dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
stc_ctln |
![]()
Post
#3421
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|||
doiuxxl |
![]()
Post
#3422
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 24 January 09 ![]() |
Buna.
Acum merge bine, porneste si sta la relanti fara a fi ajutata din pedala. Un lucru nu am spus: e si un furtun de recirculare gase care intra in "talpa" injectie si parea obosit - crapat si l-am schimbat. Asta am facut-o inainte de a curata releele ... Atunci tot nu a pornit. A fost faza cu colegul ce m-a ajutat. Apoi a mers fara probleme. E posibil sa fi avut presiune/vapori in tancul de benzina si asta sa il faca sa mearga defectuos intr-un moment ? Tancul e aprox jumatate plin si nu l-am deschis pana nu s-a uitat si acolo colegul meu. Am lasat utilajul cateva minute sa mearga singur fara nici un fel de interventie - inclusiv pornirea. Numai bine. |
--------------------
Dacia
Logan
2019
|
|
TRK |
![]()
Post
#3423
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 451 Joined: 30 April 10 From: Constanta ![]() |
de tras trage destul de bine, e o mica diferenta fata de benzina dar nu de speriat, ce sa zic i-am dat si 140 pe gaz si se mai ducea.
|
--------------------
ex DACIA 1310
Li 2004/
OPEL ASTRA G-CC 16v
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3424
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(doiuxxl @ 26 Jul 2010, 20:04) Un lucru nu am spus: e si un furtun de recirculare gase care intra in "talpa" injectie si parea obosit - crapat si l-am schimbat. Asta am facut-o inainte de a curata releele ... Atunci tot nu a pornit. A fost faza cu colegul ce m-a ajutat. Apoi a mers fara probleme. E posibil sa fi avut presiune/vapori in tancul de benzina si asta sa il faca sa mearga defectuos intr-un moment ? doiuxxl,prin furtunul respectiv iti trage aer fals daca era crapat,masina mergand neregulat functie de cat de crapat era. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
AB-05-PIW |
![]()
Post
#3425
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 15 June 07 ![]() |
Salut!
Am o berlina injectie din 2000 si de prin iarna incoace tot simt miros puternic de benzina in partea din fata a masinii si acest lucru se intampla cand urc pante mari si sau o accelerez puternic la drum. De pierdut benzina nu pierd acest lucru se vedea in primul rand la consum si am verificat si conductele. Daca ati mai intalnit aceasta problema va rog spuneti care a fost rezolvarea. Multumesc. |
--------------------
dacia
1310 Li
2000 berlina
- AB 05 PIW
|
|
vladpop |
![]() ![]()
Post
#3426
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 28 March 10 From: Medias ![]() |
Buna, am si eu un break din 2001 si de cateva zile face aeroterma un sunet ciudat? plus ca imi baga bruiaj si in radio si turometru, daca sunt pe treptele 1, 2 nu e problema, pe 3, 4face urat ca si cum bate ceva si merge la turatie maxima dupa aceea scade mult din turatie, asa ca pe treapta 1, si oscileaza turatia putin. Am mai citit pe aici ca nu o pot scoate daca nu iau jos bordul.... ce e de facut?
Orice parere e bine venita, multam! |
--------------------
Dacia
1310 CLi Break
2001
- SB-05-HJD
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#3427
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Salutare baieti.
Maine trebuie ai mei sa plece pana la Bicaz (din CTA), cu masina mea; asa ca in seara asta am facut o mini-inspectie. Am observat ca am FOARTE MULT ulei in ea (cred ca 1 litru, 1 litru jumate in plus). Nu am mai bagat apa de jumatate an in ea, deci nu intra apa in ulei. Uleiul l-am schimbat acum maxim 2000 km .. defapt niste baieti de la o vulcanizare l-au schimbat, si din cate imi aduc eu aminte (stand langa ei), cand am luat-o de acolo era la nivel (n-am mai verificat de atunci). Poate fi ... benzina ?! |
--------------------
r
m
2
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3428
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(AB-05-PIW @ 29 Jul 2010, 13:07) Salut! Am o berlina injectie din 2000 si de prin iarna incoace tot simt miros puternic de benzina in partea din fata a masinii si acest lucru se intampla cand urc pante mari si sau o accelerez puternic la drum. De pierdut benzina nu pierd acest lucru se vedea in primul rand la consum si am verificat si conductele. Daca ati mai intalnit aceasta problema va rog spuneti care a fost rezolvarea. Multumesc. Verifica conductele de la canistra de carbon,in special cea care duce de la ea la corp clapeta,probabil sunt crepate. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
42miticutza |
![]()
Post
#3429
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 30 July 10 From: Galati ![]() |
Salut utilizatorii acestui forum ! Sunt nou pe forum si nu am timp sa citesc toate topicurile, de aceea imi cer scuze daca problema a mai fost discutata. De curand am luat o Dacie din 2000 pe injectie. Intr-o stare avansata de uzura a motorului, i-am facut o segmentare si merge OK . Problema apare daca apas brusc pe acceleratie, apare acel fenomen, " da in nas" cum se spune. In trafic mai ales in oras deranjeaza pt. ca trebuie sa fii mereu atent cum calci.... mentionez ca am desfacut tot ansamblul injector. Sub capacul care acopera injectorul am gasit un arc pretensionat cu o saiba luata de la o bujie, am eliminat-o si acum nu mai miroase a benzina pe esapament. Am desfacut si potentiometrul de la clapeta de aer fara sa stiu ce gasesc acolo. Nu i-am facut semn la pozitia originala, care nu putem sti daca mai era cea reglata de fabrica.
|
--------------------
dacia
1300 CLI
2000 break
- GL 06 SVU
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3430
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
ce potentiometru de la clapeta de aer?eu nu stiu sa fie la aer asa ceva dar in fine poate te referi la potentiometrul clapeta acel capac prins in 4 suruburu cu cap stea si gaura si in care intra o mufa ,cinea te-a pus sa umbli acolo?ai cam dereglat pozitia clapetei,la relanti la cat arata pe ceas?curata motorasul de relanti cel de pe corpul clapeta si nu mai desface aiurea cum te taie capu
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
42miticutza |
![]()
Post
#3431
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 30 July 10 From: Galati ![]() |
Ghitza... Multumesc pentru indicatii. Cablul de accceleratie roteste un ax care trece prin corpul asamblului injector si cursorul potentiometrului de care vorbeam. Pe acelasi ax se afla si clapeta de acceleratie care nu lucreaza ca cea clasica dar tot asa se numeste. In spatele clapetei calculatorul masoara permanent valoarea depresiunii in galeria de admisie. Motorasul pe care-l mentionezi lucreaza bine. Pastreaza ralantiul functie de temperatura si intarzie decelerarea in frana de motor.
Intreb acum pe cineva care stie sigur daca un ralanti mai mic de 950-1000 rot/min poate produce fenomenul care ma deranjeaza. |
--------------------
dacia
1300 CLI
2000 break
- GL 06 SVU
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3432
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
deci emai mic de atat la tine?eu cred ca da influenteaza,incearca sa mergi cu ea dar nuy mult doar asa de proba sis coti mufa de la motorasul de relanti
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#3433
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
42miticutza - "In spatele clapetei calculatorul masoara permanent valoarea depresiunii in galeria de admisie." - mono-punctul de pe dacia nu masoara depresiunea in galerie, amestecul este determinat de pozitia clapetei de acceleratie (aer), aceasta actioneaza direct pe potentiometru care mareste direct proportional cantitatea de benzina injectata odata cu deschiderea clapetei, amestecul este corectat de sonda lambda (senzorul de oxigen) si intr-o neglijabila masura de senzorul de temperetura aer (situat pe carcasa injectorului), la rece imbogatirea amestecului e dictata de senzorul de temperatura motor
pozitia potentiometrului nu se poate determina deoarece nu cunosti temperamentul injectiei: tinde sa imbogateasca sau sa saraceasca amestecul, la mine e intr-o pozitie mediana referitor la datul in nas eu zic ca asa-s daciile neamblanzite si rar cand se comporta 2 la fel |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3434
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
astazi am schimbat un condesator de pa placa turometrului si tot oscileaza de nebun .oare ce dreac sa mai aiba?pe placa lui nu e nimic puscat sau ars ori strapuns,ce sa mai schimb in el sa am si eu turometru fumos acolo fara balanganeli de la 0la 8000 si oscilatii aiurea
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
42miticutza |
![]()
Post
#3435
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 30 July 10 From: Galati ![]() |
Nu stiam ca mono-punctul este asa de rudimentar. Am rezolvat problema. La 950 ture ralanti se comporta bine acceleratia. Am reglat brut turatia din intinderea cablului si fin prin rotirea capacului potentiometrului. Cablul de acceleratie se fixeaza cu ajutorul unei bucse din plastic profilata la exterior cu canale pentru o siguranta de blocare tip seger. Canalele sunt dispuse la intervale de aprox. 2mm. Limita inferioara ducea la un ralanti de 500rpm iar pe urmatorul canal sarea la 1200rpm . Asa ca am fixat cablul pt. 500rpm si am rotit capacul pana la 950. Toate cu motorul cald. 950 arata pe turometrul de bord cat poate fi de precis, dar la ureche suna putin mai sus fata de un motor pe carburatie.
31 Jul 2010, 16:30: Ghitza ...si turometrul meu oscileaza. Vezi daca seara oscileaza intensitatea luminilor din bord, ale mele aproape clipesc. Daca se intampla asta nu da vina pe turometru, tensiunea de alimentare variaza, am vazut posturi cu diferente de potential intre mase in diverse puncte si borna -, sau alternatorul are uzura la perii... 31 Jul 2010, 16:31: si spun seara pt. ca atunci fenomenul este vizibil... 31 Jul 2010, 19:45: Si daca mi-ai adus aminte de oscilatii am cautat la alternator si in jurul sau. Am gasit releul de incarcare terminat. Era electronic. Am cumparat unul teoretic identic, RTA 12, dar cand l-am scos din ambalaj am vazut ca are un contact in plus. Cel vechi avea Baterie +, masa si excitatie alternator. Cel nou are in plus contact + la cheie. E cineva care s-a lovit de problema asta ? This post has been edited by 42miticutza: 31 Jul 2010, 18:45 |
--------------------
dacia
1300 CLI
2000 break
- GL 06 SVU
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3436
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
lumina nu palpaie si nu am treaba cu incarcarea eu totusi cred ca este din el [problema,daca are carev a idee ce naiba are sau aveti unul perfect de van dut ma nonez ca ma dispera
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#3437
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
are idee cineva de unde sunt firele astea? de langa alternator, ca eu de cand am luat masina asa au fost desprinse acum leam imbinat si nu se intampla nimic.
,,Ghita,, eu am 2 turometre de la dacii modele '99 bune cred, daca ai prin cine sa iti trimit un turometru ti l dau cu placere, gratis. This post has been edited by CRICOCI: 2 Aug 2010, 10:55 Attached thumbnail(s) Co0059.jpg ( Size: 445.69k ) Number of downloads: 608 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
Ov |
![]()
Post
#3438
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
sonda presiune ulei - aia de-ti indica presiunea nu cea pt bec.
Ai cablajul, posibil sa ai si sonda (e langa filtru o chestie rotunda), dar n-ai indicatorul in bord. Daca dai jos ceasurile poti sa montezi un indicator in locul becului mare si rosu. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
B-84-DPD |
![]()
Post
#3439
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 18 November 08 ![]() |
problema: in timpul mersului, de la ea putere, masina incepe sa se tureze/detureze. parca isi da singura sprituri
![]() am facut o resetare scotand mufa calculatorului si am curatat mufa de la motorasul pas cu pas si de la socul electric, dar tot asa face. ce as putea sa mai fac? becul al injectie nu se aprinde deloc This post has been edited by B-84-DPD: 2 Aug 2010, 14:26 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2000 decembrie
- > B-84-DPD O zi in care nu ai furat nimic e o zi pierduta
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#3440
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
multumesc,, Ov'' este si sonda acolo,
![]() B-84-DPD,,degeaba cureti mufa , trebuie curatat motorasul, sau schimbat, asa imi facea si mie l am schimbat 240 ron de bosch, o gramada de bani si nu e decat un motoras cu cateva plasticuri ![]() This post has been edited by CRICOCI: 2 Aug 2010, 15:32 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3441
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
B-84-DPD.: De ce ai scos mufa de la calculator?asa stii tu ca se reseteaza sau vrei sa ii rupi pini?problema la tine este de la motorasul de relanti (desfal si curetal sidaca nu isi revine altul cere,)si se reseteaza prin a se lua borna - de pe baterie pt 5 min ,dupa care o pui innapoi si o pornesti la relanti tot 5 min fara sa ii faci nimic
CRICOCI:ti-am scris pe PM ,mss de amabilitate,sper sa rezolv ceva This post has been edited by ghitza: 2 Aug 2010, 15:51 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#3442
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Apropo, eu de cand am masina am o problema cu incarcarea in relanti, adica cand este in relanti si bag 2 consumatori mai mari , gen faza scurta+ stopuri frana imi ajunge acul de la incarcare pe rosu, daca o turez nui nici o problema, astazi am dat cu spray de contacti pe la alternator si am scors si borna de la baterie +, dupa toate astea cu faza scurta si inca 2 consumatori acul de incarcare era la jumate, dar minunea nu a tinut decat jumatate de ora, timp in care ceea ce am observat eu a fost ca si relantiul imi statea pe la 900 iar mie de obicei im sta la 700-750 maxim cu toate ca am schimbat si mtorasul de relanti, oare sa fie de la sprayul de contacti? sau de la resetarea calculatorului de si a revenit pentru jumatate de ora.
|
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
nightman29 |
![]()
Post
#3443
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 27 March 09 From: Ploiesti ![]() |
Salut!
Vin si eu cu o problema la d-tra,... Detin o Dacia 1310 LI din 2000,pe care o am de aproximativ 3 ani. Acum ceva timp a inceput sa consume multa benzina,multa rau si miroase a benzina in ea in timp ce merg de-ti ia nasu'. Ce am facut la ea in ultimele 2 sapt.: -schimbat filtrul de benzina ca imi dadea si nas,acum nu mai da; -schimbat filtrul de aer; -dat jos motorasul pas cu pas,curatat in el exact cum am vazut pe forumul asta(asta pt ca imi sta si turata) il pun la loc el fiind cu tija stransa adica la minim,dupa ce am resetat calc scotand borna -,vreo 15-20 min,pornesc o las 10 min nu 5 si el a impins tija la maxim si deacolo nici ca mai traso inapoi,asa aramas. L-am scos de acolo cu totul (ca mufa degeaba am scoso ca el inapoi tot nu dadea) si merg acum fara el. Inca ceva cand spun ca statea turata inainte spun 1200 de ture si nu cobora,acum cu el dat jos sta cred ca pe la vreo 700-750; -dat jos tot corpul clapeta scos injector bagat in spirt ca altceva nu aveam(da el nu se vedea a fi murdar decat un pic de negreala pe buza aia de jos; am desfacut si regulatorul ala da am opservat ca membrana aia e facuta din doua bucatele care nu sun lipite,acum nustiu trebuiau sa fie lipite sau nu?... -curatata sita de la pompa de benzina ca avea ca niste ace de span infipte in ea si un pic de negreala pe fundul rezervorului. Dati-mi si mie un sfat ca nu stiu ce sa mai fac,apropo sun de pe langa Ploiesti! Respect! |
--------------------
Dacia
1310LI
2000
- PH-06-EWR
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3444
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pai la motorasul ala acum ca lai dat jos desfal si pune tija mai innauntru sau poate a serit rotita de pe melc,de ce mergi asa fara el ca nu e bn.il desfacci si vezi care e treaba in el dupa care il pui la loc si dai mai departe pedala
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
nightman29 |
![]()
Post
#3445
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 27 March 09 From: Ploiesti ![]() |
Păi,l-am dat jos l-am demontat,am tras de tija l-am montat înapoi și când pornesc la fel... Mă ia toți d....ii .
|
--------------------
Dacia
1310LI
2000
- PH-06-EWR
|
|
mabzii |
![]()
Post
#3446
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 4 September 08 From: Ghencea ![]() |
salutare frati dacioti!
am si eu una bucata berlina din 2000 care consuma enorm in oras!!! nu stiu ce sa ii fac pt ca nu m-as baga sa stric eu ceva mai ales ca vineri plec in concediu! m-ar interesa daca este cineva din bucuresti care se pricepe sa analizeze problema, pe bani bineinteles! o zi frumoasa |
--------------------
Dacia 1310 Li
Berlina
2000
- B 64 J T S
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3447
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
nightman29:deci ramane pe deschis sa i nteleg ,pai deasta zic daca l-ai dat jos sa il desfaci caci s-a blocat ceva de nu il mai trage acel melc are poate intrerupta vre-o spira sau cei 2 contacti ai sai nu fac bn contact,il asamblezi la oc si fara sai il pui pe masina il incerci cu o baterie si 2 fier pe primi pini de sus il scoti parca afara tija si pe cei de jos o trage innapoi ,verifica asa sa vezi
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
TRK |
![]()
Post
#3448
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 451 Joined: 30 April 10 From: Constanta ![]() |
azi am remarcat ca am niste rateuri pe esapament. Cam de la ce ar fi? Spuneti-mi ce sa verific. Pe masina am si gpl, la fel se comporta si pe benzina si pe gpl nu e diferenta. La primul cilindru dinspre botul masini cand scot fisa nu se simte diferenta asa mare ca la ceilalti, bobina are fisele turnate( fisele nu am cum sa le schimb), ar fi asta motivul sau altele.
|
--------------------
ex DACIA 1310
Li 2004/
OPEL ASTRA G-CC 16v
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3449
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
posibil sa fie
3 Aug 2010, 22:06: posibil sa fie ,scoate si bujia respectiva si vezi cum e?lucreaza ceva? This post has been edited by ghitza: 3 Aug 2010, 21:06 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
nightman29 |
![]()
Post
#3450
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 27 March 09 From: Ploiesti ![]() |
Ghitza,am facut cum mi-ai spus,am alimentat motorasul pe pinii aia si a mers.L-am pus pe masina si merge frate,adica,inpinge tija cand o pornesc si dupa ceva timp o trage inapoi,da nu de tot ci pana undeva unde sta ea pe la vreo 900 de ture. E bine,adica fata de 1200. Am scos iar borna de minus sa reseteze dinnou si am pornito dupa ceva timp si-am lasato sa mearga la relantiu vreo 5-6 min si e bine, plus am venit cu ea acasa de la munca si vad k nu mai miroase a benzina inauntru. Sunt curios acum la consum, ca mi-a supt cam cu vreo 13-15 la100km.
Deci iti multumesc mult pentru ajutor! Mai vroiam sa te intreb,influenteaza asa de mult la consum motorasul ala de relantiu? Adica calculatorul da mai multa benzina la injector chiar daca el nu e pe masina sau e dar decat in mufa dar nu si in locasul sau? Si benzina aia care se duce degeaba unde se duce de miroase asa tare? Multumesc inca o data! Respect! This post has been edited by nightman29: 3 Aug 2010, 23:27 |
--------------------
Dacia
1310LI
2000
- PH-06-EWR
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th June 2025 - 08:50 |