pompa frana dublu circuit si 4 tevi .. garnituri sau corp?
![]() ![]() ![]() |
pompa frana dublu circuit si 4 tevi .. garnituri sau corp?
davidut5 |
![]()
Post
#391
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 23.95k ) Number of downloads: 1140 |
||
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|||
rodi |
![]()
Post
#392
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
hollander, un fitting*. Cu apa , ok. La exterior apa oxideaza pompa gata si complet montata; Sa ramana asa si sa vei vedea mai bine orice prelingere, cat de mica.
* daca sunt curgeri pe la filete pe la rebord. This post has been edited by rodi: 20 Nov 2010, 18:32 |
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
ghitza |
![]()
Post
#393
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
deci asa e:arc- pistonas mic -arc-pistonas mare
> < > > -ordine garniturilor pe pistonase This post has been edited by ghitza: 20 Nov 2010, 19:24 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#394
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Este vorba de ICP, pistonasele mici de bronz sau ce-o fi.
Attached thumbnail(s) untitled1.JPG ( Size: 13.13k ) Number of downloads: 1299 |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
ghitza |
![]()
Post
#395
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
e bine asa cum e in poza
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#396
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Am rezolvat atunci cu pompa, am pus pistonasele corect + o aerisire la toate rotile. Nici nu a fost nevoie sa schimb oringurile. Pompa a fost schimbata si nefolosita.
Chiar azi am facut revizia si tin franele foarte bine. Mai mult mi-a dat de cap un ncilindru pe spate. Curgea si tragea si aer, aeriseam eu si degeaba, lua aer din nou pe acolo. Era cilindrul ruginit si mancase garnitura. Sa va spun cum l-am finisat oglinda. Se infasoara pe un burghiu niste carpa, apoi la sfarsit smirghel uzat de 120, se baga sa intre putin fortat pe cilindru, si se invarte cu bormasina. Apoi se inlocuie smirghelul de 120 cu unul de 600. La sfarsit optional pe carpa se pune putina pasta polish si se freaca cilindrul. Oglinda iese, numai sa nu fie prea atacat cilindrul |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
mstrungar |
![]()
Post
#397
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 12 April 07 ![]() |
Salut domnilor, am o intrebare pentru cei mai cunoscatori: Acum vre-o doua saptamani, in trafic, am ramas fara frana (pedala in podea), totul s-a intamplat la calcarea pedalei putin mai tare, s-a auzit un sunet metalic si pedala sa dus in podea. Dupa ce am ajuns teafar acasa (frana de motor si frana de mana la viteze specifice melcului) am mers la un magazin auto si am cumparat: doua seturi garnituri frana, 2 aerisitoare, 2 seturi garnituri etrier, lichid de frana si arcul de la pedala de frana. In ziua urmatoare m-am apucat de lucru, am gasit roata pe unde s-a scurs lichidul, am schimbat garniturile, noroc ca am cumparat si aerisitorul deoarece pe cel vechi pana l-am dat jos nu ma avea hexagon - deci am schimbat si aerisitorul, am pus arcul la pedala de frana, lichid de frana, aerisit si totul parea OK, insa in trafic de atunci si pana acum, cand iau piciorul de pe pedala de frana aceasta revine la pozitia initiala (sus) in 2 - 3 sec. timp in care masina franeaza tot mai putin pana pedala ajunge sus. Frana este OK, arcul (am verificat) este pus bine, intre timp am cumparat altul (ambalat frumos) in ideea ca primul era prea slab dar degeaba. Acum m-am obisnuit cu situatia si ridic piciorul putin mai repede piciorul de pe frana dar sunt curios care este problema. Nu am desfacut niciodata un burduf de servofrana si nu stiu ce este in el, e posibil sa existe un arc de revenire inauntru care sa se fi rupt? la altceva nu stiu sa ma gandesc... fenomenul este ca si cum vacuumul este prea mare si arcul nu reuseste sa recupereze pedala repede. Ah, intre timp am desfacut si pompa de frana de pe servo si nu am vazut nimic suspect. Va multumesc pentru eventualele raspunsuri.
|
--------------------
Dacia
berlina
2000, 1,4, injectie
- BN 03 FDJ
|
|
ghitza |
![]()
Post
#398
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
daca zici ca frana este OK atunci este din servo zic eu care merge reparata dar e chinuiala lu dracu si daca nu ai mai facut mai bine strangi bani iei alta de noua sau de pe la bursa gasesti de papuc
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
mstrungar |
![]()
Post
#399
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 12 April 07 ![]() |
Dupa teoria de aici, de pe acest forum, am luat lucrurile de la inceput: Am cautat chit de reparatie pompa centrala de frana dar nu am gasit la nici un magazin de specialitate din Bistrita, raspunsul vanzatoriilor a fost ca nu mai renteaza sa aduca piese care se vand foarte rar, in Bistrita dacile (cu exceptia Logan...etc.) sunt o raritate. Asa ca am luat un set de garnituri si o sticla de lichid de frana DOT 3 Lifrom. Am desfacut pompa de frana si am schimbat garnituriile si oringurile de la ICP; am verificat supapele din pistonase, am reglat tija de la servo la simt pana nu a mai atacat pompa; am montat pompa si conductele; am implut pompa si rezervorul cu lichid de frana; am aerisit prin cadere toate rotiile in urmatoarea ordine: spate stanga, spate dreapta, fata dreapta, fata stanga completand tot timpul lichidul din rezervor; am incercat sa aerisesc circuitul secundar de la aerisitorul din pompa tragand printr-un furtun transparent dar m-am saturat sa tot strang aerisitorul, sa golesc furtunul, iar sa trag, iar sa golesc... deoarece iesea cu bule de aer in continuu, asa ca am pus un furtun intr-o sticla si cu un dispozitiv am suflat in rezervor, pana la urma a iesit doar lichid; la sfarsit am montat si senzorul ICP (am stat si m-am gandit ulterior ca tot acest proces de aerisire a fost facut fara ca pompa sa intre in avarie - deci se putea instala senzorul ICP inainte) si totul a fost OK. Insa problema mea (revenirea pedalei de frana) nu a fost rezolvata... intradevar acum pedala ajunge mai repede sus dar asta doar din cauza ca acum cursa pedalei este mai mica si senzatia de franare a masinii in secunda de dupa luarea piciorului de pe pedala de frana este mai redusa dar nu a disparut complet... Cam asta e, mai ramane doar servo, asta am schimbat-o de vre-un an si jumatate deoarece cealalta avea membrana fisurata. Oricum este un pas in fata, acum functioneaza mai bine, cu servo o sa vad eu mai incolo. Multumiri tuturor celor care au postat pe acest forum, in special celor care au raspuns dar si celor care au pus intrebarile potrivite. Am iutat sa mentionez ca pompa se afla in avarie, becul functionar dar firul taiat si conectat celalat, inainte de a desface pompa am incercat sa o scot din avarie demontand senzorul si actionand pedala de frana de cateva ori dar nu a iesit, probabil pistonasele de la ICP erau blocate in pozitia circuit secundar deschis.
|
--------------------
Dacia
berlina
2000, 1,4, injectie
- BN 03 FDJ
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#400
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
In legatura cu icp, intre cele 2 pistonase nu trebuie sa fie nici un arc.
In legatura cu revenirea, ai verificat si cele 2 supape de la pistonasele mari? Sa nu fie blocate. Ai verificat servo sa vezi daca merge tija usor cand apesi fara pompa? |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
mstrungar |
![]()
Post
#401
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 12 April 07 ![]() |
Daca intelegi cat de cat principiul de functionare (explicat destul de bine pe acest forum) iti dai seama ca nu are ce cauta nici un arc intre pistonasele de la ICP, le-am montat bine. In legatura cu "supapele" de la pistoanele din pompa am scris in post ca le-am verificat, ele sunt normal inchise (afara din pompa) iar la montaj devin normal deschise in pozitia de repaus a pompei deoarece sunt actionate de arcurile din pompa care imping pistoanele in bolturile elastice. Servo am actionat-o fara pompa si functioneza bine, din pacate nu am pornit si motorul (probabil asa ar fi fost mai elocvent). Eu cred ca la servo este problema, nu stiu cum se manifesta un defect la supapa de intrare a aerului in servo dar cred ca ar trebui sa se diminueze "ajutorul" vacuumului nu sa creasca...
|
--------------------
Dacia
berlina
2000, 1,4, injectie
- BN 03 FDJ
|
|
Gaby1989 |
![]()
Post
#402
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 2 February 09 ![]() |
Sal prieteni , cu acceasi problema ma consult si eu si nu stiu ce sa mai fac , am schimbat 2 pompe de frana pana acum , una m-a tinut 3 luni si cv , si una o luna , e pompa cu 4 conducte , tot la fel am pedala tare o perioada si deodata se slabeste si tine la fund de tot , care ar putea fi cauza , din ce cauza se poate defecta pompa ? Am folosit pana acum numai lichid de frana DOT 3
|
--------------------
Dacia
Berlina
1998
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#403
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Exact la fel a patit subsemnatul.Am schimbat pistonasele cu tot cu garnituri,a tinut frana exact o sapamana.Dupa aia aerisesc roata stanga fata(de la sofer) si iar mai merge o saptamana si am frana mai ferma.Culmea ironiei e ca rotiile din spate cand franez se blocheaza iar la cele din fata nu vad nici o urma de frana.Deci aerisesc roata din fata si franeaza rotile din spate mai ferm.Mentionez ca nu curge nimic si nici lichidul nu dispare.Am incercat sa schimb furtunasele de frana din fata dar am abandonat datorita faptului ca erau blocate filetele,probabil le voi schimba cu conducta cu tot.
Tot lichid DOT 3 am pus,de la atatea aerisiri e nou in tot circuitul. Nu mai gasesti un mecanic bun din pacate... Unul mi-a spus ca asa e dacia si ca sa am frana trebuie sa schimb tot:pompa,conducte,pistonase,etc de mi-a venit sa-l cotonogesc.Chiar daca le-ai schimba din pacate nu mai gasesti piese ca odinioara de calitate. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
davidut5 |
![]()
Post
#404
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Asa face cand trage aer pe undeva. Vezi daca nu cumva pierde lichid pe spate. Pe fata in locul tau as schimba garniturile, sa vezi daca se rezolva.
Acum cu gerurile astea sa inmuiat si la mine frana, garniturile proaste la frig isi pierd proprietatile. |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
andras |
![]()
Post
#405
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 11 September 07 ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 10 Jan 2011, 09:37) Exact la fel a patit subsemnatul.Am schimbat pistonasele cu tot cu garnituri,a tinut frana exact o sapamana.Dupa aia aerisesc roata stanga fata(de la sofer) si iar mai merge o saptamana si am frana mai ferma.Culmea ironiei e ca rotiile din spate cand franez se blocheaza iar la cele din fata nu vad nici o urma de frana.Deci aerisesc roata din fata si franeaza rotile din spate mai ferm.Mentionez ca nu curge nimic si nici lichidul nu dispare.Am incercat sa schimb furtunasele de frana din fata dar am abandonat datorita faptului ca erau blocate filetele,probabil le voi schimba cu conducta cu tot. Tot lichid DOT 3 am pus,de la atatea aerisiri e nou in tot circuitul. Nu mai gasesti un mecanic bun din pacate... Unul mi-a spus ca asa e dacia si ca sa am frana trebuie sa schimb tot:pompa,conducte,pistonase,etc de mi-a venit sa-l cotonogesc.Chiar daca le-ai schimba din pacate nu mai gasesti piese ca odinioara de calitate. Paulorossi.Verifica daca capacul de la rezervorul de lichid de frina are gaura de aerisire. |
--------------------
dacia
1310 Li
2004
- cv ** jza
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#406
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
N-are,cel putin nu am sesizat lucrul acesta.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Gaby1989 |
![]()
Post
#407
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 2 February 09 ![]() |
nici la mine nu pierde lichid , la mine e invers , tine fata mai bn , spatele nu prea lucreaza , cum am spus , merge bn dak schimb pompa in jur de o luna si dupaia aceeasi problema . Chiar daca as schimba tot sistemul nu cred ca as rezolva ceva pentru ca piesele din ziua de azi , chiar si de uzina , sunt de proasta calitate . Daca as depista cauza poate as putea sa rezolv ceva . Stie cineva Rolul la supapa aia mica de vacuum ? ce rol are ? daca ar trage aer pe acolo se poate intampla sa nu mai am frana ?
|
--------------------
Dacia
Berlina
1998
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#408
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Daca nu merge servofrana, sau daca trage aer nu se inmoaie pedala, ci se intareste, adica se apasa mai greu.
Ai inspectat vizual cilindrii de frana pe spate? |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
andras |
![]()
Post
#409
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 11 September 07 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310 Li
2004
- cv ** jza
|
|
ghitza |
![]()
Post
#410
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
fii mai explicit cu aceasta gaura de aerisire la bdonas.unde trebuie data sau dac are unde sa ma uit
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#411
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Daca ai capac fara plutitor, in mijloc are o gaurica, daca nu are, se face.
http://fl1.shopmania.org/files/poze-imagin...t~t_9584971.jpg Daca ai cu plutitor nu-i trebuie ca rasufla destul. http://www.4tuning.ro/images/capac-rezervo...rana-Oltcit.jpg This post has been edited by davidut5: 11 Jan 2011, 23:55 |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#412
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Care-i explicatia tehnica?
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
vladut88 |
![]()
Post
#413
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Explicatia tehnica e ca ,tu tot franezi si pompa cere lichid ,daca nu are pe unde sa patrunda aerul in pahar la pompa se creaza vid si ea nu mai poate lua lichid
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#414
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Merci vladut88 si davidut5.Nu am sesizat lucrul acesta,o sa ma uit mai atent dupa gaura cu surprize.E posibil sa fie si sa fie infundata sau chiar inexistenta.O sa-i fac maine o inspectie.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Gaby1989 |
![]()
Post
#415
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 2 February 09 ![]() |
Vizual , cilindri pe spate nu prezinta fisuri , garniturile sunt bune , nu pierde lichid ,
|
--------------------
Dacia
Berlina
1998
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#416
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Verifica si repartitorul. Sa lucreze, sa nu curga.
|
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
Gaby1989 |
![]()
Post
#417
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 2 February 09 ![]() |
la ce repartitor te referi ? la cel de pe punte din spate ?
|
--------------------
Dacia
Berlina
1998
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#418
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Da la el ma refer. Dai si burduful ala jos, sa fie uscat acolo, fara rugina. Inainte sa-l pui la loc baga si niste vaselina.
|
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#419
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Am dat gaura in capacul rezervorului de lichid frana si nu s-a simtit nici o imbunatatire a franei.Ar trebui sa aerisesc mai intai?
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
andras |
![]()
Post
#420
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 11 September 07 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310 Li
2004
- cv ** jza
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 02:26 |