Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
notchman |
![]()
Post
#81
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
|
||
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|||
andu911 |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
si eu am aceeasi problema...dar nu-i prea dau importanta.
Daca stie cineva de unde e, o s-o remediez si eu, daca nu...asa sa stea... |
--------------------
-
-
-
|
|
Ov |
![]()
Post
#83
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
si eu banuiesc 1 dioda strapunsa
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#84
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(notchman @ 16 Mar 2005, 14:55) Nu este bre releul ......treaba sigura ....este facut de mine , si nu prea are ce sa'l buseasca .........(dar il schimb nu'i bai , macar sa fie de acolsa......) Releul tine tensiunea in parametri . Dar incarca in suturi , ...si stiam ca de obicei la dacia simptomul asa inseamna in ordinea posibila : punte de diode "ciufulita" (cel mai frecvent) Carbuni (destul de rar) Infasurare strapunsa (dar putin probabil...) Este facut de tine releul? Daca da, inseamna ca le ai cu electronica/electrica...ce te costa sa verifici diodele si bobinajele statoric si rotoric? Insa dupa parerea mea releul este de vina...tu ai fluctuatii de tensiune si tensiunea este controlata de releu. Mai mult chiar, atunci cand ai decuplat releul ai taiat practic, excitatia alternatorului ramanand pe baterie. Later edit: Ce beculete din bord iti clipesc? Despre ce tip de masina este vorba? Daca este vorba de Lada inseamna ca te referi la beculetul care se stinge in momentul in care incepe incarcarea, nu-i asa? This post has been edited by tunderbird: 16 Mar 2005, 15:11 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
notchman |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Pai ma costa mozoleala , si timp pe care nu prea il mai am ....
Dar o sa le verific........io cred ca is diodele , si in cazul asta am cam dat de ![]() Despre toate beculetele este vorba , si faruri si tot , zici ca este orga de lumini masina ......... ![]() A si inca o chestie putin off/topic dar totusi legata de incarcare: Am pus un releu temporizat pe alimentarea releului de incarcare , si in momentul in care este cuplat electromotorul (dau la cheie) se intrerupe incarcare si implicit excitatia rel de incarcare pentru 10 sec , asta pentru k motorul sa foloseasca tot corentul si sa invarta cat mai putin accesorii atunci cad se porneste masina (alternatorul excitat in momentul in care se da la demaror opune o rezistenta destul de mare motorului , deoarece , caderea de tensiune datorata alimentarii electromotorului este dfoarte mare , lucru sesizat de releul de incarcare , care implicit creste la maxim curentul pe excitatie fapt pentru care alternatorul opune o rezistenta fizica mare, iar pe langa asta mai si consuma in jur de 5Amperi ...............) Si sa stiti ca se simnte la pornire ........ |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
Ov |
![]()
Post
#86
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
dăștaptă chestie !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#87
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Despre toate beculetele este vorba , si faruri si tot , zici ca este orga de lumini masina ......... ![]() Da' becul de incarcare ce face, este stins sau nu. Stii cum este legat in instalatie, nu? QUOTE alternatorul excitat in momentul in care se da la demaror opune o rezistenta destul de mare motorului , deoarece , caderea de tensiune datorata alimentarii electromotorului este dfoarte mare , lucru sesizat de releul de incarcare , care implicit creste la maxim curentul pe excitatie fapt pentru care alternatorul opune o rezistenta fizica mare, iar pe langa asta mai si consuma in jur de 5Amperi ............... Excelenta idee! This post has been edited by tunderbird: 16 Mar 2005, 16:24 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Dyda |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Si eu tot la releu ma gindesc. Inainte de a demonta diodele inceraca sa inlocuiesti releul tau cu unul original ( imprumutat ) si vezi daca face la fel
|
-------------------- Kox
|
|
notchman |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Schimbat releu , tot asa face....(de fapt ma asteptam la asta....)
Raman carbunii si diodele..... Becul de la "incarcare " sta stins tot timpul....(in timp ce mot merge)cum este si normal... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
tao13 |
![]()
Post
#90
|
tao Group: Members Posts: 213 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
merci pt explicatie.
o sa caut si eu firul acela. spuneti ca este unul care vine in panoul de sub bord?ala pt consumatorii care merg cu contactul pus? |
--------------------
dacia
1310
1997
- b 13 tao
|
|
SOR |
![]()
Post
#91
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
am schimbat carbunii de la alternator(m`a mancat undeva) si de atunci imi face figuri incarcarea. pe ochiul de la baterie arata:baterie descarcata nivel acid bun.
cateodata incarca cateodata nu! de cand am schimbat carbunii-la altceva nu am umblat si totusi incarca pana atunci-a inceput sa faca figuri! se poate sa se mai fi stricat ceva? am o baterie rombat pilot de 60ah de vreo 3 luni cumparata! cand calc frana sau am consumatori nu mai merge casetofonul etc trebuie sa ma gandesc ce folosesc aprins ca sa vad cum imi gestionez curentul ![]() la pornire nu am probleme deoarece porneste relativ repede si inca nu a dat semne ca nu ar vrea sa invarta... chiar nu stiu care e problema... sa ii schimb iar carbunii? sau sa verific releul diodele etc cititi si voi si dati`mi o idee va rog! |
--------------------
DACIA
BREAK 1988
- B 17 CFZ CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
|
|
incubus |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 March 05 From: Medgidia-Constanta ![]() |
Teoretic ar trebui sa mearga... Verifica daca ai legat firele cum trebuie, apoi ia si curata bine toate contactele, strange suruburile, etc... Inelele colectoare de la alternator sunt curate, carbunii se misca usor in locas, arcurile din spatele lor apasa suficient ?
|
--------------------
Dacia
Logan
1,4 mpi
- CT-07-NYO
|
|
SOR |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
mi`a mai zis cineva sa verific masa principala aia de pe cutie sau unde draq e... sa verific firele cum ai zis si tu... sa vedem(zise orbu`)
|
--------------------
DACIA
BREAK 1988
- B 17 CFZ CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
|
|
ali73 |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 15 October 04 ![]() |
Daca masori cu ohmetrul intre papucul de excitatie si carcasa alternatorului,trebuie sa ai 4-5 ohmi.Se poate ca sa fie un contact murdar,si sa fi crescut valoarea rezistentei infasurarii rotorului.Daca ai valoarea rezistentei in aceasta plaja,nu ramane decat puntea de dioade sau releul de incarcare , care daca este electronic , poti sa-l arzi daca nu esti atent cand schimbi carbunii.
|
--------------------
Dacia
1310
- ph-73-ali
|
|
StefanT |
![]()
Post
#95
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ali73 @ 23 Mar 2005, 11:26) Daca masori cu ohmetrul intre papucul de excitatie si carcasa alternatorului,trebuie sa ai 4-5 ohmi.Se poate ca sa fie un contact murdar,si sa fi crescut valoarea rezistentei infasurarii rotorului.Daca ai valoarea rezistentei in aceasta plaja,nu ramane decat puntea de dioade sau releul de incarcare , care daca este electronic , poti sa-l arzi daca nu esti atent cand schimbi carbunii. eu am 5,6...si am impresia ca nu incarca totusi cum trebuie. Nu face figuri, dar de ex la relanti cu farurile imi scade in zona rosie... faza scurta doar... dar bateria o ia f bine, pe voltmetru arata super, adica turata 14,25 si 14 fix la relanti cu FS. Dar rezistenta ohmica e de 5,6....rezolvari? (Schimb banuiesc ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Gaba |
![]()
Post
#96
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
am si eu o problema... la relantiv 12.28V... la 2500RPM 12.29 V ... schimbat alternator... (aveam unul de rezerva) ... schimbat vre 4-5 relee de incarcare cu sau fara excitatie...curatat contacte o zi intreaga... din cite am citit banuiesc ca imi este intrerupt firul de excitatie de pe alternator...
poate sa imi spuna cineva la care din contactele de pe releul de incarcare vine firul de la excitatie? la cel cu surub? sau la cel cu papuc? |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#97
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Firul de excitatie este cel cu papuc "ochet"(eyelet). Adica cel cu surub.
Ia spune, unde masori tensiunea? Pe borne? Pe + alternator? Ia fa niste masuratori asa: - baterie + baterie -alternator + alternator - alternator + RELEU(ala cu papuc) sau BOBINA(sint fir comun). - baterie + RELEU sau BOBINA(sint fir comun). Astea cu motorul pornit. Dupa tensiunile masurate putem trage oarece concluzii. Daca tensiunile sint identice sau cu abatere de 0,1 V, diode, releu sau carbunii/colectorul de pe rotor(uzura, mizerie). Rotor intrerupt, mai rar dar nu imposibil. Daca sint diferente mari, firele, masele, poate chiar contactul cu cheie oxidat. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Gaba |
![]()
Post
#98
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
tensiunea am masurat-o si pe baterie si pe alternator... este la fel... nu am masurat pe releul de incarcare nimic... banuiesca ca pe papuc intra 12 volti ca tensiune de referinta... ce nu am inteles la releele de incarcare cu fir suplimentar... ce rol are firul? ma rog mai am foarte multe de invatat
![]() multumesc pentru raspuns... abia astept sa ajung acasa sa mesteresc la ea ![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#99
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Gaba @ 18 Apr 2006, 11:34) [...].. banuiesca ca pe papuc intra 12 volti ca tensiune de referinta... [...] Nu banui, masoara. Firul + alternator arte traseu direct la blocul de lumini de unde trece direct in contactul cu cheie. De acolo se intoarce la + bobina si + releu. Daca ai oxizi in contact sau piulita slaba pe blocul de lumini, vei avea diferenta de tensiune. Totusi, in cazul asta ar trebui sa-ti incarce mai mult. Adica pe + releu sa gasesti mai putin decit pe borne, ceea ce ar insemna ca pe undeva pe la alternator ai o problema (punte, colector, carbuni..ce scriam mai sus). Sau, verifica si instrumentul de masura, poate fi dereglat. Din cite stiu acel fir in plus se leaga la + alternator, de unde isi ia inca o referinta de tensiune, pentru cazurile enumerate (diferenta de tensiune intre + alternator si + releu - acea cadere pe contactul cu cheie). Daca nu am dreptate sa ma corecteze cineva. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Gaba |
![]()
Post
#100
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
hmmm... daca si acel fir este de tot pentru o tensiune de referinta... in cazul in care alternatorul nu incarca suficient... sau prea mult (am si acum un releu de incarcare cu fir pe alternator si am exact aceleasi valori ca si cu unul standard) ar fi trebuit sa regleze tensiunea chiar daca cel cu papuc ce trece prin blocul de lumini nu functioneaza...
deci tot problema ca nu ajunge semnal de la releu la excitatie... ar fi.. aparatul de masura e nou si problema de incarcare e confirmata si de indicatorul de bord... care tot pe rosu - sta oricum in citeva ore o sa aflu exact mersi |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Gaba |
![]()
Post
#101
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
ok...
deci masurat azi... valori noi baterie +baterie 12.12 volti alternator +alternator 12.12 volti masa altermator +releu incarcare... 11.76 masa alternator +bobina 11.74 excitatia e ok nu e intrerupta... am incercat si sa trag +de la baterie la excitatie ... nici un rezultat... aceleasi valori poate trebuia sa astept mai mult? testat sub un minut cu motorul oprit bateria are 12.28 volti sa curat alternatorul? eventual stie cinevace valori trebuie sa aiba intre infasurari? sau e suficient daca trece curentul fara rezistenta prea mare? ![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Mr.M |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o dificultati in ceea ce priveste incarcatul bateriei la o dacia 1310 Li.Am citit ceea ce s-a postat mai sus si nu imi regasesc "problema". Indicatorul de la bord sta in zona rosie,pe "-".
(*)In timpul mersului nu incarca deloc DAR in momentul in care tin apasat ambreiajul, acul indicator se deplaseaza catre zona alba(si imediat ce iau piciorul de pe ambreiaj acul se deplaseaza din nou catre "-"). (*)In momentul in care apas pedala de frana acele tuturor instrumentelor de bord se misca putin. (*)In timpul mersului,cand scot masina din viteza se restarteaza RadioCasetofonul. (*)Ledul de la alarma sta aprins in timpul mersului. _Am schimbat bateria(cu o alta,de pe alta masina) dar degeaba.Aceleasi "simptome"; _Am verificat bornele de la baterie si firele de la alternator; _Nu am posibilitatea de a masura tensiunea; Ma voi duce la service dar inainte de asta....as dori sa stiu care ar fi cauza?Se poate rezolva "in parcare"?Cat ma costa?(piese,manopera).In principal as dori sa imi dati un diagnostic... Va multumesc! This post has been edited by Mr.M: 18 Apr 2006, 18:34 |
--------------------
Dacia
Berlina, LGN
2002, 2008
- B-56,46, ***
|
|
electric |
![]()
Post
#103
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Mr.M @ 18 Apr 2006, 19:33) Am si eu o dificultati in ceea ce priveste incarcatul bateriei la o dacia 1310 Li.Am citit ceea ce s-a postat mai sus si nu imi regasesc "problema". Indicatorul de la bord sta in zona rosie,pe "-". (*)In timpul mersului nu incarca deloc DAR in momentul in care tin apasat ambreiajul, acul indicator se deplaseaza catre zona alba(si imediat ce iau piciorul de pe ambreiaj acul se deplaseaza din nou catre "-"). (*)In momentul in care apas pedala de frana acele tuturor instrumentelor de bord se misca putin. (*)In timpul mersului,cand scot masina din viteza se restarteaza RadioCasetofonul. (*)Ledul de la alarma sta aprins in timpul mersului. _Am schimbat bateria(cu o alta,de pe alta masina) dar degeaba.Aceleasi "simptome"; _Am verificat bornele de la baterie si firele de la alternator; _Nu am posibilitatea de a masura tensiunea; Ma voi duce la service dar inainte de asta....as dori sa stiu care ar fi cauza?Se poate rezolva "in parcare"?Cat ma costa?(piese,manopera).In principal as dori sa imi dati un diagnostic... Va multumesc! vezi ca este posibil sa ai masa slaba . |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
Poseidon |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 8 February 06 ![]() |
verifica intinderea curelei de alternator,apoi cu un voltmetru digital tensiunea de incarcare!
|
--------------------
dacia
1310
- bv 02ghj inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#105
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@ Gaba: diferentele alea de tensiune is IMENSE!
In fine, pentru asta va trebui sa cureti bine legaturile. Tensiunile sint masurate doar la relanti sau si la turatii mai mari? Cu consumatori ce tensiuni ai? Eu zic in prima faza sa demontezi borna - a bateriei, apoi firele cu papuc de pe borna + alternator, demontezi capacul din plastic de pe punte si masori puntea. Daca intre + si oricare din cele 3 fire de pe punte sau intre - si cele 3 fire ai fenomenul de "conductie in ambele sensuri", macar una din diode e strapunsa. Pentru a o identifica pe cea in cauza trebuie dezlipite firele de la punte (sau deconectate din piulite-sint doua modele de punte). Apoi demontezi alternatorul de pe masina si demontezi suportul portperii; vei vedea carbunii, vezi ce lungime activa mai au, cum se prezinta acele inele colectoare. Functie de asta tragi concluziile. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sddragos |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Acum 2000 km i-am schimbat releul de tensiune (cel vechi, tot, electronic, baga 17 V la 2000 rpm). Dupa ce l-am schimbat am verificat tensiunea la bornele bateriei si aveam 12,4 V la 2000 rpm. Acum, cand am fost la revizia instalatiei de GPL, au gasit 16,5 V la 2000 rpm. Nu stiu ce sa-i mai fac, sa schimb iarasi releul, parca s-a dus prea repede. Cei de la gaz mi-au zis ca e pericol sa prajesc comutatorul de GPL si costa 100 RON.
Mi-amintesc ca atunci cand am schimbat releul am facut un scurt cu cheia si am topit putin firul ala impletit. Dar, verificarea tensiunii (12,4 V) am facut-o dupa ce "am parlit" firul ala. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#107
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Foarte posibil releu defect dar fa si masuratorile de mai sus. Fa o comparatie intre tensiuni.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Zaheiu |
![]()
Post
#108
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Eu am cel mai penal releu, adica de metaplast, dar functioneaza perfect. Fata de cel electronic vechi are un fir in plus (detectare curent de incarcare direct pe alternator, nu prin contact).
Atasez schema de la el, mi se pare utila. Attached thumbnail(s) releu.jpg ( Size: 352.61k ) Number of downloads: 4880 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
argon |
![]()
Post
#109
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Datorita faptului ca acul din bord statea tot pe minus am masurat tensiunea de incarcare.
La relanti am 14,09, la 2000 rpm am 14,09, cu faza lunga 13,90. La ultima masuratoare aveam 14,25 la relanti, 14,30 la 2000 rpm, si 14,35 cu faza lunga. E normal? de ce a scazut asa? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Meserie |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 15 May 05 ![]() |
Nu stiu daca e normal, dar atunci cand ploua si sunt nevoit sa pornesc aeroterma, dezburirea lunetei si stergatoarele, nu mai merge semnalizarea. Daca opresc unul din consumatori, incepe sa mearga semnalizarea. Nu este de la diode, ca le-am schimbat de curand. ce altceva poate fi?
This post has been edited by Meserie: 20 Apr 2006, 18:40 |
--------------------
Dacia 1310 berlina
1997
- CT-52-PON
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 07:18 |