Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89
argon
Yacco e foarte bun si face mai mult pentru competitii, raliuri, etc, dar nu prea se gaseste..

Apropo...stiti care e deviza lor? "The oil of world records" icon_mrgreen.gif
Buyaka
Vis-avis de statia de metrou M. Bravu e un magazin de piese auto SH, acolo au... si nu e SH, e la butoi... preturi nu stiu, cred ca dau o fuga pana acolo si vad.
Numai bine!!!
sddragos
Stiu ca s-a tot scris, scuze daca sunt prea insistent, penibil, etc.
Pentru belina mea 1.4 carburatie (1997) e bun 15W40? Elf, Texaco, Valvoline - care e mai ieftin?
argon
QUOTE(sddragos @ 3 Nov 2005, 10:26)
Stiu ca s-a tot scris, scuze daca sunt prea insistent, penibil, etc.
Pentru belina mea 1.4 carburatie (1997) e bun 15W40? Elf, Texaco, Valvoline - care e mai ieftin?
*




Elf e cel mai eftin din cele enumerate de tine, si e si bun la pretul lui.

20w40 vara si 10/15w40 iarna...sau 10/15w40 tot timpul anului..
sddragos
20w40 vara si 10/15w40 iarna...sau 10/15w40 tot timpul anului..
*

[/quote]

Mersi: o sa cumpar Elf 15W40.
ydaniel
yacco .mama e ulei de ulei.eu a, vazut i brosura de la metro ulei opel 10w40 500.000 l.sti ceva de4 eL?
paulica
Mai baieti, e Prista SINTETIC. Si ce, voi credeti ca Dacia Oil este TEXACO????
Zau, ma faceti sa rād. biggrin.gif
Numa, bafta
argon
QUOTE(paulica @ 4 Nov 2005, 12:41)
Mai baieti, e Prista SINTETIC. Si ce, voi credeti ca Dacia Oil este TEXACO????
Zau,  ma faceti sa rād. biggrin.gif
Numa, bafta
*




Am aflat mai exact ce e cu Texaco asta...
Am un var care lucra in Timisoara la un Service Reno, si cica ei pun Texaco la Renouri, ca au facut un contract pe tara, si a aparut mitul ca si la Dacia se pune tot Texaco..a zis sa stau linistit ca in nici un caz nu e Texaco Dacia oil-ul asta, e ceva bulgaresc/turcesc, ceva de genul asta...
Acuma daca a vorbit el prostii vorbesc si eu...nu garantez ca e adevarat, dar parea ca stie ce zice... ph34r.gif
ydaniel
oricum dacia oil e mai bun decat prista.da eu castrol voi baga 10w60>:)
ydaniel
oricum dacia oil e mai bun decat prista.da eu castrol voi baga 10w60>:)
ydaniel
oricum dacia oil e mai bun decat prista.da eu castrol voi baga 10w60>:)
ydaniel
oricum dacia oil e mai bun decat prista.da eu castrol voi baga 10w60>:)
ydaniel
oricum dacia oil e mai bun decat prista.da eu castrol voi baga 10w60>:)
andu911
Pe Texaco scrie made in EU, deci nu are cum sa fie facut in Bg sau Tr biggrin.gif
argon
QUOTE(andu911 @ 4 Nov 2005, 15:14)
Pe Texaco scrie made in EU, deci nu are cum sa fie facut in Bg sau Tr biggrin.gif
*



Stai tu linistit cate produse am vazut made in EU si sunt turcesti...EU e un termen prea generic, macar pe Elf scrie made in France, si pe Aral made in Germany...astea cu made in EU sunt similare cu made in China, marfa la tona facuta Dumnezeu stie in ce garaje infecte.
andu911
eu n-am de unde sa stiu smile.gif, am spus ce am vazut si daca e facut in garaj in Turcia, inseamna ca vinovatii sunt cei de la RAR Romania, ca isi pun abtibildul pe cutii
paulica
QUOTE(ydaniel @ 4 Nov 2005, 14:31)
oricum dacia oil e mai bun decat prista.da eu castrol voi baga 10w60>:)
*



Salut stimabililor.
Bre ydaniel ce-ai patit de ai pus cele de mai sus de 5 ori? Si se pare ca nu intelegi matale ca Dacia Oil e [B][SIZE=14]PRISTA.
Si inca ceva dragilor mi se pare ca am discutat o groaza si nu am ajuns inca la nici o concluzie.
Eu nu incerc sa sintetitez, asa ca hai sa mai vorbim.
Numa' fericire


argon
QUOTE(paulica @ 4 Nov 2005, 19:33)
Salut stimabililor.
Bre ydaniel ce-ai patit de ai pus cele de mai sus de 5 ori? Si se pare ca nu intelegi matale ca Dacia Oil e [B][SIZE=14]PRISTA.
Si inca ceva dragilor mi se pare ca am discutat o groaza si nu am ajuns inca la nici o concluzie.
Eu nu incerc sa sintetitez, asa ca hai sa mai vorbim.
Numa' fericire
*




Dragul meu Paulica, nu se va ajunge la nici o concluzie niciodata...cati oameni atatea idei..sa nu le zic fixatii icon_mrgreen.gif

Eu am spus si mai spun ca cel mai bun ulei de motor pentru Dacie este si va ramane Aral-ul made in Germany. Clasele de vascozitate raman la latitudinea fiecaruia.
Am folosit Elf, Valvoline, Hexol, Panther(spre rusinea mea), Aral, si inca cateva cunoscute, si concluzia mea este ca Aral Rulz....pacat ca e pretul asa piperat... ph34r.gif
ydaniel
am inteles.da nu am vrut sa postez de atatea ori!
``GTI``
am schimbat si eu Uleiul Elf 20W50 Sporti ca era prea de tot ...ca doar vine iarna....si am bagat Elf 10W40 Competition ST si se simte diferenta si cum suna motoru .........,in fine,

excl.gif am observat ca tot mai apare cate un pic de pasta alba pe furtunul dintre carburator si capac culbutori(carter sau cum ii zice) de ce oare???
excl.gif
ydaniel
hmmm cu uleiu asta>mie doar cu snp petrom.la ce temp ai mers cu ea?si aditiv ceva peste ulei?
Tonyus
QUOTE(``GTI`` @ 6 Nov 2005, 21:01)
am schimbat si eu Uleiul Elf 20W50  Sporti ca era prea de tot ...ca doar vine iarna....si am bagat Elf 10W40  Competition ST si se simte diferenta si cum suna motoru .........,in fine,

excl.gif am observat ca tot mai apare cate un pic de pasta alba pe furtunul dintre carburator si capac culbutori(carter sau cum ii zice) de ce oare???
excl.gif
*


Condens
Fiorossu
Idem ''GTI", am schimbat din Elf 20W50 in 10W40, dupa un Motor Flush si cu filtru de ulei nou.

Am si avut ocazia sa fac 1000 km cu ea dupa ce am facut schimbul sapt trecuta. Prima diferenta am observat-o la presiune ulei, fiind mai buna la relanti (2.5-3 in loc de 2) dar mai slaba in mers (4-4.5 in loc de 5-6), asta in conditiile in care motorul era bine incalzit. La rece se comporta intr-adevar mult mai bine, nu troncane asa tare si ajunge mai repede la temperatura optima. Mentionez ca si inainte si acum am stat pe vremea asta cu intrarea de aer rece in filtru blocata, pt a ajuta si mai mult motorul. Pe autostrada am remarcat ca pentru a ajunge la viteza mea de croaziera de 95-100, nu mai sare la 3000 ture ci se opreste la vreo 2500-2600 ceea ce e mai bine. S-a simtit f. bine pt ca am o vibratie la motor exact la 3000 ture iar fenomenul de rezonanta al caroseriei apare la 90-95/h. Cu uleiul vechi, aceste fenomene se suprapuneau si eram obligat sa urc peste 3000 ture pt a scapa de zgomotul aiurea al caroserie (cu motorul insa la fel sta treaba, adica zgomot). Cu uleiul nou, mi-au aparut diferente de sincronizare a celor 2 fenomene,, lovindu-ma intai de rezonanta la 90-95 si abia mai apoi ajungeam la 3000 ture cand eram la 100-105.

In fine, sunt multumit de alegerea facuta.
PS: nu e placebo, dar in oras masinuta pare mai sprintena si mai degajata.
argon
QUOTE(``GTI`` @ 6 Nov 2005, 21:01)
am schimbat si eu Uleiul Elf 20W50  Sporti ca era prea de tot ...ca doar vine iarna....si am bagat Elf 10W40  Competition ST si se simte diferenta si cum suna motoru .........,in fine,

excl.gif am observat ca tot mai apare cate un pic de pasta alba pe furtunul dintre carburator si capac culbutori(carter sau cum ii zice) de ce oare???
excl.gif
*



Pasta nu ai ce face si nu dauneaza..las-o acolo, ca daca nu mai e umezeala in aer dispare..uita-te intr-o zi insorita, cand nu iese abur pe esapamant("fumul" acela alb) si nu o sa mai fie deloc, de fapt nici nu e pasta, e ulei colorat in alb de la condens. Si eu mi-am batut capu cu chestia asta si am ajuns la concluzia ca e normal

Si eu am tot Competition ST si sunt foarte multumit, nu e nimic placebo, motorul functioneaza mult mai bine cu semisintetic decat cu mineral, indiferenat de marca.
Fi atent la o chestie, nu ti se pare ca acul de presiune , dupa pornire,urca putin mai greu decat cu 20w? mie asa mi se pare, si cred ca e normal, pentru ca la rece e mai subtire, totul e sa nu o turezi pana nu ajunge acul la maxim(3-4 secunde)
Apropo cat ai dat pe 4 litri de Competition?
Fiorossu
Da, intr-adevar urca acul un pic mai greu, dar nu atat cat sa imi dea de gandit. Am luat din Carrefour cu 580.000
andu911
QUOTE(argon @ 8 Nov 2005, 15:32)
Si eu am tot Competition ST si sunt foarte multumit, nu e nimic placebo, motorul functioneaza mult mai bine cu semisintetic decat cu mineral, indiferenat de marca.
*



Ce anume funtioneaza mai bine...? Chiar sunt curios sa stiu si eu.
argon
QUOTE(andu911 @ 9 Nov 2005, 03:10)
Ce anume funtioneaza mai bine...?  Chiar sunt curios sa stiu si eu.
*



Deci cum sa-ti explic..in primul rand se stabilizeaza mult mai repede relantiul dupa pornire, porneste mai usor la rece(invarte mai usor).
Dupa ce s-a incalzit motorul suna putin diferit, la relanti e mai stabil, si urca mai usor in ture, daca turezi motorul nu pare asa de fortat, se comporta mai bine la turatii extreme, presiunea la cald e mult mai buna, chiar daca are indicativul w40 ca si mineralul.
Un minus ar fi ca mie cel putin mi se incalzeste mai greu(sigur nu de la termostat), datorita frecarilor mai mici, am invartit si cu mana motorul de elice si se invarte o idee mai usor.
Tonyus
QUOTE(argon @ 9 Nov 2005, 09:33)
Un minus ar fi ca mie cel putin mi se incalzeste mai greu(sigur nu de la termostat), datorita frecarilor mai mici, am invartit si cu mana motorul de elice si se invarte o idee mai usor.
*


Atentie mare in caz ca poti invarti cu mana usor de motor poate fi (foarte probabil) din cauza lipsei de compresie=segmenti uzati.
argon
QUOTE(Tonyus @ 9 Nov 2005, 13:37)
Atentie mare in caz ca poti invarti cu mana usor de motor poate fi (foarte probabil) din cauza lipsei de compresie=segmenti uzati.
*




Nu in cazul meu, e masurata si e de motor nou(compresia), am zis ca se poate invarti MAI usor decat in cazul uleiului 20w40, cel putin asa mi se pare mie
ydaniel
baieti ati fost prin metro in ultima sapt?a aparut un ulei pt gm&opel 10w40 cam 150.000 lei litru.stitiu ceva de eL?
argon
QUOTE(ydaniel @ 10 Nov 2005, 15:59)
baieti ati fost prin metro in ultima sapt?a aparut un ulei pt gm&opel 10w40 cam 150.000 lei litru.stitiu ceva de eL?
*





Nu am folosit nu stiu cum e dar mie personal nu-mi inspira incredere...prefer sa bag de la o firma care totusi se ocupa cu productia de ulei...
andutzu
Am vazut si eu in metro... de mai multe feluri de la 0W pana la 15.
Probabil ca si ala e facut de o firma renumita (trebuie sa scrie pe ambalaj) ca doar nu cred ca s-a apucat opel-ul de fabricat ulei.
paulica
Servus.
Zice bine Andutzu. Care se duce la metro si se uita bine la ce scrie pe bidon? Ca si eu am vazut pe ulei Rompetrol ca e facut de Prista. Si dupa aia sa ne spune si noua ce si cum cu uleiul OPEL/Chevrolet/GM.

In alta ordine de idei a vazut cineva pe undeva ELF 10W50? Si cu cāt?
Din cāte stiu eu, e full-sintetic si daca e la 250k/l, eu care am gasit ELF Competition ST 10W40 cu 180k/l mi se pare OK.

Ca de Prista RS 5W50 nu va mai intreb.
Numa' bafta.
argon
QUOTE(paulica @ 10 Nov 2005, 22:13)
In alta ordine de idei a vazut cineva pe undeva ELF 10W50? Si cu cāt?
Din cāte stiu eu, e full-sintetic si daca e la 250k/l, eu care am gasit ELF Competition ST 10W40 cu 180k/l mi se pare OK.


*




Se numeste Elf EXCELLIUM, are indicativul SL(ca si competition), ai dreptate, e syntetic, si se gaseste greu. NU e potrivit pentru Dacie...e recomandat motoarelor multivalve si turbocharged, in special pentru rulajul cu viteze ridicate.
Ofera protectie la pornire pana la -30 grade.
Nu spun ca nu merge la Dacie, dar nu face nimic in plus fata de Competition 10w40 care e la jumatate de pret... cool.gif
paulica
Fratilor, am comis-o!
Astazi inainte de ploaie, (bafta porcului) am facut urmatoarele:
1. Schimbat uleiul. Am dat cu flusher 2+2 (140k, o fi mult 887ml peste 3l de ulei?), dupa care am scurs uleiul vechi, am pus filtru Bosch (130k) si pus BP Visco 3000 10W40. As fi vrut sa bag si eu ELF ST 10W40 dar eu l-am gasit la 190k/l asa ca am pus BP 560k/4l.
2. Schimbat bujii. Pus BRISK de 0.7 mm (asa mi-a zis mecanicu'). Cica oricum se va toci electrodul.
3. Schimbat filtru benzina. Avea ala vechi numa' namol in el. Cred ca fostu' proprietar il schimbase doar la revizie.
4. Schimbat termostat. Ajungea pe rosu dupa care cobora jos apa tocma' la prima liniuta alba. Basca cānd ajungea la rosu mai si arunca apa in vasul de expansiune, da' fara bolboroseli. Am patit-o de trei ori si-am zis stop ca garnitura de chiulasa e inca buna.
5. Schimbat simering distributie.
6. Schimbat furtun etrier dreapta fata ca avea fisuri mici.

Ce am vazut:
1+2. Deocamdata nimic notabil. Se pare ca nu mai face asa mult zgomot. Sper sa nu fie placebo. Va tin la curent.
3. Nu mai face "hāc" pe la 2500 rpm.
4. nu mai ajunge la rosu si gata ca am devenit off-topic
Va salut si numa' bafta

P.S. Ziceti-mi si mie unde-i topicu' cu pompe de benzina de GTi si SN.
diaconuliviu
Elf Sporty 10 w 40 in Metro Brasov 599.000 fara TVA. (712.000 cu TVA) Mi se pare mult.
andu911
scump...credeti ca tuseste cu 20W50 ? biggrin.gif
Fiorossu
Sigur tuseste acum iarna. Vara este excelent.
paulica
Mai fratilor intr-adevar motorul nu mai e asa zgomotos. Desi mai am relantiul oleaca instabil (culbutori banuiesc), nu mai e acelasi lucru. In rest mai astept 1000 km sa mai observ.
Diaconuliviu sigur era sporty? Ca sporty e o porcarie nu e semisnitetic.
Salutare
andu911
atunci hai sa bagam si vara 10W40
e mai nasol cu revenirea de la semi sintetic la mineral, trebuie curatat tot motorul...(pt cei care nu stiu sa dea search ca parca s-a mai discutat pe undeva)

ce poate sa aiba asta vara ? ca doar e W40 si rezista la temperatura ridicata

ydaniel
eu am mers vara cu 10 w40 si merge super
Fiorossu
Eu l-am bagat de 2 sapt pe asta de 10w40 si am vazut ce ii poate pielea in vreo 2000km. Dimineata e clar ca e mult mai bun ca cel vascos pt ca ajunge mult mai repede motorul la temp. optima iar ungerea e evident mai bun, fiind mai fluid. Pe autostrada, am remarcat ca am nevoie de cam 400 rpm mai putin pt a ajunge la echivalentul vitezei atinse cu cel vascos. Ce nu imi place pana acum este ca am observat la traficul in oras, la viteze reduse, cu turatii reduse, un zgomot destul de sacadat la motor dupa ce se incalzeste, relantiul e un pic mai instabil, iar presiunea pe ansamblu cam cu 1 bar mai mica in mers (4-4 in loc de 5-6) (la relanti este tot 2).

Consum pana acum 0. Deci, chiar motorul meu e bun de ceva, chit ca e batraior.
diaconuliviu
QUOTE(paulica @ 14 Nov 2005, 18:18)
[...]
Diaconuliviu sigur era sporty? Ca sporty e o porcarie nu e semisnitetic.
Salutare
*


10 W 40 e mineral si nu stiam?
Stiam ca 10 w e semisintetic.
Ai pus din ala si nu ti-a mers?
Cind afirmi ceva, da si o explicatie.("e o porcarie pentru ca....")
paulica
DiaconuLiviu exista 10W40 semisintetic si exista si mineral. Depinde de producator. Uite un link daca nu ma crezi ca Sporti TXI e "chior".

http://www.lubadmin.com/upload/produit/Fic...lang_5/4305.pdf

In alta ordine de idei mai fratilor vad ca la mine au aparut picaturi fine de ulei stropite pe peretele dintre habitaclu si compartimentul motor. Dupa directia din care vin cred ca evorba de simeringul de la distributie. Dati si voi o idee ce sa fac.
Numa' fericire
Tutzigureanu
Paulica, andu, inainte sa va datiu cu parerea mai documentati-va fratilor, elf Sporti 10w40 ESTE semisintetic, nu mai vorbiti prostii din auzite.

http://www.elf.com/live/wex/lub/lubroot.ns...A4?OpenDocument click pe engine, si cauta-ti in lista sporti 10w40....si daca nu va sare specificatia "semi-sintetic" in ochi fac un print screen...si daca nu aveti incredere in site-ul producatorului atunci luati un bidon din magazin si cititi pe el...


si apropo, in linkul dat de paulica adica asta http://www.lubadmin.com/upload/produit/Fic...lang_5/4305.pdf nu scrie niciunde ca e mineral....
andu911
QUOTE(Tutzigureanu @ 16 Nov 2005, 09:42)
Paulica, andu, inainte sa va datiu cu parerea mai documentati-va fratilor, elf Sporti 10w40 ESTE semisintetic, nu mai vorbiti prostii din auzite.
*



Si unde am zis eu ca nu e semisintetic ? mad.gif
Am zis doar ca nu e voie sa treci de la semisintetic la mineral fara spalarea motorului
paulica
Salutare.
Tutzi, in primul rānd welcome back. Daca te uti mai atent, exact pe site-ul care zici matale, scrie MINERAL TECHNOLGY cu alb pe fond rosu si dedesupt e acest sporty TXI 10W40. Mai sus pe acelasi site scrie SEMI-SYNTHETIC LUBRICANTS. Ei, aici sunt numai Competion ST sau STI. DECI Sporty 10W40 e CHIOR.
In alta ordine de idei Diaconuliviu are dreptate. " Ce ai pus tu d-asta si nu a mers?". Are dreptate omu'. De fapt porcaria e alta Elf 10W40 mineral 712.000/x litri (la Metro!) iar Elf 10W40 semi maxim 190k/1l. Deci 712/190 =cca. 4litri de semisintetic.
Numa' bafta!
ydaniel
sporty 10w40 nu am vazut!ce inseamna chior?
argon
QUOTE(andu911 @ 16 Nov 2005, 20:01)
Am zis doar ca nu e voie sa treci de la semisintetic la mineral fara spalarea motorului
*




Incurci capra cu varza...e taman invers icon_mrgreen.gif
Nu e bine sa pui semisintetic sa sintetic dupa mineral deoarece se dizolva depunerile lasate de cel din urma si infunda canalale de ungere...dar e foarte putin probabil daca se foloseste un mineral de calitate.
Daca pui sintetic dupa un mineral infect gen peco sau Lubrifin atunci e mai problematic..dar cu un mineral de marca care nu lasa depuneri nu e nici o problema.

Si in legatura cu sporti 10w40, e foarte bun , nu e in nici un caz "chior", e semisintetic, dar diferenta intre el si Competition e ca acesta din urma ofera o mai buna protectie la solicitari si temperaturi extreme.
andu911
Tu ai mania contrazicerii...ai mai aratat-o si prin alte posturi smile.gif

For example, a colleague of ours at LubeTrak had been running a synthetic oil in his Toyota pick up truck. He had dropped it off at the local quick lube to have his oil changed but had forgotten to mention that he had been running a synthetic oil.
So as a normal day goes at the quick lube, they replaced the oil with a normal 10w30 in his crankcase and nothing was ever mentioned about the synthetic oil.

After traveling for about 250 miles, the engine had developed a severe rod knock. We helped him disassemble the engine and all the bearings were to pure copper. A strange coincidence? We concluded the difference between the oils were the culprit, and still advise against switching from synthetic to mineral base oil.


http://www.lubetrak.com/newsletter/Aug22HTML.html

Vezi ca mai e un topic chiar pe forumul Daewoo in care se spune ca nu e bine sa treci de la sintetic la mineral.
Daca nici acum nu crezi, intreaba un chimist. Eu nu sunt mythbuster.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.