Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
DoubleG |
![]()
Post
#411
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|||
nad |
![]()
Post
#412
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 24 February 06 From: Timisoara ![]() |
Tensiunea la bornele bateriei nu trebuie sa depaseasca nicio data(indiferent de conditi gen faruri,turatii etc.) VALOAREA DE 14.4v,iar o valoare de 14V, 14.2V este corecta.Orice valoare a tensiuni la bornele bateriei mai mare de 14,4V va determina scurtarea duratei de viata a bateriei.
|
--------------------
Renault
Laguna
Break 99
- TM-yy-xxx
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#413
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Releul pe care il ai parca ar fi inexistent!
Ai incercat unul electronic CU FIR DE REFERINTA? (asta sunteaza contactul, adica nu mai conteaza daca ai cadere de tensiune pe el). Caderea de tensiune de obicei nu e chiar in contact ci in firele care duc la el, mai exact in mufele de kko oxidate. Sau, avand in vedere ce intrebari pui, nu e corect montat. This post has been edited by Zaheiu: 22 Jan 2008, 09:25 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#414
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(johnox @ 21 Jan 2008, 18:09) [...] --cadere de tensiune +baterie si A+ releu = 0.71V [...] -fara consumatori - ralanti - 15.55 -turat 2000 ture-15.60 - turat peste 3000 -15.51 -cu consumatori (faza mica + aeroterma) - ralanti- 14.03 si scadea cat o lasam pana pe la 10V -daca il mai tineam scadea mai mult ![]() -2000 ture - 15.8V [...] 14,4+0,71=15,1 V. Aproape de adevarul pe care-l arata aparatul tau. Sau, de dragul explicatiei, releul vrea sa "simta" 14,4 V pe +A. El va mentine tensiune pe DF pina cind tensiunea pe +A va fi 14,4 sau cit e reglat. Cind ai 14,4 V pe + baterie de fapt el simte doar 14,4-0,7=13,7 V. Caderea aia e pe contactul cu cheie in cea mai mare proportie. Posibil s-o elimini prin schimbarea partii electrice a contactului sau, din cauza calitatii indoielnice, sa n-o poti elimina. Solutia: cum spunea Zaheiu, releu electronic cu fir de referinta care preia tensiunea de referinta (aia care se compara cu "setarea" releului) direct de pe + alternator. Si ala electronic cu fir e mai ieftin [cu mult] decit unul mecanic. Si inca un sfat: daca banuiesti ca instrumentul tau e aiurit, compara indicatia cu a unuia care indica bine, schimba-i si bateria si tine-i sondele si pe el cit mai departe de bobina de inductie si fise. Ba, as zice sa schimbi si fisele, unele bune nu paraziteaza voltmetrele. This post has been edited by diaconuliviu: 22 Jan 2008, 09:35 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Clark |
![]()
Post
#415
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 5 December 07 From: Satu Mare ![]() |
Am verificat puntea de diode. O dioda este intrerupta, trebuie schimbat, urmeaza sa verific releul.
Diodele intr-o parte au 509, 514, 521 ohmi, partea cealalta 567, 530 ohmi si o dioda nu conduce curentul in nici o directie. Am masurat iesirile statorului si masa, nu conduce deloc curentul, nici rotorul. Impedanta la inelele rotorului este de 3.4 ohmi, la capetele statorului 0.6 ohmi. This post has been edited by Clark: 22 Jan 2008, 14:18 |
--------------------
Dacia
1310
1998/Berlina
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#416
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Cele 5 diode par bune, cealalta care zici ca nu conduce, trebuie sa o inlocuiesti. Ai grija ca sunt de doua feluri dupa cum ai observat, si anume cu + la carcasa sau cu - la carcasa. Sa pui alta la fel. Rotorul si infasurarile... sa zicem ca daca nu dau la masa, atunci sunt bune. Schimba dioda si alternatorul ar fi gata.
|
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
Clark |
![]()
Post
#417
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 5 December 07 From: Satu Mare ![]() |
La servici am masurat alternatorul cu un aparat mai profesionist:
Capete stator - 1.2 ohmi Inele rotor - 4.4 ohmi Maine cumpar o dioda, daca gasesc separat, am auzit ca nu prea se gaseste numai punte intreaga, o sa vad. Mersi mult de ajutor. |
--------------------
Dacia
1310
1998/Berlina
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#418
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Te apropii de adevar si devii mai profesionist. Valorile sunt ok asa cum zici acum (1.2 stator si 4.4 rotor).
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#419
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
atentie la punte sa nu iei punte (tipul ei )Image003.jpg ( Size: 49.04k )
Number of downloads: 2249
de preferat sa iei cu RA220 si ni cu dealea mici in pstul asta sint enuntate diferentele http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1006828 This post has been edited by bygy007: 22 Jan 2008, 23:40 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Clark |
![]()
Post
#420
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 5 December 07 From: Satu Mare ![]() |
Iata puntea. Pe diode scrie RA 225 R. Pe trei diode scrie cu rosu, pe celelalte trei cu negru. Una rosie e defecta. Oare gasesc dioda separata la magazin? Sau alt tip de dioda e buna? Si o punte ca asta din poza cat costa la magazin?
Attached thumbnail(s) DSC01160.JPG ( Size: 356.23k ) Number of downloads: 2471 |
--------------------
Dacia
1310
1998/Berlina
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#421
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
In principiu se gasesc (acum o luna se gaseau sigur in Rm. Vilcea, banuiesc ca si in alte parti). E mai ieftin sa schimbi chiar toate diodele decit sa cumperi o punte noua.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
msanyix |
![]()
Post
#422
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Si la Mures se gaseste daca nu ma insel 4 lei bucata.
|
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
johnox |
![]()
Post
#423
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
am avut releu cu fir de referinta cufundat intr-un silicon ca cel postat aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...7entry1207437
doar ca mai mult de 13V nu imi incarca asa ca asi dori sa imi iau altul, ce firma imi recomandati? ECOPLAST e bun? This post has been edited by johnox: 24 Jan 2008, 09:16 |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#424
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
dipda aia RA220R este o dioda inversa (pe o parte ai diode normale cele cu negru si pe cealalta inverse cu rosu) ai grja sa iei dioda cu firul lipit de ea (sa nu iei fara fir ca nu prea se lipeste)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Clark |
![]()
Post
#425
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 5 December 07 From: Satu Mare ![]() |
Pana la urma am reusit sa pun la punct incarcarea. Am gasit dioda la un magazin auto, era 4 lei bucata, avea firul lipit de ea. Am schimbat dioda defecta, am schimbat si periile de carbuni (7 lei), curea ventilator (8 lei). Am curatat releul regulator, toate contactele si fisele, am montat inapoi tot si am masurat incarcarea la bornele bateriei, este de 14.35, 14.45 volti la orice turatie, cu si fara consumatori. Sper ca e bine asa.
Cand am montat cureaua noua de ventilator, trebuia sa trag sus de alternator aproape pana la capatul cursei ca sa fie cureaua intinsa. Nu e intinsa beton, daca trag cu mana de curea patineaza pe fulie, dar cu motorul pornit functioneza bine, nu patineza deloc. Dar ce fac daca dupa un timp de doua, trei saptamani se mai uzeaza cureaua si se intinde un pic, alernatorul fiind urcat aproape la maxim, nu o sa pot sa mai intind suficient cureaua? Sau cumpar o curea mai scurta, daca se gaseste? |
--------------------
Dacia
1310
1998/Berlina
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#426
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Ma bucur ca ti-ai rezolvat problema cu incarcarea.
In legatura cu cureaua... trebuia sa cumperi una produsa de o firma consacrata. Eu am cumparat FARTEC, daca imi aminesc bine si alternatorul e undeva aproape de minim. Cureaua nu trebuie sa fie foarte intinsa. Oricum va patina atunci cand unul din pistoane ajunge la sfarsitul cursei de compresie. Daca o presezi cu degetul, la jumatatea distantei dintre alternator si pompa de apa, jocul trebuie sa fie de 10-15 milimetri. Daca e reglata mai slab de atat va patina sau va sari. Daca e reglata mai stans, va uza prematur rulmentii celor 3 axe sau chiar se va rupe. Pastreaza la tine si cureaua veche ca la drum nu se stie... De largit nu se largeste mai mult fata de cum e noua, eu asa am observat. Bafta multa! |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
Siconi |
![]()
Post
#427
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Asa si este.
Daca cureaua e slabita, nu va sari de pe fulii, dar incarcarea va avea de suferit pentru ca alternatorul nu va avea turatia lui de lucru si va patina tot timpul, chiar daca nu va scartai.Reglajul la 10-15mm e cel mai bun. Se face asa: Dupa ce pui cureaua si o intanzi, apesi cu degetul pe ea in partea de sus (intre alternator si pompa de apa) pe mijlocul distantei. Nu are voie sa poata fi apasata mai mult de valoarea sus-numita. Mai simplu nici nu se poate. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Clark |
![]()
Post
#428
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 5 December 07 From: Satu Mare ![]() |
Mersi mult pentru sfaturi si pentru ajutor.
![]() This post has been edited by diaconuliviu: 25 Jan 2008, 07:49 |
--------------------
Dacia
1310
1998/Berlina
|
|
os |
![]()
Post
#429
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
O mica adaugire: tot ce au spus colegii este corect. In timp, cureaua se uzeaza pe flancuri (nu se lungeste). Dar uzura flancurilor face ca ea sa intre mai adinc in V-ul fuliilor -> se poate sa se mai slabeasca. Merita verificata din cind in cind, mai ales ca verificarea insasi e simpla (apasarea de care s-a vorbit mai sus).
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
B31AYZ |
![]()
Post
#430
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am si eu o problema cu incarcarea .Dupa ce m-am chinuit sa pun cureaua la alternator , a inceput sa incarec foarte putin 12.8 la relanti si 13.2 in turatie . Nu inteleg ce s-a intamplat .Initial nu incarca de loc .Era firul de la excitatie iesit .Am aceeasi tensiune de 12.8 si la alternator si la baterie . Ce poate sa fie ?Am releu mecanic si daca invart de rotita nu se schimba nimic , nici nu incarca mai mult nici mai putin indiferent de sens . Multumesc. This post has been edited by B31AYZ: 26 Jan 2008, 21:41 |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#431
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
probabil ai bateria descarcata , ai mers mult cu firul scos ? pune bateria la incarcat pe redresor 12h apoi conecteaz-o la masina dupa o ora pornesti motorul si vezi care este treaba ,daca ete mica si nu creste peste 14V in 5 minute atunci este alternatorul defect sau fire slabe pe la el (inclusiv tresa metalica intre alternator si contra aripa stinga fata)
mai poate fi releul de incarcare defect sau alternatorul ca sa vezi daca este releul ,scoti firul de la + si il pui peste DF dupa care masori cu aparatul ,tensiunea va creste spre 16-17V ![]() se poate pune in locul releului pentru ![]() ![]() pentru reparatie ca sa nu obosesti am CAUTAt un linc de al meu unde este data repararea alternatorului pentru orice incepator si neexperimentat http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 This post has been edited by bygy007: 26 Jan 2008, 23:44 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Siconi |
![]()
Post
#432
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pentru TESTE!!! Sa nu se inteleaga gresit.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#433
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
gata am modificat
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#434
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Bateria este noua , nu are 4 luni .E adevarat ca am pus-o pe redresor pt. ca am descarcat-o din lipsa de benzina si nu am stiut de ce . Masina porneste foarte bine . Problema a aparut dupa ce am restras cureaua . Cred ca am tinut cu mana aiurea si nu am vazut ca era scos firul de la excitatie . Nu inteleg de ce am aceeasi tensiune oriunde masor ? Nu inteleg cum sa verific releul . Cine este (+) si DF ? Pot sa masor diodele fara sa dau alternatorul jos ? Am releu mecanic cum am mentionat . Am sa studiez si lincul de reparatie al alternatorului si poate rezolv ceva . Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
johnox |
![]()
Post
#435
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
gata oameni buni: pus fulie de oltcit, tras fir de masa direct de la baterie pe masa releului, cumparat curea de Fartec, releu cu Fir de referinta,...NU DE Curtea de Arges....-neaparat-a nu se folosi alt fel -, si gata problema rezolvata:
ralanti-14,4 fara consumatori, si 14, 35 cu toti consumatorii posibili. 2-3000 ture 14,41 fara consumatori si 14,4 cu consumatori, e IDEAL nu speram sa ma vad stand la semafor cu proiectoare, faruri, casetofon si aeroterma FARA sa imi pape din baterie. Multumesc FFFFF mult tuturor. ![]() nu cred ca o sa mai fabric releul cu fir de referinta reglabil, oricum: ala de C de Arges suks |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#436
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 27 Jan 2008, 15:25) Salut , Bateria este noua , nu are 4 luni .E adevarat ca am pus-o pe redresor pt. ca am descarcat-o din lipsa de benzina si nu am stiut de ce . Masina porneste foarte bine . Problema a aparut dupa ce am restras cureaua . Cred ca am tinut cu mana aiurea si nu am vazut ca era scos firul de la excitatie . Nu inteleg de ce am aceeasi tensiune oriunde masor ? Nu inteleg cum sa verific releul . Cine este (+) si DF ? Pot sa masor diodele fara sa dau alternatorul jos ? Am releu mecanic cum am mentionat . Am sa studiez si lincul de reparatie al alternatorului si poate rezolv ceva . Multumesc. plusul este ala cu papuc iar DF este ala cu surub pe masina nu prea ai cum sa vezi daca e bun releul decit daca masori cu aparatul intre DF si masa , static (se da jos de pe masina) se verifica asa http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=804363 puntea nu o poti masura daca nu scoti firele de la stator (cele 3 sau 6 ) <span class='edit'>27 Jan 2008, 23:54:</span> QUOTE(johnox @ 27 Jan 2008, 20:04) gata oameni buni: pus fulie de oltcit, tras fir de masa direct de la baterie pe masa releului, cumparat curea de Fartec, releu cu Fir de referinta,...NU DE Curtea de Arges....-neaparat-a nu se folosi alt fel -, si gata problema rezolvata: ralanti-14,4 fara consumatori, si 14, 35 cu toti consumatorii posibili. 2-3000 ture 14,41 fara consumatori si 14,4 cu consumatori, e IDEAL nu speram sa ma vad stand la semafor cu proiectoare, faruri, casetofon si aeroterma FARA sa imi pape din baterie. Multumesc FFFFF mult tuturor. ![]() nu cred ca o sa mai fabric releul cu fir de referinta reglabil, oricum: ala de C de Arges suks si berea?? ![]() This post has been edited by bygy007: 27 Jan 2008, 22:58 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
johnox |
![]()
Post
#437
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
bygy007 my man, oricand ai trecere prin Craiova, ai de la mine pusa la rece o bere (+1 bonus)
![]() (ps: cred ca trebe schimbati carbunii la alternator muuuult mai des la ce turatii o merge cu fulia aia de oltcit) This post has been edited by johnox: 28 Jan 2008, 17:02 |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#438
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Nu stiu daca am inteles .DF este fir cu surub la masa ? Deci iau plusul de pe releu ( cu papuc) si-l pun la masa ? Nu mi-e clar .O schema ceva ai cumva ? Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#439
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pe releu ai doua borne + in care intra un papuc si DF care vine un surub pe care vine un fir verde care se duce la carbuni la alternator daca este releu mecanic tip vechi
This post has been edited by bygy007: 28 Jan 2008, 22:32 Attached thumbnail(s) final.JPG ( Size: 221.99k ) Number of downloads: 3803 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
MECCA |
![]()
Post
#440
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
dupa o lunga negociere cu un prieten am reusit sa-l conving sa-mi vanda un alternator de cielo.Pe el nu prea scrie nimik ma intreb ce putere ar putea avea??
Si inca ceva.Cum leg alternatorul ca acesta e cu releu incorporat si are un papuc cu 2 fire unul rosu si unul maro.Please help |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th July 2025 - 08:36 |