dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
rokos |
![]()
Post
#2101
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
|
||
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|||
ghitza |
![]()
Post
#2102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
a mea este din 2003 si am racirea pe curea.
1 Aug 2009, 15:34: are radiator mare ,asa are si a mea. si are racire pe curea.asa am luat-o 1 Aug 2009, 15:37: a mea are radiator mare si racirea e pe curea nu cu termocupla si elv. This post has been edited by ghitza: 1 Aug 2009, 14:37 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
flopy_k7 |
![]()
Post
#2103
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 12 June 09 ![]() |
Am patit-o; blocul de aprindere isi da ultima suflare; asta mi s-a zis de la tester.
De fapt nu-mi vine scanteie la pistonul 2 deloc; in prima faza am schimbat bujiile, apoi fisele si apoi am dus-o la calculator. Pana aici totul OK dar nu am gasit inca bloc de aprindere ca la masina mea (an 2000); la mine se pot scoate fisele si el sunt dispuse in "patrat" iar pe piata gasesc doar cu fisele dispuse in linie si care nu se pot scoate; plus ca difera forma mufei care vine de la calculatorul masinii. Va intreb daca se poate merge la un electrician si schimbata mufa ca sa pot pune bloc de aprindere din acesta tip nou cu dispunerea fiselor in linie; sunt compatibile cele doua tipuri de blocuri de aprindere? Ar putea fi si alta cauza in afara de blocul de aprindere care sa duca la lipsa scanteii la una dintre bujii? Multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia
1310LI
2000
|
|
rokos |
![]()
Post
#2104
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
salut
pai ar putea fi de vina fisa de la acea bujie. ai incercat sa schimbi fisele doar? cat despre compatibilitatea celor 2 tipuri de bobine nu-ti pot spune nimic sigur. eu am bobina de tip nou, la care nu poti scoate fisele. merita sa-i intrebi pe cei de la service unde ai facut testul pe calculator. eu zic sa mai cauti bobina ca a ta prin magazine, poate iti aduce la comanda careva si pana atunci sa schimbi fisele. bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
B-58-PTM |
![]()
Post
#2105
|
Membru autentic Group: Members Posts: 848 Joined: 15 December 08 ![]() |
QUOTE(flopy_k7 @ 2 Aug 2009, 12:25) Am patit-o; blocul de aprindere isi da ultima suflare; asta mi s-a zis de la tester. De fapt nu-mi vine scanteie la pistonul 2 deloc; in prima faza am schimbat bujiile, apoi fisele si apoi am dus-o la calculator. Pana aici totul OK dar nu am gasit inca bloc de aprindere ca la masina mea (an 2000); la mine se pot scoate fisele si el sunt dispuse in "patrat" iar pe piata gasesc doar cu fisele dispuse in linie si care nu se pot scoate; plus ca difera forma mufei care vine de la calculatorul masinii. Va intreb daca se poate merge la un electrician si schimbata mufa ca sa pot pune bloc de aprindere din acesta tip nou cu dispunerea fiselor in linie; sunt compatibile cele doua tipuri de blocuri de aprindere? Ar putea fi si alta cauza in afara de blocul de aprindere care sa duca la lipsa scanteii la una dintre bujii? Multumesc anticipat. uitate aici http://forum.4tuning.ro/493-anunturi-auto-...0-injectie.html vezi ca are multe piese pt astea pe injectie si ieftine |
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
flopy_k7 |
![]()
Post
#2106
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 12 June 09 ![]() |
precum am precizat mai sus am schimbat si fisele; toate noi noute precum si bujiile. Ma interesa daca pot pune sistem cu fisele in linie caci din acesta vechi cine stie cand mai gasesc; acum daca tot a murit si schimb poate pot pune ceva mai nou.
Apropos, stie cineva daca e normal sa curenteze daca scoti o fisa de la bujie in timp ce motorul functioneaza? Asta se intampla la bujia 4 si cu fisele vechi si cu astea noi (alea vechi erau bosh astea noi sunt tesla made USA)? Sau tot de la blocul de aprindere e buba? |
--------------------
Dacia
1310LI
2000
|
|
rokos |
![]()
Post
#2107
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
da, curenteaza fisele cand umbli la ele cu motorul pornit.
trebuie sa nu te atingi te caroserie si eventual sa le scoti cu un patent izolat. |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
tester |
![]()
Post
#2108
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
@flopy_k7: intre cele doua tipuri de bobine nu exista nici o diferenta in functionare... ca sa nu faci improvizatii mai bine cauta tipul tau de bobina... ca daca vei avea probleme cu vreo fisa o sa trebuiasca sa schimbi bobina din nou.
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
flopy_k7 |
![]()
Post
#2109
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 12 June 09 ![]() |
intre cele doua tipuri de bobine nu exista nici o diferenta in functionare... ca sa nu faci improvizatii mai bine cauta tipul tau de bobina... ca daca vei avea probleme cu vreo fisa o sa trebuiasca sa schimbi bobina din nou.
multumesc de sfat tester; maine dimineata ma duc sa caut pe la reprezentanta, macar fac o comanda; cred ca e mai bine asa, cu tipul vechi, mai ales ca acum am doua randuri de fise si amandoua sunt cat se poate de bune. Faptul ca vine scanteie doar la 3 bujii nu poate avea alta cauza decat acea bobina? De la calculator nu are cum sa fie, asa-i? |
--------------------
Dacia
1310LI
2000
|
|
tester |
![]()
Post
#2110
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
calculatorul comanda aprinderea pe bobina pe doua fire (un fir comanda scanteie pe 1 si 3 si alt fir comanda scanteie pe 2 si 4) deci daca era de la calculator trebuia sa ai probleme si la cilindrul 4 nu numai la ala 2 cum zici ca ai tu.
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
flopy_k7 |
![]()
Post
#2111
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 12 June 09 ![]() |
QUOTE(tester @ 2 Aug 2009, 18:14) calculatorul comanda aprinderea pe bobina pe doua fire (un fir comanda scanteie pe 1 si 3 si alt fir comanda scanteie pe 2 si 4) deci daca era de la calculator trebuia sa ai probleme si la cilindrul 4 nu numai la ala 2 cum zici ca ai tu. Hmmmmmmmmmmm e interesant ce mi-ai zis; pt ca tocmai fisa de la cilindrul4 curenteaza destul de tare cand vreau sa o scot (celelalte deloc, si am pus fise noi noute). Deci la pistonul 2 nu vine scanteie si la 4 curenteaza. Am asa un presentiment ca nu bobina e cea care face figuri si ca o sa dau banii degeaba. Acum plec sa vad ce rezolv, revin cu detalii; multumesc. |
--------------------
Dacia
1310LI
2000
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#2112
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
am avut si eu o problema destul de nasoala sambata si zic ca e bine de impartasit. De vineri aparuse urmatoarea situatie. Dupa ce a stat in soare mai bine de jumatate de zi, masina mea nu a mai binevoit sa porneasca. Electromotorul invartea de sarea motorul de pe masina, dar nu dadea nici un semn ca ar porni. Becul martor al injectiei se aprindea la punerea contactului si se stingea dupa cateva secunde ca de obicei .... in rest nimic, masina nu pornea.
Dupa un reset de computer cu bateria scoasa, tras de cabluri, relee, verificat sigurante injector si pompa de benzina, am incercat din nou. Nici asa nu a vrut. Dupa care imi vine ideea sa apas pe acceleratie cand dau la cheie .... surpriza, masina porneste si ramane pornita. O opresc, o pornesc din nou, si totul e perfect .... dupa ce cu 5 minute in urma am dat la automat de am zis ca descarc bateria. Vineri a mers ok masina si nu a mai facut probleme, cu toate ca am mai pornit-o si oprit-o de cel putin 10 ori. Sambata dimineata la fel .... nu a pornit decat cu acceleratia apasata, dupa care pana pe la ora 4 si ceva, si dupa cateva porniri / opriri totul a fost ok. La 4 cand sa plec, nu mai vrea deloc .... nici cu acceleratie apasata nici fara. Dar surpriza, ceva s-a schimbat si noroc ca am auzul bun ![]() Ridic capota verific cele 2 sigurante, erau ok, scot releele si le pun invers ( nu stiam care e de la pompa de benzina care de la injector ). Puse invers urc in masina si pun contactul ... iarasi surpriza, pompa se aude din rezervor, dar martorul injectie nu se stinge .. dau la cheie si porneste din prima dar foarte trepidata, pe la 500 de ture si cu explozii in toba sau in filtrul de aer. O opresc repede, si ma pun sa caut un releu prin portbagaj, releu auto ca cele de la injectie si pompa benzina. Releul de pompa este cel de pe contraaripa cel care e mai aproape de alternator. Cel pozitionat catre servofrana este de la injectie. Gasesc releu bag releu nou ..... surpriza, acesta cupleaza cum il bag in mufa lui ... deci ceva nu e ok, cu toate ca era acelasi format ..... Concluzia idiotii de la dacia au folosit relee Siemens ( asa sunt la mine cele originale ) care cu toate ca au un format standardizat, au pinii sub alta notare, mai precis pinul 30 (corespunzator alimentarii bobinei releului) cu pinul 86(una din bornele contactului ND) sunt inversate intre ele. Deci tapa ..... nu se poate folosi asa. Cum era sambata dupamasa si toate magazinele de piese erau inchise, am luat acel releu nou, o cupla pentru el ce aveam ramase de pe la alarme, si la firele cuplei am lipit cate un papuc tata, echivalent cu bornele releului. Am bagat firele in cupla masinii, inversand cele 2 borne 30 cu 86 ale releului nou. Rezultatul e ca sambata si duminica, adica ieri masina a mers si a pornit exemplar. Concluzie, releu original probabil cu pastila de pe contact extrem de oxidata sau puscata. Hai ca am scris destul . |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
tester |
![]()
Post
#2113
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
eu il locul tau as face un pustiu de bine si as cauta doua relee noi siemens si leas schimba pe amandoua asa pentru singuranta!
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#2114
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
merg azi prin magazine sa vad cat costa noi releele pentru dacia pe injectie. Dar parca vad ca sub 20 de lei nu gasesc ... vorba aia .. e doar un releu normal cu 5 lei cu 2 borne inversate .....
|
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#2115
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
E cam 35-40 RON un releu injecție. Nu știu dacă au ceva special în afară de terminalele inversate. Poate au altă rezistență pe bobină, și calculatorul îi monitorizează valoarea.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#2116
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
ii masor mai tarziu rezistenta si va zic cat are.
|
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
ghitza |
![]()
Post
#2117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
scz de intrebare stiu ca nu isi are rostul aici.ceva poze cu un turometru special pt dacie cu in jectie.sau o descriere mai amanuntita
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
costi2 |
![]()
Post
#2118
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 22 July 09 ![]() |
Salut,am si eu o intrebare. Ce distanta trebuie sa aiba intre electrozi bujia bosch pt.berlina pe injectie? Multumesc
|
--------------------
Dacia
berlina 1310 Li
2000/benzina
- B-21-VIL
|
|
tester |
![]()
Post
#2119
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
@costi2: 0.8
@ghitza: poti zice mai clar ce anume vrei sa stii? |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
costi2 |
![]()
Post
#2120
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 22 July 09 ![]() |
Scuze,mai am o intrebare...cu cati Nm trebuie stransa chiulasa? Am schimbat in weekend garnitura si am strans-o la mana cu crucea de roti. Vreau sa-mi cumpar o dinamometrica si s-o strang cum trebuie
|
--------------------
Dacia
berlina 1310 Li
2000/benzina
- B-21-VIL
|
|
tester |
![]()
Post
#2121
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
uneori ajuta si o cautare pe forum... ca nu se stie ce mai afli... de data asta am facuto eu pentru tine dar data viitoare incearca si tu si daca nu gasesti intrebi
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...22&hl=strangere |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
costi2 |
![]()
Post
#2122
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 22 July 09 ![]() |
Merci mult,sunt nou in forum dar invat repejor
|
--------------------
Dacia
berlina 1310 Li
2000/benzina
- B-21-VIL
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#2123
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
am masurat rezistenta bobinei din relee .... cel pus de mine are 95 ohmi si cel original Siemens are 80 ohmi.
Asa ca pentru cei 35 ..... 40 de lei cat o fi un releu, raman cu asta pus de mine ![]() |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
flopy_k7 |
![]()
Post
#2124
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 12 June 09 ![]() |
S-a rezolvat. Era bobina de aprindere bulita si n-am gasit nici la reprezentanta modelul meu cu fisele in "patrat" (nici pe stoc nici disponibil, astia de la dacia nu se mai complica). La Bosh service e singurul loc unde mai au asa ceva (foarte scump: 3,2 mil fata de 1,8 cat ar fi costat la reprezentanta dacia daca ar mai fi avut asa ceva). Am schimbat-o si totul e ok; parca fuge mai bine acum (probabil iluzie)
Multumesc pt sfaturi. |
--------------------
Dacia
1310LI
2000
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#2125
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
ca si informatie .. in TM un releu pentru pompa de benzina, de uzina ( Siemens ) la Ciclop este nici mai mult nici mai putin de 66 de lei
|
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
ghitza |
![]()
Post
#2126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
eu am schimbat clapetele pt 15 lei bucata eu zic ca merita.aceleasi probleme le aveam si eu cu dfeschisul portierelor.acuma nu mai am treaba
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ghitza |
![]()
Post
#2127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
tesster;am vrut sa zic dacxa este o poza cum se leaga un turometru .ma refer in spatele turometrului cum vin firele
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
tester |
![]()
Post
#2128
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
uite o mica sinteza a topicului asta in care gasesti tot ce sa vorbit despre turometru.
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Sear...hlite=turometru data viitoare cand cauti informatii e mai usor si rapid pentru tine daca in casuta din josul paginii introduci textul cautat si apesi buton de SEARCH TOPIC. ![]() |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
vali_PRS |
![]()
Post
#2129
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 16 March 07 From: Galati ![]() |
Salutare...
Stiti cumva daca toba intermediara si cea finala de la injectie sunt la fel ca la cea de pe carburatie? Am tobele de la masina veche si vreau sa le pun pe asta pt ca ce am pe ea s-a ars si in plus cea finala pe care o aveam la masina veche e de inox. Intrebarea e daca evacuarea (de la toba intermediara spre final) e la fel ca la modele pe carburatie. |
--------------------
Dacia
1310
2000
- GL 52 LEX
|
|
sitka |
![]()
Post
#2130
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 8 August 09 ![]() |
Sper ca acum topicul v-a ajunge acolo unde trebuie
![]() Deci-am verificat releele le-am schimbat intre ele cel de la injector cu cel de la pompa. Ceea ce ma intriga este faptul ca pompa de benzina nu vrea sa porneasca nici cand o alimentez pe direct. Mai mult am masurat tensiunea care vine la mufa pompei cu pompa deconectata (am scos mufa din locas) si am 12.5 V.Cand cuplez mufa la loc si masor am doar 8.4V. Deasemeni am scos deja capacul de la rezervorul de benzina sa vad cum arata pompa si sa verific legaturile din rezervor cele de la pompa ma refer.Si acolo este totul ok numai daca pompa nu are vreun scurt de imi scade tensiunea asa de mult. Deci sigurantele sunt ok - releele sunt ok cu impedimentul ca cel de la pompa anclanseaza si apoi declanseaza dupa cateva secunde.Daca voi curata contactele de la fiecare mufa se v-a rezolva problema de la releul pompei? sau problema este de alta natura??? Si apoi pompa chiar pusa pe direct nu "bazaie" nu funct . Daca desfac pompa din rezervor o pot repara???sau doar prin inlocuire..... |
--------------------
dacia
break
2003 injectie
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 06:42 |