dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
tynn |
![]()
Post
#5281
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|||
Paulorossi |
![]()
Post
#5282
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Nu s-a montat nimic.
Sonda cu mufa neagra cu 2 fire e folosita doar de ECU pt a face reglajele corespunzatoare.Ea nu are nici o treaba cu ceasul indicator sau cu becul rosu din bord cand ajunge apa la o suta si ceva de grade.Cealalta sonda cu 1 papuc e folosita doar de ceas.Aceasta sonda nu mai aprinde nici un bec.Unii,care au dacii pe injectie, nu au indicator de temperatura ci doar becul de avarie temperatura caz in care se foloseste alta sonda pt detectie montata in locul celei folosite de acul indicator.In concluzie pe dacia injectie nu ai cum sa ai si ceas indicator temp si bec de avarie temp decat daca iti faci un teu si iti pui inca o sonda iar ceasul din bord sa aiba si bec. This post has been edited by Paulorossi: 29 Sep 2011, 08:33 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
stabil777 |
![]()
Post
#5283
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Iata alta belea, porneste din prima de fiecare data , doar cind mai scot furtunul de la turul pompei mai dau doua trei chei pina cind ajunge benzina bine pe circuit din cauza ca a luat un pic de aer, deci
apas ambreiajul , bag intia ,dar cind ridic foarte incet piciorul de pe ambreiaj are un punct sensibil si se opreste daca nu accelerez mai tare un pic decit normal ,sau chiar excesiv. Am umblat la maneta de viteze s-o mai reglez dar am dat peste cap vitezele ,asta sa fie? Cred ca aer fals nu poate fi vorba,am incercat si cu alta pompa de benzina dar tot asa face. Mai ramine acel potentometru de pe corpul clapeta? El sa fie problema ? Oricum l-as regla din cele 4 suruburi ,se simte doar ca se modifica acceleratia sau la turometru apar mai multe sau putine turatii. Voi regla din nou vitezele ,dar n-as crede ca din asta e. Totusi fie ca apas in jos de maneta fie ca nu ,in marsharriere tot intra.! |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
tynn |
![]()
Post
#5284
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
@Paulorossi - m-am dumirit acum ce face fiecare din cele 2 sonde in parte. Merci!
Intre timp m-am uitat si in manualul de reparatii de la rubrica tutoriale si acolo este data o metoda de verificare a sondei ce transmite informatia la ceasul din bord. Cred ca ea este vinovata... |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
culturism |
![]()
Post
#5285
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 22 April 11 From: BUZAU ![]() |
pt dacie break pe injectii toba intermediara difera de cea pe carburator?
SI DACA O SCHIMB INAFARA DE TOBA CE AR MAI TREBUI , GARNITURI...SISTEME DE PRINDERE...STIE CINEVA MAI EXACT? |
--------------------
dacia
dacia break 1310
2000
|
|
tynn |
![]()
Post
#5286
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Intr-adevar sonda era defecta. Am schimbat-o si acum imi sta si mie acul de temperatura la jumatatea scalei.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5287
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
QUOTE(culturism @ 30 Sep 2011, 10:08) pt dacie break pe injectii toba intermediara difera de cea pe carburator? SI DACA O SCHIMB INAFARA DE TOBA CE AR MAI TREBUI , GARNITURI...SISTEME DE PRINDERE...STIE CINEVA MAI EXACT? Difera pentru ca este mai scurta teava de legatura din fata (care duce la catalizator).si daca o schimbi iti recomand sa iei si coliere de strangere noi in rest e la fel ca si la carburatie |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#5288
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
sunt 2 modele de catalizatoare scurt,pana la traversa de la cutie,si lung,dupa traversa de la cutie cam cu 10 cm
masoara lungimea tobei de mijloc cu teava cu tot si de la magazin iei la aceeasi lungime |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#5289
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
azi am incercat motorasul daca e bun, l-am alimentat direct si functioneaza, dar pe masina nu merge, sta retras la minim si nu schiteaza nici o miscare
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
Dacia_47_akm.2 |
![]()
Post
#5290
|
![]() Membru de baza Group: Members Posts: 180 Joined: 24 September 11 ![]() |
QUOTE(tynn @ 30 Sep 2011, 10:21) Intr-adevar sonda era defecta. Am schimbat-o si acum imi sta si mie acul de temperatura la jumatatea scalei. Cum ai verificat sonda ca sa iti dai seama ca ea era de vina si cat te-a costat schimbatul sondei? ![]() This post has been edited by Dacia_47_akm.2: 6 Oct 2011, 21:21 |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 v8
2003 ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
|
|
tynn |
![]()
Post
#5291
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Nu am mai verificat-o, aveam din intampare o sonda de rezerva (care stiam ca e functionala) si am inlocuit-o. Exista o metoda de verificare a sondei cu un ohmetru. Vezi ca este explicat in manualul de reparatii de la "tutoriale, tips and tricks".
@ionutL. - asa face si motorasul meu uneori, moare de tot. Ca sa isi revina il alimentez putin si il las intr-o pozitie intermediara (nu la capat de cursa), dupa care incepe din nou sa functioneze (mai putin secventa de deschidere a clapetei de acceleratie la pornire). |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#5292
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
eu daca il las intr-o pozitie intermediara, merge prost de tot masina, trebuie sa-l las la minim. Azi am desfacut motorasul si stupoare... avea un pin, pinul acela de semnal era intrat, indoit.... am tras de el si s-a rupt
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
Dacia_47_akm.2 |
![]()
Post
#5293
|
![]() Membru de baza Group: Members Posts: 180 Joined: 24 September 11 ![]() |
Am o gramada de chiuloase cu tot cu sonda de apa pe ele, intrebarea mea este, oare se potriveste, pentru ca astea sunt de pe motoare cu, carburator?
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 v8
2003 ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5294
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Merge chiuloasele ,sunt identice doar forma camerei de ardere este diferita atata tot,aceeasi cilindree (1.4)
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Dacia_47_akm.2 |
![]()
Post
#5295
|
![]() Membru de baza Group: Members Posts: 180 Joined: 24 September 11 ![]() |
aha, deci se potriveste sonda de apa de la o chiuloasa tip vechi pe asta model nou,
Multumesc !!! ![]() This post has been edited by Dacia_47_akm.2: 7 Oct 2011, 20:40 |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 v8
2003 ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#5296
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Relatez un defect al bobinei de inductie, desi incercata cu ohmetru dadea 12 sau 12 si ceva, 13 avea momente cind la una din iesiri nu mai iesea curent, am scos fisa si am incercat cu un fir si degeaba ,chiar am pus mina pe fir si nimic!
Am cumparat alta acelasi cod pe ea scris si merge foarte bine ,am dat 80lei. Cu bobina veche mergea intrerupt ,nu tragea ,nu avea forta deloc,nici nu puteam s-o misc uneori mai multi metri,alteori ,abia citeva sute de metri ,cind am pus-o pe cea buna se cunostea in mers cum bujiile se curatau si tragea din ce in ce mai tare,pina cind a inceput sa mearga normal. Nu credeam ca bujiile noi pot fi o problema ,dar sunt si inca una mare,acum am bujii antice si merge foarte bine. Bujiile induc in eroare ca si bobina de inductie!. Ele pot da sau nu scinteie aiurea sau in interiorul lor daca motorul s-a inecat sau motorul merge intrerupt daca o bujie sau fisa nu functioneaza. Bobina este extrem de simpla ,are doua infasurari bobinate pe o parte si alta a miezului de fier ,dar cum se explica functionarea ei ca are toane cind da curent la toate iesirile sau numai la trei din ele? O alta problema s-a ivit la elecromotor (cred ca asta poate fi),porneste bine si repetat cind motorul e rece ,dar daca parcurg ceva drum si vreau sa pornesc din nou , electromotorul abia invirte ca si cum curentul din baterie s-a terminat ,releul de incarcare arata in bord bine , dar curentul din baterie e supt repede de electromotor, prin faptul ca ar fi duse bucsele de bronz,atinge statorul de rotor? Asta sa fie? Azi il voi demonta,are bendixul si periile schimbate ,dar bucsele mai erau bune ,am dat insa foarte multe porniri cit a stat masina pe loc. Oalta problema ,am avut-o la servo cind am pus una noua ,tija hexagonala nu era strinsa destul astfel ca la rece masina a mers dar apoi incalzindu-se s-a infrinat din ce in ce pina la total,iar butucii rotii erau incinsi. Am mai strins si aerisit acum merge normal. Asta asa la cafeaua de dimineata ,sau ceai! Cind ai dacie ,ori inveti mecanica ori iei alta masina! Si in fine ultima problema ,cind sa fac probe in mers ,s-a rupt firul gros rosu ,de papucul prins in alternator si masina a amutit,noroc ca a fost vazut! Uitasem, daca o bujie este uda ,acolo e semn de defect!Fisa, bujia sau chiar bobina! This post has been edited by stabil777: 8 Oct 2011, 18:01 |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#5297
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
senzorul de temperatura da informatie la calculator, care la randul lui comanda motorasul de relanti? Cum imi dau seama daca este dus senzorul de temperatura?
8 Oct 2011, 14:28: fara motoras de relanti, masina nu mai trage asa bine ![]() ![]() This post has been edited by ionut L.: 8 Oct 2011, 14:28 |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5298
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
STABIL777:Treaba cu electromotoru poate fi de la rotor care necesita cositorit,sau bucsele de bronz si da la masa cum zici si tu,
Cu servofrana poti rezolva prin infiletarea tijei ce actioneaza pompa,are acolo un cap hexagon pentru inelara de 7 parca si mai il strangi ,daca nici asa te duci innauntru sub bord la pedala de frana si mai strangi tija ce duce de la pedala de frana la servo,bine ca ai pus-o pe picioare ![]() IONUT L.Motoras de SRL si eu am avut si a tinut 1 luna,dupa care am luat de aici de pe forum de la BURSA unu second dar BOSCH si nu am treaba nici acuma (are peste 1 an)deci daca cel bun care zici ca cerea pe el 100roni si e bosch nu mai sta pe ganduri ,incearca sa negociezi cat poti dar e bun si 100 roni |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#5299
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
aseara am mai mesterit pe la motoras, l-am facut cat de cat in sensul ca da contact atunci cand este la capat de cursa adica retras, dar cine ii spune lui cat sa avanseze, va intreb asta pentru ca masina a fost rece, a pornit bine adica turata am lasat-o sa se incalzeasca dar ea tot turata statea, am acelerat putin, motorasul a mai inaintat putinel turand-o si mai mult dupa care s-a retras si mergea frumos la relanti. Cat de cat merge bine, am obs ca motorasul urmareste cursa acceleratiei dar cand ii vine lui accelereaza puternic dupa care revine la relanti. Cine il limiteaza pe el cat sa avanseze? Stiu ca trebuie sa avanseze 8mm dar pare sa se duca mai mult pt ca accelereaza pe la 4000 de ture banuiesc (nu are turometru). Accelereaza puternic timp de o secunda dupa care imediat se retrage
11 Oct 2011, 07:36: daca face asa si in sarcina (sa accelereze singura) nu am incercat, cred ca este periculos ![]() This post has been edited by ionut L.: 11 Oct 2011, 07:36 |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5300
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut.
Senzorul de temperatura motor impreuna cu senzorul de temperatura aer intervin prin informatiile citite de ECU in reglajul cursei motorasului de relanti si implicit la reglarea turatiei la relanti la pornire. Spre exemplu daca temp.exterioara e -5 grade,aceasta temperatura e masurata de senzorul Taer,motorul poate fi rece,deci tot la -5 grade sau poate fi cald sau partial cald.In functie de temperaturile masurate, ECU are setat anumite curbe de functionare de turatie la relanti in functie de temperatura exterioara si cea a motorului si in consecinta el da comanda la motoras sa atinga la pornire aceasta turatie.Spre exemplu la -5 grade temp exterioara cu motorul rece turatia la relanti va fi de 1600 rot/min.La pornire ECU alimenteaza motorasul,acesta incepe sa deplaseze tija pana ce senzorul de turatie de pe voalanta confirma turatia care trebuie stabilita dupa care motrorasul nu se mai alimenteaza.Concomitent cu cresterea temperaturii motorului,motorasul de relanti scade turatia.Daca esti atent la pornire turatia variaza putin pana ce motorasul echilibreaza turatia stabilita de ECU.Dintre acesti 2 senzori cel de temperatura motor este cel mai importanta si intervine in proportie cat mai mare in stabilirea turatie de relanti,asta deoarece un motor rece ca sa functioneze are nevoie de amestec cat mai bogat si de o turatie mai ridicata la relanti pt a functiona rotund. Daca senzorul de temp motor e decalibrat sau defect,ECU nu mai stie exact temp motorului si motorul tau va merge haotic.Pt a masura acest senzor ai nevoie de un ohmetru.In manualui de injectie ai corespondenta grafica temperatura-rezistenta sonda,deci masori sonda si te uiti in grafic sa vezi ce valoare in temperatura corespunde rezistentei masurate.Cu un termometru poti stii exact daca temperatura din grafic cea reala.Faptul ca motorasul tau se accelereaza haotic nu poate fi decat din contact imperfect la sonda de temperatura apa motor sau la el.Deasemenea mai poti avea angrenajul melcat defect si poate agata la revenire si ramane turat. This post has been edited by Paulorossi: 11 Oct 2011, 09:46 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
ghitza |
![]()
Post
#5301
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Asa am patit eu cu un motoras noname si era motorasu de vine ,nu senzori aer/apa,am pus unu bosch si nici in zi de azi nu am probleme,iti recomand sa il schimbi si sa nu te chinui degeaba,daca cauti second cauta sa fie bosch
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Iantela |
![]()
Post
#5302
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 11 September 10 ![]() |
Si eu am patit la fel, dar am eu patit-o in trafic! Se accelera singura iar pedala de frana se intarea...deci e periculos! Eu opream repede motorul si il porneam imediat, apoi calcam frana! SI la fel am cumpar si eu unul no-name si ma tinut maxim 1 luna de zile! Pana la urma am dat 4 milioane si am luat unul nou bosch si de atunci numai am probleme! Bafta
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2000 Li CT-62-GDP
|
|
panter1 |
![]()
Post
#5303
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
un bosch am luat si eu si a costat 2.5 milioane.. poate confunzi si ai cumparat cu 4 mil la alta masina nu la dacie
|
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5304
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
panter:tu poate ai luat bosh la bani aia nu BOSCH,uite un pret la unu BOSCH
http://www.alexbeagroup.bizoo.ro/vanzare/9...-Dacia-injectie 13 Oct 2011, 11:01: Mai adaugi transportu si ajungi la bani lu IANTELA ![]() This post has been edited by ghitza: 13 Oct 2011, 10:01 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
panter1 |
![]()
Post
#5305
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
este suprapret si sunt hoti, trust-me
![]() |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5306
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Uita-te pe motoras ca are un cod pe carcasa ,ia acel cod si cauta sa vezi ca e acelasi pret.Eu cand am schimbat motorasu am gasit la bursa pentru ca e prea scump unu BOSCH la magazin(aici in ARAd am intrebat la 3 magazina si era 380roni BOSCH )innainte de a cumpara pe cel de la bursa am luat unu noname la 70 roni si a tinut 1luna
![]() This post has been edited by ghitza: 13 Oct 2011, 11:14 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#5307
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
am si eu o nelamurire legata de acest motoras, el trebuie sa urmareasca clapeta cand motorul a ajuns la temperatura optima? sau sta cuminte retras? In momentul in care este retras si acceleratia nu este apasata mie imi da contact inchis pe cei doi pini de semnal, in momentul in care accelerez motul motorasului nu mai este actionat de clapeta si am contact deschis, dar mutorasul imi urmareste acceleratia, asa este normal? Pentru ca imi pare ca este solicitat mult, facnd miscarile acestea inainte inapoi.
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
panter1 |
![]()
Post
#5308
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
motorasul nu urmareste acceleratia ba din contra se retrage in mers in frana de motor sau la o anumita turatie asteptand frana de motor pentru economie de carburant..
daca ar urmari acceleratia el nu va sti cand luam noi piciorul de pe acceleratie brusc atunci cand vrem sa franam sau sa schimbam viteza si motorul ar ramane ambalat.. caci nu ar putea sa se retraga atat de rapid.. si nu ar avea logica.. de ce sa ne urmareasca pedala?? sa bazaie aiurea inainte si inapoi in functie de cum acceleram noi?? ![]() ![]() si a.. daca tot esti cu el desfacut.. punei o hartie in capul rotativ din metal al motorasului mic din interior(cel electric) si titirezul acela caruia ii transmite puterea(in care se infinge el si il roteste).. Acolo cu timpul se formeaza un joc.. si daca ii pui o hartie apoi apesi rotita nu va mai avea joc ![]() ![]() o alta chestie ar fi ca are o clapita din cupru, bronz inauntrul lui care se plimba pe o alta clapita.. e.. aceia trebuie indoita putin astfel incat sa faca contact mai bine.. sau chiar curatata cu ceva This post has been edited by panter1: 13 Oct 2011, 13:04 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
ionutzcata |
![]()
Post
#5309
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 13 October 11 ![]() |
dar stie cineva cat este un consum normal la dacile p injectie?am una din 2003 si mi se pare ca am un consum prea mare.sare de 10%.
![]() 13 Oct 2011, 14:20: cat consuma normal o dacia pe injectie? va mul;tumesc This post has been edited by ionutzcata: 13 Oct 2011, 13:20 |
--------------------
dacia
1400
2003
|
|
Ov |
![]()
Post
#5310
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
depinde de oras/aglomeratie/anotimp
a mea in bucuresti, vara, pe aglomeratie, lua cam 11-12% |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th June 2025 - 22:06 |