Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89
ydaniel
castrol 10w60;50 ron litru acu.smile.gif
mr_flm
zaheiu - esti multumit de valvoline maxlife? fol de mult timp? vreo schimbare ceva?
dan7
salut si bine v-am gasit.
am si eu doua intrebari, dupa ce am citit thread-ul din "scoarta in scoarta". dar mai intai sa va explic situatia. am o berlina din 89 cu 90k la bord, dintre care doar ultimii 10k condusi mai agresiv (nu de catre mine). masina se tine bine si, dupa ce am citit tot ce s-a scris aici am tras cateva concluzii:

1. sa nu ma zgarcesc la ulei daca inca am motor tanar
2. daca motorul e bun si nu pierde merge 10w40 lejer, chiar si mai mici
3. daca motorul e bunut si pierde moderat ca majoritatea daciilor 15w40
4. daca motorul e mai batran 15/20w50/60 plus tefloane si molibdeni
5. cand schimbi tipurile de ulei, sint-min, semisint-min si invers, bagam flush prima oara
6. cand schimbam uleiul schimbam si filtrele

problema este ca nu prea ma pricep la masini si nu stiu exact cum as putea sa-mi cataloghez motorul. nu scoate fum, merge foarte ok, nu huruie nu troncane nu nimic si, din ce mi-a spus persoana care mi-o conduce deocamdata, pierde ulei (o mizerie de "botond 20w50") la modul fizic. adica picura pe undeva pe dedesubt.

intrebarea unu: exista vreo metoda "hands-on" de a afla starea motorului inaintea schimbarii uleiului?
intrebarea doi: daca motorul este totusi in stare buna (si cred ca este), pot sa ma arunc direct la un 10w40 aral basic tronic semisintetic (sau elf competition st 10w40 semisintetic) sau sa incerc mai intai un 15w40 mineral mai bun?

eu as risca sa trec direct la 10w40, tinand cont ca a venit iarna si mioveanca o ia cam greu chiar si sub 10oC cu mizeria asta de botond, dar banii nu ma dau afara din casa, deocamdata.

mersi anticpiat si 1000k la toata lumea.
florinel_lva
am si eu o intrebare. am cumparat o berlina pe injectie din 2001 si vreau sa ii schimb uleiul ?
ce recomandati?
ma refer la indicii aia de pe bidoane si la marci
dacia ce recomanda?
Carburatorul
QUOTE(florinel_lva @ 21 Nov 2006, 12:09)
am si eu o intrebare. am cumparat o berlina pe injectie din 2001 si vreau sa ii schimb uleiul ?
ce recomandati?
ma refer la indicii aia de pe bidoane si la marci
dacia ce recomanda?
*




1. Spala-i motorul cu Motor Flush 2+2 (scrie pe ambalaj modul de intrebuintzare)
2. Lasa-i bine sa se scurga uleiul vechi (cu ambele busoane scoase)
3. Schimba-i filtrul de ulei (pune-i un Bosch)
4. Pune-i Aral 20W-50 (fara nici un aditiv din ala de 20-30RON) ,si ai grija sa nu pui mai mult de 3L.

Obs. Intereseaza-te daca s-a pus in motor pana acum Protector "DURA LUBE" , daca s-a pus vreodata e bine sa stii catzi Km avea masina atunci, pt. ca dupa cate stiu se pune odata cand e nou motorul apoi la 80.000Km. Daca nu s-a pus deloc asa ceva pana acum , fa un efort si pune-i , e foarte bun (desi destul de scump, dupa cate stiam) dar o sa fii multzumit wink.gif. Apropo nu mai stiu ce indici trebuie sa aibe Dura Lube-ul pt. dacie , sau daca, conteaza cumva (cel mai bine intrebi la magazin ,ca aia stiu sigur).
Bafta wink.gif
dr_mKe
@ florinel_lva: Desi sunt newbie pe forumul asta, imi permit sa-ti dau un sfat din proprie experienta. Dacie 1310 Li din 2000, cu injectie, am si eu.
Am folosit o vreme, cca 50.000 km ulei Aral 10W-40 Basic Tronic (sintetic) cu filtru Champion, schimbat la 5.000km. Am avut oproblema cu garnitura de chiulasa, scapa apa afara, si de atunci am trecut la ELF 10W-40 Competition ST. Aral se prezinta mai prost la schimb decat ELF. Acum am 85.000 km. Motorul vede 5000 rpm zilnic. Ulei nu consuma absolut deloc, sau sa scoata fum albastru -nici macar la rece. A propos, nici o data nu forjez motorul rece.
Uleiul 10W-50 e prea vascos la temperatura de lucru. 10W -indiciul de temperatura pt. motor rece (W vine de la winter), iar 40 e pt. motor in regim normal de functionare (cald). Un ulei cu indice de vascozitate 50 la cald e cazul sa folosesti cand incepe motorul sa consume ulei. Filmul de ulei pe camasile cilindrilor e mai gros la tipul asta, scade consumul de ulei + asigura o compresie mai buna la un motor uzat.
Uita povestile cu "e prea subtire" si asa mai departe. Eu am probat pe pielea mea, si asta e a doua dacie. In cea veche am pus tot ELF 10W-40, de cand am gasit pe piata.
Ceva inportant. Nu am nici o problema cu simeringurile. Daca ai pune intr-un motor de 1300 din '77, cu simeringurile originale, probabil ca uleiul semi-sintetic le va degrada si vor scapa ulei.
La bujii iti recomand Bosch Super Plus WR 8 BC+. Nu sunt prea scumpe si vei simti imediat la consum.
Bafta !
bygy007
am si eu o intrebare pentru cunoscatori


situatia se prezinta asa am in masina ulei Texaco 20 w 40 este sub nivel si trebuie sa-l schimb peste vre-o 300km nu vreau sa cumpar 1l de ulei pentru ca ceste destul de scump acum intrbarea


CU ce ulei pot sa completez fara sa am probleme
dr_mKe
Schimba uleiul ! Daca iti consuma ulei, cumpara 1 litru de Texaco 20W-40 ! Restul il vei folosi pentru completare mai tarziu blink.gif
bygy007
tocmai asta e nu maninca decit foarte putin cam 100 -200 ml la 1000km si vreau sa-l schimb dar mai tirziu putin
dr_mKe
Incearca un ulei 15/20W-50. Iti va scadea mult consumul de ulei. Daca ai compresia buna, asta e perioada in care motorul merge cel mai frumos. Trage de rupe mai ales la turatii mari. Cel putin asa stateau lucrurile cu prima mea dacie sofer5.gif
Zaheiu
@mr_film: sunt la al doilea schimb cu maxlife, primul 15W40, acum 10W40. A halit putin pentru motor de 130k forjat, adica 500 ml/5k. Presiunea e ok chiar cu motorul f. cald, mai sus ca la durablend 10W40. Pana acum imi place, o sa mai pun.
Alex 23
Am doua dacii una din 72 care are vreo 17000km cu motoru facut, pe care am tratat-o si cu dura lube anu trecut, la care folosesc atat iarna cat si vara aral 20w50 si sunt ff multumit. La fiecare schimb de ulei, nemergand cu uleiul mai mult de 3000-3500 km, cu toate ca el merge pana la 7000km, adaug si cate un flacon de 2+2. La cealata dacie folosesc Mol 20w50, de care de altfel sunt la fel de multumit chiar daca e mai ieftin si cu care merg mai multi km. V-as recomanda tuturor sa nu schimbati uleiul fix la km indicati de producator si intotdeauna la fiecare schimb de ulei adaugati si un aditiv si veti vedea diferenta la presiune. Si din cand in cand spalati si motoru cu solutie care se gaseste tot de la 2+2.Numai de bine! worship.gif
dr_mKe
Motorul se spala prin demontare completa, piese cu piesa. Diversele solutii din comert nu fac mai nimic. Dura lube e cat se poate de dubios. Slick 50 e singurul aditiv aprobat. Ford il recomanda pentu motoarele sale, si ramai in garantie. Eu zic ca asta spune totul.
Uleiul contine aditivi. De ce sa mai adaugi ?
argon
QUOTE(Alex 23 @ 30 Nov 2006, 17:33)
V-as recomanda tuturor sa nu schimbati uleiul fix la km indicati de producator si intotdeauna la fiecare schimb de ulei adaugati si un aditiv si veti vedea diferenta la presiune.
*




Eu il schimb la 8-10 000 km, si producatorul spune la 5000. La asta te refereai? cat despre aditiv, nu-i nevoie ca am presiune cu 10w40 si in luna august.
dr_mKe
unii oameni inca se mira cum avem presiune cu 10W-40 in motor. 10.000 e cam mult chiar si la drum intins exclusiv. Nici macar pe GPL nu-l tin atat. Ma rog, eu merg tare de obicei happy.gif
Alex 23
Insemna ca va place sa aveti grija de masinile voastre daca bagati ulei semisintetic in ele si il mai tineti si peste limita admisa. Da v-ati intrebat ce recomanda producatorul pentru dacie? Dupa cate stiam eu 20w50 vara si 15w40 iarna. Aceeasi gresala am facut si eu cumparand 3 litri de ulei sintetic 5w40, si toti mi-au spus ca nu e bun la dacie fiind prea subtire. Dacia nu are motor de turatie ca sa fie folosit un ulei semisintetic sau sintetic pentru ca s-ar duce dracu. Ea e facuta sa merga cu ulei gros20w50. Unii chiar folosesc ulei de diesel care-i face mult mai bine la motor decat ce-i bagati voi pe acolo, dar fiecare face ce vrea cu masina si cu banii lui.
Alex 23
Spuneti-mi si mie ce presiune aveti 0.75-2 ? Eu de cand ma stiu sub 4 nu scade, in regim de relanti! biggrin.gif
dr_mKe
alex 23, mai citeste tu despre uleiuri sa te lamuresti. Apoi ia cartea tehnica de dacie sa te lamuresti si mai mult. Acolo vei gasi cu stupoare si 5W-40 intre uleiurile recomandate.
Imi spui tu mie, care am experienta semi-sinteticului pe a doua masina deja ca nu e bun ? La forja pe care o ia si nu consuma ulei sesizabil pe joja intre 2 schimburi ? Fugi de-aici. Stii ce semnifica fiecare cifra si litera de pe eticheta unui bidon de ulei ?
argon
Eu am pe carburatie, si merge fara probleme cu 5w40, acum cativa ani am avut pe mana o berlina de firma, care nu a vazut numai Liqui Moly 0w40, fie vara fie iarna, masina era varza, picau tablele de pe ea, batea vantu in ea, troncanea, dar motorul la aproape 200 000 km mergea de rupea. Eu la a mea folosesc de cativa ani doar 10w40 indiferent de anotimp...puneam si 5w, dar costa...

Totusi la un motor de 1300 de 30 si ceva de ani, care a mers toata viata lui cu ulei infect de Peco, se poate sa-l omori daca pui ulei semisintetic..
ViperRS
nu confundati un ulei gros care mentine o presiune ridicata dar care produce un grad ridicat de uzura motorului cu unul gen 10w40 5w40 care va proteja mult mai bine motorul chiar daca presiunea nu este poate asa de ridicata. Si luati-o ca o parere personala nu cred ca neaparat uleiul omoara motorul ci pornitul tipic de dacie. Adica majoritatea cand pornesc motorul cu socul tras trec de 2000 de ture sau accelereaza in salturi sa nu moara motorul. Acest tratament strica mult mai mult decat diferenta intre a folosi sa zic ulei 15w40 sau 10w40
ydaniel
de divinol ceva pareri?
dr_mKe
Cu dedicatie pt Alex 23. Presiune la ralanti, dupa cca 1:30 ore de mers. Cu ulei 10W-40.
@viper-rs: multi nu fac diferenta intre vascozitatea la temperatura de lucru si cea la rece. Asta e. Fiecare e liber sa foloseasca ce doreste. Eu unul m-am convins de mult ca un consumabil de calitate isi face cu varf si indesat banii.

user posted image
FLP
Eu am ramas crucit. Toti vanzatorii de la piese auto daca te duci si le zici ca vrei sa schimbi uleiul la dacie nimeni nu iti zice sa iti pui un ulei bun. Toti te iau cu uleiuri ieftine, aseara ii cer lu ala de la piese auto castrol si ramane lemn, cica cum sa pui ulei din asta in dacie. NISTE INCOMPETENTI. Un ulei bun face diferenta. Masina mea a trait doar pe ulei bun (ARAL, ELF, CASTROL), am 90 de mii de km si motorul e ca nou.
ydaniel
nu fi asa de sigur:)
einstein1984
Mai oameni buni, sa pui Catrol RS (imbuteliat in Romania, si probabil botezat nitel) intr-un motor de dacie de 15 ani e o pierdere de bani. Cu banii aia iei un motor de la dezmembrari.
Normal ca la rece ai o presiune de ulei extrem de mare, uleiul ala e ca betonul proaspat turnat.
Iulik_21
Salu baieti! Eu am o dacie 1300 din `75! Toata viata ei a mers cu ulei 20w-40 romanesc! Si nu am avut nici o problema cu motorul! Cand i-am facut motorul acum cca 9-10 ani, i-am schimbat pompa de ulei cu una cu dublu circuit! presiunea sta in mers numai la 6, iar la relanti nu scade sub 4!
Uleiul il schimb la 1200-1300 km (filtul de ulei schimbat odata cu uleiul)! Ultima oara cand am facut schimbul am bagat si un aditiv cu teflon si chiar sunt multumit!
emircea
QUOTE(Iulik_21 @ 8 Dec 2006, 13:11)
Cand i-am facut motorul acum cca 9-10 ani, i-am schimbat pompa de ulei cu una cu dublu circuit!
*



Pompa de ulei e dubli circuit, sau aia de frana???? Nu faci cumva niste confuzii?
bunoara
E am bagat in a mea (Break model 99 GPL de la 50.000km, actual 94.000 km neumblat la motor) initial Aral, iar acum o luna la schimb am bagat FORD formula gr+ 10w40 si vreau sa spun ca merge brici. Porniri la rece la prima cheie. Din pacate ceas de presiiune nu am in bord asa ca nu stiu cat e dar se simte diferenta. Un bidon de 5l este 90 RON la FORCAR. S-au crucit aia cand au auzit pt ce iau dar nu regret.
argon
QUOTE(Iulik_21 @ 8 Dec 2006, 13:11)
   Uleiul il schimb la 1200-1300 km
*




blink.gif si cat costa litrul? mi se pare aiurea sa-l schimbi asa des, eu il schimb la 8-10 000 km si cred ca ies mai ieftin ca tine. Un schimb ma costa 75 de RON.
Sau ai o pasiune de a te baga pe sub masina lunar?
mih95
Eu cred ca raspunsul la intrebarea: " care e cel mai bun ulei de motor pentru Dacie ?"
poate fi dat in urmatoarele conditii:
- teste specifice dedicate
- indeplinirea tututor conditiilor si factorilor care pot determina o concluzie avizata
Experienta personala:
- la dacia din '83 = ulei de toate felurile, care se gaseau atunci pe piata cu observatia ca schimburile erau relativ dese 2500 km - 3500 km
- la dacia pe injectie din 2000 = ulei BP, Castrol, DuraLube si in ultimul timp Aral 20W50 nu minca deloc ulei (la 58000km parcursi) ,schimburi pe la 6000Km, Aralul mi s-a parut cel mai bun , repet parere personala .
Iulik_21
Pt Emircea : Pompele de ulei de la dacii sunt cu simplu circuit si cu dublu circuit (sau debit marit)

Pt Argon: Eu nu as avea incredere intr-un ulei 10 000km! Eu nu fac km multi cu masina pt ca vin rar acasa! In legatura cu schimbatul uleiului, am rampa in garaj biggrin.gif !
dr_mKe
Eu schimb la 5.000 km uleiul + filtrul. Asa indica cartea tehnica. E vorba de cum degradeaza motorul uleiul. Punct.
In motoarele vechi singura problema care poate sa apara la folosirea unui semi-sintetic/sintetic e degradarea simeringurilor si pierderile de ulei rezultate de aici. Presupunand ca se folosesc uleiuri cu indice de vascozitate conform recomandarilor.
ELF rules din toate punctele de vedere. Pret, calitate, distributie si ce mai vreti voi.
ydaniel
einstein asa o fi.da eu care ii bag printre altele ulei de mercury si/sau johnson...ce mai zici:)
bygy007
QUOTE(Iulik_21 @ 8 Dec 2006, 18:59)
Pt Emircea : Pompele de ulei de la dacii sunt cu simplu circuit si cu dublu circuit (sau debit marit)

Pt Argon: Eu nu as avea incredere intr-un ulei 10 000km! Eu nu fac km multi cu masina pt ca vin rar acasa! In legatura cu schimbatul uleiului, am rampa in garaj  biggrin.gif !
*





CU DUBLU CIRCUIT?? nu am auzit asta e de bula cu debit marit da dar cu dublu circuit ?? 168.gif 173.gif
klaus
QUOTE(Iulik_21 @ 8 Dec 2006, 17:59)
Pt Emircea : Pompele de ulei de la dacii sunt cu simplu circuit si cu dublu circuit (sau debit marit)
*
Si care e diferenta intre ele? Cum baga una mai mult ca cealalta?
dr_mKe
Pompa cu debit marit a aparut dupa ce genialii ingineri de la automobile dacia, prin '85 daca mai tin eu minte, au modificat ceva pe la palierele arborelui cotit, de unde a rezultat o scadere a presiunii uleiului. Dupa care, prin '87 sau '88 a aparut pompa de ulei cu debit marit, reparand astfel pocinogul facut cu altul. La astea cu debit marit sunt probleme cu supapa de suprapresiune radmasa.gif cand au ceva km la bord.
Prima mea dacie, fiind din '87 refuzata la export ungaria (cutie in 5 trepte cu defect) avea deja acest upgrade tehnic nepretuit la acea vreme. Plus insonorizare suplimentara. Dupa asta suspin si azi blush.gif
emircea
QUOTE(Iulik_21 @ 8 Dec 2006, 17:59)
Pt Emircea : Pompele de ulei de la dacii sunt cu simplu circuit si cu dublu circuit (sau debit marit)
*



De ce ii zice cu dublu circuit, ca circuitul de ungere in motor e acelasi??? La pompa de frana e clar de ce, ai 2 circuite separate, unul de fata, unul pentru spate. Dar stiu ca blocurile motor nu sunt modificate d.p.d.v. al ungerii!!! De unde e al doilea circuit la pompa de ulei? Te rog explica termenul ce pare ca numai tu il folosesti...
Iulik_21
Scuze baieti daca am facut o gresala! E cu debit marit! Eu auzisem ca se spune si cu dublu circuit! Sorry pt gresala! sad.gif
C.C.
n-am gasit pe moment elf si am bagat zilele astea lubrifin versus 15w40 s4. sunt placut surprins. se stinge becul la ulei imediat. chiar mai repede decat la elf. e-adevarat ca asta are standard sg. dar important e ca se comporta bine (deocamdata). scrie pe el "acceptat de mercedes..". hmm.. om vedea noi dry.gif
pret-34ron/4L.
caracteristicile le gasiti atasat.
mihu
Super frumos, la vascozitatea cinematica este data o plaja de valori.
C.C.
asa-i, da de ce arata indicele de vascozitate minim(!?) 135? la elf sporti e 136 blink.gif
cam ciudat, nu vi se pare? dar, adevarul e ca se comporta chiar bine pana acum. am 1000 de km cu el.
argon
Nu-i nimic ciudat, diferenta intre ele e ca la Elf specificatiile au sanse sa fie reale.

Cat ai de gand sa pastrezi lubrifinu'? eu nu l-as tine mai mult de 1500, hai 2000 km.
Muttley
Hai sa va impartasesc o concluzie personala. Cred ca intereseaza si p-altii...
Dintre BP si Elf, mergeti pe Elf.
Nu pt c-ar fi mai ieftin ci din cauza ca se comporta mai bine la rece (e mai subtire)...
sumi_nos
eu nu stiu datele uleiului pe care il am dar am dat 180000 pe 4l si merge brici
argon
QUOTE(Muttley @ 19 Dec 2006, 09:21)
Hai sa va impartasesc o concluzie personala. Cred ca intereseaza si p-altii...
Dintre BP si Elf, mergeti pe Elf.
Nu pt c-ar fi mai ieftin ci din cauza ca se comporta mai bine la rece (e mai subtire)...
*




Stai ca nu inteleg, sunt multe feluri de BP, la fel cum sunt multe feluri de Elf, cu vascozitati diferite. Asa, sa pun Prista 5w40 in loc de Elf 10w40 ca e mai bine la rece?!?

Daca aveau aceleasi vascozitati, inseamna ca unul era mai nasol, facut in Turcia probabil, si nu respecta Stas-ul aferent.
Muttley
Uai tu postezi ca sa-ti masezi degetele? dry.gif

Acelasi indice de vascozitate (20W50), si culmea acelasi indice de performanta API!
argon
Adica tu pui 20w50 iarna si te miri ca nu se comporta bine la rece? blink.gif laugh.gif


Uite, chiar te rog eu sa pui intr-un paharel de plastic un deget de 20w50 peste noapte in congelator, presupunem ca ai -16 grade acolo, si dimineata il intoci, si daca curge eu ma spal cu el pe cap. Duca ce o sa constati cu stupoare ca nu curge, si sta saracu pe fundul paharelului, sa repeti procedura cu 10w40, eventual 15w40, si ne comunici rezultatele. Acelasi lucru se intampla in motor wink.gif
Muttley
M-ai 'nebunit de cap. wacko.gif
Am spus ca se comporta mai bine Elf.

Da, de acord, ambele-s catastrofa la rece, da' Elf e mai putin jalnic.

Spre deosebire de motorul tau care are 130 de mii, al meu la 100 de mii deja da semne de moarte naturala. D-aia-i pun un ulei mai coagulat, ca sa nu-l piarda pe drumul pana la baie.

Edit: 'ai c-am sa-ncerc experimentul propus de tine... Si am s-o fac de sarbatori, ca toti oamenii buni de legat care pun ulei de motor prin frigider printre piftii.
A nu se intelege gresit, ideea e buna
argon
Si de ce crezi ca da coltu' saracu la 100 000 si a meu merge bine la 130 000? iti zic eu, ca a mers doar cu ulei semisintetic nu mai gros de 15w40 de 10 ani incoace.
Iulik_21
Mai baieti, v-am mai spus, dacia mea a inghitit numai 20w40, ala romanescu! Ce ulei imi recomandati mie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.