DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

239 Pages « < 104 105 106 107 108 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)

danciusergiu84
post 31 May 2010, 21:52
Post #3151


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




Adrian0111 - din ce am observat nu se "pupa" schema ta la dacia, daca te uiti atent noi avem versiunea de injectie 1.7 si tu te-ai luat dupa varianta 1.7.2, in plus fata de asta nu recomand sa se faca nici un fel de strapuri la injectie ca nu reusesti decat sa distrugi ceva nu se repara asa, mai ales ca ceea ce ai "calculat" nu are nici o logica, sonda lambda are 4 fire de 2 culori astfel: o pereche se ocupa cu preancalzirea sondei la pornire (cred ca ce ai masurat 100 ohmi e rezistenta de nichelina interna sondei care incalzeste sonda cand pui contactul) si cealalta pereche se duc la elementul ce masoara nivelul de oxigen acesta se comporta ca o rezistenta variabila astfel influenteaza amestecul comandat la injector prin polarizare variabila a etajului (probabil urmeaza in cascada porti logice daca semnalul este transformat din analogic in digital) din ECU unde se face citirea nivelului de oxigen, aceste 4 fire au corespondenti 4 conectori la ECU (denumiti generic ca duc la senzorul de oxigen) de fapt circuitul de preancalzire este alimentat print-un releu (unul din cele doua relee ale injectiei la mine situate pe contra-aripa)

This post has been edited by danciusergiu84: 31 May 2010, 21:58


Attached thumbnail(s)
C85.jpg ( Size: 346.48k ) Number of downloads: 1106


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4NDR31
post 31 May 2010, 23:03
Post #3152


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 2 April 10




QUOTE(gimivasile @ 31 May 2010, 19:38)
Sal . Am si eu o problema am o dacie berlina  injectie  si dupa 10 ani am mari probleme cu rugina : aripi fata si contra aripi.as fi curios  cam la ce preturi le gasesc si daca la contra aripi nu se pot schimba decat partile de sus  pe care se prind aripile (acolo is ruginite aproape total ,restul contra aripilor is perfecte) . Ma refer la  a le taia  cu un flex  si suda altele in loc , nas schimba toata piesa respectiva .
*




Am schimbat si eu primavara asta aripile la masina,ele au costat in jur de de 200 lei bucata,tabla e mai groasa decat ce am pe masina:)) .......120 lei vopsitul, iar contraaripile tot asa erau ruginite sus unde se prind aripile, si am pus niste platband , am dat cu antifon cauciucat pe dedesupt sa nu mai rugineasca si gata;)

This post has been edited by 4NDR31: 31 May 2010, 23:05


--------------------
Dacia 1310 Li DACIA Masina adevarata:)) - VS 03 ACP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian0111
post 31 May 2010, 23:22
Post #3153


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 27 May 10




@dansergiu84: Apreciez ingrijorarea ta, dar eu iti spun ce am vazut strict pe firele de la sonda de oxigen, lasa firele de la rezistenta de incalzire ale acesteia, daca nu am pomenit nimic de ele asta nu inseamna ca nu le-am luat in seama: rezistenta aceea de incalzire are aprox 3 ohmi la rece. Apropo: a masurat cineva ce valori se citesc la sonda de oxigen la ralanti macar? Sa-mi spuna si mie. Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia 1310 2002/LI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 1 Jun 2010, 02:23
Post #3154


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE(Adrian0111 @ 31 May 2010, 08:48)
Acum e acum: am masurat cu rezistenta fata de GND(caroserie, firul de -) rezistenta firului de la sonda lambda ce pleaca spre ECU la GND, si nimic, era in aer.
Este posibil ca in ECU intarea de semnal sonda lambda sa fie cu intrare izolata galvanic? Altfel nu-mi explic( sau nu este cu izolare, dar este ECU-ul meu dus....) de ce pinul 9=GND al ECU(ground to lambda senzor conform manualului) este izolat fata de masa masinii( implicit fata de restul pinilor de ground ai ECU).
Cu stima
Manole
*


@Adrian0111
"Manole, Manole.."Mestere" Manole...." doh.gif
Of,of..vai,vai....
Circuitul sondei de oxigen este cu masa "flotanta"(masa electrica o furnizeaza ECU INJECTIE numai cand temperatura motorului si a sondei de oxigen ating anumite valori, corespunzatoare functionarii bucla inchisa a sistemului de injectie)
Probabil te intrebi DE CE e masa flotanta?
Deoarece intrarea de semnal(tensiune) pentru sonda de oxigen este o intrare de nivel mic(max 2 V) si este susceptibila la ZGOMOT ELECTRIC.
QUOTE(Adrian0111 @ 31 May 2010, 08:48)
Nu prea cred ca intrarea de semnal lambda a ECU este izolata galvanic. Am facut deci un strap la ECU intre pinul 9(GND sonda lambda) si pinul27( GND potentiometru traductor clapeta acceleratie) cu presupunerea ca ar trebui sa aiba intern potentialul 0 volti amandoua.)
*


Foarte rau ai facut! Presupunerea ta a fost gresita. Ti-am explicat mai sus ce si cum. Unii sunt culmea culmilor: "experimenteaza" ei intai si apoi intreaba pe altii.... blink.gif
E o idee foarte proasta sa te joci de-a potentialul electric(fie el si cel neutru) cu liniile de intrare ale ECU!!! N-o sa intru in detalii fiindca mi-ar lua 2 pagini de postat si toata noaptea ca timp, insa intrarea de semnal senzor oxigen nu e o intrare "chioara"(exista niste circuite intercalate intre pin si intrarea efectiva de semnal senzor de oxigen a MCU-ului care face corectia de imbogatire. Atentie insa, "linia de masa" a sondei lambda are, in anumite conditii, ALT POTENTIAL ELECTRIC decat cel neutru. Ma crezi pe cuvant, bine. Nu ma crezi, si mai bine. Sfatul meu este sa scoti strap-ul repejor!
QUOTE(Adrian0111 @ 31 May 2010, 08:48)
Am pus contactul si s-a stins martorul injectie, cum ar trebui, pe benzina tot nu merge( acum nu mai scuipa nici o benzina, deloc, parca ar fi mort), a pornit pe gaz, si culmea merge motorasul de ralanti(cu tot cu bucla de reglaj). .
*


Etajul de comanda actuator ralanti(etaj combinat I/O) si etajul de masura a coeficientului de exces de aer(sonda oxigen)(DOAR Input) sunt doua circuite distincte atat de intrare cat si de iesire(comanda) din ECU. Legatura dintre ele este strict software(adica comenzi date de ECU).
Deci "bucla de reglaj" de care vorbesti tu este gestionata de ECU si e "bucla deschisa" la pornire(motor rece) sau la "semnal neconform sonda oxigen"(adica sonda lambda rece sau sonda lambda defecta, sonda cu raspuns "lenes", lipsa sonda ambda, etc)
QUOTE(Adrian0111 @ 31 May 2010, 08:48)
La instalatia injectie de pe Dacia berlina se potriveste prima schema din atasament.
Iesirea de semnal a sondei lambda la rece are aprox. 100 ohm( chiar, stie cineva cat trebuie sa aiba la rece?).
*


1. Nu se potriveste EXACT cablajul pentru MA 1.7.2. Exista niste(mici) modificari la instalatia de injectie de pe Dacii(Nova, Berlina, etc). Te asigur insa ca versiunea de ECU de pe Dacia NU este MA 1.7.2.
2. Tu masori REZISTENTA la iesirea sondei? Masori de pomana.
Sonda lambda nu este termistor ci este o SURSA DE TENSIUNE(o baterie electrochimica, se numeste element Nernst).
Ceea ce ai masurat tu(rezistenta interna la rece) nu este relevanta in punerea unui diagonstic! O sonda lambda defecta are la rece tot 100 ohm, intocmai ca o sonda noua(buna), masurata la rece.
Raspunsul unui senzor de oxigen se masoara cu un voltmetru cu rezistenta interna mare, iar elementul sensibil al sondei trebuie adus la temperatura de lucru(minim 320 grade Celsius).
QUOTE(danciusergiu84 @ 31 May 2010, 21:52)
Adrian0111 - din ce am observat nu se "pupa" schema ta la dacia, daca te uiti atent noi avem versiunea de injectie 1.7 si tu te-ai luat dupa varianta 1.7.2, in plus fata de asta nu recomand sa se faca nici un fel de strapuri la injectie ca nu reusesti decat sa distrugi ceva nu se repara asa, mai ales ca ceea ce ai "calculat" nu are nici o logica
elementul ce masoara nivelul de oxigen acesta se comporta ca o rezistenta variabila astfel influenteaza amestecul comandat la injector prin polarizare variabila a etajului
*


@Danciusergiu84:
Ai dreptate, nu prea are logica. NU din motivele spuse de tine, insa da: nu are logica.
In alta ordine de idei, si tu faci aceeasi confuzie ca si Adrian0111. Pai se poate? Aveam pretentii de la tine. tongue.gif god_hand.gif
Parametrul semnificativ furnizat de sonda de oxigen este TENSIUNEA ELECTRICA si nu variatia rezistentei la bornele elementului sensibil si asta datorita constructiei si modului de functionare al sondei. Variatia rezistentei interne nu este de interes. Chiar daca ar fi importanta, s-ar putea pune in evidenta foarte usor, urmarind...ghici ce.. VARIATIA TENSIUNII LA BORNELE SONDEI DE OXIGEN(legea lui Ohm pentru un circuit simplu).
QUOTE(Adrian0111 @ 31 May 2010, 23:22)
Apropo: a masurat cineva ce valori se citesc la sonda de oxigen la ralanti macar? Sa-mi spuna si mie. Multumesc anticipat.
*


Valori de ce anume? De rezistenta electrica? Chiar de-ar fi masurat cineva, tot degeaba.
Valori de tensiune la cald iti pot da eu:
- 0,50...0,85 V pentru amestec bogat;
- 0,35...0,15 V pentru amestec sarac.
Repet: trebuie masurate cu un voltmetru cu rezistenta interna mare(minim 10 Mohm)

Imi cer scuze pentru lungimea postului(desi nu intentionam, iar a iesit roman politist).
Spor la reparatii!
Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 1 Jun 2010, 02:40


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian0111
post 1 Jun 2010, 08:47
Post #3155


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 27 May 10




@variable_dynamics : Problema la mine e mai complicata, la mine avand si instalatia pe gaz exista si Electronic Lambda Control(ELC), in care intra direct firele de la sonda lambda(cele de senzor). Cine a montat GPL-ul pe ea(fostul propietar) nu a fost atent la ceea ce facea ELC, adica a lasat-o pe o pozitie de nefunctionare. Acum am observat asta, cand am dat de un switch din ea. Pe pozitia `1` in care am gasit-o pe iesirea spre ECU a sondei lambda nu aveam decat 0,01V. Cand am dat pe pozitia `ON` am (0,8-0,7) V la ralanti. Eu cred ca pe pozitia asta trebuie sa mearga, mai ales ca valorile se schimba atunci cand modific mecanic din plamanul de gaz proportia aer/gaz, daca o las pe vechea pozitie nu am decat 0,01 V la iesire, indiferent de cum ma joc la amestecul aer/gaz. Acum catva timp (cand nu aveam timp) am fost cu ea la un service autorizat pentru instalatii GPL, si s-au jucat putin la reglajele aer/gaz, au declarat-o buna pentru RAR, si mi-au luat banu`. Am sa mai apelez la un service numai cand o sa moara de tot. Merci pentru informatii, oricum, raman dator.


--------------------
Dacia 1310 2002/LI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 1 Jun 2010, 09:54
Post #3156


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




@variable_dynamics - as avea niste nelamuriri daca mi sepermit:
- cum putem sti daca sonda lambda functioneaza corect inafara de masurarea tensiunii
- cum se masoara tensiunea sondei lambda? conectata sau nu la ECU? imi pun problema in cazul in care trebuie sa fie conectata la ECU ca nu am acces la pinii de la mufa si n-as deteriora izolatia conductoarelor
- se poate curata cu ceva pentru o fuctionare mai buna


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 1 Jun 2010, 10:59
Post #3157


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




si eu as vrea sa stiu treaba asta caci ,cred ca de la asta mi se trage si mie problema cu becul de la injectie aprins.in nurma cu 2 saptamani am dat galeria jos cu tot cu saxofonul primar unde e si sonda infipta si de atunci se aprinde becul la injecxtie si asa sta si nu se mai stinge decat rar


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 1 Jun 2010, 11:55
Post #3158


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE(Adrian0111 @ 1 Jun 2010, 08:47)
@variable_dynamics : Problema la mine e mai complicata, la mine avand si instalatia pe gaz exista si Electronic Lambda Control(ELC), in care intra direct firele de la sonda lambda(cele de senzor).
*


Nu e deloc complicata. ELC "emuleaza" raspunsul sondei lambda atat timp cat motorul functioneaza pe gazm adica furnizeaza ECU-lui Injectie o tensiune de approx 0,45V, tensiune corespunzatoare amestecului stoichiometric(adica pacaleste ECU)
In mod normal, introducerea/scoaterea din circuit a ELC-ului se face automat la comutarea de pe gaz pe benzina si invers.
In consecinta, nu stiu ce ai masurat tu, insa 0.8V corespunde unui amestec BOGAT si nu amestecului stoichiometric. Foarte posibil ca cel care a montat instalatia sa fi lasat ELC-ul deconectat tocmai fiindca este DEFECT.
O alta posibilitate e sa nu iti mearga tie bine aparatul de masura si in realitate, cei 0,7V sa fie de fapt vreo 0.5
QUOTE(danciusergiu84 @ 1 Jun 2010, 09:54)
@variable_dynamics - as avea niste nelamuriri daca mi sepermit:
A)cum putem sti daca sonda lambda functioneaza corect inafara de masurarea tensiunii
cool.gifcum se masoara tensiunea sondei lambda? conectata sau nu la ECU? imi pun problema in cazul in care trebuie sa fie conectata la ECU ca nu am acces la pinii de la mufa si n-as deteriora izolatia conductoarelor
- se poate curata cu ceva pentru o fuctionare mai buna
*



A) Masurarea tensiunii si urmarirea variatiei in timp a amplitudinii tensiunii(cu un osciloscop) sunt SINGURELE criterii de evaluare a functionarii sondei.
cool.gif O poti masura si neconectata la ECU(NUMAI pentru valori de amestec bogat) insa ATENTIE! Nu o scoti din mers ci pornesti motorul cu ea deconectata(ECU va functiona OPEN-loop atat la rece cat si la cald fara sonda conectata). Dupa masuratori recomand reconectarea sondei si RESETAREA ECU(borna + scoasa 5 minute)

Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 1 Jun 2010, 12:11
Post #3159


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




pai zicea cineva aici ca ,resetarea se face prin scoaterea bornei - timp de 5 min huh.gif


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_Nedelcu
post 1 Jun 2010, 12:30
Post #3160


Membru autentic


Group: Members
Posts: 364
Joined: 24 September 09




Salutare tuturor. Stie cineva semnificatia acelor suruburi de reglaj din fotografie?. Este vorba de un vaporizator BRC AT90. Va multumesc

This post has been edited by Ionut_Nedelcu: 1 Jun 2010, 12:30

Attached thumbnail(s)
Vaporizator_BRC_AT90.JPG ( Size: 30.24k ) Number of downloads: 1142


--------------------
Ex. dacia 1300/1310 Opel Vectra 1.8 16V 2001 - CT-05-NSI
"Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 1 Jun 2010, 12:40
Post #3161


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




pe tine te intereseaza doar 4 si 1 din acelea.unul este de sarcina si unul de aer cred


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_Nedelcu
post 1 Jun 2010, 12:51
Post #3162


Membru autentic


Group: Members
Posts: 364
Joined: 24 September 09




reglajul nr. 4 este pentru turatia de relanti. Probabil 1 sa fie pentru aer, habar nu am de aceea intreb in speranta ca un coleg stie cate ceva despre aceste reglaje.

This post has been edited by Ionut_Nedelcu: 1 Jun 2010, 12:54


--------------------
Ex. dacia 1300/1310 Opel Vectra 1.8 16V 2001 - CT-05-NSI
"Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian0111
post 1 Jun 2010, 13:36
Post #3163


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 27 May 10




@variable_dynamics: Nu cred ca ELC(Electronic Lambda Control) e defecta, pentru ca-mi furnizeaza pe iesirea spre ECU o tensiune variabila, intre 0,15V si 0,8V se schimba cam de 3 ori pe secunda. Poate viteza de reactie sa fie cumva mai mica decat trebuie, dar eu cred ca arata bine, neavand osciloscop variatia asta imi amintea de un semnal dreptunghiular cu factor de umplere 0,5 si amplitudine 0,8...pana sa-mi dau si eu seama(asta datorita tie smile.gif ) ca variatia asta de fapt e reactia la amestec bogat sarac.


--------------------
Dacia 1310 2002/LI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 1 Jun 2010, 15:28
Post #3164


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE(ghitza @ 1 Jun 2010, 12:11)
pai zicea cineva aici ca ,resetarea se face prin scoaterea bornei - timp de 5 min huh.gif
*


Ok, scoaterea UNEI(oricare) borne pentru 5 minute. Bineinteles ca e recomandat ca borna de minus sa fie deconectata insa am considerat ca este un amanunt nesemnificativ avand in vedere ce experimente se fac pe UCE injectie de catre unii din colegii de forum(vezi mai sus - strap-uri intre pini,etc)
QUOTE(ghitza @ 1 Jun 2010, 12:40)
pe tine te intereseaza doar 4 si 1 din acelea.unul este de sarcina si unul de aer cred
*


De sarcina? Adica ce reglezi de la el, sarcina(motorului)?
Cred ca voiai sa zici ca regleaza cantitatea(debitul) de gaz care contribuie la amestec.
QUOTE(Adrian0111 @ 1 Jun 2010, 13:36)
@variable_dynamics: Nu cred ca ELC(Electronic Lambda Control) e defecta, pentru ca-mi furnizeaza pe iesirea spre ECU o tensiune variabila, intre 0,15V si 0,8V se schimba cam de 3 ori pe secunda. Poate viteza de reactie sa fie cumva mai mica decat trebuie, dar eu cred ca arata bine, neavand osciloscop variatia asta imi amintea de un semnal dreptunghiular cu factor de umplere 0,5 si amplitudine 0,8...pana sa-mi dau si eu seama(asta datorita tie smile.gif ) ca variatia asta de fapt e reactia la amestec bogat sarac.
*


Bun, daca ziceai de la inceput ca spre UCE ai semnal corect generat nu mai era nevoie sa presupun ca ELC e defect sau nu.
Din cate imi descrii tu, Frecventa de variatie pe care o sesizezi tu pe multimetru(3 ori pe secunda) e relativ corecta, la fel si valorile(daca sunt masurate de tine si nu le-ai considerat pe ale mele)
Incearca sa fii mai clar in explicatii: UNDE ai tu probleme? Nu esti sigur ca sonda lambda da semnal corespunzator sau ce anume?

Spor la reparatii!
Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gimivasile
post 1 Jun 2010, 15:49
Post #3165


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 8 November 06
From: timisoara




QUOTE(4NDR31 @ 1 Jun 2010, 00:03)
Am schimbat si eu primavara asta aripile la masina,ele au costat in jur de de 200 lei bucata,tabla e mai groasa decat ce am pe masina:)) .......120 lei vopsitul, iar contraaripile tot asa erau ruginite sus unde se prind aripile, si am pus niste platband , am dat cu antifon cauciucat pe dedesupt sa nu mai rugineasca  si gata;)
*


miai dat o idee cred ca o sa o pun in practica . mersi


--------------------
dacia dacia berlina injectie 2000 1310 li - TM 10 SNO
renault 19 1993 F3N

Some people are only alive because it is illegal to kill.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian0111
post 1 Jun 2010, 16:09
Post #3166


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 27 May 10




@variable_dynamics: motorul nu mai merge pe benzina, si cineva mi-a sugerat ca ar fi de vina sonda lambda.


--------------------
Dacia 1310 2002/LI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 1 Jun 2010, 16:14
Post #3167


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




sa inteleg ca tensiunea data de sonda lambda nu e una stabilizata ci e pulsatorie?

ce reprezinta tensiunea de varf a unui impuls sau cea minima?

stie cineva care e forma semnalului, poate pune o poza?

This post has been edited by danciusergiu84: 1 Jun 2010, 16:16


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian0111
post 1 Jun 2010, 17:46
Post #3168


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 27 May 10




@danciusergiu84:Uite aici cateva chestii interesante despre sondele lambda.

Attached File(s)
Attached File  SondaLambda.pdf ( 249.15k ) Number of downloads: 142


--------------------
Dacia 1310 2002/LI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 1 Jun 2010, 21:21
Post #3169


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE(danciusergiu84 @ 1 Jun 2010, 16:14)
stie cineva care e forma semnalului, poate pune o poza?
*


Cam asa arata:test13219.jpg ( Size: 54.24k ) Number of downloads: 1084

Echipamentul nu are o rezolutie foarte buna(histograma fiind orientativa) insa cam asta e modul de variatie a semnalului.
In principiu, semnalul prezinta zgomot insa echipamentul are filtre digitale care elimina zgomotul electric.

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 1 Jun 2010, 21:23


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 2 Jun 2010, 06:56
Post #3170


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




1 - multumesc, mai am o intrebare 090.gif la graficul pus care e tensiunea citita de ECU despre care stim ca trebuie sa fie 0,45 v?
- e corect daca zic ca aceasta tensiune citita de ECU sau cu un aparat de masura e data de varfurile semnalului dreptunghiular adica undeva de la 0,75 in sus dupa graficul postat?

2 - daca masor cu un multimetru "bun" ce tensiuni ar indica daca e digital, una minima si una maxima, si cea maxima e cea care ne intereseaza?
cred ca multimetrele analogice nu au rezistenta interna mai mare sau egala cu 10 mega-ohmi

This post has been edited by danciusergiu84: 2 Jun 2010, 07:03


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 2 Jun 2010, 15:29
Post #3171


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE(danciusergiu84 @ 2 Jun 2010, 06:56)
1)in graficul pus care e tensiunea citita de ECU despre care stim ca trebuie sa fie 0,45 v?
*


ECU mediaza valorile amplitudinii tensiunii masurate la un anumit interval de timp(dat de frecventa de esantionare a convertorului A/D si de nr. de citiri per esantion - acestea constituie parametrii de achizitie de semnal) Deci ECU va "citi" o valoare MEDIE a amplitudinilor masuratorilor din intervalul unui esantion si va afisa o valoare medie per fiecare esantion in unitatea de timp.
Mai simplu nu cred ca pot explica fara sa o dau in ridicol. Sper ca ai minim de notiuni de conversie A/D a semnalelor electrice.
QUOTE(danciusergiu84 @ 2 Jun 2010, 06:56)
e corect daca zic ca aceasta tensiune citita de ECU sau cu un aparat de masura e data de varfurile semnalului dreptunghiular adica undeva de la 0,75 in sus dupa graficul postat?
*


Aproximativ corecta afirmatia. Ceea ce ai vazut tu(graficul) este chiar tensiunea "citita" de ECU DUPA ce a trecut prin conversia A/D a etajului care masoara raspunsul sondei de oxigen.
Graficul este trasat in functie de informatia pe care MCU-ul din UCE o da modulului de diagnostic integrat, modul cu care comunica echipamentul care a generat graficul.
Daca ai auzit de OBD, OBDII atunci stii despre ce e vorba, in mare.
Protocolul pentru ECU injectie Bosch MonoMotronic este mai vechi de OBD(se numeste ALDL, adica Assembly Line Diagnostic Link)
Am zis "aproximativ corect" deoarece MCU-ul din UCE primeste EXACT semnalul pe care il vezi tu(cu aceeasi amplitudine si variatie in timp ca pe grafic) si nu un semnal cu amplitudine mai mare. E complicat de explicat si nu voi intra in detalii.
QUOTE(danciusergiu84 @ 2 Jun 2010, 06:56)
2 - daca masor cu un multimetru "bun" ce tensiuni ar indica daca e digital, una minima si una maxima, si cea maxima e cea care ne intereseaza?
*


AMBELE valori intereseaza. Incearca sa intelegi ca sistemul de injectie functioneaza intr-o bucla de reglaj automat(adica cu feedback multiplu). Mai explicit, ECU-ul asta se este un SRA(Sistem de Reglare Automata).
Multimetrul ar afisa variatii de tensiune(mai mult sau mai putin truncate) intre amplitudinea minima(0.15V) si cea maxima(0.75V).
Consider ca am explicat suficient. Daca nu intelegi anumite lucruri completeaza-ti cunostintele cu notiuni de achizitie si prelucrare a semnalelor electrice.

Spor la treaba!
Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dc_copilu
post 2 Jun 2010, 15:43
Post #3172


Dornic de cunoastere...


Group: Members
Posts: 240
Joined: 31 May 10
From: Timisoara




Va rog sa ma ajutati daca se poate in legatura cu becul din bord care indica functionarea sau nu a injectorului. Problema este ca sta mereu aprins. E ok ?
Eu am fost cu masina la diagnoza si am fost sfatuit sa bag benzina cu aditiv de curatare si dupa ce voi parcurge vreo 50 km si se va curata injectorul se va stinge si becul . Am facut acest lucru si degeaba , becul e aprins si acum.

Se poate face ceva?
Mersi anticipat


--------------------
Solenza Rapsodie 2003 - TM xx XXX
I love my car....:)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 3 Jun 2010, 10:35
Post #3173


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




ai citit mai sus cu vre-o 5-6 posturi caci si noi ne confruntam cu acceasi problema si nush ce ii de facut asa face si la mine sta aprins incontinuu fara sa afecteze mersul motorului(intreruperi sau mai rau oprire brusca)


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_Nedelcu
post 3 Jun 2010, 10:41
Post #3174


Membru autentic


Group: Members
Posts: 364
Joined: 24 September 09




@ghitza daca masina merge bine, poate este vreun fir cu izolatia strapunsa pe undeva si face un contact aiurea sau chestii de genul asta.
Observ ca multi useri care se intalnesc cu aceasta problema au si o instalatie gpl montata.

This post has been edited by Ionut_Nedelcu: 3 Jun 2010, 10:42


--------------------
Ex. dacia 1300/1310 Opel Vectra 1.8 16V 2001 - CT-05-NSI
"Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 3 Jun 2010, 11:31
Post #3175


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




IONUT:poate este cum zici tu si bn ar fi sa fie asa caci il rezolv imd .si eu am GPL pe ea si nush ce sa zic de mers merge nu ma plang o sa ma uit mia tent sa vad


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 3 Jun 2010, 13:22
Post #3176


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




treaba cu matorul aprins la cei care au GPL cred ca e adevarata deoarece se fac modificari la instalatia de injectie la montajul GPL-ului fara sa se cunoasca efectele secundare, in idee cred ca nu se reuseste pe deplin pacalirea ECU la trecerea pe GPL prin deconectarea sondei lambda, chiar daca se serveste 0,45 v catre ECU semnalul nu poate fi identic cu cel dat de sonda lambda chiar daca e dreptunghiular plus ca in realitate fiecare masina inregistreaza valori diferite de cele ideale astfel cred ca se cam dau peste cap parametri de auto-adaptare ai ECU la trecerile benzina-gaz si invers traducandu-se probabil prin erori de calcule ai ECU ce intra intr-un mod "limp home" in traducere mod avarie (setari standard fara reglaje citind poate doar senzorul de turatie, cu timpi de injectie si avans aprindere default sau implicite)


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 3 Jun 2010, 13:26
Post #3177


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




La mine nu sta aprins si nu a stat niciodata aprins indiferent ca merg pe benzina sau GPL , singura figura care o face e cand vreau sa trec pe GPL cu motorul rece , da sa se opreasca motorul si atunci se aprinde becul dar se stinge .

This post has been edited by CGDBZ: 3 Jun 2010, 13:27


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_Nedelcu
post 3 Jun 2010, 13:35
Post #3178


Membru autentic


Group: Members
Posts: 364
Joined: 24 September 09




Eu am pe dacie o instalatie pe gaz cu Stag 100 si ce mi s-a parut de-a dreptul cretin este faptul ca montajul este facut prost de cele mai multe ori desi multe din instalatii sunt gandite bine. De aici si diverse erori.


--------------------
Ex. dacia 1300/1310 Opel Vectra 1.8 16V 2001 - CT-05-NSI
"Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 3 Jun 2010, 13:54
Post #3179


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Cu montajul e alta treaba , la mine am gasit o gramada de contacte imperfecte , daca trageai putin de fir ieseaa din papuc , din aceasta cauza mi s-a ars de cateva ori un releu de protectie . Dupa ce am luat toata instalatia la mana si am schimbat ceva papuci nu a mai facut nici o problema.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 3 Jun 2010, 16:35
Post #3180


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Termostatul il are toata lumea? Si daca da, e bun, sa nu deschida prea repede sau sa raman blocat pe deschis. Astfel temperatura lichidului de racire din motor este scazuta si UCE e derutat.
Mai e posibil ca sonda de temperatura sa dea informatii eronate, incercati sa o verificati, asta daca nu ati facuto deja.


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...

Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova...


--------------------
Go to the top of the page
239 Pages « < 104 105 106 107 108 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th June 2025 - 05:46
Forum Renault