DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 10 11 12 13 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

Bullix
post 24 Aug 2007, 13:21
Post #321


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Legat de montarea unei fulii cat mai mici pe alternator, mi se pare pur si simplu o nebunie curata. Ce-ar fi mai bine sa dam fulia jos de tot si sa punem cureaua direct pe ax? La fortele de torsiune ce apar in curea s-a gandit cineva? Cat de mult credeti ca se poate indoi cureaua aia incat sa si reziste in timp? Chiar nu se observa cat de rigida e?
Ca sa va dau un exemplu elementar, haideti sa ne-aducem aminte cand eram in clasa I si ne jucam cu riglele de plastic... "ia uite, mai, cat de mult se-ndoaie rigla mea si nu se rupe"... iar colegutul de banca, din teribilism, sa ne arate ca a lui se indoaie pana la capat, o rupea...
Nu credeti ca si cureaua aia are o raza minima de curbura...? daca era facuta din cauciuc, mai ziceam, dar nici asa nu tine s-o indoi la infinit...
Ce sa mai spun de un lucru evident: cred ca e destul de clar ca pe o fulie foarte mica, cureaua aia se va invarti al dracului de greu si va forta motorul in ultimul hal, dupa ce ca si-asa consuma de ne saraceste... In conditiile astea, cu o fulie asa mica, la cat sa tinem turatia de relanti? La 1500, ca sa "stea" motorul cat de cat?...


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
briobit
post 26 Aug 2007, 20:51
Post #322


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 22 July 07




salutare tuturor de pe acest forum .... sper ca postez bine .... am si eu o intrebare legata de un releu de incarcare. problema sta astfel am primit de curand un releu de incarcare si nu stiu ce fac cum se leaga si de la ce masina este .... carcasa este de aluminiu cu o latura de 80X80 milimetrii cu inaltimea de 25 milimetrii are un capac de ebonita negru pe borne scrie DF + si mai are un fir negru am desfacut capacul si inauntru are o gramada de piese peste care e turnata o rasina .... daca a mai avut cineva asa ceva, sau daca aveti idee daca merge la dacie si ce se face cu firul ala as fi recunoscator... o sa incerc sa pun si niste poze


--------------------
dacia dacia 1978
https://###/###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 26 Aug 2007, 22:53
Post #323


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




+ se leaga la plus contact(un fir pe care vine + cind pui contactul si de obicei vine de la + bobinei de inductie) DF de la releu se duce la DF de la alternator ( excitatia care intra in alternator la bobina rotorului perii) iar cel de-al treilea se monteaza pe + de iesire de la alternator firele groase

<span class='edit'>27 Aug 2007, 00:07:</span>
QUOTE(Bullix @ 24 Aug 2007, 14:21)
Legat de montarea unei fulii cat mai mici pe alternator, mi se pare pur si simplu o nebunie curata. Ce-ar fi mai bine sa dam fulia jos de tot si sa punem cureaua direct pe ax? La fortele de torsiune ce apar in curea s-a gandit cineva? Cat de mult credeti ca se poate indoi cureaua aia incat sa si reziste in timp? Chiar nu se observa cat de rigida e?
Ca sa va dau un exemplu elementar, haideti sa ne-aducem aminte cand eram in clasa I si ne jucam cu riglele de plastic... "ia uite, mai, cat de mult se-ndoaie rigla mea si nu se rupe"... iar colegutul de banca, din teribilism, sa ne arate ca a lui se indoaie pana la capat, o rupea...
Nu credeti ca si cureaua aia are o raza minima de curbura...? daca era facuta din cauciuc, mai ziceam, dar nici asa nu tine s-o indoi la infinit...
Ce sa mai spun de un lucru evident: cred ca e destul de clar ca pe o fulie foarte mica, cureaua aia se va invarti al dracului de greu si va forta motorul in ultimul hal, dupa ce ca si-asa consuma de ne saraceste... In conditiile astea, cu o fulie asa mica, la cat sa tinem turatia de relanti? La 1500, ca sa "stea" motorul cat de cat?...
*



o simpla intrebare ai idee ce se intimpla daca se pune o fulie mica la alternator?
si care este fenomenul draga colega am fulie mica de citiva ani si pina acu nu s-a rupt cureaua (zimtata) si nu cureaua ingreuneaza motorul ci alternatorul la consumatori puternici la relanti (care tine faruri aeroterma si stergatoare la 900 ture la o tensiune de 13,7- 14V )

fa o experienta ia un aparat de masura si masoara tensiunea pe baterie (la alternatorul cu fulie mare) cu faruri aeroaterma si stergatoare si vezi ca o sa ai in jur de 12V chiar si mai putin

<span class='edit'>27 Aug 2007, 00:11:</span>
QUOTE(MECCA @ 24 Aug 2007, 12:57)
Problema mare ieri.Am rugat un electrician de la munca sa se uite si la mine la alt, releu etc si mi-a zis ca ar putea fi de la releu.Insa nu asta e problema.Problema este ca am plecat spre casa si acul de la baterie aproape ca nu se mai ridica decat ff putin.Am crezut ca s-a dus alt de tot.Am ajun acasa si am observat ca firul de excitatie de la alt sarise.L-am bagat inapoi dar degeaba, acul tot mort era.Am pus un multimetru pe excitatie si nu 0 tensiune.Am fost nevoit sa leg direct + de la releu cu excitatie alt, sa mearga pe direct ca sa incarce bateria bineinteles cu toti consumatorii pusi sa nu-mi fiarba bateria.oare s-o fi dus alternatorul, sau s-a ars releul.Daca este releul imi pare foarte rau de el ca era ffff bun, era ceva in combinatie de mecanic cu electronic, adica avea un fel de potentiometru de unde puteam regla cu ajutorul unei surubeknite subtiri tensiunea de incarcare.O sa incerc sa-l repar la cineva poate poate.Astep niste pareri.

<span class='edit'>24 Aug 2007, 13:03:</span>
Problema mare ieri.Am rugat un electrician de la munca sa se uite si la mine la alt, releu etc si mi-a zis ca ar putea fi de la releu.Insa nu asta e problema.Problema este ca am plecat spre casa si acul de la baterie aproape ca nu se mai ridica decat ff putin.Am crezut ca s-a dus alt de tot.Am ajun acasa si am observat ca firul de excitatie de la alt sarise.L-am bagat inapoi dar degeaba, acul tot mort era.Am pus un multimetru pe excitatie si nu 0 tensiune.Am fost nevoit sa leg direct + de la releu cu excitatie alt, sa mearga pe direct ca sa incarce bateria bineinteles cu toti consumatorii pusi sa nu-mi fiarba bateria.oare s-o fi dus alternatorul, sau s-a ars releul.Daca este releul imi pare foarte rau de el ca era ffff bun, era ceva in combinatie de mecanic cu electronic, adica avea un fel de potentiometru de unde puteam regla cu ajutorul unei surubeknite subtiri tensiunea de incarcare.O sa incerc sa-l repar la cineva poate poate.Astep niste pareri.
*


la tine datorita caderii firului de la excitatie(DF) este posibil sa se fi ars releul de incarcare (cred ca asa s-a intimplat) in el este posibil sa se fi dus tranzistorul final

This post has been edited by bygy007: 26 Aug 2007, 23:12


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 27 Aug 2007, 06:36
Post #324


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Bullix @ 24 Aug 2007, 13:21)
Legat de montarea unei fulii cat mai mici pe alternator, mi se pare pur si simplu o nebunie curata. [...]

Hai sa-ti mai dau un "pont": acele fulii mici se folosesc [SI] pe alternatoare de tractor. Deci solutia "fulie mica" exista. Nu contesta nimeni ca din cauza curburii mai mari nu apar tensiuni, dar nu la limita deteriorarii rapide.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 5 Sep 2007, 08:15
Post #325


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




Am observat o noua problema la alternatorul meu buclucas.Dupa ce am schimbat periile si releul, am din ala mecanic, ieri cand veneam la serviciu si ma cam grabeam i-am dat ceva mai tare (adica vreo 100 km, am cutie in 4) si aveam vreo 3200-3400 rpm cu farurile aprinse bineinteles care arata incarcarea bateriei s-a dus la minim adica la rosu rosu.Cum am redus turatia(2600-2800 rpm) iar a inceput sa incarce, iar i-am dat peste 3000 iar a scazut acul.Azi cand am venit la serviciu aceleasi simptome.Ce poate sa aiba de la turatii mari (>3000 rpm) sa nu mai incarce???Cineva mi-a zis ca sigur este vreo dioda.Cred ca pana la urma o sa schimb si puntea, sa vedem daca se schimba ceva.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolek_bolek
post 5 Sep 2007, 08:53
Post #326


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 14 June 06
From: Bucurestii din deal




Vezi sa nu ai rezistenta de la releu arsa, vezi ca sunt 2 puse dedesubtul lui ; daca e arsa una din ele, pe treapta respectiva nu mai intra curent in excitatia alternatorului.Verifica-le cu un ohmetru sa nu fie vreuna intrerupta.


--------------------
dacia slz $K@|@_04 - Numar inmatriculare
Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 5 Sep 2007, 09:35
Post #327


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




sunt doua??eu stiam ca e numai una singura cu reziatenta fixa de 0.4 care arata ca o sarma rasucita Ohmi.Mai este inca una??


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 5 Sep 2007, 09:49
Post #328


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pe dosul releului sunt chiar 3 din cate stiu eu.
Da de ce nu-ti pui un releu electronic si gata.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 5 Sep 2007, 15:05
Post #329


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




am avut releu din ala cu fir care se leaga la plus la alternator, am dat 20 lei pe el si abia incarca 13,5 la 2000 rpm fara consumatori.Daca aprindeam si farurile si porneam si aeroterma era jale, pana`n 12V asa ca de aceea mi-am pus din asta mecanic ca de bine de rau se mai regleaza.Dar oricum am discutat cu un electrician si mi-a zis ca problema cu puntea cade sigur, adica diodele nu pot fi arse, dar e posibil ca un contact din interiorul releului sa fie oxidat, sau sa nu faca contact bine.Apropo care sunt simptomele cand o dioda este strapunsa??


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Sep 2007, 16:02
Post #330


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




scade tensiunea pe baterie la orice turatie mai ales cind ai consumatori problema ta este cum a zis cei de mai sus pe spatele releului mecanic ai 3 rezistente bobinate si uns din ele este posibil sa fie intrerupta sau sa nu faca contact

verificarea incarcarii corecte se face cu un aparat de masura nu cu cel din bord acela este b doar cu titlu informativ si nu trebuie pus baza in el


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
quinn
post 5 Sep 2007, 18:26
Post #331


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 2 August 07




Am si eu probleme cu incarcarea :15,2 iar cu consumatori 14,8.
Am inlocuit releul cu unul nou dar acesta incarca mai mult 15,5-16 V.
Diferenta potential +baterie si + alternator 0.22
Dif pot masa bat masa aripa 0,15
De la ce sa fie?


--------------------
Dacia 1300 berlina 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 5 Sep 2007, 19:22
Post #332


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Poate un contact imperfect la cablurile care alimenteaza releul.
Verifica tensiunea si la bornele releului.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Sep 2007, 21:23
Post #333


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(quinn @ 5 Sep 2007, 19:26)
Am si eu probleme cu incarcarea :15,2 iar cu consumatori 14,8.
Am inlocuit releul cu unul nou dar acesta incarca mai mult 15,5-16 V.
Diferenta potential +baterie si + alternator 0.22
Dif pot masa bat masa aripa 0,15
De la ce sa fie?
*


verifica plus baterie plus releu incarcare sau bobina inductie o sa gasesti diferenta mai mare verifica de la blocul de lumini ,contact, tablou sigurante ,plus bobina si releu in zona asta o sa gasesti problema

This post has been edited by bygy007: 5 Sep 2007, 21:23


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 6 Sep 2007, 07:29
Post #334


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




QUOTE(bygy007 @ 5 Sep 2007, 17:02)
scade tensiunea pe baterie la orice turatie mai ales cind ai consumatori problema ta este cum a zis cei de mai sus pe spatele releului mecanic ai 3 rezistente bobinate si uns din ele este posibil sa fie intrerupta sau sa nu faca contact

verificarea incarcarii corecte se face cu un aparat de masura nu cu cel din bord acela este b doar cu titlu informativ si nu trebuie pus baza in el
*


cum am spus mai sus nu la orice turatie.Pana in 2800 rpm totul e in regula, si cu faruri si cu proiectoare 14,2-14,3 V cum trec de 2800 rpm cum scade intensitatea, adica se observa si noaptea cand accelerez pana in 3000 scade intensitatea luminii in bord, cum scade turatia iar isi revine incarcarea la normal.Deci pana la urma este problema de releu

6 Sep 2007, 09:43:
mai am o intrebare.Pentru un alternator si releu in stare buna de functionare care ar trebui sa fie tensiunea de excitatie la firul de la alternator pentru ca tensiunea pe care o furnizeaza alternatorul sa fie la valori normale (14.4 V)?

This post has been edited by MECCA: 6 Sep 2007, 08:43


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 6 Sep 2007, 13:14
Post #335


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Tensiunea de excitatie variaza in functie de turatie, consumatori porniti si tipul alternatorului (35 sau 50 A). La mine la dacie, aveam alternator de 50 A, la ralanti excitatia era la aprox 12,5V. Cand cresteam turatia la 2500 rpm, tensiunea scadea la 6V si continua sa scada cu cresterea turatiei. Asta fara consumatori. Daca aprindeam farurile, la ralati excitatia era de 13V, dar pica si incarcarea la 13,9V, nu putea sa tina 14,4 nicicum. Asa era Dacia... Mi-a servit sa invat mecanica. smile.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 6 Sep 2007, 14:42
Post #336


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




aha am inteles cam astea ar fi si la mine valorile.Problema mea cred ca este din cauza releului care la turatie mare nu mai excita alternatorul ceea ce duce la scaderea tensiunii de incarcare la zero (0).O sa schimb releul sa vedem daca se rezolva problema.Multumiri si sper sa rezolv odata treaba asta cu incarcarea bateriei ca vad ca vine si frigul deja afara si la iarna bateria este primul lucru care te poate lasa atunci cand nu te astepti, ca deh "iarna nu-i ca vara" ras hohote.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganita
post 9 Sep 2007, 09:33
Post #337


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 14 February 07




Problemele de la incarcare le-am rezolvat cu releu regulator de tensiune cu fir (din el iasa un fir rosu ce se conecteaza la + alternator) se pare ca sunt cele mai fiabile de pe piata romaneasca.
Mai exista solutia de inlocuire a alternatorului cu altul strain cu releu incorporat si modificarea prinderii pe motor.


--------------------
logan 1.4 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Sep 2007, 23:45
Post #338


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(MECCA @ 6 Sep 2007, 15:42)
aha am inteles cam astea ar fi si la mine valorile.Problema mea cred ca este din cauza releului care la turatie mare nu mai excita alternatorul ceea ce duce la scaderea tensiunii de incarcare la zero (0).O sa schimb releul sa vedem daca se rezolva problema.Multumiri si sper sa rezolv odata treaba asta cu incarcarea bateriei ca vad ca vine si frigul deja afara si la iarna bateria este primul lucru care te poate lasa atunci cand nu te astepti, ca deh "iarna nu-i ca vara"  ras hohote.gif
*


in poza este desenat scematic un releu de incarcare mecanic releu.JPG ( Size: 31.89k ) Number of downloads: 1031
cu rosu este bobina releului (cea unde se face reglajul tensiunii) cu albastru este o rezistenta de valoare mare iar cu verde rezistenta de valoare mica
am notat cele doua valori mare si mica rezistenta mica fiind o treime din rezistenta mare(valorile nu le stiu si sint aproximative)

functionarea este un felul urmator tensiunea la baterie este de 12V , aceasta tensiune se transmite si releului care creeaza un cimp magnetic cimp care nu este suficent sa atraga armatura mobila tensiunea trecind prin rezistenta de valoare mica ducindu-se la excitatia (DF sau rotor) alternator crescind turatia alternatorului (motorului) se produce o tensiune mai mare care la un moment dat releul atrage armatura care la rindul ei comuta contactul (in functie de reglajul respectiv sa zicem 14V)de pe rezistenta mica (verde) pe cea de valoare mare(albastru) scazind tensiunea pe rotor la valoare mica cam 3-4V scazind tensiunea pe excitatie scade si tensiunea generata(14V) , scazind tensiunea reneul nu mai genereaza suficient cimp magnetic ca sa tina armatura mobila si scoate din circuit rezistenta de valoare mare introducind-o pe cea mica care creste tensiunea generata atragind din nou releul dupa care ciclul se reia


la tine rezistenta de valoare mare este intrerupta sau contactul care o baga in circuit nu se face din acea cauza la anumite turatii (mai mari) tensiunea este 0

This post has been edited by bygy007: 9 Sep 2007, 23:48


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 10 Sep 2007, 07:30
Post #339


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




multumesc Bygy007 pentru explicatii, acum am priceput si eu cum functioneaza un releu mecanic.Problema pe care o aveam eu s-a rezolvat.Toata treaba m-a costat 8 lei adica inlocuitul periilor(carbunii) care desi ii schimbasem sapatamana trecuta nu-si mai faceau treaba, adica unul din cei doi carbuni nu mai atingea colectorul de pe rotor (marfa romanesca).Acum i-am schimbat cu unii produsi de Urziceni, si problema s-a rezolvat.Incarcarea este buna, iar tensiunea nu mai scade la zero in momentul cresterii turatiei ci ramane la valoarea de 14.4-14.5 cum a fost reglat releul.Multumesc tuturoro pentru ajutor.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 10 Sep 2007, 09:52
Post #340


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Da, doar ca e putn ciudat ca la turatii mari periile sa nu mai faca contact, in timp ce la turatii mici fac contact. Ori se agata in peretele locasului lor, ori rotorul tau e excentric...


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Sep 2007, 11:34
Post #341


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




o explicatie ar fi ca rotorul este putin oval sau are santuri iar una din perii sa agate un suportul ei (nu culiseaza usor )lucru care trebuie verificat inainte de montare si la turatii mai mari sa nu atinga de colector


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 10 Sep 2007, 15:28
Post #342


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




este posibil sa fie si rotorul ovalizat, nu zic nu ca de cand e masina (20 ani) i-o ajunge si lui.Apropo de rotor am vazut la un magazin, de fapt un peco un rotor ramas pe stoc de cativa ani la pretul de 60 ron.E bine pretul asta??Acum la ce pret se invarte un rotor d-asta??Pana atunci merg cu asta cat o merge.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 10 Sep 2007, 17:44
Post #343


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




as zice ca e bun pretul, la elecroprecizia desfacere e peste 70 ron.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Sep 2007, 22:12
Post #344


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




il masori cu un ohmrtru si daca are intre 3,5 si 6 ohmi atunci este bun vorbesti cu un strungar ii ia o fata dreapta la cele doua inele si este ok daca nu mai merge strunjit atunci se poate schimba colectorul oricum daca valoarea este intre cele de mai sus atunci poti sa scapi si cu 15-20 lei cu schimbarea colectorului(cele doua inele)

This post has been edited by bygy007: 10 Sep 2007, 22:12


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 18 Sep 2007, 06:21
Post #345


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




O intrebare va rog...

RRT-ul electronic se poate defecta in sensul ca incarca prea mult? Am incarcare vreo 18 volti cred (acul in dreapta pe rosu, consumatorii parca-s dopati, etc), releu d-ala cu 3 fire, si din ce stiam eu, astea ori merg perfect ori nu merg deloc. E posibil totusi sa incarce mai mult?

E oarecum urgent, multumesc... sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 18 Sep 2007, 09:13
Post #346


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Poate iei foc!
Poate are eroare voltmetrul din bord, cel mai bine masori... stiu eu pe unu care are aparat de masura tongue.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 18 Sep 2007, 13:37
Post #347


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




N-are eroare. In afara voltmetrului mai am un indicator. Ambele afiseaza mare "fatal error". In plus, stergatoarele merg ca panicatele, faza scurta a devenit lunga, cea lunga a devenit zi, ma mir ca nu s-au ars becurile, etc.

Ma rog, am sa iau alt releu. Daca il iau degeaba dup-aia schimb alternatorul, si tot asa... sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 18 Sep 2007, 14:18
Post #348


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@Muttley:

Prima intrebare este cit timp ai la dispozitie si mai ales cind. Intrebare conexa: ai nevoie de masina pina poti sa te ocupi?

Eu nu cred ca alternatorul/diodele sunt defecte, mai ales daca spui ca merg stergatoarele "ca nebunele".

Prima manevra este (asa cum am mai recomandat pe vremuri) sa montezi un cablu mei grosut intre "-" baterie (sau carcasa ambreiajului sau...) si contraaripa pe care e montat releul. In acest context: alternatoarele de D13xx aveau (unele cel putin) un cablu litat de masa ("tresa") cam subtiratec intre alternator si contraaripa. Verifica-l si pe ala, sa nu fie rupt. Treaba asta se poate face rapid -> vezi ce se intimpla.

Ai un voltmetru (altul decit al masinii)? Masoara (eventual inainte de a monta cablul suplimentar de masa, cu motorul in mers la o turatie rezonabila, cu farurile aprinse) tensiunea intre: "-"baterie si contraaripa stg. Trebuie sa fie 0 (sau aproape).

Daca dupa ce rezolvi masa simptomele ramin la fel, gindeste-te la releul stabilizator.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 18 Sep 2007, 15:18
Post #349


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




alternator de 50 A.baterie bosch silver 55 Ah-de 2 ani.
la semafor cu faza scurta aprinsa-la relanti imi palpaie toate luminile.dupa 2000rpm nu mai palpaie.in mers-la orice turatie cand semnalizez palpaie luminile in bord.la fel cand si claxonez.am releu electronic.bateria dupa 24h de repaos arata 12,74 v.unde este problema.chiar si cu motorul oprit,cu faza lunga pornita daca folosesc avariile palpaie toate luminile.am verificat si curatat periile colectoare.sunt ok.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 18 Sep 2007, 18:02
Post #350


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Am venit si eu cu o problema. Si anume: mandru nevoie mare m-am dus si mi-am cumparat de la dezmembrari fulie altermator Oltcit care este mai mica in diametru decat aia de Dacie. Toate bune si frumoase. Ajung acasa si cand ma uit la ea observ ca nu are pana aia pe interior acolo unde intra pe ax. Fulia de la Dacie are o pana pe interior, in centru acolo unde intra pe ax. Intrebare: fulia asta noua daca nu are pana conteaza la montajul in locul celeilalte? E vreun dichis daca nu are pana (santul) acela)???

This post has been edited by ionutctn: 18 Sep 2007, 18:03


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th July 2025 - 15:48
Forum Renault