Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
Siconi |
![]()
Post
#1021
|
||
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
|
||
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|||
brigada_diverse |
![]()
Post
#1022
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
defineste impecabil.....
am vorbit cu cineva si imi face o fulie mica...adica baza mica a trapezului(cureaua) va fi la aproape 8mm de ax |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
cibi25 |
![]()
Post
#1023
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
Gata sa rezolvat cu alternatorul deocamdata nu stiu ce mai poate aparea in timp, cauza a fost un fir (+)de la faruri legat aiurea de fostul propietar la halogene care nu a fost izolat bine atingea caroseria prin zona radiatorului.
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#1024
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
QUOTE(Siconi @ 17 Apr 2009, 15:30) Iata si pozele promise: DSC_18.jpg ( Size: 151.54k ) Number of downloads: 1079 DSC_20.jpg ( Size: 154.79k ) Number of downloads: 1051 DSC_21.jpg ( Size: 184.63k ) Number of downloads: 930 Ca idee, e de 50A si functioneaza impecabil. Asa mica e fulia de olcit??? Mai sa fie, eu am de asta normala de dacie acu pe alternator si pe alea mai vechi am o fulie aproape dubla in diametru. Io credeam ca asta e cea mai mica posibila. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#1025
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
cea mai mica posibila o sa imi fac eu
![]() |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#1026
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
ma eu am pus alternator de opel de 70 A, in relanti (800) cu faza lunga aprinsa si ventilatorul pornit am 13,8, are releu incorporat si este de mentionat faptul ca la pornirea luminilor scade turatia motorului care nu poate fi compensata de carburatoarele noastre ceea ce la motoarele pe injectie nu se intampla. Aprinde faza lunga si mareste relantiul la 900 ture si masoara sa vezi cat incarca...., oricum in alta ordine de idei nu stai niciodata cu faza lunga aprinsa in relanti
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#1027
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
nu...dar bagi o husa electrica si ai dat si drumul la ventilator, mai bagi si muzica un pic , stopurile de ceata sau proiectoarele si mergi cu faza scurta...aceeasi branza...
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1028
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 17 Apr 2009, 11:27) 1. diaconuliviu, daca bagi si aeroterma pe treapta a doua, mai face fatza? [...] 2. santurile din colectoare pot fi pana la 3 mm , nu? QUOTE(cristitranca @ 17 Apr 2009, 17:02) 3. am vorbit cu cineva si imi face o fulie mica...adica baza mica a trapezului(cureaua) va fi la aproape 8mm de ax 1. Nu, acolo, cu faza lunga, aeroterma si proiectoare, 13,8-14. 2. 3mm? E IMENS, nici nu au colectoarele grosimea aia, ele au 1-1,25 mm din amintiri. Ia colectorul de pe rotorul cel bun si monteaza=l pe asta sau, compara diametrele sirmei, daca-s la fel, monteaza direct rotorul. 3. Cred ca e prea mica asa, vei strangula cureaua. Apoi gindeste si la limitarea alternatorului, el va consuma mult, efectul = va tinde sa scada turatia de relanti mult pt a acoperi energia. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
shakaluxxxx |
![]()
Post
#1029
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 10 August 08 From: Arad ![]() |
Vreau sa va intreb daca a facut cineva o schema de la pagina asta: http://www.niqro.3x.ro/regtens/regtens.htm si daca da.....care a fost cea mai buna? Sunt satul de tampenile ce le cumpar din magazin!!!! Multumesc.
|
--------------------
Dacia
1310 TL
1986
|
|
cristi74 |
![]()
Post
#1030
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
La mine alternatorul nu scoate decat 14.1V iar releul electronic doar 13.8V la ralanti sau turat 2500. Cureaua e intinsa bine. Bateria arata 12.6 cu motorul oprit.
Care ar putea fi cauza de alternatorul are doar 14.1V la iesire? This post has been edited by cristi74: 21 Apr 2009, 16:22 |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#1031
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
e bun, lasa-l in pace
releul il limiteaza in intervalul 13,8-14,4..iar la tine scoate 13,8 la ralanti si 14,1 turat... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
cristi74 |
![]()
Post
#1032
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
Nu mai inteles. Releul scoate numai 13.8V indiferent daca-i turat sau sta la ralanti. Iar iesirea masurata direct din alternator este doar 14.1V si ar trebui sa fie in jur de 16V (inainte de releu). Acul la bord sta pe zona hasurata. Inainte statea pe mijloc.
This post has been edited by cristi74: 21 Apr 2009, 17:00 |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1033
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(shakaluxxxx @ 21 Apr 2009, 15:33) Vreau sa va intreb daca a facut cineva o schema de la pagina asta: http://www.niqro.3x.ro/regtens/regtens.htm si daca da.....care a fost cea mai buna? Sunt satul de tampenile ce le cumpar din magazin!!!! Multumesc. dar de asta de aici ce zici? 22 Apr 2009, 00:19: QUOTE(cristi74 @ 21 Apr 2009, 17:58) Nu mai inteles. Releul scoate numai 13.8V indiferent daca-i turat sau sta la ralanti. Iar iesirea masurata direct din alternator este doar 14.1V si ar trebui sa fie in jur de 16V (inainte de releu). Acul la bord sta pe zona hasurata. Inainte statea pe mijloc. ai masurat pe baterie? la 16V iti iei alta intr-un an jumate, pe mine m-a tinut 5 ani o baterie care aveam pe ea 14V This post has been edited by bygy007: 21 Apr 2009, 23:19 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#1034
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 21 Apr 2009, 23:16) Daca ma credeti,daca nu.....batranu a avut un Citroen BX 1.9 TRD.L-a tinut bateria 7 ani,in conditiile in care in zona mea e cam umbra.In fiecare zi facea cam 20 km extraurban,faruri aprinse,etc si totusi a tinut.......daca as fi baut mai putin va spuneam si ce marca era! |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
shakaluxxxx |
![]()
Post
#1035
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 10 August 08 From: Arad ![]() |
bygy007 multumesc, dar am vrut releul de la alternator. Banuiesc ca aia ii o incarcare pentru redresor.......sau gresesc?
This post has been edited by shakaluxxxx: 22 Apr 2009, 00:11 |
--------------------
Dacia
1310 TL
1986
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1036
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
este releu regulator (pentru alternator) , in postul ala mai este o trimitere , acolo am pus si poze cu realizarea practica,
la mine a mers din 2000 pina la iceputul lunii aprilie fara sa ii fac nimic (veificam tensiunea si mai reglam foarte putin) primavara si toamna , este foarte fiabil si extrem de precis This post has been edited by bygy007: 22 Apr 2009, 00:14 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
shakaluxxxx |
![]()
Post
#1037
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 10 August 08 From: Arad ![]() |
In schema aia nu inteleg unde leg excitatia de la alternator.
This post has been edited by shakaluxxxx: 22 Apr 2009, 00:15 |
--------------------
Dacia
1310 TL
1986
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1038
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
DF este iesirea cea cu surub care duce spre perii (rotor alternator) , daca nu ma insel firul verde
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cristi74 |
![]()
Post
#1039
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
Din cate stiu alternatorul trebuie sa debiteze aprox 16V , iar releul de incarcare sa o stabilizeze la 13.8-14.4V.
La mine alternatorul nu scoate decat 14.1V (in loc de 16) iar releul o stabilizeaza la 13.8V adica limita inferioara acceptata la incarcare. Intrebarea e de ce imi da asa putin alternatorul? |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1040
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cred ca n-ai priceput nimic. Daca te uiti atent, intre + alternator si + baterie e un fir mai gros. Daca acolo ai avea 16 V...ai fierbe bateria.
Releul este in circuit, ca atare ceea ce "scoate" alternatorul este dependent de el. Alternatorul va scoate 16 V (ba chiar mai mult) daca releul este defect, dind excitatie continua. Si chiar sint curios, unde anume masori tu la releu cei 13,8 V pe releu si unde anume cei 14,1 V pe alternator. Ca si completare, daca legi direct + releu la excitatia alternatorului vei obtine cei 16-18 V de care spuneai. Cu riscul de a "praji" mai multe pe acolo, ceas, casetofon, bobina/platina/aprindere, uneori becuri, etc. This post has been edited by diaconuliviu: 22 Apr 2009, 07:50 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cristi74 |
![]()
Post
#1041
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
14.1V am masurat pe iesire alternator si masa, 13.8V am masurat pe baterie + - (adica cu cat incarca releul bateria).
Acum am masurat din nou si am 13.9V peste tot (iesire alternator si masa, baterie+-, releu +-, baterie+ masa). Nu stiu de ce a fost atunci diferenta. Ma enerveaza acul ala care sta pe zona hasurata in partea stanga. This post has been edited by cristi74: 22 Apr 2009, 16:32 |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1042
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai pe undeva o legatura proasta , daca vrei sa fie 14,1 verifica si curata tresa dintre alternator si aripa stinga , mai verifica +la alternator , (ai 2 cabluri mai groase unul se duce de la baterie la alternator si altul de la alternator la blocul de lumini
la borna + ai doua fire unul gros si unul mai subtire , daca cel subtire este innadit cu in papuc elimina-l si leaga direct la baterie |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1043
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Ca idee, cu cat exista mai multi consumatori in acelasi moment conecati la alternator, cu atat mai mult creste si consumul de carburant. De-aia la unii le scade relantiul cand pornesc toti consumatorii, pentru ca alternatorul franeaza motorul la sarcina mare. Franand motorul, ii scade turatia, dar la drum, unde se merge la 3000-3500rpm, se traduce prin consum mai mare. Cei care stiu cum functioneaza generatoarele de energie electrica au si inteles acest fenomen deja. E chestia cu compensarea in sarcina penru obtinerea curentului nominal la borne. Explicatiile le las in seama unuia mai versat pe tema asta.
Fulia aia ce am montat-o este chiar de pe un alternator de Oltcit, de mine demontata si remontata. cristitranca, daca fulia ta va fi asa mica pe cat o prezinti tu, te asigur ca vei gatui cureaua, frecarea ei va creste si se va deteriora inainte sa faci anul, ca sa nu mai zic ca exista riscul sa franezi si motorul mai tare din aceeasi cauza. Iar daca acel canal pentru curea nu e facut cum trebuie ca sa calce cureaua cum trebuie si sa nu se intepeneasca, fie se va bloca, fie se va rupe mult mai repede de 3 luni cureaua ta, iar consumul va creste si pompa de apa va avea un randament scazut, ca sa nu mai zic ca si alternatorul va functiona anormal (fie cu intermitente, fie la turatie mica, total contrar asteptarilor tale). Exista si aici un raport de reducere pentru fulii ca s apoti obtine si performantele scontate. Nu te poti baga asa orbeste sa modifici doar din dorinta de a face un lucru nou. Tu esti mai avansat in fizica, ar trebui sa stii deja asta. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#1044
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
Siconi, inteleg ce spui, dar fiind capos, tot ca mine fac pana stric, pt experiment
vreau a mentionez: la liceu faci fizica simpla(acceleratii, viteze, etc), raportul de transimie si sisteme ca la dacie cu 2 role si o curea nu s-a predat desi este in manual. notiuni de rezistente la materiale(curele) si limite de curbare si forte de strangere, clar nu se predau, si asa e destul de stufoasa programa facand referire la momentul fortei, e clar ca alternatorul va opune rezistenta, ia motorul va simti mai mult asta cu o fulie mai mica. cu fulie de oltcit, e sesizabila treaba masina sper sa scap de ea prin toamna, deci nu stiu cat va tine cureaua(ce spui tu sunt estimari in luni si nu pot fi aplicate pt masina mea intrucat tu poate consideri ca masina asta chiar se plimba, dar in realitate face maxim 150km/luna) Ce treaba are pompa de apa cu fulia de la alternator? gatui cureaua pe loc, dar la forta aia de intindere putin probabil sa ramane cu urme urate si sa se simta si in mers. Mie imi e frica sa nu arunce cureaua si cam atata tot.. . Oricum cureaua de pe masina arata ca dupa razboi, (din 2000 e pusa pe masina), deci vremea ei se apripie curand..foarte curand. Releul la care a pus bygy schema mi se pare extrem de ok, dar nu am timp sa il fac..chiar nu am timp deloc si trebuie sa ma descurc cu ce e pe masina(electronic cu fir care tine pe la 13,95-14 V)... ralantiul e jos, 600 si nu vreau sa il ridic pt ca nu merge turometru si dupa ureche nu vreau sa il fac prea mare.... p.s. incercarea moarte n-are, si macar asa, stric eu o curea si aflati si voi daca merge sau daca nu merge c o fulie f mica cu un test practic, nu teoretic. |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Siconi |
![]()
Post
#1045
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai are treaba in felul urmator: blocandu-se/rupandu-se cureaua, nici pompa de apa nu mai baga si se supra-incalzeste motorul. Nu sunt toate puse pe aceeasi curea?!
Acum ti-e clar care e legatura, banuiesc... |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#1046
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
aa...te referi la patinarea curelei in momentul cand s-au rupt atzele din structura ei...pai becul de temperatura ce face? lumineaza...la fel si ala de apa...
de multe ori a patit masina sa se supraincinga, ori de la curea, ori de la termostat... supraincalizea motorului din cauza patinarii a fost motivul pt care a fost schimbata cureaua de transmisie in 2000...sunt si eu cu ochii pe ea oricum |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Siconi |
![]()
Post
#1047
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca tie cureaua ti se tot blocheaza sau franeaza datorita frecarii, sa fii sigur ca nici pompa de apa nu se va roti la turatie de lucru, ci mult mai lent, chiar daca nu vei vedea cu ochiul liber. Apoi apare ce spuneam mai sus.
23 Apr 2009, 15:04: Chestia e ca tu NU ai curea de transmisie, ci AMBREIAJ si LANT la distributie. Cureaua asta e de antrenare. This post has been edited by Siconi: 23 Apr 2009, 15:04 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#1048
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
http://img510.imageshack.us/gal.php?g=s8002496.jpg
uite aci fuliile maine poate pun, dar nu garantez s8002496.jpg w1600.png s8002498.jpg w1600.png This post has been edited by cristitranca: 23 Apr 2009, 15:50 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Siconi |
![]()
Post
#1049
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
De ce nu faci si tu pozele alea mai mici ca s-au intins deja pe trei ecrane si dau la scroll de imi vine acru. Sper sa iti mearga cum vrei tu cu fulia aia minuscula. Sper sa ma insel eu. In orice caz, stai cu ochii pe problema, nu te bizui ca merge bine 15 minute si nu mai trebuie verificat. Ai mare grija daca tii la motorul ala si mai ai nevoie de el.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Oltean_Alexander |
![]()
Post
#1050
|
58525896 Group: Members Posts: 104 Joined: 8 May 09 From: 125455 ![]() |
O intrebare micutza,sper sa nu supar pe nimeni,poate s-a mai discutat. Cand pornesc farurile,imi merge acul pe minus, pe rosu,adica nu mai incarca.Asa e normal?Nu se strica?
![]() |
--------------------
6842654
8745874
698426985
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 21:17 |