Lada nu are nimic de-a face cu R&D Renault pentru F1.
Imi cer scuze... eu eram ferm convins ca i-au adus pe cei de la Lada pentru ca de, era vorba de o firma care are experienta de zeci de ani in constructia de masini cu tractiune spate (sau propulsie, pentru puristi).
Sau faceam misto, ca nici optiunea asta nu-i tocmai de lepadat.
sorin_f39
17 May 2010, 18:24
@Modus
Renault, intr-adevar, este intr-o revenire de forma comparativ cu sezonul trecut. Dar, chiar si asa, este departe de podium : 01 RBR-Renault 156 02 Ferrari 136 03 McLaren-Mercedes 129 04 Mercedes GP 78 05 Renault 65
O mare pierdere a francezilor este, deocamdata, faptul ca Petrov are de invatat -> Kubica este cam singurul care aduce puncte. La echipele din fata lor, ambii piloti pot aduce puncte in orice cursa, fara nici o problema.
Solon
17 May 2010, 18:40
Marea satisfactie a Renault-ului sunt motoarele cu care echipeaza RBR! Deocamdata ei stau prost la alte capitole! Senzationala cursa, plina de adrenalina: ultimele 20 de tururi iar le-am dormit!
TMihai
17 May 2010, 20:55
Uneori stau si ma minunez cand citesc chestii de genul "nu trebuia sa tina cont de steagurile verzi". Wtf! Da' ce trebuia sa faca? Sa deschida manualu' la 40.13? Daca nici in berbecii aia care flutura steagurile sa nu mai ai incredere, atunci in cine? Tinand cont ca si echipa i-a dat verde, tot el e bulangiu. Am gasit si eu pe forumul alora de la onlinesport cum arata un 40.13 ca sa zic asa
Cam ce are in comun cu finalul cursei de ieri ca eu nu ma prind? Si inca un detaliu important zic eu...linia de start/sosire nu e aceeasi cu linia de SC, cum au impresia unii.
Modus
17 May 2010, 21:03
17 May 2010, 21:04: Observ ca la Moanco au acum la circuit Clio RS phase 2 galbene. Stiu baietii ce masini adevarate de circuit sa cumpere.
hellcat
17 May 2010, 21:11
Acel clio 3 rs e safety car-ul formulei renault 3.5
zfmflorin
17 May 2010, 21:17
intrebare:unde as putea urmarii pe net o cursa de F1 pe care am pierdut-o? Multumesc
betamax
17 May 2010, 21:22
Diferenta e ca la Renault trage un singur cal in timp ce la celelalte echipe (de top, ca la altele nu trage nici unul) trag doi.
dantes
18 May 2010, 07:15
Ma lesi cu alonso ala de 2 lei cu clipurile alea PENALE.... Acolo a aratat cat de penal e... a depasit FIX 3 concurenti.... virgin, lotus, virgin....
E o realizare
Restul au fost la boxe, el nu.
Citind in stanga si in dreapta, se pare ca e o lacuna in regulament. Anul acesta a aparut "safety-car line" care e pe la intrarea in standuri. Cand prima masina depaseste linia respectiva, se reia cursa si se flutura steagurile verzi. Astfel ca la monaco anul acesta, cursa a luat sfarsit in conditii de cursa normala. Daaaar, articolul 40.13 zice daca se termina in conditii de sc, ceea ce nu e cazul aici. Cert e ca daca se dorea sa se termine sub sc, trebuiau fluturate steagurile galbene insotite de placa cu SC pana la final...exact ce a aratat mai sus si TMihai. In toate filmuletele si toate clipurile si pozele de pe net, imediat cum a trecut webber de lina safety-carului, s-a trecut pe steag verde si se vede CLAR cum schumi il depaseste pe Alonso fix pe steag verde.
Oricum ar fi, vulpoiu' a ramas vulpoi
Modus
18 May 2010, 07:18
Cati piloti care la Monaco incep cursa de pe linia standurilor termina pe 6?
dantes
18 May 2010, 07:20
Schumi. si a terminat pe 5....si a depasit cu muuuult mai multi de ....3 amarati.!
LE: A TERMINAT PE 7 !
bucatzel
18 May 2010, 07:22
Doar cei care au mancat rahat cu polonicul inaintea cursei. Nu incepe iar, ca daca nu era safety car in primul tur, facea o lae.
Si si strategia aia, as usually, n-a fost rodul creierasului lui. Ca au gandit altii pentru el.
ssilviu
18 May 2010, 07:49
QUOTE(dantes @ 18 May 2010, 08:20)
Schumi. si a terminat pe 5....si a depasit cu muuuult mai multi de ....3 amarati.!
Adică mai exact pe cine? (Nici nu stau acum să aduc în discuție că atunci Schumi a avut cea mai rapidă mașină de pe pistă, iar acum Alonso nu )
DrK
18 May 2010, 08:19
Macar a avut o masina de top. Nu poti sa compari masina Ferrari cu lotus, virgin, zaibar, force india si alte masini cu motoare cosworth. Acum se poate spune ca daca nu exista treaba cu intrarea la boxe ar mai fi depasit cateva masini. Asta nu o sa aflam niciodata
Ca norocul, la cursa asta e si o poveste sumara a cursei. Au contat un pic si abandonurile in locul ala, dar marea diferenta e ca depasirile si le-a facut pe pista. Si atunci tin minte ca m-a surprins, ca la inceput, pana a avut in fata plezne de masini, nici macar nu isi petrecea in spatele lor un pic de timp sa-i studieze... taia prin ei ca prin branza.
Nu zic ca strategia celor de la Ferrari de duminica a fost rea... dimpotriva, a fost surprinzatoare... de mult n-au mai profitat cum trebuie de o situatie de cursa... dar fara SC in primul tur ar fi fost pe balarii...
Sa nu uitam ca cu ceva ani mai inainte, cand McLaren-urile erau ozn-uri pe pista, Coulthard si-o petrecut jumate de cursa pe 16, in spatele lui Bernoldi, care fugarea si el un amarat de Arrows (sau Minardi, nu mai tin minte).
dantes
18 May 2010, 12:12
QUOTE(ssilviu @ 18 May 2010, 08:49)
Adică mai exact pe cine? (Nici nu stau acum să aduc în discuție că atunci Schumi a avut cea mai rapidă mașină de pe pistă, iar acum Alonso nu )
bucatzel a dat un link de studiu...mai exact 11 masini a depasit si restul prin strategie. Daca ne uitam un pic, o sa vedem cam pe cine a depasit in adevaratul sens al cuvantului...si sunt destui 11, intr-o cursa unde daca depasesti 2-3 esti mare.... Acum alonso are masina mai buna ca cei din fata, exceptand red bull, dar a facut o mare lae... Ma rog...n-are sens sa dezgropam mortii, dar anul asta au fost altii cu mult mai buni ca el...
b76bgaarh
18 May 2010, 12:24
unde vad si eu startul? ca anul asta am pierdut....
ssilviu
18 May 2010, 12:50
QUOTE(dantes @ 18 May 2010, 13:12)
intr-o cursa unde daca depasesti 2-3 esti mare....
Schumacher a avut cea mai rapidă mașină din cursă și a depășit doar amărâți. Inclusiv Button, care cred că e cel mai ușor pilot de depășit pentru Schumacher. (și-a luat-o fărăr număr)
Pe de altă parte, de exemplu, în 2005 la Imola, a avut mașină cu multe secunde mai rapidă decât Renault-ul muribund al lui Alonso și tot nu a fost în stare să-l depășească.
În fine, mi se pare aiurea să ajungi să încerci să scoți superioaritatea unui pilot dintr-o comparație forțată din două curse din ani separați, cu mașini separate, cu circumstanțe diferite. Asta am vrut să arăt, sper că s-a înțeles
Să vedem anul ăsta ce mai face tataie. Pariez că se va retrage.
bucatzel
18 May 2010, 13:21
Iar spuneti jumatea de poveste care va convine...
La Imola, in 2005, Schumi a plecat din mijlocul plutonului, de pe trispe. Si o fi fost reno-ul lui Alonso muribund, dar tin minte ca tot se indeparta de Schumi pe liniile drepte, iar Schumi il prindea din urma pe sectiunile mai intortocheate. Daca vrei, mai iei in considerare si ca toata goana lui Schumi si-o pus probabil amprenta asupra pneurilor, lucru care i-o fi ingreunat tentativele de depasire. Si apropo... ce masina "superioara" o fost Ferrari-ul in 2005, ca partea asta chiar n-am inteles-o?
Da, intr-adevar... cursa din 2006 a fost una, cea de duminica a fost alta... dar explica-mi ce alte repere de comparatie avem?
Ca io unul vad ca in 2006 Schumacher avea in fata intarzaiati mai rapizi decat de-alde virgin, lotus, etc, cu care n-o stat sa discute. si a terminat pe 5 luptand pe traseu. Meritul lui.
Fery, cu o masina demna de pozitii fruntase, a profitat de SC, si a castigat pe strategie. Intr-adevar, strategia nu-i prea mai permitea sa se angajeze in batai marete. Meritul echipei.
Avand in vedere ca echipa in cauza a dat de multe ori cu stangul in dreptul la faze asemanatoare ( mai tineti minte de ce-a pierdut Irvine campionatul? ) nu pot sa nu consider ca norocul nu o fost un factor major.
Nu ca Schumi n-ar fi avut parte de noroc in nici o cursa din istorie
sorin_f39
18 May 2010, 13:28
@ssilviu
Tu vorbesti de anul 2005, cand Renault a inceput cu 4 victorii (1 Fisichella si 3 Alonso), cand Ferrari a castigat doar in SUA datorita sau din cauza (depinde cum vrei sa-i spui) acelui scandal cu pneurile Michelin? Spui ca Alonso a avut o masina furibunda? La cat de dezlantuit era Schumi atunci, daca Alonso ar fi avut probleme, nu i-ar fi rezistat germanului.
E adevarat, acum consider si eu ca Schumi a facut o greseala revenind. Nu cred ca piciorul lui mai este "greu" asa cum era acum cativa ani.
Hmm... Hai ca am vorbit degeaba pe aici. O sa facu update la clasament maine dim
dantes
18 May 2010, 19:49
Mda... macar s-a recunoscut ca e o greseala de regulament... Oricum ar fi, ptr puncte oricum nu conta, ptr. palmares nici atat, penalizarea nu-l afecteaza deloc. Ca si cursa si desfasurare de intamplari, ca opinie personala, ultima curba a facut cat toata cursa...
neumann
20 May 2010, 09:55
"This opinion appears to have been shared by the majority of the teams with cars in the top ten positions who also gave their drivers instructions to race to the finish line. "
Ar fi interesant de stiut ce a primit alonso prin team radio. Un ceas desteptator? Nu i-a sunat alarma? Nu si-a baut cafeaua sau redbulu de dimineatsa?
DrK
20 May 2010, 14:23
Pai uite ce zice Alonso:
""At the end came the incident with Michael: the pit wall had told me that, as the race was still under the safety car on the last lap, overtaking was not allowed and so I was calm - and that was later confirmed by the stewards, who put things right," he added."
dantes
20 May 2010, 14:35
Pai ce putea si el sa zica...
neumann
20 May 2010, 14:44
ar fi interesant un team radio cu alonso, da banuiesc ca n-are nimeni interes sa-l publice. E cusuta cu ata alba, i-au zis aia, condu' usor si sigur, lasa-i pe toti sa te depaseasca.
Pe 23 iunie se va explica exact ceea ce este scris in regulament.
DrK
23 May 2010, 18:13
Adica ce spusesem si eu la stiri acum 3 zile
sorin_f39
23 May 2010, 18:27
Ai dreptate, acum am vazut, cu ocazia remarcii tale.
CGDBZ
23 May 2010, 19:52
Eu nu inteleg ce le trebuie atata timp sa explice ce scrie in regulament .Dupa parerea mea regulamentul si ce s-a intamplat in cursa se cam bat cap in cap .
ATM
28 May 2011, 09:25
Am ajuns si la cursa din 2011. Deja primele doua sesiuni de teste libere au avut loc ieri, cu urmatoarele rezultate: prima sesiune - Vettel, Alonso, Rosberg sesiunea doi - Alonso, Hamilton, Rosberg. Azi avem programate: -sesiunea 3 ( si ultima) de antrenamente - orele 12.00 -calificarile - orele 15.00 Maine, marea cursa, orele 15.00
De notat: -Pirelli a adus cauciucurile super-soft, care se estimau a tine maxim 10 ture - in antrenamente au tinut totusi un pic mai mult, zice gura targului, ramane de vazut cat vor tine in cursa reala. Luand in calcul ca in afara de super-soft mai exista si varianta soft (deci fara hard), presupun ca o sa fie o gramada de pitt-stop-uri. Ma rog, nici macar echipele nu stiu inca exact ce si cum, turul de circuit fiind mult mai lent decat in alte curse poate unii spera intr-o degradare mai mica per tur, presupun ca toata lumea bajbaie deocamdata. -s-a hotarat DRS si pentru Monaco. Zona respectiva este linia de start-sosire, marea majoritate a pilotilor fiind impotriva zonei prognozata initial pentru acest sistem - adica tunelul. -o decizie judecatoreasca le da dreptul celor de la Team Lotus -Renault (aia verzi) sa isi foloseasca in continuare numele. Evident, Lotus Renault GP (aia negri) nu sunt de acord. Noi, spectatorii, ramanem in continuare confuzi. Nu asupra masinilor, ca alea-s usor de identificat,ci asupra galcevei si situatiei astea penibile.
Manuel
28 May 2011, 15:51
Grila de start
Country Driver Team 1 Germany S Vettel Red Bull 2 Great Britain J Button McLaren 3 Australia M Webber Red Bull 4 Spain F Alonso Ferrari 5 Germany M Schumacher Mercedes 6 Brazil F Massa Ferrari 7 Great Britain L Hamilton McLaren 8 Germany N Rosberg Mercedes 9 Venezuela P Maldonado Williams 10 Mexico S Perez Sauber 11 Russian Federation V Petrov Renault 12 Brazil R Barrichello Williams 13 Japan K Kobayashi Sauber 14 Great Britain P Di Resta Force India 15 Germany A Sutil Force India 16 Germany N Heidfeld Renault 17 Switzerland S Buemi Toro Rosso 18 Finland H Kovalainen Lotus 19 Italy J Trulli Lotus 20 Spain J Alguersuari Toro Rosso 21 Germany T Glock Virgin 22 Belgium J d'Ambrosio Virgin 23 India N Karthikeyan Hispania 24 Italy V Liuzzi Hispania
Asteptam... tinand cont de monococa de carbon, care parea intreaga, presupun ca nu ar trebui sa aiba fracturi ale membrelor, insa la viteza aia si dat fiindca socul 2 a fost luat in plin si perfect lateral, fara nici o alunecare care sa disipe forta G undeva, orice e posibil, inclusiv tasari de vertebre, leziuni de organe interne...sa aperam totusi ca...
Grila de plecare, dupa umila mea opinie, arata un Hamilton care o sa fie un car de nervi, susceptibil, la ciocaneli in primu viraj (vai de capul alora de o sa fie pe langa el), iar pe Vettel nu-l vad bine cu Button in coasta (favoritu' meu). L-a mai depasit pe neamt la start acum cateva curse, cand plecasera tot in formula 1-2. Hai cu calu'!
TMihai
28 May 2011, 19:54
Perez n-are fracturi, decat contuzii, iar maine nu ia startul Link Hamilton are timpul din Q3 anulat si pleaca de pe 9 in loc de 7 Link
CGDBZ
28 May 2011, 21:39
Dupa ultimele starturi in care Schumacher a castigat pozitii bune astept sa vad maine ce face, ce-i drept ca acum are adversari de alt calibru in fata decat pana acum.
sorin000
29 May 2011, 16:21
Iar a castigat Vettel...
1. Vettel 2. Alonso 3. Button
Multe surprize,multe incidente,o cursa destul de nebuna. Cu putin noroc,Alonso putea sa termine in fata lui Vettel. Poate data viitoare...
gabize
29 May 2011, 16:45
Eu cred ca Vettel e cel care a avut noroc si a castigat. Cu pneurile foarte imbatranite ale lui Vettel, cu timpii lui Button si incrancenarea lui Alonso, cred ca podiumul ar fi avut alta configuratie. In fine, pacat de oprirea din final, care a distrus o lupta cum rar se vede la Monte Carlo. Pacat ca Alonso n-a mai avut posibilitatea sa-si joace cartea. Avea nevoie de primul loc pe podium. Dar... Sa speram ca in Canada va avea mai mult noroc.
Vlad B
29 May 2011, 22:35
Mare ghinion a avut Button cu primul safety car, tare rau mi-a parut pentru el .
Si Maldonado a fost victima boului de Ham! Cu kktul ala de eleron prins cu scotch eu ii dadeam blackflag direct! Si era normal sa ia penalty pentru manevra cu Maldonado!
Pole pentru M. Schumacher 'Tu-i penalizarea vietii Pacat... Webber va pleca maine din pole...
DMP
26 May 2012, 18:57
Hehehe, mai poate ceva mosu'.
Tomcat
26 May 2012, 19:42
Imi doresc sa termine pe podium. Indiferent de locul ocupat acolo.
anecula_08
26 May 2012, 20:19
"Imi doresc sa termine pe podium. Indiferent de locul ocupat acolo. "
Si eu la fel. Mie mi s-a parut ca a fost penalizat pe nedrept. Senna s-a miscat prima oara spre dreapta si dupa s-a dat spre stanga.
M.C.
27 May 2012, 08:04
Daca ar ploua,ce bine ar fi! Atunci sigur Schumi va cistiga!! Se stie ca in acele conditii este ca pestele in apa. Si bineinteles,sa il ajute si troaca. Eu sper ca macar pe podium sa urce.
gabize
27 May 2012, 08:56
M-a bucurat reusita lui Schumi, desi penalizarea il lasa fara pole. In rest, calificarile incep sa fie doar matematica pura, tot felul de calcule ce privesc gestionarea pneurilor. Sper sa se introduca pneurile pentru calificari, altfel spectacolul din Q3 nu va mai exista.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.