Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA DUSTER - noile modele 2017
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
marksman
1.6 136 CP aspirat? Decent, zic eu, acel 5.7 pe 2000siceva de km, mixt.
AndreiMR
E 1.6 diesel ala de la Mokka...nu mai au motoare aspirate. Oricum, e decent consumul tinand cont de forma masinii
meganus_bicorpus
QUOTE(argon @ 7 Dec 2017, 10:32)
1.5 dci te baga in scaun la fel cum era bezna in pozele cu hauveiul.
*


Da, mestere, exact asa am zis ca 1,5 te baga in scaun...
Nu mai citi printre randuri, mai bine incearca sa intelegi ce am vrut sa zic sau daca vrei iti dau si mura in gura..Duster de 1,5 trage mai bine decat 1,6, asta din experienta mea
ncristi
QUOTE(marksman @ 7 Dec 2017, 11:14)
Am vazut, are 205 Nm cuplu, parca, fata de 156 Nm la SCe. Permite-mi insa sa nu cred in fiabilitatea unui motor de mic litraj, turbo, pe un SUV.
*



le-am avut pe ambele (ma rog vechiul 1.6 16v care seamana destul de mult ca comportament cu actualul sce) si va pot spune ca diferenta intre ele este astronomica. In primul rand 1.2 tce are cuplu si-l are acolo unde ai nevoie de el.

1.2 Tce - 130 Hp cel putin - este un motor exceptional ( si ma straduiesc sa nu folosesc cuvinte mari biggrin.gif ).
marksman
@AndreiMR: Asa zic si eu de consum. Poate Dusterul 1.5 dCi sa scoata tot pe-acolo, dar 1.2 TCe munceste din greu si nu cred ca se apropie de 6 mediu.

7 Dec 2017, 11:48:
QUOTE(ncristi @ 7 Dec 2017, 11:44)
[...]

1.2 Tce - 130 Hp cel putin - este un motor exceptional ( si ma straduiesc sa nu folosesc cuvinte mari  biggrin.gif ).
*



Niste date de consum mediu ai? Imi vine greu sa cred ca motorul ala de 1.2, chiar si cu 130 CP, reuseste sa miste o masina de 1100-1200+ kg, cu aerodinamica de SUV, cu un consum apropiat de cel al unui diesel.
meganus_bicorpus
Am in familie un Mokka 1,4 turbo din 2016...Trecerea s-a facut de la un Matiz cu 9% consum in Bucuresti (din pacate90% din km doar acolo se fac) la 14% consum vara cu AC.
Mers extraurban cu 4 perosane si bagaje si AC- 6%.S-a incercat trecerea pe GPL dar s-a renuntat, nu prea mai ramane loc si costurile sunt destul de mari la motoarele astea
marksman
QUOTE(meganus_bicorpus @ 7 Dec 2017, 11:53)
Am in familie un Mokka 1,4 turbo din 2016[...]
Mers extraurban cu 4 perosane si bagaje si AC- 6%.S-a incercat trecerea pe GPL dar s-a renuntat, nu prea mai ramane loc si costurile sunt destul de mari la motoarele astea
*


GPL pentru 6% extern? Am 6% la 1.9 TDI 105 CP cu 4 persoane si bagaje in extraurban.
AndreiMR
Mai degraba pentru 14 ala urban biggrin.gif 1.4 T de la Opel e recunoscut ca fiind un model gurmand, si pe Astra consuma foarte mult. Totusi, nu e motor cu injectie directa, deci costurile pentru o instalatie GPL n-ar trebui sa fie foarte mari
ncristi
QUOTE(marksman @ 7 Dec 2017, 11:45)
@AndreiMR: Asa zic si eu de consum. Poate Dusterul 1.5 dCi sa scoata tot pe-acolo, dar 1.2 TCe munceste din greu si nu cred ca se apropie de 6 mediu.

<span class='edit'>7 Dec 2017, 11:48:</span>
Niste date de consum mediu ai? Imi vine greu sa cred ca motorul ala de 1.2, chiar si cu 130 CP, reuseste sa miste o masina de 1100-1200+ kg, cu aerodinamica de SUV, cu un consum apropiat de cel al unui diesel.
*




Vezi pe sectiunea kadjar. Sunt dat detalii. Eu scot undeva intre 6.5 si 7.5 iar de miscat misca masina foarte bine smile.gif
marksman
QUOTE(AndreiMR @ 7 Dec 2017, 11:59)
Mai degraba pentru 14 ala urban  biggrin.gif 1.4 T de la Opel e recunoscut ca fiind un model gurmand, si pe Astra consuma foarte mult. Totusi, nu e motor cu injectie directa, deci costurile pentru o instalatie GPL n-ar trebui sa fie foarte mari
*


Urban n-ai ce face, eu vad vara curent peste 10l/100km urban cu motorul de 1.9 TDI. Ambuteiajele te omoara.
ncristi
Detaliat:

http://www.reno.ro/-t296948.html
marksman
@ncristi: multumesc, vad ca sunt consumuri in exterior si de 7-7.5l/100km. Personal, nu ma convinge acest 1.2 TCe (nici la VAG nu vad cu ochi buni 1.2 TSI 105 CP).
wolfin
Consumul in exterior e dat de talpa....la aceste motoare. Cum depasesti 120...incepe sa pape
dandobre
Nu mai există 1.2 tsi in ofertă, a fost înlocuit de 1.0tsi la 115 cp.
Să avem puțintică răbdare zic, nu prea îl văd bine nici pe ăsta
marksman
@dandobre: aoleu, e si mai rau!
ncristi
Inainte sa ne dam cu parerea nu ar fi mai indicat sa nergem sa vedem despre ce este vorba smile.gif ? Este la indemana oricui.

Cat despre fiabilitate sunt motoare care au trecut lejer de 150000km fara nici nea mai mica problema si dupa cum se comporta cred ca o sa merga mult si bine.
dandobre
La vw nu prea sleep.gif
marksman
Asa sunt si la VAG 1.2 TSI care au trecut de suta de mii, dar asta nu inseamna ca motorul nu este unul problematic.

Din nou, pe mine personal motorul asta mic pe o caroserie de SUV nu ma convinge. Nu e nevoie sa fac drive test, sunt convins ca misca masina OK, dar e un pic prea mult pentru el.
Impresia unui posesor de VAG cu Jetta 1.2 TSI 105 CP a fost ca motorul e bun pentru oras. Daca-i dai viteze de autostrada (130+) incepi sa simti ca se chinuie sa traga si vezi cum gâlgâie benzină la turatia aia. Daca-l soliciti urban si pe DN-uri e decent, consumul mediu e in jur de 6.
bion
Deci eu intrebam de prafsteru 2018. blink.gif
marksman
Pai bioane, Gușteru' 2018 are acelasi motor 1.2 TCe si 205 Nm, dar 125 CP in loc de 130 pe Kadjar. Ascutitoare turbo, vorba aia.
bion
Atunci daca o fi sa fie o sa fie diezal.Io intrebam daca prafsteru e la fel de vioi ce slz.Ca in 321kkm ne-am obisnuit unul cu altul si ne intelegem. biggrin.gif
Mai sunt de rezolvat niste amanunte: banii si nevasta icon_mrgreen.gif
einstein1984
Bai nene cum sunt unii, avem dieseluri mici si turbo de peste un deceniu pe masini si merg bine (mici adica sub 2,5 litri cat aveam prin 1995 cand aveam aspirate si mari). Acuma daca faci un motor Otto aspirat si mic (si culmea, VW, PSA, Renault, Ford toti fac downsizing in afara de mazda), care are si PME mai mica cu 50% decat un diesel turbo, ala sigur se sparge in 4.... Desi sunt milioane de masini pe strada care inca nu s-au spart, marele expert tovarasu marksman zice ca nu sunt bune, nu trag si sigur se strica (o fi condus vreunul? )

7 Dec 2017, 14:21:
QUOTE(IRONICK @ 7 Dec 2017, 12:31)
Sa vedem si consumul pentru aerodinamica de caramida.

Ex. la un MOKKA X 1.6 136 CP, cartea zice asta:

Consum extra-urban (l/100km)  4,4-4,2
Consum urban (l/100 km)  5,2-5,0
Consum mediu (l/100km)  4,7-4,5

iar realitatea:

[attachmentid=1628076965]

Nici nu vreau sa ma gandesc ce inseamna la benzina 1.4T 140/152CP in cazul lui.

Iar la Duster 1.2 ...
*


consumul extraurban din carte nu e facut la 130 pe autostrada. iar paradoxal, un motor mai puternic consuma mai putin pe autostrada la 130 decat unul mai putin puternic pe aceiasi masina si aceiasi caroserie.
psychoo
Asemenea si uzura unui motor mic care e tot timpul incordat fata de unul mai mare si mai relaxat.
Adica fiabilitate problematica.
Vorba aceea "there is no replacement for displacement". Nu fara batai de cap cel putin
marksman
QUOTE(einstein1984 @ 7 Dec 2017, 13:16)
Bai nene cum sunt unii, avem dieseluri mici si turbo de peste un deceniu pe masini si merg bine (mici adica sub 2,5 litri cat aveam prin 1995 cand aveam aspirate si mari). Acuma daca faci un motor Otto aspirat si mic (si culmea, VW, PSA, Renault, Ford toti fac downsizing in afara de mazda), care are si PME mai mica cu 50% decat un diesel turbo, ala sigur se sparge in 4.... Desi sunt milioane de masini pe strada care inca nu s-au spart, marele expert tovarasu marksman zice ca nu sunt bune, nu trag si sigur se strica (o fi condus vreunul? )

[...]

Băi ăsta, ainștain, ia măsoară-ți vorbele! Tovarășu' să-i spui lu' onor' tac-tu sau cui vrei tu! Și nu-mi mai pune vorbe-n taste!
Vezi numai la VW câte probleme au motoarele mici, turbo, vezi la Ford cum o ia eco-boost-ul de 1.0l pe arătură dupa 150.000km, vezi cum consumă ulei 1.2 TCe la Reno!

Dacă mie nu-mi plac motoarele mici, turbo, argumentat cu ce se vehiculează la diverse mărci pe forumuri, vii tu și-mi impui că trebuie să-mi iau mașină cu motor mic, turbo, ca ești tu mare sculă pe basculă la Reno! Păi măi baiete, nu ești în poziția să-mi impui tu ce opinie să am, capisci?
R19/16v
Inchidem, ne parasiti sau va calmati?
marksman
Sau pune un anunt in josul paginii: acest topic este dedicat fanilor Dacia-Reno si angajatilor Dacia-Reno, este interzisa comparatia cu alte marci si cu alte tipuri de motoare de cilindree asemanatoare sau mai mare, este interzis a avea o opinie alta decat pro-Reno, pro-downsizing, pro-Dacia.
vis-a-vis
Tovarasul marskman, ai repetat de vreo 5 ori ca nu vezi un motor de 1.2 pe un suv. Deci, im mintea ta totul e pur teoretic. In primul rand Dusterul e de fapt un Logan mai inalt si cu roti mai mari, nimic mai mult. Cu 125 de cai si 205 nm trage colivia aia bine mersi. Ti-am inteles parerea, nu se bazeaza pe nimic concret, lasa-l pa bion sa aleaga dupa minte alui, nu mai incerca sa convingi.
Squirrel
Păreri de-afară…


Nu-mi place că au lăsat ca opționale protecțiile de aripi, și nu standard ca pe Stepway.
marksman
Tovarase vis-a-vis, bion are tot dreptul sa aleaga ce vrea el, asa cum am si eu acelasi drept. Pe ce se bazeaza parerea mea am zis, preferintele mele in ceea ce priveste Dusterul se indreapta spre 1.6 SCe sau 1.5 dCi, si in niciun caz nu as lua un Golf/Jetta cu motor 1.2 TSI sau 1.0 TSI din tabara VAG.
Inca o data, cine prefera apelativul "tovarășe", se poate trage de șireturi cu nicu pleșea sau in familia lui. Capisci?

LE: @Squirrel, multumesc frumos pentru clip, cica "Best choice: 1.5 dCi with EDC" icon_mrgreen.gif Deci da, cine n-are nevoie de 4x4 poate lua bine merci 4x2, cum ziceam pe aici, iar 1.5 dCi misca mai bine caroseria aia de " Logan mai inalt si cu roti mai mari, nimic mai mult". End of story.
Bogladen
Nu e chiar ontopic dar eu am si 1.0 ecoboost pe care pot sa-l compar cu 1.5 dci.

Cine spune ca motoarele mici supraalimentate sunt slabe nu a mers cu asa ceva. Fata de 1.5 dci, 1.0 ecoboost e mai sprinten, mai silentios (bine, aici e normal fiind pe benzina), diferenta de consum e mica si nici nu am avut vreo problema cu el. Am mers si cu 1.0 tsi si 1.2 tsi de la VAG si situatia e la fel. Sunt sigur ca 1.2 tce se descurca foarte bine pe caroseria lui Duster.

Vezi Ateca 1.0 tsi, Qashqai 1.2 dig-T, Peugeot 3008 1.2. Masinile chiar au performante decente si se vand in draci.
marksman
Ca au performante decente nu neaga nimeni. La 1.2 TCe vs. 1.5 dCi vorbim de 55 Nm diferenta in favoarea dieselului, daca tot comparam motorul benzinar turbo cu motorul diesel turbo.

La fel, 1.2 TCe se descurca cu caroseriile alea de Kadjar si de Duster, problems aside.
meganus_bicorpus
La Duster alegerea e naturala...Sa fie diesel, AC si 4x4...restul vin de la sine in pachetele producatorului.Pacat ca EDC nu e data la 4x4....
marksman
up.gif

Personal, as merge si pe mana unui 4x2 1.6 SCe cu A/C, dar sa vad intai cum se comporta comparativ cu vechiul 1.6 16V, care nu era prea iubit pe Duster.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 7 Dec 2017, 12:16)
consumul extraurban din carte nu e facut la 130 pe autostrada. iar paradoxal, un motor mai puternic consuma mai putin pe autostrada la 130 decat unul mai putin puternic pe aceiasi masina si aceiasi caroserie.
*
Da, este facut la 90km/h unde toate motoarele consuma putin. Ce am pus eu mai sus este 80% autostrada (130), 15% european (110) si restul oras.


7 Dec 2017, 14:14:
QUOTE(marksman @ 7 Dec 2017, 13:32)
1.2 TCe
*
Motorul asta lesinat face suta in 10,4s si are vm 177 km/h pe Duster 4x2. Dar tot mai bun pentru tine este 1.6 SCe cu A/C ...
argon
Sa faca consumul la 130 km/h, sa nu mai fie frustrati amatorii de motoate de 0.9 cand au consum de duba pe autostrada.
marksman
QUOTE(IRONICK @ 7 Dec 2017, 15:06)
[...]
Motorul asta lesinat face suta in 10,4s si are vm 177 km/h pe Duster 4x2. Dar tot mai bun pentru tine este 1.6 SCe cu A/C ...
*


1.6-le asta e mai putin pretentios la intretinere, Dusterul nu e pentru liniute si oricum n-am mers decat o singura data cu viteza maxima constructiva a fiecarei masini din dotare.
argon
De ce sa-ti iei lesinatul ala ? Sa mergi tot in blana sa se miste? Oare cat de pretentios la intretinere poate fi un motor cu turbo, la o masina noua? Cosuturile cu consumabilele sunt tot alea, si cat vrei sa o ti? Lasa-l pe viitorul propritar sa-si bata capul cu motorul terminat la 150.000 km, ii faci vant pana atunci si iei alta.
marksman
@argon: Drive test (dar nu ala de la moara pan' la gara) si o sa ma lamuresc daca vreau 1.6 SCe sau 1.5 dCi. In general tind sa trag de o masina cat timp merita intretinuta si reparata. Nu-s interesat sa schimb ceva ce merge, mai ales o masina.
einstein1984
QUOTE(marksman @ 7 Dec 2017, 16:19)
1.6-le asta e mai putin pretentios la intretinere, Dusterul nu e pentru liniute si oricum n-am mers decat o singura data cu viteza maxima constructiva a fiecarei masini din dotare.
*


In afara de faptul ca e mai ieftin, n'are fix nici un avantaj cuantificabil fata de tce.
argon
Duster 4x4 1.6 dar ala vechi, 9-10% etraurban, probat, o fi mai cizelat motorul nou de nissan, dar nu te astepta la 6% consum. Sa nu mai zic ce turatie de neam prost de +4000 rpm avea la 130 km/h.
bion
HSBP. M-am lamurit bustean. Io sunt msi vechi si am in cap dizal tractor, cuplu, lenes si otto vioi si daca e bun si ceva cuplu. Daca ma hotarasc vreau 4x4 sa nu mai transpir iarna pe sosea si un motor macar cat 1,4 de pe slz ca fiabilitate si vioiciune,viteza.

marksman
QUOTE(argon @ 7 Dec 2017, 16:01)
Duster 4x4 1.6 dar ala vechi, 9-10% etraurban, probat, o fi mai cizelat motorul nou de nissan, dar nu te astepta la 6% consum.  Sa nu mai zic ce turatie de neam prost de +4000 rpm avea la 130 km/h.
*


Se-asteapta naiba la 6.00% consum, ei il dau 5.8% dar ma astept la 7-7.5, cifra vehiculata si pe sectiunea Kadjar la 1.2 TCe 130 CP.
einstein1984
QUOTE(argon @ 7 Dec 2017, 17:01)
Duster 4x4 1.6 dar ala vechi, 9-10% etraurban, probat, o fi mai cizelat motorul nou de nissan, dar nu te astepta la 6% consum.  Sa nu mai zic ce turatie de neam prost de +4000 rpm avea la 130 km/h.
*


Bucuresti pitesti si retur necesita o oprire la benzinarie dar la 130 arata 8 pe instant.
Asta nou insa are si ceva carenaje sub masina, alta aerodinamica.
marksman
Bioane, la 4x4 sa fie diesel, clar.

LE: da' vezi, dupa gusturile lu' matale, ca iar ma acuza pe aci ca incerc sa te influentez sa nu iei cumva 1.2 TCe.
wolfin
Pentru zapada din tm....sigur..4×4..dizel... sleep.gif sleep.gif
marksman
@wolfin: ia intreba-l pe uica bion pe unde face naveta.
wolfin
Muntele mic🤔

Marksman..bine ca n ai zis alta marca..gen tilica japsi
madhorsefuzzy
QUOTE(einstein1984 @ 7 Dec 2017, 16:23)
Bucuresti pitesti si retur necesita o oprire la benzinarie dar la 130 arata 8 pe instant.
Asta nou insa are si ceva carenaje sub masina, alta aerodinamica.


Buc-Pitesti: 120Km. Retur 240Km. Deci 50l de combustibil la 240Km. Adica consum de 20,83%. Mai umblam si noi la cifre? rolleyes.gif

Sau altfel spus: in ce treapta ai 6000rpm la 130Km/h? Sau ce naiba tractezi cu 130Km/h?
marksman
O fi traversat tot Bucurestiul unsure.gif
wolfin
Asta nici ninja nu cred ca o poate combate...si totusi e ninja.


Ninja respekt.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.