DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

notchman
post 16 Mar 2005, 14:55
Post #81


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




Nu este bre releul ......treaba sigura ....este facut de mine , si nu prea are ce sa'l buseasca .........(dar il schimb nu'i bai , macar sa fie de acolsa......)
Releul tine tensiunea in parametri .
Dar incarca in suturi , ...si stiam ca de obicei la dacia simptomul asa inseamna in ordinea posibila :
punte de diode "ciufulita" (cel mai frecvent)
Carbuni (destul de rar)
Infasurare strapunsa (dar putin probabil...)


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 16 Mar 2005, 14:58
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




si eu am aceeasi problema...dar nu-i prea dau importanta.
Daca stie cineva de unde e, o s-o remediez si eu, daca nu...asa sa stea...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 16 Mar 2005, 15:02
Post #83


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




si eu banuiesc 1 dioda strapunsa


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 16 Mar 2005, 15:07
Post #84


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(notchman @ 16 Mar 2005, 14:55)
Nu este bre releul ......treaba sigura ....este facut de mine , si nu prea are ce sa'l buseasca .........(dar il schimb nu'i bai , macar sa fie de acolsa......)
Releul tine tensiunea in parametri .
Dar incarca in suturi , ...si stiam ca de obicei la dacia simptomul asa inseamna in ordinea posibila :
punte de diode "ciufulita" (cel mai frecvent)
Carbuni (destul de rar)
Infasurare strapunsa (dar putin probabil...)
*



Este facut de tine releul?
Daca da, inseamna ca le ai cu electronica/electrica...ce te costa sa verifici diodele si bobinajele statoric si rotoric?

Insa dupa parerea mea releul este de vina...tu ai fluctuatii de tensiune si tensiunea este controlata de releu. Mai mult chiar, atunci cand ai decuplat releul ai taiat practic, excitatia alternatorului ramanand pe baterie.


Later edit: Ce beculete din bord iti clipesc? Despre ce tip de masina este vorba? Daca este vorba de Lada inseamna ca te referi la beculetul care se stinge in momentul in care incepe incarcarea, nu-i asa?

This post has been edited by tunderbird: 16 Mar 2005, 15:11


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
notchman
post 16 Mar 2005, 16:12
Post #85


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




Pai ma costa mozoleala , si timp pe care nu prea il mai am ....
Dar o sa le verific........io cred ca is diodele , si in cazul asta am cam dat de 243.gif pntru ca alea la lada is prinse in nituri de capacul la alt, dar le dau jos si le pun in exterior............
Despre toate beculetele este vorba , si faruri si tot , zici ca este orga de lumini masina ......... ohmy.gif

A si inca o chestie putin off/topic dar totusi legata de incarcare:
Am pus un releu temporizat pe alimentarea releului de incarcare , si in momentul in care este cuplat electromotorul (dau la cheie) se intrerupe incarcare si implicit excitatia rel de incarcare pentru 10 sec , asta pentru k motorul sa foloseasca tot corentul si sa invarta cat mai putin accesorii atunci cad se porneste masina (alternatorul excitat in momentul in care se da la demaror opune o rezistenta destul de mare motorului , deoarece , caderea de tensiune datorata alimentarii electromotorului este dfoarte mare , lucru sesizat de releul de incarcare , care implicit creste la maxim curentul pe excitatie fapt pentru care alternatorul opune o rezistenta fizica mare, iar pe langa asta mai si consuma in jur de 5Amperi ...............)
Si sa stiti ca se simnte la pornire ........


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 16 Mar 2005, 16:20
Post #86


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




dăștaptă chestie !


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 16 Mar 2005, 16:22
Post #87


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE
Despre toate beculetele este vorba , si faruri si tot , zici ca este orga de lumini masina ......... ohmy.gif


Da' becul de incarcare ce face, este stins sau nu. Stii cum este legat in instalatie, nu?

QUOTE
alternatorul excitat in momentul in care se da la demaror  opune o rezistenta destul de mare motorului , deoarece , caderea de tensiune datorata alimentarii electromotorului este dfoarte mare , lucru sesizat de releul de incarcare , care implicit creste la maxim curentul pe excitatie fapt pentru care alternatorul opune o rezistenta fizica mare, iar pe langa asta mai si consuma in jur de 5Amperi ...............



Excelenta idee!

This post has been edited by tunderbird: 16 Mar 2005, 16:24


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 16 Mar 2005, 16:27
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Si eu tot la releu ma gindesc. Inainte de a demonta diodele inceraca sa inlocuiesti releul tau cu unul original ( imprumutat ) si vezi daca face la fel


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
notchman
post 17 Mar 2005, 08:38
Post #89


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




Schimbat releu , tot asa face....(de fapt ma asteptam la asta....)
Raman carbunii si diodele.....
Becul de la "incarcare " sta stins tot timpul....(in timp ce mot merge)cum este si normal...


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tao13
post 17 Mar 2005, 15:34
Post #90


tao


Group: Members
Posts: 213
Joined: 13 October 04
From: Bucuresti




merci pt explicatie.
o sa caut si eu firul acela.
spuneti ca este unul care vine in panoul de sub bord?ala pt consumatorii care merg cu contactul pus?


--------------------
dacia 1310 1997 - b 13 tao
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SOR
post 21 Mar 2005, 10:26
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti-Rahova




am schimbat carbunii de la alternator(m`a mancat undeva) si de atunci imi face figuri incarcarea. pe ochiul de la baterie arata:baterie descarcata nivel acid bun.
cateodata incarca cateodata nu!
de cand am schimbat carbunii-la altceva nu am umblat si totusi incarca pana atunci-a inceput sa faca figuri! se poate sa se mai fi stricat ceva? am o baterie rombat pilot de 60ah de vreo 3 luni cumparata!
cand calc frana sau am consumatori nu mai merge casetofonul etc
trebuie sa ma gandesc ce folosesc aprins ca sa vad cum imi gestionez curentul biggrin.gif
la pornire nu am probleme deoarece porneste relativ repede si inca nu a dat semne ca nu ar vrea sa invarta...
chiar nu stiu care e problema... sa ii schimb iar carbunii? sau sa verific releul diodele etc

cititi si voi si dati`mi o idee va rog!


--------------------
DACIA BREAK 1988 - B 17 CFZ
CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
incubus
post 21 Mar 2005, 10:52
Post #92


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 March 05
From: Medgidia-Constanta




Teoretic ar trebui sa mearga... Verifica daca ai legat firele cum trebuie, apoi ia si curata bine toate contactele, strange suruburile, etc... Inelele colectoare de la alternator sunt curate, carbunii se misca usor in locas, arcurile din spatele lor apasa suficient ?


--------------------
Dacia Logan 1,4 mpi - CT-07-NYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SOR
post 21 Mar 2005, 10:58
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti-Rahova




mi`a mai zis cineva sa verific masa principala aia de pe cutie sau unde draq e... sa verific firele cum ai zis si tu... sa vedem(zise orbu`)


--------------------
DACIA BREAK 1988 - B 17 CFZ
CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali73
post 23 Mar 2005, 09:26
Post #94


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 15 October 04




Daca masori cu ohmetrul intre papucul de excitatie si carcasa alternatorului,trebuie sa ai 4-5 ohmi.Se poate ca sa fie un contact murdar,si sa fi crescut valoarea rezistentei infasurarii rotorului.Daca ai valoarea rezistentei in aceasta plaja,nu ramane decat puntea de dioade sau releul de incarcare , care daca este electronic , poti sa-l arzi daca nu esti atent cand schimbi carbunii.


--------------------
Dacia 1310 - ph-73-ali
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 6 Apr 2005, 20:18
Post #95


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(ali73 @ 23 Mar 2005, 11:26)
Daca masori cu ohmetrul intre papucul de excitatie si carcasa alternatorului,trebuie sa ai 4-5 ohmi.Se poate ca sa fie un contact murdar,si sa fi crescut valoarea rezistentei infasurarii rotorului.Daca ai valoarea rezistentei in aceasta plaja,nu ramane decat puntea de dioade sau releul de incarcare , care daca este electronic , poti sa-l arzi daca nu esti atent cand schimbi carbunii.
*


eu am 5,6...si am impresia ca nu incarca totusi cum trebuie. Nu face figuri, dar de ex la relanti cu farurile imi scade in zona rosie... faza scurta doar... dar bateria o ia f bine, pe voltmetru arata super, adica turata 14,25 si 14 fix la relanti cu FS. Dar rezistenta ohmica e de 5,6....rezolvari? (Schimb banuiesc wink.gif )


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 18 Apr 2006, 08:34
Post #96


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




am si eu o problema... la relantiv 12.28V... la 2500RPM 12.29 V ... schimbat alternator... (aveam unul de rezerva) ... schimbat vre 4-5 relee de incarcare cu sau fara excitatie...curatat contacte o zi intreaga... din cite am citit banuiesc ca imi este intrerupt firul de excitatie de pe alternator...
poate sa imi spuna cineva la care din contactele de pe releul de incarcare vine firul de la excitatie? la cel cu surub? sau la cel cu papuc?


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 18 Apr 2006, 08:45
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Firul de excitatie este cel cu papuc "ochet"(eyelet). Adica cel cu surub.
Ia spune, unde masori tensiunea? Pe borne? Pe + alternator? Ia fa niste masuratori asa:
- baterie + baterie
-alternator + alternator
- alternator + RELEU(ala cu papuc) sau BOBINA(sint fir comun).
- baterie + RELEU sau BOBINA(sint fir comun).
Astea cu motorul pornit. Dupa tensiunile masurate putem trage oarece concluzii.
Daca tensiunile sint identice sau cu abatere de 0,1 V, diode, releu sau carbunii/colectorul de pe rotor(uzura, mizerie). Rotor intrerupt, mai rar dar nu imposibil.
Daca sint diferente mari, firele, masele, poate chiar contactul cu cheie oxidat.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 18 Apr 2006, 10:34
Post #98


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




tensiunea am masurat-o si pe baterie si pe alternator... este la fel... nu am masurat pe releul de incarcare nimic... banuiesca ca pe papuc intra 12 volti ca tensiune de referinta... ce nu am inteles la releele de incarcare cu fir suplimentar... ce rol are firul? ma rog mai am foarte multe de invatat smile.gif
multumesc pentru raspuns... abia astept sa ajung acasa sa mesteresc la ea smile.gif


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 18 Apr 2006, 12:30
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Gaba @ 18 Apr 2006, 11:34)
[...].. banuiesca ca pe papuc intra 12 volti ca tensiune de referinta... [...]

Nu banui, masoara.
Firul + alternator arte traseu direct la blocul de lumini de unde trece direct in contactul cu cheie. De acolo se intoarce la + bobina si + releu. Daca ai oxizi in contact sau piulita slaba pe blocul de lumini, vei avea diferenta de tensiune.
Totusi, in cazul asta ar trebui sa-ti incarce mai mult. Adica pe + releu sa gasesti mai putin decit pe borne, ceea ce ar insemna ca pe undeva pe la alternator ai o problema (punte, colector, carbuni..ce scriam mai sus).
Sau, verifica si instrumentul de masura, poate fi dereglat.

Din cite stiu acel fir in plus se leaga la + alternator, de unde isi ia inca o referinta de tensiune, pentru cazurile enumerate (diferenta de tensiune intre + alternator si + releu - acea cadere pe contactul cu cheie). Daca nu am dreptate sa ma corecteze cineva.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 18 Apr 2006, 13:05
Post #100


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




hmmm... daca si acel fir este de tot pentru o tensiune de referinta... in cazul in care alternatorul nu incarca suficient... sau prea mult (am si acum un releu de incarcare cu fir pe alternator si am exact aceleasi valori ca si cu unul standard) ar fi trebuit sa regleze tensiunea chiar daca cel cu papuc ce trece prin blocul de lumini nu functioneaza...
deci tot problema ca nu ajunge semnal de la releu la excitatie... ar fi..
aparatul de masura e nou si problema de incarcare e confirmata si de indicatorul de bord... care tot pe rosu - sta
oricum in citeva ore o sa aflu exact
mersi


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 18 Apr 2006, 17:15
Post #101


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




ok...
deci masurat azi... valori noi
baterie +baterie 12.12 volti
alternator +alternator 12.12 volti
masa altermator +releu incarcare... 11.76
masa alternator +bobina 11.74
excitatia e ok nu e intrerupta...
am incercat si sa trag +de la baterie la excitatie ... nici un rezultat... aceleasi valori poate trebuia sa astept mai mult? testat sub un minut

cu motorul oprit bateria are 12.28 volti

sa curat alternatorul? eventual stie cinevace valori trebuie sa aiba intre infasurari? sau e suficient daca trece curentul fara rezistenta prea mare?
sad.gif


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr.M
post 18 Apr 2006, 18:33
Post #102


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Am si eu o dificultati in ceea ce priveste incarcatul bateriei la o dacia 1310 Li.Am citit ceea ce s-a postat mai sus si nu imi regasesc "problema". Indicatorul de la bord sta in zona rosie,pe "-".
(*)In timpul mersului nu incarca deloc DAR in momentul in care tin apasat ambreiajul, acul indicator se deplaseaza catre zona alba(si imediat ce iau piciorul de pe ambreiaj acul se deplaseaza din nou catre "-").
(*)In momentul in care apas pedala de frana acele tuturor instrumentelor de bord se misca putin.
(*)In timpul mersului,cand scot masina din viteza se restarteaza RadioCasetofonul.
(*)Ledul de la alarma sta aprins in timpul mersului.

_Am schimbat bateria(cu o alta,de pe alta masina) dar degeaba.Aceleasi "simptome";
_Am verificat bornele de la baterie si firele de la alternator;
_Nu am posibilitatea de a masura tensiunea;

Ma voi duce la service dar inainte de asta....as dori sa stiu care ar fi cauza?Se poate rezolva "in parcare"?Cat ma costa?(piese,manopera).In principal as dori sa imi dati un diagnostic...
Va multumesc!

This post has been edited by Mr.M: 18 Apr 2006, 18:34


--------------------
Dacia Berlina, LGN 2002, 2008 - B-56,46, ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electric
post 18 Apr 2006, 19:04
Post #103


in cautare de informatii


Group: Members
Posts: 403
Joined: 18 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(Mr.M @ 18 Apr 2006, 19:33)
Am si eu o dificultati in ceea ce priveste incarcatul bateriei la o dacia 1310 Li.Am citit ceea ce s-a postat mai sus si nu imi regasesc "problema". Indicatorul de la bord sta in zona rosie,pe "-".
(*)In timpul mersului nu incarca deloc DAR in momentul in care tin apasat ambreiajul, acul indicator se deplaseaza catre zona alba(si imediat ce iau piciorul de pe ambreiaj acul se deplaseaza din nou catre "-").
(*)In momentul in care apas pedala de frana acele tuturor instrumentelor de bord se misca putin.
(*)In timpul mersului,cand scot masina din viteza se restarteaza RadioCasetofonul.
(*)Ledul de la alarma sta aprins in timpul mersului.

_Am schimbat bateria(cu o alta,de pe alta masina) dar degeaba.Aceleasi "simptome";
_Am verificat bornele de la baterie si firele de la alternator;
_Nu am posibilitatea de a masura tensiunea;

Ma voi duce la service dar inainte de asta....as dori sa stiu care ar fi cauza?Se poate rezolva "in parcare"?Cat ma costa?(piese,manopera).In principal as dori sa imi dati un diagnostic...
Va multumesc!
*


vezi ca este posibil sa ai masa slaba .


--------------------
dacia Logan 2012
[COLOR=red][SIZE=7][B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poseidon
post 18 Apr 2006, 20:43
Post #104


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 8 February 06




verifica intinderea curelei de alternator,apoi cu un voltmetru digital tensiunea de incarcare!


--------------------
dacia 1310 - bv 02ghj
inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Apr 2006, 06:51
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




@ Gaba: diferentele alea de tensiune is IMENSE!
In fine, pentru asta va trebui sa cureti bine legaturile.
Tensiunile sint masurate doar la relanti sau si la turatii mai mari? Cu consumatori ce tensiuni ai?
Eu zic in prima faza sa demontezi borna - a bateriei, apoi firele cu papuc de pe borna + alternator, demontezi capacul din plastic de pe punte si masori puntea. Daca intre + si oricare din cele 3 fire de pe punte sau intre - si cele 3 fire ai fenomenul de "conductie in ambele sensuri", macar una din diode e strapunsa. Pentru a o identifica pe cea in cauza trebuie dezlipite firele de la punte (sau deconectate din piulite-sint doua modele de punte).

Apoi demontezi alternatorul de pe masina si demontezi suportul portperii; vei vedea carbunii, vezi ce lungime activa mai au, cum se prezinta acele inele colectoare. Functie de asta tragi concluziile.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 19 Apr 2006, 07:24
Post #106


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Acum 2000 km i-am schimbat releul de tensiune (cel vechi, tot, electronic, baga 17 V la 2000 rpm). Dupa ce l-am schimbat am verificat tensiunea la bornele bateriei si aveam 12,4 V la 2000 rpm. Acum, cand am fost la revizia instalatiei de GPL, au gasit 16,5 V la 2000 rpm. Nu stiu ce sa-i mai fac, sa schimb iarasi releul, parca s-a dus prea repede. Cei de la gaz mi-au zis ca e pericol sa prajesc comutatorul de GPL si costa 100 RON.
Mi-amintesc ca atunci cand am schimbat releul am facut un scurt cu cheia si am topit putin firul ala impletit. Dar, verificarea tensiunii (12,4 V) am facut-o dupa ce "am parlit" firul ala.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Apr 2006, 07:29
Post #107


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Foarte posibil releu defect dar fa si masuratorile de mai sus. Fa o comparatie intre tensiuni.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 19 Apr 2006, 09:28
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Eu am cel mai penal releu, adica de metaplast, dar functioneaza perfect. Fata de cel electronic vechi are un fir in plus (detectare curent de incarcare direct pe alternator, nu prin contact).
Atasez schema de la el, mi se pare utila.

Attached thumbnail(s)
releu.jpg ( Size: 352.61k ) Number of downloads: 4880


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Apr 2006, 16:22
Post #109


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Datorita faptului ca acul din bord statea tot pe minus am masurat tensiunea de incarcare.

La relanti am 14,09, la 2000 rpm am 14,09, cu faza lunga 13,90.

La ultima masuratoare aveam 14,25 la relanti, 14,30 la 2000 rpm, si 14,35 cu faza lunga.

E normal? de ce a scazut asa?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meserie
post 20 Apr 2006, 17:39
Post #110


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 15 May 05




Nu stiu daca e normal, dar atunci cand ploua si sunt nevoit sa pornesc aeroterma, dezburirea lunetei si stergatoarele, nu mai merge semnalizarea. Daca opresc unul din consumatori, incepe sa mearga semnalizarea. Nu este de la diode, ca le-am schimbat de curand. ce altceva poate fi?

This post has been edited by Meserie: 20 Apr 2006, 18:40


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - CT-52-PON
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 07:18
Forum Renault