Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MONACO GP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
centurion
Inca un week-end negru (ca sa nu spun altfel) pentru Ferrari, la fel ca si celelalte 5 din acest sezon. De Alfa Romeo nu mai zic....

Se va schimba oare ceva pana la MP al Canadei?
Solon
Da. Leclerc o sa aiba o noua podea.
AndreiMR
Cum ziceam în topicul de la gp trecut, la Ferrari e haos când vine vorba de strategie. Au pierdut prostește o cursă pe care o aveau în mână. M-am bucurat pentru Perez, după dezamăgirea din cursa trecută a venit și răsplata...dar trebuie să îi mulțumească lui Sainz pentru victorie, dacă nu era spaniolul în spatele lui probabil din nou I se comunica să îl lase pe Max să treacă. Și apropo de Sainz...poate după weekendul asta începe să revină încrederea în el și mașină.
vallixx
Mda, m-am umplut de draci. Ferrari vrea dar nu poate. Ba da chix Leclerc, ba e bun Leclerc dar da chix Sainz, ba e masina.....iar cand toate merg bine.... ba e echipa.

Nu poti avea pretenții la campionat in halul asta. Sa ai cursa in mana in felul asta si sa o faci zdrențe absolut prostește.....pe la jumătate am inchis si am iesit la plimbare.

Din punctul asta de vedere RB sunt ceas. Mută exact cand trebuie si de cele mai multe ori si cum trebuie. Ma bucur pentru Checo,.merita victoria.

In rest n-am mare lucru de comentat ca dupa cum am zis.... am inchis și am iesit la plimbare.

Aaa, mai am doar de adăugat un singur lucru. Ce.cauta Schumi junior in F1? E clar ca nu-i de el. De ce nu-l ia el de mana pe Latifil si nu ies ei mai bine la o bere??
AndreiMR
Când te cheamă Schumacher și vii și cu sponsori locul în F1 se găsește ușor...dar e clar că cel puțin deocamdată nu a demonstrat mare lucru. Nu cred că își imaginează cineva că poate fi la nivelul tatălui...dar nu pare să fie nici la un nivel mediocru. Magnussen reușește să obțină rezultate decente venit după o pauză, Mick e foarte departe.
mircea_aq
Ca e departe de Magnussen e o problema serioasa, dar cea mai mare problema e ca la 2-3 GP-uri ne ofera cate un numar acrobatic de unul singur. Umbla vorba prin targ ca-l ia Aston Martin, coechipier pentru Stroll.
vallixx
Vorba umbla si ca l-ar lua pe Alonso daca Reno nu-i mai prelungeste.....
Si acum sa fiu la Alpine.....nu stiu ce as alege intre Alonso....care nu merge neaparat rau.....si Piastri, care vine cu tineretea dar si cu lipsa de experienta.
sb-55-dan
Incredibil cum cei de la Ferarri au facut muci o cursa pe care o aveau in mana. Astia parca fac intentionat cateodata. Nu am tinut niciodata cu ei, dar chiar imi pare rau de Leclerc, saracul chiar piloteaza f f bine. Mercedes incearca dar inca nu au gasit solutia pentru a se bate pentru primele locuri.
maho
De sasiul ala rupt in doua la propriu nu zice nimeni nimic? Mi s-a parut dubioasa faza, chiar daca (da, stiu, asta-i cel mai important) pilotul a iesit intreg. Realist vorbind, te poti simti in siguranta daca stii ca sasiul se rupe in doua de la jumate, la o coliziune care nu parea sa duca la asa ceva?!
vallixx
Nu ma pricep la constructia masinilor de F1 dar stiu ca structurile deformabile atenueaza mai bine socul decat cele rigide. Intr-adevar mi s-a parut si mie bizar cum s-a rupt masina aia in doua, dar m-am gandit ca in felul asta poate proteja mai bine pilotul.....

Si cand a gat Grosjean cu ea in gard acu' 2 ani tot la fel s-a rupt in 2....m-am gandit ca asa o fi normal....
maho
Pai deformarea e una, da' sa se rupa e alta. Sasiul (daca lonjeroanele-s dintr-o bucata) n-ar avea voie sa se rupa.
vallixx
Asa-i, dar pe moment nici nu mi-am pus problema asta, ba chiar m-am gândit că e de bine. biggrin.gif
sb-55-dan
Tind sa cred ca asa sunt proiectate. Chiar nu a fost o coliziune serioasa. Oricum Schumi cel mic o cam da de gard destul de des.
einstein1984
QUOTE(maho @ 30 May 2022, 15:08)
De sasiul ala rupt in doua la propriu nu zice nimeni nimic? Mi s-a parut dubioasa faza, chiar daca (da, stiu, asta-i cel mai important) pilotul a iesit intreg. Realist vorbind, te poti simti in siguranta daca stii ca sasiul se rupe in doua de la jumate, la o coliziune care nu parea sa duca la asa ceva?!
*


[attachmentid=1628139279] Si Tony stark a avut aceiasi problema

P.S. sasiul se incheie dupa rezervor, in spatele lui se prinde motorul si cutia (sunt parti structurale) si de motor vine prinsa suspensia spate, asta de prin 1964... Acele lonjeroane pe care ti le imaginezi tu nu prea mai exista de prin 1970.... Motorul se rupe de "cada" in care sta pilotul pentru ca nu poate absorbi energie si e mai bine decat sa o sparga.
maho
Dacă tu zici că în poza aia sunt două jumătăți (aprox.) de mașină... așa o fi. Când zici că nu mai există (lonjeroane de care-mi imaginez eu) din anii '70, bănuiesc că te referi la F1, că la mașinile de serie e cam la fel și acum. O părere avizată a unui proiectant de structuri de rezistență pt. mașinile de F1 cred că nu găsesc pe DC.
IRONICK
Bre maho, ajinstain chiar este lucid acum.

"Cada" este si singura piesa care trebuie sa ramana intreaga la un impact. Din cauza asta se dau pilotii jos din masina pe picioarele lor.
maho
Da bre, la F1 cum am presupus c-o fi. Da' aia din poza nu tre' sa presupun ca nu-i juma de masina. Nici daca-mi pune poza cu diploma de proiectant structuri F1 pe d.c., nu-l cred pe einstein. tongue.gif
Masina lu' Senna era "mai intreaga" la deces, si nu erau anii '70.
eurocristi
Senna a fost lovit de o bucata de suspensie care a trecut prin casca.
Eu am vazut accidentul in direct, a fost mult mai lejer decat alte accidente vazute pina atunci in F1.
Nici nu m-am gandit ca nu iese singur din masina.
La prim planuri am vazut pozitia nefireasca a capului.
A fost ghinion cat casa intrun weekend teribil pentru ca nu a fost singurul mort si nici singurul accident serios .

Einstein are dreptate, asa se fac masinile de F1, nu exista sasiu proprizis, lonjeroane, etc.
maho
Si eu am vazut accidentul in direct, si-mi aduc aminte ca a suferit rani serioase (la cap, s-a constatat ulterior) in urma impactului cu zidul de beton, la peste 200/h. Masina arata mai bine totusi.
N-am zis ca n-ar avea dreptate, da' daca se pricepe putea sa zica din prima ca masinile de F1 n-au sasiu (sau lonjeroane). Si cum am zis, cu poza. icon_mrgreen.gif
IRONICK
Poi a pus-o pe aia lu' Tony! Nu-i de ajuns?
maho
De aia ziceam si eu, ca nu-i juma' de cazan.
eurocristi
QUOTE(maho @ 31 May 2022, 20:56)
Si eu am vazut accidentul in direct, si-mi aduc aminte ca a suferit rani serioase (la cap, s-a constatat ulterior) in urma impactului cu zidul de beton, la peste 200/h. Masina arata mai bine totusi.
N-am zis ca n-ar avea dreptate, da' daca se pricepe putea sa zica din prima ca masinile de F1 n-au sasiu (sau lonjeroane). Si cum am zis, cu poza. icon_mrgreen.gif
*



Roata dreapta fata s-a desprins in urma impactului si a zburat pe linga capul lui, Un brat al suspensiei a lovit si a strapuns casca, a murit pe loc practic datorita leziunilor cerebrale.
Asta au spus mai tarziu dupa ancheta.
De la acctidentul lui a aparut regula gu legarea suspensiilor, implicit a rotii, de sasiu pentru a nu se mai desprinde asa de usor de masina.
Cum am spus, ghinion de nesansa. Cativa centimetri au facut diferenta intre viata si moarte.
vallixx
QUOTE(IRONICK @ 31 May 2022, 21:04)
Poi a pus-o pe aia lu' Tony! Nu-i de ajuns?
*


Tony adica Anton? Ala care face o chestie dubioasa cu betonul? tongue.gif

Uite un baiat care mai tot face clipuri despre F1 si care pare sa stie despre ce vorbeste.......si care zice cam acelasi lucru despre masina.....ca e cam normal sa se deintegreze asa.
https://www.youtube.com/watch?v=UhYcytkH9Do...annel=ChainBear
einstein1984
AIa pusa de mine era taiata nu lovita.
maho, cand o comiti, mai bine taci in loc sa-mi ceri mie diplome..... Sau sa vorbesti de masini de strada pe topicul de F1....
maho
Bre, io am intrebat ceva si mi s-a raspuns. Nu m-am dat "cocos" ca tine (cu info luate de pe wiki), si nu ti-am cerut ceva ce nu poti prezenta.
einstein1984
info luate de pe wiki...... Macar de citeai si tu pe wiki inainte sa intrebi.
ProfiBv
Indiferent de structura , pentru mine a fost ciudata ruptura. Chiar mi-am adus atunci aminte de rasucirile in aer a lui Alonso si totusi masina nu s-a dezmembrat . Ceva a fost "putred" acolo . Bine ca Juniorul a scapat !
bucatzel
QUOTE(vallixx @ 1 Jun 2022, 08:46)
Tony adica Anton?
*


Nu, tony-s.
vallixx
Si eu care credeam ca e Anton, prietenul lui Marcu..... icon_mrgreen.gif
maho
QUOTE(einstein1984 @ 2 Jun 2022, 09:29)
Macar de citeai si tu pe wiki inainte sa intrebi.
*


Despre "Iron Man 2"?
IRONICK
QUOTE(maho @ 2 Jun 2022, 09:20)
Bre, io am intrebat ceva si mi s-a raspuns. Nu m-am dat "cocos" ca tine (cu info luate de pe wiki), si nu ti-am cerut ceva ce nu poti prezenta.
*


Stii care e partea funny.?? Ca cineva ca el are acces la niste chestii de ar matura cu noi pe jos. Dar nu se prea intampla, vorba lu' wiki.
Asta apropo de topicul ala cu cititul lucrarilor stiintifice si statul pe TikToku' corporatistilor.
Nu vin cu exemple, ca stie el foarte bine la ce ma refer.
einstein1984
Mai exista si chestii confidentiale smile.gif Dar e placut totusi sa vad cum unii care n-au vazut ceva nici poze isi dau cu parerea despre cat de prost gandit sau retrograd este.... De ce sa va stric mirajul ca va pricepeti?

2 Jun 2022, 11:26:
QUOTE(ProfiBv @ 2 Jun 2022, 08:33)
Indiferent de structura , pentru mine a fost ciudata ruptura. Chiar mi-am adus atunci aminte de rasucirile in aer a lui Alonso si totusi masina nu s-a dezmembrat . C
*


In general, suruburile care tin GMPul de cada se rup dau de ceva dur, nu cand se rasuceste masina in aer.... aerul e moale...
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 2 Jun 2022, 12:25)
Mai exista si chestii confidentiale smile.gif Dar e placut totusi sa vad cum unii care n-au vazut ceva nici poze isi dau cu parerea despre cat de prost gandit sau retrograd este.... De ce sa va stric mirajul ca va pricepeti?

<span class='edit'>2 Jun 2022, 11:26:</span>

In general, suruburile care tin GMPul de cada se rup  dau de ceva dur, nu cand se rasuceste masina  in aer.... aerul e moale...
*


Pana la confidential mai este cale lunga. Da lunga rau.
Da oricine poate sa isi dea cu parerea, ca deaia e democratie.
Unii isi dau cu parerea cu informatii limitate, altii nu le inteleg, desi le au explicate detaliat.
ProfiBv
QUOTE(einstein1984 @ 2 Jun 2022, 12:25)
Mai exista si chestii confidentiale smile.gif Dar e placut totusi sa vad cum unii care n-au vazut ceva nici poze isi dau cu parerea despre cat de prost gandit sau retrograd este.... De ce sa va stric mirajul ca va pricepeti?

<span class='edit'>2 Jun 2022, 11:26:</span>

In general, suruburile care tin GMPul de cada se rup  dau de ceva dur, nu cand se rasuceste masina  in aer.... aerul e moale...
*



aer , dar comprimat cam tare ...
https://www.youtube.com/watch?v=x45fLUTHCuk...hannel=FORMULA1
maho
QUOTE(IRONICK @ 2 Jun 2022, 11:55)
cineva ca el are acces la niste chestii de ar matura cu noi pe jos.

Accesul nu echivaleaza cu expertiza, mai ales cand wikinjineru' (care vede toata ziua monoposturi F1) nu e-n stare sa deosebeasca intrebarea de afirmatie:
QUOTE(einstein1984 @ 2 Jun 2022, 12:25)
unii care n-au vazut ceva nici poze isi dau cu parerea despre cat de prost gandit sau retrograd este.... De ce sa va stric mirajul ca va pricepeti?

Cine-a zis ca "se pricepe"?
einstein1984
[attachmentid=1628139319]
astuia i-a furat cineva lonjeroanele.....
Hai profiBV, ia explica-mi cata forta de forfecare suporta prezoanele alea ....
vallixx
Tare omu'. 😁
ProfiBv
QUOTE(einstein1984 @ 2 Jun 2022, 13:59)
[attachmentid=1628139319]
astuia i-a furat cineva lonjeroanele.....
  Hai profiBV, ia explica-mi cata forta de forfecare suporta prezoanele alea ....
*


Nu stiu ce prezoane sau lonjeroane ai vazut tu in comentariul meu ! Am spus doar ca impactul ,a parut , mult mai usor ca altul care nu a destramat structura .
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 2 Jun 2022, 13:59)
[attachmentid=1628139319]
astuia i-a furat cineva lonjeroanele.....
  Hai profiBV, ia explica-mi cata forta de forfecare suporta prezoanele alea ....
*


Iejti sigur ca are prezoane si nu suruburi?
Ca si la roti le zice lumea tot prezoane la suruburi. Un fel de xerox.
einstein1984
Alea din poza sunt prezoane. La roti le zice si surupuri, dar nu inseamna ca trebuie incurajata exprimarea
maho
După atâția ani, Senna încă e number one la Monaco. 😓
Altceva nici că mai contează.
vallixx
Mda....daca nu incepea ploaia, Monaco incepea plictisitor, se termina plictisitor. Asa, a avut parte de un pic de acctiune, cat de cat. Mie mi se pare fascinant cum de atata lume e exaltata de Monaco, eu l-as scoate si maine daca s-ar putea din grila......iar ei ii dau cu Monaco in sus si Monaco in jos in conditiile in care e incerta pentru anii viitori bijuteria de SPA. Whatever.

Despre ieri ce sa zic....lui Max trebuie sa-i dea titlul de pe acum, asta e clar. Imi place cand il intreba reporterii daca au fost dificil ....si el doar ca sa nu zica ca da, se chinuie sa inventeze cate ceva. laugh.gif
A avut un pic d emuca ieri cand a venit ploaia....era cu anvelopele gata....pe ud....a trebuit sa fie atent...pana la schimb, dupa aia s-au linistit lucrurile.
Perez....well, cine zicea ca e pe acolo, are sansa lui....poate s-a mai convins un pic ca e la ani lumina de colegu'.

Ferrari sunt peste tot si nicaieri. Nu ma mir de ce toti vor sa plece de la ei. Mai strateg e Sainz decat toata echipa.....in conditiile in care ca driver....Sainz mi se pare un pilot modest. In Leclerc inca mai cred, dar ii trebuie echipa...nu vrajeala de la Ferrari.

Ocon s-a tinut bine, a intrat printre primii pentru intermediare....au fost inspirati. Bravo lui, locul 3 la Monaco e o performanta.

Mercedes zice ca a adus upgrade-uri. Ceva sidepod-uri ....si inca cateva. Monaco nu e relevant....sa vedem runda urmatoare.

Williams a scapat de Latifi si a adus o alta palamida....Logan....sa zicem ca e primul an....ca e Monaco....dar mi s-a parut din cu totul alt film. Prost.
sb-55-dan
E clar ca titlul e adjudecat deja, doar un ghinion teribil il face pe Max sa rateze titlul. Redbull sunt in alt film cu masina, merge ca trenul pe sine. La Ferrari parca se chinuie cineva sa o dea de gard, strategie praf. Sper sa-si revina Mercedes desi anul asta e clar ca nu mai au ce sa faca...vedem la anu'
bion
Eh, chestii penibile pentru unii Triple Crown, traditie ,1929... Noroc ca altii inca nu s-au luat dupa unii. cool.gif
tatabobu
Vallix, de-aia e frumos Monaco, pentru finalul cursei din '92. EDIT: faptul că SPA e un circuit mai spectaculos nu ii ia din merite. Și parcă tot la Monaco a fost și cursa cu cel mai mic număr de monoposturi care au terminat? 3? La singura victorie a lui Olivier Pannis?
vallixx
Mah....na, fiecare cu piticii lui. Mie mi se pare plictisitor, masinile au crescut in dimensiuni si in greutate.....nu mai sunt atat de agile, nu se mai preteaza atat de bine acestui circuit, depasiri mai mult nu.....eu nu vad placerea unei curse decisa 80% in sesiunile de calificari. Cursa se face trenulet....poate doar strategia si vremea sa mai faca o diferenta.

Daca ar fi dupa mine l-as elimina din calendar, impreuna cu mai toate circuitele stradale. Dar noroc ca nu sunt eu etalonul. tongue.gif
maho
Mai degraba se vede cine-i pilot bun pe un circuit stradal, cu f. putine linii drepte (si "drs enabled") decat pe un circuit ca-n Indianapolis 500, oval.
In privinta lui Perez... nu prea avea multe sanse (tocmai pe un circuit ca asta) sa urce mai sus, lasand la o parte greseala din calificari.
vallixx
Nu zic oval....ala e mai plictisitor chiar si decat Monaco. Si nu neaparat ca nu-mi plac stadalele insa intre un stradal si un dedicat....gen Silverstone, SPA, Paul Ricard, Zanvoort, Imola, Monza, Suzuka.....etc, le prefer pe cele din urma. Frumoase, sigure (cu acele run off areas), cu posibilitatea de a vedea dueluri roata la roata pe parcursul a cateva viraje, predispuse la depasiri....

Singura treaba care imi place la stradale este ca n-au unde sa calce pe vibratoare decat in foarte putine cazuri. Ma enerveaza faza cu track limits in sensul ca mi se pare aiurea ca daca ai toata masina in afara, dar cu ultima roata prinzi un pic din kerb....esti considerat corect. WTF, ai 3 sferturi din masina unde nu trebuie. Si asta duce la abuzuri...stim spete destule nu le mai reiau, FIA intr-un timp ba sanctiona....ba nu sanctiona....era o varza.

La strdal nu mai merge....vrajeala.

La treaba cu "unde se vede care-i mai bun pilot", asa este, dar un stradal cu putine linii drepte este predispus sa fie dificil la depasiri.....si unde mai e frumusetea unei curse daca toti merg unul in kurul altuia pana se termina cursa.....cu exceptii mult prea putine? Da, ala care in conditiile astea depaseste, este bun....sau are masina mai buna.....dar din nou, unde-i frumusetea daca ai 3 depasiri intr-o cursa de 2 ore si-n rest.... doar trenulet?
nicuval
Eu cred ca pe moment trebuie sa ne multumim cu ce ne arata Mad Max, indiferent ca e pe stradal sau dedicat. Nu e chiar usor sa duci viata asta. Iar de motoarele Honda sa nu uitam ca fac furouri inclusiv pe circuite de peste ocean, intr-o companie destul de selecta. Combinatie mortala, nu alta.
Ca idee, a fost interesanta fata lui Christian Horner in timp ce macaraua ridica monopostul Red Bull avariat de Perez in calificari. Asta dupa ce l-am vazut mai devreme pe Toto Wolff cu o grimasa asemanatoare in cazul monopostului Mercedes. Ceva legat de podelele masinilor care nu trebuia expus/vazut.
vallixx
Iti dai seama ca concurenta e cu binoclul pe podeaua rivalilor.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.