Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Duster sau mai bine alta masina
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40
asgard1955
Treaba e simpla, eu ajung unde ajunge cineva cu passatul chiar daca mai tarziu si mai inconfortabil, dar cineva cu passatul unde ajung eu nu va ajunge niciodata. Din ce situatii ma scos dusterul si asta fara sa le caut cu lumanarea nu ieseam cu o masina gen passat niciodata.
tavi_ro
Normal ca e o aberatie sa compari un passat cu dusterul. Nu cred ca o sa ajunga dacia cu masinile sale asa zise low-cost la calitatea si dotarile unei masini hai sa nu zicem de lux. Nu compar garda sau puterea motorului sau calitatea tablei, vopselei, asistarile pe tractiune, siguranta sau aerodinamica masinii. Compar o insonorizare care se putea face mai buna la duster, un confort marit, o pozitie la volan mai buna, o aerodinamica mai de calitate, poate si o servodirectie mai usoara. Si poate o fiabilitate mai mare. Deja la 1 an de zile suspensia s-a lasat atat de mult incat in momentul in care "sari" peste bumpere ai senzatia ca ai lovit cu scutul de ele. Consider ca dusterul este un SUV sau hai sa zicem crossover si nu o "caruta" scumpa. Privesc cu multa intelegere dusterul, si imi dau seama ca se putea mai bine la acelas pret (de ce unii considera ca 17 mii de euro -pentru benzinarul meu - e un pret mic asta ma depaseste) .
O comparatie mai apropiata pot sa o fac cu loganu din dotare. Care saracu are o servodirectie mai buna, un confort la volan mai fain, frane mai eficiente, consumul mai decent. Si sigur ajungeam cu el in aceleasi locuri in care am ajuns cu dusterul cu o singura exceptie.

In viitor, cel mai probabil va fi tot un 4x4. Si tot cu o garda inalta. Si sigur va fi bine insonorizata. Si cu un scaun in care sa ma simt excelent. Daca dacia se agita si va renunta la stilul asta spartan sunt sanse sa fie tot marca Dacia. Daca nu, oricum concurenta vine tare din urma la nivel de preturi la SUV-uri.

@asgard1955. Tot la fel de bina poate sa zica si un posesor de passat, nu o sa ajungi niciodata la 200km/h pe cruise control, sa vorbesti cu persoana din spate fara probleme de "sonor", pe o autostrada fara limite de viteze. Si nu cred ca se baga nimeni in noroaie cu passat-ul ca sa aiba probleme. Sunt clase complet diferite de masini, eu fac comparatie la nivel de confort, scaune si alte balarii.
arab
Duster-ul,in aceeasi bani,putea totusi oferi mai mult confort interior si dotari minimale mai bune!Exemplul cel mai banal si nu singurul:termometrul de bord...era chiar asa scump,oare?Sa mai zic de scaune,sub un Fiat Albea ca si confort,am avut si asa ceva si e o diferenta neta!Sa mai zic de senzori de lumina sau ploaie...e deja un lux,se pare,la Dacia. sad.gif

Sa nu mai reiau capitolul submotorizararii mad.gif ...!In comparatie cu Loganul,am observat si eu ca frana de serviciu e mai putin ferma!
asgard1955
Multe se puteau face la duster mai bine, dar ei sunt capitalisti si daca economisesc intr-un loc 1 eur la sute de mii de unitati vandute se aduna. Pe ei ii intereseaza doar banii si sa vanda atat.
arab
Toti producatorii auto si nu numai sunt capitalisti si vizeaza profitul,cat mai mare,insa parca la Duster s-au cam adunat zgarceniile toate,culmea,masina vanzandu-se inca foarte bine.Din informatiile de presa,nici macar versiunea facelift nu aduce mare lucru,din pacate...cosmetica la greu si atat!
2012
Dar pot pune problema si altfel: cheltuiesc acel 1euro, si-i cer clientului 3 euro pe optiunea 'termometru'. Crezi ca-mi scad atunci vanzarile?
arab
Asta ar confirma zgarcenia...culmea ei!Corect era sa fie inclus in pret,nici asa nu scadeau vanzarile,ci din contra si exemplele ar putea continua la greu!

Asa...pe caldurile si gerurile de la noi,da omu' banii sa isi ia termometru la masina,macar in interior,ca ala de indica si exteriorul e scump deja si nu merita efortul financiar. biggrin.gif
2012
Pe ce lume traiesti? Ce are de-a face zgarcenia sau darnicia cu activitatea economica?

Tu vrei termometru la acelasi pret, nu? Ala nu vine din cer, cineva il gandeste, il face, il monteaza, etc. deci costa. Ca sa fie in acelasi pret pentru tine, cumparator, inseamna 1euro mai putin pentru mine, vanzator.
arab
...traiesc in Romania! tongue.gif mad.gif


Cine vrea sa vanda mai mult si pe o perioada mai lunga,e nevoit sa includa in pret si dotari banale,ca un termometru-ca ne tot legam de el.Ala se cumpara ieftin la serii mari si nu costa nici montajul prea mult,asta-i culmea!In final da bine asupra masinii,zic eu!


BTW...nu citesti presa,zilnic?ai vazut cu ce cifre de vanzare se "lauda" producatorii?Unii chiar au masini superioare,Dacia-Duster!
iulian_1976
Faptul ca Renault a pus pe Duster un sistem Haldex,a facut-o nu cu mare darnicie,a trebuit sa loveasca in stanga si in dreapta la dotari altfel depasea 20 de mii de euro,plus ca a luat si o parte din clientii lui Qashqai ...cineva,trebuie sa plateasca smile.gif

Daca accepti ca este o masina facuta din zgarcenie cu ochii pe cost de prod. este chiar ok,o experienta buna.

Pentru cine cunoaste cum este construit Dci-ul ,injectoarele,rampa,pompa de injectie;nu are cum sa fie fiabil insa cand functioneaza are un consum impresionant,
cuplu foarte bun/turatie (copiat in parte sistemul si de marcile germane) si silentios.

....oricum dci-ul acopera lejer ,garantia data de producator ,deci unde e problema ?
poate erau asteptarile mai mari smile.gif
arab
Eu am benzinar si numai 4X2 si ma uit la "chelia" din interior!Motorul vine de pe Logan 1.6,nu prea vad diferenta de pret in plus,doar forma si garda la sol. tongue.gif Am un Laureate!
tavi_ro
Un mini-concediu de 5 zile. Plecarea a fost dificila, am pierdut cam 1h pana am reusit sa ies din oras spre autostrada A3, centura blocata, cozi interminabile. Pe centura Bucuresti-ului povestea s-a repetat. Trafic nebun. Daca intram pe A2 prin Slobozia eram mult mai castigat.
Am traversat Dunarea la Calarasi cu bacul. De aici am vizitat Manastirea Dervent, Manastirea Pestera Sfantul Andrei, ruinele de la Adamclisi, dar si monumentul Tropaeum Traiani. Tot la capitolul manastiri intra si Manastirea Sfanta Maria din Techirghiol. Ceva off-road in jurul lacului Techirghiol, pana la un dig pe care era accesul interzis. In rest cazare in Eforie Nord, statiune destul de linistita dupa parerea mea, soare, mare si plimbari pe faleza.
La intoarcere, coada la taxare pe autostrada de 1/2km. Drumul de data asta a fost Eforie Nord-A2-Slobozia-Urziceni-Ploiesti, timp total 3h si jumatate. Super decent. Viteza pe autostrada constant 120km/h, cu reprize scurte pana la 150km/h. In rest localitati 50-70, in afara 90-130. Consum mediu la aprox 700km a fost de 9.5, AC-ul a mers in permanenta. Raman la parerea ca Duster se potriveste cu autostrada ca "nuca in perete". Oricum am vazut un numar foarte mic din acesta categorie de "SUV"-uri pe autostrada. Totusi pe bac in spatele meu cine era? Un benzinar...


http://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634314669375/
tag21
Da' te plimbi dom'le nu gluma ! hehehe ... biggrin.gif ..... lasa ca e bine, cum se spune .... nu rata momentul smile.gif ..... ai dreptate cu autostrada si Dusterul, la felul cum se potrivesc ele icon_mrgreen.gif ......... cind plec la drumuri lungi prefer micuta Corolla , e cu totul alt feeling, stiu ...... iar consumul este si el pe masura, adica : minuscul biggrin.gif

totusi ......... iarna, zapada, sau vara/iarna cu gropi, drumuri proaste, ploi torentiale, vizibilitate redusa, trafic prost/greu unde mai poti sa o scurtezi pe o "aratura" ceva ...... Dusterul e priceless biggrin.gif

Asa ca .... fiecare cu plusurile si minusurile sale ....

Drumuri bune tuturor !
arab
Cred ca nu sunt singurul ce-am observat urmatorul neajuns-sa-i zic!Pe timp de ploaie intensa,carosabil plin cu apa-5-10cm,alte drumuri cu balti mari,daca circuli cu Duster-ul,apa sare puternic de la rotile din fata,direct pe parbriz,ca o panza,nu mai vezi absolut nimic,trebuie sa incetinesti brusc,chiar sa opresti!Nu am mai intalnit fenomenul la alte marci! mad.gif
jay333
Nu esti singurul si fenomenul nu e prezent numai la duster. In general la masinile cu rotile amplasate mult in fata este prezent fenomenul.
arab
Aha...eu zic ca mai conteaza si garda la sol si decuparea(forma) aripilor fata,a spoilerului!Oricum e nasol rau fenomenul,in concluzie pentru evitarea oricarui eveniment in trafic,ocoliti baltile si zonele mari de pe carosabil acoperite cu apa...doar aveti SUV,ce naiba! mad.gif


Loganul nu prea sufera de "boala" asta,oricum puteau lucra mai bine la acest aspect,producatorii!
asgard1955
Ai incercat sa pui aparatori de noroi pe fata si spate? Dusterul de felul lui se stropeste ca porcul.
arab
Nu...si nu cred sa se remedieze astfel problema!Apa vine din fata si din lateral! smile.gif ohmy.gif
tavi_ro
Cand am fost in Obarsia Lotrului am reusit sa imi ies din pepeni din cauza apei aruncate pe parbriz. Cum incerca sotia sa faca cate o poza (prin parbriz) hop si apa cu noroi. Si baltile erau chiar mici. Opreste, curata parbrizul, porneste mai departe, iar 1 km, iar noroi, si tot asa. Pana la urma am renuntat.

Sambata o mica plimbare, tot la Cabana Ciucas, cu ganduri marete. Am lasat de data asta masina la fantana (cruce), mai ales ca cerul era cam innorat. De aici am urcat pe jos pana la cabana si de acolo pana in Varful Ciucas. Traseul este un pic dificil dar nu exagerat. Peisajele sunt de exceptie.
Durata a fost cam de 5 ore dus-intors cu o scurta pauza de masa. La intoarcere in apropiere de cabana a inceput sa ploua. Destul de dificil si de mers pe jos, pe drumul forestier, deoarece aluneca la greu. Singura masina care a trecut pe langa noi (la vale, prin ploaie) a fost un Hilux dotat cu MT-uri.
Din pacate pozele nu pot sa reflecte frumusetea si maretia locurilor. Sper sa va placa si sa va indemne la drum smile.gif.

http://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634419804469/


PS: consumul Ploiesti - Fantana PROF NICOLAE IOAN si retur 7.5l/100.

LE: @tag21 e fain sa ai 2 masini de clase diferite, sa ai timpul si posibilitatile sa le folosesti pe amandoua in calatorii de placere.
Drumuri faine cat mai multe.

Un coleg m-a intrebat azi ce SUV sa ii recomand, vine de pe un 407 "Full Option ".
Duster sau mai bine alta masina ? Ce parere aveti ?
Bicicleta galbena
Multumim Tavi pt poze. Oare cat am castiga, ca tara, daca am sti sa ne promovam turismul montan asa cum isi promoveaza turcii sau grecii litoralul? Miliarde, stiu, dar cate?
Iszy
Duster sau mai bine alta masina? DUSTER!
..., povesti, povestiri, pareri, ganduri:

Aceasta intrebare, parerea mea personala, face parte din ciclul ' hai sa plingem unii pe umarul celorlalti '. Niciodata.
Plec de la exemplul TURC. De fapt, peste tot, prima data s-a creat ceva si pe urma s-a PROMOVAT. Turcii au crat niste bantustane turistice unde industria turistica zburda. Inafara de bantustan....mai slabuc.
Turismul montanla noi. Nu se pot crea bantustane deoarece zona este locuita, mai au nevoie oamenii de lemne, mai strica drumurile, mai uita cite o vaca ici colea, o potcoava un cui de potcoava, casele sunt unele si altele .... si asa mai departe. Sa nu va las cu ochii in ceata, ar trebui ridicat nivelul de cultura, trai si civilizatie a celor care locuiesc in zonele montane macar la nivelul Austriei si pe urma am avea ce PROMOVA un turism montan care, ar zburda si de o parte se de cealalta parte a Carpatilor.

Love!
tavi_ro
Sry @Iszy, dar nu pot sa ii recomand colegului Dusterul. Chiar daca imi place atat de mult aceasta masina (conteaza in proportie mare faptul ca motorizarea este pe benzina) imi dau foarte bine seama ca este un LOGAN inaltat si "cracanat", cu un 4x4 care de fapt este un 2x4, cu un reductor "preistoric" si o trepta de viteza lipsa, un CX de neinvidiat. Si cu un design care cam lasa de dorit.
Pentru mine acum este o masina care ma duce de la A la B si cam atat. Si in care am incredere 100/100. Confortul s-a cam dus la naiba dar asta conteaza mai putin. Pentru o persoana care vine de pe dacia clasica sau Logan e un pas mare inainte chiar daca distractia e cam scumpa. Pentru restu' nu sunt chiar sigur ca "gusta" lipsa sistemelor moderne, zgomotul mare la viteze ridicate, etc.

Sper ca Dacia sa scoata un facelift care sa remedieze aceste neajunsuri. Si da vrem termometru si scaun cu reglaj lombar, si ce mai contin SUV-urile moderne, chiar daca la optionale. Ca a trecut epoca carutei !!

Despre bantustan nu am inteles prea bine si dex-ul m-a facut "piftie" de data asta.

Deocamdata nivelul de cultura lasa de dorit si la "ses" asa ca mai e mult pana la munte.

Duster sau mai bine alta masina ? ..Chiar e o intrebare grea !!!
Iszy
Pai parerea asta, a ta o cunoastem, ai subliniat-o in repetate rinduri, doritorii pot sa se documenteze din mesajele tale din amonte. Probabil colegul i-ti va aprecia sinceritatea izvorita din asteptarile si impresiile tale personale.

Bantustan - zone delimitate de viata pentru imigrantii marilor aglomerari urbane, se pracctica pe vremea Apartheidului in Africa de Sud pentru populatia de culoare.

Inca o stire in iunie cea mai vinduta marca pentru persoane fizice in Ungaria a fost Dacia cu 2 virfuri Sandero si Duster.


tavi_ro
QUOTE(Iszy @ 3 Jul 2013, 21:52)
Pai parerea asta, a ta o cunoastem, ai subliniat-o in repetate rinduri, doritorii pot sa se documenteze din mesajele tale din amonte. Probabil colegul i-ti va aprecia sinceritatea izvorita din asteptarile si impresiile tale personale.

Bantustan - zone delimitate de viata pentru imigrantii marilor aglomerari urbane, se pracctica pe vremea Apartheidului in Africa de Sud pentru populatia de culoare.

Inca o stire in iunie cea mai vinduta marca pentru persoane fizice in Ungaria a fost Dacia cu 2 virfuri Sandero si Duster.
*



Multumesc pentru precizari, sincer ma bucur ca Dacia are asemenea cote de piata, si ca o gramada de banuti intra in buzunare producatorului autohton (oare asa e ? ).
Colegul deocamdata studiaza SUV-uri cu preturi apropiate de dusterici.Sunt destule oferte bune, si chiar apreciaza sinceritatea mea. Si a colegilor care au in dotare acest model si care sunt la fel de multumiti de prestatiile masinii ca mine...
Ma intreb de ce unul din ei regreta fostul matiz ?
Apropo de vanzari, dealerul de la care am luat masina se plangea ca la sfarsitul lui aprilie vanduse abia un dusterici 2x4 pe anul 2013. Sa fie efectul Rablei sau .....pretul...sau...???
Iar eu ma uit la un vecin cu o Vitara, dotata cu MT-uri si 2 schimbatoare de viteze din care unul cu 4 pozitii pt off-road, care o parcheaza langa mine. Motor de 1.6 benzina, reductor, etc...
Dar cum eu cu sunt "paralel" cu off-road-ul ma bucur ca am dusterici si cauciucuri de oras......

Poate sunt prea obosit la ora asta ca nu pricep ce legatura are "zona delimitata de viata pentru imigrantii marilor aglomerari urbane, cu Apartheidul, oamenii "de culoare" ", vaca, drumul, cuiul de la potcoava, si turismul din Bucegi/Ciucas sau mai stiu eu pe unde prin Romanica.
Pot sa zic ca nu imi plac masinile de nici un fel prin muntii nostrii dar cine ma ia pe mine in seama ? E o placere cand mergi pe un drum forestier si iti "baga" unii un "damf" de motorina in nas. Imi era si rusine cand am mers in Ciucas si am trecut pe langa persoanele care abordasera drumul forestier pe jos si am trecut cu masina pe langa ei.
Un miros de carburant ars, atat de suav, e o binefacere pentru sanatate. E pacat sa ajungi la munte si sa nu beneficiezi de aceste placeri.,,,,
Iszy
Cit ar costa un Vitara nou cu 4 x 4, clima, abs, esp, metalizat, volan piele, radio cu blue tooth, 2 airbag si...cam atit?

Daca tot am intrat off topic:

Pe vremea aparthaidului (?) oamenii de culoare erau obligati sa traiasca in bantustate in niste zone inchise de unde intrau si ieseau controlati. Ei ceva asemanator este si in resorturile din Turcia unde curge all inclusive dar cind iesi de acolo mai vezi si magari si altele adica un nivel de viata mai redus. Ei, turcii fac reclama la aceste resorturi in general, probabil ca sunt si exceptii.

Colegul se ( ne ) intreba cind vom avea si noi reclama si promovare la tinuturile noastre. Io am expus punctul meu de vedere ca de exemplo zonele montane nu sunt vandabile asa cum sunt, drumuri proaste conditii igienice precare etc. etc. Trebuie modernizate trebuie aduse la nivelul unui cetatean mediu european care vine sa-si petreca concediul acolo si nu sa caute un wc public de exemplu. Exceptie cazurile izolate care gusta salbaticia si/sau cauta asaceva, izolarea.
Ei explicam, ca nici macar resorturi sau izolari teritoriale nu putem face, pe care sa le dezvoltam accentuat, deoarece acele presupuse zone nu ar fi zone noi create ci sunt zonele unde cetateni de-ai nostrii i-si duc traiul la un nivel acceptabil de catre ei. De acea acel nivel ar trebui ridicat - vopsite casele daca vrei si pe urma am avea la ce face promovare urmata de cresterea vinzarilor in industria turistica.
Eu ( Brevet de turism )

Tot sub semnul
tavi_ro
Model: Noul Grand Vitara 2.4 JLX-ES MT, Promoție 22.756 Euro. Consum carburant combinat 8,8 l/100 km, Capacitate cilindrică 2.393 cmc, tracțiune 4X4 permanentă cu reductor și blocaj diferențial, acționată electric, 4x4 - 4 mode. Lista cu dotari e imensa. Nu are rost sa le comparam, iar sunt 2 clase diferite.
Model: SX4 2.0 DDIS GS 4WD ESP, Promoție 18.180 Euro (Preț recomandat de vânzare 19.110 Euro) - ceva mai apropiat de Duster la nivel de tractiune..Cuplu maxim 320 / 1.500 (Nm / rpm), dar lista de dotari e impresionanta.
Totusi la acest pret merita sa te gandesti si la aceasta alternativa. (preturile de mai sus sunt cu TVA)

Multumesc pentru explicatiile cu bantustanu.
Sincer prefer sa ma duc la munte pentru aerul curat si locurile linistite. Cu turismul gen Mamaia vin acasa mai obosit decat am plecat.

Asa cum am zis si mai sus ma bucur ca Dacia este firma romaneasca, ca are un succes atat de mare pe piata, ca romanii nostrii au de lucru si salarii decente, dar pentru mine cel putin la nivelul anului 2013 si facand comparatie cu alte firme, eu zic ca Dusterul este mult prea scump fata de ce ofera.
Ruiz
tavi_ro, comparatiile sunt aiurea.SX4, care are pretul cit Dusterul dotat la maxim e concurent pe piata auto mai degraba cu Stepway care costa cu 6000 euro mai putin.Iar Grand Vitara e cu aproape 5000 Euro mai scump.Lista imensa de dotari se plateste cu acesti bani. Unde putem critica Dacia este lista extrem de scurta ( inexistenta practic ) de optionale.Daca s-ar putea pune toate aceste optionale dorite n-ar mai zice nimeni nimic. Insa conceptul low-cost e esential pentru dacia...
tavi_ro
Preturile nu sunt chiar asa sarite, pentru 5000 de euro sau chiar mai putin, deoarece dusterul cu ceva plastice si bare cromate ajunge undeva la 20 de mii de euro, primesti blocabile, un motor cat casa, taxe la fel, un REDUCTOR real si in general o masina de off-road cu dotari multiple.
SX4 are un motor de 2l, cuplu la greu, dotari la greu, consum super bun, si mai e si 4x4 pe deasupra. Parerea mea e ca nu sunt chiar complet aiurea comparatiile.
Poate ai dreptate, nu te contrazic. Dar se poate lua in calcul si oferta de mai sus.
Un Stepway cu motor diesel de 2l. 4x4 cu 6000 de euro mai ieftin ar fi in topul preferintelor mele, maine ma duc sa iau unul. Fara bancuri. Stepway 2 chiar e o masina reusita.

LE:
Viitorul pare promitator, duster vine cu facelift-ul,
"Suzuki a hotărât să urce în segmentul compact cu noul SX4, crossover lansat astăzi la Geneva (5 Martie 2013) și bazat pe conceptul S-Cross. Noul SX4 se bate direct cu Nissan Qashqai și Mitsubishi ASX" ....

Concurenta vine tare din urma, asa ca studiati bine piata.
Iszy
Deci:
- SX4 sa-l scoatem din carti deoarece ca dimensiuni nu se compara cu Dusterul
- Vitara la aproape 23 mii sa zicem...da nu e 18 cu cit am luat Dusterul tot ce se putea fara piele.

Diferenta de 5 mii euro este destul de insemnata. Cine il are nu ia Duster cine nu-l are MAI BINE DUSTER!
arab
Mai sunt si alte SUV-uri pe piata,nu-i asa?Luati-le si pe alea in calcul! :

Un exemplu,nevinovat:Kia Sportage,4x2,1.6 benzina....cuplu mai mare,CP mai multi si multe dotari,nenumarate,nevisate de Duster!Pretul e bunicel!
tavi_ro
QUOTE(Iszy @ 4 Jul 2013, 22:29)
Diferenta de 5 mii euro este destul de insemnata. Cine il are nu ia Duster cine nu-l are MAI BINE DUSTER!
*


Eu ii aveam, si totusi am luat Duster. Si am luat benzina pentru confortul meu psihic, nu pentru pret. Probabil ca imi luam Vitara sau altceva daca ma hotaram sa depasesc bariera de 20 de mii de euro pentru o masina.
Acum sunt multe SUV-uri pe piata cu preturi si oferte promotionale foarte bune, oferte care nu se regaseau in 2012 cand am cumparat eu masina.

Eu zic sa va ganditi bine la ce luati si totusi sa nu ignorati oferta de masini de pe piata.
La ora actuala eu nu pot sa zic ca as cumpara sau nu tot un Duster. E mult prea "spartana" pentru gustul meu. Asa ca bafta la achizitionare.

PS: Oare de ce Dusterul e mai ieftin la vecinii nostrii de peste granita ?
Ruiz
Aici ai dreptate. E cam spartana.Si probabil din cauza ofertei de pe piata se pregateste facelift-ul.Chiar daca vinzarile sunt inca bune nu trebuie pierdut market-share-ul.Daca pe facelift vor pune ce se vehiculeaza, ca sa vorbim in termeni de formula 1,ar fi ca o activare de DRS : te ajuta sa depasesti dar nu pentru mult timp....
Iszy
Diferenta pret RO - HU ( de exemplu ).
Noi ne-am confruntat la firma cu ceva asemanator la achizitia unui Fiat Ducato. Oricum am intors-o Oferta din Debrecen era mai ieftina cu 1000 euro decit cea din Cluj. Probabil autohausurile de la noi i-si asuma o doza mai mare de riscuri privind garantia si/sau autohausurile de acolo negociaza mai bine la pret si/sau se multumesc cu cistig mai putin.
Am citit si eu relatarea colegului din Satu Mare si m-ar interesa in amanunte ce cit cum pentru ce fara ce etc. etc.
In primul rind intervine TVA-ul care este 24 % la noi si 27 % in HU.
Acest TVA se poate smecheri intr-un fel adica firma din HU il exporta deci nu se supune impozitarii TVA deoarece nu se consuma pe teritoriul HU. Sau se inregistreaza doar cu TVA-ul aferent comisionului lor in functie de legislatia locala pe care nu o cunosc. Deci chiar la pret egal masina soseste in RO la diferenta de 25-27% adica la minus un sfert din pretul din RO. Adica io am cumparat Dusterul cu 18.000 euro daca ar fi venit din HU venea cu 4500 mai putin.
Nu cunosc ce se intimpla in tara. Importatorul poate sa-l puna la CONSUM PROPRIU ne punindu-l in vinzare nu i se aduga TVA...aici nu stiu exact daca Finantele inregistreaza asaceva. Teoretic poate sa-l vinda mai departe cu un pret in acte cit vor muschii lor chiar la un pret mic mic mic si sa plateasca TVA aferent doar acestui pret

Ouf. Iarasi am fost off topic!

.
tavi_ro
Deci valoarea pe piata romaneasca a Dusterului este "umflata". Daca nu ma insel acelas Duster dar fabricat in Maroc are un pret (si) mai mic. Ma indoiesc ca se poate "umbla" la TVA ca doar si Ungaria e in UE, dar nu sunt sigur.
Cat o fi valoarea reala a dusterului la iesirea pe poarta fabricii ????? O masina cu vechime de 2 luni !!! la buy-back valoreaza cu 3-4 mii de euro mai putin......
La prima impresie dusterul din HU e mai ieftin cu cel putin 2 mii de euro, chiar la un TVA de 27%.
Despre off, pe acest forum adminii sunt oameni cu multa bunavointa si intelegere.
Chiar daca am mai deviat de la subiect nu m-a acuzat inca nimeni ca l-am injurat sau mai stiu eu ce aberatii. Ma refer la admini.
Revenind, eu zic ca suntem intr-o oarecare masura "on" topic, deoarece pretul dusterului in Romanica cred ca face parte din "Duster sau mai bine alta masina",pareri, ganduri....etc, intr-o arie de discutii generale.
Eu o sa incerc sa ma limitez la acest topic pentru a nu abuza de bunavointa D-lor admini asa cum totusi am mai facut pana acum, fapt pentru care imi cer scuze.
Daca gresesc va rog sa ma avertizati.
O seara faina.
Iszy
KIA - sa vorbim in cifre Duster Diesel 4 x 4 18 mii. Kia? Sau comparati Dusterul vostru cit si cu modelul asemanator de KIa.

TVA - se poate smecheri.

Oriunde in Europa cind scoti pe poarta vinzatorului o masina pierzi 10 - 15% din pret, automat. Este riscul primului cumparator. 18 mii x 15% = in jur de 2500 euro, nu inteleg ce te framinta la Duster? Ca n-o fi Ferrari, da nici macar acolo... Plus cum citesc pe forumuri primul drum de rodaj prin noroaie...ca de aia are 4x4 ....

Pretul de vinzare pentru o tara este stabilit in functie de conditiile de pe piata respectiva de posibilitatile de penetrare pe piata si multi alti factori. Probabil a contat si faptul ca Suzuki este fabricat in HU si in general in HU ...si multi alti factori. Eventualele diferente, mentionez eventualele nu trebuie luate ca un afront impotriva cumparatorului dintr-o oarecare tara ci pentru penetrarea si perseverarea globala pe piata a modelului.

Nu incerca sa cauti darmite sa gasesti pretul de cost al vreunui model auto, ( umflat vs. decent ) implicit profitul fabricantului. N-o sa reusesti sa afli niciodata. Sunt multe costuri din amonte de lansarea pe piata care trebuie amortizate si nu vei afla, nici numarul de modele de la care aceste costuri nu mai conteaza. Ce sa spuna saracul (hi hi hi ) cumparator german care inca scoate din buzunar o palarie de bani pentru Golf-ul care vorma aia a ajuns la ....exemplare vandute. Aici ne apropiem de o alta parere a ta din seria ' mai bine alta masina ' cu piese ' refolosite ' ( proiectate si reutilizate. Dar asta am mai dexbatut-o la fel de alta opinie fata de tine.

DecI: DUSTER sau mai bie alta masina?: DUSTER, DUSTER, DUSTER!

Love! god_hand.gif
tavi_ro
@Iszy, tu esti in stadiul in care eram eu cand mi-am luat passat-ul. Euforia asta a mea a tinut fix un an pana au inceput sa ii cedeze injectoarele. In acest an m-am bucurat la maxim de prestatia masinii si eram hotarat sa o tin pana la Remat, din pacate, cu toate ca era o masina super, mi-am dat seama ca m-a limitat strict la drumurile asfaltate. Combinat cu preturile enorme de intretinere, si nesiguranta ca mai ajung de la A la B a dus pana la urma la vanzarea ei. Urmatorul pas a fost alegerea unei masini cu care sa pot aborda drumuri mai grele decat cele parcurse cu Loganul. Asa am ajuns la Duster, primul meu 4x4, euforie, bucurie mare, pana am descoperit ca "teribilul" off-roader care zboara prin namoale, balti, drumuri grele e de fapt doar in imaginatia mea. Merge (oare ?) daca dai in el la limita dar nu stiu cat o sa tina. Cei care au citit cu atentie au vazut ca sunt probleme cand fortezi masina. Ma intreb ce se intampla cu lonjeroanele cand dai cu burta de sol, in viteza, ca vad ca se poarta. Si daca nu o forjezi in ultimul hal nu poate. Din pacate eu nu imi permit sa dau in ea fara mila, indiferent de motive. Iar statuia si aplauzele nu ma impresioneaza. Nu mai detaliez ca oricum nu are rost.
La ora actuala eu am simtit lipsa unor cauciucuri dedicate pt off-road dar si a unui reductor adevarat precum si a blocabilelor. Daca nu vedeam in fata mea un vitara -model vechi- cu motor de 1.6 benzina (asta ca sa nu mai faceti caz de cuplul dat de diesel) cat de usor a urcat o panta super abrupta iar eu a trebuit sa dau in spate ca sa pot sa imi iau un pic de avant ca nu reuseam sa mai plec de pe loc poate ii mai dadeam o sansa. Asa ca m-am lamurit ca reductorul ala este un "MUST HAVE" pentru off-road si nu neaparat motorul. (Pentru carcotasi ce motor are Niva ?.) Chiar daca traseul e mai "soft" te simti mult mai bine cu aceste dotari. Nu uitati si de scut, care cel putin pe spate lipseste la Duster. Cu ocazia asta am invatat ce inseamna advaratul off-road si cu ce se "mananca".
Concluzia, chiar daca stiu ca multi nu or sa fie de acord cu mine:
Pentru off-road ceva mai greu ALTA MASINA.
Pentru confort si dotari ALTA MASINA.
Pentru restu' merge si Duster, dar la fel de bine si alta masina. Loganul sau Stepway e o buna optiune. Veti ajunge in aceleasi locuri in 95% din cazuri.

Pentru cine nu crede, spor la cumparat Duster. E o masina super buna pe un anumit segment. Care o fi....
Iszy
Dusterul a parut pentru mine o optiune buna in gama Dacia. Dacia m-a satisfacut si pina acum si era exact acel putin mai bine la care ma asteptam si pe care l-am putut rasplati din bugetul meu.
Ca sunt masini mai bune cu siguranta!
Din pacate, sau nu din pacate, ma rog in functie de optiuni, in aceasta viata nu voi ajunge la un nivel de trai care sa-mi permit sa am o masina de mers la servici si de servici, o masina cu care sa umblu cind am de facut drumuri lungi pe autostrada intre state si poate a treia masina cind vreau sa ma duc la padure sau sa strabat drumuri mai dificile. ( plus a 4-a pentru sotie la shopping ).
Asa ca pentru cele 3 necesitati enumerate consider Dusterul un consens si un compromis decent mai ales daca consider si bugetul. Mai mult nu-mi trebuie. Incerc si recomand si altora sa-si dozeze nevoile in functie de buget de acea spun decit o alta masina DUSTER DUSTER DUSTER
arab
E bine ca TU esti multumit,e doar parerea ta insa,vor mai fi si altii,nu neg!Desigur ca totul tine de buget,dar nimeni nu te pune sa iti masina noua,la fel de bine gasesti masini de 2-3 ani,din gama SUV,la acelasi pret ca Duster-ul!Pe mine parca ma tenteaza a doua varianta,ca oricum si Duster-ul meu e o masina second-hand! smile.gif Repet,are multe neajunsuri si cateva puncte forte! ph34r.gif
CGDBZ
Eu unul nu as putea sa dau atatia bani pe o masina cu foarte multe lipsuri iar cand spun lipsuri nu ma refer la nu stiu ce dotari ci la "elemente" ce ar trebui sa fie pe orice masina (izolare fonica/termica, o tabla de calitate care sa nu rugineasca in cativa ani, un habitaclu mai sigur la impact, etc.). Dupa ce tatal meu si-a luat Logan nou am fost dezamagit complet de Dacia datorita calitatii precare a acestei masini : la nici 200km nu se mai inchidea o usa(s-a desfacut nu stiu ce surub pe acolo de am mers tinind usa din interior pana la service), pe la 10.000km a inceput sa ploua pe la usa stanga spate, scaunele din fata sunt dea dreptul jalnice,etc. .
Pe mine ma interesa un Duster benzinar 2wd. Probabil daca o sa imi permit o sa caut :oferta de genul, daca nu ceva sh .
Deci, NU DUSTER, cel putin la calitatea actuala. Duster-ul este in clasa lui cea mai ieftina masina si ca aproape orice lucru cu pretul cel mai mic, pretul reflecta calitatea produsului.
tavi_ro
@Iszy iti urez sa te bucuri de masina pana la vanzare sau Remat.

Pana la capitolul Duster, asa cum am mai zis, habar nu aveam ce inseamna 4x4. Oricum departamentele de publicitate si-au facut treaba cu brio. Pentru mine off-road a insemnat batrana dacie care s-a descurcat admirabil pe drumurile neamenajate. Totusi, si acum dupa ceva ani imi aduc aminte de o invitatie la iarba verde, undeva la o zimbrarie, in mijlocul unei paduri. Dupa ce "stapana casei" ne-a invitat sa lasam masinile noastre "bengoase", adica Loganelul, plus altele ceva mai rasarite, ne-a imbarcat intr-un papuc 4x4 dar si intr-un Nissan tot 4x4. De aici am plecat intr-o calatorie greu de uitat. Sotul s-a asezat la volanul Nissan-ului si ea la volanul papucului. Am mers pe un drum inundat complet, prin padure, prin noroaie pana la portiere, nu mai zic ca apa pe alocuri a intrat in masina. Nici o clipa papucul si tipa de la volan nu au ezitat. Chiar spre "uluirea" mea la un moment dat cand Nissan-ul s-a scufundat pe cele 4 roti in namol si nu a mai putut sa inainteze, tipa a sarit rapid din masina, a scos o sufa a legat-o rapid de Nissan si l-a scos instant din belea. Imaginea asta greu te paraseste.
O femeie miniona, slabuta, desculta, in noroi pana la genunchi legand o sufa intre "magaoaia" de Nissan si papuc. Mai si radea pe deasupra. Tot respectul pentru partea feminina. Si pentru dacia papuc.

Acum, peste ani, mergand cu Dusterul pe drumul forestier Maneciu-Valea Butii, cu dustericiul, am intalnit acelas tip de papuc cu 8-10 oameni in spate, inghesuiti frumos care a trecut catinel pe langa mine, cu motorul torcand linistit. Ce masini facea Dacia altadata... Oare de ce trageau uniform TOATE ROTILE la aceasta masina ?
Acum cateva luni tipa cu papucul m-a intrebat daca merita sa isi cumpere un duster 4x4... Am balbait eu ceva de lipsa reductorului, blocabile, etc. Ultima data cand am trecut pe la ea isi luase un X5....

Revenind la Duster, eu l-am luat special pentru tractiunea integrala. Daca stiam "ce ii poate pielea", adica ce nu poate ma gandeam de 2 ori. De multe ori o perche de lanturi buna face cat integrala de la Duster.
Data viitoare o sa studiez mult mai atent specificatiile masinii, si o sa o las mai usor cu clipurile de pe net.

PS: Acum la 15000 de km, ambreiajul prinde neuniform. In conditiile in care chiar am avut grija de acesta masina. Daca incercam sa o iau pe urma "zmeilor" din clipuri cred ca se ducea naibii demult. Aviz credulilor.
Iszy
Bineinteles este la latitudinea fiecaruia sa analizeze si sa cugete si sa ia decizii cum crede ca e mai bine dupa feelingul lui.
Io m-am ghidat dupa urmatorul credo al meu personal:
1. Cea mai buna masina = masina noua.
2. Urmatoarea cea mai buna masina = masina de firma
3. Din acest moment putem discuta variante modele marci.
Acestea coroborate au rezultat conform credo-ului meu DUSTER.
Daca as fi gasit o masina cu dimensiunile si dotarile acestuia, cu 18000 euro inclusiv TVA, cu costurile, garantia si usurinta intretinerii asemanatoare ( firma firma dar brinza e si pe bani ) fara riscurile ( nu neaparate dar potentiale ) ale unui SH as fi avut alte optiuni.
Sta in firea omului sa fie vesnic nemultumit, nici eu nu sunt satisfacut 100% de acest model dar este cred cea mai buna optiune IN SEGMENTUL lui actualmente pe piata din Romaniadin punct de vedere pret/calitate/oferta.
Decit alta masina mai bine DUSTER!

017.gif
Bicicleta galbena
Toata stima pentru parerile exprimate aici, le citesc cu mult interes. Insa:
1. nu pricep in ruptul capului de ce ar prefera cineva un Duster nou, doar pentru ca este o masina noua; un sh de 3-5 ani, bine intretinut si cu dotari muuuult superioare, design si materiale muuult deaspra Dusterului ce ar avea?
2. oricine cumpara un SUV il ia pentru: a.siguranta (Duster= 3 stele EuroNcap); b.confort (a explicat tavi destul aici, nu mai revin); c. prestanta (aici chiar n-are ce cauta Dusterul); d.off-road (aici Dusterul sta relativ bine, fara sa exceleze). Daca tragi o concluzie, Duster e o masina care le face pe toate mediocru spre bine, cu un plus la off-road.

Eu n-as lua Duster, pentru ca nu ma urc cu masina pe munte. Prefer autopicioare. Dar de banii astia as lua un break pe benzina, spatios, confortabil si sigur. Oferte se gasesc.



tavi_ro
Nu inteleg ce se poate gasi atat de grozav la aceasta masina.
Piese scumpe, intretinere destul de scumpa(tocmai a facut revizia la 100 de mii o colega la Santa-Fe ul din dotarea personala, diesel, motor de 2.4, 4x4, si a costat fix 6 mil ).
@Iszy pe unde mergi cu masina asta de esti atat de "vrajit" de ea ?
Ca pe autostrada e praf (zgomot, consum), in oras e praf (DPF, consum), a mai ramas un anumit segment de off-road in care sincer nu te vad, si restu' de sosele mai mult sau mai putin bune. Unde un 4x2 isi face datoria mult mai bine, cel putin in privinta consumului. Sau hai sa zicem chiar Duster 4x2 care datorita cutiei mai lungi mai reduce din consum. Eu macar am luat-o ca sa ajung unde nu am ajuns cu loganul, dar se pare ca incepe sa sughita. Se descurca decent intr-adevar in off-road dar pe un segment destul de mic.
Pentru mine 4x4 reprezinta "cai verzi pe pereti", aia la care dusterul nici macar nu se ridica la nivelul potcoavelor. Asa ca ma multumesc cu ce am si restul reprezinta pingeaua sau vizionarea de clipuri de pe site-urile de 4x4 OFF-ROAD, sau cum urca unii cu 4x4 cu reductor si blocabile !!!!
Cica mi-am luat off-roader....
PS: am vazut mai la inceputuri un clip cu unii cu un duster care se intepenisera pe un camp cu noroi Toata lumea radea de ei ca sunt "tampiti". Oare acum eu de ce nu mai rad ?
radu_vasile59
1. O masina sh la acelasi pret are o intretinere la fel de scumpa ca si aceeasi masina, dar noua. Vezi cazul VW Tiguan.
2. Aici ai dreptate. Pacatul maxim il vad doar la siguranta. Si aici doar VW Tiguan e vizibil mai bun, dar la pret dublu ...

Daca banii sunt, atunci alta masina:
- 4x4 profesional daca off-roadul e prioritate, eventual pick-up 4x4 - pentru un plus de utilitate. Pararea mea, ca actualmente, in afara de Defender, G , ca si off-road nou, de gasit la bani normali, numai vreun pick-up 4x4 intra in calcul. pentru extremisti nu spun nimic, stiu ei deja mai multe inainte de aparitia Duster.
- SUV mic/mediu sau cross-over cat mai finisat - daca se doreste confort
Iszy
Pai...SH eu exclud de la bun inceput. Toata viata mea am avut masini pe care eu le-am scos cu 0 km, eu le-am intretinut,eu le-am exploatat si nu m-au lasat in drum nici o data. Am nevoie de aceasta siguranta deoarece calatoresc des, de cite ori am ocazia prin Apuseni prin locuri unde nu prea calca om iar la servici din cauza conditiilor petrec multe nopti, indiferent de anotimp, la volan.
Nu am nici un exemplu de SH care sa nu fi avut vre-un regret vre-un gind cald pentru vinzatorul si/sau proprietarul anterior indiferent daca masina a fost cumparata in tara sau in strainatate. Singurul caz este al prietenului din Koln care din ratiuni economice ( nu vrea sa plateasca cei 10 - 20% de devalorizare automata a masinii cu 0 km ) umbla numai cu SH dar si el s-a prajit odata, chiar rau de tot. Nu intru in detalii dar daca doriti pot sa dau exemple.
Deci prefer masina noua si mi-am permis pina acum direct sau prin firma 4 dacii 1300 normale si Break, 2 Loganuri MCV, un Daevo Damas, un Fiat Ducato si acum Dusterul.
Atita ma intind cit i-mi permite plapuma prefer o masina autohtona mai nemultumitoare pentru unii, dar NOUA.
Aceasta conditie daca e inteleasa e bine daca nu sariti direct la varianta SH care la mine nu exista.
In cazul masinii noi in Romania anului 2013 rog sa-mi enumerati un model care se incadreaza in 18.000 euro cu TVA inclus cu dotarile posibile de la Duster si cu dimensiunile interioare si exterioare asemanatoare si 4x4 cu ESP .
Detaliez 4x4 - nu sunt amator de off, nici nu cred ca masina a fost conseputa pentru asaceva chiar ma deranjeaza la picnik pe malul piriului daca urca cineva cu gume late prin piriu. Dar i-mi ofera o incredere inainte de plecare la drum 4x4-ul iarna, AUTO-ul pe timp ploios cu toate ca pina acum nu am avut 100% nevoie de ele.
Na deci sa revenim la 18000, daca aveti oferta zic OK ALTA MASINA. Nu uitati dorec NOUA!
Pina atunci: DUSTER!
excl.gif atentie NOUA!
CGDBZ
Nu cred sa fie alta masina NOUA(irelevant pemtru mine, am condus sh cu 600.000km in bord) concurenta cu Duster-ul deoarece nici-un alt producator nu a coborat standardele de calitate atat de jos cum a facut Renaul cu Dacia pentru a putea oferi o masina NOUA la un astfel de pret.
Iszy
A fost raspuns la intrebarea Duster sau alta masina. De fapt de ce Duster.

Daca ne mutam la tema calitatii,putem dezbate si aici mult si bine. Totusi la un model relativ nou e greu sa faci caracterizari atit de echivoc despre coborirea calitatii sub anumite praguri mai ales ca nu ai termeni de comparatie cu coborirea acestui prag ( daca ) la alte modele. Calitatea este un domeniu in care se pot face generalizari abia dupa exploatari de multi kilometrii si eventual aduce imbunatatiri.

Statutul afisat al masinii prezente si conducerea unui alt model pe timp indelungat nu sunt argumente forte pentru a emite pareri despre un model tert.
Eu conduc Dusterul de peste un an dar nu pot sa emit pareri genaralizante despre pro sau contra calitatea acestui model. Sunt lucruri care i-mi plac altele care i-mi plac mai putin, dar am facut un compromis plecind de la pret iar acest compromis este confirmat in conditii decente.



7 Jul 2013, 21:56:
smile.gif

Am uitat: DUSTER sau mai bine alta masina? DUSTER!
tavi_ro
@Iszy ce ai patit tata de esti asa inversunat pe masina asta?
Chiar nu ai mai condus o masina cu ESP si cu consumuri reduse ?
Din nefericire eu am condus o masina de lux ?? cu esp si tot ce mai inseamna confort si siguranta.
ESP la Duster, de cate ori ai vazut si mai ales simtit actiunea acestui dispozitiv in trafic ? Mie la passat mi-a salvat pielea (a se citi viata), la duster pana nu se invarte roata de 2 ori (pe loc) nu se aprinde becu'. Pana acu numai belele am avut cu el. In modul lock este o aberatie din partea proiectantului sa il lase activ. Parerea mea-greseala de proiectare-, am ajuns sa lipesc un bilet pe rozeta "SCOATE ESP la LOCK ca dai de 'DRACU' " E normal ?
Eu chiar nu te inteleg, daca nu vrei off-road de ca ai luat acesta masina ? Vad ca o consideri o masina de sosea. Merita lipsa de confort si consumul mare, si poate alea 3 stele ? Eu am sacrificat siguranta, confortul, tocmai pentru off-road, atat cat poate si ea.
Compromis la 18 mii de euro.......Imi pare rau dar nu pot sa fac asa ceva.
Hai sa mai zic una, daca te pricepi !!! la masini sh chiar nu ai probleme, ai auzit de 1.9 TDI ???? Dar de PD -uri marca Siemens (mare pacoste) ? Dar de PD-uri marca Bosh....Super ? Dar de PD-uri marca Continental....????? Si exemplele pot continua. Pompe Delphi vs Bosh vs Siemens...
Ma oftic, pretenaru' are un passat cu care "sparge avioane" si face misto de mine. Are doar 170 mii km. Pffff. II doresc toate cele bune chiar daca vad o oftica cat casa. Si masina aia are un "tupeu jegos" sa merga perfect. Ca sa fiu in "trend" cu limbaju, parca asa ii zice....
PS: ai grija si cu AUTO, sunt unele Dustere care confunda fata cu partea dorsala in anumite situatii. Sau cel putin asa se "laudau" unii colegi de forum.
CGDBZ
Uite ce as lua eu de 18.000E. .Are si grip control, un sistem mai avansat de control al tractiunii. Nu este 4x4 dar pentru sosea si off-road usor este suficient.
Deci:
Duster sau alta masina: Alta
Iszy
Acest model este OFF Topic:

Alt model: 16.673 euro primesti un motor de 92 cai, jenti din tabla, cutie cu 5 trepte

DUSTERUL meu: 17950,56 euro, motor 110 cai, jenti alu, cutie 6 trepte si 4x4

Duster sau alta masina? DUSTER!


smile.gif



7 Jul 2013, 23:38:
Ah si l-am uitat pe Tavi:

fii mai concret in mesaje, mai sistematic pe pucte si domenii.
Asa daca versi naduful cum i-ti trece prin memorie nu rezolvi nimic.
De exemplu la ultimul tau mesaj ce vrei sa spui concret despre Duster si despre Pasat? Io nu am inteles mare lucru...inafara ca ai un of cu Dusterul.


Mai sunt si alte pareri ...' mai ta-ta mai...'
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.