Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89
Muttley
onyx-20, in magazinul in care am vazut eu Valvoline, BP-u' era 605 mii (eu am gasit in cele din urma cu 560)... Iti inteleg si respect atasamentul fata de marca de ulei pe care o folosesti, dar in ce ma priveste pe mine, subiectul e inchis. Si asta pt ca ceea ce urmaream eu am gasit, si anume cresterea presiunii. De cand am masina, niciodata nu am observat cresteri de presiune dupa schimbarea uleiului, chiar daca am schimbat marca. NICIODATA! Cu BP insa, schimbarea este mai mult decat evidenta. Daca in spatele acestui castig se ascunde vreo surpriza neplacuta (am precizat mai sus de ce mi-e teama), ramane de vazut. Desi-i prematur pt un verdict definitiv, eu sunt multumit.
ydaniel
ok deci nu voi m-ai pune nici eu moto-flush!am pus doar odata!dar hmm cam ce tip de motor flush folositi?
AC
Ce parere aveti de ulei LUKOIL 15W40? (din ala ieftin, 70.000 kilu'). Mi-e cam frica sa n-am probleme cu motorul pe viitor, chiar daca-l schimb pe la 3000-4000km.
onyx-20
QUOTE(AC @ 13 May 2005, 13:03)
Ce parere aveti de ulei LUKOIL 15W40? (din ala ieftin, 70.000 kilu'). Mi-e cam frica sa n-am probleme cu motorul pe viitor, chiar daca-l schimb pe la 3000-4000km.
*



Foarte proasta parere am despre Lukoil fie el si 5W

Muttley> in final daca esti multumit asta e cel mai important! Sunt atat de atasat de Valvoline incat la Opel am peste tot (ulei cutie, motor, servodirectie, aditiv benzina, antigel) biggrin.gif

ydaniel> mai bine speli cu motorina ca e mai sigur! daca vrei curatenie in motor folosesti un ulei care are aditivi de curatare (defapt toti lubrifiantii de calitate au acesti aditivi)
Muttley
Ca fapt divers... acum am si eu oleaca de "linie" la uleiuri: motor si CV tongue.gif
onyx-20
QUOTE(Muttley @ 13 May 2005, 21:36)
Ca fapt divers... acum am si eu oleaca de "linie" la uleiuri: motor si CV tongue.gif
*



Ahaaa de aia ai optat pt. bp !!! laugh.gif Parca nu merge Cd Sony cu boxe Panasonic nu??
Muttley
QUOTE
Parca nu merge Cd Sony cu boxe Panasonic nu??


blink.gif Intr-adevar, am CD Sony, da' boxele si statia-s Pioneer blink.gif

sorry pt offtopic...
fstoica
SAL
EU FOLOSESC LA DACIE ULEI CASTROL GTX3 PROTECTION+ 15W40 SI IL SCHIMB CAM LA 8000KM CU TOATE CA MERGE PANA LA 10 MII
SI ESTE PENTRU TOATE ANOTIMPURILE SI PLUS DE ASTA ARE SI ADITIV IN EL
DAR LA URMATORUL SCHIMB O SAI BAG UN 10W40 GTX3 MAGNATEC CARE ARE UN ADITIV IN PLUS CARE NU DA VOIE ULEIULUI SA SE SCURGA DE PE TOETE ANGRENAJELE MOTORULUI CAUN SE SCURG CELELALTE ULEIURI CLASICE
CU CASTROLUL MAM INTELES INTODEAUNA BINE NU CONSUMA
CAT AM BAGAT IN MASINA ATAT AM SCOS.
BINE CU CUTEVA ZECI DE GRAME MAI PUTI E CEVA NORMAL.
onyx-20
As fi bagat si eu magnatec dar e cam scump! am inteles ca e peste 200.000 litrul. Stiu ca-si face treaba ca la carte dar... nu mai fac cum am facut la Oltcit! : smile.gif
fstoica
nu stiu are e cl mai bun ulei pt.dacie
dar totus sa fie un ulei cel mult semisintetic
ca daca e sintetic atunci uleiul e prea suptire si dacia nu se inpaca cu aceste uleiuri
onyx-20
As zice ca un ulei mineral de buna caltate (de firma) isi face treaba la dacia!
ydaniel
QUOTE(onyx-20 @ 13 May 2005, 21:29)


ydaniel> mai bine speli cu motorina ca e mai sigur! daca vrei curatenie in motor folosesti un ulei care are aditivi de curatare (defapt toti lubrifiantii de calitate au acesti aditivi)
*


e ce mai mare greseala asta!si nu am zis- o eu!prin autoturismul anilor '80 se discuta si s-a ajuns la concluzia ca este f daunator pt motor!!
onyx-20
Cine a zis ca se foloseste motorina cu motorul pornit?? Exista o asa numita manivela cu care se poate roti motorul si eu cred ca nu are ce sa dauneze!
ydaniel
pai si ce crezi ca va face ceva?
fstoica
mai de ce va complicati si nu luati o solutie de spalat motorul
iei de la win's ca e cea mai buna si nu e scumpa
ieu am bagat "stop leak" de la ei si la cutie si la motor si sa sti ca e foarte buna solutia.
cu motorina te complici
intredevar curata dar curata prea mult si asta nu e bine si la manivela cat sa invari ca sa urce uleiul din baie sus la culbutori
ydaniel
am bagat si eu la cutie transmission stop leaks f buna 120.000!la motor de ce???
onyx-20
Poate face smile.gif) Ideea e sa nu ramana ulei daca se schimba marca sau tipul! ca de curatat... am mai zis! treaba asta o face uleiul de calitate
Am bagat si eu stop leak la motor ca mi se parea mie ca prelinge pe la diverse garnituri... hmm n-am vazut mari minuni!
fstoica> care e totusi legatura intre motorina si stop leak?
padual
Cati litri sa cumpar sa schimb uleiul la un motor de 1289 cmc si cati litri trebuie ptr schimbat ulei la 1600 cmc???
fstoica
mai incerc sa raspund la mai multe persoane odata si sa crea o confuzie cu motorina si stop leak.
scuze poate e si vina mea.
o sa incerc sa fiu ma explicit de acum incolo.
fstoica
referitor la cat ulei intra in motor

si in cel de 1300 si cel de 1600 cc intra aceasi cantitate de ulei 3 l
gattoman
sal. am cumparat un aral basic elastic 20w 50 sa fac schimbu. ceva pareri? e bun de ceva? am cautat un ulei de 20w si asta cica e mai bun.
am dat 175k litru.
onyx-20
QUOTE(gattoman @ 24 May 2005, 20:38)
sal. am cumparat un aral basic elastic 20w 50 sa fac schimbu. ceva pareri? e bun de ceva? am cautat un ulei de 20w si asta cica e mai bun.
am dat 175k litru.
*



Aral-ul este un ulei foarte bun! Foloseste-l cu incredere! Dupa cum se stie Vw are contract cu Aral.
gattoman
multam fain. l-a pus fratemiu ieri si mi-a zis ca presiunea la relanti la cald sta pe la 3-4. acuma tre sa o verific si eu tongue.gif
ma gandeam sa pun un aditiv cu bisulfura de molibden. are ceva?
torvalds
salutare, ce imi recomandati elf sporti 20w50 , esso 15w50 sau castrol ( tot 15 sau 20 w 50) ?? ma gandesc la un schimb si la un motorflush
ps care e cel mai bun filtru ?? daca tot fac skimbu vreau ca 5 -6 miii de km sa nu mai deschid capota ... smile.gif
multam fain
daciafan
cool.gif am dacia din 98 si tot de atunci folosec castrol atat pt motor cat si pt cutie in prezent folosesc castrol gtx3 protection plus 15W 40 si sunt incantat
vi-l recomand wink.gif
onyx-20
Castrol este peste Esso si Elf. Un ulei de calitate nu are nevoie de aditiv!
ydaniel
da de gulf oil ce ziceti??
radu52
QUOTE(paulp @ 17 Apr 2004, 12:39)
5000, dar de fiecare data spal motorul cu motor flush si schimb filtru
*


Cum adica speli motorul cu MotorFlush?Il speli inauntru?sau pe afara
Ov
inautru. Motor-flush-ul se pune in vechiul ulei (cald) si se lasa motorul sa functioneze la relanti 3-5 minute (3 minute dupa instructiunile din engleza sau 5 dupa alea din romana biggrin.gif ). Dupa care se face schimbul de ulei.
AC
Mi-am luat ieri de la autocenter un bidon de 4L esso 15w40. A folosit cineva si are pareri? (bidonul e rosu si costa 520.000).
paulp
Eu am folosit. E bunisor, iar daca motorul e in stare buna (nu are pierderi de compresie si nu consuma ulei) isi face treaba fara probleme.
Dar parca ELF Sporti TXi e ceva mai bun smile.gif
vasilmoto
da merge!da sunt 2 versiuni esso performance si esso for daily use!care este al tau?
AC
QUOTE(vasilmoto @ 1 Jun 2005, 20:09)
da merge!da sunt 2 versiuni esso performance si esso for daily use!care este al tau?
*


Habar n-am, e bidon rosu si arata pe el un tigru sau ceva de genul asta! blink.gif
AC
QUOTE(paulp @ 1 Jun 2005, 16:14)
Eu am folosit. E bunisor, iar daca motorul e in stare buna (nu are pierderi de compresie si nu consuma ulei) isi face treaba fara probleme.
Dar parca ELF Sporti TXi e ceva mai bun smile.gif
*


Motorul e reparat anul trecut cu set perfect circle si a mers cam 6000 km pana acum dar...sper sa nu fi facut vreo prostie...numai cu ulei lukoil 15w40 huh.gif
tatabobu
Daca l-ai schimbat dupa rodaj, si apoi la 2000 - maxim 3000 de kilometri nu e nici o problema cu uleiurile astea mai slabe. Eu de cand am schimbat setul am mers doar cu ulei de la Petrom, ala al lor, si nu a patit nimic. Dar l-am schimbat des.
AC
QUOTE(tatabobu @ 2 Jun 2005, 13:08)
Daca l-ai schimbat dupa rodaj, si apoi la 2000 - maxim 3000 de kilometri nu e nici o problema cu uleiurile astea mai slabe. Eu de cand am schimbat setul am mers doar cu ulei de la Petrom, ala al lor, si nu a patit nimic. Dar l-am schimbat des.
*


De schimbat, a fost schimbat dupa primii 600km iar apoi de doua ori la aprox 3000km.
onyx-20
QUOTE(AC @ 2 Jun 2005, 21:16)
De schimbat, a fost schimbat dupa primii 600km iar apoi de doua ori la aprox 3000km.
*



daca as schimba uleiul la 3000 ar insemna sa stau lunar pe sub masina laugh.gif
daciafan
putin off topic cool.gif ce parere aveti de OMW? dar despre cele Petrom?
onyx-20
QUOTE(daciafan @ 5 Jun 2005, 08:08)
putin off topic cool.gif ce parere aveti de OMW? dar despre cele Petrom?
*



Omv este un pic peste Petrom. daca as ramane in pana de ulei si ar trebui sa aleg intre petrom si omv as alege omv! dar numai atunci!
andu911
stiti cumva care e cel mai scump 20W de la noi de pe piata ?
fstoica
cred ca castrolu,l ma interesez si te anunt
onyx-20
un 20W60 e destul de scump (Racing cica) dar inca nu ma intreba marca!
andu911
in afara de un ulei bun este indicat si un aditiv cu teflon pentru o viata mai lunga a motorului...
reduce frecarile dintre segmenti piston si cilindrii...
acum sa nu va imaginati ca o sa simtiti cumva diferenta, ca nu e nimic de simtit, doar ca aditivii astia acopera suprafetele metalice pe un strat f subtire, diminunand frecarea fier pe fier...in concluzie mai prelungesc viata motorului...ceva de genu' la 100.000 km...mai tine 20.000...
la schimbul de ulei se poate pune un aditiv de-asta, cititi pe el sa vedeti proportiile si aveti grija sa fie cu teflon, care e singurul care face ceva bun la un motor...restu' sunt vrajeli
argon
baieti, nu mai fiti asa conservatori pe ideile voastre cu uleiurile scumpe. Lubrifinul e OK pentru banii lui.
ydaniel
e vreun ulei 10w50 pe piata???as vrea unul pt limuzina mea!
onyx-20
Andu911> nu se recomanda folosirea unui aditiv cu teflon intr-un motor bun! Acest aditiv este bun doar daca motorul este uzat, consuma ulei si se vrea folosirea lui inca 25-30k km. Teflonul se depune pe toate partile fierbinti din motor si practic completeaza o zona care s-a uzat. Dupa folosirea acestul aditiv nu se va mai trece de 2700 rot/min deoarece la turatii peste aceasta valoare sare teflonul depus. Am vazut motor desfacut dupa ce s-a folosit aditiv cu teflon: erau zone unde parca metaul era ros de soareci, adica zone unde teflonul a sarit si era de alta culoare decat restul metalului, arata ca o bara nichelata si exfoliata.

sandman> ei... nu fac chiar acelasi lucru! daca tu-l schimbi la 3000 km, eu il schimb la 7000 si atunci cand tu il schimbi, al tau e ca taciunele iar al meu e caramiziu. Intr-adevar nu recomand nici eu uleiuri semisintetice la motoare peste 100.000 km. Daca se foloseste constant aceeasi marca de ulei care este cat de cat de calitate si nu se forjeaza motorul, acesta duce mult si bine. Daca tu ai luat masina cu 100k, si ai mai facut 60k km, eu mai faceam cel putin 100k km cu un ulei superior fata de lubrifin! si nu-l purtam ultimii 20k km cu afumatoare dupa mine!! Eu am luat masina cu zeci de mii km (ca ala sunt sigur ca nu mi-a dat masina cu 10.000 km) si am mai facut 80.000 si inca mai fac cel putin 40.000 km cu motorul asta.

ydaniel> Valvoline 10W60 la 300k litrul
Ov
sandman> si eu am aceeasi parere despre lubrifin, adica una buna. Si pe mine m-a tinut motorul la masina veche 160.000 (si cand l-am facut, nu papa gram de ulei, dar bateau 2 cuzineti) si nici nu eram cu fum dupa mine (doar la pornire si asta era de la supape). DAR asta tine doar la un regim de mers, adica ce-ai zis tu, si ce-am facut si eu (masina aia nu vedea peste 80 km/h viteza de croaziera). Daca mergi mai tare (cazul meu de fata, unde de regula turatia de croaziera e in jur de 4000 de ture si chiar peste) e util un ulei mai bunut !

Onyx> parca te pricepeai la uleiuri, in cazul in care nu stii, culoarea uleiului nu spune nimic despre el, adica un ulei negru inseamna mai mult ca a avut aditivi de curatare (care au si functionat) fata de ala care ramane curat dupa 3000 km wink.gif
daciafan
cool.gif mai dati-o naibii de treaba ma cu lubrifinul vostru cu tot voi nu puteti respira de zgarciti ce sunteti. voi sunteti fani sau ce naiba? pt masiana mea nu mi-a fost mila niciodata sa dau un ban in plus pt o caliatate superioara...si ma refer la toate consumabilele nu numai la ulei sad.gif
andu911
asta cam asa e...1 litru de ulei bun pt dacie nu e mai scump decat 5-6 litri de benzina care se duc intr-o ora...

Evident, daca masina e fumigena si motoru soarbe ulei ca trabantu, nu se merita sa-i bagi nici ulei de-ala de 30.000 litrul biggrin.gif...dar daca ai un motor in parametrii corecti de functionare e pacat sa nu-i dai si lui ceva mai bun...

eu am bagat si ulei de 30.000, acum am Texaco Havoline...si diferenta am simtit-o printr-un zgomot mai redus...
fstoica
mai adevarul ca masina e ca si omul
in functie de ce mananca asa si merge
si eu am un junghi de dacie dar folosesc numai ulei castrol in ea (motor si cutie) si tot ce am gasit strain pentru ea am pus(platini, bujii ,condesatori,capac si rotor la delcou,pivoti,motizoare etc.) si nu ma lasat nici o data in drum.
stiti ca e o vorba "sunt prea sarac ca sa cumpar lucruri ieftine de proasta calitate"
asa ca daca cumperi un ulei ieftin de 80.000 lei ltru si il schimbi la 3.000 de km e ca si cum ai cumpara un ulei scump de buna calitate la 240.000 lei litru si il schimbi la 9.000 de km.
avantajul e ca protejezi motorul mult mai bine si asigura o pretectie mai mare inpotriva uzurii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.