DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

35 Pages « < 3 4 5 6 7 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> bujie Dacia 1300

argon
post 27 Mar 2006, 17:40
Post #121


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Zaheiu @ 27 Mar 2006, 17:31)
Referitor la sinteroame. Eu stau pe langa Obor si am observat ca la toate magazinele din zona nu gasesti decat NP18. Am intrebat de np21 sau np24 si spun ca n-au avut, numai d-astea aduc.
Nu m-am uitat la ambalaj, dar mi se pare suspect sa nu aiba decat np18.
*




Same here...dintotdeauna am mers cu n18...din cate stiu eu sunt de 1300..da eu am 1400..trebuie n21..nu are niciunde blink.gif ...apropo..care sunt efectele folosirii bujiilor mai calde? asa stiu ca n18 sunt mai calde..si n21 sunt mai reci...si vezi ca n24 nu este...cred huh.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 27 Mar 2006, 19:31
Post #122


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(argon @ 27 Mar 2006, 13:19)
Un sfat util pentru cei cu Sinterom...
Ambalajele Sinterom originele au următoarele elemente distinctive față de cele contrafăcute: la sigla Sinterom cercurile trec sub scînteie, iar la cele contrafăcute deasupra, tipul bujiei este scris cu caractere drepte, iar la celelalte cu înclinate, culoarea albastră a degradeului din fundal este bleu la Sinterom și albastru indigo la celelalte. De asemenea, culoarea roșie utilizată pe ambalajele Sinterom este roșu coca-cola iar pe cele contrafăcute este roșu carmin. Pe verso, la cele inscripționate 14 NP 18 lipsește certificarea RAR și TUV.

Spun asta deoarece piata a fost invadata de falsuri Sinterom produse de diverse firme, si cumparati deastea si va plangeti aici ca vai ce naspa sunt Sinteromul..normal ca-s naspa daca le nimeriti contrafacute
*


Uite ca mi-am luat si eu teapa astazi: de 18 ani merg cu sinterom si am fost multumit...pana acum. Motorul are rateuri in teava, deci una sau mai multe bujii rateaza scanteia. Am pus si poza cutiei aici. argon, este un fals dupa parerea ta?

This post has been edited by AC: 27 Mar 2006, 19:32

Attached thumbnail(s)
100_1810.JPG ( Size: 547.72k ) Number of downloads: 31


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Mar 2006, 19:52
Post #123


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Ambalajul pare OK, dar poate continutul era schimbat..eu stiu de povestea cu bujiile contrafacute din media...s-au facut controale si s-au descoperit vreo 3 firme pirat care falsificau bujii Sinterom..la un moment dat piata a fost invadata de ele...ei zic ca i-au prins..da nu cred ca i-au prins pe toti...

Am vazut cu ochii mei bujie "Sinterom" care scapa compresie pe langa izolator...daca s-a ajuns sa se falsifice banalele sinterom, va dati seama la ce nivel s-a ajuns cu falsificarea celor de marca, Bosch de exemplu...nici nu vreau sa ma gandesc popa.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 28 Mar 2006, 20:07
Post #124


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




argoane si eu am avut mai calde din astea pt 1,3.faza e ca sunt bune iarna,DAR nu tin mai mult de 10.000 km in general.pe bune ultimele fix 10.000 km(erau pt 1,4)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 28 Mar 2006, 20:31
Post #125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Mai fratilor, nu mai inteleg nimic...Am luat in buzunar un tabel de echivalente, postat tot pe aici de cineva si m-am dus pe la magazine. Brisk-ul care se gaseste (pe spatele spune ca sunt printre altele si potrivite la dacie) are codul N15YC. In tabel arata ca are lungimea filetului de 12.7mm (1/2"). La fel codul la NGK (BP6H) corespunde tot acestei lungimi de filet. Insa pe cutia de sinteroame, se dau alte echivalente in cazul acestor bujii si anume pentru NGK se da codul BP4H care are lungimea filetului de 11mm 97/16"). Nu mai stiu ce sa mai cred. Oare de fapt sunt bujii care se potrivesc "aproximativ" si astia din magazine le vand ca echivalentul Sinterom 14NP18?
Dimensiunile ca dimensiunile, dar daca cifra termica este total neadecvata, diferita de 225? Oare a gasit cineva pe net un tabel in care sa putem verifica cifra termica a diverselor tipuri de bujii?


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 28 Mar 2006, 20:37
Post #126


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai cel mai bine este de la fabricantul bujiei:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 28 Mar 2006, 20:39
Post #127


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(ydaniel @ 28 Mar 2006, 20:37)
pai cel mai bine este de la fabricantul bujiei:)
*


Pai asta-i, ca nu am vazut asemenea informatii si ma gandeam ca poate altcineva a reusit sa gaseasca.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 28 Mar 2006, 20:39
Post #128


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




cauta pe site.sigur vei gasi ceva:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 28 Mar 2006, 21:18
Post #129


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Sunt doua posibilitati in ceea ce priveste bujiile straine pentru dacia:
1. Corespund ca parametri cu np18, pentru motoarele de 1300, pentru ca nu merita sa faca mai multe tipuri pentru o masina pe duca.
2. Sunt mai performante, adica plaja de valori termice este mai mare (acoperind sa zicem np18 + np21).

Dupa aspect, totusi, ce am vazut eu par calde.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Mar 2006, 07:24
Post #130


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca va intereseaza NGK, pentru Dacie sunt bune BP6H-VG si BP6HS.

Am o nelamurire..toata lumea spune ca bujiile trebuie sa fie brun-roscate, ca atunci merge motorul bine, in toate cataloagele de probleme de bujii de pe net nu zice de bujiile roscate ar fi cele corespunzatoare.
Eu le am aurii...adica curate cu o tenta aurie, in nici un caz roscate...

asa arata bujiile mele

This post has been edited by argon: 29 Mar 2006, 07:31

Attached thumbnail(s)
p1_1.jpg ( Size: 12.42k ) Number of downloads: 36


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 29 Mar 2006, 11:01
Post #131


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




sa fie de la substantele pe care le pun ai nostrii in benzina eco premiun pentru ca nu mai pot folosi tetraetilul de plumb??


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 29 Mar 2006, 12:06
Post #132


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(AC @ 28 Mar 2006, 20:31)
Mai fratilor, nu mai inteleg nimic...Am luat in buzunar un tabel de echivalente, postat tot pe aici de cineva si m-am dus pe la magazine. Brisk-ul care se gaseste (pe spatele spune ca sunt printre altele si potrivite la dacie) are codul N15YC. In tabel arata ca are lungimea filetului de 12.7mm (1/2"). La fel codul la NGK (BP6H) corespunde tot acestei lungimi de filet. Insa pe cutia de sinteroame, se dau alte echivalente in cazul acestor bujii si anume pentru NGK se da codul BP4H care are lungimea filetului de 11mm 97/16"). Nu mai stiu ce sa mai cred. Oare de fapt sunt bujii care se potrivesc "aproximativ" si astia din magazine le vand ca echivalentul Sinterom 14NP18?
Dimensiunile ca dimensiunile, dar daca cifra termica este total neadecvata, diferita de 225? Oare a gasit cineva pe net un tabel in care sa putem verifica cifra termica a diverselor tipuri de bujii?
*


Ca ceata sa fie totala: am masurat azi cu sublerul lungimea filetului la 14NP18. Are filet de lungime 12.7mm! Culmea, pe cutia Sinterom se dau bujii echivalente dar care au dupa cum am mai spus, 11mm conform tabelului de pe net. Nu mai inteleg nimic, astia de la Sinterom nu stiu oare dimensiunile echivalente bujiilor 14NP18???


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 29 Mar 2006, 12:11
Post #133


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(argon @ 29 Mar 2006, 07:24)
Daca va intereseaza NGK, pentru Dacie sunt bune BP6H-VG si BP6HS.

Am o nelamurire..toata lumea spune ca bujiile trebuie sa fie brun-roscate, ca atunci merge motorul bine, in toate cataloagele de probleme de bujii de pe net nu zice de bujiile roscate ar fi cele corespunzatoare.
Eu le am aurii...adica curate cu o tenta aurie, in nici un caz roscate...

asa arata bujiile mele
*


Dupa cum pare bujia din acea poza, nu are ore prea multe de functionare, asta-i problema. Exista 2 posibilitati: ori o sa capete culoarea normala, brun roscata, ori o sa se cocseze (daca bujia nu are cifra termica corespunzatoare). Apropo, ce tip bujie este?


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Mar 2006, 14:59
Post #134


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Zaheiu @ 28 Mar 2006, 21:18)
Sunt doua posibilitati in ceea ce priveste bujiile straine pentru dacia:
[...]
2. Sunt mai performante, adica plaja de valori termice este mai mare (acoperind sa zicem np18 + np21).
[...]

Cam asta gindesc si eu. Ca si argument aduc acele Denso W20 FP-U, care is date ca universale pentru Dacia 1300, 1310, 1400. Parca si 1600?
Deci acopera plaja mai mare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Mar 2006, 15:44
Post #135


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(AC @ 29 Mar 2006, 12:11)
Dupa cum pare bujia din acea poza, nu are ore prea multe de functionare, asta-i problema. Exista 2 posibilitati: ori o sa capete culoarea normala, brun roscata, ori o sa se cocseze (daca bujia nu are cifra termica corespunzatoare). Apropo, ce tip bujie este?
*



Aia din poza e Denso..eu am NGK..amandoua japoneze...sinteromul se face roscat si la mine..dar NGK nu...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Mar 2006, 08:02
Post #136


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere





Pai citi km ai cu NGK? daca sint putini, n-a avut timp sa se faca roscata, asta era ideea. Se face in timp.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Mar 2006, 20:32
Post #137


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




depinde culoare bujiilor de cea a aditivolor din benzina!dar ca regula generala trebuie sa fie uscate:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LYM
post 1 Apr 2006, 23:29
Post #138


Membru


Group: Banned
Posts: 194
Joined: 18 January 06
From: Bucuresti




Am patit-o si eu cu niste bujii Sinterom - dupa nici 2000km incepuse masina sa dea in nas la accelerare, rateuri pe teava de esapament. Am pus niste bujii Champion acum si au disparut toate dintr-o data.
No more Sinterom for me (cu toate ca eram relativ multumit de ele ... cand mergeau)


--------------------
Dacia 1310 - GJ-15-LYM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu_84
post 2 Apr 2006, 11:52
Post #139


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 January 06




Codurile bujiilor BOSCH:

Attached thumbnail(s)
Bujii_20Bosch.JPG ( Size: 135.7k ) Number of downloads: 20


--------------------
Dacia 1310 - ph-XX-xxx
Pestele care lupta impotriva curentului moare electrocutat. :P
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristu
post 3 Apr 2006, 12:07
Post #140


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 22 August 05




Salutare,
Are ceva daca merg cu bujii BRISK NR17YC care sunt recomandate pentru Dacia cu injectie ?
Pentru carburatie se recomanda N15YC de la Brisk, dar nu prea am gasit

Le-am schimbat pe cele vechi VALEO cu BRISK NR17YC si porneste mult mai usor


--------------------
Dacia 1300 Berlina '81 - B-17-BPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 3 Apr 2006, 13:10
Post #141


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Sa nu aiba filetul mai lung, ca nu o sa le mai poti scoate!


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Apr 2006, 13:16
Post #142


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Zaheiu @ 3 Apr 2006, 13:10)
Sa nu aiba filetul mai lung, ca nu o sa le mai poti scoate!
*




Si daca le scoti distrugi filetele din chiulasa...dar totusi exista o metoda complicata, prezentata pe aici pe undeva de Liviu


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristu
post 3 Apr 2006, 13:22
Post #143


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 22 August 05




Filetul e identic cu cele pe care le-am scos (VALEO).
Le-am schimbat fiindca dimineata imi pornea extrem de greu, la a-2, 3-a cheie lunga
Cele vechi VALEO nu aveau mai mult de 8000 KM si nici nu aveau electrozii uzati.
Acum imi porneste din prima (cu soc bineineles)


--------------------
Dacia 1300 Berlina '81 - B-17-BPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Apr 2006, 06:59
Post #144


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Am pus brisk pentru Dacie, si tuseste in toba wacko.gif
Am zis ca e de la avans, dar am pus inapoi vechile sinterom, si merge ca unsa, ati mai patit careva? oare de ce nu se impaca masina mea cu brisk? mellow.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byte
post 18 Apr 2006, 10:08
Post #145


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 March 06




Cred ca am patit-o si eu cu bujiile Siterom contrafacute ...
Am schimbat bujiile acum vre-o 2000 km si de atunci a inceput sa curga ulei pe langa bujii (situatia nu a fost grava la inceput dar s-a inrautatit cu timpul). Alaltaieri am decis sa le schimb si surpriza ... totul e in ordine nu mai curge pic de ulei si am facut aprox 500 de km cu astea noi.
Diferenta pe care am observat-o intre bujii este ca cele vechi au varful in care se introduce fisa de culoare gri inchis si nu poate fii desurubat ... a mai vazut cineva astfel de bujii?


--------------------
Dacia 1310 TLX - TM-10-LKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Apr 2006, 10:55
Post #146


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




eu stiu ca toate bujiile indiferent de marca au varful ala desurubabil.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharp
post 18 Apr 2006, 17:07
Post #147


Membru superior


Group: Members
Posts: 55
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 18 Apr 2006, 07:59)
Am pus brisk pentru Dacie, si tuseste in toba wacko.gif
Am zis ca e de la avans, dar am pus inapoi vechile sinterom, si merge ca unsa, ati mai patit careva? oare de ce nu se impaca masina mea cu brisk? mellow.gif
*


Eu am brisk pe dacie de vreo 12.000 km si au mers struna (le-am curatat ce-i drept de cateva ori); nu stiu ce inseamna ca tuseste in toba, dar nici nu vreau sa aflu smile.gif. Inainte am mers cu sinteroame, tot super ok.
Astea brisk sunt mereu acoperite de un strat subtire negru, insa nu au urme de uzura.
Aprindere electronica, of course, de la nea Ioan.


--------------------
ex Dacia berlina / toyota corolla sedan 1.4 VVT-i 1998 / 2006
Stiinta ne-a transformat in zei mai inainte de a merita sa fim considerati oameni.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 19 Apr 2006, 09:40
Post #148


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Mi se pare mie, sau cam multa lume e nemultumita de Brisk? De alea de gaz, cel putin nu am auzit pe nimeni de bine.
Daca o bujie straina e mai ieftina ca un sinterom inseamna ca valoarea ei reala (materiale, pret la fabrica) este mult mai mica. Probabil si calitatea pe masura.
Gresesc?


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Apr 2006, 09:53
Post #149


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Distanta la Brisk-uri era de 0.5-0.6 , asa le-am cumparat.
Le-am pus la 0.7 si merge bine, nu mai tuseste(asa mult biggrin.gif )

QUOTE
nu stiu ce inseamna ca tuseste in toba, dar nici nu vreau sa aflu


Iti zic eu ce inseamna, scoate o fisa, si mergi la toba, va "tusi" regulat, ala e tusitul de care vorbesc, adica rateaza scanteia, amestecul nu se aprinde. Ei bine, eu nu am scos nici o fisa, dar tusea neregulat, tot acelasi tusit ca si cand ai scoate o fisa, dar binentels aleator, nu regulat.
Deci bujiile ratau scantei, cand le taia capu' , marind distanta la 0.7, am scapat de tusit, dat nu de tot, mai face din cand in cand.
Cand pun sinteromul, nu mai tuseste DELOC, merge perfect...concluzia e ca bujiile astea Brisk rateaza scantei.

PS am aprindere cat se poate de clasica.

This post has been edited by argon: 19 Apr 2006, 10:01


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 20 Apr 2006, 21:48
Post #150


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




eu am brisk de aproape 3 ani si sunt super multumit de ele.
am si aprindere gotronic de vreo 5 ani si nu mi-a facut figuri niciodata.
cu aprindere sinteroamele se uzau repede dar mergeau bine, cu brisk nu se mai uzeaza ca au electrozii mai grosi si merg la fel de bine.
ma intreb daca exista sinteroame contrafacute, de ce nu ar exista si brisk??alta explicatie nu am..


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
35 Pages « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 19:48
Forum Renault