Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
argon |
![]()
Post
#1081
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
panter1 |
![]()
Post
#1082
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
cu o fulie mai mica va incarca mai bine cand masina e la ralanti fata de cea normala adica nu se mai duce acul pe rosu cu faruri aprinse si stat la semafor noaptea, cu aeroterma si casetofon, va incarca mai bine pentru ca se roteste mai repede
diferenta o simti in intensitatea luminilor si bateria te va tine ceva mai mult ca timp deoarece nu se mai forteaza chiar asa.. cand masina(ralanti) sta si ai consumatori This post has been edited by panter1: 22 May 2009, 19:53 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
argon |
![]()
Post
#1083
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu e cine stie ce, poate salvezi 50W in plus la aceasi turatie de ralanti, nu mai mult, i-am bagat 250 W consum la ralanti si normal cum era de asteptat se duce acul spre stanga, oricum nici nu ma asteptam sa fie altfel. Incarcarea e ca inainte, 13,98, acum vara, iarna e vreo 14,3, ca e releu cu senzor.
ultima baterie cu fulia mare m-a tinut 7 ani...deci... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
panter1 |
![]()
Post
#1084
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
si pe mine 6 ani jumate un rombat si incarca tot la fel ca la tine 13.98
![]() This post has been edited by panter1: 22 May 2009, 21:05 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
argon |
![]()
Post
#1085
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am pus inapoi fulia normala, m-am lamurit cu 'mega' imbunatatirea, Mr_Devil83 m-a prevenit, dar omul cand n'are de lucru isi face. Motorul la ralanti si-a schimbat mersul cu consumatori, e gatuit, din cauza ca alternatorul trage mai multa forta datorita fuliei mici, ii pot da gaz din clapeta, sa nu mai fie gatuit, dar cand opresc consumatorii am 1100 rpm..
n'au fost prosti proiectantii care au gandit fulia normala la marimea care o are.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1086
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Tu chiar nu ai reusit sa observi ca nu scade stralucirea farurilor intr-o intersesctie cand motorul e la ralanti?! Mie imi scadea considerabil si deranjant de mult, iar sistemul de incarcare e pus la punct, contacte curate si ferme, cabluri de calitate, releul electronic cu referinta. Acuma... GATA! Problema a disparut. Sunt de acord ca daca ai toti consumatorii nu mai are nici un efect, dar tot ai o imbunatatire, in sensul ca, asa cum spuneai si tu, mai castigi vreo cateva zeci de watti. Nu am facut un calcul, dar poate unul mai experimentat ca mine ar putea sa il faca sa vedem exact la ce turatie se invarte cu fulia normala si ce randament avem, apoi cu fulia de Oltcit aceiasi parametri. Cotele fuliilor le-am dat anteror pentru calculul turatiei alternatorului, la o turatie data a motorului (una fixa de ralanti... sa zicem 750rpm).
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1087
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Deci singura "imbunătățire" e o pierdere de putere. (eventual un consum ceva mai mare)
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#1088
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#1089
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Io vad un consum inutil de benzina la relanti, imposibilitatea de a mai regla relanti-ul motorului normal, o curea care va ceda mai repede si cam atat.
Fara o injectie pe masina (sa vedem ce primesc maine de la shrot ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#1090
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
hai sa vedem ca am si io un corp de injectie de pe un opel astra f de 1.4, model '93, mai o sonda lambda.....
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#1091
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Io deschid capota sa experimentez da nu prea imi place sa cumpar chestii pt masina
prefer moca ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1092
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
am decis sa nu mai deschid alt topic,..neinteresant,.pt a obtine cateva pareri ,..acuma bune/rele cum or "hi"
subsemnatu Valeo 75 A nustiu de pa ce e,..ceva logan,megane la borna L.. i-am dat + prin-trun bec,.. - la carcasa,... B+ borna de la baterie,.. de invartit l-am invartit cu un motor de 3.5KW,....cu raportu 3/1 alternator ws motor.. pana se incalzeste scoate cam 14.5... nu am aparatu calibrat bine,...bun ce nelamurire am eu,.. de ce cand pun la borna B+ / + am un consum ./practic alternatoru ia ceva curent,..l-am inseriat cu un bec si se aprinde becu,.. deci nu mi se pare ceva normal , o avea el autoexcitatie da acuma io stiu..... daca nu ii dau de cap..o sa i pun un releu...2....cu niste diode..sa imi decupleze bateria..de sistemu de incarcare...cand e oprit motoru.. ![]() la borna W papucu lipseste,..i-am scos capacu..si nu pare sa fi fost ceva rupt..indepartat ceva.de acolo..... e cum la lasat masa.. nou dar fara W incorporat <span class='edit'>24 May 2009, 12:06:</span> sa inteleg ca au plecat meseriasi de pa forum? ![]() ![]() pana una alta...aseara i-am dat matele afara,...puntea de diode e buna,...releu si el la fel... chestia e. din constructie,.releu regulator isi ia + si - din puntea de diode, are 2 papuci prinsi cu suruburi de 4 in placa,.. asta e sistemu de autoexcitatie,..bun..dar asta inseamna ca pa masina pt care a fost construit,...ar avea un fel de contactor/releu general,.de putere,... care sa conecteze B+ la restu masini(cablajului) cand pui contactu pana la urma,.cred ca il desfac iara,.si scot papucu rotund care se duce cu + la regulator de pa puntea de diode,..si il conectez un papuc cu fir care il bag in suportu la W.... si ii dau eu + din contact porma in papucu ala... ![]() ![]() 24 May 2009, 19:17: pana la urma l-am dovedit,..mai are nevoie..de o fulie noua,...apa paie si bataie ca la cai ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by ct-03-tvy: 24 May 2009, 19:17 Attached thumbnail(s) 230520091047.JPG ( Size: 75.27k ) Number of downloads: 1197 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1093
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 23 May 2009, 13:29) Io vad un consum inutil de benzina la relanti, imposibilitatea de a mai regla relanti-ul motorului normal, o curea care va ceda mai repede si cam atat. Fara o injectie pe masina (sa vedem ce primesc maine de la shrot ![]() Poate imi spui care era legatura cu alternatorul si cu incarcarea, cu fuliile de alternator, subiect despre care se discuta ultima data. Eu nu am inteles ce ai vrut sa zici... Nu vad rolul injectiei in ecuatia asta. Sigur te-ai gandit la ceva anume... spune-ne si noua. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
valentin_carlan |
![]()
Post
#1094
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 1 January 07 ![]() |
Salut ma bag si eu in vorba! nu vad unde ar fi imbunatatirea in conditiile urmatoare:
cu fulie mare - relanti 14.2 V; turata sa zicem 2000 rot/min tot 14.2V -> cu faza scurta la fel la relanti 14.1V turata 14.2V (mentionez ca valorile au fost masurate la garantie la rombat cand am schimbat bateria) daca as schimba si as inlocui fulia normala cu una sa zicem cu diametrul injumatatit (ceea ce e putin exagerat) turatia la fulia alternatoruli s-ar dubla (logic) adica la relanti va scoate 14.2V LA FEL CA SI FULUIA MARE, iar cu faza scurta pornita voi avea o crestere a tensiunii NUMAI PENTRU RELANTI de 0.1V. ideea este: daca tensiunea de incarcare la relanti este identica cu tensiunea de incarcare in turatie (meritul releului electronic cu fir de referinta), care este imbunatatirea obtinuta prin schimbarea fuliei? pentru o incarcare buna recomand releu electronic cu fir de referinta, parerea mea despre fulia mica aduce doar uzuri (atat la curea cat si la alternator el lucrand tot timpul la turatii mult mai mari) si consum ceva mai mare. |
--------------------
dacia
1410 L
1995 berlina
- B 53 PJK
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1095
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Ca sa nu spun nimic despre rationamentul tau logic, tin sa mentionez ca turatia alternatorului se dubleaza daca se injumatateste diametrul fuliei, precum ai spus. Exista, insa, un calcul si un raport de reducere cand vorbim despre fulii. E adevarat ca turatia alternatorului va creste pentru aceeasi turatie a motorului numai prin schimbarea fuliei, dar nu se dubleaza, pentru ca de la 80mm la 62mm nu reprezinta o injumatatire.
Ideea este alta si te rog sa o retii: Aceasta imbunatatire NU este destinata masinilor care nu au probleme cu alternatorul. Metoda este recomandata in cazul alternatoarelor care nu fac fata asa usor sarcinilor mari la o turatie de relanti, metoda menita sa compenseze unul sau toate aceste neajunsuri: scaderea stralucirii luminii farurilor, scaderea turatiei aerotermei, oprirea player-ului in unele cazuri. Daca alternatorul "baga" suficient iar releul de incarcare mentine tensiunea constanta indiferent de turatia motorului, mai ales la ralanti (aici e buba de cele mai multe ori, ca in turatie alternatorul baga bine), in acest caz aceasta imbunatatire NU isi are rostul. Deci, nu mai sariti aiurea in sus ca e asa si pe dincolo, ca la voi e asa sau asa... NU la toti e la fel si nu la toti le merg toate rotile. Mie nu mi se invarte cea de rezerva, de exemplu. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
argon |
![]()
Post
#1096
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ai dreptate, o sa dea mai mult curent, dar opune mai multa rezistenta, deci ca sa nu ai un motor sugrumat la ralanti ii dat gaz in plus, deci consuma mai mult pentru curentul ala in plus, fulia de Dacie nu e la nimereala la marimea care e, asa a fost proiectata.
Am vazut fulie mai mica de jumatea celei de Dacie, dar pe un motor de Land Rover de 4,2 litri, o vechitura pe carburatie, la ala nu cred ca se simte puterea consumata de alternator nici la ralanti. Apropos, avea pe aceasi curea si compresor de aer comprimat... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#1097
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Siconi: folosind o injectie putem controla turatia motorului la relanti indiferent de consumatori nu?
Ideea e ca atunci ar fi mijto fulia aia mica, pentru ca putem sa ne jucam cu amestecul carburant cum vrem noi. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1098
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
argon, dupa cum tu insuti ai precizat, LandRoverul avea motor de 4200cmc (4.2L). Ala cu siguranta nu cred ca se gatuia la ralanti.
Mr_Devil83, daca la controlul turatiei motorului te gandeai, atunci DA, ai dreptate. Poti controla in regim automat turatia in functie de sarcina. Dar poti face treaba asta si fara injectie... Un microcontroller cu softul corespunzator si gata treaba... Mai ai nevoie doar de un carburator electronic cum e cel de injectie... Nu e neaparat sa te dai peste cap pentru un ECU de la Bosch. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#1099
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
astazi la o verificare de rutina am constatat ca bateria are 13,55 v (masurat cu motorul oprit), intreb si io e bine sau e rau, incarcarea: la relanti 14,4, turat am maxim 14,6 (fara consumatori), cu faza scurta pornita, aeroterma, electroventilator in functiune am 13,9, la relanti, iar turat la 2500 am 14,4; deci trebuie sa-mi fac probleme pentru baterie?
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
payty |
![]()
Post
#1100
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1101
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
QUOTE(payty @ 4 Jun 2009, 20:44) nu e vorba cunva..de asta a meu ![]() ![]() ![]() ..pai cum am facut,....i-am dat matele afara , regulatoru..de excitatie,..puntea de diode jos,....iar releu.din constructie,.. era alimentat permanent ..de la B+,.iar asta insemna ....lasand masina peste noapte...iti termina toata bateria,....pt masina care a fost constrit...are un fel de releu general...care conecteaza B+ de restu cablajului(un fel de contactor)cand pui contactu.. /cred cel putin teoretic asta imi da mie egal cu... ![]() e ..am scos masticu..ala negru.care acopera bornele "diodei" aleia electronice,..toata cheia releului...am dezlipit borna.care era alimentata cu + de la B+ prin cablaju ala nenorocit,...si am luat un fir de 2.5 l-am infasurat bine dupa pinu ala,.l-am strans cu patentu..sa nu joace acolo..l-am cositorit... am pus mastic.rosu la loc..la greu.. firu ala avea la celalat capat un papuc mos pa care lam bagat in slotu din puntea de diode..unde scria W ![]() de incarcat scoate ca nebunu...14.8 pana se incazeste putin alternatoru..si dupaia il tine la 14.4 , e posibil..sa fie aparatu meu de masura..cam oha,..e vechi..are vreo 6-7 ani..si luat din bazar ![]() ![]() inca nu a ajuns pe masina,...dar dupa cum merge,...tragi niste frane de motor cu el de numa ![]() ![]() ![]() sucesuri ![]() This post has been edited by ct-03-tvy: 13 Jun 2009, 10:39 Attached thumbnail(s) 240520091053.JPG ( Size: 96.22k ) Number of downloads: 1009 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1102
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Misto. Poti renunta la servo-frana cu el
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#1103
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1104
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
QUOTE(nelu_1985 @ 14 Jun 2009, 12:24) ![]() ![]() merge cam gatuit....mai umbla la gaz putin ce am observat eu.. la altenatoru asta,....k opune rezistenta cea mai mare..la pornire.pana aduce si bateria la 14V,,dupa care in functie de sarcina, se autoregleaza musai e sa se pastreze un raport bun intre fulii.. nu 3.7. eu am 1.8...acum,/adica fulia la arbore face o rotatie /iar alternatoru 1.8 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
ovidiual3x |
![]()
Post
#1105
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 21 June 09 From: pe langa Petroșani... ![]() |
Salutare ,daca se poate si aveti placerea de a-mi oferi un sfat... va rog mult spuneti-mi ce releu de incarcare e mai bun cel electronic sau cel mecanic pentru ca io am electronic acum si e cam dus saracul, mi-a fost masurat curentul si am 16-17v ceea ce nu e bine deloc
![]() This post has been edited by ovidiual3x: 30 Jun 2009, 22:02 |
--------------------
dacia
1310tx
1986
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1106
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
omu ala care tia masurat incarcarea,..a curatat de rugina suruburile alea 2 in care e prins releu de incarcare?,..si masele de pa masina?,,
eventual...trebuia sa masoare imediat..si tensiunea care alimenteaza reeleu,...din contact,...pt ca daca o fi cadere de tensiune pa contact,..deaia iti incarca mult.. acum nu sa mai poarta releu mecanic.. alea electronice,sunt de 2 feluri,..cu fir de referinta..si fara fir de referinta,.. ala cu fir,..e mai bun.pt ca nu tine cont de ce tensiune e alimentat...chiar daca intervine o mica cadere de tensiune pa contact,.. lundusi referinta,...prin firu .ala aditional..rosu,...care se conecteaza..de regula..la borna...alternatorului.B+..sau undeva pa traseu.. ![]() ala fara fir..e cam 18 ron.. ala cu fir..cam 22- 30..depinde cat de zgarcit..e prop magazinului ![]() ![]() citeste topicu acesta.de la inceput,..ai ce invata. ![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
soulraven |
![]()
Post
#1107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
mai bine cumperi unu fara referinta si faci unul cu referita.......ce-a mai buna afacere:)
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
ct-03-tvy |
![]() ![]()
Post
#1108
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
de obicei..crapa..releurile pt ca sunt slab dimensionate,...iar alternatoru e stors la maxim,....in turatia de relantiu a motorului, excitatia intra in surasarcina..si... dus a fost releu
si mai e..si aia.cu lasatu motorului pornit .fara baterie,..care sa restrictioneze,..incarcarea.. |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
soulraven |
![]()
Post
#1109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
in mod normal incarcarea ar trebui sa fie cu MOS-uri, si in comutatie, dar deja se complica treaba si montajul devine foarte complicat. Dar merge si asa cum incarcarea asta, desi ar mai fii o varianta sa mentii un nivel minim de excitatie pe alternator, si o fulie mai mica, ca sa mentii un nivel constant.
sincer eu pana acum nu am gasit scheme straine de incarcare, daca are cineva, tare asi fii curios sa vad |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Andyno |
![]()
Post
#1110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
Si eu am avut probleme cu alternatorul. ( i-am facut baita
![]() -am fost la electrician: schimbat rulementi(am vrut eu) si diode. -incarca 13.8 in turatie fara nici un consumator, si 13.0 cu farurile aprinse. -bateria o am de 3 luni. CARANDA de 62 ah. Pana la urma am constatat ca este devina releul electronic pe care l-am schimbat cu unul mecanic aproape nou. L-am montat la electrician si baga saracul 18 v ![]() ![]() L-am reglat sa-mi bage 14.10 cu farurile aprinse si l am lasat asa...sunt super multumit de el. ![]() Cel electronic a tinut 10 ani...de cand este masina. |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:47 |