Deci da, se oftica daemon hill pe schumi...si a cautat el prin regulament..si a gasit o portita.......
CGDBZ
16 May 2010, 20:04
Datorita plictiselii generata de aceasta cursa nici nu am vazut "incidentul" Schumi-Alonso .
betamax
16 May 2010, 20:05
Ceea ce trebuia demonstrat. Depasirea celui din fata cand e safetycar-ul pe pista e adevarata arta... .Sa spui ca Alonso dormea la volan, in cursa asta, e rea intentie sau ignoranta (nu sunt fan Alonso, nici Ferrari). Schumache' mai are de curatat rugina... si nu uit cum a ramas "din greseala" in curba, acum niste ani, in timpul calificarilor... , un adevarat campion.
De acum tin cu polacu', m-a convins.
CGDBZ
16 May 2010, 20:09
Se pare ca eu am pierdut "esenta" cursei , numai despre asta se discuta .
hellcat
16 May 2010, 20:14
QUOTE(betamax @ 16 May 2010, 21:05)
Schumache' mai are de curatat rugina... si nu uit cum a ramas "din greseala" in curba, acum niste ani, in timpul calificarilor... , un adevarat campion. De acum tin cu polacu', m-a convins.
Esti rau intentionat, ca sa zic asa ce ai cu Schumi?...tocmai dadea si el rugina jos si safety car-ul nu se mai cara de pe pista... Oare ce somnifer ia Alonso la noapte?
betamax
16 May 2010, 20:37
Bine ca n-ai zis nimic de polac, ca saream la beregata... , cu Schumache' n-am nimic, asta e (si e, totusi, bun). Iar ce serveste Alo ca somnifer mi-e indiferent. Eu eram cu Kimi si ramasesem al nimanui, dar a rasarit Kubica si mi-a atras atentia.
sorin_f39
16 May 2010, 20:52
QUOTE(Arhimede @ 16 May 2010, 19:28)
Article 40.13 of the Sporting Regulations, which states that “if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."
Din moment ce exista un regulament.....................Cred ca ai vorbit un pic fara sa cunosti.
Da, asa este, nu stiam de aceasta regula. Nici nu imi amintesc sa mai fi vazut vreo cursa in care SC sa intre la boxe chiar inaintea terminarii ultimului tur. Dar daca eu nu stiam asta, oare nici Schumi nu cunostea aceasta regula?
Doar ce am citit pe site -ul oficial..... Nu inteleg de ce Mercedes doreste sa faca apel. Articolul pare foarte clar.
Hack
16 May 2010, 21:10
QUOTE(hellcat @ 16 May 2010, 20:44)
Astazi noroc cu Trulli, baiat mai cu experienta, imediat a facut spectacol si s-a suit pe indian.
Intr-adevar Trulli a fost cel mai tare ...nu stiu ce a fost in capul lui ...
DMP
16 May 2010, 21:14
QUOTE(betamax @ 16 May 2010, 20:05)
... Sa spui ca Alonso dormea la volan, in cursa asta, e rea intentie sau ignoranta (nu sunt fan Alonso, nici Ferrari). ... De acum tin cu polacu', m-a convins.
Ia-o mai usor. Era o gluma.
Iti dai seama ca in momentul cand s-a intrat cu SC in ultimul tur toti pilotii cu o exceptie (si poate si Schumacher stia dar a vrut sa il "necajeasca" un pic pe Alonso. Sa nu zici ca daca stia nu se risca sa piarda punctele pe care le-a pierdut cu aceasta incalcare de regulament pentru ca oricum nu cred ca il mai ajuta cateva puncte sezonul asta in care principalul tel e sa scape de rugina. ) stiau ca vor trece in aceeasi ordine linia de start si "dormeau" (= se relaxau) la volan.
Si Alonso se cam "relaxa" de cand i-a iesit in fata Hamilton de la boxe si si-a dat seama ca nu poate trece de el.
Si mie mi-a placut Kubica in practice-uri si calificari anul asta la Monaco. Dar nu mi-a prea placut in cursa. Ma asteptam sa se duca rau de tot peste Vettel insa a avut vreo doua trei greseli care l-au costat secunde atunci cand reusise sa se apropie de Vettel.
Arhimede
16 May 2010, 21:50
Da ce e prima data cand schumi dovedeste ca ambitia ii domina ratiunea?
DrK
16 May 2010, 22:19
Domnilor, faptul ca nu cunosti regulamentul / legea nu te scapa de pedeapsa. Oricat as fi tinut eu cu MS nu pot sa nu recunosc ca are o grava problema la capitolul fair-play. Sa ne amintim cu a spus si un coleg mai sus de oprirea "involuntara" in curba a lui MS in calificari. Sunt multe de povestit aici. Manevra de final pe pielea si somnul lui Alonso a aratat urmele de frustrare pe care le are omul...
TMihai
16 May 2010, 22:27
In cazu' in care dispare clipu' pun si o parte din declaratia lui Brawn desi o gasiti prin articolele despre cursa.
QUOTE
"With regard to the penalty given to Michael, we believed that the track had gone green and the race was not finishing under a safety car when article 40.13 clearly would have applied. The reason for the safety car had been removed, the FIA had announced 'Safety Car in this lap' early on lap 78 and the track had been declared clear by race control. This was further endorsed when the marshals showed green flags and lights after safety car line one. On previous occasions when it has been necessary to complete a race under a safety car, full course yellows are maintained, as in Melbourne 2009. On the last lap, we therefore advised our drivers that they should race to the line and Michael made his move on Fernando for sixth place. We have appealed the decision of the stewards."
DrK
16 May 2010, 23:18
Ar trebui analizata proba video. Cand iese SC se parind becurile verzi pe traseu. Daca era verede si MS a depasit atunci gloria lui
Arhimede
16 May 2010, 23:23
Pai era verde. Dar regulamentul nu se respecta pe portiuni, se respecta tot. In mod normal treaba cu track clear semnalizata e valabila, dar nu si daca existe puncte in regulament care stabilesc reguli in situatii particulare. Cum e finalul de cursa. Si punctul 40.13 asta face.
DrK
16 May 2010, 23:32
Pai da, exista un regulament dar exista si o decizie a stewarzilor care sa zicem ca e in contradictie cu ce s-a vazut pe traseu. Se stie clar ca la verde se poate depasi. Stewarzii au hotarat ca aceasta cursa s-a incheiat cu SC deci nu trebuiau sa dea verde pe traseu. Aici vad eu problema si cred ca si portita lui MS.
CGDBZ
16 May 2010, 23:43
Ei au retras SC dar au judecat ca si cum SC era pe traseu .In toate cursele pe care le-am urmarit (si au fost cateva) cum intra SC pe linia boxelor imiediat incepe nebunia ba chiar pilotii din spatele lui incetinesc pentru a se putea lansa iar cand SC intra la boxe ei deja sunt in plina viteza fiind mai greu de depasiti .
Arhimede
16 May 2010, 23:44
Pai in toate...dar nu in ultimul tur, in ultima curba....cand...EXISTA PUNCT IN REGULAMENT CARE INTERZICE.
Cat e de greu?
betamax
16 May 2010, 23:49
Buna faza amintita de hellcat, "trulli, baiat mai cu experienta". Pana la urma, el, Alonso cu depasirile parlitilor (parlit = expus pentru scurt timp la foc) si masinile lui Papa Frank (se pare ca si Hulkenberg a avut probleme cu masina, nu a fost chiar asa tanase in tunel) au facut spectacol. Apropo, inteleg perfect gestul lui Barichelo, cu volanul aruncat (din pacate luat in bot rapid de un taur rosu).
LE. Vad ca in timp ce imi scriam postul s-au reluat discutiile. Desi pare (si probabil e) un nonsens, punctul din regulament care precizeaza interdictia depasirilor in ultimul tur, chiar daca SC-ul a iesit de pe circuit, trebuie respectat. That's it !
CGDBZ
16 May 2010, 23:51
Ai verde de depasit dar nu poti depasi ca este un punct acolo in regulament , total aiurea , puteau sa lase SC pana la sfarsit .
Arhimede
16 May 2010, 23:55
Pai poate e aiurea dar e regulament. Dar din moment ce nu a intrat cu un tur mai devreme.....puteau evident sa termine cu sc in pista, dar cred ca treaba asta e facuta tocmai sa nu dea naspa.
Regulamentul spune ca semnalele verzi sunt pornite sa semnalizeze ca SC iese din pista, si stau aprinse pana trece ultima masina de "end of the pit lane". Si ca articolul ala 40.13 se aplica si aici.
Bine....toata chestie e ca nu e corect regulamentul, ca "sportiv" era sa-i lasi sa lupte, si ca i-au anulat lu schumi o depasire. Da pana la urma ce a depasit schumi? Pe unu care evident nu a incercat decat cand era prea tarziu sa-si apere locul, cand deja ii oferise interiorul.Ca era foarte usor pentru Alonso sa-i inchida fata.
dantes
17 May 2010, 07:05
Ori e "viciu de procedura" ori "Daemon Hill's revenge" ... Steagurile verzi erau fluturate, se anuntase cu ceva timp inainte ca "safety car in this lap", concluzia e una singura..... POTI depasi ! Daca se impunea articolul respectiv si se termina sub safety-car atunci CEL PUTIN se flutura steagul galben pana la sfarsit.... Alonso a gresit in curba respectiva, i-a fugit fundul, schumi l-a prins si l-a depasit si era cat pe aci sa-l depaseasca si nico, insa nu a reusit.
Pana la urma nu mai conteaza. Schumi NU a aratat frustare. A vazut steag verde, a vazut oportunitate...pac....
DrK
17 May 2010, 08:32
Hai ma dantes, macar acolo putina frustrare s-a vazut Asa, de gust Cum spuneai si tu, e clar ca e o problema in regulament sau de razbunare
sorin_f39
17 May 2010, 08:46
Rabufnire de orgoliu...... A vazut rosu in fata ochilor si a reactionat.
Oricum, bine ca a trecut si MP al Monaco. A fost prea tare sa vedem de patru ori SC pe pista. Daca mai si ploua......
DrK
17 May 2010, 08:51
Pana nu se rezolva problema nu voi face update la tabelul cu punctaje
dantes
17 May 2010, 08:53
Eu n-am vazut...sunt mai chior asa...
Am vazut steaguri verzi, am vazut o depasire. Ca a gustat-o din plin asta e... Dar frustare... ca ce? ca era alonso? oricare era si ar fi gresit ca alonso, tot l-ar fi depasit.
Au fost platite polite...atat...
Next....turkey...
AlexV
17 May 2010, 09:00
Pai si se flutura pana la sfarsit pentru cine, pt prima masina sau pentru ultima?
Daca regulamentul zice ca restrictiile inceteaza dupa trecerea liniei, atunci pentru cei ce au trecut linia, luminile sa fie verzi si pentru ceilalti luminile sa fie galbene.
QUOTE(Regulamentul de aplicare al noului cod rutier)
52.2 La semnalul de culoare rosie vehiculul trebuie oprit înaintea marcajului pentru oprire sau, dupa caz, pentru trecerea pietonilor, iar în lipsa acestuia, în dreptul semaforului. Daca semaforul este instalat deasupra ori de cealalta parte a intersectiei, în lipsa marcajului pentru oprire sau pentru trecerea pietonilor, vehiculul trebuie oprit înainte de marginea partii carosabile a drumului ce urmeaza a fi intersectat.
Cam ca la circulatia clasica pe drumurile publice, cand vezi culoarea rosie a semaforului pe partea cealalta a intersesctiei, stii ca trebuie sa opresti inainte de intersectie. Cand vezi ca a iesit SC-rul, stii ca trebuie sa treci linia pentru reluarea cursei.
DrK
17 May 2010, 09:06
Pai dantes, la cat il iubeste Șumi pe Alonso era clar ca il pandeste. Avantajul cel mai mare a fost ca alonso avea cauciucurile inca de la inceputul cursei si incepuse sa se clatine putin. De aici se vede clar ca acele gume tin chiar si 76 de tururi chiar daca pe la sfarsit isi pierd din performanta. Sistemul electronic de becuri functioneaza pe tot traseul.+
in filmuletul de mai jos se poate vedea in coltul din dreapta jos un steward care flutura steagul verde si depasirea a avut loc DUPA trecerea liniei de intrare la standuri.
bucatzel
17 May 2010, 09:08
Daca mai si ploua... iara se dadeau puncte si la abandonati
Cat despre Schumi... va tot umflati ca se vad frustrarile... =)) acu' io inteleg ca nu va place de el, da' nevarzales, daca voua vi s-ar spune in casti s-o calcati, voi faceti imediat browsing mental la regulamentul sportiv, sa nu cumva sa incalcati vreo regula, sau ii dati in goarna ca ocaziile pe circuitul asta, sunt ca la Plevna, acum ori niciodata.
Si sincer, n-ar fi imposibil ca Alonso / Ferrari sa le-o fi copt-o din momentul in care s-o pus ultimul SC pe pista.
Oricum, ma indoiesc sa-si primeasca punctele inapoi.
Imi place al naibii de mult ce face Kubica cu pleazna aia de masina... Io tot speram sa ramana Red Bull-urile fara frane, sa vad cum Lada castiga la Monaco. Desi tare mi-e ca asta fu cantecul de lebada, daca nu se prezinta baietii cu upgrade-uri la masina.
dantes
17 May 2010, 09:49
Ce inseamna steag verde fluturat? Ce inseamna culoarea verde la semafor?
Puii mei...trebuia sa fluture galben pana la terminarea cursei. SC-ul intrase la standuri, trecuse linia start/sosire, s-a fluturat verde, cursa s-a reluat, iar cursa NU s-a terminat pe safety car !!!! simplu
DrK
17 May 2010, 09:52
Ba tocmai ca astia au spus ca Monaco GP s-a terminat sub SC. De aici si penalizarea pentru MS.
"The Mercedes GP driver passed Alonso just as the safety car had left the circuit on the final lap, and stewards deemed the race was still finishing under the safety car."
E o nebunie aici.
balanel
17 May 2010, 11:47
Nu ma prind ce vina a avut Trulli acolo? Era pe interiorul curbei, lipit de parapeti. Unde dreaq sa se dea sa treaca handicapatul ala de indian?
Iar Schumacher a depasit 100% corect. Sper sa se judece cu ei, sa nu lase lucrurile asa, nu trebuia sa fie retrogradat.
sorin_f39
17 May 2010, 12:12
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Tinand cont de regula asta, nu cred ca schimbarea luminilor galbene cu cele verzi (daca a fost asa) poate inlocui ceea ce este scris mai sus.
Sincer, nici nu imi doresc asta. Sper ca Alonso sa ramana pe locul 6.
neumann
17 May 2010, 12:16
QUOTE(RaduNG @ 16 May 2010, 23:19)
Manevra de final pe pielea si somnul lui Alonso a aratat urmele de frustrare pe care le are omul...
Manevra de final a aratat competitivitatea si atentia la cursa unuia, si prostia celuilalt. Esti in masina sa pilotezi, de citit si interpretat regulamentul se ocupa altii. Afara de cazul in care Alonso nu era atent pentru ca tocmai ce terminase de citit articolul cu pricina, care ii spunea ca poa' sa traga pe dreapta, nu mai are rost sa se mai chinuie sa treaca linia de sosire. Cam cum fac eu vinerea cand o tai cu un sfert de ora mai devreme de la birou
"if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."
Nu e cazu, luminile verzi tocma' asta inseamna, ca nu s-a terminat sub SC.
S-o luam invers, daca totusi vrei sa permiti depasirea in ultimu tur, dar pista e gata de-abia in penultimu, cum faci?
Intelegem implicit ca daca SC se retrage in penultimul tur, atunci cursa e inchisa? Ai ar putea toti sa traga pe dreapta, sau sa mearga cu 50 km/h in turul de onoare direct?
DMP
17 May 2010, 12:22
QUOTE(balanel @ 17 May 2010, 11:47)
Nu ma prind ce vina a avut Trulli acolo? Era pe interiorul curbei, lipit de parapeti. Unde dreaq sa se dea sa treaca handicapatul ala de indian?
Viteza prea mare pentru virajul ala/franare tarzie. Probabil ca, daca nu era acolo si indianul, nu reusea sa ia virajul ala sau il lua dar foarte larg, in conditiile in care intra in acelasi mod in viraj. Insa indianul a fost baiat bun si l-a ajutat sa se opreasca.
dantes
17 May 2010, 12:48
Stewarzii...aka Daemon Hill, au declarat cursa ca terminandu-se sub SC...ceea ce nu e real cu ce a fost pe circuit... SC-ul s-a retras la pituri, fiind anuntata retragerea mai dinainte, s-a fluturat steag verde, deci race on, concluzie NU s-a terminat sub SC...CI SUB DRAPEL VERDE !!!!
Drapel verde NU inseamna safety-car !!!!!
Daca se incheia cu drapel galben, atunci era clar si era articolul invocat. Dar cursa s-a terminat cu drapel verde!
Pana la urma nu mai conteaza. Schumi a reactionat corect. Cand vezi verde la semafor...pleci nu-i asa?
bucatzel
17 May 2010, 12:53
QUOTE(balanel @ 17 May 2010, 12:47)
Nu ma prind ce vina a avut Trulli acolo?
Ce vina? Accident de cursa... dar de acolo pana sa se lanseze in atacuri retardatu' ala de michi, tot e cale lunga...
Si mor de ciuda ca n-am invatat germana cand trebuia, ca sa pot sa ma uit linistit la cursa pe RTL. Ca ieri, la faza cu trulli mi-am redescoperit veleitatile de injurat
DrK
17 May 2010, 13:09
QUOTE(cristianco2002 @ 17 May 2010, 12:16)
Manevra de final a aratat competitivitatea si atentia la cursa unuia, si prostia celuilalt.
Competitivitatea? Imi pare rau dar eu nu vad lucrurile asa. Ala s-a numit panda si șobolănism bine cunoscut la MS Am fost fan MS chiar inainte sa ajunga la Ferrari dar nu pot sa nu vad lucrurile evidente. Asta e omul si cu asta defilam. Am ras bine cand l-am vazut pe alonso cum se chinuia sa mai prinda ceva aderenta pe cauciucurile alea cu care a facut toata cursa
Modus
17 May 2010, 13:10
QUOTE(bucatzel @ 17 May 2010, 09:08)
Imi place al naibii de mult ce face Kubica cu pleazna aia de masina...
Renault e o masina buna.
DrK
17 May 2010, 13:15
Te referi la monopost? La motor? La caroserie? La constructor?
Modus
17 May 2010, 13:16
Ma refer la masina echipei Renault F1 care nu mai e petarda de anul trecut si care concureaza serios cu Mercedes pentru locul 4 la constructori.
neumann
17 May 2010, 13:53
QUOTE(RaduNG @ 17 May 2010, 14:09)
Ala s-a numit panda si șobolănism bine cunoscut la MS
Treaba lui ca pilot e sa stea la panda si sa fie sobolan . Ca nu e campionat de bune maniere si curtoazie in trafic. Maine poimaine o sa aud ca daca e trafic mare la iesirea de la boxe, cate unu o sa mai opreasca sa-i mai lase si pe ceilalti "sa se bage"
Sunt convins ca daca miscarea era inversa, multa lume (aka miki spaga si cu bonifuckyou) ar fi zis, ce manevra de maestru a talentatului Alonso in fata legendei formulei unu.
bucatzel
17 May 2010, 13:53
QUOTE(Modus @ 17 May 2010, 14:10)
Renault e o masina buna.
hmkey... te cred pe cuvant...
Altfel, daca insisti sa poti o discutie serioasa, te rog opreste-te la motor.
sorin_f39
17 May 2010, 13:58
Motorul Renault al echipei Red Bull ......
b76bgaarh
17 May 2010, 15:10
drk esti sigur ca a facut toata cursa cu un singur rand de pneuri? ca anul asta este regula sa folosesti ambele tipuri de slickuri intr-o cursa......
DMP
17 May 2010, 15:21
A schimbat in timpul primului SC care s-a produs imediat dupa inceperea cursei. Nu cred ca se parcursesera 5 tururi cand Alonso a schimbat pneurile. Si cu alea schimbate la inceput a si terminat cursa.
Hack
17 May 2010, 15:22
QUOTE(balanel @ 17 May 2010, 12:47)
Nu ma prind ce vina a avut Trulli acolo? Era pe interiorul curbei, lipit de parapeti. Unde dreaq sa se dea sa treaca handicapatul ala de indian?
Asa-i ca si tu te-ai fi bagat in depasire in virajul ala? Doamne fereste!
DrK
17 May 2010, 15:31
Alonso a trecut pe hard dupa primul tur.
Modus
17 May 2010, 15:35
QUOTE(bucatzel @ 17 May 2010, 13:53)
hmkey... te cred pe cuvant...
Altfel, daca insisti sa poti o discutie serioasa, te rog opreste-te la motor.
Numai o masina proasta ajunge de 2 ori pe podium si se claseaza in puncte in toate cursele in afara de Bahrain.
bucatzel
17 May 2010, 15:48
Si pe Boc l-au pus premier in mod repetat, si pentru asta nu-l mai considera nimeni bun de ceva...
Si daca ai mai si fi atent prin campionat, ai observa ca acelasi motor, pe-o masina ceva mai inchegata castiga in draci.
Si daca ai fi si mai atent prin campionat, ai observa ca singurii care n-au venit cu upgrade-uri in spania au fost fix ei. Iar pe Monte carlo, cine-o putut (Mercedes ) o facut downgrade la masina, ca masina "mai slaba" se potrivea mai bine circuitului. Oare ce sa inteleg... ca baietii de la Lada nu mai au fonduri de R&D? Hmmm, oare ce poate sa insemne cand unii stau pe loc iar altii evolueaza?
Apropo, in puncte (maretul tau argument) s-o tot clasat si Force India (exceptand China, unde Sutil o terminat pe 11)
Incearca sa gandesti inainte de a spune ceva, nu dupa, ok?
Modus
17 May 2010, 15:58
QUOTE(bucatzel @ 17 May 2010, 15:48)
Si daca ai fi si mai atent prin campionat, ai observa ca singurii care n-au venit cu upgrade-uri in spania au fost fix ei. Iar pe Monte carlo, cine-o putut (Mercedes ) o facut downgrade la masina, ca masina "mai slaba" se potrivea mai bine circuitului. Oare ce sa inteleg... ca baietii de la Lada nu mai au fonduri de R&D? Hmmm, oare ce poate sa insemne cand unii stau pe loc iar altii evolueaza?
Apropo, in puncte (maretul tau argument) s-o tot clasat si Force India (exceptand China, unde Sutil o terminat pe 11)
Incearca sa gandesti inainte de a spune ceva, nu dupa, ok?
Renault vine cu elemente noi la fiecare cursa. Pe Monte Carlo i-au batut pe cei de la Mercedes. Lada nu are nimic de-a face cu R&D Renault pentru F1. Renault sta pe loc, de aia la Monte Carlo a avut cea mai rapida masina dupa Red Bull. Force India s-o fi clasat in puncte dar unde in puncte? Sub sau peste Renault? Te-ai gandit si la asta, ganditorule?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.