Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
djmarck |
![]()
Post
#51
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 July 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
balex |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 May 04 ![]() |
Problema: indicatorul de incarcare baterie nu vrea sa treaca nici batut de prima sectiune alba de langa zona hasurata (indiferent daca masina e la relanti sau in mers cu aeroterma, faza, stergatoare si casetofon pornit). Intre timp am schimbat deja puntea de diode si carbunii de la alternator, releul e mecanic, iar incarcarea dupa masurare arata ok. Stie cineva ce pot face cu parlitul ala de indicator de incarcare?
![]() |
-------------------- |
|
RIon |
![]()
Post
#53
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
ce fel de masina ai? daca ai Nova, nu trebuie sa intre pe alb decat un pic, la berlina trebuie sa fie pe la jumate, daca ochiul e verde la baterie, e ok.. In rest, acusorul ala e cam irelevant. Daca la masurare e ok, nu iti mai face probleme.
This post has been edited by RIon: 14 Oct 2004, 18:43 |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Cel mai simplu e sa mergi la un petrom, iti iei un alt indicator care costa 20.000 (am luat eu acu 2 luni) si il schimbi. nu e o avere, asa ca merita sa faci treaba asta.
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
nd4spd |
![]()
Post
#55
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 20 October 04 From: calarasi ![]() |
nd4spd2333@yahoo.com[CODE]
QUOTE am si eu o problema, am verificat cu voltmetru tot circuitul, cu motorul oprit si pornit totul pare ok. dar totusi am impresia ca nu se incarca bateria suficinet ![]() This post has been edited by nd4spd: 8 Nov 2004, 01:06 |
--------------------
dacia
sport 1410
- cl 91 nfs
|
|
RIon |
![]()
Post
#56
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
De cand e mai frig afara, si pornesti mai multi consumatori, e normal sa nu se incarce atat de bine bateria, si la mine e la fel; incearca sa mergi fara radio, lampi aprinse doar daca trebuie etc. Ai pus voltmetrul la relanti la bornele bateriei? Cat arata?
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
ali73 |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 15 October 04 ![]() |
Parerea mea e ca nu conteaza anotimpul.Mie imi trebuiesc mai multe detalii:tensiunea masurata pe baterie cu motorul turat peste 1000 rot/min,cu consumatori si fara,tensiunea pe baterie cu motorul oprit si faza lunga aprinsa,si altele despre care vom mai vorbi dupa ce ne spui cele de mai sus.
|
--------------------
Dacia
1310
- ph-73-ali
|
|
maty680 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 November 04 ![]() |
QUOTE(nd4spd @ 8 Nov 2004, 01:02) nd4spd2333@yahoo.com[CODE] QUOTE am si eu o problema, am verificat cu voltmetru tot circuitul, cu motorul oprit si pornit totul pare ok. dar totusi am impresia ca nu se incarca bateria suficinet ![]() specifica si tu ce releu de incarcare ai ,electronic sau mecanic ...vorba colegului e shi de la consumatori dar unu electric fara consumatori tre sa incarce perfect iar unu mecanic trebuie reglat cu pozitiile, stopurile de ceata shi avariile aprinse..mai verifica shi bornele sa nu fie oxidate shi masa la alternator ...sa se tina in 2 lite nu cred ca la nimeni incarca..............sper ca am fost de ajutor |
--------------------
dacia
1410
- B 28 ALT
|
|
RIon |
![]()
Post
#59
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
De multe ori problema releului e la masa. De fapt, releul meu electronic, tine destul de bine incarcarea cu toti consumatorii, doar la ralanti e mai jos.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
ali73 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 15 October 04 ![]() |
Draga Rion,
Releul comanda alternatorul cand sa incarce sau sa nu incarce.Asta o face prin firul de excitatie.Ca sa vezi daca nu este bun releul,dai un "+"direct la excitatia alternatorului.Acesta ar trebui sa incarce cu tensiune mai mare de 14,4V(tensiune la care releul opreste incarcarea).Daca nu incarca asa,inseamna ca alternatorul are ceva.In mod normal rotorul are cam 4,6ohmi.Masori cu un ohmetru intre firul de excitatie si masa.Daca rezistenta este crescuta,nu fac carbunii contact,sau s-a stricat rotorul.Daca rezistenta este buna,verifica diodele pentru ca s-ar putea sa fie una dusa.Chestia asta mi s-a intamplat mie de curand. |
--------------------
Dacia
1310
- ph-73-ali
|
|
StefanT |
![]()
Post
#61
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
unde se pot verifica diodele? e greu, scump??
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
BLK |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
a fost haioasa intrebarea...
daca ai un voltmetru electronic din cele mai ieftine ai pe undeva o pozitie de masurat diode, ideea e sa iti indice ceva pe ecran numai intr-un sens. adica daca pui sondele de masura intr-un fel sa arate o valoare pe ecran si daca le pui invers sa nu arate nimic. sper ca s-a inteles... |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
RIon |
![]()
Post
#63
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Ali, sa stii ca daca releu nu face bine masa - e rugina, sau necuratat acolo - nu incarca cat trebuie, verificat.
Iar anotimpul conteaza: densitatea electrolitului vara e 1.24 iarna 1.28..., iarna mergi aproape tot timpul cu: aeroterma, dezaburire (asta genereaza un consum infernal la partea electrica, dupa ce o opresc creste turatia aerotermei...), stergatoare, pozitii, ceata...radio... aproape intra pe rosu la semafoare, si atunci ia si din puterea bateriei, binisor... scrie si la carte, iarna, daca se fac parcursuri scurte, se poate descarca usor bateria... |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
StefanT |
![]()
Post
#64
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
merci BLK....am multimetru de ala dar sincer sa fiu nu-i stiu toate functiile...am sa caut/intreb si o sa verific si eu.....desi acum, dupa ce am tinut o noapte (12 ore) la incarcat bateria, imi arata bine si acul pe bord, si voltmetrul.....pana acum imi statea totusi in zona rosie, pt ca, o teorie ar fi de fapt ca, avea mult de recuperat/ bagat in baterie si de aia arata slabutz......si m-am convins ca asa e ....pt ca bateria a fost slabita, daca vreo luna am mers numai pe bat.....e si normal.....chiar daca e relativ noua...abia a iesit din garantie.... oricum, acum totul e OK, ramen doar sa fac o verificare suplimentara la diode.
SFAT PT CEI CU PROBLEME !!! VERIFICATI INAINTE DE A TRAGE CONCLUZIA CA E DEFECT X, TOATE CONTACTELE POSIBILE !!! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
StefanT |
![]()
Post
#65
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
merci BLK....am multimetru de ala dar sincer sa fiu nu-i stiu toate functiile...am sa caut/intreb si o sa verific si eu.....desi acum, dupa ce am tinut o noapte (12 ore) la incarcat bateria, imi arata bine si acul pe bord, si voltmetrul.....pana acum imi statea totusi in zona rosie, pt ca, o teorie ar fi de fapt ca, avea mult de recuperat/ bagat in baterie si de aia arata slabutz......si m-am convins ca asa e ....pt ca bateria a fost slabita, daca vreo luna am mers numai pe bat.....e si normal.....chiar daca e relativ noua...abia a iesit din garantie.... oricum, acum totul e OK, ramen doar sa fac o verificare suplimentara la diode.
SFAT PT CEI CU PROBLEME !!! VERIFICATI INAINTE DE A TRAGE CONCLUZIA CA E DEFECT X, TOATE CONTACTELE POSIBILE !!! asa am patit eu....era sa dau jos alternatorul, am schimbat 2 relee (nu le cumparasem, le avea un vecin) si de fapt era excitatia de la alternator de vina....un contact imperfect ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
StefanT |
![]()
Post
#66
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djmarck @ 23 Sep 2004, 21:38) am sa urmez sfaturile,numai ca inainte im statea acul pe la jumatate ba mai bine,dar ma rog cum v-am spus am sa mai masor si eu sa fiu sigur,chestia e ca nu nea sandu s-a ocupat,el s-a uitat putin pe acolo,colegul lui...ma rog,consider incheiat aces subiect...:)see you later! ![]() si eu am patit EXACT asa !!! baterie relativ noua, nemteasca, buna, moarta !!! de ce? tot asa mers cu consumatori multi. Rezolvare? tinut o noapte pe redresor! si mie imi facea la fel: imi arata acul pe bord ca nu incarca, DAR ASTA E DIN CAUZA CA TOT CURENTUL SE DUCEA IN BATERIE, AVEA DE RECUPERAT (teorie sustinuta de 2 electricieni). si dupa ce am tinut-o la incarcat, arata exact cum trebuie, aproape de mijloc, spre stanga....nu umbla la releu, ca il dereglezi degeaba (asa am patit eu). de atunci m-am convins ca nu mai trebuie sa stau cu cd-playerul mai mult de 1 ora, maxim 2 fara motor pornit.... sper ca ti-am fost cat de cat de ajutor, prin experienta mea identica, bafta !! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Daddy |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Are dreptate Steffyx cand spune sa tii bateria la incarcat mai intai si dupa sa te apuci de reglat. A fost folosita intensiv si e normal acum sa "suga" mult curent, lucru care nu prea este posibil decat daca faci un drum mai lung ( 100km ) fara porniri si consumatori in exces.
|
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
StefanT |
![]()
Post
#68
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Daddy @ 12 Dec 2004, 02:58) Are dreptate Steffyx cand spune sa tii bateria la incarcat mai intai si dupa sa te apuci de reglat. A fost folosita intensiv si e normal acum sa "suga" mult curent, lucru care nu prea este posibil decat daca faci un drum mai lung ( 100km ) fara porniri si consumatori in exces. exact, ai nevoie de un drum lung, poate chiar mai mult de 100 km sa iti recuperezi tot curentul. asa aveam si eu in plan, dar m-a lasat balta exact in ziua cu pricina si nu am avut de ales. oricum, sa fii sigur de baterie, eu iti recomand 123 ore pe redresor si nu mai ai probleme. Bafta !! P.S.: Iti recomand sa faci rost de un redresor de calitate, care incarca atat cat are nevoie bateria, ca altfel in 12 ore e riscant si nu cred ca ai chef sa stai sa o pazesti... sunt si redresoare care incarca mai mult de necesitatile tale si apoi dai in cealalta extrema. Bafta din nou ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
tao13 |
![]()
Post
#69
|
tao Group: Members Posts: 213 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
salutare.
acum o luna am schimbat releul de la alternator(era unul electronic) pt ca intr-o zi imi incarca pe rosu+ de incepuse sa imi iasa fum din firele de la contact si a doua zi era pe rosu-. am schimbat releul si nici o problema!totul a revenit la normal.am pus unul mecanic tipul vechi. ieri a inceput sa incarce iar prea mult , adica chiar daca am dat drumul la toti consumatorii nu scadea deloc dupa rosu+. am oprit masina si dupa ce am pornit-o a mers normal pana la urmatoarea oprire. dupa aceea s-a dus pe rosu-.azi a inceput sa mai incarce putin. nu stiu de la ce naiba sa fie? poate sa fie din alternator?de la diode?de la carbuni? poate sa fie vreun scurt(dar daca era scurt se ardea vreo siguranta sau imi descarca bateria)? astept raspuns. |
--------------------
dacia
1310
1997
- b 13 tao
|
|
os |
![]()
Post
#70
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Roaga un electrician sa verifice masina: ceea ce descrii suna a defect combinat. Mai ales daca iese (a iesit) fum, nu te juca. Cu ocazia asta afli si cum sta treaba cu firele de la contact (celalalt post al tau).
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
tao13 |
![]()
Post
#71
|
tao Group: Members Posts: 213 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
salutare.
am mai scris acum o saptamana despre problema mea cu releele de incarcare. vad ca pe plusul care intra in releu nu imi da mereu 12V.eu tot am zis ca e releul de vina.am tras un plus direct din baterie si releul incarca normal. cine stie de unde vine firul de plus la releu? el se alimenteaza numai cand este contactul pus.eu cred ca vine din contact,dar nu sunt sigur.treaba nasoala este ca nu merge mereu,dar asta se intampla si cu masina pe loc,fara sa misc vreo borna sau fir. daca aveti vreo idee scrieti-o pe topic. merci |
--------------------
dacia
1310
1997
- b 13 tao
|
|
harbulet |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
conform schemei vine de la contact
Attached thumbnail(s) scan.jpg ( Size: 1.09mb ) Number of downloads: 4754 |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
Ov |
![]()
Post
#73
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
HINT: ai un plus pe contact la plusul bobinei de inductie
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tao13 |
![]()
Post
#74
|
tao Group: Members Posts: 213 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
merci pt poza scanata.
din cate am vazut asa este.vine un plus din bobina.eu inteleg ca , contactul alimenteaza bobina cu + si dupa aia din bobina se duce plusul in releu dupa care releul imi da excitatie la alternator. este corect? deci daca este asa sa am bobina defecta? sau sa fie din aprinderea electronica? merci pt raspunsuri. |
--------------------
dacia
1310
1997
- b 13 tao
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#75
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(tao13 @ 15 Mar 2005, 15:06) merci pt poza scanata. din cate am vazut asa este.vine un plus din bobina.eu inteleg ca , contactul alimenteaza bobina cu + si dupa aia din bobina se duce plusul in releu dupa care releul imi da excitatie la alternator. este corect? deci daca este asa sa am bobina defecta? sau sa fie din aprinderea electronica? merci pt raspunsuri. Verifica firul dintre + bobina si + releu; daca problema e de acolo, e OK; vezi insa sa nu fie cel de la + contact pina la + bobina, caz in care si aprinderea are de suferit. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
harbulet |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
eu dupa zeci de verificari si masuratori am constatat, la mine cand avea contact, cand nu avea - problema era un papuc de sub bord care nu facea contact bine l-am strans bine acum e oK
firul care alimentaeza releul si bobina are urmatorul traseu sunat de mine pe masina contact-releu-bobina daca toate trebuiesc curatate io am stat mai bine de 4 ore la mine la relanti nu incrca releul cum o turez incarca SA NU LASI BOBINA ALIMENTATA PERMANET NICI ODATA , EU LA A LUI TATA AM ARS UNA CU CEVA TIMP IN URMA, AM ALIMENTAT-O CONTINU DE LA BATERIE CAM O JUMATATE DE ORA, ASA CA AI GRIJA This post has been edited by harbulet: 16 Mar 2005, 10:20 |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
AC |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(harbulet @ 16 Mar 2005, 10:17) eu dupa zeci de verificari si masuratori am constatat, la mine cand avea contact, cand nu avea - problema era un papuc de sub bord care nu facea contact bine l-am strans bine acum e oK firul care alimentaeza releul si bobina are urmatorul traseu sunat de mine pe masina contact-releu-bobina daca toate trebuiesc curatate io am stat mai bine de 4 ore la mine la relanti nu incrca releul cum o turez incarca SA NU LASI BOBINA ALIMENTATA PERMANET NICI ODATA , EU LA A LUI TATA AM ARS UNA CU CEVA TIMP IN URMA, AM ALIMENTAT-O CONTINU DE LA BATERIE CAM O JUMATATE DE ORA, ASA CA AI GRIJA mai tii minte ce culoare avea firul sau in ce zona e papucul cu pricina de sub bord? |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
harbulet |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
maro parca!?
|
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
notchman |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Salutare !
De ceva timp incoace am observat ca daca las masina la relanti "aprox850ture" imi clipesc beculetele de la bord (clipesc in sensul ca intensitatea lor scade si creste ritmic) verificat cu voltmetru electronic tens varieaza cu ~0,8volti, daca o accelerez nu mai am caderea asta de tensiune . Daca tot la relanti deconectez releul de incarcare nu mai face nici un fel de fita (ma'm gandit sa nu fie vre'un contact imperfect) Pana la urma ce este busit , punte dioade sau carbuni schimbati , ...? La lada inca nu am descoperit cum sa schimb diodele , ca sunt prinse in nituri ![]() |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
bdaniy |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 5 November 04 From: tg-mures ![]() |
io zic : releu de incarcare
aceeasi clipoceala am avut-o si io la o masina |
--------------------
-mercedes
-w 123
1980
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:34 |