bujie Dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
bujie Dacia 1300
argon |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
AC |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(argon @ 27 Mar 2006, 13:19) Un sfat util pentru cei cu Sinterom... Ambalajele Sinterom originele au următoarele elemente distinctive față de cele contrafăcute: la sigla Sinterom cercurile trec sub scînteie, iar la cele contrafăcute deasupra, tipul bujiei este scris cu caractere drepte, iar la celelalte cu înclinate, culoarea albastră a degradeului din fundal este bleu la Sinterom și albastru indigo la celelalte. De asemenea, culoarea roșie utilizată pe ambalajele Sinterom este roșu coca-cola iar pe cele contrafăcute este roșu carmin. Pe verso, la cele inscripționate 14 NP 18 lipsește certificarea RAR și TUV. Spun asta deoarece piata a fost invadata de falsuri Sinterom produse de diverse firme, si cumparati deastea si va plangeti aici ca vai ce naspa sunt Sinteromul..normal ca-s naspa daca le nimeriti contrafacute Uite ca mi-am luat si eu teapa astazi: de 18 ani merg cu sinterom si am fost multumit...pana acum. Motorul are rateuri in teava, deci una sau mai multe bujii rateaza scanteia. Am pus si poza cutiei aici. argon, este un fals dupa parerea ta? This post has been edited by AC: 27 Mar 2006, 19:32 Attached thumbnail(s) 100_1810.JPG ( Size: 547.72k ) Number of downloads: 31 |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
argon |
![]()
Post
#123
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ambalajul pare OK, dar poate continutul era schimbat..eu stiu de povestea cu bujiile contrafacute din media...s-au facut controale si s-au descoperit vreo 3 firme pirat care falsificau bujii Sinterom..la un moment dat piata a fost invadata de ele...ei zic ca i-au prins..da nu cred ca i-au prins pe toti...
Am vazut cu ochii mei bujie "Sinterom" care scapa compresie pe langa izolator...daca s-a ajuns sa se falsifice banalele sinterom, va dati seama la ce nivel s-a ajuns cu falsificarea celor de marca, Bosch de exemplu...nici nu vreau sa ma gandesc ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#124
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
argoane si eu am avut mai calde din astea pt 1,3.faza e ca sunt bune iarna,DAR nu tin mai mult de 10.000 km in general.pe bune ultimele fix 10.000 km(erau pt 1,4)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
AC |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Mai fratilor, nu mai inteleg nimic...Am luat in buzunar un tabel de echivalente, postat tot pe aici de cineva si m-am dus pe la magazine. Brisk-ul care se gaseste (pe spatele spune ca sunt printre altele si potrivite la dacie) are codul N15YC. In tabel arata ca are lungimea filetului de 12.7mm (1/2"). La fel codul la NGK (BP6H) corespunde tot acestei lungimi de filet. Insa pe cutia de sinteroame, se dau alte echivalente in cazul acestor bujii si anume pentru NGK se da codul BP4H care are lungimea filetului de 11mm 97/16"). Nu mai stiu ce sa mai cred. Oare de fapt sunt bujii care se potrivesc "aproximativ" si astia din magazine le vand ca echivalentul Sinterom 14NP18?
Dimensiunile ca dimensiunile, dar daca cifra termica este total neadecvata, diferita de 225? Oare a gasit cineva pe net un tabel in care sa putem verifica cifra termica a diverselor tipuri de bujii? |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#126
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai cel mai bine este de la fabricantul bujiei:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
AC |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#128
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
cauta pe site.sigur vei gasi ceva:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Zaheiu |
![]()
Post
#129
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Sunt doua posibilitati in ceea ce priveste bujiile straine pentru dacia:
1. Corespund ca parametri cu np18, pentru motoarele de 1300, pentru ca nu merita sa faca mai multe tipuri pentru o masina pe duca. 2. Sunt mai performante, adica plaja de valori termice este mai mare (acoperind sa zicem np18 + np21). Dupa aspect, totusi, ce am vazut eu par calde. |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
argon |
![]()
Post
#130
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca va intereseaza NGK, pentru Dacie sunt bune BP6H-VG si BP6HS.
Am o nelamurire..toata lumea spune ca bujiile trebuie sa fie brun-roscate, ca atunci merge motorul bine, in toate cataloagele de probleme de bujii de pe net nu zice de bujiile roscate ar fi cele corespunzatoare. Eu le am aurii...adica curate cu o tenta aurie, in nici un caz roscate... asa arata bujiile mele This post has been edited by argon: 29 Mar 2006, 07:31 Attached thumbnail(s) p1_1.jpg ( Size: 12.42k ) Number of downloads: 36 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
sa fie de la substantele pe care le pun ai nostrii in benzina eco premiun pentru ca nu mai pot folosi tetraetilul de plumb??
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
AC |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(AC @ 28 Mar 2006, 20:31) Mai fratilor, nu mai inteleg nimic...Am luat in buzunar un tabel de echivalente, postat tot pe aici de cineva si m-am dus pe la magazine. Brisk-ul care se gaseste (pe spatele spune ca sunt printre altele si potrivite la dacie) are codul N15YC. In tabel arata ca are lungimea filetului de 12.7mm (1/2"). La fel codul la NGK (BP6H) corespunde tot acestei lungimi de filet. Insa pe cutia de sinteroame, se dau alte echivalente in cazul acestor bujii si anume pentru NGK se da codul BP4H care are lungimea filetului de 11mm 97/16"). Nu mai stiu ce sa mai cred. Oare de fapt sunt bujii care se potrivesc "aproximativ" si astia din magazine le vand ca echivalentul Sinterom 14NP18? Dimensiunile ca dimensiunile, dar daca cifra termica este total neadecvata, diferita de 225? Oare a gasit cineva pe net un tabel in care sa putem verifica cifra termica a diverselor tipuri de bujii? Ca ceata sa fie totala: am masurat azi cu sublerul lungimea filetului la 14NP18. Are filet de lungime 12.7mm! Culmea, pe cutia Sinterom se dau bujii echivalente dar care au dupa cum am mai spus, 11mm conform tabelului de pe net. Nu mai inteleg nimic, astia de la Sinterom nu stiu oare dimensiunile echivalente bujiilor 14NP18??? |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
AC |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(argon @ 29 Mar 2006, 07:24) Daca va intereseaza NGK, pentru Dacie sunt bune BP6H-VG si BP6HS. Am o nelamurire..toata lumea spune ca bujiile trebuie sa fie brun-roscate, ca atunci merge motorul bine, in toate cataloagele de probleme de bujii de pe net nu zice de bujiile roscate ar fi cele corespunzatoare. Eu le am aurii...adica curate cu o tenta aurie, in nici un caz roscate... asa arata bujiile mele Dupa cum pare bujia din acea poza, nu are ore prea multe de functionare, asta-i problema. Exista 2 posibilitati: ori o sa capete culoarea normala, brun roscata, ori o sa se cocseze (daca bujia nu are cifra termica corespunzatoare). Apropo, ce tip bujie este? |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#134
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Zaheiu @ 28 Mar 2006, 21:18) Sunt doua posibilitati in ceea ce priveste bujiile straine pentru dacia: [...] 2. Sunt mai performante, adica plaja de valori termice este mai mare (acoperind sa zicem np18 + np21). [...] Cam asta gindesc si eu. Ca si argument aduc acele Denso W20 FP-U, care is date ca universale pentru Dacia 1300, 1310, 1400. Parca si 1600? Deci acopera plaja mai mare. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#135
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(AC @ 29 Mar 2006, 12:11) Dupa cum pare bujia din acea poza, nu are ore prea multe de functionare, asta-i problema. Exista 2 posibilitati: ori o sa capete culoarea normala, brun roscata, ori o sa se cocseze (daca bujia nu are cifra termica corespunzatoare). Apropo, ce tip bujie este? Aia din poza e Denso..eu am NGK..amandoua japoneze...sinteromul se face roscat si la mine..dar NGK nu... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#136
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai citi km ai cu NGK? daca sint putini, n-a avut timp sa se faca roscata, asta era ideea. Se face in timp. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#137
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
depinde culoare bujiilor de cea a aditivolor din benzina!dar ca regula generala trebuie sa fie uscate:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
LYM |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Am patit-o si eu cu niste bujii Sinterom - dupa nici 2000km incepuse masina sa dea in nas la accelerare, rateuri pe teava de esapament. Am pus niste bujii Champion acum si au disparut toate dintr-o data.
No more Sinterom for me (cu toate ca eram relativ multumit de ele ... cand mergeau) |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
andutzu_84 |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 January 06 ![]() |
Codurile bujiilor BOSCH:
Attached thumbnail(s) Bujii_20Bosch.JPG ( Size: 135.7k ) Number of downloads: 20 |
--------------------
Dacia
1310
- ph-XX-xxx Pestele care lupta impotriva curentului moare electrocutat. :P
|
|
cristu |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
Salutare,
Are ceva daca merg cu bujii BRISK NR17YC care sunt recomandate pentru Dacia cu injectie ? Pentru carburatie se recomanda N15YC de la Brisk, dar nu prea am gasit Le-am schimbat pe cele vechi VALEO cu BRISK NR17YC si porneste mult mai usor |
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#141
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Sa nu aiba filetul mai lung, ca nu o sa le mai poti scoate!
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
argon |
![]()
Post
#142
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristu |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
Filetul e identic cu cele pe care le-am scos (VALEO).
Le-am schimbat fiindca dimineata imi pornea extrem de greu, la a-2, 3-a cheie lunga Cele vechi VALEO nu aveau mai mult de 8000 KM si nici nu aveau electrozii uzati. Acum imi porneste din prima (cu soc bineineles) |
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
argon |
![]()
Post
#144
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am pus brisk pentru Dacie, si tuseste in toba
![]() Am zis ca e de la avans, dar am pus inapoi vechile sinterom, si merge ca unsa, ati mai patit careva? oare de ce nu se impaca masina mea cu brisk? ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
byte |
![]()
Post
#145
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Cred ca am patit-o si eu cu bujiile Siterom contrafacute ...
Am schimbat bujiile acum vre-o 2000 km si de atunci a inceput sa curga ulei pe langa bujii (situatia nu a fost grava la inceput dar s-a inrautatit cu timpul). Alaltaieri am decis sa le schimb si surpriza ... totul e in ordine nu mai curge pic de ulei si am facut aprox 500 de km cu astea noi. Diferenta pe care am observat-o intre bujii este ca cele vechi au varful in care se introduce fisa de culoare gri inchis si nu poate fii desurubat ... a mai vazut cineva astfel de bujii? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
argon |
![]()
Post
#146
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu stiu ca toate bujiile indiferent de marca au varful ala desurubabil.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sharp |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru superior Group: Members Posts: 55 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 18 Apr 2006, 07:59) Am pus brisk pentru Dacie, si tuseste in toba ![]() Am zis ca e de la avans, dar am pus inapoi vechile sinterom, si merge ca unsa, ati mai patit careva? oare de ce nu se impaca masina mea cu brisk? ![]() Eu am brisk pe dacie de vreo 12.000 km si au mers struna (le-am curatat ce-i drept de cateva ori); nu stiu ce inseamna ca tuseste in toba, dar nici nu vreau sa aflu ![]() Astea brisk sunt mereu acoperite de un strat subtire negru, insa nu au urme de uzura. Aprindere electronica, of course, de la nea Ioan. |
--------------------
ex Dacia
berlina / toyota corolla sedan 1.4 VVT-i
1998 / 2006 Stiinta ne-a transformat in zei mai inainte de a merita sa fim considerati oameni.
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#148
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Mi se pare mie, sau cam multa lume e nemultumita de Brisk? De alea de gaz, cel putin nu am auzit pe nimeni de bine.
Daca o bujie straina e mai ieftina ca un sinterom inseamna ca valoarea ei reala (materiale, pret la fabrica) este mult mai mica. Probabil si calitatea pe masura. Gresesc? |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
argon |
![]()
Post
#149
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Distanta la Brisk-uri era de 0.5-0.6 , asa le-am cumparat.
Le-am pus la 0.7 si merge bine, nu mai tuseste(asa mult ![]() QUOTE nu stiu ce inseamna ca tuseste in toba, dar nici nu vreau sa aflu Iti zic eu ce inseamna, scoate o fisa, si mergi la toba, va "tusi" regulat, ala e tusitul de care vorbesc, adica rateaza scanteia, amestecul nu se aprinde. Ei bine, eu nu am scos nici o fisa, dar tusea neregulat, tot acelasi tusit ca si cand ai scoate o fisa, dar binentels aleator, nu regulat. Deci bujiile ratau scantei, cand le taia capu' , marind distanta la 0.7, am scapat de tusit, dat nu de tot, mai face din cand in cand. Cand pun sinteromul, nu mai tuseste DELOC, merge perfect...concluzia e ca bujiile astea Brisk rateaza scantei. PS am aprindere cat se poate de clasica. This post has been edited by argon: 19 Apr 2006, 10:01 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#150
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
eu am brisk de aproape 3 ani si sunt super multumit de ele.
am si aprindere gotronic de vreo 5 ani si nu mi-a facut figuri niciodata. cu aprindere sinteroamele se uzau repede dar mergeau bine, cu brisk nu se mai uzeaza ca au electrozii mai grosi si merg la fel de bine. ma intreb daca exista sinteroame contrafacute, de ce nu ar exista si brisk??alta explicatie nu am.. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:48 |