DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages « < 34 35 36 37 38 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto

cd_i
post 16 Jun 2009, 07:29
Post #1051


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




Se poate face pornirea la buton, dar, o sa ai problema securitatii masinii, oricine putand sa o porneasca daca nu are nevoie de cheie.


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 16 Jun 2009, 09:56
Post #1052


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




atita timp cit nu se renunta la cheie , se poate pune un buton doar la demarol dar daca e mic printr-un releu


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiu_seran
post 16 Jun 2009, 10:13
Post #1053


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 15 June 09




Multumesc de raspunsuri.

Insa ceea ce as dori eu este "sa scot din schema" contactul fizic si sa-l inlocuiesc cu un simplu buton.

In privinta securitatii nu imi fac probleme ca nimeni nu ar fura o masina veche de 30 de ani care nu arata foarte bine, in plus e si la tara unde e folosita doar pentru a face mici transporturi cu o semiremorca. E o Dacie 1300, deci nu are transponder si nu e nimic sofisticat. Trebuie din cate am mai citit pe net doar un comutator pentru "pozitia de motor pornit" si inca unul pentru actionare demaror.

Eu ma gandeam: nu s-ar putea face cu un singur comutator care sa actioneze doua relee, un releu cu o anumita temporizare pentru demaror, iar celdela doilea sa fie cu automentinere pana la oprirea comutatorului, acesta jucand rolul "pozitiei de pornit motor".


--------------------
inginer sistem 1300 1980 limuzina - AR 02 RDB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 16 Jun 2009, 13:02
Post #1054


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Felicitari cd_i, foarte frumos.

Acum am cateva intrebari:
1. Acel subansamblu are incorporat si functia de minicomputer?
2. Daca nu, l-ati facut cu LCD?
3. Am reusit sa imi afc si eu o parte din programel pentru un minicomputer, unul gasit pe net(mai multe informatii aici), pe care l-am mai modificat eu pentru nevoile mele. Acum am intampinat probleme la partea de afisare. De initializat am initializat lcd, dar nu am nici o idee cum sa-l fac sa afiseze cum vreau eu. Ma puteti ajuta?


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 16 Jun 2009, 13:05
Post #1055


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




ce anume vrei sa faca?ce nu iti iese?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 16 Jun 2009, 13:14
Post #1056


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




QUOTE(tilix_boss2008 @ 16 Jun 2009, 13:02)
Felicitari cd_i, foarte frumos.

Acum am cateva intrebari:
1. Acel subansamblu are incorporat si functia de minicomputer?
2. Daca nu, l-ati facut cu LCD?
3. Am reusit sa imi afc si eu o parte din programel pentru un minicomputer, unul gasit pe net(mai multe informatii aici), pe care l-am mai modificat eu pentru nevoile mele. Acum am intampinat probleme la partea de afisare. De initializat am initializat lcd, dar nu am nici o idee cum sa-l fac sa afiseze cum vreau eu. Ma puteti ajuta?
*





Din cele doua montaje ce le-am postat pe forum cel in cutia alba are functia de minicomputer. Afisarea e facuta cu afisaje cu led (7 segmente). Motivul pentru care l-am facut cu led-uri a fost vizibilitatea. La afisajele cu led cifrele sunt suficient de mari si se vad foarte bine, poti arunca un ochi pe el in timpul condusului si ai vazut imediat ce indica, pe cand la lcd e mai greu de citit in timp ce conduci. Am un "prototip" de computer de bord cu lcd ce e montat la mine pe masina, am folosit un lcd grafic de nokia 5110/3310, dar nu e nici pe departe la fel de vizibil. Avantajul e ca poti afisa mai multe informatii in acelasi timp, plus diverse pictograme, simboluri, grafice, etc.

De ajutat te pot ajuta in limita timpului disponibil. Da-mi un PM cu id-ul tau de mess sau o adresa de mail sa putem continua discutia in particular pentru a nu polua topicul cu detalii inutile.


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 16 Jun 2009, 14:14
Post #1057


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Inutile, ... ai?!

Asa zici tu la "vanzare secrete"???


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 16 Jun 2009, 16:13
Post #1058


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Promit ca dupa ce il fac postez toate informatiile pe care le detin


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 16 Jun 2009, 18:58
Post #1059


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




Mestere smile.gif

Nu e vorba de secrete, sunt detalii inutile care chiar polueaza topicul. Spe exemplu nu toata lumea stie cu ce se mananca un afisaj lcd cu atat mai putin detaliile legate de registri de configurare, seturi de comenzi etc....

Ca si colegul tilix eu nu sunt zgarcit cu informatiile daca ma intreaba cineva ceva si stiu sa raspund, raspund cu cea mai mare placere. In schimb daca vine cineva si imi cere codul sau schema unui montaj la care eu am muncit cateva luni bune... atunci devin zgarcit tongue.gif.


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 16 Jun 2009, 22:03
Post #1060


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Stai bre, calm ca am glumit. Macar aici sa te mai gaseasca omul ca pe mess mai rar. Sper ca esti bine si tu si jumatatea ta.

Felicitari pentru proiectele duse pana la capat. Astept cablajul de la turometrul meu cu trail-light ca sa plantez SMD-urile biggrin.gif


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 Jun 2009, 22:54
Post #1061


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(cd_i @ 16 Jun 2009, 19:58)
Mestere smile.gif

Nu e vorba de secrete, sunt detalii inutile care chiar polueaza topicul. Spe exemplu nu toata lumea stie cu ce se mananca un afisaj lcd cu atat mai putin detaliile legate  de registri de configurare, seturi de comenzi etc....

Ca si colegul tilix eu nu sunt zgarcit cu informatiile daca ma intreaba cineva ceva si stiu sa raspund, raspund cu cea mai mare placere. In schimb daca vine cineva si imi cere codul sau schema unui montaj la care eu am muncit cateva luni bune... atunci devin zgarcit tongue.gif.
*


Si daca insiri pe larg poate se apuca baieti de programat ... biggrin.gif si uite asa vin mai multi cu o idee doua doar stim cu totii unde sunt mai multe procesoare treaba mere mai bine ! Multi cauta pe forumurile de eletronica etc dar nu gasesc mare branza , vede programul il compileaza si il salveaza in cip dar nu prea stiu pe lag ce scrie in el .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 Jun 2009, 07:50
Post #1062


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




uite ce vreau eu sa implementez la computerul meu, la care lucrez de 1000 de ani si nu il mai termini:

- temperatura apa
- temperatura ulei
- temperatura interior
- temperatura exterior
- turometru
- Rezervor
- Gaz (cine are instalatie de gpl)
- Tensiune baterie
- Tensiune Releu de incarcare
- Dimmer plafoniera
- Dimmer afisaj
- kilometraj+jurnalier (aici deja se complica treaba, la nivel de captura al kilometraj-ului

iar pentru dimmer plafoniera si afisaj, este putin complicat pentru ca trebuie un circuit PWM cu interfata i2c, unu dintre porturile din pic fiind ocupat cu captura pentru turometru.

daca mai vine cineva cu sugestii sau propuneri sa continuam ce am inceput.....

daca fac sursele opensource, se baga cineva la dezvoltare? tot opensource
smile.gif


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Jun 2009, 16:24
Post #1063


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Senzor de captura pentru khilometraj faci rost de la cablu de super nova la care e montat pe el senzorul de km .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 Jun 2009, 16:26
Post #1064


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




am cautat de mi-a sarit capacele, nu am gasit.....nici macar nu stiu cum arata si ce parametrii are si unde asi putea sa il montez


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 17 Jun 2009, 16:28
Post #1065


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Si se potriveste la cuplajul mecanic pe cutia de Berlina? Dar la ceasul de km din bord? Ce fel de adapari sunt necesare?


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 17 Jun 2009, 19:55
Post #1066


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Intrebare:
Care sunt valorile sondei de temperatura, ulei si benzina?
Prin valori inteleg rezistenta sondei in raport cu valoarea respectiva, sau tensiunea in raport cu valorea.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 Jun 2009, 20:13
Post #1067


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




momenta nu stiu, urmeaza sa aflu dupa ce fac montajul final ca apoi sa fac etalonarea.

cine sustine inceperea unui proiect opensource?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 17 Jun 2009, 20:22
Post #1068


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(soulraven @ 17 Jun 2009, 20:13)
momenta nu stiu, urmeaza sa aflu dupa ce fac montajul final ca apoi sa fac etalonarea.

cine sustine inceperea unui proiect opensource?
*


Pentru litrometru am urmatoarele date:
12v cand e plin
9.5v 3sferturi
8v jumatate
6.5v un sfert
5v gol
La un calcul ar iesi 0.15volti/litru.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 Jun 2009, 20:24
Post #1069


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




12V?sau 14,4 ca vorbim de masina pornita. ai masurat cu masina pornita?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 17 Jun 2009, 20:37
Post #1070


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




QUOTE(tilix_boss2008 @ 17 Jun 2009, 20:22)
Pentru litrometru am urmatoarele date:
12v cand e plin
9.5v 3sferturi
8v jumatate
6.5v un sfert
5v gol
La un calcul ar iesi 0.15volti/litru.
*




Ideea cea mai buna e sa implementati in soft un meniu de calibrare fiindca sondele romanesti au iesit pe linie cum a dat dumnezeu, nu exista notiunea de repetabilitate tehnologica. Prin urmare o etalonare ar fi mult mai sanatoasa decat implementarea de valori fixe.
In alta ordine de idei, sonda din rezervor arata toate valurile ce le face benzina in mers. Ca sa ai o indicatie in litri care sa si aiba sens e nevoie de o integrare puternica a valorilor citite de la sonda, altfel in dreptul rezervorului o sa fie un numar care "flutura" in permanenta, fiind imposibil de citit si cu atat mai putin de interpretat.

Legat de fluctuatiile tensiunii de alimentare functie de turatia motorului, va trebui implementat fie un algoritm soft care tine cont de fluctuatiile respective, fie, mai simplu, un stabilizator de tensiune care sa elimine fluctuatiile respective.

Si inca o observatie care vine in sprijinul ideii mele cu calibrarea "on site". Daca va uitati un pic la valorile masurate de colegul tilix veti vedea ca dependenta intre nivelul de benzina si tensiunea masurata nu e liniara. Daca era liniara, conform masuratorilor ar fi trebuit la jumate de rezervor sa aiba jumate din tensiunea masurata cu rezervorul plin adica 6v ori el a masurat 8.

Ehe... probleme multe... timp putin....

This post has been edited by cd_i: 17 Jun 2009, 20:40


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 Jun 2009, 20:40
Post #1071


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




se poate face o retinere de valoare sau o citire la cateva secunde. dupa cum stiu si restu de colegi cu care am colaborat, marea mea problema este meniul si interfata cu itilizatorul


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 17 Jun 2009, 20:49
Post #1072


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(cd_i @ 17 Jun 2009, 20:37)
Daca era liniara, conform masuratorilor ar fi trebuit la jumate de rezervor  sa aiba jumate din tensiunea masurata cu rezervorul plin adica 6v ori el a masurat 8.
*


mie mia iesit altceva
stiind ca rezervorul este de 45 litri, jumatatea inseamna 22.5.
valoarea de 22.5 inmultita cu constanta 0.15 ne da un rezultat de 3.37volti, care adunati cu 5v cand e gol, ne da 8.37volti, deci chiar foarte aproape


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 17 Jun 2009, 21:33
Post #1073


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




QUOTE(soulraven @ 17 Jun 2009, 20:40)
se poate face o retinere de valoare sau o citire la cateva secunde. dupa cum stiu si restu de colegi cu care am colaborat, marea mea problema este meniul si interfata cu itilizatorul
*




Citirea la cateva secunde nu iti rezolva problema. Daca la ultima citire sa zicem ca ai avut 10 litri in rezervor iar la citirea urmatoare iti arata ca ai 15 sau 20 nu ai rezolvat nimic. Chiar daca tu gasesti o formula care sa iti faca legatura intre tensiunea citita si cantitatea de benzina din rezervor, problema e rezolvata doar pe jumatate. Eu nu vreau sa trag pe dreapta si sa astept pana se linistesc valurile din rezervor ca sa stiu cata benzina mai am, eu am nevoie de informatia aia in timp real, ori in timp real valurile din rezervor iti strica toate socotelile. O solutie ar fi sa faci citiri dese, poate 5 - 10 citiri pe secunda, sa faci o medie aritmetica a valorilor citite si media aritmetica sa o afisezi.
Acum logica rusului spune ca cu cat faci media pe mai multe valori cu atat vei avea o indicatie mai stabila dar cu cat faci media pe mai multe valori cu atat ai si mai multe date de procesat care ocupa timp pretios daca vrei sa mai faci si altceva cu microcontrolerul respectiv.

Ca fapt divers turometrele ce le-am pozat pe forum afiseaza rezultatul unei medii aritmetice facute pe 64 de masuratori succesive. Masuratorile se fac in ritmul motorului adica la 1500RPM fac 50 de masuratori intr-o secunda, la 3000RPM fac 100 de masuratori, etc. De unde am scos cifrele astea o sa explic daca sunt intrebat tongue.gif.


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 Jun 2009, 21:38
Post #1074


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




dar o stabilizare de tensiune cu un condesator mai maricel nu se poate face?un condesator de 470-1000microfarazi ar trebuii sa stabilizeze valorile citite.

cumputerul de bord de la logan cum face citirea din sonda?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 17 Jun 2009, 21:52
Post #1075


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




La solnita mea, face o citire prima data, iar daca simte ceva asteapta 10 secunde si apoi modifica valoarea din "ac"


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 Jun 2009, 21:55
Post #1076


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




interesant
mai sus spuneam ceva de dimmer plafoniera si afisaj.....

aveti idee de un circuit cu 2-3 PWM-uri si cu control prin i2C?

ar mai pune ceva functionalitate in aplicatie


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 17 Jun 2009, 21:59
Post #1077


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(soulraven @ 17 Jun 2009, 21:55)
interesant
mai sus spuneam ceva de dimmer plafoniera si afisaj.....

aveti idee de un circuit cu 2-3 PWM-uri si cu control prin i2C?

ar mai pune ceva functionalitate in aplicatie
*


dimmer plafoniera de ce nu il faci direct electronic?

si dimmer afisaj pentru ce iti trebuie?


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 Jun 2009, 22:04
Post #1078


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




dimmerul de plafoniare ca sa i poti controla timpul de aprindere si de stingere, iar cel de afisaj pentru a putea sa il reglezi in functie de lumina, sa cu un senzor de lumina sa se regleze singur


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 17 Jun 2009, 22:05
Post #1079


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




De ce nu folosesti pentru dimming pwm-ul din microcontroler?
Daca chiar vrei un circuit pwm extern poti sa ti-l faci cu doua numaratoare un registru de deplasare sei cevaporti logice. Un circuit specializat ce sa genereze pwm si sa aiba comanda seriala nu cunosc, da pe goagal smile.gif


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 Jun 2009, 22:08
Post #1080


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




pe goagal, nu am gasit nimic:(........in pic mai am un singur pwm liber, ca portul celalat este ocupat cu turometru. momentan fac exceptie ca nu am idee sa scriu cod pentru pwm, asa cum nu am nici pentru meniu:)


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
63 Pages « < 34 35 36 37 38 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd May 2025 - 19:01
Forum Renault