VladSoare
5 Dec 2016, 20:18
Așa ar trebui. Dar vezi, la noi romburile galbene se pun cu foarte mare zgîrcenie. În majoritatea cazurilor, drumul secundar are stop sau cedează, iar cel principal n-are nimic. Și-atunci, dacă te-ai forța să frînezi și să belești ochii la toate intersecțiile cu toate străduțele care ies dintre blocuri, ai înnebuni. Ai merge pe orice bulevard numai cu 15 km la oră, stresat și concentrat.
Regula "dacă n-ai nici un semn, presupui că n-ai prioritate" e foarte bună, cu condiția ca semnele de prioritate să fie folosite din belșug acolo unde e nevoie, iar cazurile fără nici un semn să fie niște excepții neglijabile. Astfel încît atunci cînd le întîlnești, să-ți sară în ochi și să te prinzi că ceva e în neregulă. Or pe noi autoritățile ne-au obișnuit că lipsa indicatorului înseamnă dimpotrivă, că ai prioritate. Și-atunci avem reflexele formate pe dos.
Într-o țară normală, lipsa indicatoarelor înseamnă "trebuie să încetinesc și să am grijă". La noi înseamnă "probabil că am prioritate, dar nu s-au obosit jigodiile pună semnul".
vallixx
5 Dec 2016, 22:58
QUOTE(b34uen @ 5 Dec 2016, 18:55)
Daca ajungi la constatare la politie 100% cel de pe drumul prioritar ramane cu carnetul. Politistul nu verifica pe teren daca lipseste sau nu indicatorul. El stie care e strada prioritara si se ia dupa schitele prezentate de conducatorii auto.
Ba sa stii ca chiar verifica. Stiu 3 cazuri in care politistul s-a suit cu omul in masina si au mers la fata locului.
Si chiar nu le iau apararea, ba chiar ii atac oriunde am ocazia, Vlad poate sa confirme.
Insa ce e corect, e corect......de obicei verifica.
Am si eu o mica nelamurire. verzii sunt tot timpul vinovati deoarece au stop/cedeaza iar albastru nu are , indiferent daca acesta intoarce in intersectie sau o traverseaza ? Nu se aplica prioritatea de dreapta deoarece nu exista egalitate intre semnele lor ?
kiki27
22 Jan 2018, 13:52
Ordinea de trecere este 1, b, C.
Manevra 2 (intoarcerea) este interzisa in intersectie.
B da prioritate cu oprire la coltul intersectiei la ce vine de pe drumul cu prioritate (adica 1 si ce ar mai veni din stanga) si nu il vede pe C.
C da prioritate cu asigurare din mers (si opreste daca vine cineva ) de pe drunul cu prioritate.
Pentru C, masina B este deja pe drumul cu prioritate cand o vede.
Ma interesa in special in raport cu A, chiar daca efetueaza o manevra interzisa in intersectie ( intoarcere) ceilalti vor fi timpul vinovati in caz ca se lovesc cu el , iar A va raspunde separat pentru manevra lui ?
dandobre
22 Jan 2018, 14:09
Intersecția asta e cumva în Ilfov?
kiki27
22 Jan 2018, 14:11
Da, B si C sunt vinovati daca se lovesc de A.
A va raspunde doar pentru intoarcere.
B repara masina lui A,
C repara masina lui B (si /sau A daca il loveste chiar si la intoarcere)
Cand trece A, trece si c, care n-are treaba cu el, pe cand B trebuie sa-l astepte pa A sa intre, asa ca as zice ca ordinea e A (sau C, n-are importanta, ca oricum n-au treaba unu' cu altu'), C (in caz ca nu s-a bagat odata cu A) si B ultimul.
De
aici nu rezulta ca ar fi interzisa intorcerea pt. A.
Chiar, din articolul ala nu pare sa rezulte ca e ceve in neregula cu A efectuand tantos o intoarcere dintr-o miscare in acea intersectie
tatabobu
22 Jan 2018, 14:19
Vezi ca s-a schimbat, intoarcerea este interzisa in intersectiile nedirijate. Deci A poate si sa 2, legal.
Din pedeveul politiei rutiere, prioritate are cine circula pe drumul cu prioritate, nu cine circula legal pe drumul cu prioritate. Pentru ca-n regulament asa e stipulat.
kiki27
22 Jan 2018, 14:20
Daca A poate intoarce fara sa incalce art 126/b atunci este posibil (si atunci A trece primul). de la ax la margine este o banda de cca 3m in mod normal, ar trebui manevra din 3 miscari!
poate A este un Smart For Two
grig1960
22 Jan 2018, 14:25
Drumul cu prioritate este cel pe care circula A daca ar merge inainte din cate imi dau eu seama, intre B si C se aplica regula prioritatii de dreapta, deci B trebuie sa dea prioritate de dreapta lui C, ordinea de trecere in intersectie fiind:
1 = vehiculul A pe directia 1 (sau pe directia 2, chiar daca nu este permisa intoarcerea in intersectie, treaba lui ), deoarece circula pe drumul cu prioritate, iar B si C au stop si respectiv cedeaza trecerea;
2 = vehiculul C, deoarece trebuie sa cedeze trecerea lui A (daca ar intoarce pe directia 2) si are prioritate de dreapta fata de B;
3 = vehiculul B, deoarece trebuie sa opreasca la stop sa treaca A si trebuie sa dea prioritate de dreapta lui C.
Chiar daca A vrea sa intoarca in intersectie (va fi sanctionat doar pentru aceasta manevra), ceilalti doi trebuie sa respecte semnele de circulatie de pe drumurile de unde vin si sa-l lase sa-si faca damblaua.
SandelBS
22 Jan 2018, 15:26
QUOTE(kiki27 @ 22 Jan 2018, 13:52)
Ordinea de trecere este 1, b, C.
Manevra 2 (intoarcerea) este interzisa in intersectie.
B da prioritate cu oprire la coltul intersectiei la ce vine de pe drumul cu prioritate (adica 1 si ce ar mai veni din stanga) si nu il vede pe C.
C da prioritate cu asigurare din mers (si opreste daca vine cineva ) de pe drunul cu prioritate.
Pentru C, masina B este deja pe drumul cu prioritate cand o vede.
Tu esti unu din aia care ma claxoneaza cand intorc in intersectie la Valea Argesului cu Dr Taberei?
Vad ca s-a tot propovaduit gresit cu intoarcerea in intersectie ca e interzisa mereu. In schimb nu e nicio problema daca intoarcem pe linia (dubla) continua.
C poate face stanga? Ca din marcaje se inteleg ca da, dar practic vorbind ar fi o problema daca C vrea sa faca stanga si intra si B in acelasi timp care din motive romanesti s-ar putea sa nu-l vada.
DannyY
22 Jan 2018, 15:43
Intoarcerea este interzisa (referitor la intersectii):
B ) in intersectiile in care este interzis virajul la stanga, precum si in cele in care, pentru efectuare, este necesara manevrarea inainte si inapoi a vehiculului;
Asa ca aia care au semn de Oprire sau Cedeaza trebuie sa astepte.
QUOTE(kiki27 @ 22 Jan 2018, 14:20)
de la ax la margine este o banda de cca 3m in mod normal, ar trebui manevra din 3 miscari!
A nu e calare pe axul drumului cand incepe sa intoarca, deci are mai mult de 3 m la dispozitie, intoarce dintr-o singura miscare (daca nu-i cucoana fugita de la cratita, evident
).
vallixx
23 Jan 2018, 09:58
QUOTE(kiki27 @ 22 Jan 2018, 13:52)
Manevra 2 (intoarcerea) este interzisa in intersectie.
QUOTE(grig1960 @ 22 Jan 2018, 14:25)
(sau pe directia 2, chiar daca nu este permisa intoarcerea in intersectie, treaba lui
Chiar daca A vrea sa intoarca in intersectie (va fi sanctionat doar pentru aceasta manevra
Sunteti in eroare.
Intoarcerea (dintr-o miscare) este interzisa in intersectiile NEDIRIJATE.
Intersectia din schita este dirijata prin indicatoare, deci manevra de intoarcere este legala, cu exceptia cazului in care intoarcerea nu se face dintr-o singura manevra. Daca trebuie sa faci o intoarcere in 3 miscari,....sau mai multe, de abia atunci este interzisa.
Deci daca A intoarce dintr-o miscare manevra e legala, nu il va sanctiona nimeni, iar verzii vor trebui sa il astepte si de abia dupa aceea sa treaca si ei, intre ei aplicand prioritatea de dreapta pentru ca intre semnele lor exista egalitate. Ambii trebuie sa acorde prioritate doar ca unul trebuie sa si opreasca si celalalt nu, insa semnele tot egale sunt, practic se pierde prioritatea.
roland
23 Jan 2018, 10:13
QUOTE(vallixx @ 23 Jan 2018, 09:58)
Intoarcerea (dintr-o miscare) este interzisa in intersectiile NEDIRIJATE.
Pune te rog articolul respectiv din codul rutier sau regulamentul de aplicare. Sau link.
vallixx
23 Jan 2018, 10:39
E un cumul de articole.
Art. 126 a - intoarcerea este interzisa in locurile in care este inrezisa si oprirea
deci ne ducem la art. 142 p - oprirea este interzisa acolo unde este interzisa si depasirea
deci de ducem la art 120 a - depasirea este interzisa in intersectiile cu circulatia nedirijata
Deci....prin trimitere de la un articol la altul rezulta ca intoacerea este interzisa in intersectiile cu circulatia nedirijata.
Stiu....e incalcita....dar....aia e.
Iar pentru faza cu "dintr-o miscare" vs "din mai multe miscari", art 126 b
einstein1984
23 Jan 2018, 10:43
[gluma]intoarcerea e interzisa in intersectiile dirijiate de politisti, daca nu dirijeaza vreun politist merge. [/gluma]
roland
23 Jan 2018, 10:46
Art. 126: Se interzice intoarcerea vehiculului:
a) in locurile in care este interzisa oprirea voluntara a vehiculelor, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 142 lit. f);
Art. 142.
Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
f) in intersectii, inclusiv cele cu circulatie in sens giratoriu, precum si in zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar in lipsa acestora, la o distanta mai mica de 25 m de coltul intersectiei;
Asta l-ai omis. Deci e interzisa intoarcerea acolo unde e interzisa oprirea, cu exceptia intersectiilor. Chit ca reiese oarecum ca pot intoarce si pe marcajul continuu...
DannyY
23 Jan 2018, 14:50
...din zona de preselectie. Care nu e marcaj continuu de separare a sensurilor de mers.
Incalcarea liniei continue dintre benzile de circulatie aferente aceluiasi sens de mers nu cred ca se sanctioneaza in vreun fel
roland
23 Jan 2018, 15:10
Nu, zice "zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue" si mai departe trateaza cazul in care nu sunt marcaje continue (care include si cazul fara marcaje).
DannyY
23 Jan 2018, 15:56
"Chit ca reiese oarecum ca pot intoarce si pe marcajul continuu"
La asta m-am referit. Poti sa intorci pe marcajul continuu, daca el nu separa sensurile de mers. Nu exista sanctiune pentru asa ceva.
roland
23 Jan 2018, 16:05
Nu. De aia e continuu.
23 Jan 2018, 16:08:
Unde sunt mai multe benzi separate de linie continua, nu ai voie sa schimbi banda. Eu cred ca ai postat la misto.
einstein1984
23 Jan 2018, 17:02
QUOTE(DannyY @ 23 Jan 2018, 16:56)
"Chit ca reiese oarecum ca pot intoarce si pe marcajul continuu"La asta m-am referit. Poti sa intorci pe marcajul continuu, daca el nu separa sensurile de mers. Nu exista sanctiune pentru asa ceva.
pai si ce faci mai nene mai, mergi pe contrasens atunci?
xmisterx
23 Jan 2018, 18:46
QUOTE(kiki27 @ 22 Jan 2018, 13:52)
Ordinea de trecere este 1, b, C.
Manevra 2 (intoarcerea) este interzisa in intersectie.
B da prioritate cu oprire la coltul intersectiei la ce vine de pe drumul cu prioritate (adica 1 si ce ar mai veni din stanga) si nu il vede pe C.
C da prioritate cu asigurare din mers (si opreste daca vine cineva ) de pe drunul cu prioritate.
Pentru C, masina B este deja pe drumul cu prioritate cand o vede.
Ce-ai facut ma nene.
1- B opreste la indicatorul "stop" in punctul cu vizibilitate maxima, nu inainte de indicator.
2- C are indicatorul "cedeaza trecerea" si culmea mai circula si din partea dreapta a lui B( cum doamne iartama B sa aiba prioritate in fata lui C??)
A evident are prioritate pt. ca circula pe un drum cu prioritate.
Deci ordinea corecta este A-C-B
roland
23 Jan 2018, 22:30
Doar ca nota, sa fie clar, indicatoarele STOP si CEDEAZA au acelasi rang. Atata lume greseste crezand ca cei cu stop au prioritate mai mica decat cedeaza. Se aplica prioritatea de dreapta.
Sint diferite .
La cedeaza trecerea iti spune clar sa cedezi , la Stop doar sa opresti.
La unu efectul de cedeaza este prin semn, la celalalt prin aplicarea regulilor de circulatie, adica pe ultima treapta a importantei lor, inaint fiind inscrisurile pe asfalt, reglementarile semnelor de circulatie si asa mai departe pina la cel mai important, semnele agentului de Politie.
Explicatia este destul de lunga si a aparut de mult de tot.
Oricum ideea este ca cel care are cedeaza trecerea trebuie sa`i cedeze celui care sta la STOP daca`i in stinga lui.
Problema este a celui de la STOP, legea il obliga sa cedeze trecerea tuturor celor care sint in miscare deci trebuie sa stea pe loc pina cel cu cedeaza se opreste, atunci pleaca de pe loc conform prioritatii de dreapta, daca`i in pozitia aia.
Necazul insa este daca cel de la STOP intra in intersexctie si este lovit de cel care avea cedeaza trecerea
Amindoi n`au respectat legea, la cedeaza, semnificatia indicatorului iar la Stop faptul ca a intrat in intersectie cind masina din stinga lui era in miscare...
Mai departe se lasa cu judecata, experti ...
Cu alte cuvinte, eu daca am Stop si cel din stinga are cedeaza nu misc roata pina nu`l vad pe acela ca se opreste sau clar are aceasta intentie.
DannyY
24 Jan 2018, 10:50
QUOTE(roland @ 23 Jan 2018, 16:05)
Unde sunt mai multe benzi separate de linie continua, nu ai voie sa schimbi banda. Eu cred ca ai postat la misto.
Deloc. Eu n-am zis ca e voie, ci ca nu se sanctioneaza. Cam ca mersul cu 59 km/h pe limitare de 50.
@Agrig: intre Cedeaza si Oprire, prioritate are cel care vine din dreapta.
Din ce-am vazut pana acum cat m-am dat cu masina, cam in toate cazurile de intersectii de tipul asta erau semnele inversate pt. B si C, adica "Cedeaza" pt. B si "Stop" pt. C, nu ca in schita colegului.
Care ati trecut spre Poiana Bv, poate ati remarcat intersectia
asta misto, unii cu "Stop" (pe drumul care pare a fi cu prioritate
), altii cu "cedeaza". De obicei se intra la mica intelegere.
xmisterx
24 Jan 2018, 11:18
Este semnalizata asa pt ca volumul de masini ce circula dinspre sensul ala giratoriu spre poiana este cu mult mai mic decat cel ce circula de pe strada Lunga spre poiana.
roland
24 Jan 2018, 11:31
@agrig: citeste codul rutier. Sau vei avea o surpriza la primul accident de genul, cand iti va explica politia.
Te rog spune`mi de ce as avea surprize. dar cu articol din cod si regulament nu interpretari de pe net.
Ce ar fi sa pui tu mai intai articole din cod si regulament?
xmisterx
24 Jan 2018, 13:08
"Articolul 59
(1) In intersectiile cu circulatie nedirijata, conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere vehiculelor care circula pe sine. Acestea pierd prioritatea de trecere cand efectueaza virajul spre stanga sau cand semnalizarea rutiera din acea zona stabileste o alta regula de circulatie.
(2) In intersectii, conducatorii vehiculelor care vireaza spre stanga sunt obligati sa acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersecteaza si care circula din partea dreapta.
(3) In intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate, regula prioritatii de dreapta se respecta numai in cazul in care doua vehicule urmeaza sa se intalneasca, fiecare intrand in intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator avand aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.
(4) Cand un semafor cu trei culori are o lumina verde intermitenta suplimentara, montata la acelasi nivel cu lumina verde normala a semaforului, sub forma unei sageti verzi pe fond negru, cu varful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifica permisiunea pentru vehicule de a-si continua drumul in directia indicata de sageata, indiferent de culoarea semaforului electric, cu conditia acordarii prioritatii de trecere vehiculelor si pietonilor care au drept de circulatie."
Sursa
http://www.euroavocatura.ro/legislatie/129...age/10#nextPageC acorda prioritate lui A doar daca acesta executa manevra de intoarcere, alfel nu are nici o obligatie fata de A intrucat autovehiculele nu se intersecteaza.
B acorda prioritate lui A si C.
Intre B si C se aplica regula prioritatii de dreapta.
SandelBS
24 Jan 2018, 13:46
Din practica si o oarecare logica diferenta dintre indicatorul oprire (de fapt asa ii zice, nu stop) si cel de cedeaza e doar de vizibilitate in intersectii. Oprire e tot un cedeaza, sau cedeaza e tot un oprire, cu diferenta ca la oprire e obligatoriu sa opresti sau la cedeaza nu e nevoie, dar ambele iti spun acelasi lucru, ca n-ai prioritate.
Nu stiu daca fac cea mai buna comparatie dar daca stationezi care e diferenta ca o faci unde e indicator oprirea interzisa sau stationarea interzisa? Ambele indicatoare in cazul asta se refera la acelasi lucru, numai ca unul are o particularitate, ca poti opri in anumite conditii.
roland
24 Jan 2018, 13:51
Corect. Doar ca logica nu se aplica din pacate la toata lumea. Si atunci ii lamureste politia, la accident, caci nu se mai pune problema de amiabila.
bucatzel
24 Jan 2018, 14:22
Decat las asta aici
QUOTE
– Un avocat nu opreste cu masina la semnul STOP si este tras pe dreapta de un politist. Dupa cum se stie, avocatul este un tip arogant, care se crede mult mai destept decat altii, asa ca omul nostru decide sa faca putin mishto de politist:
– Actele dvs, va rog.
– Pentru ce?
– Nu ati oprit la semnul STOP!
– Am incetinit si era liber, nu venea nimeni!
– Dar nu ati oprit masina pe loc…actele, va rog.
– Care-i diferenta?
– Diferenta este ca la semnul STOP trebuie sa opriti masina pe loc, aceasta e legea… actele va rog…
– Daca imi poti arata care este diferenta legala intre a incetini si a opri, iti dau actele si te las sa-mi dai amenda, daca nu, ma lasi sa plec si nu ma amendezi!
– De acord, dar coborati va rog din masina!
Avocatul coboara linistit, iar intre timp politistul isi scoate bastonul si incepe sa dea vartos in avocat, spunand:
– Vrei sa ma opresc sau doar sa incetinesc?
QUOTE(DannyY @ 24 Jan 2018, 10:50)
Deloc. Eu n-am zis ca e voie, ci ca nu se sanctioneaza. Cam ca mersul cu 59 km/h pe limitare de 50.
@Agrig: intre Cedeaza si Oprire, prioritate are cel care vine din dreapta.
Ai dreptate cu o mica adaugire, daca sint masina din dreapta, am STOP voi avea prioritate abia cind masina din stinga mea care are semnul cedeaza trecerea si se opreste.
Abia atunci voi avea curajul sa intru in intersectie.
De ce? simplu de tot, pe mine semnul STOP ma obliga sa ma opresc, atit si nimic mai mult nu spune acel semn.
Dupa aia insa intra in vigoare regula de circulatie , art 135 lit F din regulament:
http://www.fisaauto.ro/fisa-medicala-auto-...gulament-3.htmlAia spune clar ca am obligatia de a ceda trecerea cind ma pun in miscare sau...
In cazul in care cel care are cedeaza trecerea nu opreste, incalca semnificatia unui semn de circulatie dar daca eu nu am intrat in intersectie scapam amindoi neloviti.
Daca insa eu opresc, ma asigur si`l vad ca vine dar totusi intru in intersectie deoarece exista semnul de cedeaza trecerea colegului si sint lovit incepe balamucul... el n`a respectat semnul de cedeaza, eu regula data de art 135 F.
Mai este un aspect referitor la reglementarea prioritatii,
art 59
(3) In intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate, regula prioritatii de dreapta se respecta numai in cazul in care doua vehicule urmeaza sa se intalneasca, fiecare intrand in intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator avand aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.
Problema este semnificatia, unu spune sa cedezi trecerea, celalalt sa opresti, in cazul al doilea pierderea prioritatii apare ca urmare a unei reguli, art 135 F prin urmare este efectul indicatorului si nu semnificatia lui.
Din cauza asta eu am mare grija la acel STOP, prefer sa stau eu in favoarea altiua decit sa fiu implicat intr`un accident in care se poate ajunge la proces cu toate sansele de culpa comuna.
Codul Rutier
http://www.fisaauto.ro/fisa-medicala-auto-...d-Rutier-1.htmlArt.31.
Participantii la trafic trebuie sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier, precum si semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera, in urmatoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier;
b semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevazute la art.32 alin.(2) lit.a) si b
c) semnalizarea temporara care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulatie.
Din asta se poate trage concluzia ca cel care a intrat pe STOP are o vina mai mica deoarece n`a respectat o regula fata de semnificatia unui semn, cedeaza trecerea, insa asta doar judecatorul o va hotari.
psychoo
24 Jan 2018, 15:45
Amandoua zic ca pierzi prioritatea. La unu din ele trebuie sa opresti doar daca ai cui sa ii cedezi trecerea. Al doilea te obliga sa opresti chiar daca nu ai cui sa ii cedezi trecerea.
Amandoua au ca scop pierderea prioritatii in intersectie, iar in acest caz daca ambii intra in intersectie, cel care are masina in dreapta trebuie sa stea pe loc pana nu mai are pe nimeni in dreapta, dupa care poate patrunde in intersectie.
Oricine intra in intersectie si nu are indicator de cedeaza sau stop are prioritate fata de acestia, dar trebuie sa acorde prioritate celuilalt care are indicator de prioritate, daca acesta se afla in dreapta sa la patrunderea in intersectie.
QUOTE(psychoo @ 24 Jan 2018, 15:45)
Amandoua zic ca pierzi prioritatea ....
Te rog articol litera din cod sau regulament poate n`am gasit eu cind am cautat.
Ia in seama ce am spus mai sus, la unu se pierde in mod direct, la stop abia prin regula de circulatie.
psychoo
24 Jan 2018, 16:01
https://legeaz.net/oug-195-2002/anexa-nr-2Toate indicatoarele din poza sunt pentru reglementarea prioritatii. Exista si fiecare detaliat explicat prin oug sau anexe
xmisterx
24 Jan 2018, 16:10
Agrig, ambele indicatoare se monteaza pe drumuri fara prioritate dar care se intersecteaza cu un drum prioritar, in consecinta putem spune ca, sunt indicatoare fara prioritate dar cu particularitati diferite.
QUOTE(psychoo @ 24 Jan 2018, 16:01)
https://legeaz.net/oug-195-2002/anexa-nr-2Toate indicatoarele din poza sunt pentru reglementarea prioritatii. Exista si fiecare detaliat explicat prin oug sau anexe
Corect, la STOP spune oprire!
Deci cum se reglementeaza prioritatea?
Are aceeasi semnificatie cu cedeaza trecerea STOP? atunci de ce nu si cu priioritate din sens invers ca`s incadrate in aceeasi grupa ?
24 Jan 2018, 16:35:QUOTE(xmisterx @ 24 Jan 2018, 16:10)
Agrig, ambele indicatoare se monteaza pe drumuri fara prioritate dar care se intersecteaza cu un drum prioritar, in consecinta putem spune ca, sunt indicatoare fara prioritate dar cu particularitati diferite.
Sint de reglementare a prioritatii , nu au aceeasi semnificatie dar in final au acelasi efect.
In aceeas barca este si prioritate din sens invers.
psychoo
24 Jan 2018, 16:39
Exista 2 situatii pe drum:
1: ai prioritate -> mergi
2: nu ai prioritate -> stai
Cand vezi semnul de cedeaza sau de stop incetinesti si te pregatesti sa lasi pe altul (daca exista) sa treaca? Esti in situatia 2
xmisterx
24 Jan 2018, 16:51
QUOTE(Agrig @ 24 Jan 2018, 16:32)
Sint de reglementare a prioritatii , nu au aceeasi semnificatie dar in final au acelasi efect.
In aceeas barca este si prioritate din sens invers.
Da au acelasi efect(ambele autovehicule isi pierd prioritatea la intalnirea acestor indicatoare) dar aceste 2 indicatoare fac partajarea intre autovehiculele care nu au prioritate prin aplicarea reguli "prioritate de dreapta".
QUOTE(ady77 @ 24 Jan 2018, 09:10)
Nu era!
QUOTE(Agrig @ 24 Jan 2018, 15:26)
Ai dreptate cu o mica adaugire, ....
QUOTE(Agrig @ 24 Jan 2018, 15:26)
De ce? simplu de tot, pe mine semnul STOP ma obliga sa ma opresc, atit si nimic mai mult nu spune acel semn.
Deci opresti. Nu te uiti stanga-dreapta, opresti si apoi mergi mai departe, mai ales la trecerea la nivel cu calea ferata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.