DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alegere motorizare Logan

Ce versiune de motorizare vi se pare mai buna pentru LOGAN ?
 
1.4 MPI [ 153 ] ** [41.58%]
1.6 MPI [ 215 ] ** [58.42%]
Total Votes: 368
  
algor
post 8 Nov 2004, 17:46
Post #61


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 4 December 03
From: iassy




adika trebuie sa ma duc periodic in service sa imi reglez culbutorii?? nu vad ce diferentza este aici intre 1.6 si 1.4 in a afara cursei pisonului. Ce inteleg eu din ce spune SARUMAN, este ca: motorul de 1.6 este original, asupra caruia nu trebuie sa faci nici o interventie la nivel de reglaje culbutori, etc,
pe cind cel de 1.4 este o chestie modificata si trasa de ia ca sa iasa cit mai ieftin. spre surprinderea mea, motorul meu de 1.4 este mai silentios si mai nervos decit ala de 1.6 si are si un consum mai mic. Si spun asata pentru ca am condus si 1.6 si 1.4 destul de des. Colegul meu are de 1.6 iar ultima problema pe care o are consta in faptul ca nu o ia la sfert de cheie. votez in continuare 1.4 chair daca nu e "original"


--------------------
LOGAN PREFERANCE - Tico SL
Sa traiti - bine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_logan
post 8 Nov 2004, 18:55
Post #62


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 18 October 04




Am promis cateva poze

Attached thumbnail(s)
Lateral_st.jpg ( Size: 64.26k ) Number of downloads: 246
lateral_dr.jpg ( Size: 74.98k ) Number of downloads: 293
fata.jpg ( Size: 42.49k ) Number of downloads: 202
Spate.jpg ( Size: 47.59k ) Number of downloads: 237
Photo0178.jpg ( Size: 34.42k ) Number of downloads: 587


--------------------
Dacia Logan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
saruman
post 8 Nov 2004, 19:42
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 303
Joined: 24 September 04




QUOTE(see @ 8 Nov 2004, 17:46)
adika trebuie sa ma duc periodic in service sa imi reglez culbutorii?? nu vad ce diferentza este aici intre 1.6 si 1.4 in a afara cursei pisonului. Ce inteleg eu din ce spune SARUMAN, este ca: motorul de 1.6 este original, asupra caruia nu trebuie sa faci nici o interventie la nivel de reglaje culbutori, etc,
pe cind cel de 1.4 este o chestie modificata si trasa de ia ca sa iasa cit mai ieftin. spre surprinderea mea, motorul meu de 1.4 este mai silentios si mai nervos decit ala de 1.6 si are si un consum mai mic. Si spun asata pentru ca am condus si 1.6 si 1.4 destul de des. Colegul meu are de 1.6 iar ultima problema pe care o are consta in faptul ca nu o ia la sfert de cheie. votez in continuare 1.4 chair daca nu e "original"
*


Conform testului realizat de o revista romaneasca pe parcursul a 2000 de km, Ambitionul este mai silentios decat Laureate 1.4 cu "cativa decibeli"
Asa ca daca ai bani, mai bine cheltuieste-i! wink.gif


--------------------
Mercedes C 180 Kompressor 2006 Elegance
De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cata68
post 9 Nov 2004, 10:09
Post #64


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 5 August 04




QUOTE(andrei_logan @ 8 Nov 2004, 19:55)
Am promis cateva poze
*



Vrei sa spui ca ai prins 200 cu Loganu'?!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 9 Nov 2004, 10:36
Post #65


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Am mai zis si pe alt topic, va fac bordul de pe logan sa arate exact ca ala din imagini, cu masina pe loc... Cine a fost pe la intalniri, stie despre ce vorbesc...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian123
post 10 Nov 2004, 07:32
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 240
Joined: 25 August 04
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 9 Nov 2004, 11:36)
Am mai zis si pe alt topic, va fac bordul de pe logan sa arate exact ca ala din imagini, cu masina pe loc... Cine a fost pe la intalniri, stie despre ce vorbesc...
*





Ai dreptate. Are aprinsi martorii pentru farana de mana trasa si cel de motor oprit.
Cred ca omul avea montate panze si cum zilele trecute a cam batut vantul o fi prins 200+.


--------------------
DACIA LOGAN Laureate 1.4 Rosu - B40XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SilviuB
post 10 Nov 2004, 07:43
Post #67


Membru de BUKOWINA


Group: Members
Posts: 281
Joined: 19 August 04
From: Suceava-Bukowina




Oare nu e posibil sa o fi ridicat de la sol si sa o accelereze in gol pana ... ?
173.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif 04.gif 04.gif 04.gif 04.gif


--------------------
VW POLO 2005 - 8XSYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 10 Nov 2004, 08:26
Post #68


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




QUOTE(Cata68 @ 9 Nov 2004, 12:09)
Vrei sa spui ca ai prins 200 cu Loganu'?!
*


Are dreptate....am vazut pe propria masina!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
goos
post 10 Nov 2004, 15:40
Post #69


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 18 October 04




Cei de la revista Autoexpert trag niste concluzii cel putin ciudate dupa un asa-zis test de 2000 km: dupa ei, motorul de 1,4 l e mai "gurmand" decat cel de 1,6 l.
Cand i-am intrebat cum de au ajuns la asemenea concluzie aberanta, mi-au raspuns ca au facut comparatia doar la viteze f. mari, de peste 140 km/h si peste 4.000 rpm.
Mi se pare o ineptie sa tragi o asemenea concluzie doar pe baza unui singur regim de viteza si turatie, regim anormal de altfel pentru soselele din Romania.
Oricum, era de bun simt din partea lor sa specifice in ce regim de viteza e mai gurmand motorul de 1,4 l.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dios
post 10 Nov 2004, 21:22
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 15 September 04
From: Romania




QUOTE(goos @ 10 Nov 2004, 16:40)
.....
Cand i-am intrebat cum de au ajuns la asemenea concluzie aberanta, mi-au raspuns ca au facut comparatia doar la viteze f. mari, de peste 140 km/h si peste 4.000 rpm.
.......
*





Din revista reiese clar in ce conditii au fost testate (in nici un caz nu numai cele pe care le prezinti tu , au fost testate in toate regimurile de turatii si de mers :oras + drum lung), nu stiu ce ai inteles tu ! (mai reia odata lectura)


--------------------
Logan 1.6 Laureate Perla
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kramer
post 11 Nov 2004, 08:36
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 26 May 04
From: Brasov




Asta ar fi o explicatie plauzibila pentru consumurile obtinute. Motoarele de putere mai mare sunt mai economice la sarcini foarte mari. De ex. la o sarcina de 50cp cred ca motorul de 1.6 este mai economic decat cel de 1.4.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
goos
post 11 Nov 2004, 08:57
Post #72


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 18 October 04




QUOTE(dios @ 10 Nov 2004, 21:22)
Din revista reiese clar in ce conditii au fost testate (in nici un caz nu numai cele pe care le prezinti tu , au fost testate in toate regimurile de turatii si de mers :oras + drum lung), nu stiu ce ai inteles tu ! (mai reia odata lectura)
*



Eu am spus ce mi-au raspuns.
Oricum, sa sustii ca un motor care are singura diferenta in lungirea cilindrilor e mai economic decat cel identic, dar cu capacitate mai mica contrazice nu numai teoria, dar si bunul simt.
Intr-adevar, la sarcini foarte mari ai putea obtine un consum egal sau chiar putin mai mic la motorul de 1,6 l, dar asta nu e un regim normal de functionare.
Sa mai sustii ca ai obtinut acest lucru si in oras, unde consumul dat de producator, dar si de cei care au mers mult cu ambele variante de masini, e cu aproape un litru mai mare la motorul de 1,6 l, este chiar aberant.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dios
post 11 Nov 2004, 09:19
Post #73


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 15 September 04
From: Romania




QUOTE(goos @ 11 Nov 2004, 09:57)
Eu am spus ce mi-au raspuns.
Oricum, sa sustii ca un motor care are singura diferenta in lungirea cilindrilor e mai economic decat cel identic, dar cu capacitate mai mica contrazice nu numai teoria, dar si bunul simt.
Intr-adevar, la sarcini foarte mari ai putea obtine un consum egal sau chiar putin mai mic la motorul de 1,6 l, dar asta nu e un regim normal de functionare.
Sa mai sustii ca ai obtinut acest lucru si in oras, unde consumul dat de producator, dar si de cei care au mers mult cu ambele variante de masini, e cu aproape un litru mai mare la motorul de 1,6 l, este chiar aberant.
*



Fiecare crede ceea ce vrea , eu am incredere (70%) in ceea ce s-a spus in revista (Un test ca asta e un deranj prea mare pt. da cu tifla, parerea mea), iar acolo e dat un camp colorat cu conditiile in care au fost testate masinile .
De ce sa-ti zica numai tie altceva nu inteleg?!




--------------------
Logan 1.6 Laureate Perla
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 11 Nov 2004, 12:21
Post #74


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




O intrebare buna a fost pusa de un coleg de-al nostru la care n-a raspuns nimeni:
"trebuie sa merg sa reglez periodic culbutorii ?"

Eu as reformula putin intrebarea: "Ce implicatii are diferenta de design dintre culbutorii cu rola si cei cu patina ?" Presupun ca se uzeaza mai tare si asta presupune o interventie regulata asupra motorului, un lucru care cred ca ar cam taia putzin din avantul entuziastilor (care sunt si asa multi) cu privire la motorizarea 1.4. Numai din motivul asta sunt serios tentat sa ma gandesc la motorizarea de 1.6 in defavoarea celei de 1.4

Acum ca sa nu exagerez cu afirmatiile, ar mai ramane de stabilit cat de regulata ar trebui sa fie interventia asupra motorizarii de 1.4, ca daca e vorba de ani de zile este acceptabil, daca e vorba de luni, saptamani... atunci intra in intervalul inacceptabil si decizia este ca si luata. Cred ca e in interesul viitorilor posesori de Logan cat si al celor care deja il au cumparat sau comandat sa cunoasca acest aspect.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nexus
post 11 Nov 2004, 13:39
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 9 November 04




Am ales motorizarea de 1.4 Laureate.
Motivele au fost mai multe: Nu am avut decit 5 mii de euro, restul i-am luat cu imprumut. Asta inseamna ca la pret, masina mi-a fost un "numar cam mare".
Pt cel de 1.6 insemna sa mai adaug cel putin 400 euro la pret si nu stiu cit la casco care si pt 1.4 este destul de "sanatos".
Masina este OK. Am consum mediu dupa 3100 km de 6.8 l/100
Specific ca parcurg distante mari in concedii in afara tarii. Anul acesta am facut peste 5000 km cu o masina de la servici. Viteza de deplasare pe autostrada este de 130 (pt mine).
Asa ca o economie de benzina nu strica. La fel si prin oras: de obicei se merge in coloana din cauza semafoarelor, trecerilor de pietoni, si putin sunt cei care fac plecari cu scartiit de roti. O masina nu este achizitionata neaparat pt viteza, ci si pentru confort, siguranta samd.
Si daca tot a fost gandita ca o masina economica, m-am gandit sa fac economie atat la bani cit si la benzina. Pt mine astea au fost motivele alegerii.
As alege una de 1.6 daca as merge foarte mult prin tara si cum drumurile sunt foarte aglomerate sa ma ajute la depasiri. Mai mult conteaza sa iesi repede dintr-o depasire, ca drumuri pt 160 km/ora nu prea avem, din pacate!
Ura

This post has been edited by nexus: 11 Nov 2004, 13:41


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - SB-06-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminb
post 28 Jan 2005, 11:54
Post #76


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 22 November 04




Una peste alta , as vrea sa stiu daca se poate trage o concluzie in ceea ce priveste:
1.Consumul - din anumite articole rezulta ca in afara orasului ar consuma mai putin cel de 1.6 .
2.Zgomotul.
3.Fiabilitate - am auzit teoria conform careia motorul de 1.4, fiind prea mic pentru masa masinii s-ar uza mai repede.

Multumesc!


--------------------
Logan Laureate 1.4 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul-alb
post 28 Jan 2005, 12:29
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 585
Joined: 16 October 04
From: Iasi




QUOTE(cosminb @ 28 Jan 2005, 11:54)
Una peste alta , as vrea sa stiu daca se poate trage o concluzie in ceea ce priveste:
1.Consumul - din anumite articole rezulta ca in afara orasului  ar consuma mai putin  cel de 1.6 .
2.Zgomotul.
3.Fiabilitate - am auzit teoria conform careia motorul de 1.4, fiind prea mic pentru masa masinii s-ar uza mai repede.

Multumesc!
*


De aici eu pot confirma doar:
1. consum mai mic pentru 1,6 la viteze mari (adica obtine aceeasi viteza cu o turatie inferioara)
2. implicit zgomot mai mic la aceeasi viteza, tot din cauza turatiei inferioare
3. nu stiu, cred ca doar timpul va dovedi ceva aici


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 egee - IS XX xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMihai
post 28 Jan 2005, 12:45
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 772
Joined: 5 June 03
From: PITESTI




suynt curios cum se va comporta 1,6 16v pe logan... motorizarea asta este chiar interesanta.. cam cand ne asteptam sa apara?


--------------------
Renault Megane III 1.6 16V 110cp Noir Nacre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.R.
post 28 Jan 2005, 13:44
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 17 December 04




QUOTE(MMihai @ 28 Jan 2005, 12:45)
suynt curios cum se va comporta 1,6 16v pe logan... motorizarea asta este chiar interesanta.. cam cand ne asteptam sa apara?
*



Pai va avea vreo 15 cai in plus, si va fi si mai sprinten, admisia si evacuarea facandu-se mai rapid, si arderea va fi mai completa.


--------------------
Dacia Logan 1.6 Preferance - CV 03 XXJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 28 Jan 2005, 13:46
Post #80


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




QUOTE(cosminb @ 28 Jan 2005, 12:54)
3.Fiabilitate - am auzit teoria conform careia motorul de 1.4, fiind prea mic pentru masa masinii s-ar uza mai repede.
*


Daca sunt (1) executate la fel si (2) conduse la fel, tendinta generala este ca motoarele cu cilindree mai mare sa fie mai durabile cind sunt montate pe aceeasi masina. Explicatie: lucreaza in regimuri mai mici. Factorii esentiali ramin insa insa "cum o conduci" si "cum o intretii".
NOTA: acest comentariu trebuie interpretat *statistic* - cu alte cuvinte, asta nu inseamna ca se regaseste pe vreo masina anume ci ca sansele sunt mai mari ca motorul cu cilindree mai mare sa reziste mai bine.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CristiZ
post 28 Jan 2005, 14:28
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 11 October 04
From: Iasi




1,6 pentru caii putere in plus. Nu pot sa cred ca cel de 1,4 se comporta la fel.. Dar de consumat, papa cam tot atat..


--------------------
Duster ph2 Green Olive 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kramer
post 28 Jan 2005, 16:39
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 26 May 04
From: Brasov




QUOTE(ursul-alb @ 28 Jan 2005, 14:29)
De aici eu pot confirma doar:
1. consum mai mic pentru 1,6 la viteze mari (adica obtine aceeasi viteza cu o turatie inferioara)
2. implicit zgomot mai mic la aceeasi viteza, tot din cauza turatiei inferioare
3. nu stiu,  cred ca doar timpul va dovedi ceva aici
*



In documentatia de la Dacia sunt date exact aceleasi rapoarte pentru cutiile de viteze de la cele 2 versiuni de motorizare. Esti sigur de diferenta de turatie?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_r2100
post 28 Jan 2005, 16:57
Post #83


Slow Mo


Group: Members
Posts: 87
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




Io am ales 1.4 pentru consum si faptul ca a mai fost pe dsn si solenza fara probleme si pana la urma se infige decent .


--------------------
Opel Corsa Enjoy 1.3 CDTi Black Saphirre 2007 - B-x8-AIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
algor
post 28 Jan 2005, 17:29
Post #84


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 4 December 03
From: iassy




se pare ca nimeni nu stie daca intradevar trebuie mers in service la o perioada de .....pentru reglat culbutorii!! Iar aia din service au o replica noua acu "las-o ba ca merge asa"!


--------------------
LOGAN PREFERANCE - Tico SL
Sa traiti - bine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Balcanic
post 31 Jan 2005, 17:11
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 July 03
From: Iasi




Am ales 1,4 si sunt foarte multumit de motoras si de masinuta. wink.gif


--------------------
Dacia Logan Preference 1,4 MPI - B-39-NRZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 17 May 2005, 08:10
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.001
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




Am ales (si votat) 1,4 MPi pentru performantele rezonabile raportate la asteptarile mele si destinatia masinii si de asemenea pentru consumul relativ redus. Pretul a fost un element cheie. Economicitatea adicatelea. Am optat pentru un Preferance metalizat.
Poate mi-o si dau astia de la AutoEuropa TM daca primesc de la politie data primei inmatriculari pentru vechea rabla...


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CosminM
post 17 May 2005, 10:20
Post #87


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 24 January 05
From: Sibiu




Am votat pentru 1.6.Cred ca ar fi mai potrivit pentru aerodinamica si masa loganului + pasagerii.Cred ca face masina mai sprintena mai ales cand este incarcata.La consum e mai nasol.
Eu am de 1.4 din motive financiare: diferenta de pret, consum si am considerat ca este suficient motor de 1.4 pentru o masina de familie .Plus ca mai am si radaru' in dreapta sau in spate cand e si fiica-mea in masina.

Ps. am inteles ca motoarele de capacitate mai mare sunt mai fiabile.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - SB.......
În momentele dificile ale vieții trebuie să ridici capul, să scoți pieptul în față și să spui cu hotărâre: "Acuma chiar că am pus-o!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 7 Jun 2005, 06:17
Post #88


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(Lucian123 @ 24 Sep 2004, 12:25)
Adica masina achipata cu 1.6 ar trebui sa accelereze mai rapid, tocmai pentru ca are cuplul si puterea mai mare. In realitate diferenta este extrem de mica.
*



Diferența e mică și din cauză că puterea și cuplul reale ale motorului de 1.4 sînt mai mari decît cele declarate. Eu am votat 1.4 wink.gif

"In fisa tehnica a modelului Logan cu motor de 1,4 l, constructorul Dacia specifica o putere de 75 CP la 5.500 rpm si un cuplu de 112 Nm la 3.000 rpm. Insa masuratorile facute pe bancul de teste al companiei germane Euricar au aratat ca propulsorul de la automobilul de baza dezvolta 79,7 CP, la un regim de 5.495 rpm. Totodata, si cuplul este mai mare decat comunica uzina, anume de 121,6 Nm. Euricar a mai efectuat masuratori si dupa operatiunea de modificare, pentru a avea o imagine exacta asupra surplusului de putere castigat in urma interventiei la managementul motorului. In acest caz, puterea maxima a fost inregistrata la nivelul a 90,2 CP, dezvoltati la 5.485 rpm, iar cuplul a crescut la 132,1 Nm. Altfel spus, s-a obtinut o creste de 13% a puterii motorului, doar prin folosirea dispozitivului de modificare a managementului motorului. Aceasta tehnologie apartine companiei G-Tech, cu care colaboreaza Euricar, si in functie de setari, poate ajuta motorul sa dezvolte cu pana la 35% mai multa putere. "


Întreg articolul la http://www.automotorclub.com/forum/viewtop...88a16e34f98f437


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 7 Jun 2005, 13:43
Post #89


Membru


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(Cata68 @ 9 Nov 2004, 10:09)
Vrei sa spui ca ai prins 200 cu Loganu'?!
*



S-a mai discutat intens despre poza aia, si s-a ajuns la concluzia ca masina nu rula pe sosea, din pacate a ramas doar topicul oficial, pe care eu, din pacate,nu-l pot accesa Viteza maxima dacia logan


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 7 Jun 2005, 19:05
Post #90


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




Cineva, mai sus, scria că motorul de 1,6 l are 87 CP reali; coroborat cu cei 80 CP reali ai celui de 1,4 l rezultă că diferența nu e chiar așa de mare. Cei 7 cai diferență nu cred să conteze atît de mult la performanța mașinii per total. Urmînd raționamentul altcuiva de mai sus, care scria că 50% din 75 CP nu e totuna cu același procent din 90 CP, diferența devine și mai mică. Că nu cred eu că vreunul dintre posesorii de Logan va forja motorul propriu la 5500 de ture constant, în afara celor care obțin banii din altceva decît sudoarea proprie. Ca un comentariu personal, poll-ul de mai sus nu arată altceva decît o doză oarecare de snobism, manifestată de anumiți colegi de forum, care și-ar dori să creadă că, avînd motor de 1,6 l, sînt "călare pe un cal frumos" wacko.gif , uitînd că sărmana viitoare mașină națională a românilor e doar o biată mîrțoagă bună de făcut salam din ea. Asta nu înseamnă că nu apreciez Loganul... doar mi-am cumpărat unul! Să fim realiști și să-l plasăm acolo unde îi e locul, binemeritat dealtfel. De acord cu cei care spuneau că nu e o mașină sportivă, indiferent de motorizare. Însă cînd citesc argumente de genul "am votat 1.6 l că e mai sportiv" mă umflă rîsul, pe cinstea mea! Mai sportiv, adică mai fair-play, poate. biggrin.gif Cu 7 CP în plus asemenea verdict categoric mi se pare, cel puțin, deplasat și hilar. Și, culmea, asemenea argumente sînt aduse de cîțiva cu posturi multe pe forum, capabili a influența deciziile anumitor nehotărîți. Propun să se renunțe la acest argument al puterii colosale a motorului de 1,6 l, deoarece se pare că mitul a fost spulberat prin acele testări făcute de nemți asupra motorului de 1.4 l.
Cît despre temerea anumitor "antevorbitori" privind uzura culbutorilor tip patină, îmi aduce aminte de povestea cu copilul și drobul de sare sad.gif . Mă îndoiesc că cei ce produc motorul nu durifică superficial elementele supuse fricțiunii (procedeul se cheamă cementare, metalurg fiind vă pot explica în ce constă și cu ce elemente se durifică). Uzura nu intervine după săptămîni sau luni, ci după mult mai mult timp. Pică și avantajul acesta aparent al motorului de 1,6 l. Așa că eu cred că, pînă la urmă, totul depinde de preferința fiecăruia, neexcluzînd ceea ce am scris anterior despre snobismul nesusținut în realitate. Poate am fost puțin mai dur în exprimare și-i rog pe cei deranjați să-mi ierte stilul, însă cînd am ceva de spus, nu o fac cu ocolișuri.

Un picuț off-topic:
P.S. Plastic, aș compara cele două motoare cu două Duroane 1,6 și 1,8 GHz. Diferența e minusculă între ele. Vreți performanțe sportive? Alegeți, tată, Athloanele 64 sau Pentium HT!
P.P.S. Ar fi trebuit să se treacă la acel poll și vîrsta celui ce a votat, fiindcă sînt convins că cei ce au votat pentru 1,6 l au, sigur, vîrste sub 30 de ani, vîrste la care acei 200 cmc echivalează, în viziunea lor, cu un coi în plus wub.gif . E de prisos să îi dăscălesc că și acum, ca și altădată și pururea, damele fine apreciază "cursa lungă" și nu "explozia" wink.gif .


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 13:12
Forum Renault