comestibile" si de "bun gust". Merci oricum Muttley, si sa ai timp sa iti faci modificarile sa poata "grohãi" corect motorul. (rampa mea e tot renault, da, cu tije mai scurte si mai grosute) QUOTE(emircea @ 18 Dec 2009, 09:56) Matli, te urmaresc... foarte curios de ce va iesi, si cred ca nu sunt singurul. Abia astept continuarea. Hexer, 'maioneza' aia se formeaza preponderent in anotimpul rece, din cauza condensului. Daca nu faci cel putin 2 schimburi de ulei/an, de preferat inainte si dupa anotimpul rece (nu toti facem kilometrii corespunzatori schimbului), nu prea ai sanse sa scapi de ea. 7 Oct 2017, 21:33: QUOTE(am. @ 18 Dec 2009, 10:16) ceva frumos 4038052477_efffb34dd2_b.jpg ( Size: 109.41k ) Number of downloads: 60 4038817898_0329a75ebc_b.jpg ( Size: 112.13k ) Number of downloads: 45 4038822396_0fd35ede63_b.jpg ( Size: 99.59k ) Number of downloads: 47 QUOTE(payty @ 18 Dec 2009, 21:33) QUOTE(razavandadalau @ 18 Dec 2009, 21:35) Va salut, Am o curizitate in minte. A reusit cineva sa mentine activ calculatorul de pe motorele cu injectie monopunct de pe Dacia, asta dupa ce a fost desfinatata injectia? Spre exemplu a fost inlocuita cu carburatoare orizontale Dellorto. A incercat cineva sa desfinteze delcoul? Sa il ilocuiasca cu o aprindere electronica? Multumesc. This post has been edited by 79_BMS: 7 Oct 2017, 21:33 |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#504
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 18 Dec 2009, 23:08
QUOTE(am) ceva frumos QUOTE(payty) motor de a110 v85. Weird... ![]() ![]() ![]() Si stiti de ce? Din cauza asta: DSC03900.JPG ( Size: 238.57k ) Number of downloads: 57 ...l-am primit cadou adineauri ![]() Dar cum ziceam... Weeeeeird ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#505
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#506
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 19 Dec 2009, 20:16
Motivul initial era asta: QUOTE(Muttley) ..... o galerie de la zero inseamna o galerie facuta prin sudura. Ca turnare aluminiu sufletu'. Iar o galerie din teava inseamna coturi cu unghiuri destul de ascutite, avand in vedere diferentele de forma si pozitie dintre gurile dinspre carburatoare si gurile dinspre chiulasa. La asta turnata trecerile sunt foarte line si bine facute. https://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1628063135 Daca nici de data asta nu iese cum trebuie, voi face galeria din inox. This post has been edited by Muttley: 7 Oct 2017, 21:42 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#507
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(payty @ 19 Dec 2009, 20:32) la cat de scurte sunt tevile, crede-ma ca n uiti va iesi din teava asa cum crezi tu. va fi ceva cum e in poza. nu ai unde sa mai si indoi tevile alea in unghi. la un moment dat am vrut si eu sa fac o galerie din asta folosind niste reductii si cam asa ar fi iesit. 15678.jpg ( Size: 9.38k ) Number of downloads: 42 QUOTE(iuliano_smile @ 19 Dec 2009, 23:33) Muttley dar de ce nu tai capatul la un unghi calculat, astfel iincat sa iti iasa asa[attachmentid=1627577800] . Ma gandesc caeste mult mai bine decat tevile cu coturile alea prea ascutite. La asta ai cel putin 2, dar nu sunt asa de ascutite, si ar curge amestecul mai lin. index.jpeg ( Size: 23.96k ) Number of downloads: 16 Si scz ca ti-am luat pozaca sa o modific ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#508
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 20 Dec 2009, 00:04
Daca va trebui vreodata om vedea. Planul este sa nu trebuiasca ![]() Posted by: Muttley 20 Dec 2009, 00:58 Azi am dus masina-n garaj. DSC03910.JPG ( Size: 323.29k ) Number of downloads: 52 DSC03915.JPG ( Size: 187.46k ) Number of downloads: 59 DSC03918.JPG ( Size: 247.73k ) Number of downloads: 57 This post has been edited by Muttley: 7 Oct 2017, 21:50 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#509
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 20 Dec 2009, 01:42) Pe langa asta, stiam ca cu cat e mai lunga teava cu atat se face amestecu mai bine si te ajuta la turatii mici, iar cu cat e mai scurta te ajuta in turatii inalte. Tog pe cineva sa confirme sau sa infirme ![]() QUOTE(vis-a-vis @ 20 Dec 2009, 07:39) QUOTE(Hexer @ 20 Dec 2009, 12:06) Eu am gasit teava din aluminium cu pareti de 10mm, diam interior 35mm, asfel poti face cum vrei, dupa care un pic de portat si e ca cel turnat...sau mai bun. Numai partea spre carburatore trebue sa faci, caci flansa spre motor e dat daca tai de pe unul orig, asa am facem una pentru un lada turbo. QUOTE Pe langa asta, stiam ca cu cat e mai lunga teava cu atat se face amestecu mai bine si te ajuta la turatii mici, iar cu cat e mai scurta te ajuta in turatii inalte. Tog pe cineva sa confirme sau sa infirme Daca e lung nu creste performanta la turatii mici din cauza amestecului, ci din natura. Exemplu cum ar fi la motoare mai noi cu lungimi varaibile, dar tot direct inainte de supapa e injectia. Lungimea conteaza, dar ca si airflow, ide e ceea ce ai scris mai sus. dar nu vreau sa intru in detalii...ar fi cateva pagini morala: lung -> trage de jos, scurt ->merge in ture ma bine. QUOTE(emircea @ 21 Dec 2009, 11:01) Matli, la garajul ala ai si rafturi numai bune de umplut cu piese. Daca ai si-o sursa de caldura si e cat de cat izolat...nu pot decat sa-ti doresc spor la treaba! |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#510
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 21 Dec 2009, 11:26
Probleme la garaj: - masina-i proptita cu bara fata in perete, iar cu usile inchise aaabia am loc sa trec prin spatele ei. Parca s-a construit blocul ala cu o Dacie 1300 drept sablon. Asta este, am sa ma obisnuiesc. - nu se inchide usa de la interior, dar o rezolv eu cumva. E izolat binisor. Deasupra e apartament, deci tavanu-i cald ![]() M-am convins de astea pentru ca am dus-o acolo sambata noapte, pe frig si ninsoare. Am spalat-o bine de tot (s-au mai dus cativa cm2 de vopsea de pe ea), am lasat-o uda acolo, iar a doua zi era uscata, n-a-nghetat. In rest are lumina, priza la 220V, chiuveta, loc berechet in laterale. Mai aduc un prelungitor, o aeroterma ca sa nu raman cu sechele de la frig si cred c-am sa-mi fac treaba numai bine. Abia astept sa se faca ianuarie ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 21:56 |