DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 34 35 36 37 38 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

Siconi
post 15 May 2009, 15:57
Post #1051


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Releul de incarcare nu e reglat bine (daca e mecanic) sau e defect (daca e electronic). Depinde de pragul la care a fost reglat sa taie incarcarea. Astfel, scade curentul de incarcare si e normal ca acul sa treaca pe rosu.
DAR, mai verifica si cu alt aparat de masura si vezi ce tensiune ai la bornele bateriei fara lumini aprinse si apoi cu ele pornite, evident motorul e pornit in ambele cazuri. S-ar putea ca si ceasul din bord sa fie cam "obosit" de timp si sa nu indice corect. Cel mai bine e sa verifici cu un alt aparat de masura (de ex., multimetru).


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 15 May 2009, 17:51
Post #1052


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Problema asta cu ceasurile obosite o tot aud, dar din 4 borduri de 1300 si unu de 1310 nici unul nu are probleme cu el. toate merg perfect, la 14,4v stau pe mijloc, doar cel de 1310, (bordul cu turometru) sta putin mai in dreapta. Oricum pe alb.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 15 May 2009, 18:29
Post #1053


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Pai daca problema asta cu ceasul indicator de incarcare ai eliminat-o, nu mai ramane decat o singura problema: releul de incarcare... Aaa, ar mai putea fi contacte proaste la mufa din far sau contact prost fata de masa, dar nu cred ca asta e problema dupa cum acuza amicul nostru de mai sus.
Eu merg pe "releu prost/dereglat", in cazul de fata.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 May 2009, 22:58
Post #1054


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




in general problema descrisa mai sus, daca la baterie tensiunea este intre 14V si 14,4 cu faruri stinse sau aprinse la o turatie a motorului de 1200 RPM dat fiind ca alternatorul de dacie nu duce la relanti toti consumatorii daca are fulie mare, este data de legaturi slabe
detalii gasesti aici


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 16 May 2009, 19:30
Post #1055


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




[cristitranca, daca fulia ta va fi asa mica pe cat o prezinti tu, te asigur ca vei gatui cureaua, frecarea ei va creste si se va deteriora inainte sa faci anul, ca sa nu mai zic ca exista riscul sa franezi si motorul mai tare din aceeasi cauza. Iar daca acel canal pentru curea nu e facut cum trebuie ca sa calce cureaua cum trebuie si sa nu se intepeneasca, fie se va bloca, fie se va rupe mult mai repede de 3 luni cureaua ta, iar consumul va creste si pompa de apa va avea un randament scazut, ca sa nu mai zic ca si alternatorul va functiona anormal (fie cu intermitente, fie la turatie mica, total contrar asteptarilor tale). Exista si aici un raport de reducere pentru fulii ca s apoti obtine si performantele scontate. Nu te poti baga asa orbeste sa modifici doar din dorinta de a face un lucru nou. Tu esti mai avansat in fizica, ar trebui sa stii deja asta.
*

[/quote]

Nu ar fi o problema deteriorarea prematura, dar canalul se face asa fel, ca cureaua, tocmai sa se impaneze, sa se intepeneasca, adica baza mica, sa nu atinga de fundul canalului, chiar de se uzeaza putin. Tocmai in asta consta proprietatea de a nu patina. Pompa va lucra la turatia pe care i-o da motorul, independenta de fulia alternatorului (daca nu e prea slaba cureaua). Daca e slaba, alternatorul se opune, cureaua va sta intinsa intre alternator si cea de pe arbore, iar pe pompa va fi slaba.
Avand fulia mica pe alternator, de ce sa mearga cu intermitenta, ca turatia alternatorului, nu va scade, ci va creste, dar asa e,mareste consum, efort, iar incarcarea e aceeasi, pentru ca asa dicteaza releul, bateria, grupul de diode (max.36A inmultit cu 14V =500W), sarma din stator. Marirea turatiei = scaderea fiabilitatii(rulmenti alternator, colectori, curea).
Alternatorul, produce la turatie mica, numai releul sa se "plimbe " dupa turatie. Releul elestromecanic, se poate regla in asa fel, ca incarcarea sa fie constanta la orice turatie (cel putin eu am reusit dupa un timp de 1,5 ore de lucru), dar nici nu folosesc prea multi consumatori.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 16 May 2009, 23:30
Post #1056


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(PH-06-BOA @ 16 May 2009, 20:30)
  Alternatorul, produce la turatie mica, numai releul sa se "plimbe " dupa turatie.  Releul elestromecanic, se poate regla in asa fel, ca incarcarea sa fie constanta la orice turatie (cel putin eu am reusit dupa un timp de 1,5 ore de lucru), dar nici nu folosesc prea multi consumatori.
*


cit stii despre functionarea unui alternator si ai idee ce se intimpla la turatie mica si la turatie mare (a alternatorului) puterea debitata la relanti etc
iti garantez ca , cu o fulie mare nu vei avea la relanti cu faruri aprinse stergatoare si semnalizare mai mult de 12,5V pe baterie (stop , ploaie , noapte)


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 May 2009, 06:24
Post #1057


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




mai gandeste-te, cu fulie mare eu am 13,8 cu toate alea la ralanti.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 17 May 2009, 08:08
Post #1058


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




la tine argoane, masina e de vis.......dar la altii nu

fulia oricum nu pot sa o pun ca intinderea curelei(1218) se face cam la 10cm deasupra sfaristului cursei tijei aleia de intindere....nu stiu daca cu o curea de 1200 se va schimba situatia....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 17 May 2009, 11:06
Post #1059


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Nu garanta, ca la 1000 de ture ale motorului, alternatorul are in jur de 2000. E putin? Tocmai asta e una din caracteristici, produce si la turatie mica. Daca la altii nu e asa, ceva nu merge.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 May 2009, 12:10
Post #1060


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ideea este ca am avut fulia mica din 2003 si nu mi s-a rupt nici o curea pina cind am dus-o


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 May 2009, 14:28
Post #1061


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(cristitranca @ 17 May 2009, 08:08)
la tine argoane, masina e de vis.......dar la altii nu

*



este ca ai alternator de 36A? pune de 50 si o sa ai si tu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 17 May 2009, 20:40
Post #1062


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




am de 50 verificat de nspemii de ori, cu fulie de oltcit..si la ralanti(pe la 700-750 ralantiul) cu toate balariile puse de abia ajunge la 13


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 17 May 2009, 21:06
Post #1063


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




....si fa relantiu la 900 ca poate iti baga 14


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 18 May 2009, 16:26
Post #1064


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




QUOTE(PH-06-BOA @ 16 May 2009, 19:30)
        Nu ar fi o problema deteriorarea prematura, dar canalul se face asa fel, ca cureaua, tocmai sa se impaneze, sa se intepeneasca, adica baza mica, sa nu atinga de fundul canalului, chiar de se uzeaza putin. Tocmai in asta consta proprietatea de a nu patina. Pompa va lucra la turatia pe care i-o da motorul, independenta de fulia alternatorului (daca nu e prea slaba cureaua). Daca e slaba, alternatorul se opune, cureaua va sta intinsa intre alternator si cea de pe arbore, iar pe pompa va fi slaba.
          Avand fulia mica pe alternator, de ce sa mearga cu intermitenta, ca turatia alternatorului, nu va scade, ci va creste, dar asa e,mareste consum, efort, iar incarcarea e aceeasi, pentru ca asa dicteaza releul, bateria, grupul de diode (max.36A inmultit cu 14V =500W), sarma din stator. Marirea turatiei = scaderea fiabilitatii(rulmenti alternator, colectori, curea).


Stiu ce vrei sa zici si inteleg perfect principiul prin care functioneaza tractiunea cu curea trapezoidala. Dar apare si aici un fenomen: Daca fulia e facuta cum trebuie, se va petrece ceea ce spui tu. Daca nu, se va intampla ca respectiva curea sa nu se mai elibereze asa usor de pe fulie. Aici e riscul. Daca se gripeaza cureaua in fulie, adio randament, iar pompa de apa ramane cum spuneai si tu. Eu la asta ma refeream. Cu cat e mai mica fulia, cu atat curbura ei are o raza mai mica si, deci, se poate intepeni mai usor. Nu ma refer la intepenirea cauzata de o fuctionare normala, ci de cea in momentul in care cureaua nu se mai "desprinde" din fulie. Cred ca m-am facut inteles acuma. In rest, ai mare dreptate, stiu.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oltean_Alexander
post 19 May 2009, 12:33
Post #1065


58525896


Group: Members
Posts: 104
Joined: 8 May 09
From: 125455




QUOTE(Siconi @ 15 May 2009, 15:57)
Releul de incarcare nu e reglat bine (daca e mecanic) sau e defect (daca e electronic). Depinde de pragul la care a fost reglat sa taie incarcarea. Astfel, scade curentul de incarcare si e normal ca acul sa treaca pe rosu.
DAR, mai verifica si cu alt aparat de masura si vezi ce tensiune ai la bornele bateriei fara lumini aprinse si apoi cu ele pornite, evident motorul e pornit in ambele cazuri. S-ar putea ca si ceasul din bord sa fie cam "obosit" de timp si sa nu indice corect. Cel mai bine e sa verifici cu un alt aparat de masura (de ex., multimetru).
*


E mecanic,o sa ma uit sa vad la reglaj,si dupa aia verific.Sper sa iasa ceva smile.gif Mersi!


--------------------
6842654 8745874 698426985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 May 2009, 08:33
Post #1066


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




unde as putea gasi ipotetic vorbind o fulie de olsit? rolleyes.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 20 May 2009, 08:47
Post #1067


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(argon @ 20 May 2009, 09:33)
unde as putea gasi ipotetic vorbind o fulie de olsit? rolleyes.gif
*




La un "olsit" , ipotetic .... huh.gif

Bineinteles pe la remat sau vreo dezmembrare ... smile.gif

This post has been edited by Minel: 20 May 2009, 08:48


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 20 May 2009, 10:09
Post #1068


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




in targ in vitan, sau la targ in militari este un nene care face la comanda diferite fuli in funtie de nevoi

This post has been edited by kindeeru56: 20 May 2009, 10:09


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 May 2009, 12:49
Post #1069


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




prin bunavointa lui Mr_devil83 am o fulie, nu e de oltcit, e de altceva, nu stiu de ce, e mai mica ca cea normala, are canel, si gaura e la fel..deci intra la fix..

20 May 2009, 17:05:
asa arata, e cu vreo 1,5 cm mai mica in diametru decat cea normala, aia de oltcit e mai mica de atat?

This post has been edited by argon: 20 May 2009, 17:05

Attached thumbnail(s)
IMG_5905.jpg ( Size: 176.24k ) Number of downloads: 532


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 20 May 2009, 18:35
Post #1070


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Fulia normala de alternator Dacia are 80.3mm in diametru, pe cand cea de la un alternator de Oltcit are 62.8mm, deci o diferenta de 17,5mm. Astea sunt valorile masurate de mine atat cu sublerul analogic (citire directa cu ochiul pe scala), cat si cu cel digital.
Deci, tu nu esti prea departe de visul unora... esti chiar foarte aproape de acelasi raport. Sincer, nu cred ca se va simti vreo diferenta intre fulia ta si cea de Oltcit. De acord ca exista o diferenta, dar e atat de mica, incat devine "cantitate neglijabila" si se poate omite.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 May 2009, 20:09
Post #1071


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




am mai comparat odata, diferente e peste 2 cm, are vreo 5-5,5 asta..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 May 2009, 22:51
Post #1072


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




monteaza fulia aia si o sa vezi diferenta


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 20 May 2009, 23:01
Post #1073


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




fulia aia e de pe ceva alternator valeo sau magneto marreli, cred ca de pe ceva reno care are la blocul motor prinderea de alternator foarte asemanatoare cu a daciei 1xxx, reno 9 , sau posibil un reno 16. (La reno 16 blocul motor nu este asemanator cu cel de dacie pentru carcotasi dar paremi-se ca foloseste tot o curea fara dinti).


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 20 May 2009, 23:07
Post #1074


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Dar cureaua poate fi si danturata... asta nu inseamna ca sistemul de fixare trebuie sa fie diferit. Eu am gasit curea normala pentru Dacia, dar si danturata, pentru exact aceeasi masina, macar ca nu are pinion de antrenare pentru dantura. Era trapez danturat. wink.gif


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 20 May 2009, 23:09
Post #1075


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




posibil. Eu incerc sa-mi aduc aminte de pe ce alternator am dat-o jos de fapt biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 May 2009, 07:48
Post #1076


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Siconi @ 20 May 2009, 18:35)
Fulia normala de alternator Dacia are 80.3mm in diametru, pe cand cea de la un alternator de Oltcit are 62.8mm
*




asta are 64 mm.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 21 May 2009, 08:49
Post #1077


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu am luat alternator de oltena cu tot cu fulie cu 7 lei:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 May 2009, 11:27
Post #1078


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sa faci ce cu el? e bleg...am gasit o fulie de 45 mm, pe un alternator de Range Rover V8, de 130A...cum o merge la Dacie? naughty1.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 21 May 2009, 11:43
Post #1079


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(argon @ 21 May 2009, 12:27)
sa faci ce cu el? e bleg...am gasit o fulie de 45 mm, pe un alternator de Range Rover V8, de 130A...cum o merge la Dacie? naughty1.gif
*




Motoru' V8 (vrumm,vrummmm .. wub.gif ) ....... icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 21 May 2009, 13:50
Post #1080


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Pai pui numai alternatorl si gata. Nu mai ai nevoie de motor. Masuratorile date de mine sunt reale la fulii. eu am facut trecerea la cea de Oltcit si am avut cum si ce masura.
argon, faptul ca a ta e mai mica cu 0.2mm nu e mare scofala. Diferenta e mult prea mica intre ele. Imbunatatiri oricum vei simti.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 34 35 36 37 38 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 21:18
Forum Renault