dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
Danos |
![]()
Post
#2221
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|||
roland |
![]()
Post
#2222
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Fara riscuri nu.
La masinile noi (cu injectie si electronica sub capota) scrie clar in manuale ca NU se spala motorul. Ca multi o fac, ca nu au patit nimic... e adevarat, dar exista mari riscuri sa strici componente electronice, etc. Carpa, pensula, etc... si se rezolva incet incet. |
--------------------
.
.
.
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#2223
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Dacă ai multă răbdare, poți face ceva destul de bine. Motorul meu era negru tut, PLIN de praf, ulei, resturi de siloz. Am ”muncit„ o zi întreagă, și la sfârșit arăta așa :
http://i30.tinypic.com/2nlh25s.jpg http://i25.tinypic.com/33p5xyh.jpg Față de aspectul inițial, e LUNA acum. Iei motorină, pensulă și cârpe. |
--------------------
r
m
2
|
|
Danos |
![]()
Post
#2224
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
Deocamdata, asa arata al meu:
@Ciorapel, ce fel de radiator ai, cu rezervoarele din plastic sau e din cupru? eu am avut unul mic din cupru cu electroventilator si l-am schimbat cu asta mai mare dar e din plastic si nu are nici gaura data pt termocupla si am fost nevoit sa-i pun palet ![]() La mine are locasul unde ar trebui sa fie termocupla dar nu este gaurit, ma gandesc daca se poate da cumva gaura si face filet acolo. This post has been edited by Danos: 1 Sep 2009, 13:05 Attached thumbnail(s) DSCF1182.jpg ( Size: 217.53k ) Number of downloads: 1209 DSCF1183.jpg ( Size: 255.98k ) Number of downloads: 1344 DSCF1184.jpg ( Size: 247.03k ) Number of downloads: 1321 |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
roland |
![]()
Post
#2225
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
motorul arata bine. da-i pace. :-)
|
--------------------
.
.
.
|
|
bozzo |
![]()
Post
#2226
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
Hai ca de mult nu am mai scris pe topicul de injectie, dar cand ma gandeam ca masina mea s-a cumintit se tine iar de sotii ![]() Cat am fost in concediu a apucat-o sa se accelereze singura de vre-o 4 sau 5 ori s-a intamplat. Prima oara am scos mufa de la motorasul de ralanti sa vad daca e ok sa nu fie murdara, am pus-o la loc si a mers. urmatoarele dati am luat un fir si am plimbat motorasul, si si-a revenit, il puneam la minim si cand puneam contactul il aducea la pozitia lui ca ralantiul sa fie la 840-870rpm. Acum ce va intreb au, daca motorasul functioneaza normal cand il alimentez direct de la baterie, de ce il mai apuca si masina se accelereaza singura ca si cand ii dau spituri, de la 870 la 1500rpm. E posibil sa am vre-un fir slab sau sa nu faca contact bine in mufa? Ma gandesc sa verific firele care alimenteaza motorasul daca sunt ok sa nu fie slabite sau cateodata sa nu faca continuitate. A doua la mana cand urc o panta sau merg cu a doua pe drumuri forestiere sau in oras in aglomeratie temp ajunge pe la 95-98-100 de grade. Ii mai dau drumul la caldura scade pe la 95-92 de grade. Electroventilatorul porneste ok, termocupla e de 92-82. Ma gandesc sa ii curat instalatia de racire si radiatorul, dar sunt in dubii, ca am citit pe forum ca nu e ok sa bagi detrartrant in motor. Asa ca ma gamdeam sa bag furtunul cu presiune in instalatia de racire, ca sa o cura, ca am observat ca are ceva mal prin ea, iar radiatorul sa il dau jos si sa bag detrartrant in el, sper sa nu pateasca nimic e din plastic si are fagurii de aluminiu. Poate ca e infundat, ca masina are 54000km. Acum ce sfaturi imi dati? |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
tester |
![]()
Post
#2227
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
@bozzo: degeaba ai zis ce anume iai facut motorasului sa isi revina in clipele alea daca nu zici si in ce conditii iti face probleme. poate totusi te concetrezi prea tare asupra motorasului. poate problema e in alta parte de ex. circuit incarcare, sau o sonda belea(de ex cea temperatura apa pt calculator injectie). sunt destule variabile care iar putea crea aceleasi probleme.
cat despre temperatura motorului nu ar fi rau daca ai curata circuitul de racire. si apropo ce fel de ulei ai in motor. un ulei mai slab calitativ isi face simtita prezenta in cazuri de fortare a motorului: un amic tocmai isi pusese un ulei elf dintr-un lot "misto" si la fel cand forta un pic motorul(deal sau aglomeratie) ii crestea rapid temperatura, dupa ce iam zis sa il schimbe cu altceva mai calumea ia disparut problema. |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
bozzo |
![]()
Post
#2228
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Uleiul eu zic ca e ok e castrol 5W40 si am cu el 6000km, iar masina nu a mancat deloc. O sa ii curat sistemul de racire si radiatorul, dar ce zici de detratrant, daca ii bag in radiator nu e posibil sa ii faca rau?
![]() Referitor la motoras m-am gandit si eu la sonda de apa, cand incepe sa se accelereze singura e doar cand motorul e cald. Am zis sa verific firele care duc la motoras sa nu cumva sa nu faca contact in anumite momente. Sonda de apa nu stiu cum sa o verific ![]() 1 Sep 2009, 17:02: Am mai incercat sa ii scot mufa motorasului cand a inceput sa se tureze singura, fara mufa satea la 1500rpm, apoi l-am plimbat i-am pus mufa la loc si si-a revenit la 840rpm This post has been edited by bozzo: 1 Sep 2009, 17:02 |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
tester |
![]()
Post
#2229
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
ulei pentru dacia pe injectie trebuie sa fie 15w40 si e ok si pe timp de vara si pe timp de iarna.
eu nu as baga detartrant. mai bine te chinui de vreo doua te ori cu apa curata decat sa te risti cu detartrant si sa ai probleme din cauza lui mai tarziu. daca ai radiatorul din aluminiu ar fi bine daca ai pune un antigel special pentru aluminiu, de exemplu cel pus in masinile mai noi. daca pui din ala obisnuit care se folosea la radiatorele din cupru vechi face depuneri in radiatorul de aluminiu si apar probleme. daca zici ca iti face probleme doar cand motorul e deja cald e clar ca nu e din motoras! pentru ca daca ar fi el de vina atunci nu tiar sta relantiul frumos la rece cand e solicitat mai mult motorasul. dar totusi pentru testarea sondei de apa si incarcare iti trebuie un multimetru. pe gama de ohmetru se testeaza rezistenta sondei de apa si cauti in posturile mele din urma ca am pus exact cum se face si ce valori terbuie sa obtii si la ce temperaturi. pentru incarcare trebuie sa folosesti multimetrul pe gama de voltmetru si il pui pe bornele de la baterie cu motorul pornit si trebuie sa nu scada sub 13.8V indiferent de ce consumatori ai in functiune(faza lunga, aeroterma pe treapta mare, etc.) normal ar fi sa ai 14.2V-14.4V(fara consumatori). |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#2230
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
@Danos, nu stiu exact ce radiator e, cert e ca nu este cel original (a avut un mic incident). Maine ma voi uita (sau in seara asta) ...
|
--------------------
r
m
2
|
|
bozzo |
![]()
Post
#2231
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Ok, tester, am de la tine printata scara cu valorile sondei, stiu ca am folosit-o cand am montat termometru pentru apa din motor. O sa o verific din nou, si sa fiu pe faza cand face probleme sa o masor sa vedem daca e ok.
O sa verific si cat incarca alternatorul si sa vad daca e necesar sa ii schimb releul de incarcare, stiu ca trebuia sa incarce intre 13.8-14.6V Antigelul stiu ca ala galben e pentru cupru si cel albastru este pentru cele care au aluminiu. Am cautat in cartea tehnica a daciei pe injectie si la modelul meu, am verificat ce model si tip este scriau ca trebuie antigel albastru, era vorba de niste garnituri ale cilindrilor din blocul motor parca. O sa spal radiatorul doar cu apa, si la fel si motorul, doar ca trebuie sa gasesc undeva un furtun cu presiune destul de mare ca sa se scurga tot malul din motor si din radiator. Multumesc mult pentru sfaturi, si o sa incerc sa fiu mai activ in topic, scuze pentru ca am cam lipsit ![]() |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
rokos |
![]()
Post
#2232
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
Eu nu as spala instalatia de racire cu apa normala de robinet. Aceasta poate face depuneri si infunda unele orificii. Mai bine ai incerca cu apa distilata. Gasesti in supermarket-uri la 5 litri si iesi mai ieftin.
Cat despre antigel, eu folosesc de acela rosu - G12 facut de WYNN`S in Belgia. Costa cca. 16 ron litrul si e recomandat pentru protectia radiatoarelor din aluminiu. Il diluezi 1:1. Nu uita de aerisire dupa. bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
bozzo |
![]()
Post
#2233
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Rokos, si cum zici sa spal instalatia de racire, doar sa bag apa distilata in ea sa merg putin cu masina apoi sa o golesc? Asta ar fi tot? Nu stiu cat de bine s-ar spala, ma gandesc ca daca bag presiune cu furtunul scot malul, apoi o clatesc cu apa distilata.
Multumesc pentru antigel, chiar o sa ii cumpar din ala rosu ![]() |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
rokos |
![]()
Post
#2234
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
eu as baga apa cu presiune cu ajutorul unui aparat de spalat masina; il pui sa traga dintr-o galeata apa distilata. Asta daca tii neaparat sa faci operatiunea asta.
Nu uita si de ulei, cred ca e prea subtire cel 5w40; mai degraba ai pune un 10w40 sau 15w40. Eu folosesc 15w40 de la ARAL (facut la nemti) si il tin 10.000 km cu filtru MANN. bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
bozzo |
![]()
Post
#2235
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
pai cred ca o sa ii pun 10W40, am zis ca poate e mai bun daca e 5W40, dar la urmatorul scimb si o sa ii iau si filtru man ca acum din ala romanesc facut la Buzau. Oricum sigur e jeg in instalatia de racire, stiu ca vedem in vasul de expansiune namol.
Acum mai ramane sa gasesc un aparat cu care sa bag apa sub presiune ![]() Ah acum offtopic, ce parere ai de tectilizare, o sa merg sambata asta sa ii fac. |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
costi2 |
![]()
Post
#2236
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 22 July 09 ![]() |
Nu m-as chinui cu apa distilata pt.spalare, apa de robinet face intr-adevar depuneri dar in special la temperaturi ridicate, ori tu speli cu apa rece. Eu unul as da radiatorul jos, l-as baga in cada si as baga apa cu furtunul de la dus in sens invers circulatiei de pe masina, apoi as turna apa pe sus in motor prin locul termostatului, cu busonul de golire din pompa scos si, bineinteles, cu radiatorul jos de pe masina.
|
--------------------
Dacia
berlina 1310 Li
2000/benzina
- B-21-VIL
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#2237
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(CGDBZ @ 28 Aug 2009, 15:53) de la SOCLU(acela electronic ce e prins pe corpul injectorului si are o mufa inspre radiator).L-am dat jos si l-am desfacut .Are in el un motoras , un pinion si un melc .Am descomerit ca melcul e uzat rau(si pinionul dar mai putin) si din aceasta cauza SOC electronic se numeste, iar piesa care asigura aeasta functie se numeste actuator de reglaj al ralantiului(motoras de reglare ralanti) Poti incerca sa il reconditionezi, in cazul in care uzura angrenajului primar nu e prea mare. Vezi AICI QUOTE(Danos @ 30 Aug 2009, 09:54) Puteti sa-mi spuneti si mie ce este acest furtun care intra in injector si ce rol are ? vad ca este crapat la capat si este umed ca si cum ar fi ulei pe el in zona unde este crapat. Afecteaza cumva functionarea motorului sau nu are mare importanta ? e asa de ceva timp, probabil trebuie schimbat. Furtunul din mijloc este de RECICLARE VAPORI ULEI! Cel de reciclare vapori benzina este cel din stanga(cel nemanjit de ulei). Prin crapatura respectiva motorul trage aer fals! Deci consum mai mare de combustibil, mers neregulat la ralanti, plus ca reciclarea vaporilor de ulei nu se mai face cum trebuie(uleiul in loc sa fie reciclat se imprastie in zona crapaturii din furtun) Incearca sa tai partea crapata, daca iti permite lungimea furtunului, apoi sa il montezi la loc. LaterEdit: QUOTE(bozzo) Acum ce va intreb au, daca motorasul functioneaza normal cand il alimentez direct de la baterie, de ce il mai apuca si masina se accelereaza singura ca si cand ii dau spituri, de la 870 la 1500rpm. Posibile cauze: contact de ralanti cu pastile oxidate(contactul se afla in motorasul de ralanti, vezi AICI Ar mai fi: aer fals, sonda lambda, sonda temperatura lichid racire(BOSCH)(le-a mentionat si tester). Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 2 Sep 2009, 16:22 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
bozzo |
![]()
Post
#2238
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult variable_dynamics pentru ajutor, o sa le iau pe rand ca sa pot exclude fiecare problema
![]() costi2 asa e cu apa de la robinet, ca face depuneri la temperaturi ridicate. Acum sa vad daca gasesc o pompa din aia cu presiune, daca nu bag furtunul cu presiunea normale de pe retea si il tin mai mult sa curga. Sper ca weekendul viitor sa rezolv problema cu sistemul de racire si cu ocazia asta sa ii schimb si robinetul de caldura, ca a cam inceput sa curga, momentan weekendul asta merg sa ii fac o tectilizare |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#2239
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Salutare , la injectata mea fabricata in 2003 am observat ca am termocupla pe radiator si fire la ea (nu sunt bagate) si alta mufa in partea cealalta (presupun ca de la electroventilator) , instalatia e originala . Presupun ca masina o fi avut din fabrica electroventilator si fostul proprietar a renuntat la el .Voi ce sistem aveti pe masina (original din fabrica) , toate daciile pe injectie au electroventilator sau numai unele ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
tester |
![]()
Post
#2240
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
depinde anul de fabricatie... primele aparute precum a mea a venit din fabrica cu elice, undeva din 2001-2002 au inceput sa puna electroventilator si dupa spre sfarsitul fabricatiei iarasi au pus elice.
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
Danos |
![]()
Post
#2241
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
Toate daciile pe injectie din 2003 si 2004 au fost dotate cu electroventilator din fabrica, asa a avut si a mea, dar probabil fostul propietar nu stiu din ce motiv i-a pus un radiator mic cu tot cu electroventilator, eu in vara asta l-am schimbat cu un radiator mai mare pt o racire mai buna dar nu mai avea locasul pentru termocupla, asa ca am fost nevoit sa-i pun elice clasica.
Azi i-am schimbat acel furtun crapat de recilculare gaze ulei, era crapat chiar in mai multe locuri, cand am tras de el s-a rupt, era rascopt de caldura. |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#2242
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Am citit cateva topicuri pe aici despre electroventilator si am ajuns la concluzia ca e mai bun decat elicea de pe pompa .Am citit ca anumite masini ce veneau din fabrica cu EV aveau un buton pentru a porni EV in caz ca nu mai merge termocupla si as vrea sa stiu daca cele pe injectie au asa ceva caci am gasit vreo 3 mufe in bord.
|
--------------------
-
-
-
|
|
Danos |
![]()
Post
#2243
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
Si eu as vrea sa-i pun electroventilatorul, dar asta cand o sa gasesc un radiator care sa aiba gaura pt termocupla, am fost la un magazin intr-o zi de piese auto si avea radiator tot la care nu se poate pune termocupla.
Electroventilatorul este bun dar sa ai si termocupla buna , altfel daca nu-ti mai porneste electroventilatorul si mai ales pe timp de vara, e rau, mie mi-a fiert odata apa din cauza ca nu a mai pornit, nu mai facea bine contact termocupla. Acel intrerupator pt electroventilator nu stiu si nici nu am auzit sa fi fost pus din fabrica la masini, stiu ca se poate face un asemenea lucru dar totusi trebuie tinut cont de anumiti factori, nu orice intrerupator se pune pt ca se incalzeste si se topeste din ce am inteles. @CGDBZ, ce fel de mufe ai in bord ? ca eu nu am nici o mufa, doar anumite butoane care unele sunt puse de forma, nu au legat nimic la ele ![]() Vad ca ai masina din 2003, eu la fel si am bordul din poza de mai jos, tu ai la fel ? This post has been edited by Danos: 3 Sep 2009, 21:19 Attached thumbnail(s) DSCF1190.jpg ( Size: 206.05k ) Number of downloads: 1106 |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#2244
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Acelas tip de bord am si eu ,iar ceasurile la fel , comutatoare am pentru avarii , stop de ceata si pentru dezaburire .Recent am avut probleme cu aeroterma si a trebuit sa scot toata partea din fata a bordului si atunci am gasit 3 mufe ce nu sunt conectate nicaeri , una e de la ceas (a mea nu are ceas) , celelalte doua nu stiu de unde sunt , una e in genul celei de la stopurile de ceata iar cealalta e una ovala ce vine 2 fire la ea .
Are cineva idee de la ce comutatoare ar mai putea fi cele 2 mufe ? This post has been edited by CGDBZ: 3 Sep 2009, 22:28 |
--------------------
-
-
-
|
|
bozzo |
![]()
Post
#2245
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Iar mi-a facut figur masina, a inceput sa se accelereze singura exact ca pana acum, cu motorul cald se accelera de la 840 la 1500rpm.
Am pus in masina multimetru ca atunci cand mai face problema asta sa pot masura sonda de temperatura si sa vad daca ea transmite corect catre ECU. Cred totusi ca e posibil sa fie pastilele ala oxidate de la contactul de ralanti. Ma gandesc ca dupa ce plimb eu motorasul cu firel de la baterie isi mai revin. Cred ca peste 2 saptamani imi iau inima-n dinti si ma apuc sa il desfca usor si sa-l curat. Sper sa iasa bine ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
tester |
![]()
Post
#2246
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
@bozzo: ce ai putea tu sa cureti?? avand in vedere cam cum arata un motoras relanti... a se vedea poza pusa de CGDBZ: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627548644 a aruncat unul o prostie si gata toti de acuma curata motorasul. motarasul e incapsulat calumea, daca nu a mai fost deschis niciodata si are toate piciorusele intregi, nu are cum sa aibe praf si mizerii pe acolo deci mai greu sa dai vina ca nu merge din cauza mizeriei. poate doar mufa singura componenta externa sa aibe mizerie sau sa fie oxidata dar sar rezolva cu un spray de contacte. mai mult ca sigur o sa rupi vreo doua picioruse ale carcasei vei curata chipurile un pic pe acolo si tot nu vei obtine mare lucru.
gandeste un pic problema, pt ca esti singurul care are acces la masina ta si doar tu poti vedea exact cum evolueaza treburile in momentele in care iti face belele, si mai dute cu gandul si la alte componente(fire intrerupte, sonde buclucase, etc.) care ti-ar putea juca feste. de unde stii tu ca se tura de la 840 FIX??! pune niste fire peste firele ce pleaca din sonda de apa astfel incat sa nu fii nevoie sa intrerupi traseul cu calculatorul ca sa iti faci masuratorile!! pt ca nu vei obtine o diagnosticare corecta odata ce ai scos din sistem un element. cand anume se tura? intre schimbarile de treapta? la relanti? cu pedala de ambreaij apasata? sau libera? fiecare element influenteaza modul de lucru al motorului. de exemplu intre pedala ambreaij apasata si libera intotdeauna va fi o diferenta de 100-200 de ture in functie de cum calculeaza calculatorul masinii, pana ajunge sa se stabilizeze intruna dintre conditii. |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
salam_09 |
![]()
Post
#2247
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
Slutare
Vreau sa va spun ca si la mine facea la fel, ba chiar mai rau. Eu am rezolvat problema in felul urmator: am cumparat alt motoras de relanti sh si merge perfect, cand pornesc dimineata se tureaza pana pe la 1300 , iar dupa ce se incalzeste sta la900. eu am desfacut motorasul vechi si era super curat inauntru, singura problema era o tablita care in capat are o pastila, era un pic indoita , am indreptat-o perfect iar acum imi merge si motorasul vechi (i-am facut proba). Parearea mea este ca trebuie desfacut si acel motoras, eu m-am grabit sa cumpar altul si dupa aceea am constatat ca merge reparat cel vechi |
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|
bozzo |
![]()
Post
#2248
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
tester, ma gandeam sa desfac motorasul si sa ii curat lamele alea doua de la contactul de ralanti.
M-am uitat pe turometru sa vad de la cat la cat se tureaza si de la 840 la 1500 se tura. Masina era cu motorul cald si in ralanti scoasa din viteaza fara ambreiajul apasat. O sa pun 2 fire cum a zis tu la sonda de apa, si inainte sa desfac motorasul o sa verific toate firele care duc la el daca nu sunt cumva intrerupte si daca fac contact bine. Mufele sunt toate curatate cu spay din ala de curatat mufe. E posibil sa fie si vre-u sonda, pentru ca prima ora cand mi-a facut problema asta am orpit motorul ia-m scos mufa am stat cam 1 min , ia-am pus mufa la loc si nu am mai avut probleme. Nu a fost nevoie sa misc motorasul cu fire de la baterie. salam_09 exact la lamele alea ma refeream si eu, imi e frica sa nu fie oxidate, sau poate ca la tine indoite. Oricum o sa las ca ultima obtiune desfacerea motorasului. Problema e ca face doar cand are el chef ![]() Multumesc mult pentru ajutor, daca mai aveti si alte sfaturi le astept cu cea mai mare placere ![]() |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
costi2 |
![]()
Post
#2249
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 22 July 09 ![]() |
Buna ziua, azi dimineata am avut o problema si anume la rece nu a mai stat deloc relantiul, a trebuit s-o tin din pedala, iar cand s-a incalzit cat de cat(cat s-o fi incalzit in 5 km.) statea la 600rpm. Motorasul l-am desfacut acum 2 sapt., i-am curatat toate lamelele,am gresat ce era de gresat. Eu banuiesc ca-i sonda de apa,cea cu 3 fire. Rugamintea mare la voi este sa-mi spuneti si mie cum sa fac punte la sonda pentru a o sunta,ca sa pacalesc calculatorul ca e motorul rece si sa vad daca o sa am relanti? Ma gandesc ca in felul asta voi sti sigur daca sonda de apa functioneaza corect sau nu,sa nu ma apuc sa iau alta noua degeaba. Multumesc frumos.
|
--------------------
Dacia
berlina 1310 Li
2000/benzina
- B-21-VIL
|
|
tester |
![]()
Post
#2250
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
ca sa scoti din "schema" sonda de apa cu doua fire iti trebuie o rezistenta de capacitate maricica(vezi un pic in urma in posturile mele ca ai exact valoarea de rece a sondei si valoarea de cald). pui rezistenta intre firele ce ar trebui sa intre in sonda. dar totusi eu as zice ca nu e sonda de vina, pt ca daca ar fi ea atunci relantiul ar varia fara motive, sau ar sta turata masina mai mult timp desi ar fi deja incalzit motorul, etc.
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 18:12 |