Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
Siconi |
![]()
Post
#1051
|
||
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
|
||
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|||
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#1052
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Problema asta cu ceasurile obosite o tot aud, dar din 4 borduri de 1300 si unu de 1310 nici unul nu are probleme cu el. toate merg perfect, la 14,4v stau pe mijloc, doar cel de 1310, (bordul cu turometru) sta putin mai in dreapta. Oricum pe alb.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1053
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai daca problema asta cu ceasul indicator de incarcare ai eliminat-o, nu mai ramane decat o singura problema: releul de incarcare... Aaa, ar mai putea fi contacte proaste la mufa din far sau contact prost fata de masa, dar nu cred ca asta e problema dupa cum acuza amicul nostru de mai sus.
Eu merg pe "releu prost/dereglat", in cazul de fata. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1054
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
in general problema descrisa mai sus, daca la baterie tensiunea este intre 14V si 14,4 cu faruri stinse sau aprinse la o turatie a motorului de 1200 RPM dat fiind ca alternatorul de dacie nu duce la relanti toti consumatorii daca are fulie mare, este data de legaturi slabe
detalii gasesti aici |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#1055
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
[cristitranca, daca fulia ta va fi asa mica pe cat o prezinti tu, te asigur ca vei gatui cureaua, frecarea ei va creste si se va deteriora inainte sa faci anul, ca sa nu mai zic ca exista riscul sa franezi si motorul mai tare din aceeasi cauza. Iar daca acel canal pentru curea nu e facut cum trebuie ca sa calce cureaua cum trebuie si sa nu se intepeneasca, fie se va bloca, fie se va rupe mult mai repede de 3 luni cureaua ta, iar consumul va creste si pompa de apa va avea un randament scazut, ca sa nu mai zic ca si alternatorul va functiona anormal (fie cu intermitente, fie la turatie mica, total contrar asteptarilor tale). Exista si aici un raport de reducere pentru fulii ca s apoti obtine si performantele scontate. Nu te poti baga asa orbeste sa modifici doar din dorinta de a face un lucru nou. Tu esti mai avansat in fizica, ar trebui sa stii deja asta.
[/quote] Nu ar fi o problema deteriorarea prematura, dar canalul se face asa fel, ca cureaua, tocmai sa se impaneze, sa se intepeneasca, adica baza mica, sa nu atinga de fundul canalului, chiar de se uzeaza putin. Tocmai in asta consta proprietatea de a nu patina. Pompa va lucra la turatia pe care i-o da motorul, independenta de fulia alternatorului (daca nu e prea slaba cureaua). Daca e slaba, alternatorul se opune, cureaua va sta intinsa intre alternator si cea de pe arbore, iar pe pompa va fi slaba. Avand fulia mica pe alternator, de ce sa mearga cu intermitenta, ca turatia alternatorului, nu va scade, ci va creste, dar asa e,mareste consum, efort, iar incarcarea e aceeasi, pentru ca asa dicteaza releul, bateria, grupul de diode (max.36A inmultit cu 14V =500W), sarma din stator. Marirea turatiei = scaderea fiabilitatii(rulmenti alternator, colectori, curea). Alternatorul, produce la turatie mica, numai releul sa se "plimbe " dupa turatie. Releul elestromecanic, se poate regla in asa fel, ca incarcarea sa fie constanta la orice turatie (cel putin eu am reusit dupa un timp de 1,5 ore de lucru), dar nici nu folosesc prea multi consumatori. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1056
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 16 May 2009, 20:30) Alternatorul, produce la turatie mica, numai releul sa se "plimbe " dupa turatie. Releul elestromecanic, se poate regla in asa fel, ca incarcarea sa fie constanta la orice turatie (cel putin eu am reusit dupa un timp de 1,5 ore de lucru), dar nici nu folosesc prea multi consumatori. cit stii despre functionarea unui alternator si ai idee ce se intimpla la turatie mica si la turatie mare (a alternatorului) puterea debitata la relanti etc iti garantez ca , cu o fulie mare nu vei avea la relanti cu faruri aprinse stergatoare si semnalizare mai mult de 12,5V pe baterie (stop , ploaie , noapte) |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#1057
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
mai gandeste-te, cu fulie mare eu am 13,8 cu toate alea la ralanti.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#1058
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
la tine argoane, masina e de vis.......dar la altii nu
fulia oricum nu pot sa o pun ca intinderea curelei(1218) se face cam la 10cm deasupra sfaristului cursei tijei aleia de intindere....nu stiu daca cu o curea de 1200 se va schimba situatia.... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#1059
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu garanta, ca la 1000 de ture ale motorului, alternatorul are in jur de 2000. E putin? Tocmai asta e una din caracteristici, produce si la turatie mica. Daca la altii nu e asa, ceva nu merge.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1060
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ideea este ca am avut fulia mica din 2003 si nu mi s-a rupt nici o curea pina cind am dus-o
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#1061
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#1062
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
am de 50 verificat de nspemii de ori, cu fulie de oltcit..si la ralanti(pe la 700-750 ralantiul) cu toate balariile puse de abia ajunge la 13
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#1063
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
....si fa relantiu la 900 ca poate iti baga 14
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1064
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 16 May 2009, 19:30) Nu ar fi o problema deteriorarea prematura, dar canalul se face asa fel, ca cureaua, tocmai sa se impaneze, sa se intepeneasca, adica baza mica, sa nu atinga de fundul canalului, chiar de se uzeaza putin. Tocmai in asta consta proprietatea de a nu patina. Pompa va lucra la turatia pe care i-o da motorul, independenta de fulia alternatorului (daca nu e prea slaba cureaua). Daca e slaba, alternatorul se opune, cureaua va sta intinsa intre alternator si cea de pe arbore, iar pe pompa va fi slaba. Avand fulia mica pe alternator, de ce sa mearga cu intermitenta, ca turatia alternatorului, nu va scade, ci va creste, dar asa e,mareste consum, efort, iar incarcarea e aceeasi, pentru ca asa dicteaza releul, bateria, grupul de diode (max.36A inmultit cu 14V =500W), sarma din stator. Marirea turatiei = scaderea fiabilitatii(rulmenti alternator, colectori, curea). Stiu ce vrei sa zici si inteleg perfect principiul prin care functioneaza tractiunea cu curea trapezoidala. Dar apare si aici un fenomen: Daca fulia e facuta cum trebuie, se va petrece ceea ce spui tu. Daca nu, se va intampla ca respectiva curea sa nu se mai elibereze asa usor de pe fulie. Aici e riscul. Daca se gripeaza cureaua in fulie, adio randament, iar pompa de apa ramane cum spuneai si tu. Eu la asta ma refeream. Cu cat e mai mica fulia, cu atat curbura ei are o raza mai mica si, deci, se poate intepeni mai usor. Nu ma refer la intepenirea cauzata de o fuctionare normala, ci de cea in momentul in care cureaua nu se mai "desprinde" din fulie. Cred ca m-am facut inteles acuma. In rest, ai mare dreptate, stiu. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Oltean_Alexander |
![]()
Post
#1065
|
58525896 Group: Members Posts: 104 Joined: 8 May 09 From: 125455 ![]() |
QUOTE(Siconi @ 15 May 2009, 15:57) Releul de incarcare nu e reglat bine (daca e mecanic) sau e defect (daca e electronic). Depinde de pragul la care a fost reglat sa taie incarcarea. Astfel, scade curentul de incarcare si e normal ca acul sa treaca pe rosu. DAR, mai verifica si cu alt aparat de masura si vezi ce tensiune ai la bornele bateriei fara lumini aprinse si apoi cu ele pornite, evident motorul e pornit in ambele cazuri. S-ar putea ca si ceasul din bord sa fie cam "obosit" de timp si sa nu indice corect. Cel mai bine e sa verifici cu un alt aparat de masura (de ex., multimetru). E mecanic,o sa ma uit sa vad la reglaj,si dupa aia verific.Sper sa iasa ceva ![]() |
--------------------
6842654
8745874
698426985
|
|
argon |
![]()
Post
#1066
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
unde as putea gasi ipotetic vorbind o fulie de olsit?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#1067
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#1068
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
in targ in vitan, sau la targ in militari este un nene care face la comanda diferite fuli in funtie de nevoi
This post has been edited by kindeeru56: 20 May 2009, 10:09 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
argon |
![]()
Post
#1069
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
prin bunavointa lui Mr_devil83 am o fulie, nu e de oltcit, e de altceva, nu stiu de ce, e mai mica ca cea normala, are canel, si gaura e la fel..deci intra la fix..
20 May 2009, 17:05: asa arata, e cu vreo 1,5 cm mai mica in diametru decat cea normala, aia de oltcit e mai mica de atat? This post has been edited by argon: 20 May 2009, 17:05 Attached thumbnail(s) IMG_5905.jpg ( Size: 176.24k ) Number of downloads: 532 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1070
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Fulia normala de alternator Dacia are 80.3mm in diametru, pe cand cea de la un alternator de Oltcit are 62.8mm, deci o diferenta de 17,5mm. Astea sunt valorile masurate de mine atat cu sublerul analogic (citire directa cu ochiul pe scala), cat si cu cel digital.
Deci, tu nu esti prea departe de visul unora... esti chiar foarte aproape de acelasi raport. Sincer, nu cred ca se va simti vreo diferenta intre fulia ta si cea de Oltcit. De acord ca exista o diferenta, dar e atat de mica, incat devine "cantitate neglijabila" si se poate omite. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
argon |
![]()
Post
#1071
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am mai comparat odata, diferente e peste 2 cm, are vreo 5-5,5 asta..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1072
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
monteaza fulia aia si o sa vezi diferenta
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#1073
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
fulia aia e de pe ceva alternator valeo sau magneto marreli, cred ca de pe ceva reno care are la blocul motor prinderea de alternator foarte asemanatoare cu a daciei 1xxx, reno 9 , sau posibil un reno 16. (La reno 16 blocul motor nu este asemanator cu cel de dacie pentru carcotasi dar paremi-se ca foloseste tot o curea fara dinti).
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1074
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Dar cureaua poate fi si danturata... asta nu inseamna ca sistemul de fixare trebuie sa fie diferit. Eu am gasit curea normala pentru Dacia, dar si danturata, pentru exact aceeasi masina, macar ca nu are pinion de antrenare pentru dantura. Era trapez danturat.
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#1075
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
posibil. Eu incerc sa-mi aduc aminte de pe ce alternator am dat-o jos de fapt
![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
argon |
![]()
Post
#1076
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1077
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am luat alternator de oltena cu tot cu fulie cu 7 lei:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#1078
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sa faci ce cu el? e bleg...am gasit o fulie de 45 mm, pe un alternator de Range Rover V8, de 130A...cum o merge la Dacie?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#1079
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1080
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai pui numai alternatorl si gata. Nu mai ai nevoie de motor. Masuratorile date de mine sunt reale la fulii. eu am facut trecerea la cea de Oltcit si am avut cum si ce masura.
argon, faptul ca a ta e mai mica cu 0.2mm nu e mare scofala. Diferenta e mult prea mica intre ele. Imbunatatiri oricum vei simti. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 21:18 |