Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Duster sau mai bine alta masina
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40
adailton_ms
Salut @tavi,
Panta era foarte inclinata....mult mai inclinata decat se vede. Instinctul de conservare...
Tavi, eu nu imi fac probleme cu ambreiajul ars la un Duster 4x4, pentru ca, consider astfel de extremitati cam inutile si ocazionale.
Duster-ul poate, asta e clar, dar pe mine ma deranjeaza zgaraieturile care apar dupa smile.gif
tavi_ro
Mda, si eu consider aceste extremitati inutile si uneori periculoase pentru masina dar si pentru propria persoana/nevasta/familie. Dar se pare ca unii barbati au asa o "neliniste" care nu le da pace. Aici am vazut ca aveti printre voi si femei "nelinistite" smile.gif. Ziceam de panta ca eram curios deoarece am fost in situatia in care un posesor de vitara cu motor de 1.6 benzina, cu reductor, a urcat fara probleme o panta abrupta, iar eu a trebuit sa dau inapoi sa imi iau avant.
Nu prea mi-a placut treaba asta, asa ca nu intotdeauna dusterul poate....
Dar pentru o folosinta normala si inteleapta e foarte bun.
PS: Stiu ca inclinatia reala nu iese la filmare.
Mai e o chestie care nu imi place la abordarile unor rampe asa mari, sau trasee dificile . Am vazut intr-o gramada de clipuri cum isi forteaza unii norocul abordand rampa cu viteza foarte mare, sau dand cu toata puterea de sol. Chiar intr-un clip, tot de la tine parca era o persoana care a fost la un pas sa se rastoarne la 3/4 dintr-o rampa. Pai una e tehnica Kamikaze si una e o masina cum ai tu , cu reductor, unde abordezi cu calm si incet traseele dificile.
Sa vezi ce poate si dusterul meu daca abordez o rampa cu 100 la ora. Ca ajunge piese de shimb in varf e alta discutie.
Asa ca bietii destepti folosesc ..... mai zic ce ?
adailton_ms
Astazi am facut un traseu foarte frumos cu @dacian prin padure. A condus la intoarcere tot traseul. Despre reductor...pe o coborare abrupta a ramas foarte incantat.
Ca si concluzie generala....dupa doi ani in care am condus Duster-ul 4x2 peste tot, dar nu off, cu toate ca, cred ca si 4x4 de aveam in acei doi ani, tot nu il scoteam de pe sosea, a venit anul 2013, unde m-a apucat nebunia. Multa vreme m-am simtit "handicapat", dar apoi, dupa ce am luat Vitara, mi-am dat seama ce alegere buna am facut, in cel mai inconstient mod posibil.
E chiar o recomandare, trecand peste cheltuielile inerente, dar cui ii plac plimbarile prin natura, prin prisma banilor pe care ii dai pe un Duster, a respectului pentru banul tau, e chiar pacat sa "sodomizezi" aceasta masina.
Duster-ul, din "pacate", iti lasa si el portita deschisa, prin modul dezinvolt in care se comporta, cand este scos in natura.
Chiar eu am picat in aceasta capcana, intinsa subtil de Duster si....adrenalina.
Masina mea, Duster-ul va ramane a familiei, va servi o slaninuta fripta pe o pajiste, va urca pe drumuri forestiere decente. Si atat....a va participa la IND-URI.
tavi_ro
Ma bucur ca ai trecut peste "euforia" aia cu dusterul si il apreciezi acum la JUSTA lui valoare. Ma bucur ca apreciezi acum Dusterul pentru consumul mic si mai putin pentru calitatile de "tractor". Ma bucur si ca Dacian apreciaza versiunea pe benzina pentru fiabilitate dar si pentru faptul ca problemele la acesta motorizare sunt aproape inexistente. Pana la urma a castigat benzinarul sau GPL-ul ? Sau dci-ul in viitorul apropiat ?
Ce zici Daciane de Vitara ? Alta faina se macina la moara...

Apropo cum e sa urci asa domol pe reductor o rampa cu inclinatie mare ? Fara sa iti fie teama ca moare motorul (chiar daca e pe benzina), fara sa sari in mare viteza peste damburi sau gropi, fara frica ca "frigi" ambreiajul ? Cum e sa simti puterea bruta a cuplului dat de reductor ?
adailton_ms
@dacian s -a aratat foarte incantat...oricum a fost o distractie pe cinste. Am reusit sa ramanem oarecum suspendati, intr-un sleau plin de noroi si ogase, dar am rezolvat rapid, trecand eu la impins, deoarece lui Dacian ii era frica sa coboare din masina. Cauza: doi caini imensi...smile.gif) Apoi, mai departe mergeam printre copaci, iar paralel fugeau doua caprioare. Superb! Doua funduri mari albe ne-au insotit cativa zeci de metri...La iesire din padure, spectacolul intalnirii cu doua cete de caprioare ne-a umplut sufletul de bucurie, un bostan copt de asta toamna cules si pastrat, indulcindu-l si mai mult. Bruma a fost de vina...
In tot acest timp faceam calcule daca Duster-ul poate sa treaca. De trecut trece, dar se zgaraie.
Reductorul e fantastic....eu nu am mai condus altceva 4x4 decat Duster-ul. Asa ca surpriza a fost mare. Are o forta foarte mare, iar cand te gandesti ca unii nu se satura si modifica si mai mult rapoartele. De fapt am avut ocazia in ultima duminica a anului2013 sa fiu invitat de niste baietii la o plimbare "enorma" pe dealuri. A fost fantastic.
Pe damburile mici sau medii, merge oarecum la relantii.
Astazi Dacian a coborat in bot, urcand apoi superb aceiasi lungime, cu botul indreptat spre cer, fara sa forteze mare lucru. Era o panta/rampa de forma unui "V" De fapt, a fost o turatie normala, fara stres. Eu ma asteptam sa trebuiasca mai multa pedala....
E fain ca poti sa faci plimbari in natura fara sa fortezi. Depinde ce alegi.
Ma gandesc ca anumite exemplare de Grand Vitara au reductor, e adevarat cele de vechime medie. Arata bine, mari cat un Duster, dar au reductor. Trebuie sa functioeze bine.
Recunosc.....mi-ar placea/placut un astfel de angrenaj la Duster
IRONICK
QUOTE(adailton_ms @ 12 Mar 2014, 21:06)
eu nu am mai condus altceva 4x4 decat Duster-ul. Asa ca surpriza a fost mare.
*



Asta-i descrierea perfecta a posesorului de Duster. Si Dacia oare ce a facut ...?
tavi_ro
Eu unul am condus si un Aro 4x4. Asa ca nu sunt deosebit de impresionat de calitatile de mare off-roader ale dusterului. Pana si batranul papuc mi se pare mai "potent" in off-road.
Din pacate , acum 2 saptamani am calculat pana mi s-a aplecat pe dealul Gusteritei de langa Sibiu daca trece printre boscheti sau nu. Pana la urma a trecut dar am lasat pe acel deal si o amintire din vopseaua dustericiului. Are niste aripi bune pentru orice mai putin de off-road. Asa ca obrazul "subtire" cu cheltuiala se tine.
Ma intreb cat costa o vopsire integrala a dusterului ca are atatea semne de "buna purtare"....
Pentru cineva care trece de la 1x4 la 2x4 e ceva placut. Totusi dusterul in ciuda carcotelilor, a dezinformarilor referitoare la fiabilitate dar si si a calitatilor exagerate cu multa pricepere in off-road, ramane o masina faina. Care se lipeste la suflet. Din pacate la un pret astronomic pentru marea majoritate a romanilor.
Acum 2 saptamani am facut o calatorie de placere de 700 de km. Chiar m-am simtit excelent la volanul acestei masini.
Dane ai blocante pe masina sau te gandesti in viitor sa o dotezi cu asa ceva ?
Apropo de caini, piperul face minuni....
C a t a l i n
QUOTE(tavi_ro @ 12 Mar 2014, 21:31)
Ma bucur si ca Dacian apreciaza versiunea pe benzina pentru fiabilitate dar si pentru faptul ca problemele la acesta motorizare sunt aproape inexistente.
*




Așa coerență, mai rar!
tavi_ro
@C a t a l i n, multumesc pentru apreciere. Avand in vedere ca la ora asta corectitudinea lingvistiva este de maxima importanta te rog sa reformulezi exprimarea mea incoerenta. Asta daca ai priceput ceva din ea. Ai dreptate, undeva am pus ceva mai multe cuvinte decat trebuie.
Te rog sa ignori "dar si pentru faptul ca". Acu e mai bine ?
Dupa ce am scris mesajul am plecat sa imi aduc pustiul acasa, asa ca nu am mai avut timp sa recitesc "aberatiile" debitate.
Sper ca esti multumit acum.

Versiunea 1.
Ma bucur si ca Dacian apreciaza versiunea pe benzina pentru fiabilitate, problemele la acesta motorizare sunt aproape inexistente.
Versiunea2.
Ma bucur si ca Dacian apreciaza versiunea pe benzina pentru fiabilitate dar ma bucur si pentru faptul ca problemele la acesta motorizare sunt aproape inexistente.

E la alegere.
Daca doresti o exprimare si mai coerenta, "be my guest".
dacian ms
In legatura cu oprirea pasatului la 1900 de ture relatata de tavi_ro am avut aceeasi problema cu un duster dci. Acum doua saptamani am inchiriat un duster diesel pentru un test de o zi iar in 250 de km parcursi am patit de trei ori sa moara motorul in plin mers. Nu stiu daca motorul s-a oprit sau doar ceasurile de bord s-au "resetat" dar comportamentul a fost urmatorul: fara nici o semn prevestitor ceasurile de bord au cazut si s-au aprins toate luminitele, apoi dupa cateva secunde masina si-a revenit, luminitele s-au stins si turometrul a urcat ca si cum as fi pornit masina de la cheie. Eu nu am facut nimic, decat am apasat ambreiajul si am tras pe dreapta. Ultima data am apasat ambreiajul pana la repornire, apoi mi-am continuat drumul.
Masina avea 59.000 de km in regim de masina de inchiriat.

Referitor la plimbarea de ieri cu vitara pot spune ca am fost incantat de capabilitatile masinii si de forta imprimata de reductor. Bineinteles ca si aceasta masina are plusurile si minusurile sale. De exemplu, in materia confortului la drum este net inferioara dusterului. Masina tragea cu putere fara a se lasa impresionata de gropi pline cu noroi sau de urcari si coborari periculoase. Aici este important reductorul dar si cauciucurile deoarece era incaltata cu pneuri MT care arata ca pneurile de tractor.

Reductorul de pe vitara imprima mai multa forta decat vit.I a dusterului dar nu cu mult mai multa. As spune ca prima viteza a dusterului 4x4 se comporta cam undeva la mijloc intre 4x4 mare si 4x4 mic de pe o masina cu reductor, deci decent. Insa greutatea mai mica a vitarei si dimensiunile liliputane aduc un avantaj la mersul in teren accidentat si un mare dezavantaj in calatoriile lungi cu bagaje.
Si mai e un aspect: fiind o masina ieftina nu ne durea sufletul sa o frecam de crengi sau sa dam cu ea de pamant. Ma indoiesc, insa, ca daca era noua, cumparata cu 22.000 de dolari cat era valoarea sa acum 20 de ani ne mai dadea mana sa o frecam in halul asta.
Din experienta traita pot trage concluzia ca dusterul este o masina 2 in 1 si respecta caracteristicile acestei clasificari: este bunicica pe sosea fara a excela si e bunicica in off road tot fara a excela. Altfel spus, dusterul este un compromis reusit. Pentru cine vrea competitie si aventura extrema trebuie sa-si cumpere o masina dedicata.
Lipsa reductorului de pe duster nu e regretabila deoarece dotata cu asa ceva ne-ar fi impins la exagerari si mai mari respectiv la cheltuieli si pericole si mai mari. In aceasta privinta e de aplicat principiul de a ne intinde cat ne e plapuma.
adailton_ms
Salut,
Aseara am vrut sa incadrez Duster-ul in aceasta categorie, dar Daci mi-a luat-o inainte. Eu ma uitam la meciul Simonei Halep, care a realizat o performanta imensa!
Autoblocant mi-as pune undeva in viitor.....la toamna, dupa ce mai bibilesc cate ceva pe la ea
Referitor la anvelope, in off totdeauna MT. De preferat profil Simex. Am sofat pe un Samurai cu profil tracker dar m-am convins. De aici pleaca totul. In off trebuie sa ai toate lucrurile care trebuie sa te ajute 100% off. Acum sa pui Simex-uri pe Duster e aiurea. La fel intra in ecuatie eventualele zgaraieturi, busituri.
Cu alte cuvinte, trecand peste doza de subiectivism, Daci are dreptate!
Am un amic aici, are un Jimny superb preparat. Masina familiei un Suv. Nici nu concepe sa il scoata de pe sosea
dacian ms
Totusi sa nu cadem in extrema cealalta. Nici o exagerare nu e buna.
tavi_ro
Eu mi-am luat un SUV (crossover, conserva, sau cum vrei sa ii mai zici la Duster) tocmai ca sa pot sa mai si ies de pe sosea. Pentru mine cauciucurile originale de fabrica au fost foarte bune cu 2-3 exceptii unde aveam nevoie de un profil mai agresiv. In rest ma felicit ca nu am ajuns sa pun MT/Simex, kituri de inaltare, amortizoare (minune), oale modelate la cald sa incapa cauciucuri mai mari, race-chipuri sau mai stiu eu ce minuni. Cand ma gandesc la ambreiaje, volante si planetare ma ia cu ameteala.
Apropo cat costa o planetara de Vitara ?
PS: Crezi ca MT-urile puse pe duster fac bine la sanatate ? GXR-ul pentru mine a fost cel mai bun exemplu. La un moment dat vorbeam cu George si faceam de zor planuri pentru troliu si alte minuni.
Acum ma bucur ca au ramas in stadiu de proiect.

13 Mar 2014, 18:57:
O sa postez tot aici ca nu am chemare sa"poluez" inutil.

@Squirrel care e treaba cu "cactusu" ala? Are tractiune 2x4 sau ma rog 4x4 cand isi aduce aminte ?
Vad ca tot il "canti" ca face concurenta cu dusterul. Pot sa intreb la ce ?
Din cate am citit "Citroen prezinta noul C4 Cactus, un crossover de doar 965 Kg...." dar nu am gasit nimic de tractiune integrala.

QUOTE(C a t a l i n @ 9 Mar 2014, 20:30)
Să-mi aduci aminte să te bag de unde ai ieșit mâine.
*



Apreciez diacriticile, dar.."Quod erat demonstrandum".

PS: Gramatica nu a fost niciodata preferata mea dar totusi ma straduiesc sa respect "canoanele" limbii romane. Ziceai ceva de o "Barna" ?


C a t a l i n
god_hand.gif
tavi_ro
He he, se pare ca ai gasit-o mai repede decat mi-am inchipuit. Stima si respect.
Inca un PS:
Se pare ca de data asta am ajuns inaintea lui Jean-Claude Van Damme smile.gif.

http://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157641645246975/ sectiunea Balea Lac.

Citat din presa ...."Jean-Claude Van Damme a aterizat luni după amiază (10 martie 2014) cu elicopterul la Bâlea Lac "...

Pana la viitorul elicopter smile.gif e bun si dusterul.....

PPS: Dacian, chestia cu zgarietura (cu cheia/cuiul) e complicata si se lasa in general cu multi bani. Ca sa iasa cat mai bine se vopseste integral elemenul care a fost zgariat. Iar maroul ala metalizat chiar e problematic. Nu mai zic ca la vanzare/cumparare scade valoarea masinii prin faptul ca nu mai e vopseaua originala, si se considera ca a fost lovita....(asa am patit eu la la vanzarea passatului). "Naspa" treaba, imi pare rau. Multi "invidiosi" ca sa nu zic altfel mai sunt in lumea asta....
dacian ms
Nu sunt de acord cu tine tavi_ro: treaba de tinichigerie si vopsitorie este foarte complicata pentru noi dar e specializarea unor oameni care vad asa ceva zilnic. O zgarietura cu un cui fara deformarea tablei este caca maca pentru un profesionist.
Culoarea se scoate pe calculator se aplica se lacuieste si gata. Iar costurile sunt acoperite de CASCO. Nu vad nimic complicat in asta doar daca vrem neaparat sa ne facem probleme si sa ne perpelim degeaba zi si noapte.
Privitor la revanzare daca ne-am tot gandi la asta de cand cumparam masina apoi sigur nu ne-am bucura de ea: sa nu fumezi ca sa fie masina de nefumatori, sa nu scoti roata de rezerva pentru a te lauda cu ea impecabila, sa nu aiba nici o zgarietura deci sa ai grija de ea ca de ochii din cap. Unde mai e bucuria?
b76bgaarh
cactus e un pejos 2008.
are niste dotari f ciudate, una din ele este bancheta spate. daca era la dacia tipul ala de bancheta era de porc, mwe reno, lou cost etc.
tavi_ro
Era bine si daca in Ploiesti gaseam meseriasi atat de buni sa scoata zgarieturile fara sa vopseasca integral elementul zgariat. Am incercat sa vopsesc o portiune zgariata deasupra aripii spate la logan. 3 firme au refuzat vopsirea portiunii respective pe motiv ca oricat de bun ar fi calculatorul cu vopseaua nu iese cum trebuie. Si era Alb... Asa ca au vopsit toata aripa spate.
La passat iti garantez ca am apelat la o firma care se ocupa numai de vopsitorie, firma care o lauda toata lumea ca e super. Bineinteles ca au vopsit integral elementele afectate de zgarieturi, zgarieturi destul de fine. Pentru mine a iesit aproape perfect.. Totusi la vanzare cumparatorul a vazut imediat ce elemente au fost revopsite. Zicea ceva de cantitatea de granule metalizate din vopsea...
Passatul era negru metalizat.
Referitor la CASCO...acum, cu bazele de date comune, sistemul bonus-malus, nu sunt prea sigur ca e avantajos sa repari o zgarietura apeland la el.

Cred ca profesionistii de care vorbesti sunt destul de rari.....
Cat despre ravanzare, eu unul nu am chemare sa imi vand dusterul prea curand. Asa ca nici nu m-am straduit sa repar vopseaua zgariata, sau aripa spate care are o urma de bara in plus de la un binevoitor. Noroc ca e gri si nu prea se vede. Deocamdata fac socoteli cu GPL-uri...
IRONICK
QUOTE(tavi_ro @ 12 Mar 2014, 21:54)
Eu unul am condus si un Aro 4x4.
*
Ala l-a condus toata lumea, ma rog, de cateva generatii bune, nici numele nu le mai spune nimic.
tavi_ro
@dacian_ms se vede clar pe fata ta cat esti de dezamagit de benzinar. Cine te opreste sa o vinzi si sa cumperi un diesel FL ? Ca tot nu are moarte dupa spusele tale. Decat sa te complici cu GPL-uri si altele, nu se merita. Cum e Dane cu beculetele de avarie in bord ? Eu unul ma felicit de fiecare data pentru achizitie, mai ales ca acum ma pregatesc sa schimb distributia, ulei, consumabile, bujii la logan. Si in in 2-3 saptamani revizia de 2 ani de la duster.
Una peste alta, PLACEREA se plateste !!!!!!
Dane, fain cum se misca Vitara in balta smile.gif.

@IRONICK pacat de ARO. Aia masina de teren ROMANEASCA....

PS: @dacian_ms Bafta la vanzare smile.gif

klaus
Adevaru' ca nici nu se fisurau toate sudurile la aro, de la motorele silentioase si fara vibratii...
Si avea o cutie de viteze de vis, intra din prima...
Iar confortul, mercedes era pistol cu apa...
tavi_ro
Imi aduc aminte cu nostalgie, portiera legata cu sarma, cardanul niciodata centrat ca lumea, vibromasaj gratis, acu platesti banuti frumos pentru un asemenea serviciu. Confort, ce era ala? Dar merge belea prin garla incarcat cu saci de nisip/pietris...
Totusi cand am ramas intepenit in namol la Stanisoara cine mergea pe langa mine fara sa ii pese.....Un ARO incarcat cu lemne. Ba chiar posesorul zicea ca traseul e un pic mai greu....Acu ma intreb ce intelegea el la un traseu cu adevarat "GREU".
klaus
Cand dacia era 80.000 lei, un aro era 200.000 lei. Daca iei o dacie acum la 10.000 euro, asta inseamna ca aro ar fi trebuit sa fie 25.000 euro. Cam la banii aia iei acum un hilux, care ar cam da multa rusine lu' aro.
Asta cu idealizarea unui trecut "de aur" ne-ar putea aduce la dorinta de a calari caii lui burebista, ca masinile astea de acum sunt niste junghiuri.
tavi_ro
Din pacate masinile actuale lasa cam mult de dorit in privinta fiabilitatii. Iar de "trecutul de aur" nu vreau sa mai imi aduc aminte. Totusi avea si unele parti bune. Mai ales prin 78. Iar hilux-ul e masina. Chiar imi place in mod deosebit dar din pacate casa mea de vara e la....bloc.
Apropo ARO-ul ala de la Stanisoara era un 330.
Daca mai cresc mult preturile la combustibili s-ar putea sa ne intoarcem si la ceva atelaje hipo. Mai ales ca la nea "Calu" nu ii pica injectoarele.
dacian ms
QUOTE(tavi_ro @ 18 Mar 2014, 23:16)
@dacian_ms se vede clar pe fata ta cat esti de dezamagit de benzinar. Cine te opreste sa o vinzi si sa cumperi un diesel FL ?  Ca tot nu are moarte dupa spusele tale. Decat sa te complici cu GPL-uri si altele, nu se merita. Cum e Dane cu beculetele de avarie in bord ? Eu unul ma felicit de fiecare data pentru achizitie, mai ales ca acum ma pregatesc sa schimb distributia, ulei, consumabile, bujii la logan. Si in in 2-3 saptamani revizia de 2 ani de la duster.
Una peste alta, PLACEREA se plateste !!!!!!
Dane, fain cum se misca Vitara in balta smile.gif.
PS: @dacian_ms Bafta la vanzare smile.gif
*



In filmuletul de pe forumduster am spus o gramada de prostii. Oricum filmarea e veche iar de atunci am reusit sa fac o comparatie intre cele doua motorizari, nu din auzite sau din fise tehnice ci incercandu-le personal. In urma comparatiei eu raman benzinar. Iar FL imi place mai putin decat veche varianta.
Dusterul a avut un comportament exceptional in teren inclusiv in traversarea baltilor sau coborarea in cap pe noroaie. In filmulet nu am putut sa fiu foarte elegant din doua motive: am vrut sa iau balta pe la mijloc sa fac o baie totala si din cauza cauciucurilor de vara cu care sunt echipat si care m-au obligat sa imi iau avant.
adailton_ms
@tavi, intr-adevar am avut in acesti 3 ani anumiti martori aprinsi la bord pentru defectiuni, pe care doar soft-ul de pe masina si le-a inchipuit ca le-as avea...smile.gif, dar masina a functionat ireprosabil.
Pe moment m-au bagat intr-o stare de disconfort pshic, dar apoi am reusit sa le ignor.
Au fost 3-4 episoade, dar repet, si nu o spun, doar sa contrazic lumea, sunt foarte multumit de masina mea, pentru simplu fapt ca functioneaza bine si ma multumeste.
Am fost foarte multumit si de vechiul Logan, 1.4 mpi, dar Duster-ul, eu il percep ca o evolutie in gama Dacia.
@dacian, tu ai trecut exceptional prin aceea balta, adaptandu-te perfect la ce dotari aveai. Cu anvelopele M+S, tata le zice "ca fundul copilului" nu aveai alta sansa. Ai vazut si simtit bine, ca in momentul cand ai dat de pragul de namol, de la iesire, masina a intampinat rezistenta, dar a iesit.
Imchipuie-ti ce s-ar fi intamplat cu anvelope AT/MT....parfum....
Micile placeri ale vietii, pot fi satisfacute elegant si cu Duster 4x4, indiferent de motorizare, cu toate ca, dupa, daca se intampla ceva, fericirea moare subit, aici incluzand si o simpla alterare a lacului de pe vopsea.
Asa ca, va las pe voi sa hotarati, in ce masura si pana unde(nivel) faceti off-road cu masina familiei. Pentru ca Duster-ul poate!
IRONICK
QUOTE(dacian ms @ 19 Mar 2014, 06:48)
Dusterul a avut un comportament exceptional in teren
*



Daca Dusterul construit din piese dubioase si subdimensionatare are un comportament exceptional, oare o masina este racheta?
dacian ms
QUOTE(IRONICK @ 19 Mar 2014, 10:04)
Daca Dusterul construit din piese dubioase si subdimensionatare are un comportament exceptional, oare o masina este racheta?
*



O masina asa cum spui construita din piese de calitate si dimensionata perfect va avea, de asemenea, un comportament exceptional.
tavi_ro
Dan, pe mine tocmai acesti senzori aprinsi mai mult sau mai putin aiurea imi strica cheful si increderea in masina. Eu fac acum 2 ani si pot sa zic ca psihicul meu e foarte incantat si linistit.
Referitor la anvelope. Daca pui AT/MT mai devreme sau mai tarziu o sa cotizezi. Multi care au facut pe zmeii regreta acum. Unii recunosc cinstit altii "se fac ca ploua". Dusteru, da poate. Cu cat "poate" mai mult cu atat si buzunarul tau se va subtia. Incepand cu un set de AT-uri care costa undeva pe la 25 mil setul, daca nu ma insel.
Dusterul are anumite componente subdimensionate, incepand cu Haldexul care decupleaza la solicitari mai mari, cu ambreiajul care nu duce AT-urile mai ales la benzinar, dar si la diesel unde pleaca cu volanta cu tot. NU mai zic de MT-uri. Din cate stiu un coleg de forum avea cauciucuri normale si tot a picat ambreiajul.

Asta e doar parerea mea. Avand aceasta parere m-am ferit de comportamente kamikaze, de fortat masina sau dat de pamant cu ea. Asa ca pana acum a mers impecabil.

PS: Uneori parfumul ala poate sa miroasa a sconcs....
PSS: Dacian ai grija de radiatorul de la clima. E destul de scumpa distractia daca il demolezi.
dacian ms
tavi_ro este o utopie sa crezi ca dupa ce faci off road (cu orice tip de masina) nu te alegi cu pagube mai mici sau mai mari. Saptamana trecuta un maestru al genului ne explica (mie si lui Dan) ca daca vrem off road trebuie sa ne gandim ca de regula la iesirea din padure vom intra in atelier. Cu toate masinile se intampla la fel. Diferenta este facuta de costurile reparatiilor. E firesc deci ca masinile mai vechi si care au piese ieftine sa fie preferate in domeniu. Nu pentru ca sunt mai bune sau ca trag mai tare (orice cojoc isi are acul lui) ci pentru ca se repara mai ieftin. Vorbim aici de masinile care au cam aceleasi dotari la capitolul transmisie, cauciucuri etc.
Astfel, vitara lui dan este mai buna in off roadul asta duminical pe care il practicam noi, decat dusterul pentru ca el isi permite sa schimbe ieftin piese. Atat! In rest si planetarele lui se rup si amortizoarele lui se strica si motorul lui scoate aburi cand da cu botul in noroi. Normal ca dusterul se strica mai repede pentru ca are aer conditionat, o gramada de senzori, cuplj electromagnetic etc. Dar toate acestea nu le are degeaba pentru ca ne bucuram si de avantaje. Una e sa faci un drum cu dusterul si sa ai confortul suspensiei fine, a directiei bune, a franelor cu abs, a lipsei zdranganiturilor si alta e sa te parcurgi un drum de padure zgaltait din toate incheieturile, agatat in disperare de un suport pe care daca-l scapi sari din scaun. Fiecare lucru are avantajele si dezavantajele sale.

Am observat ca exista doua feluri de a iesi cu masina in natura.
I. Plimbarea in natura. Viteza mica, alegi trasee mai line, ocolesti gropile, te opresti pentru o gura de aer curat in liniste, faci poze, observi animale, vezi oameni la camp etc etc. Aici dusterul e foarte bun.

II. Off roadul in acceptiunea asta pe care o subantelegem toti. Aceasta ocupatie poate fi definita ca arta de a-ti distruge masina dand cu ea, permanent si salbatic, de pamant. Aici nu mai e loc de admirat privelistile deoarece se desfasoara, de regula, in goana mare, cu atentie la gropile cele mai adanci pentru a nu scapa cumva vreuna neluata la puricat. De asemenea se urca in modul cel mai de neinteles pentru mine pe cele mai mari si mai alunecoase rampe numai de dragul turarii motorului si de incercare a limitelor masinii. Daca se strica ceva se va rade din inima. Pilotul se simte ca un cuceritor si nimic din ce e groapa nu va scapa neinvadata. E o ocupatie pe care nu o gust deloc si la care Dusterul nu se califica deoarece costa foarte mult sa il prepari si sa il repari.

In legatura cu piesele subdimensionate: e posibil sa fie asa. Dar cine este acel cu adevarat competent care sa ne arate ca ambreajul este subdimensionat sau haldexul este subdimensionat sau altele sunt subdimensionate. Caci asa o vorba aruncata pe forum intre amatori si uneori rauvoitori nu are nici o valoare.

Cred ca fiecare trebuie sa stie ce masina are si la ce e bine sa o foloseasca: daca ai duster plimba-te si bucura-te daca ai Samurai da cu el de pamant deoarece plimbarea oricum bine nu o sa-ti faca.
tavi_ro
QUOTE(dacian ms @ 19 Mar 2014, 14:34)
I. Plimbarea in natura. Viteza mica, alegi trasee mai line, ocolesti gropile, te opresti pentru o gura de aer curat in liniste, faci poze, observi animale, vezi oameni la camp etc etc. Aici dusterul e foarte bun.
*


Aici ma incadrez eu.

QUOTE(dacian ms @ 19 Mar 2014, 14:34)
In legatura cu piesele subdimensionate: e posibil sa fie asa. Dar cine este acel cu adevarat competent care sa ne arate ca ambreajul este subdimensionat sau haldexul este subdimensionat sau altele sunt subdimensionate. Caci asa o vorba aruncata pe forum intre amatori si uneori rauvoitori nu are nici o valoare.
*



Aici nu e vorba de competenta, experienta posesorilor de duster a demonstrat cele afirmate. Piesele sunt calculate pentru off-road-ul de la punctul 1. Daca treci la punctul 2 cedeaza. Acest fapt a fost demonstrat din plin.

Eu unul comentez asa cum simt eu la adresa dusterului/dacia fara rautate. Poate ca am mai facut si ceva afirmatii acide la adresa anumitor persoane "dragi" mie, dar aia e alta poveste.
Asa cum zicea si Jay, fiecare e liber sa aseze vorbele mele unde considera sau sa la puna alaturi de hartia igienica.
dacian ms
QUOTE(tavi_ro @ 19 Mar 2014, 16:23)
Eu unul comentez asa cum simt eu la adresa dusterului/dacia fara rautate. Poate ca am mai facut si ceva afirmatii acide la adresa anumitor persoane "dragi" mie, dar aia e alta poveste.
*



Nu ma refeream la tine ci la cei ce critica masina doar de dragul de a critica masina si in special pentru ca e dacie. In privinta relatiilor dintre tine si "altii" nu ma bag, e problema voastra cu toate ca regret ca nu esti printre noi la intalniri deoarece cred ca ai da un plus de valoare grupului. Dar poate se va rezolva pe viitor.

In privinta subdimensionarii cu cat ma gandesc mai mult mi se pare o prostie tot mai evidenta. Transmisia a fost luata de la nissan. Dar e subdimensionata pentru o masina care in afara de faptul ca arata mai umflata nu e mai grea decat un logan. Altfel spus, e perfecta pt un nissan dar e subdimensionat pentru un duster. Sau ambreiajul la fel. Eu cred ca toate astea formeaza un fel de folclor antidacia. E adevarat ca nimeni nu e profet in tara sa si asta se aplica din plin acestei marci de masini la noi.

Bineinteles ca pentru competitii oficiale sau neoficiale cum e chinuitul de unul singur sau in gasca a masinii, nu ai ce cauta multa vreme cu suspensii, planetare, cauciucuri etc care se gasesc montate pe masini din fabrica. Orice off roader isi prepara masina incepand de la suspensie, la directie, la transmisie. Mai nimic din ce vad in padure nu e de serie. Totul e modificat.
Dar dusterul nu e facut pentru asa ceva. Aici nu masina greseste ci proprietarul. Greseste deoarece crede ca un idiot in marketingul dacia (toti producatorii exagereaza pana la dementa: vezi audi pe partia de ski, vezi nissan sarind de la etaj etc) isi inchipuie ca isi cumpara un off road si dau cu el de pamant. Apoi merge mai departe si exagereaza. Si pe urma cand se rupe ceva vin criticii si datatorii din gura degeaba si incep sa rada de pe margine.

Aseara, in padure unde am fost pentru ultima data si doar din curiozitate am incercat niste trasee, Dan imi spunea foarte intelept (dupa ce a condus benzinara mea si a fost incantat) ca dusterul pacatuieste prin faptul ca poate prea mult pentru un proprietar care nu se stie stapani si in cele din urma cedeaza.

Din ciclul ne-am cumparat barca cu vasle hai sa traversam oceanul.

In concluzie pledez pentru faptul ca nu trebuie sa vorbim de o subdimensionare a pieselor de duster ci mai bine de o subdimensionare a intelegerii unor proprietari.
IRONICK
QUOTE(dacian ms @ 19 Mar 2014, 13:34)
In legatura cu piesele subdimensionate: e posibil sa fie asa. Dar cine este acel cu adevarat competent care sa ne arate ca ambreajul este subdimensionat sau haldexul este subdimensionat sau altele sunt subdimensionate. Caci asa o vorba aruncata pe forum intre amatori si uneori rauvoitori nu are nici o valoare.
*

Dragilor, Dusterul are probleme mai mari pe care Logan-ul nu le are. Si Loganul are destule, multe vin din urma la peste 100.000km. Din cauza asta va ziceam sa nu discutati de fiabilitate la 20.000km ... care deja le are.
Va mertati soarta, cu tot cu Dan inteleptul.
ge0
Buna seara.
Doresc sa schimb Dacia veche,1310 cu o masina noua,prin programul rabla,daca am noroc.
Care dintre masini ar fi mai buna?
Duster 2x4 benzina,Logan benzina sau sandero benzina?
Duster sau Captur?Este pentru sotia mea.
Cu stima.
klaus
daca intra si captur in posibilitati, nu inteleg de ce mai sunt si celelalte.
Plus ca la pretul de captur (vreo 13k euro) sunt multe alte variante mai bune calitativ decat dacia (captur, polo, fabia, fiesta, 2008 etc)
tavi_ro
Avand in vedere preturile la combustibil de la 1 aprilie as opta pentru o masina cu consum redus gen Captur. In plus are si 5 stele. Dusterul in oras consuma destul de mult. Dar daca doamna prefera iesirile dese in natura merita. Recomandat ar fi un 4x4.
C a t a l i n
Da, clar 4x4 că doamna preferă ieșirile dese în natură!

coffee_spitsk.gif
tavi_ro
@C a t a l i n
A mea nevasta e foarte incantata de iesirile in natura. Si de cand am luat dusterul chiar am batut recordurile de iesiri pe coclauri. Iar 4x4 asa cum e el chiar a mers bine pe marea majoritate a drumurilor asa zise off. Nu mai zic ca atunci cand din diverse motive de stationare a loganului conduce dusterul fara nici un fel de probleme. Asa ca nu inteleg ce ai cu dusterul si cu 4x4 vis-a-vis de partea feminina.
Poti sa tii cont ca am loganul de 8 ani dar nu am "batut" atatea drumuri ca in ultimii 2 ani cu dusterul, drumuri pentru placerea mea proprie si a familiei.
klaus
Probabil pleaca de la premisa rezultata din experienta de viata ca femeile nu sunt innebunite dupa condusul de masini 4x4 pe coclauri, tot asa cum barbatii nu se dau in vant dupa activitati de crosetare de mileuri.
tavi_ro
Eu unul am constatat ca anumite femei apreciaza mult o tractiune integrala chiar daca nu a auzit in viata ei de blocante, lock, auto, haldex, etc. Dar sunt foarte multumite cand descopera ca au un buton cu care comuta tractiunea integrala si iarna cel putin cand majoritatea isi tin masinile acasa merg fara probleme prin oras. E doar un exemplu. La mine cel putin nevestei prea putin ii pasa de integrala mea de pe duster. E multumita ca are aderenta mai buna, o pozitie mai inalta la volan si cam atat. Si foarte multumita ca datorita dusterului o duc atat de des in locuri faine.
Eu cel putin pentru o femeie vad o masina micuta, 2x4, cu consum mic, si stelute multe. Care incape bine in parcarile de supermarket smile.gif.
Culmea e ca vad din ce in ce mai multe femei la volanul unor masini pe langa care dusterul pare mic si amarat.
C a t a l i n
Ca cum ar veni, femeile mai nou renunță la pantofii cu toc și umblă vara în bocanci, să nu cumva să piardă aderența...
tavi_ro
Eu cel putin am impresia ca femeile cu posibilitati au trecut cam toate la suvuri. Din alea cu integrala. Oare de ce barbatii suspina cand vad ce trece pe langa ei ?
Eu unul am vazut barbati care au facut cadou nevestei (de ziua ei) masini cu sasiu rigid pentru o protectie mai buna....
C a t a l i n
Nu alea cu posibilități și nu la integrale. Cât despre motive, n-au legătură cu ieșirile dese în natură sau aderența...
tavi_ro
Fiecare are motivele lui pentru o masina cu sau fara integrala, mai mare sau mai mica. Sunt intr-adevar putine femei care doresc o masina puternica cu integrala care sa iasa in natura de placere. Dar sunt destule care au job-uri care necesita acesarea unor drumuri unde integrala e binevenita. Sau pur si simplu au casa de vacanta undeva unde nu ajungi cu o masina obisnuita.
Crezi ca eu am luat masina cu integrala doar ca sa ies in natura mai des ? Mergea si loganul foarte bine. Am luat dusterul pentru multe motive, inclusiv iesirea din parcare iarna.
C a t a l i n
Casă de vacanță și Duster. rolleyes.gif
tavi_ro
Da, merge foarte bine, o casa de vacanta poate sa insemne si o cabana micuta, nu neaparat ditamai palatu. Bineinteles cine are posibilitati are Vila si ML.
ge0
Stimati domni,doamna mea nu ar schimba nici dacia veche...
Eu nu sunt sofer si nici nu ma intereseaza sa devin.
Ma gandeam la Duster pentru ca are garda inalta,si drumurile din cartierul meu sunt sparte.Pe litoral zapada mare...mai rarsi sunt patru masini pe toata strada.Daca e zapada,doamna mea nu iese nici cu tancul.Pur si simplu ia autobuzul.
Pun langa Duster si Suzuki SX4 la o oferta pana in 11k euro.
Un consum bun...noul Peugeot 308,dar garda cam mica.

19 Mar 2014, 22:59:
Duster standard - 11k euro
Captur standard - 12,4k
Suzuki SX4 - 10,35k
Sandero - 7,08k
dacian ms
Decat un duster standard la 11000 euro care este un benzinar 4x2 chel mai bine un sandero stepway.
Parerea mea ca singurul duster care merita luat pentru a fi masina de familie este laureatul.
ge0
Adaug varianta cu aer conditionat pentru
Duster Ambiance 1.6 16V 105 CP 4x2
Pret recomandat
13.340,00 CU TVA

Dacia Sandero Stepway
0.9 TCe 90CP Stepway Benzina / Manuală 90 CP / 135 Nm 11.100
Dacia Sandero Stepway
1.5 dCi 90CP Stepway Diesel / Manuală 90 CP / 220 Nm 12.500


IRONICK
QUOTE(tavi_ro @ 19 Mar 2014, 21:09)
Bineinteles cine are posibilitati are Vila si ML.
*


Si plangaciosii stau pe forum si isi lauda cazanul. Iar daca cineva zice de el ceva, clar, sunt rautati. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.