dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
CRICOCI |
![]()
Post
#2491
|
||
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|||
rokos |
![]()
Post
#2492
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
eu am data acum 2 ani aproape 2 milioane pe o bobina. Dar e cu fise care nu se pot scoate. Poti incerca sa schimbi doar fisele inainte. Oricum le poti masura inainte.
bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#2493
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
nu vreau sa stresez cu problema mea dar revin cu o intrebare, cum pot verifica fisele? si daca o duc la un tester in cazul in care e bobina dusa imi arata?.
|
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
rokos |
![]()
Post
#2494
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
nu stiu daca la tester it verifica si fisele.
ti-am zs si pe pagina anterioara:eu am mers la un nene care avea un multimetru mai sofisticat care masura fiecare fisa in parte, rezultatul fiind exprimat in rpm. atunci am vazut imediat ca nu lucreaza 2 fise. fisele se mai poate verifica si asa: cu motorul pornit, se prinde pe rand fiecare fisa cu un patent cu maner izolat si se scot fiecare. Motorul ar trebui sa inceapa sa tremure, sa scada relantiul in momentul cand scoti fisa. Daca nu se intampla asta la o fisa, acea fisa e defecta. Asta cu conditia ca bobina sa fie buna. bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#2495
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
proba asta am facut o si simte la fiecare fisa dar ca la una mai mult la alta mai putin, pe mine ma interesa daca la tester arata daca e dusa bobina, nu fisele oricum multumesc frumos pentru ajutor,nu toata lumea sare in ajutor
![]() This post has been edited by CRICOCI: 3 Nov 2009, 21:59 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
tester |
![]()
Post
#2496
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
@CRICOCI: cand faci testul clip nu iti poate zice daca ai vreo problema la bobina ca e mult prea simplu testul. si baietii din service tot cu metoda scos fisa cu patentul o practica.
dar daca vrei sa testezi bobina vezi in fisierul pdf ( http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627535879 ) din manual in care iti zice cum sa o testezi. normal ti-ar trebui un osciloscop ca sa poti vedea mai bine valorile masurate dar se poate si cu un multimetru rapid si un ochi ager. |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#2497
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Salutare
Pe timp rece (chiar si vara) daca mergi mult in oras (distante scurte cu opriri de nici nu apuca sa se incalzeasca bine motorul caci te opresti si se raceste la loc) mai ales daca motorul nu este in stare buna (adica consuma ceva ulei) motorul nu-ti va merge regulat , va tremura un pic la relantiu si va urca mai greu in turatii .Eu am observat asta la a mea , eu in cursul saptamanii merg mult in oras , distante scurte cu pauze iar la sfarsitul saptamanii fac cate un drum sau doua mai lungi in afara , cum ies in afara dupa vreo 10 km de mers intins motorul functioneaza mai bine , se aude mai frumos , urca mai usor in turatii . Eu credeam ca are ceva masina si am intrebat un mecanic care mi-a spus sa las motorul in pace caci nu are nimic , datorita mersului pe distante scurte bujiile se afuma putin , chiar se pot uda si nu se autocurata findca nu functioneaza motorul suficient .Daca si tu te regasesti in situatia asta nu mai umbla la motor caci nu are nimic .Bafta. |
--------------------
-
-
-
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#2498
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
QUOTE(CGDBZ @ 4 Nov 2009, 08:46) Salutare Pe timp rece (chiar si vara) daca mergi mult in oras (distante scurte cu opriri de nici nu apuca sa se incalzeasca bine motorul caci te opresti si se raceste la loc) mai ales daca motorul nu este in stare buna (adica consuma ceva ulei) motorul nu-ti va merge regulat , va tremura un pic la relantiu si va urca mai greu in turatii .Eu am observat asta la a mea , eu in cursul saptamanii merg mult in oras , distante scurte cu pauze iar la sfarsitul saptamanii fac cate un drum sau doua mai lungi in afara , cum ies in afara dupa vreo 10 km de mers intins motorul functioneaza mai bine , se aude mai frumos , urca mai usor in turatii . Eu credeam ca are ceva masina si am intrebat un mecanic care mi-a spus sa las motorul in pace caci nu are nimic , datorita mersului pe distante scurte bujiile se afuma putin , chiar se pot uda si nu se autocurata findca nu functioneaza motorul suficient .Daca si tu te regasesti in situatia asta nu mai umbla la motor caci nu are nimic .Bafta. da intradevar merg pe distante mici , dar nu imi consuma ulei, de la schimb la schimb nu completez nimic, si eu fac schimbul la 10000km (bag Aral semisintetic),astazi am facut iar testul ala cu scoaterea fiselor si la 3 se simte mai tare la una in schimb se simte f putin pe benzina si mai mult pe gaz, astazi am facut de curiozitate proba si la gaz si merge ok, tremura in relantiu mai putin decat pe benzina, dar tot tremura, iam dat si talpa am tinut o in a 3 a la 4500 rpm uri la un deal, mam gandit sa i mai curat supapele, si tot nimic, in afara ca imi tremura in relanti in rest merge ok, nu stiu in schimb ce consum am dar o sa fac probe. multumesc pentru raspunsuri. |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
rokos |
![]()
Post
#2499
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
mai deschide surubul de pe pulmon cateva ture (3-4) pana ce observi ca incepe sa nu mai tremure. Sa ai motorul incalzit inainte. Daca o simti ca "fuge" prea tare mai strangi surubul de pe furtun si asa mai scazi consumul.
bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
tudoseady |
![]()
Post
#2500
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 22 August 09 ![]() |
QUOTE(CRICOCI @ 2 Nov 2009, 21:51) Sunt din Medgidia, la Iasi poate de sarbatori am o matusa, sta prin copou, cum pot verifica bobina? si cam cat este una ai idee? am din aia cu fise separate. un bosch este 320 lei dar gasesti si la 170 lei se numeste''mobiletron'' firma care le fabrica.Daca te intereseaza cea ieftina cauta pe net ca gasesti firma |
--------------------
dacia
berlina
2000 1410li
- ph 23 acs
|
|
bozzo |
![]()
Post
#2501
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
tudoseady, tu ai incredere in bobina de 170 ron?
Eu unul sunt adeptul celor de la bosch, ca doar e sistemul lor de injectie, si masina e echipata din fabrica cu basch. Acum fiecare e liber sa decida, insa mai bine dai mai mult dar te si tine mai mult si nu risti sa ai surprize. Bafta CRICOCI |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
Andreiutz1988 |
![]()
Post
#2502
|
![]() D A C I A Group: Members Posts: 157 Joined: 2 March 08 From: Botosani ![]() |
Bobina cu fise separate am schimbat eu vara asta.....360 lei in service, 290 de lei la un magazin de piese auto de la care mai cumpar si nu am avut probleme. singura "diferenta" intre cea data jos si cea pusa e ca pe prima scrie made in germany si pe a doua scrie made in slovacia...dar nu stiu daca e vreo diferenta
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
nov.1999/Berlina/Li
- BT 03 EJH Pasionat Dacia 13OO
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#2503
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
QUOTE(rokos @ 4 Nov 2009, 16:26) mai deschide surubul de pe pulmon cateva ture (3-4) pana ce observi ca incepe sa nu mai tremure. Sa ai motorul incalzit inainte. Daca o simti ca "fuge" prea tare mai strangi surubul de pe furtun si asa mai scazi consumul. bafta! sal, problema cu gazul am rezolvat o, am dedus ca mergea prost pentru ca: 1 culbutori stransi, 2 gazul care il aveam in butelie era de vara, nu avea destul propan, si cum a dat frigul a inceput sa faca fite,de reglat am reglat o astfel in relantiu cum mi ai zis de pe surubul de pe pulmon, iar de pe surubul de pe furtun am tinut o accelerata, si cum strngeam si scadeau turele mai dadeam drumu putin pana se tura normal, ti am ascultat si sfatul si am opturat filtru de aer, nu stiu ce consum am in schimb, de mirosit miroase a gaz dar si cand merg pe benzina imi miroase destul de tare a noxe ceea ce cred ca ori numai am site in tobe , ori catalizatorul numai face servici, de tremurat mai tremura putin pe gaz si mai mult pe benzina, cred ca tremuratul respectiv poate fii din multe cauze, ma gandeam ca daca ar fi din bobina sau fise ar fi facut fite si in mers, si a avut dreptate si ,,CGDBZ'' cana a spus ca, cu cat merg mai mult cu atat tremura mai putin. in schimb va multumesc pentru sfaturi si sper sa pot ajuta si eu candva ![]() This post has been edited by CRICOCI: 5 Nov 2009, 14:02 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
rokos |
![]()
Post
#2504
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
e bun atunci. acum poti sa-ti calculezi consumul. faci un plin la butelia de gpl. mergi cu ea pana se goleste si vezi km ai facut.
legat de gaz: eu alimentez doar de la rompetrol sau butangas. presiunea la pompa trebuie sa fie intre 8 si 10 (te uiti manomentru). bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#2505
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
stiu ca trebuie in alt topic dar nu gasesc despre asa ceva ,aseara mi au furat benzina din rezervor, cu tot cu buson, este pentru a doua oara, am alarma dar degeaba acolo nu simte senzorul, exista de la alt model de masina sa se potriveasca?, inainte faceau strungari un fel de teava si o prindeai prin portbagaj, cu un surub acum numai sunt strungari,. multumesc anticpat
This post has been edited by CRICOCI: 6 Nov 2009, 16:21 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
mar10may |
![]()
Post
#2506
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
QUOTE(CRICOCI @ 6 Nov 2009, 16:20) stiu ca trebuie in alt topic dar nu gasesc despre asa ceva ,aseara mi au furat benzina din rezervor, cu tot cu buson, este pentru a doua oara, am alarma dar degeaba acolo nu simte senzorul, exista de la alt model de masina sa se potriveasca?, inainte faceau strungari un fel de teava si o prindeai prin portbagaj, cu un surub acum numai sunt strungari,. multumesc anticpat vezi daca gasesti la piese auto buson de rezervor cu un ornament argintiu in forma de stea .ala are un alt el de cheie,cu plastic la fel ca cea de la contact.ala nu cred ca se desface la fel de usor ca celelalte,clasice |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
rokos |
![]()
Post
#2507
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
poti sa-ti faci un capac dintr-un filtru de ulei parca...vazusem acum ceva vreme o poza pe forum..
|
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#2508
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
QUOTE(mar10may @ 6 Nov 2009, 19:47) vezi daca gasesti la piese auto buson de rezervor cu un ornament argintiu in forma de stea .ala are un alt el de cheie,cu plastic la fel ca cea de la contact.ala nu cred ca se desface la fel de usor ca celelalte,clasice din ala am avut si pe ala mi la luat cu altfel de cheie , nu stiu sigur dar cred ca nu e nevoie de cheie sa le scoti. ,,rokos" :am mai auzit si varianta asta am sa incerc sa vedem ce iese ![]() This post has been edited by CRICOCI: 8 Nov 2009, 10:11 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
nmarinae |
![]()
Post
#2509
|
Membru Group: Members Posts: 153 Joined: 19 May 08 ![]() |
Salutare!
Am o berlina din 2000. Toate bune si frumoase pana azi diminetza. Cand am vrut sa o pornesc, surpriza mi-a pornit fff greu. Intr-un final a pornit, am lasat-o putin sa se incalzeasca si am plecat. Sub turatia de 2500 de rpm ma scutura(cred ca se inneaca). Problema este ca dupa aceasta turatie masina merge perfect. Masina are 130.000km in care a avut foarte putine probleme si pt care nu am ajuns in service pt ca nu a fost nevoie.(un filtru de benzina infundat, la 500 km schimbat calculatorul pt ca la revizie au spalat motorul si a intrat apa la el, la 7000km au atins niste fire de galeria de evacuare si a treb sa izolez firele, in rest nimika) Ce as putea sa fac sa scap de aceasta problema? A mai patit cineva la fel? |
--------------------
Dacia
1310Li
2000
- AG-30-BIM Renault Megane Estate 2 1.5 DCI 86cp 2008 - Meggy
|
|
tester |
![]()
Post
#2510
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
@nmarinae: daca zici ca pornirea e greoaie si tremura pana sub 2500 de rotatii eu as banui aprinderea: bobina, fisele sau bujiile. dar nu as exclude nici vreo problema cu vacuum-ul. despre toate gasesti detalii pe acest topic. ca sa le gasesti usor completezi campul de stanga jos pentru selectie doar a posturilor care te intereseaza. daca nu te descurci sau nu gasesti(ceea ce nu prea cred! pentru ca stiu ca eu am pus de cateva ori informatiile astea pe acest topic) da un semn.
daca s-ar ineca cum crezi tu ar trebui sa fumul pe care il scoate masina sa fie puternic impregnat cu miros de benzina ne arsa. |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
prince persia |
![]() ![]()
Post
#2511
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 8 November 09 ![]() |
am probleme cu injectia cand sa-i dau demaraj incepe sa tremure
9 Nov 2009, 22:39: mai ales din a 3 in a 4 jale 9 Nov 2009, 22:41: nu stiu ce sa mai fac This post has been edited by prince persia: 9 Nov 2009, 21:41 |
--------------------
dacia berlina 1
dacia
2003 dacia berlina
- sj02saj
|
|
rokos |
![]()
Post
#2512
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
tu vrei din 3 propozitii sa-ti spunem ce are motorul si eventual sa-l si reparam poate
![]() spor! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#2513
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Salutare
O intrebare pentru cei ce au electroventilator sau pentru cei ce cunosc : aveti si vre-un comutator in bord pentru cuplarea electroventilatorului ? |
--------------------
-
-
-
|
|
bozzo |
![]()
Post
#2514
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
CGDBZ, din fabrica nu exista comutator in bord, este o termocupla in raditor (parte drepta jos) care inchide si deschide circuitul. La mine electroventilatorul are + continu iar - e trecut prin termocupla.
Daca ar fi buton ar fi cam riscant ca poate uiti sa il pornesti si iti fierbe motorul. Ai grija ce termocupla iti cumperi sa nu ai surprize cu ea. Eu am klaxcar parca si sunt multumit. Mai mi-am montat si un led care se aprinde cand pleaca electroventilatorul si sestinge cand se opreste electroventilatorul. In felul asta pot vedea daca porneste sau nu electroventilatorul. Se discuta ca e indicat sa fie pus un releu ca sa protejeze termocupla, insa nu inteleg eu prea bine cum pui relul pe -. (daca ma poate lamuri cineva...) |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
CRICOCI |
![]()
Post
#2515
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Si eu am electroventilator , si sunt de acord sa nu pui buton ca uiti sa l pornesti,nici eu nu am releu si nu il am nici pe contact, dar din cate stiu eu asa e si la nova din fabrica nu are nici releu nu e nici pe contact.
|
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#2516
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Multumes de informatii.
A mea a avut ELV din fabrica dar vechiul proprietar la dat jos (nu stiu de ce eu cand am cumparat-o nu am observat), am termocupla la radiator , fire ce vin la ea si o alta mufa ce presupun ca vine la ELV. Am citit pe forumul unde se vorbeste despre ELV ca unele dacii au si termocupla si comutator in bord pentru cazul in care se arde termocupla si eu cum am gasit cateva mufe in bord stinghere m-am gandit ca o fi si de la un astfel de comutator .Dupa cum am inteles de la voi ale noastre nu au comutator .Eu am de gand sa-i pun ELV (cand oi avea buget alocat ) si as mai avea o nelamurire :cum pot verifica daca termocupla ce o am eu la radiator e functionala ? bozzo buna ideea cu ledul. This post has been edited by CGDBZ: 10 Nov 2009, 15:02 |
--------------------
-
-
-
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#2517
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
QUOTE(CGDBZ @ 10 Nov 2009, 15:00) si as mai avea o nelamurire :cum pot verifica daca termocupla ce o am eu la radiator e functionala ? cu un aparat de masura, termocupla este practic un intrerupator dar ca ea cupleaza automat l o anumita temperatura, lasa motorul sa se incalzesca si vezi daca cupleaza, dar parerea mea e sa o schimbi ca e doar 9-10 lei una noua. |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
bozzo |
![]()
Post
#2518
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Cu aparatul de masura, exact cum a zis CRICOCI. Uitat-te pe termocupla, pe ea e stantata temperatura la care porneste si la care se opreste.
Nu stiu ce sa zic cu schimbatul, daca iti cumper ia una buna, care ea cam 15-30 de lei. Nu lua de 9-10 lei, eu am avut si a tinut doar 2 luni, dupa care a ramas blocata si mi-a tinut circuitul inchis si mi-a descarcat bateria. De atunci stau la masina pana se opreste ELV, cam 2-3 minute dupa ce am oprit motorul, insa pana acum nu am mai avut probleme ![]() |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
salam_09 |
![]()
Post
#2519
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
Salutare
Am si eu o problema am fost de am pus o instalatie gpl si inainte sa imi puna instalatia mi-a facut testul la gaze si mi-a zis ca nu a iesit bine, acum problema mea este ca la rar cand ma duc sa o trec in carte imi va face si testul la noxe si sigur nu o sa-mi iasa. Toba fina la de abia am schimbato, oare sa fie din cauza catalizatorului? In fata la saxofon sau cum ii zice sunt trei piulite care s-au desfacut cu ceva timp in urma si le-am strans ma gandesc sa fie oare tot de la ele, sa nu fie bine stranse. Cum as putea sa vad daca e de la catalizator si apropo se demonteaza greu catalizatorul, intreb asta pentru ca am o dacie papuc mai tanara decat berlina mea si ma gandeam sa fac schimb de catalizator pentru la rar. Vreau sa reusesc sa o trec cat mai repede in carte pentru ca am tot vazut A.R.R. pe strazi ce oprea dacii. |
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|
Ionut_Nedelcu |
![]()
Post
#2520
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 364 Joined: 24 September 09 ![]() |
Sa nu ai sonda lambda defecta. Eu zic sa o duci la un tester mai intai. Masina o ai de noua? Daca nu vezi sa nu fie doar carcasa catalizatorului ca se practica des. De obicei catalizatorul ala cand este pe duca se infunda si nu mai reusesti sa pleci cu masina de pe loc. Nu sunt mecanic dar incearca sa iei acea sonda de pe cealalta masina si vezi apoi la test daca ai ocazia sa mai faci unul. Eu asa as proceda, nu spun ca asa este si corect dar este mult mai usor decat sa faci un transplant de catalizator care este sudat la un capat si apoi sa constati ca nu este de la el.
Cat despre cele 3 piulite ai facut f bine ca le-ai strans, altfel te gaza in masina la greu. Zic din experienta. This post has been edited by Ionut_Nedelcu: 11 Nov 2009, 12:53 |
--------------------
Ex. dacia 1300/1310
Opel Vectra 1.8 16V
2001
- CT-05-NSI "Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th June 2025 - 10:43 |