DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

239 Pages « < 62 63 64 65 66 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)

x_ulesku
post 12 Jun 2009, 22:35
Post #1891


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 June 09
From: targu-jiu




Inteleg. Banuiam eu ca ar fi o problema pe traseul electric mai ales ca masina am luat-o second hand . E posibil sa se mai fi intervenit in privinta asta. O sa merg la un electrician auto specializat pe dacia cu injectie ( daca o sa gasesc asa ceva..). Daca nu rezolv problema tot la voi imi fac sperante cu scuzele de rigoare pentru insistente. Daca mai ai intre timp vreo solutie la problema mea, ROG sa scrii. In general masina arata binisor ...la bord functioneaza din cate am vazut tot ...a trebuit ce e drept zilele trecute sa schim ceva capsule vacuumatice de la aeroterma ca erau sparte membranele. Morotul merge binisor la relanti ..( oscileaza foarte putin acul la 900-950). Imi place de fel sa functioneze tot la o masina asa ca vreau sa rezolv si problema asta mai ales ca, din cate am inteles de la voi, acel martor are ceva importanta in eventualitatea aparitiei anumitor probleme in sistemul de injectie. Cu respect multumesc inca o data.


--------------------
dacia break 1310 cli 2000/ injectie
snobismul este metoda prin care se scapa de frustrari si complexe de inferioritate[COLOR=red]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flopy_k7
post 13 Jun 2009, 13:02
Post #1892


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 12 June 09




stie cineva daca becurile acelea doua (apa si ulei) in momentul in care bagi contactul se alimenteaza cumva in serie? de ce intreb asta? pt ca am facut cum mi s-a zis, am pus la minus firul si la apa si la ulei; becul de la apa se aprinde insa cel de ulei nu.
Daca ele ar fi alimentate in serie ar fi o explicatie ca nu se aprinde niciunul dar parca ma indoiesc ca au fost astia asa destepti sa faca doua circuite la fiecare bec.


--------------------
Dacia 1310LI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rokos
post 13 Jun 2009, 15:03
Post #1893


Membru autentic


Group: Members
Posts: 536
Joined: 25 January 07
From: IASI




nu sunt alimentate in serie, eu as astiu de cand mi-am dat jos ceasurile.
daca cel de ulei nu se alimenteaza, ori ai firul intrerupt, ori bec ars.
fa proba din nou cu alt bec functional si vezi, sau cu un aparat de masura e mai simplu.
bafta!


--------------------
VW // DACIA Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI 2000 // 2008 - is-%%-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 15 Jun 2009, 11:46
Post #1894


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




La mine la masina, se intampla in felul urmator: blink.gif Daca pun la minus papucul de la sonda de ulei se aprinde becul de ulei, becul de apa si martotul pentru placutele de frana. Faptul ca se aprind becul de ulei cat si cel de apa cand pun la minus firul pt sonda de ulei e perfect normal, asa era si la masinile pe carburatie.
Cand pui la minus firul pentru sonda de apa trebuie sa se aprinda doar becul de la apa.
Spune-mi daca atunci cand pui la minus firul de la sonda de ulei se aprin unsure.gif de si becul de apa, daca da inseamna ca sigur becul la ulei e ars, daca nu e posibil sa fie o problema electrica, poate pe instalatie undeva sa rupt firul.


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flopy_k7
post 15 Jun 2009, 21:30
Post #1895


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 12 June 09




N-am ajuns la service azi, am avut o gramada de treaba; deci cand pun la masa firul de la apa se aprinde becul la apa; cand pun la masa firul de ulei nu se aprinde nimic.
Mai nou, azi am observat ca indicatorul de presiune ulei sta doar foarte putin deasupra dungii rosii nu creste si nici nu scade deloc in timpul funstionarii motorului; pot sa ambalez eu la 4000 rotatii ca acum acela e incremenit la aceiasi valoare (putin deasupra dungii rosii). Si uleiul e schimbat acum o luna cu tot cu filtru; pana ieri era normal, deasupra de jumatate si crestea sau scadea in functie de turatia motorului).
Se pare ca sunt off topic caci asta nu tine de injectie; cer scuze.


--------------------
Dacia 1310LI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 16 Jun 2009, 15:45
Post #1896


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Chiar ca e off topic biggrin.gif , dar scurt sa nu fim trasi de urechi, e clar ceva electric, ar fi indicat sa mergi la un electrician, iar el o sa isi dea seama exact ce probleme ai. Bafta

Acum referitor la injectie:
1. e normal ca sa imi scoata gaze foarte fierbinti pe toba finala, si ca scaunul dreapta sa se incinga? Sub scaunul din drepata este toba de mijloc. E posibil sa fie toba de mijloc infundata sau sitele din ea pline de rugina(m-am uitat sub masina si e ruginita rau tata evacuarea dupa catalizator). Sau sa fie catalizatorul infundat, l-am verificat si nu e lovit deloc.
2. dupa ce motorul se incalzeste am ralatiul foarte mic, nu am turometru sa va spun exact cate rotatii am pe minut, insa daca asculti motorul eu cred ca e undeva la 750, abia mai merge, daca apas ambreiajul merge mai ok pentru ca nu mai trebuie sa invarta si cutie.
Sper ca ma puteti ajuta sa ii maresc ralantiul si sa aflu daca e normal sa fie gazele asa fierbinti


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rokos
post 16 Jun 2009, 16:41
Post #1897


Membru autentic


Group: Members
Posts: 536
Joined: 25 January 07
From: IASI




salut
iti pot spune ca daca ar fi catalizatorul infundat, masina n-ar mai trage foarte bine, deci se exclude.
tobele se incing, e vara sa nu uitam, faptul ca sunt ruginite n-are legatura. Le poti inlocui sau lasa asa pana se sparg.
Legat de relanti, nici eu n-am turometru, dar pe benzina, dupa 5 minute si la mine scade relantiul destul de mult, aproape nu aud motorul. Daca vrei sa vezi exact turatia mergi la un tester si vezi pe calculator tot ce te intereseaza. Daca motorul nu moare la relanti, sau cand franezi e ok. Relanti-ul e comandat de computerul de injectie functie de mai multi paramaetri prin senzori ( aer, apa etc ). Daca ai avea fluctuatii de turatie,a tunci am verifica motorasul de relanti- dar nu ecazul vad.


--------------------
VW // DACIA Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI 2000 // 2008 - is-%%-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flopy_k7
post 17 Jun 2009, 06:22
Post #1898


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 12 June 09




S-a rezolvat, multumesc baieti: Bozzo, am facut cum ai zis (evident dupa ce am curatat acei papucei de la fire, prima data nu se aprindea nimic) si exact asa se intampla: daca pui la masa firul de la ulei se aprind amandoi martorii. Cand am descoperit ca asta se intampla si la mine a fost evident ca e defect senzorul de pe blocul motor. Cu 50 mii l-am inlocuit si am scapat de drumul la electrician. Sant dator cu o bere la baieti; referitor la indicatorul de presiune, acolo a fost mai simplu: pe lungimea firului era un fel de stecher prelungitor care nu mai facea contact cum trebuie; l-am curatat si pe ala si totul e OK.
Inca o data multumesc si sper sa nu va deranjez prea des; asta inseamna sa nu am belele.


--------------------
Dacia 1310LI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 17 Jun 2009, 11:27
Post #1899


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




biggrin.gif Bina ca ai rezolvat-o.
Am mai aflat ceva noue referitor la temperatura gazelor care ies din motor.
Ca ar avea intre 250 si 300 de grade celsius, iar catalizatorul lucreaza bine pentru a retine CO (monoxidul de carbon), HC (hidrocarburile nearse care contribuie la formarea smog-ului) si NOX (oxizii de nitrogen, responsabilii ploilor acide) intre 300 si 900 de grade celsius. Asa ca e ok ca gazele sa fie mai firbinti decat cela de la daciile pe carburatie.
excl.gif Deci frati de injectate e bine pentru mediu sa pastram catalizatoarele pe masini. rolleyes.gif
O sa incerc sa ii schimb toba de mijloc si finala ca tot sunt ruginite sa vedem daca mai imi incalzeste scaunul din dreapta.
Din pacate cu maritul ralantiului nu am avut nici un succes, sper ca ma puteti ajuta voi. blush.gif

17 Jun 2009, 11:50:
smile.gif
Multumesc rokos pentru sfaturi. Masina trage foarte bine, chiar se infige (asta pentru o dacie). Cel mai bine o sa las tobele asa cum sunt pana cand o sa se gaureasca, si asa nu stau cu banii prea bine.
Mi-am cumparat un turometru digital de la Adelaida, si sper sa reusesc sa il montez sambata, atunci o sa vad exact cat am dupa ce se incalzeste motorul. Nu moare daca franez, motorasul merge bine pentru ca nu fluctueaza turatia, iar daca am consumatori ralantiul ramane la fel, probabil intra in functiune motorasul acela. La mine se intampla la fel, abia se aude motorul.
Am observat o chestie, cat am avut termostatul scos ralantiul era mai mare dupa ce se incalzea motorul, probabil fara termostat temperatura apei nu era conform standardelor si acea cauza calculatorul considera ca motorul nu este incalzit complet si marea rlantiul.
Apropo, stiti cumva care este temp apei cand motorul s-a incalzit? Presupun ca undeva la 90 de grade. Va intreb pentru ca i-am montat un termometru digital iar senzorul l-am legat cu un colier pe sonda de apa pentru bec. Incerc sa imi dau seama cu cat arata mai putin termometru montat de mine. In mers prin oras sta undeva la 70 de grade, 68 de grade, iar cel mai mult dupa mers prin aglomeratie s-a dus la 81 de grade.
Ma gandesc sa arate cumva cu 20 de grade mai putin, sau cu 15?
Stie cineva la cate grade se aprinde becul de apa la bord?
La 81 de grade aratate de termometru motorul merge normal iar electroventilatorul functioneaza.
Sincer mi se pare ca functioneaza aporape tot timpul electroventilatorul in oras, si duap ce opresc motorul mai merge 5-7 minute, e normal, sau asa ii mai pun inca unul poate ca unul singur nu face fata, la motoarele diesel de pe papuc am vazut ca un ventilator de doua ori mai mare decat cel de pe motorele cu benzina.

This post has been edited by bozzo: 17 Jun 2009, 11:50


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
x_ulesku
post 17 Jun 2009, 17:16
Post #1900


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 June 09
From: targu-jiu




Salut cu respect pe toti ! Am scris ceva zile in urma despre problema mea referitoare la martorul de injectie care nu se aprinde deloc de cand am luat masina. Am fost la un electrician recomandat de un prieten si am prezentat problema mea insa raspunsul a fost pe masura asteptarilor mele ( unul general): '' ..o fi ceva pe la calculator..nu stiu exact.." Reamintesc ca becul este bun nu e ars . Tot la voi apelez in continuare sa ma indrumati ce sa fac , cum pot rezolva situatia . Astept un raspuns avand in vedere ca timpul trece iar eu nu am curajul sa plec cu ea la drum lung . Multumesc


--------------------
dacia break 1310 cli 2000/ injectie
snobismul este metoda prin care se scapa de frustrari si complexe de inferioritate[COLOR=red]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rokos
post 17 Jun 2009, 21:06
Post #1901


Membru autentic


Group: Members
Posts: 536
Joined: 25 January 07
From: IASI




QUOTE(bozzo @ 17 Jun 2009, 11:27)

Apropo, stiti cumva care este temp apei cand motorul s-a incalzit? Presupun ca undeva la 90 de grade. Va intreb pentru ca i-am montat un termometru digital iar senzorul l-am legat cu un colier pe sonda de apa pentru bec. Incerc sa imi dau seama cu cat arata mai putin termometru montat de mine. In mers prin oras sta undeva la 70 de grade, 68 de grade, iar cel mai mult dupa mers prin aglomeratie s-a dus la 81 de grade.
Ma gandesc sa arate cumva cu 20 de grade mai putin, sau cu 15?
Stie cineva la cate grade se aprinde becul de apa la bord?
La 81 de grade aratate de termometru motorul merge normal iar electroventilatorul functioneaza.
Sincer mi se pare ca functioneaza aporape tot timpul electroventilatorul in oras, si duap ce opresc motorul mai merge 5-7 minute, e normal, sau asa ii mai pun inca unul poate ca unul singur nu face fata, la motoarele diesel de pe papuc am vazut ca un ventilator de doua ori mai mare decat cel de pe motorele cu benzina.
*



eu nu am electroventilator.
temperatura apei depinde de termostat- la cat deschide: poate la 86, la 82 sau la 90 garde de exemplu. eu in iarna aveam termostatul blocat pe deschis si nu se incalzea apa mai mult de 65 grade cred, si se aprindea martorul de injectie. Pe tester am vazut, dupa ce am pus termostatul nou, ca apa ajunge la 82 grade cu termostat nou. E relativ, mai mult de 90 grade nu ai oricum. Becul de apa se aprinde la 110 parca.
Pentru "etalonarea" senzorului de temperatura mergi la un tester si compara temperatura senzorului cu cea reala de pe tester. Apoi stii cum sta treaba.
De asemenea, pentru o racire mai eficienta e recomandat sa pui un radiator mare ( facut la Brasov ). Eu asa am si sunt multumit.
Bafta!


--------------------
VW // DACIA Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI 2000 // 2008 - is-%%-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 17 Jun 2009, 22:36
Post #1902


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Hmm, dry.gif cred ca am radiator mare, cel putin asa pare, doar ca este radiator din ala de aluminiu, stiu despre ce zici, erau mai de mult la daciile pe carburatie unele mai mici si apoi au inceput sa puna si astia din fabrica radiatoare mari.
Totusi cele mari de Brasov parca erau din cupru (daca nu ma insel)
cool.gif Foarte buna ideea cu tester-ul o sa imi fac timp sa merg sa ii fac, presupun ca e pana in 100 de lei, poate imi poti recomanda unde pot merge sa il fac, nu am mai facut pana acum la dacia injectata.
Pentru x-ulesku cred ca ar fi bine sa urmezi si tu sfatul lui rokos, sa mergi la un tester cu masina, poate ca o sa iti spuna de ce nu se aprinde becul la injectie. Nu stiu la daciile injectate cum e dar la unul din Sprinterele pe care le-am avut de la munca, de la un mic scurt la un bec se oprea motorul, poate ca si la tine e un contact imperfect, sau tot ceva a fel de simplu. unsure.gif

17 Jun 2009, 22:38:
Scuze rokos, nu am fost atent, wacko.gif acum am vazut ca esti din Iasi, deci nu cred ca stii pe unde pot merge in Bucuresti sa pun tester-ul pe ea

This post has been edited by bozzo: 17 Jun 2009, 22:38


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 18 Jun 2009, 01:33
Post #1903


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




bozzo, si eu imi amintesc ca este vorba de 110 grade temperatura la care se aprinde becul.

Cu senzorul ala bagat intr-un ibric si pus la incalzit pe aragaz, as zice ca se aprinde pe la 100 de grade practic, pentru ca apa aproape bolborosea si termocontactul ala era deshis deja.

Toate radiatoarele daciei s-au facut la brasov. Si de cupru, ma rog alama, si de aluminiu. Nu stiu insa daca s-a facut si scurt din cupru, oricum nu prea conteaza.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 18 Jun 2009, 08:29
Post #1904


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Ok, smile.gif multumesc Mr_Devil83, stii cumva care din radiatoare sunt mai bune, cele de cupru sau aluminiu?
Cele de cupru parca aveau fagurii aia de racire mai rari, iar asta de aluminiu ii are mult mai desi.
Acum mai ramane sa merg sa ii fac un test clip, dupa ce reusesc sa il fac va dau de veste, sa vedem cam care e diferenta intre senzorul ei si termometrul pus de mine.


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 18 Jun 2009, 08:45
Post #1905


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




doar pentru a vedea temperatura vazuta de calculator nu trebuie sa mergi sa faci testul clip.
tot ce iti trebuie e un multimetru banal care sa stie scara de Ohmi. se scoate mufa de la sonda de temperatura de la calculator (cea cu doua fire) si cu motorul pornit se pune un fir de la multrimetru pe un fir de la sonda si celalalt fir de la multrimetru pe celalalt fir. se citeste valoarea afisata de multimetru si se compara cu valorile date de manual. daca nu ma insel pentru o temperatura de 20 de grade(motor rece nepornit) multimetru trebuie sa afiseze ceva in jur de 2500 ohmi iar pentru maximul de 100 grade trebuie sa afiseze in jur de 190 de ohmi. becul de la temperatura se aprinde la 105 grade.


L.E. am gasit valorile din manual

temp.jpg ( Size: 15.12k ) Number of downloads: 1265


This post has been edited by tester: 18 Jun 2009, 08:51


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 18 Jun 2009, 09:30
Post #1906


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Super tare, mutam mult tester, m-ai scapat de dat niste bani dati aiurea.
Conteaza in care contact din mufa si sonda pun firele de la multimetru, pentru ca am vazut ca are 2.
Am sunat si la service la Adras dupa Sos Oltenitei si am dat de un tip super ok acolo, mi-a zis ca nu are rost sa vin sa ii fac testul ca oricum nu vad decat valorile din acel moment calc. montronic nememorand eventualele erori. Mie mi s-a aprin becul la injectie dupa ce i-am scos termostatul, l-am pus la loc si e ok acum, tipul de la service zicea ca s-a aprins din cauza termostatului.
Referitor la electroventilator, ce zici ar fi ok sa ii mai pun unul, sau unul din ala mare de papuc? Ma gandesc ca daca am doua, se face racirea mai bine, si daca e sa se arda unul din ele il am pe celalalt. Electroventilatorul meu merge aprope in continuu in oras, in afara inca nu l-am verificat, si dupa ce opresc masina cam 5 -7 minute, tin sa iti spun ca am schimbat termocupla care nu mai functiona cu un de 88-82 de grade parca.

18 Jun 2009, 09:33:
blush.gif Scuze terster, poate nu am inteles eu bine, ambele fire ale multimetrului se pun pe sonda din capacul chiloasei, si e ok sa am motorul pornit cu mufa scoasa de la senzorul de apa? Nu exista riscul sa imi dea o eroare ceva in calc?

This post has been edited by bozzo: 18 Jun 2009, 09:33


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
x_ulesku
post 18 Jun 2009, 12:41
Post #1907


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 June 09
From: targu-jiu




Vad ca nu vrea nimeni sa ma ajute si sa ma bage in seama. Asta e . O sa incerc in alta parte sa ma descurc si poate gasesc totusi pe cineva sa imi spuna cum sa rezolv acel defect de care nu mai scap cu martorul injectie care nu vrea sa se aprinda deloc...indiferent ce-i fac desi sunt convins ca e ceva banal.

18 Jun 2009, 12:51:
Multumesc bozzo. E o problema cu gasirea unui tester dar o sa mai insist. Daca rezolv ceva o sa anunt si o sa dau exact rezolvarea la aceasta problema.

This post has been edited by x_ulesku: 18 Jun 2009, 12:51


--------------------
dacia break 1310 cli 2000/ injectie
snobismul este metoda prin care se scapa de frustrari si complexe de inferioritate[COLOR=red]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 18 Jun 2009, 12:57
Post #1908


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




@bozzo: cat face testarea nu e nici o problema... calculatorul nu va simti sonda si va tine un pic turat motorul si se va aprinde becul din bord dar in secunda in care pui firul inapoi la sonda se va stinge automat.
fiecare fir de la multimetru se pune pe cate un pin de la sonda.apa.jpg ( Size: 20.84k ) Number of downloads: 1518


referitor la ce tia zis meseriasul din service nu e chiar totul adevarat motronicul ma 1.7 are doar o serie de erori pe care chiar le memoreaza. de ex daca ai scos termostatul si ti sa aprins becul de la injectie sa fii sigur ca daca nu ai aplicat o resetare la calculator si mergi si o pui pe tester va aparea pe ecran eroarea memorata. ca nu te ajuta asta acuma asta e adevarat. deci nu mai fa testul clip. fa cum tiam zis mai devreme si gata afli temperatura exacta fara bani cheltuiti si timp pierdut.

legat de electroventilator eu zic sa pui un martor in bord(beculet) care sa iti indice daca acesta actioneaza ca sa poti sa stii in mers daca a pornit sau nu ... pt ca in caz de pericol sa poti trage pe dreapta lejer si sa il lasi sa se raceasca.
nu se merita sa pui doua ventilatoare costa prea mult si nu se stie daca chiar il vei folosi.

@x_ulesku: tocmai ce voiam sa ma uit un pic in manual sa vad care pin e de vina de aprinderea martorului de injectie din bord ca sa iti zic cum sa ii urmezi semnalul. eu daca as fi in locul tau am scoate suburile ce tin fix tabloul de bord ca sa il pot da un pic in fata sa pot vedea in spatele lui calumea firele ce intra in el. poate a cazut din mufa din spate firul pentru martorul de injectie. daca nu e cazut in mufa atunci e bine sa urmezi traseul lui si sa vezi ca sar putea sa fie intrerupt si sa dea la masa in loc sa se aprinda becul. testarea firului o poti face si tu cu un multimetru ori pus pe V(volti) ori pe dioda sonora(pui un fir de la multimetru pe fir de la bec si celalalt fir al multimetrului pe un surub sau undeva la masa daca tipa multimetru inseamna ca firul da la masa undeva, daca nu tipa treci mai departe si verifici partea din mufa mare de la calculatorul de injectie de la motor.)

L.E. pentru x_ulesku: uite manualul zice ca pinul 31 de la mufa mare de la calculator e cel care aprinde becul martor injectie. eventual poti folosi tot multimetrul pus pe dioda tipatoare si pui un fir la pinul 31 de la calculator si celalalt fir de la multimetru la capatul de fir ce ajunge in bord si daca firul e in regula (neintrerupt) atunci multimetru tipa si iti arata pierderea de semnal pe ecran, in caz ca este o pierdere pe undeva.

This post has been edited by tester: 18 Jun 2009, 13:03


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
x_ulesku
post 18 Jun 2009, 13:03
Post #1909


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 June 09
From: targu-jiu




Pentru bozzo - referitor la problema cu racirea ,dacia (pe injectie) pe care o detin are sistemul clasic cu fulie si ventilator pe curea . Dupa parerea mea este mai eficient intrucat scapi de grija lipsei de racire . Iarna in schimb cred ca e mai avantajos sistemul de racire cu termocupla.

18 Jun 2009, 13:14:
Multumesc tester si tie L.E. O sa incerc sa dau de firul acela sa vad daca are continuitate si daca nu e intrerupt pe undeva sau sa dea la masa . Am retinut de pinul 31 de la mufa calculator si o sa vad daca exista vreo anomalie in traseul pinului pana la becul din bord. De aparat de masura nu duc lipsa , am unul digital UNI-T ( cu electronica ma inteleg bine) si o sa incerc cu el sa vad ce zice. Mi-e putin mai greu sa urmaresc din plansa de bord( cablajul) acel fir pentru ca nu prea am pozitie . Va anunt daca am reusit ceva in sensul asta. Cu respect mii de multumiri pentru informatii.

This post has been edited by x_ulesku: 18 Jun 2009, 13:14


--------------------
dacia break 1310 cli 2000/ injectie
snobismul este metoda prin care se scapa de frustrari si complexe de inferioritate[COLOR=red]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 18 Jun 2009, 13:18
Post #1910


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




de asta am si zis sa incerci sa desurubezi un pic tabloul de bord sa il tragi un pic in fata sa poti vedea in spatele lui. ca asa pe bajbaite e mai greu.


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 18 Jun 2009, 14:45
Post #1911


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Pt x_ulesku, multa bafta la rezolvarea problemei, daca te ajuta cu ceva iti pot da manualul injectie monomotronice 1.7 Bosch, nu stiu daca e ok sa il postez pe forum, desi parca mai era postat pe undeva ca asa l-am luat si eu.

Pt tester, multumesc mult de ajutor, o sa masor in seara asta. Referitor la eroarea cu lipsa termostatului nu mai e sigur pentru ca am resetat calc dupa ce i-am pus termostatul. Spune-mi te rog daca dupa ce ii pun mufa de la sonda de apa la loc va mai fi nevoie sa resetez calculatorul, sau el va fi ok fara resetare.
Ai idee cum pot lega acel martor, ca sa vad cand porneste electroventilatorul, banuiesc ca am nevoie de doua fiere si un led. Chiar o sa ii pun, asa pot vedea la ce temperatura porneste, cat de des si cum ai spus si tu daca nu porneste sa pot trage pe dreapta. Asa am patit cu vechea termocupla, urcam pe Transalpina cu masina plina si s-a aprins becul la bord, am oprit insa deja mi-a fisurat garnitura de chiloasa si a trbuit sa o schimb sad.gif

18 Jun 2009, 14:49:
rolleyes.gif Referitor la tipul de racire, daca e mai bine cu electroventilator sau elicea de pe pompa de apa, presupun ca e mai ok cu electroventilator, asa se pastreaza o temperatula a apei constanta in motor, aprope toata masinile straine au electroventilator.

18 Jun 2009, 15:32:
excl.gif Pentru ca sunt mai nou in alea daciei injectate, imi puteti spune va rog cum imi dau seama daca sonda lambda e ok?
Intreb din curiozitate, am cititi tot topicul referitor la dacia pe injectie si am vazut acolo ca daca sonda e defecta calculatorul nu sesizeaza, asa ca ma interesa cum imi pot da seama daca e ok sau nu.
Senzorul de pe cutie are legatura cu ralantiul? La mine cand e motorul cald, daca stau si ascult cu atentie, masina are mici rateuri, iar ralantiul nu e constant. AM curatat cu spray de contacte toate mufele si senzorul de pe cutie, era doar putin murdar.
Nu vreau sa va stresez cu atatea intrebari, vreau doar sa stiu cat mai multe despre masina, sa o pot remedia sau sa previn anumite probleme. Eu plec forate mult cu ea la munte prin coclauri, si daca ma lasa pe acolo in pustietate am dato-n bara wacko.gif

This post has been edited by bozzo: 18 Jun 2009, 15:32


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 18 Jun 2009, 17:31
Post #1912


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




1 - dupa ce pui mufa la loc la sonda de temperatura apa nu e necesara resetarea sistemului. el va functiona perfect fara resetare pentru ca va "simti" din nou temperatura exacta a motorului si intra in regim normal.
2- nu ai voie sa postezi manualul pe forum direct mai bine daca vrei sa faci o treaba trimiti manualul pt x_ulesku folosind adresa lui de email(asta in caz ca tio da blush.gif ).
3 - martorul pentru a vedea daca functioneaza electroventilatorul e foarte simplu de facut. daca vei folosi led atunci trebuie sa face ceva in genul schemei din imaginea urmatoare: mon.jpg ( Size: 17.93k ) Number of downloads: 1356
acuma nu stiu exact ce valoare la rezistenta sa iti zic dar cred ca ar merge ok una de 1,2K. Daca martorul il vei pune un bec atunci din schema dispare rezistenta pentru ca becul este facut pentru alimentare de 12v pe cand ledul merge la 3v (de asta ii trebui rezistenta ca sa ii scada tensiunea de alimentare)
Ledul din schema se aprinde in momentul in care se realizeaza contactul din termocupla. In momentul ala daca temperatura motorului nu scade atunci nu inseamna ca ai o problema si tragi pe dreapta.
4 - racirea cu electroventilator e mai bun pentru ca:
* motorul ajunge mai rapid la temperatura optima de functionare
* zgomot mai putin sub capota in momentele in care electroventilatorul nu e pornit
*asigura un flux mai bun si mai mare de aer rece pentru radiator in momentele in care curentul de aer din mersul masinii nu asigura racirea suficienta a radiatorului
* si mai sunt dar nu imi vin acuma in minte chiar toate punctele bune... dar are si cateva puncte negative cam costisitoare de asta trebuie sa fii cu ochii pe indicatorul de temperatura din bord.
5 - sonda lambda se verifica super usor: la fel multimetru vine in salvarea noastra in caz ca nu avem posibilitatea de testare clip. Se folosesc firele ce ajung la calculator pe pinii 9 si 10.
ce zice manualul:
CODE

Pentru a măsura tensiunea generată de sonda λ se utilizeaza un voltmetru ce are rezistența interna R i = 10 MΩ. Acesta se va branșa la sonda λ ( pinii 3 și 4 ) sau la unitatea de control electronică ( pinii 9 și 10 ).
Valorile limită ale tensiunii sunt U λ = 0,9 V pentru un amestec bogat și U λ = 0,1 V pentru amestecul sărac. Între acestea există valoarea U λ = 0,45 V, tensiunea de referință ce există în memoria calculatorului și pe acesta o folosește în cazul defectării sondei λ , motorul continuând să funcționeze.
Valoarea λ 1 = 1 +/- 002 este cea în zona căreiaa re loc saltul de tensiune caracteristice elementului ceramic, realizat în acest caz pe bază de ZrO2.

6 - senzorul de pe cutie e folosit doar pentru a citi numarul de rotatii pe minut al motorului. are rol important in momentul pornirii motorului. la berline nu se murdareste asa de tare incat sa trebuiasca curatat pentru ca carcasa volantei nu prezinta gauri ca la slz/dsn/lgn ca sa se murdareasca senzorul.
7 - detaliaza ce intelegi tu prin mici rateuri
8 - mai prins intr-o zi cat de cat libera ca altfel nu primeai atatea raspunsuri asa de repede. se supara unii ca nu primesc raspunsuri la probleme lor dar nu stam cu ochii fixati pe topic sa vedem ce mai este nou tot timpul. mai pierdem timpul prin alte parti ale forumului sau e lumea prea ocupata, dar cu un pic de rabdare se primesc raspunsurile asteptate smile.gif deci fiti mai rabdatori wink.gif ca raspunsurile vor veni.

This post has been edited by tester: 18 Jun 2009, 17:37


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 18 Jun 2009, 19:39
Post #1913


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




biggrin.gif In primul rand vrea-u sa-ti multumesc pentru ca mi-ai raspuns la foarte multe intrebari rolleyes.gif
2. O sa cumpar un led si vb cu tanti aia care le vine sa imi dea si o rezistenta ca sa pot folosi ledul la 12v. M-am uitat la firele electroventilatorului si am vazut ca nu are releu, asta inseaman ca nu consuma mult si nu are nevoie, nu?
3. Referitor la rateuri, daca stau la toba in spate sau e liniste motorul intrerupe, cam 0.5 sau 1 secunda apoi merge rotund si tot asa (nu am reusit sa observ daca intreruperea e rglata, dar dupa cum am observat nu e). Practic nu are un mers rotund cand e cald. La daciile pe carburator se intampla asta daca nu avea avansul bine regalt sau platinile erau prea apropiate.
Ai ideea de la ce poate fi, si daca se poate regla?
4. Cu verificarea sondei Lambda, trebuie sa fie motorul pornit, presupun, si care sunt pinii 3 si 4, ii iau pe incercate? (daca nu nimeresc din prima, clar nimeresc din a doua) Si tot asa scot mufa si apoi masor cu multimetru pinii 3 si 4 care ies din sonda? Nu imi dau seama cum are sonda tensiune daca nu ea legata la instalatie.
Sau poate trebuie masurat fara decuplarea mufei, si daca da cum fac asta, intep firele de la sonda?
5. Cum se comporta motorul in cazul in care sonda lambda nu functioneaza?


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 18 Jun 2009, 19:55
Post #1914


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




pentru verificarea sondei lambda trebuie ca motorul sa fir pornit.
daca deconectezi sonda de la firul ce vine la calculator motorul are o valoare standard pentru o functioneaza in regim de "avarie" si nu mai baga in seama lipsa conectivitatii sondei.
firele 3, 4 sunt firele dinpre partea sondei. is doar doua nu ai cum sa gresesti. dar eu in locul tau as face altfel. as scoate mufa mare de la calculator si as pune doua fire mici in dreptul pinilor 9, 10 din mufa mare si as clipsa la loc mufa la calculator, odata clipsata mufa la loc firele sunt tinute de catre mufa mare fixe si in contact cu pinii potriviti, deci nu trebuie lipite firele sau mai stiu eu ce. Doar le pui in locul lor pui mufa si gata. Asa obtii doua fire cu care te poti juca cu motorul pornit si cu calculatorul functionand cu semnal de la sonda.

pentru electroventilator e recomandat ca alimentarea lui sa treaca printrun releu. daca e pus din fabrica electroventilatorul mai mult ca sigur are pus deja releu. Daca e pus mai tarziu si e pus pe direct atunci ar fi bine sai pui releu.

legat de intreruperi nu cred ca ai vreo problema. am vazut mai multe injectate care fac la fel si merg de rup.


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
x_ulesku
post 18 Jun 2009, 23:26
Post #1915


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 June 09
From: targu-jiu




Pentru bozzo , adresa mea de mail este : x_ulesku@yahoo.com , si as fi recunoscator daca ai putea sa mi-l trimiti. worship.gif
Pentru tester, imi cer scuze pentru insistenta cu care am cerut raspuns la problema mea. Voi fi mai rabdator smile.gif
Referitor la racire sunt perfect de acord cu electroventilatorul care are avantaje net superioare desi mai apar probleme din cate stiu la acea termocupla ( daca zic bine) , pe cand la ventilator cu curea e mai simplu . Dar si eu sunt pentru electroventilator in principiu. Multumesc inca odata si revin cu rezultate ( sper pozitive).


--------------------
dacia break 1310 cli 2000/ injectie
snobismul este metoda prin care se scapa de frustrari si complexe de inferioritate[COLOR=red]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 19 Jun 2009, 08:56
Post #1916


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Salut tester, foarte buna ideea cu pinii de la calculator, asa o sa fac, bag 2 fire la 9 si 10 si masor. Am facut rost de multimetru si de led cu tot cu rezistenta.
wacko.gif P.S. de unde incepe numerotarea pinilor in calculator, stnga sus cumva?

Daca ai cumva alta sau alte carti despre berlinele injectate, crezi ca poti sa imi trimiti si mie pe mail: xtremionut_bozz@yahoo.com
As vrea sa ma mai documentez si eu, ce am eu are doar 13 pagini. happy.gif

Referitor la electroventilator e montat din fabrica, dupa cate vad eu, pentru ca toata instalatia e a masinii, nu se vede nici o modificare a altcuiva. Stiu ca cele din 2003 au venit din fabrica cu electroventilator. Releu, sincer nu vad pe nicaieri, am observat in plus fata de cele fara elctroventilator, langa cele 2 relee si sigurante de 10A de pe contraaripa stanga, inca o siguranta de 30A, care presupun eu ca ar fi de la electroventilator. Tin sa precizez ca suportul ei e impreuna cu a celorlalte 2 sigurante de 10A, de la pompa de benzina, si inca una nu stiu de la ce e.

Poate totusi are releu si nu il gasesc eu, sau e posibil sa fie trecut prin unul din cele 2 relee de pe contraaripa.

x_ulesku, ti-am trimis pe personal cartea. wink.gif


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 19 Jun 2009, 10:24
Post #1917


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Eu am masina fabricata in 2003 si nu a avut releu din fabrica. I-am pus releu acum 2 ani si nu am avut nicio problema nici inainte, nici dupa montarea acestuia.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
x_ulesku
post 19 Jun 2009, 10:36
Post #1918


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 June 09
From: targu-jiu




bozzo mii de multumiri. Am primit cartea si acum ca mi-ai facut lumina intr-ale injectiei ramane sa o citesc cu atentie si sa o studiez . Sper ca astazi , cel tarziu maine sa incep sa lucrez la masina si sa vad ce pot face sa depistez problema care ma roade muuult.
bozzo mare domn ,mare caracter !
Referitor la releele de pe contraaripa :Cele pentru pompa de benzină și calculatorul de injecție sunt pe conta-aripa stângă, împreună cu 2 siguranțe. ( dupa cum spune maersk intr-o discutie)


--------------------
dacia break 1310 cli 2000/ injectie
snobismul este metoda prin care se scapa de frustrari si complexe de inferioritate[COLOR=red]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 19 Jun 2009, 11:18
Post #1919


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




x_ulescu, nu ai pentru ce sa-mi multumesti, de aia suntem pe forum sa incercam sa ne ajutam reciproc biggrin.gif
Multam de raspunsul cu releee si sigurante, inseamana clar ca siguranta aia de 30A trebuie sa fie de la electroventilator, o sa incerc sa o scot cand functioneaza electroventilatorul sa vedem daca se opreste.
nelu, spune-mi te rog tu ai siguranta aia de 30A, si ce ziceti sa mai caut daca are releu si daca nu sa ii pun unul? Ma gandesc ca daca era necesar si motorasul electroventilatorului consuma mult ii puneau astia din fabrica releu, cum au facut si cu calc si pompa de benzina.
Referitor la relee, stiu ca se mai pun la proiectoare sau daca ii pui becuri de 100W. Cei care aveti proiectoare din fabrica aveti releu?


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
x_ulesku
post 19 Jun 2009, 11:36
Post #1920


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 June 09
From: targu-jiu




Break-ul meu nu are proiectoare desi vreau sa ii pun . Din cate stiu releele sunt recomandate si chiar indicate in special cand este vorba de consum ceva mai mare de exemplu motorase ,faruri dar nu e rau sa pui un releu pe motorasul de la electroventilator . Releu= protectie ( iti confera un plus de siguranta a instalatiei electrice si te fereste de un eventual scurtcircuit care ar avea cunsecinte mai grave).

19 Jun 2009, 11:44:
Si scuzele de rigoare daca am devenit un pic offtopic ( sa incercam sa pastram si sa respectam tema topicului INJECTIE si tot ce tine de acest sistem)

This post has been edited by x_ulesku: 19 Jun 2009, 11:44


--------------------
dacia break 1310 cli 2000/ injectie
snobismul este metoda prin care se scapa de frustrari si complexe de inferioritate[COLOR=red]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...

Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova...


--------------------
Go to the top of the page
239 Pages « < 62 63 64 65 66 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 15:12
Forum Renault