DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

239 Pages « < 63 64 65 66 67 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)

bozzo
post 19 Jun 2009, 11:47
Post #1921


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Ok, deci releel sunt pentru protecta instalatiei, nu confera si un plus de putere?
Nelu, daca tu tia-i pus releu pentru electroventilator, imi poti spune si mie cum anume se leaga? Dacia mea e tot din 2003
Tester, tu ai releu pt electroventilator, si daca ai timp imi mai poti face o schema, ca cea pentru led sa vad cum sa il montez.
Am citit si topicul despre montarea unul electroventilator, insa nu prea am inteles schema de acolo.
Multumesc si scuze ca am iesit din topicul de injectie. Nu o sa se mai repete.


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 20 Jun 2009, 05:30
Post #1922


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




eu nu am electroventilator am elice normala antrenata de fulie. asa a venit masina din fabrica si daca nu am simtit nevoia de racire mai buna am ramas la solutia asta.

mai jos ai o schema de conectare a unui releu.
cont.jpg ( Size: 55.49k ) Number of downloads: 1751


This post has been edited by tester: 20 Jun 2009, 05:31


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali_PRS
post 20 Jun 2009, 11:58
Post #1923


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 16 March 07
From: Galati




Salutare...

De cateva zile am o mica problema .... mi se aprinde in mers becul de la injectie..starea masinii e urmatoarea:

- am esapamentul busit, mai precis toba intermediara ...nu e sparta la exterior dar banuiesc ca e un tub de ala din ea spart ma gandesc ca ar sesiza pt ca motorul ca zgomot nu da nici un semn de slabiciune ... relantiul e constant doar ca uneori pare a fi cam jos .. sub prima linie de dupa 1.000 ...
- becul se aprinde cu precadere ziua pe caldura mare dar temperatura apei e ok in limita normala ...
- e posibil sa fie de borne ?
- am restartat computerul de bord prin scoaterea bonei minus exact asa cum mi s-a mai spus pe aici .. a stat linistit vreo 2 zile apoi iar a inceput ..
- de la bujii poate fi ?
- nu i-am curatat contactele pt ca u sti cum sa desfac mufele alea si nu vreau sa fac vreo tampenie ...
- becul se aprinde in mers ... dupa vrea 5 min de cand pornesc dar numai in mers nu si la relanti ... daca merg la viteza constanta de exemplu merg cu 70 vreo 3-4 km dupa primul km se stinge ... cand revin la trafic de oras se reaprinde...

voi ce credti ca ar trebui sa fac ? zilele astea schimb esapamentu ... poate isi revine .. dar ce sanse sunt sa fie de acolo ??

Multumesc anticipat !

This post has been edited by vali_PRS: 20 Jun 2009, 12:00


--------------------
Dacia 1310 2000 - GL 52 LEX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 20 Jun 2009, 15:56
Post #1924


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




eu zic sa nu te arunci direct la esapament. singura de pe traseul esapamentului care se poatre strica si simti calculatorul in acelasi timp e sonda lambda dar nu se aprinde becul de la injectie petnru asta. pentru ca motorul va functiona in continuare cu o valoare by default. daca zici ca la 70 km/h nu se intrampla nimik si cand mergi incet iarasi apare problema eu as suspecta catalizatorul. adica ar fi pe punctul de infundare completa. si cand mergi un pic turat scoate fortat gazele iar cand mergi subturat se infunda. ai pocnit catalizatorul? zdrangane?
ca iti sta turatia la o liniuta sub 1000 rot/min nu-i problema ca acolo ar trebui sa stea.
bornele iarasi nu inteleg ce legatura au, dar nu cred ca e vreo problema acolo.
bujiile nu sunt de vina ca se parinde becul... ar fi tremurat motorul si merg neregulat daca ar fi fost de la bujii
eu ti-as mai sugera sa cureti toate mufele de la sistemul de injectie cu niste spray de contacte, sai faci o resetare si sa mergi cu ea pana iti face iarasi probleme. daca apar iarasi probleme eu tias recomanda o testare clip in service. sa vezi ce eroare iti afiseaza si sa iti scrii valorile reale cu care lucreaza motorul ca sa vedem dupa unde ar fi problema. nu de alta dar cum un test clip e 40 ron e mult mai ieftin decat un esapament, pe care il crezi tu vinovat.

L.E. tu mai ai termostat pus?? daca nu il ai iarasi se aprinde becul de la injectie si la fel tot pe caldura se aprinde mai repede.

This post has been edited by tester: 20 Jun 2009, 15:57


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali_PRS
post 20 Jun 2009, 16:21
Post #1925


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 16 March 07
From: Galati




Merci frumos ca ai raspuns...

Situatia e urmatoarea:

- termostatul stiu ca l-am cautat o data si parca il am ... o sa ma mai uit o data sa vad daca am colieru ala pe furtun ...

- in ceea ce priveste esapamentu vreau sa ilschimb tocmai pt ca zdrangane si eu unu suspectez toba intermediara .. se aude asa ca un zdrnganit de metal pe metal ... si in plus e si sunatu ala ciudat de toba sparta desi m-am uitat la ea dar nu am vazut gauri .. e ruginita/arsa dar nu are gauri ... astfel tind sa cred ca banuiala mea e eronata si e posibil sa fie catalizatoru busit. O sa ma mai uit o data la ea ... saincerc sa ascult sunetu cum mai bine si sa imi dau seama de unde e .... exista cumva vreo metoda mai sigura prin care sa vad daca e sau nu catalizatoru ??

Merci anticipat!

Later edit: care sunt riscurile in cazu' in care merg cu el bulit ? .. adica e nevoie sa ramana masina neclintita pana rezolv sau mai pot face 100-200 km cu ea ??

This post has been edited by vali_PRS: 20 Jun 2009, 16:39


--------------------
Dacia 1310 2000 - GL 52 LEX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 20 Jun 2009, 18:49
Post #1926


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




catalizatorul nu zdrangane daca nu este lai lovit cumva, o bodura, o piatra mai mare ceva.
testarea catalizatorul daca e spart se poate face cu o bucata de lemn moale se loveste usurel catalizatorul daca se aude cum zdrangane ala e.
daca mergi turat sa nu se infundate mai tare catalizatoru(daca o fi el de vina) mai poti merge dar nu mult timp. multi au scos catalizatorul dar te expui riscului de a fi prins la un control in trafic sau sa fii respins la itp.
daca catalizatorul e infundat apai se incalzeste excesiv si motorul si se simte gatuit.


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rokos
post 20 Jun 2009, 20:32
Post #1927


Membru autentic


Group: Members
Posts: 536
Joined: 25 January 07
From: IASI




esapamentul daca zdrangane, urci masina pe un elevator si verifici punctele de prindere si le strangi sau inlocuiesti. S-ar putea sa fie slabit cel de sub schimbatorul de viteze aproximativ.
legat de martorul care se aprinde, nu ai zis daca se schimba comportamentul masinii cat sta becul aprins;
verifica bujiile, si zi-ne daca sunt afumate sau cum arata, ca sa ne dam seama cum e amestecul;
o curatare a contactelor nu strica cum ti s-a zis si mai sus;
bafta!


--------------------
VW // DACIA Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI 2000 // 2008 - is-%%-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali_PRS
post 20 Jun 2009, 22:45
Post #1928


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 16 March 07
From: Galati




sa vedem pe rand:

- sper sa nu ma fac de rusine dar intrebarea mea este .... efectiv unde se afla acest catalizator: intre sonda si toba mica? .. intre toba mica si cea intermediara ? .. e mai lunguiet sau e mic ? .. scuze daca suna penibil dar eu am avut dacie cu carburator si la aia ma pricep la asta acu invat ...

- motorul ajunge la temperatura optima (conform indicatorului din bord) relativ repede, aproximativ 3 minute, dar nu o depaseste. Pana acum anul asta o singura data a depasit linia aia din mijloc unde tre sa stea el dar erau afara peste 30 de grade iar eu mergeam intr-un blocaj cu a 1-a si a 2-a ... iar imediat ce am iesit a revenit la temperatura optima. Mentionez ca in blocajul respectiv am stat cam 5-10 minute;

- punctele de prindere ale esapementului sunt ok, le-am verificat; in plus ma gandesc ca daca ar fi asta cauza nu s-ar mai auzi zgomotul ala de toba sparta pentru ca pe langa zdranganit se aude si huruitul specific unei tobe busite. de asta si vreau sa schimb esapamentul de la toba din mijloc pana la cea finala inclusiv mai ales ca le am de la cea veche iar cea finala e chiar de inox;

- comportamentul motorului nu se schimba cu absolut nimic... poate doar sa stea mai putin turata dar nu cred .. e imediat sub prima linie de sub cota de 1000 rotatii .. intotdeauna a stat acolo. Alte simtome motorul nu are

- termostatul de la radiator nu la-m verificat sa vad daca este ... daca e bun .. am treminat treburile cand deja se intunecase si nu pot sa ma uit ca nu am garaj ... ma gandesc ca o fi si acolo ceva pentru ca am acea problema cu indicatorul de temperatura .. cand i-au contatctul se ridica la mijloc si daca tin bine minte din ce am citit aici ar putea fi de vina acel termostat;

- contactele le-as curata .. dar nu stiu cum se desfac mufele alea si nu am tupeu sa trag de ele ca nu vreau sa fac vreo tampenie mai mare ca mine caci am nevoie de masina ca de aer; urmeaza sa schimb bornele pe care la fel le voi lua tot de la masina veche caci sunt mult mai faine .. se tin fixe pe baterie firele cuplandu-se prin papuci inelari cu ajutorul unui capacel sa ii spun asa care se infileteaza pe ele; momentan le-am curatat pe astea;

- in ceea ce priveste bujiile conform caietul de service ele au fost schimbate la 30.000 si trebuiesc inlocuite iar la 45 de mii, limita pe care sunt foarte aproape sa o ating ... mai am vreo 500 de km ... o sa le scot sa am uit la ele. (sper ca se scot la fel ca la celalt ca nu am mai scos bujiile niciodata la masina asta)

Multumesc din nou pt sfaturi, inclusiv in mod anticipat! biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 2000 - GL 52 LEX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 21 Jun 2009, 18:13
Post #1929


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Salutare, multumesc tester pentru schema. Am reusit sa pun ledul, turometrul, si sa verific termomtrul pus de mine arata cu 15-13 grade mai putin. Releul la electroventilator nu l-am gasit, are doar o siguranta de 30A.

Vali e foarte simplu sa ii desfaci mufele. Ele au o siguranta pe care o apesi si apoi tragi de ele. Ideea e sa tragi de mufa si nu de fire. Mufa de sub servo se desface prin desfiletare, iar cea de la sonda lambda are o siguranta rosi pe care o tragi spre exterior parca. Catalizatorul e intre sonda si toba de mijloc. Uita-te daca are urme de lovituri pe el, si fa cum a zis tester, bati cu un lemn de brad ar fi bine in el, si o sa il auzi daca e spart.
Ca sa iti fie mai usor desfa din alea 3 suriburi saxofonul din motor. Problema o sa fie ca motorul va fi extrem de zgomotos sad.gif
P.S. excl.gif Ai mare grija ca daca mergi pe sos si te aude pol iti ia talonul, daca poti sa mergi pe o sosea mai putin circulata sau pe un drum de tara.
Apoi daca merge bine, il pui la loc si scoti tobele de dupa catalizator, si o sa vezi exact daca e catalizaorul infundat sau tobele.
In principiu poate ai doar mifele oxidate si dupa ce le curesti faci o resetare. Poate ai bafta si nu se mai aprinde becul la injectie.


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sqr12002
post 21 Jun 2009, 21:49
Post #1930


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 16 June 09




a avut cineva probleme cu volanta ??? masina are 213.000 de km ( a fost taxi este injectie an fabricatie 0.4.12.2003) . stie cineva unde pot gasi o volanta pt injectie ? cert este ca volanta mea arata ca un disc de frana foarte uzat .

This post has been edited by sqr12002: 21 Jun 2009, 21:51


--------------------
dacia Sandero 1.5 2015 - b19ges
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 21 Jun 2009, 23:06
Post #1931


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Volanta pentru injectie nu este atinsa de nimic,deci nu se uzeaza.. ea are undeva lipsa 2 dinti special ca sa citeasca senzorul de turatie si sa spuna calculatorului cand anume pistonul 1 este in compresie, pentru ca acesta ulterior sa "prepare" timpii de injectie si hrana pentru fiecare cilindru in parte in functie de ce citeste acel senzor de pe volanta speciala pentru motorul cu injectie. Din cand in cand trebuie desfacut si curatat acel senzor caci se aduna pilitura dupa multi km si nu mai citeste calumea turatia volantei, incepe sa oscileaze turometrul, respectiv porniri greoaie, il vezi asa ca sare cate odata turometrul fara ca motorul sa se ambaleze singur desi turometrul arata cresteri de turatie, cam astea pot fi din cauza acelui senzor pe volanta.

Poate te referi la alt ceva.. explica unde, cum si ce ai vazut ca arata asa si cum trebuia sa fie.. cum se comporta masina ca nu prea ai detaliat. Sau poate zici de coroana care este invartita de electromotor aia e alt ceva.. Da mai multe detalii ca nu stim cum sa te ajutam practic. In rest.. volanta au si cele pe carburatie..

This post has been edited by panter1: 21 Jun 2009, 23:11


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sqr12002
post 22 Jun 2009, 06:17
Post #1932


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 16 June 09




nu ma refer la coroana dupa care citeste senzorul , ci la volanta propiuzisa pe care vine placa de presiune. acum vreo 3 saptamani am vrut sa ii fac ambreiaju si dupa ce am dat jos cutia stupoare placa, discul si rulmentul erau perfecte . ca sa nu zic ca nu am facut nimic i-am schimbat doar discu am facut vreo 500 km cu noul disc si acum a inceput sa patineze usor . o sa revin cu poze

This post has been edited by sqr12002: 22 Jun 2009, 06:27


--------------------
dacia Sandero 1.5 2015 - b19ges
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 Jun 2009, 08:36
Post #1933


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




@panter: confunzi volanta cu coroana wink.gif Intr-adevar coroana sta pe volanta. Pe volanta calca discul de ambreiaj si daca s-a mers cu el uzat excesiv si discul a avut nituri proaste (dintr-un material prea dur) atunci niturile au atins volanta si au ros-o.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sqr
post 22 Jun 2009, 10:11
Post #1934


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 3 April 09
From: BUCURESTI




intradevar s-a mers odata cu un disc pana la refuz smile.gif dar nu credeam ca au putut niturile sa roada asa mult din volanta aporx. 3 mm . acum cautam volanta si noua nu prea exista sad.gif

This post has been edited by sqr: 22 Jun 2009, 10:12


--------------------
dacia 1310LI 2003 - b97TST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionutz_TM
post 22 Jun 2009, 13:37
Post #1935


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 11 December 07
From: Timisoara




noua se gaseste .... am vazut in TM cam la 300 de lei parca, acum jumate de an


--------------------
DACIA 1310 Li 2001 - --//--//---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sqr
post 22 Jun 2009, 13:56
Post #1936


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 3 April 09
From: BUCURESTI




EU AM LAUT TOT VITANU LA PURICAT SI NU AM GASIT .... MAI CAUT DAC NU AM FACUT ROST DE UNA SH IN STARE BUNA DAR SINCER MAI CAUT CA NU VREAU SA MUNCESC AIUREA .


--------------------
dacia 1310LI 2003 - b97TST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cinacem
post 22 Jun 2009, 19:52
Post #1937


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 22 June 09




buna sunt in mare incurcatura si cautand pe forumuri am dat de acest forum interesant
va rog cine poate sa ma ajute sa-mi dea un raspuns la problema mea
in cateva cuvinte am si eu o dacie din 2003 si merge din ce in ce mai prost incat am ajuns acum sa pot doar sa o pornesc si atat
am dat jos capacul de la injectie si doar asa mai pot sa o turez insa daca-l pun la loc tremura toata si nu se mai tureaza deloc (specific capacul de la injectie fara filtru conectat la el) ,martorul de la bord de la injectie nu se aprinde decat la punerea contactului apoi se stinge, pompa baga benzina, scanteie este, nu mai stiu ce sa fac cu ea i-mi mananca zilele
sa o duc tractata 60 de km pana la service in oradea si acolo sa mi-o bage pe tester e contraproductiv
daca e careva care a trecut prin aceste probleme si poate sa ma indrume as fi tare recunoscator
cu multa stima!

This post has been edited by cinacem: 22 Jun 2009, 19:55


--------------------
dacia 1310 berlina 2003 - BH 06 UTE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionutz_TM
post 22 Jun 2009, 21:23
Post #1938


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 11 December 07
From: Timisoara




pai cu sau fara partea de sus a filtrul prinsa de injector e tot cam acelasi lucru ..

Ma gandesc sa nu ai catalizatorul infundat ... incearca mai intai o resetare de computer. Scoti borna minus de pe baterie si stai asa vro 10 minute dupa care o conectezi la loc si pornesti motorul. Daca face la fel poti incerca urmatoarea chestie ... desurubeaza sonda lambda de pe esapament ... ea este plasata inainte de catalizator. Pornesti asa motorul, treci peste faptul ca va face ca un tractor la zgomot, dar daca se tureaza inseamna ca ai catalizatorul infundat, daca nu ai alte probleme ... verifica bujiile, senzorul de pe volanta, prezenta scanteii la toate bujiile.


--------------------
DACIA 1310 Li 2001 - --//--//---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cinacem
post 22 Jun 2009, 21:28
Post #1939


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 22 June 09




catalizatorul e luat jos de ceva vreme adica e spart ma rog
o sa incerc ce mi-ai zis sper sa mearga daca insa nu atunci va trebui sa ma axez pe aprindere si injectie ...
problema e ca din cate mi-am dat seama scanteia merge la toate bujiile

a si chiar e intersant ca atunci cand am dat jos capacul acela negru se poate tura mai mult dar nu prea insa se simte o diferenta

This post has been edited by cinacem: 22 Jun 2009, 21:32


--------------------
dacia 1310 berlina 2003 - BH 06 UTE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 23 Jun 2009, 05:17
Post #1940


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




@cinacem: ceva nu se leaga in ceea ce zici. cum adica nu se tureaza? adica dai acceleratia la maxim(apesi pedala de acceleratie sau de la clapeta de la motor tragi?) si ea nu actioneaza in consecinta? nu actioneaza instant sau mai greu?
eu as zice ca la tine e un cumul de probleme. mai mult ca sigur ai injectorul infundat(esti printre singurii care au patit asa ceva). de ce zic ca e infundat pai simplu ai spus ca a inceput masina sa mearga din ce in ce mai prost ma gandesc ca un gunoi, mizerie ceva mai mare a mers incet dar sigur pe furtumul de tur si cu cat s-a apropiat de injector(iesire) cu atat tia mers masina mai slab. si/sau o problema la cititorul pozitie clapeta. cititor pe care calculatorul il foloseste ca sa vada cat e apasata acceleratia pentru a putea aplica deschiderea injectorului pentru sustinerea ritmului crescut.
daca as fi in locul tau as cauta un amic sau membru al forumului cu o dacie pe injectie de la care sa imprumuti pentru un test corpul de la injectie, injector, cititor pozitie, senzor aer. ca sa nui desfaci masina omul bucati doar desurubezi capacul de deasupra, suruburile care tin corpul pe galeria de admisie si furtumele de alimentare benzina, si le pui la tine. daca te pricepi cat de cat daca nu mergi in service ca o rezolvi. nici nu trebuie pusa pe tester.
plus ai zis ca pompa merge, dar nu ai zis daca scoate benzina cat trebuie si daca o scoate cu presiune. scoate furtumul de tur benzina de la injector si alimenteaza pompa si vezi cata benzina iti scoate in jumatate de minut.

PS: apropo vezi ca mai pe la mijlocul topicului sunt cateva poze edificatoare/ajutatoare puse de catre un membru cu injector, furtume de tur, retur, senzor aer, clapeta ar fi bine sa cauti poate iti mai sare ceva in neregula la tine comparativ cu ce vezi in poze.

This post has been edited by tester: 23 Jun 2009, 05:21


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvik1313
post 23 Jun 2009, 19:39
Post #1941


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 30 March 08
From: Bucuresti S5




Am facut rost de un bord complet de dacie cu carburatie. Complet inseamna ca are toate aparatele de masura, nu e numai o orga de lumini cu beculete colorate ca vechiul bord.

La schimbare, am avut o supriza neplacuta, aviz altor nestiutori: cablajul original avea strapati pinii 3 (martor ulei) si 4 (masa) din conectorul mare al bordului. N-am dat importanta - e doar un bec, insa dupa verificarea tuturor conexiunilor , montarea conectorilor si punerea contactului, strapul a intrat in functiune (prin dioda de pe cablaj) si a facut un scurt de toata frumusetea, arzand pinii 3 si 8 (martor apa). In fine, l-am carpit cat de cat si este functional. I-am dat drumul si merge aproape complet.

Am nevoie de cateva informatii pentru a termina:

1. Turometrul culege semnal de la bobina de inductie (impulsuri mari, nu stiu cat dar am auzit ca ajung la 200V). Am adaptat divizorul de intrare, presupunand ca de la calculator vin semnale de 5-12V. Nu merge de nici un fel. Ce nu stiu:

a. sursa de semnal (am incercat cu pinul 1 de la senzorul de turatie de la volanta si cu pinul 24 de la calculator);
b. o schema originala a turometrului EP pentru dacia cu injectie.

2. Preupun ca pot apare probleme si la sondele de ulei si apa. Intentionez sa elimin actualele sonde ulei si apa pentru martori si sa le inlocuiesc cu traductoare pentru aparatele de masura. Ce nu stiu:

a. exista vreo posibilitate le pastrez pe cele vechi si sa le montez pe cele noi, fara interventii masive (cu T-uri, reductii etc.)
b. ce sonde pentru aparate trebuie sa caut.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cinacem
post 24 Jun 2009, 19:47
Post #1942


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 22 June 09




tester

am uitat sa specific pute a benzina de numa pe teava de esapament


--------------------
dacia 1310 berlina 2003 - BH 06 UTE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 24 Jun 2009, 21:08
Post #1943


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




QUOTE(cinacem @ 24 Jun 2009, 19:47)
tester 

am uitat sa specific  pute a benzina de numa pe teava de esapament
*



Pentru Cinacem

inainte sa te duci la testul clip de calculator injectie

1.curata/schimbat filtrul de benzina s-ar putea sa nu treaca bine benzina pe acolo,
2.schimba filtrul de aer obligatoriu pentru ca zici ca atunci cand scoti capacul de la injector fara filtru merge mai bine deci nu primeste suficient aer, si mai vezi clapeta de vara-iarna din capatul carcasei filtrului sa nu fie data peste cap si in loc sa traga aer de la galerie sau din fata are clapita invers si astupa gaura in care intra aerul
3. scoate mufa de la sonda lambda( pe teava pana in catalizator exista o sonda scoate mufa si vezi cum merge dar cu motorul oprit scoti si apoi pornesti)
4. incearca un reglaj de culbutori daca zici ca din ce in ce mai rau ti-a mers.. poate sa fie si de la ei
5. scoate bujiile si vezi cum arata, s-ar putea sa ai electrozi uzati la maxim sau intrerupe vreuna.
6. scoate una din bornele de la baterie, las-o vro 2 ore fara borna iar apoi pui borna, asa se face resetare de calculator

Daca spui ca miroase a benzina pe teava de sapament asta inseamna ca ai amestec sarac, sonda lambda defecta, sau corp clapeta, ori scapare grava de compresie si asta inseamna ori culbutori dereglati, ori segmenti dusi primeste benzina dar nu o mai arde si o scapa din lipsa de compresie.

Daca ai injectorul infundat incearca sa pui aditiv de curatat injectoare 2+2 in rezervor si mergi cu motorul turat mult sa se desfunde

Cinacem> i-ale prin eliminare si vino cu detalii caci mai sunt solutii si a.. daca nu stii nimic despre sonda lambda intereseaza-te pe net ai sa gasesti si ai sa intelegi biggrin.gif

This post has been edited by panter1: 24 Jun 2009, 21:24


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 25 Jun 2009, 14:12
Post #1944


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Daca vreti ca injectoarele sa fie curatate, puneti Metabonde, e incercat de mine si chiar functioneaza si iesi mult mai bine la bani fata de 2+2, ca pui cate 20ml la 60l de benzina.
Daca nu aveti de unde sa luati va pot spune eu.

25 Jun 2009, 14:44:
Pt Silik1313, turometrul de la carburatie difera fata de cel de la injectie. Era un topic parca despre turometre unde era explicata diferenta dintre carburatie si injectie si cum poti sa-l modifici, la ce tensiune lucreaza cel de pe carburatie, si era parca cu mult mai mare de 200V.
Stiu ca in turometru intra o masa pulsatorie, si nu un plus.
Daca masina e din 2003, firul pt turometru il iei de sub servo din mufa rotunda, e unul portocaliu (care intra in mufa, dar nu pleaca mai departe in instalatia de bord), eu acolo am legat turometrul, si functioneaza. doar ca era un turometru separat luat de la Adelaida. Daca nu te descurci sa il gasesti iti fac o paza sa iti arat care e.
Referitor la sonde verifica daca le ai, eu am doar sondele pentru bec la apa si ulei.
Pentru ulei trebuie sa ii faci un T care sa intre in blocul motor iar pe el sa ii montezi sonda de bec care o ai sigur pe masina si cea de ceas, pe care nu cred ca o ai (e ca o ciuperca aurie), firul pentru sonda de ulei pt ceas il ai pe instalatie atarnat, doar sa il bagi in sonda.
Pentru apa, la fel inti trb un T pentru ca ai pe capacul chiuloasei doar 2 sonde, una e cea care duce la calc temp apei din motor, iar celalta e pentru becul de la apa. Ii faci un T pe care il bagi in capacul chiuloasei iar in ele bagi sonda de bec si sonda de ceas pe care va trebui sa o cumperi.
Sondele le iei de la orice magazin de piese de dacia, ceri sonda de apa si ulei pentru ceas.

This post has been edited by bozzo: 25 Jun 2009, 14:44


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRICOCI
post 25 Jun 2009, 17:00
Post #1945


Membru Autentic


Group: Members
Posts: 277
Joined: 21 April 08




Sal, am si eu o problema de ceva timp am relantiul sub 650 rpm uri, si nu stiu de unde l as putea ridica in schimb nu mi tremura motorul , problema e ca in relantiu find turatia sub 800 rpm nu mi mai incarca alternatorul si daca am luminile aprinse + proiectoare sau alt consumator nu mai are curent nici pentru claxon,dar daca masina este in sarcina atunci incarca normal, aveti idee de unde se poate ridica relantiul?,sau care ar putea fii cauzele lui de este asa de mic?. Multumesc anticipat! P.S a da si parca numai are aceasi vlaga ca la inceput, ulei motor + cutie + filtru aer si bujii doar ce le am schimbat, de mentionat mai este faptul ca am si gaz.

This post has been edited by CRICOCI: 25 Jun 2009, 18:22


--------------------
Dacia 1400 2000 Li
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cinacem
post 25 Jun 2009, 20:55
Post #1946


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 22 June 09




pentru panter


am schimbat bujiile
am lasat galeria de admisie fara filtru
am curatat tot ce se putea curata
a ramas sa-i dau foc
sincer nu mai stiu ce sa fac si resetare am facut azi toata ziua am lucrat pe masina uite acum de 10 minute m-am bagat in casa
aceias problema are adica nu se ambaleaza
insa am facut un mic experiment si anume daca gatuiesc cate putin furtunul de tur se ambaleaza pentru scurt timp am incerca si returul si nu e nfundat
ramane sa fie de vina calculatorul sau injectorul altceva nu mai stiu la ce sa ma gandesc


--------------------
dacia 1310 berlina 2003 - BH 06 UTE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 25 Jun 2009, 21:50
Post #1947


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Cinacem sper ca accelerezi si din clapeta aia rotunda pe care sta cablul de acceleratie direct de pe corp. si ca nu apesi doar acceleratia din masina..

Vezi ca ai pe topicul asta mai pe la inceputul lui nu mai stiu la ce pagina sunt instructiuni despre cum se desface tot ansamblul corp injector cu toate detaliile.. si despre cum se curata, stiu ca am citit eu mai de mult despre asta...

incearca sa il citesti cap coada inca de la primele pagini acest topi so singur vei intelege tot sistemul si toate cauzele care ar putea duce la problema ta.. scria cineva ca atunci cand are putina benzina in rezervor nu tage masina si da in nas.. iar cand a alimentat la peste jumate de rezervor si-a revenit. bine datorita presiunii greutatii benzinei care intra mai mult in pompa si mute alte chestii.. trebuie doar sa ai rabdare caci sunt suficiente lucruri interesante

This post has been edited by panter1: 25 Jun 2009, 21:52


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cinacem
post 26 Jun 2009, 07:02
Post #1948


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 22 June 09




panter .. prieteni
inca o data va explic ce am facut la masina le-am luat pe rand
1 pompa ...
am pus alta noua
2 filtrele ...schimbate
3 catalizatorul...eliminat
4 bujiile...noi
5 sonda landa si scoasa si pusa si in aer si pe galerie face acelas lucru + resetare calculator normal ca daca a stat borna toata ziua desfacuta sa resetat ma gandesc...
6 toate mufele curatate de la injector motorasu pas cu pas si mai e o duda in partea din spate a carburatorului care seamana cu un potentiometru pe o placa de cablaj cu 2 randuri de lamele si pe ala l-am desfacut nu erau murdare ...

buun acum am mai explicat odata ca e ciudat daca gatuiesc furtunul de la alimentare benzina atunci functioneaza si daca ma sincronizez eu bine cata benzina sa-i las cu mana cealalta pe acceleratie pot sa-l turez la maxim insa pentru scurt timp
eu ma tem ca de testerul pe calculator nu o sa scap pentru ca doar asta a mai ramas
iar in oradea nu am stire de alt service in afara de reprezentanta

This post has been edited by cinacem: 26 Jun 2009, 07:02


--------------------
dacia 1310 berlina 2003 - BH 06 UTE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvik1313
post 26 Jun 2009, 09:04
Post #1949


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 30 March 08
From: Bucuresti S5




Mersi Bozzo

Am mai cautat si am aflat ca semnalul de la platina, datorita autoinductiei din bobina, ajunge la 400V. Am refacut tot divizorul de intrare din turometrul clasic: rezistenta de intrare 1k (fata de 82k), rezistentele catre masa 4k7 (fata de 2k parca). Nu misca nimic.

Am gasit firul portocaliu, l-am verificat si duce la calculator la pinul 24. Conform manualului, asta e. Am facut si o schemuta cu pinii de la calculator si din mufa respectiva care nu corespunde chiar in totalitate cu daele care le-am mai gasit. Daca este cineva interesat, i le pot pune la dispozitie.

Avand dubii privind nivelul si forma semnalului, am bagat alternante pozitive de cca 9V dintr-un transformator. La fel.

Am verificat aparatul de masura propriu-zis: e OK.

Nefiind prea priceput in montaje cu tranzistoare, am incercat un montaj nou cu 555 (schema este in volumul 3 al cartii de aplicatii pentru integrate liniare). Acelasi rezultat.

Sunt intr-un impas total. N-as vrea sa instalez un turometru digital - as strica oarecum linia clasica a bordului. Asa ca mi-am contactat amicii si urmeaza sa primesc un nou bord, bineinteles tot pentru carburatie.

In ceea ce priveste sondele, gandeam ca asta e solutia, cu T-uri. Totusi, unul din martorii din bord fiind eliminat (ceel care a ars cablajul; papucul l-am folosit pentru a trage semnalul de turometru), as vrea sa stiu daca pot inlocui pur si simplu senzorii pentru becuri cu senzorii pentru aparate. Am verificat firele care vin de la senzorii actuali si, culmea, in loc sa ajunga la contactul pentru becuri, ajung chiar pe pozitia pentru aparate.
...
Am primit noul bord si am rezolvat-o, cel putin cu intrare de la un transformator cu dioda/punte. Pe duminica il montez si o sa vad cum merge.

This post has been edited by silvik1313: 26 Jun 2009, 17:34


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andras
post 26 Jun 2009, 21:31
Post #1950


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 11 September 07




Silvik eu la turometru de EP am schimbat rezistenta dela intrare(82k);inlocul lui am pus un condensator de 100n in serie cu o rezistenta de 1k;si am mai scimbat si tranzistorii.


--------------------
dacia 1310 Li 2004 - cv ** jza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...

Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova...


--------------------
Go to the top of the page
239 Pages « < 63 64 65 66 67 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 20:51
Forum Renault