Sistem electromagnetic în loc de platină!!
![]() ![]() ![]() |
Sistem electromagnetic în loc de platină!!
dex lada |
![]()
Post
#241
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 443 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
lada
2105
- secret
|
|||
calinp |
![]()
Post
#242
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
|
-------------------- |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#243
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dex lada @ 13 Mar 2006, 13:35) Pe linkul de mai sus ai sistem platina si sistem "reluctor"-bobina magnetica. Acuma, ce senzor adaptezi? Hall dedicat auto (gen Siemens HKZ 121?) sau TLE 4905? HKZ 121: te uiti la schema de mai jos, aia cenusie, cu platine; in loc de rez de 47ohm/5W legi una de 820 ohm,acolo legi iesirea de la senzor, iar intre + montaj si + senzor una de 100 ohm. Daca adaptezi TLE, mai trebuie un tranzistor inversor, cu ceva decuplari, ce scria ceacu. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dex lada |
![]()
Post
#244
|
Membru autentic Group: Members Posts: 443 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(calinp @ 13 Mar 2006, 15:25) QUOTE(diaconuliviu @ 13 Mar 2006, 15:41) Pe linkul de mai sus ai sistem platina si sistem "reluctor"-bobina magnetica. Acuma, ce senzor adaptezi? Hall dedicat auto (gen Siemens HKZ 121?) sau TLE 4905? HKZ 121: te uiti la schema de mai jos, aia cenusie, cu platine; in loc de rez de 47ohm/5W legi una de 820 ohm,acolo legi iesirea de la senzor, iar intre + montaj si + senzor una de 100 ohm. Daca adaptezi TLE, mai trebuie un tranzistor inversor, cu ceva decuplari, ce scria ceacu. link-ul lam vazut imainte sa intreb aici ,de-ai am si intrebat ca nu am vazut nimic cu senzor hall acolo. da dar zice ca schema are ceva probleme adica cea cenusie nu merge. si mai pune una jos de tot. This post has been edited by dex lada: 14 Mar 2006, 23:45 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#245
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dex lada @ 14 Mar 2006, 23:44) Partea de intrare la cea de jos e la fel, aceeasi rezistenta inlocuita, aceeasi de 100Ohm adaugata. Asta daca ai cum adapta acel HKZ 121. Daca nu, si pui TLE4905, uite cum am gindit eu, mai putin acea rez de 10K, de care ceacu zice ca poate lipsi. http://img133.imageshack.us/my.php?image=hall9mt.jpg |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dex lada |
![]()
Post
#246
|
Membru autentic Group: Members Posts: 443 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
da e bine sa stea tranzistorul in delco ?
Nu "capteaza" semnale parazite ,etc. Nu e mai bine sa stea in arindere ? Si o schema simpla cu senzor hall ai ? (2,3 tranzistori) |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
fisele alea albastre le-am luat de la un magazin de piese auto sunt tesla cel putin asa scrie pe ele le am din decembrie 2002.Dyogenes ce mai faci?,cum iti merge delcoul nu ai mai scris nimic. astept parerea ta.eu incerc sa fac aprinderea cdi pe care ai postat-o la topicul cu aprinderea.a fost un chin sa desfac traf ala din sursa de comp am stricat vreo 3 pana am desfacut unul fara sa sparg ferita.daca o sa am probleme o sa te caut pt un sfat ,sper sa nu te deranjez.
![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#248
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Eu exist in continuare, am facut Timisoara dus-intors pe delcou electromagnetic, consumul a fost de 6,8, mi se pare mare dar cred ca e de la carburator. Oricum invart de surubul de la amestec, nu se intampla nimic cu turatia motorului. M-am uitat in carb, e superjegos si scapa benzina pe la axul clapetei de accel. Maine va fi o zi dedicata carbului, il spal cu decarbusolv, ii schimb clapeta, axul, garniturile de teflon si jiglerele. Sper sa redevina OK. Inca nu am pus tila termocontractanta peste magneti, dar nu am avut probleme, nu au sarit (chiar daca la Sibot in jud Alba am luat amenda pt viteza).
Pentru Diaconuliviu: eu am facut delcoul cu BS 570 facut de IPRS, tranzistorul e un BD135 in afara delcoului, nu am montat deocamdata condensatori de decuplare si nu capteaza paraziti. Daca vrei cu adevarat sa faci un delcou fara platina si ai "nacaz" cu senzorii, iti fac cadou vreo 3 buc de BS570, am o traista de ei din tastaturi vechi. Toate cele bune! |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#249
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@ dexlada:
Eu am dat idee de schema, oricum comanda asa o voi face. Ca voi muta sau nu trenzistorul in afara, o sa mai vad, acel tranzistor trebuie sa existe, face inversarea semnalului.Deocamdata nu am senzor, am un betaSM 231, mi se pare mai putin sensibil. Schema de ce? De aprindere? Malvina. IPA (aia postata pe undeva de DodoBird). Ce a aratat Ceacu pe aici. Inlocuirea acelei rezistente de 47-150 ohm trebuie facuta cum am zis. @dyogenes: sincer, as vrea ce spui tu,BS 570 , dar, eu is din Olanesti-Vilcea.Vorbim pe privat. Eu am pus BC 337, la CDI curentul cu care se "joaca" intrarea e mic. @ Fabian. Ai incercat sa fierbi acele trafuri si le-ai crapat? Eu UN SINGUR exemplar am crapat pentru ca in loc sa fierb am incercat sa fortez cu un cutter. Prin fierbere iese imediat.Atentie, pui traful in apa calda, apoi dai in fiert. La prima fierbere, detasezi cu lama cutter I de E. Pui iar la fiert, il iei in cirpa si cu degetul (prin cirpa) apesi pe centralul E, tinind carcasa cu mina cealalta. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#250
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
multumesc pentru sfaturi acum sa va dau si eu unul .tranzistorul ala am inteles ca vreti sa il montatiin afara delcoului.eu am faut un delcou la un prieten care avea aprindere deaia ruseasca si indelcou i-am montat un bd135.nu are absolut nici o problema atita timp cat montati pe placuta aia si un cond pe alimentare eventual chiar 2 dyogenes stie ,unul electrolitic cam de 47 de micro si un ceramic de 100 nano.(am pus si o poza dar tranz nu se prea vede e intre rez aia portocalie si varnesul ala galben)bafta baieti.
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
lord_sith |
![]()
Post
#251
|
![]() IT'S ALIVEE!!..IT'S ALIVEE!!! Group: Members Posts: 233 Joined: 31 December 05 From: Bucuresti ![]() |
am vazut acum cateva luni la un barbat(electronist) niste aprinderi electronice, asta in autovit, pareau ele cam home-made, dar cine stie? nu erau scumpe dar nu stiu daca sunt bune si merita montate! Aveti careva asa ceva montat? daca da, cum se comporta, a meritat?
![]() |
--------------------
dacia
1310
- B 28 CUA
1991 TLX Dacia Rally Team member/////B-28-CUA
|
|
moshulik |
![]()
Post
#252
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Schema pe care am implementat-o eu pe motocicleta, legarea senzorului hall se face direct la schema de "aprindere tranzistorizata" de pe tehnic.go.ro.
Attached thumbnail(s) hall_ae.PNG ( Size: 34.3k ) Number of downloads: 49 |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#253
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(moshulik @ 20 Mar 2006, 12:45) Schema pe care am implementat-o eu pe motocicleta, legarea senzorului hall se face direct la schema de "aprindere tranzistorizata" de pe tehnic.go.ro. SI merge bine? pentru ca asa cum ai postat legatura tle4905 ataca aprinderea la departarea magnetului. OK, am testat si eu un tle4905; problema e ca e tare sensibil, el reactionind la magnet de la 15 grade delco in avans. Solutia ar fi mutarea senzorului dar, nu e loc. Ce material paramagnetic as putea folosi ca ecran( as pune ca un mic "capacel" peste senzor, cu o fanta subtire in el) Dar care e materialul? Tabla din Fe, nu cred, se magnezizeaza si transmite cimpul. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
moshulik |
![]()
Post
#254
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Dap, merge foarte bine la mine, ieri am dat prima pedala la motocicleta dupa vreo 3 saptamani de inactivitate si a pornit chiar din prima, fara gluma (la motociclete nu sunt probleme de carburatie, de golire a camerei de nivel constant).
atentie - la mine circuitul de inalta tensiune e departe de senzor. Am citit pe aici ca cineva vrea sa puna senzorul in "carcasa" capacului delco, cu magnetul pe luleaua distribuitoare. Cred ca este destul de riscant, inalta tensiune poate strapunge elementele din structura lui TLE4905. Senzorul este intr-adevar foarte sensibil iar scanteia se da cand magnetul paraseste raza de sensibilitate a senzorului. Oricum, din departarea senzorului relativ la rotorul cu magneti stabilesti de fapt unghiul dwell. Nu este insa nici o problema daca "platina" sta prea mult timp inchisa, in momentul "deschiderii" sigur va apare scanteie. Ma rog, teoretic ar fi o problema, anume functionarea bobinei prea mult timp in regim continuu, dar cred ca nu e o tragedie. Totusi, in delcou este destul spatiu din cate stiu eu, de la cama pana la marginea delcoului, in care poti sa asezi senzorul. In ipoteza ca platina pierde 10% din scantei la 3000rpm e clar ca senzorul hall aduce un avantaj imens, chiar in conditiile astea, de simpla inlocuire a platinii si pastrarea avansului mecanic/vacuumatic si a distribuirii scanteii cu lulea. |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
mihait |
![]()
Post
#255
|
![]() Idei putine si fixe ! Group: Members Posts: 81 Joined: 27 October 05 From: Bucharest ![]() |
Desfacand azi din curiozitate ventilatorul de la un cooler intel ( se gripase ) am gasit in montajul din interior ( ce credeti
![]() Scrie pe el D277 3K20A. Nu am gasit pe net nimic despre acest senzor. In schimb am gasit o pagina in care se explica de ce sunt folositi in motoarele de cc fara perii. "In a Hall-based motor, the Hall IC detects the rotor position at startup and switches the stator poles to create repelling fields, causing CCW torque. After 45° of rotation, the north pole causes the IC to switch the stator polarity, continuing CCW torque ©." Sursa: http://www.sensorsmag.com/articles/0600/83/main.shtml ( senzorul este asezat exact ca in figura 3.C ) Sper ca va e de folos. I-mi pare rau ca nu am un aparat sa pun o fotografie. This post has been edited by mihait: 20 Mar 2006, 20:53 |
--------------------
Dacia
BK
- Nan
1996 ---
N/A |
|
bertro |
![]()
Post
#256
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
QUOTE(moshulik @ 20 Mar 2006, 15:14) apropo de asta, o intrebare de nepriceput ce sunt: am observat ca mai toti ati plasat magnetii pe camele axului (deci excitarea senzorului apare cand platina s-ar fi deschis) si ati folosit un tranzistor pentru inversare. Exista ceva dezavantaje daca s-ar folosi sistemul electromagnetic exact ca platina veche (cum observ ca a procedat mosulik)? adica magnetii plasati intre came si scanteia sa apara cand magnetul iese din raza senzorului, nu invers. Nu ar fi mai simplu asa? Intrebarea 2: am vazut ca unii ati folosit o "aprindere" Malvina. as putea folosi un sistem electromagnetic din asta cu o "aprinderere" Gotronic (celebra cutie rosie de tg mures)? ca io asta am pe masina. mersi. |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#257
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@bertro
1. Unghiul Dwell = 57 grade la Dacia=unghiul cit "platina" sta inchisa, deci cit se acumuleaza sarcina in bobina. Asta ar insemna ca magnetul (care pune un fel de scurt pe hall cind e in dreptul sau) sa fie cu atac pe 57 grade.Adica magnet mai mare. Sistem mai greoi. Sistem bun e Hall dedicat, dar greoi de adaptat pe Delco de Dacia-se preteaza bine la delco tip Bosch, cu dplasare de platou la avans vacuumatic. Sistemul "mosulik" ar merge pe aprindere cu gestionare de Dwell din integrat specializat.Dar e complicat. 2.Gotronicul vehiculeaza curent mare pe platina(3A), acel hall are curent de iesire mic, 10-100 mA. @Fabian. Nu gasesc tile termocontractabile aici; oare, tilele de pe condensatorii electrolitici de diametru mai mare (25mm am gasit) se pot refolosi daca le desfac cu grija, sa nu se sfisie? |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
moshulik |
![]()
Post
#258
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
A... cred ca am zis mai la inceput un aspect important. Eu am folosit magnet de neodymium, extras din sistemul de pozitionare a capului de citire de la hard-disk-uri. Magnetul asta are avantajul major ca da un camp magnetic paralel, deci nu "ataca" senzorul hall decat cand este fizic in fata lui. De asemenea, magnetul este foarte puternic, isi pastreaza forta si polaritatile chiar si daca este rupt in bucatele oricat de mici. Grosimea este pe la 1.5 - 2mm, suprafata plana, deci se poate lipi cu precizie intre doua came de pe delco.
Ieri am mai scos motorul la o tura si avantajele tind sa cred ca sunt reale, nu e doar placebo, motorul accelereaza bine, nu se limiteaza in turatie, revine foarte bine in ralanti, ralanti pe care il mentine foarte constant la turatii oricat de joase, ceea ce la un monociclindru e lucru rar. La motorul de dacie probabil cel mai sesizabil lucru ar fi disparitia vibratiilor neregulate la ralanti. Principala retinere in a monta asa cum zic eu este desigur necesitatea renuntarii la platina (ar dizloca magnetii, s-ar strica piciorul platinei), deci dificultatea revenirii "pe clasic" la o adica, dar... cum zic americanii... daca vrei sa faci omleta, trebuie sa spargi niste oua... Daca vrea cineva, mai am pe acasa magneti de-aia de donat. |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#259
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Moshulik:
Intreb: magnetii de cap optic CDRom, cei metalici, nu-s tot neomydium? Apoi, cei din Hdd am observat ceva; sint ca un sector de cerc si au polii asa: pe o fata au N si S la capete iar p fata opusa au S si N, adica is polarizati si pe lungime dar si pe grosime. Asta nu e un impediment? |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
calinp |
![]()
Post
#260
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
pentru o precizie mai mare in comutarea senzorului hall cred ca poti sa mai pui niste magneti, cu polaritate inversa, exact langa cei pe care ii ai deja. astfel vei avea o variatie de camp magnetic de la N la S (sau invers) si nu doar de la N (sau S) la 0
|
-------------------- |
|
bertro |
![]()
Post
#261
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
@liviu: mersi mult. acu' m-am luminat
![]() @moshulik, ai un PM de la mine. |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
moshulik |
![]()
Post
#262
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu cum sunt magnetii din CD-rom-uri, decat hdd-uri am "killarit"
![]() Oricum, e destul de dificil de prelucrat camele de la delco de dacie cu magneti, 4 cilindri.. 4 probleme, trebuie montati simetric, la mine nu am avut grija asta... Cum as face eu prelucrarea asta : As taia 4 bucati identice de magneti, folosind o menghina si un fierastrau cu panza de bonfire. As lipi cele 4 piese pe "intre-camele" piesei din delco, cu poxipol. Apoi ar trebui o calibrare fina pentru a asigura fronturi perfect simetrice. Dupa calibrare, ar mai merge inca uns trat de poxipol, peste toti cei 4 magneti, in loc de "tila" termocontractila. Cum ramane insa cu calibrarea fina. Aici e aici - as face un surub/piulita prin care sa pot pune cama respectiva sa fie antrenata de bormasina, care sa invarta cu turatie constanta. Apoi un senzor hall montat in proximitatea camelor legat la portul paralel al calculatorului - facut un program mic care sa citeasca timpii intre doua semnale succesive date de senzor (pinul 10 de pe portul paralel, legat direct la senzor, masa senzorului legata la pinul 25, iar alimentarea senzorului legata la un pin de output, 2, pe care se scoate semnal logic 1 pentru a da curent senzorului), avandu-se in vedere si sincronizarea fronturilor cu magnetul curent de pe pozitia curenta. Analizat apoi timpii dintre doua semnale valide si ajustat magnetii prin pilire pentru a face timpii simetrici. |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#263
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
salut vad ca v-ati apucat de lucru.parerea mea este ca mai usor si convenabil e sa folositi magnetii de la un cd-rom in primul rand ca sunt plati si in caz ca nu aveti decit 2 puteti sa ii taiati pe jumate cu o pila triunghiulara deaia de ceasornicarie ,il piliti cu muchia pilei exact pe jumatea lui pana face un sant dupa care il fortati cu grija sau il piliti pana cedeaza iar daca nu sunt chiar egali ii polizati pana ajung toti la aceeasi marime.Eu am optat pt varianta sa dea scanteia in momentul cand magnetul ataca senzorul.alt lucru ar fi sa lipiti magnetii pe o bucsa din aluminiu sau alama pt ca va da posibilitatea sa reglati magnetii astfel incat sa dea scanteia in momentul cand limba pipei se afla in dreptul plotului de pe capacul de la delcou.iar magnetii sunt mai usor de lipit si asezat exact la 90 de grade unul de celalalt(acum fiecare face cum vrea)am mai pus o data schema aia de malvina cu mmc4093 ca merge f bine dar grija la teste trebuie o sursa buna ca daca nu riscati sa ardeti mmc-ul.iar senzorul nu se arde eu il am pe masina de 3 ani si nu are nimic si nici la cei care am mai facut.
diaconuliviu:e buna invelitoarea aia de la cond dar sa ai grija cum o incalzesti sa se stranga pe magneti.daca postai mai devreme anuntul iti trimeteam o bucata de tila deaia ca mama a plecat la Olanesti azi dimineata si era la fix daca esti din Valcea (poate vorbim in mai ca vin pe Valea Oltului) |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
dex lada |
![]()
Post
#264
|
Membru autentic Group: Members Posts: 443 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Dar nu a zis nimeni de :
1 magnet pe cama si 4 senzori (1 pe cilindru )dispusi la 90 grade , 4 montaje simple cu 2,3 tranzistori care sa comande 4 bobine de inductie (1 pe fiecare cilindru,eventual unele mai mici, poate de motocicleta ceva ?). Atunci delcolul nu va mai avea rol si de distribuitor al scanteii, deci nu mai exista riscul defectari senzorilor datorita arcului electric, nu mai "fura" scanteie daca capacul este fisurat,etc cred ca sunt multe avantaje. O sa ziceti ca am o obsesie cu bobina pe fiecare cilindru, ceva am dar nu cred ca e obsesie ![]() Rusii au facut asa ceva(sau asa cred eu) dar nu se mai gaseste. Am vorbit si cu Dorin care avea niste prieteni din Moldova care au intrebat de asa ceva dar nu se mai gaseste. ![]() ![]() http://zsiguli.hu/english/english.html http://www.michailov.amh.ru/ |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
calinp |
![]()
Post
#265
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
in al doilea link, din poze, bobinele par "jumostatice" adica cam ce e pe noile dacii - trebuie neaparat control electronic al unghiului dwell sau cdi
alta aprindere fara delcou (cdi) http://electronice.adbent.ro/files/aenodelco.htm dupa parerea mea, cel mai greu e de realizat e partea electromecanica, adica ansamblul de senzori, magneti, a.i. sa se obtina impulsuri la exact 90 de grade. |
-------------------- |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#266
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@calinp
Bobinele is jumostatice, dar simple, gen motor 2T. Se pun doua, cum e si acolo. Nu centrarea la 90 ar fi problema, se face disc cu 4 canale facute le divizor. mai greu e centrarea fata de lamela distribuitor. Foarte interesanta e si eliminarea distribuitorului. @Fabian Multumesc de intentie, asta e. Ai spus sa am grija la incalzirea celor de condensatori; e vreun "secret"? Am incercat si cu magnet de CDRom metalic, taiat in 4 (pe lung si pe lat), e mic, 1,5x2, dar tot de la distanta ataca. O sa incerc deplasarea TLE macar cit mai am loc. Cum spune Fabian, o bucsa e buna, dar: surubul de blocare a ei (asa cum a facut el) va fixa bucsa cel mai sigur pe spatiul cel mai "coborit", adica pe " intercama". Alta pozitie este "instabila". Eventual pe acel disc fixat un magnet care ataca la fix senzorul si folosit ca referinta pentru ceilalti 3. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
moshulik |
![]()
Post
#267
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca cea mai simpla realizare este cu un singur magnet lipit pe cama si 4 senzori pe "stator". Iesirile senzorilor sunt de tip "Open-colector", deci pot fi legati fara problema in paralel, atat masele, alimentarile, cat si iesirile, desigur. Senzorii ar veni montati pe un disc de textolit, fixati doar in picioarele lor (e un material mai otelit un pic, sa nu se deformeze accidental). Avantajul ar fi usurinta de a face calibrarea de precizie, pe calculator (ar trebui adus delco-ul in casa, pus per bormasina, etc... cum am zis mai sus). Daca nu, merge si reglajul "la ochi", masurarea distantei relative dintre senzori cu sublerul va da sigur o precizie suficient de buna pentru simetrizarea semnalelor la 90 de grade. Un senzor costa 30.000 de lei, deci nu cresc costurile semnificativ fata de un senzor si 4 magneti.
diaconuliviu, spui ca la tine e problema asta cu sensibilitatea prea mare a senzorului. De ce distanta e vorba, 5mm, 10mm ... ? Eu sincer sa fiu nu am verificat treaba asta, la monocilindru nu m-a deranjat acest aspect. Totusi, cred ca in cazul tau tratam gresit problema. Cu cat te departezi mai mult cu senzorii de magnet, cu atat campul magnetic este mai divergent (daca magnetii nu sunt de neodymium, campul nu e paralel), deci solutia este apropierea senzorului de magnet, nu departarea. Oricum, tind sa cred ca principala cauza este structura diferita a magnetului, care "radiaza" camp magnetic cum nu trebuie. Cat sunt de puternici magnetii ? Astia de hard-disk, de exemplu, daca lipesti vreo 3-4 unu de altul si ii pui cu convexitatea semilunei in jos, pe o masa, se orienteaza pe axa nord-sud a pamantului. Nu mai zic ca daca iti prind pielea de pe degete cand se atrag doi magneti, da sangele. A.. si e foarte foarte greu sa dezlipesti doi magneti lipiti unul de altul - daca nu sunt curatati de grasime si ei si degetele, nu poti sa faci "slide" unul pe langa altul. zi-mi adresa de acasa pe pm, iti trimit un magnet de hard-disk, ca am destui. This post has been edited by moshulik: 22 Mar 2006, 09:54 |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#268
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Salut Liviu. Nu te grabi, acorda clementa postei romane vreo cateva zile. Ieri am expediat senzorii BS570, care sunt putin sensibili, simt magnetul doar de la 3-4 mm. trebuie sa ajunga curand la tine.
PS. Eu am realizat sistemul cum am mai zis, montand magnetii direct in pipa delcoului. Am folosit magneti obisnuiti, cilindrici de 5mm. magneti la 90 de grade. Nici nu sunt foarte convins de precizia micromertica a gaurilor. le-am verificat cu o raza laser de la un pointer si par coliniare 2 cate 2. Apoi am montat magnetii. Am dat cheie, a pornit din prima dar a trebuit sa umblu la avans. Dar merge absolut rotund, nici un rateu, acul turometrului e perfect satbi (cu platina acul turometrului se batzaia). Magnetii i-am imobilizat cu Picatura, dar cel mai bine e cu tila termocontractanta, cum zicea si G. Fabian. This post has been edited by dyogenes: 22 Mar 2006, 10:59 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#269
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(moshulik @ 22 Mar 2006, 09:51) diaconuliviu, spui ca la tine e problema asta cu sensibilitatea prea mare a senzorului. De ce distanta e vorba, 5mm, 10mm ... ? [...] E vorba de 7-8 mm distanta cind magnetul deschide senzorul. Nu distanta magnet-senzor perpendicular pe fata senzorului ci diagonal, cum am spus, cam 15 grade cama. Asta cu magnetul lipit direct pe cama, prin propria forta. Pe distanta perpenticulara is 4-5 mm intre el si senzor. La mine discul portmagneti va avea 24 mm diametru, deci se va apropia la 1-2 mm de senzor. Multumesc de intentie, dar magnet de HDD am, stiu si faza cu datul singelui ![]() Am preferat sa tai unul de cap CDRom ca e mai mic si se taie usor cu "oblicul". O sa incerc sa tai su unul de HDD. Multumesc Dyogenes. O sa vad si cu ei cum e. This post has been edited by diaconuliviu: 22 Mar 2006, 11:05 |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dex lada |
![]()
Post
#270
|
Membru autentic Group: Members Posts: 443 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(moshulik @ 22 Mar 2006, 09:51) Cred ca cea mai simpla realizare este cu un singur magnet lipit pe cama si 4 senzori pe "stator". Iesirile senzorilor sunt de tip "Open-colector", deci pot fi legati fara problema in paralel, atat masele, alimentarile, cat si iesirile, desigur. Senzorii ar veni montati pe un disc de textolit, fixati doar in picioarele lor (e un material mai otelit un pic, sa nu se deformeze accidental). Avantajul ar fi usurinta de a face calibrarea de precizie, pe calculator (ar trebui adus delco-ul in casa, pus per bormasina, etc... cum am zis mai sus). Daca nu, merge si reglajul "la ochi", masurarea distantei relative dintre senzori cu sublerul va da sigur o precizie suficient de buna pentru simetrizarea semnalelor la 90 de grade. Un senzor costa 30.000 de lei, deci nu cresc costurile semnificativ fata de un senzor si 4 magneti. diaconuliviu, spui ca la tine e problema asta cu sensibilitatea prea mare a senzorului. De ce distanta e vorba, 5mm, 10mm ... ? Eu sincer sa fiu nu am verificat treaba asta, la monocilindru nu m-a deranjat acest aspect. Totusi, cred ca in cazul tau tratam gresit problema. Cu cat te departezi mai mult cu senzorii de magnet, cu atat campul magnetic este mai divergent (daca magnetii nu sunt de neodymium, campul nu e paralel), deci solutia este apropierea senzorului de magnet, nu departarea. Oricum, tind sa cred ca principala cauza este structura diferita a magnetului, care "radiaza" camp magnetic cum nu trebuie. Cat sunt de puternici magnetii ? Astia de hard-disk, de exemplu, daca lipesti vreo 3-4 unu de altul si ii pui cu convexitatea semilunei in jos, pe o masa, se orienteaza pe axa nord-sud a pamantului. Nu mai zic ca daca iti prind pielea de pe degete cand se atrag doi magneti, da sangele. A.. si e foarte foarte greu sa dezlipesti doi magneti lipiti unul de altul - daca nu sunt curatati de grasime si ei si degetele, nu poti sa faci "slide" unul pe langa altul. zi-mi adresa de acasa pe pm, iti trimit un magnet de hard-disk, ca am destui. asta an incercat si eu sa zic un singur magnet si 4 sezorii. + un motaj cu 2 tranzistori cu ai facu tu ![]() costurile nu cresc foarte mult la delcou ,chiar daca cresc merita. Partea mai scumpa sunt bobinele. This post has been edited by dex lada: 22 Mar 2006, 12:12 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 13:44 |