Amortizoare Logan, tip, marca, comportament, detalii
![]() ![]() ![]() |
Amortizoare Logan, tip, marca, comportament, detalii
bogdan_dsn |
![]()
Post
#361
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 730 Joined: 14 September 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Kia
Ceed SW 1.4 TGDI
2020
|
|||
DMP |
![]()
Post
#362
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Pana la urma amortizoarele KYB Excel G vin "la fix" cu arcurile de pe Logan sau se intampla ce scria 71doru acum un an?
QUOTE(71doru @ 18 Sep 2012, 23:39) Intre timp m-am dezumflat in privinta amortizoarelor KYB. ... dupa o ploaie marunta mi-a devenit evident ca masina mea nu mai ste atat de usor de controlat cum o stiam. Pierdeam aderenta rotilor motoare relativ usor la accelerare in curba, masina devenind evident subviratoare. ... Azi am fost la service si banuiala mea s-a confirmat. Amortizoarele fata KYB, au platanul pe care se sprijina arcul sudat cu 8 mm mai sus. Consecinta este cresterea garzii la sol si deci modificarea geometriei suspensiei gandite de fabricant. ... |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
bogdan_dsn |
![]()
Post
#363
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 730 Joined: 14 September 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu dupa montarea lor am fost la un reglaj de directie si era ceva unghi dereglat, dar nu stiu sa iti zic care. Am foaia in masina cu unghiurile. Dupa reglaj totul e ok.
|
--------------------
Kia
Ceed SW 1.4 TGDI
2020
|
|
tribunul |
![]()
Post
#364
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Vreau sa schimb toate amortizoarele, masina are cam 100k km, iar amortizorul din fata stanga a inceput sa troncane.
M-am gandit la kyb, se merita sa schimb si arcurile tot cu unele kyb[B]? 4 arcuri sunt cam 600 lei, toate ma duc undeva la 1500 lei. Am gasit aici codurile tuturor pieselor, cred ca mai putin Mounting Kit. http://www.kyb-europe.com/kyb-romania/catalogue.asp |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
IRONICK |
![]()
Post
#365
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Schimbi degeaba si arcurile, doar daca este lasata.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
tribunul |
![]()
Post
#366
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Nu este lasata sau cel putin asa consider eu, am vazut pe forum ca la amortizoarele kyb telerul este deplasat putin iar arcurile ar compensa aceasta distanta, asta ar fi motivul.
Imi trebuie si pt. amortizoarele din spate burdufe de protectie? This post has been edited by tribunul: 5 Apr 2014, 18:35 |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
KeO |
![]()
Post
#367
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 441 Joined: 30 March 06 From: Sibiu ![]() |
In principiu, amortizoarele de spate pt logan vin cu burduf de protectie cu tot.
|
--------------------
Dacia
1300
1982
|
|
RenaultR27 |
![]()
Post
#368
|
Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 27 February 09 From: Timisoara ![]() |
@tribunul
Esti 100% sigur ca arcurile compenseaza distanta? Daca te referi la postul meu, am specificat ca la logan nu stiu daca e valabila treaba. Poate are cineva arcuri KYB si ne lamureste daca sunt mai scurte cu 8mm decat cele stock. Pastreaza TOATE accesoriile de la amortizoarele vechi. KYB cel putin, nu vin cu burdufe de protectie, tampoane etc. This post has been edited by RenaultR27: 8 Apr 2014, 10:43 |
--------------------
Ex Dacia
Logan 1.6 8v Ambition
2005 Renault Megane 4 GT 1.6 TCe 2018
|
|
speedfane |
![]()
Post
#369
|
![]() speed_fane Group: Members Posts: 29 Joined: 1 July 12 From: Bucuresti ![]() |
amortizoarele kayaba excel g + arcuri eibach pro-kit
este corecta combinatia arc - amortizor? Intreb deoarece arcurile au sosit si am de ales intre: amortizoare kayaba sau sachs (echipare de fabrica pe masina mea). multumesc This post has been edited by speedfane: 8 Apr 2014, 14:33 |
--------------------
vw / dacia
passat / logan
2003 / 2008
- B 70 CRC / B 12 FUG
|
|
Cristi1980 |
![]()
Post
#370
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 26 August 07 ![]() |
nu stiu de ce va complicati inutil
cel mai bine totul pe kyb ! |
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B54erf
|
|
speedfane |
![]()
Post
#371
|
![]() speed_fane Group: Members Posts: 29 Joined: 1 July 12 From: Bucuresti ![]() |
nu ma complic, dar arcurile le-am primit oarecum cadou (noi noute) si sunt in dilema in ceea ce priveste amortizoarele
|
--------------------
vw / dacia
passat / logan
2003 / 2008
- B 70 CRC / B 12 FUG
|
|
tribunul |
![]()
Post
#372
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(RenaultR27 @ 8 Apr 2014, 11:40) @tribunul Esti 100% sigur ca arcurile compenseaza distanta? Daca te referi la postul meu, am specificat ca la logan nu stiu daca e valabila treaba. Poate are cineva arcuri KYB si ne lamureste daca sunt mai scurte cu 8mm decat cele stock. Pastreaza TOATE accesoriile de la amortizoarele vechi. KYB cel putin, nu vin cu burdufe de protectie, tampoane etc. Am comandat tot ce se putea de la kyb: amortizoare fata/spate, arcuri fata/spate, burdufuri de protectie pt. amortizoarele fata, si kiturile tot pt. amortizoarele fata. Alte piese de la kyb nu mai exista. O sa vad atunci cand le montez, daca-mi mai trebuie ceva. Am inteles ca-mi mai trebuie bucsele pt. amortizoarele din spate, se pare ca amortizoarele kyb nu vin cu acele bucse. Cred ca o sa mai astept putin ca vreau s-o si incalt: "Goodyear Efficient Grip Performance" La itp iti verifica si amortizoarele? m-am programat pt. saptamana viitoare la itp, si eram curios cam ce uzura au amortizoarele originale de pe masina. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
Kojak |
![]()
Post
#373
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
Cristi1980 |
![]()
Post
#374
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 26 August 07 ![]() |
CONTRACOST 50 ron la itp,dupa verificarea tehnica a itp-ului, iti verifica si starea amortizoarelor
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B54erf
|
|
RenaultR27 |
![]()
Post
#375
|
Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 27 February 09 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(tribunul @ 8 Apr 2014, 20:17) Am comandat tot ce se putea de la kyb: amortizoare fata/spate, arcuri fata/spate, burdufuri de protectie pt. amortizoarele fata, si kiturile tot pt. amortizoarele fata. Alte piese de la kyb nu mai exista. O sa vad atunci cand le montez, daca-mi mai trebuie ceva. Am inteles ca-mi mai trebuie bucsele pt. amortizoarele din spate, se pare ca amortizoarele kyb nu vin cu acele bucse. Cred ca o sa mai astept putin ca vreau s-o si incalt: "Goodyear Efficient Grip Performance" La itp iti verifica si amortizoarele? m-am programat pt. saptamana viitoare la itp, si eram curios cam ce uzura au amortizoarele originale de pe masina. Te rog frumos cand vin arcurile sa le masori inaltimea si fata si spate. Multumesc! Sa nu uiti sa amorsezi amortizoarele inainte sa le montezi! http://www.kyb-europe.com/kyb-romania/comm...tting-tips.html Later edit: Hmmm, pe site la ei vad ca mai nou sunt trecute si dimensiunile, 320 mm fata si 340 mm spate. Stie cineva ce dimensiuni au cele originale? Eventual si grosimea spirelor. La Kayaba sunt 13.5 mm fata si 11.25 mm spate. This post has been edited by RenaultR27: 9 Apr 2014, 08:58 |
--------------------
Ex Dacia
Logan 1.6 8v Ambition
2005 Renault Megane 4 GT 1.6 TCe 2018
|
|
tribunul |
![]()
Post
#376
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Confirm, amortizoarele kyb spate nu vin cu bucsele superioare.
Iar rulmentul de pe fata este SNR bagat in cutie kyb si importat de unix. This post has been edited by tribunul: 9 Apr 2014, 21:11 |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
IRONICK |
![]()
Post
#377
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
tribunul |
![]()
Post
#378
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Acestea sunt rezultatele in urma testului pt. amortizoare: fata s/d 73%/69%, spate s/d 59%/54%.
Masina are 100k km si 8 ani. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
speedfane |
![]()
Post
#379
|
![]() speed_fane Group: Members Posts: 29 Joined: 1 July 12 From: Bucuresti ![]() |
Deci astazi am schimbat si eu amortioarele si arcurile originale astfel:
amortizoare fata + spate kayaba excel-g + flansa, rulment...kit snr arcuri eibach prokit Ca prima impresie dupa aproximativ 100 km parcursi: Masina este mult mai asezata pe drum, din punct de vedere al rigiditatii este ok dar necesita atentie la denivelarile ample. Garda la sol a coborat exact cat trebuie (din punctul meu de vedere aproape insesizabil) tinand cont ca folosesc masina zi de zi 50% urban 50% extraurban. Per ansamblu ma declar multumit de investitia facuta. 2014_04_15_17.22.25.jpg ( Size: 264.42k ) Number of downloads: 825 ca si costuri: arcurile 490 de lei (comanda facuta in germania - cu transportul m-am descurcat eu) amortizoare spate 2x 115 lei amortizoare fata 2 x 175 lei kit snr 2 x 108 lei manopera 200 + geometria 80 acum ca a fost mult sau putin...nu mai conteaza, rezultatul este peste asteptari p.s.: amortizoarele spate nu au venit la pachet si cu bucsile superioare, acestea fiind achizitionate separat This post has been edited by speedfane: 15 Apr 2014, 16:51 |
--------------------
vw / dacia
passat / logan
2003 / 2008
- B 70 CRC / B 12 FUG
|
|
tribunul |
![]()
Post
#380
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
O sa scriu cu rosu
AMORTIZOARELE KYB EXCEL-G, cod producator fata-333741 si spate-343418, AU FIX ACELEASI DIMENSIUNI CA CELE ORIGINALE MONTATE DE FABRICA PE MASINA. Burdufurile de protectie de la amortizoarele originale (cele montate in fabrica) se potrivesc perfect pe amortizoarele kyb. Amortizoarele kyb de pe spate nu vin cu cu cele 2 bucse, dar se pot folosi fara probleme bucsele vechi. La 100k km, recomand sa se schimbe doar amortizoarele, arcurile si restul de piese nu necesita inlocuire. Dupa inlocuire nu am apucat sa fac prea multe drumuri, dar facand o camparatie la cald cu cele vechi .... nu pot sa zic ca ma dau pe spate. Masina pare ca este putin mai inalta. Putin = 1 sau 2 cm, nu am fost inspirat sa masor inainte si dupa, am facut aproximarea masurand ochiometric distanta dintre roata si aripa. Faptul ca am schimbat si arcurile o simt mai dura, dar dura o consideram si inainte. Am in roti presiunea 2.2, iar cauciucurile sunt cele originale de opt ani. Tot acum am inlocuit si rahatelele ale de bucse dintre bara stabilizatoare si bascule (bieletele antirului). Cu ocazia asta am descoperit ca pivotul din bascula era mort, cel de pe stanga, era bascula originala. This post has been edited by tribunul: 16 Apr 2014, 07:27 |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
Cristi1980 |
![]()
Post
#381
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 26 August 07 ![]() |
pai da, o sa ai stabilitate mai buna cu KYB mai ales pe curbe daca le iei cu viteza
|
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B54erf
|
|
tribunul |
![]()
Post
#382
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Revin cu cateva impresii dupa vreo 500 km facuti.
- simt in volan mai bine socurile luate de roti, spre exemplu "zonele de dilatare" de la poduri daca trec peste ele pe rand cu rotile. (asta poate ca am schimbat un pivot la bascula) - topaie la fel tare ca cele vechi cand trec peste bumperii de incetinire. - sunt destul de zgomotoase la gropile mai mari sau peste sinele de tramvai, chiar pot sa zic ca sunetul scos e un fel de troncaneala. Poate sunt mai pretentios, dar nu le recomand, nu sunt cu nimic peste cele cu care a venit masina, chiar pot sa zic ca troncaneala care se aude cand trec peste gropi/sine e deranjanta. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
IRONICK |
![]()
Post
#383
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
1. daca topaie, inseamna ca arcurile kyb sunt prea tari, cu cele de fabrica nu are deloc efectul asta
2. pentru zgomot mai mare la gropi, ai jocuri in alte elemente (faptul ca suspensia este mai tare, poaye sa troncane si ceva din habitaclu sau chiar usile) 3. daca simti in volan chiar si rosturi, este joc in directie sau bucse uzate la bascula This post has been edited by IRONICK: 22 Apr 2014, 21:02 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
RenaultR27 |
![]()
Post
#384
|
Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 27 February 09 From: Timisoara ![]() |
@tribunul poti te rog sa faci o poza masinii din lateral? Sunt curios cat s-a inaltat, ochiometric, dupa schimbarea arcurilor.
La mine n-au aparut zgomote/trancaneli etc. dupa schimbare(am schimbat doar amortizoarele) dar stabilitatea s-a imbunatatit fata de stock, fara discutii. Incearca o manevra gen "testul elanului"si o sa te convingi. This post has been edited by RenaultR27: 23 Apr 2014, 15:35 |
--------------------
Ex Dacia
Logan 1.6 8v Ambition
2005 Renault Megane 4 GT 1.6 TCe 2018
|
|
tribunul |
![]()
Post
#385
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 22 Apr 2014, 21:57) 1. daca topaie, inseamna ca arcurile kyb sunt prea tari, cu cele de fabrica nu are deloc efectul asta 2. pentru zgomot mai mare la gropi, ai jocuri in alte elemente (faptul ca suspensia este mai tare, poaye sa troncane si ceva din habitaclu sau chiar usile) 3. daca simti in volan chiar si rosturi, este joc in directie sau bucse uzate la bascula 1. Topaia si cu arcurile din fabrica, o simteam rigida si inainte, cel mai tare la intrarea in parcarea subterana de la Carrefour Berceni sau la bumparii de la Hornbach. Prin topaiala se intelege ca sare in sus doar o singura data cand se urca rotile din fata pe bumper. 2. Nu am alte jocuri, tocmai am facut itp-ul si l-am facut pe bune. 3. Bascula pe stanga tocmai am schimbat-o acum, ca aveam pivotul vechi distrus. Am pus una echipata complet Lemforder. Eu ma gandeam invers, ca inainte datorita pivotului distrus socurile se opreau in el, acum ca-i totul nou socurile se simt in volan. Nu iau in seama zgomotele din interior. <span class='edit'>23 Apr 2014, 18:36:</span> QUOTE(RenaultR27 @ 23 Apr 2014, 16:34) @tribunul poti te rog sa faci o poza masinii din lateral? Sunt curios cat s-a inaltat, ochiometric, dupa schimbarea arcurilor. La mine n-au aparut zgomote/trancaneli etc. dupa schimbare(am schimbat doar amortizoarele) dar stabilitatea s-a imbunatatit fata de stock, fara discutii. Incearca o manevra gen "testul elanului"si o sa te convingi. N-am telefon cu aifon sa-ti fac poza, dar daca vrei iti masor distanta dintre roata si aripa. S-a imbunatatit stabilitatea, dar in cate curbe de 90 grade crezi ca intru cu 120 km/h, pe mine ma intereseaza mai mult confortul. Poate sunt eu prea pretentios si ma asteptam la miracole. This post has been edited by tribunul: 23 Apr 2014, 17:42 |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
RenaultR27 |
![]()
Post
#386
|
Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 27 February 09 From: Timisoara ![]() |
Daca poti masoara, te rog, distanta dintre aripa si roata. Multumesc.
Nu e vorba de intrat cu viteze foarte mari in curbe, ca loganu' oricum nu-i o masina cu valente sportive, ci avand o stabilitate mai buna, iti ofera o placere de a conduce sporita. Chiar daca nu intri la limita in curba, tot se simte stabilitatea in plus, la cum se aseaza pe drum etc. Am eu piticii mei. Mie mi s-a parut mai confortabila cu amortizoare Kyb decat cu cele stock. |
--------------------
Ex Dacia
Logan 1.6 8v Ambition
2005 Renault Megane 4 GT 1.6 TCe 2018
|
|
tribunul |
![]()
Post
#387
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Am mai strans putin "surubul" la caseta si parca s-a mai infundat putin zgomotul.
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
IRONICK |
![]()
Post
#388
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(tribunul @ 23 Apr 2014, 16:31) 1. Topaia si cu arcurile din fabrica, o simteam rigida si inainte, cel mai tare la intrarea in parcarea subterana de la Carrefour Berceni sau la bumparii de la Hornbach. Prin topaiala se intelege ca sare in sus doar o singura data cand se urca roti Atunci intelegi gresit topaiala, ce spui tu este comportamentul normal pentru un amortizor. ![]() Topaiala este atunci cand arcul este prea tare pentru amortizor si oscileaza de mai multe ori si rapid. La suspensia confortabila oscilatia este lenta, de unde si efectul de barca. 28 Apr 2014, 20:07: QUOTE(tribunul @ 23 Apr 2014, 16:31) Trasul de roata cu mana nu inseamna verificarea jocurilor in bratele suspensiei.This post has been edited by IRONICK: 28 Apr 2014, 21:07 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
tribunul |
![]()
Post
#389
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Recomanda-mi o solutie pt. o altfel de verificare, fata de trasul de roata.
O sa-mi inlocuiesc si cauciucurile, am ales Michelin Energy Saver +, am gasit unele fabricate in Germania, sigur cele noi o sa fie mai elastice si o sa se simta. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
IRONICK |
![]()
Post
#390
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
pune orice altceva decat Michelin
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 11:58 |