Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89
PaulT
A mea e din 1973 si merge numai cu 10w40 castrol magnatec...A mers foarte bine si cu 5w40...tot Magnatec.Motorul are 50000km de la rk.De prin 2000 Daciile ieseau din fabrica avand in motor 10w40..
iuliu m.
QUOTE
...inclusiv cele pe injectie, merg cu ulei 0w40 fara probleme...


+1

CGDBZ
Din ce citesc in acest topic daciile merg cu or ce tip de ulei indiferent de specificatiile tehnice , pana la urma cred ca merge si cu ulei de floarea soarelui .
Merced
Au fost care au incercat si cu d-ala...
CGDBZ
biggrin.gif .Eu am sa pun 15w40 (asa scrie in cartea de intretinere) , acum urmeaza sa vad ce marca , cred ca in functie de bugetul alocat , din pacate nu toata lumea poate aloca cat ar vrea pentru intretinerea masinii.
neajiji
daca il tii si vara si iarna 15w40 este un compromis bun
argon
o fi, dar 15w40 nu gasesti de calitate decat medie, calitatea creste cu cat e indicele mai mic, indiferent de marca, fapt ce se reflecta in pret, cat dai atat face, d'aia cel mai scump 20w50 e mai ieftin decat cel mai prost 10w40.
Merced
Cica 15W40 de la Castrol ar fi semsintetic...
neajiji
De acord argon, dar sunt si alte metode de rafinare sa nu comparam totusi un sintetic cu un mineral.
Ce curiozitate ce ulei bagi, ca si tu parca ai ceva km cu masinuta aia?
abarth_mcm
Cnad cumparati un ulei, e bine sa va uitati ce clasa e. ..performanta lui ..
Adica..litera imediat care urmeaza dupa S(benzina) trebuie sa fie cat mai jos in alfabet. Uleiurile de top au J...dar sunt f rare...In general un ulei bun e de la F si peste. smile.gif
Si trebuie sa respectati ce spune producatorul masinii cand decideti ce ulei sa puneti(adica 15W40 sau 10W40....etc..nu stiu ce se recomanda la dacie) Stiu doar ca de la 15 W in sus uleiul e mineral in general, adica ulei pentru masini de tehnologie veche cu precadere.(..totusi..cand a aparut acum 40 de ani motorul de dacie exsita doar ulei mineral..). Cele de la 15W(0W, 5W, 10W...) in jos sunt semisintetice sau sintetice in general.
argon
QUOTE(neajiji @ 22 Sep 2009, 14:48)
Ce curiozitate ce ulei bagi, ca si tu parca ai ceva km cu masinuta aia?
*



cine io? la Dacie bagam Elf 10w40 pana a inceput sa se faca la Lubrifin, dupa Aral 10w40(ala full sintetic ca este si semi), acum, dar nu la Dacie bag tot Aral 5w40, foarte multumit de Aral in general, mai ales ca e facut in Germania.
neajiji
da e chiar foarte bun eu am la fel aral basic elastic 20w50 si are presiune foarte buna la pornire dimineata si chiar dupa ce se incalzeste motorul. sincer mi-a fost teama un pic cand l-am cumparat si am vazut bidonul de 4l la doar 55lei, dar nu a fost teapa e original.
Singura parere de rau e ca as fi putut sa-i pun 15w40 sad.gif dar nu am gasit atunci
PaulT
Castrol 15w40 Magnatec chiar e semisintetic.
neajiji--La pornire la rece cu un 20w40/50 intotdeauna arata presiune mare,pentru ca e foarte vascos.Dar ajunge mult mai greu sa unga motorul comparat cu un 10w care este mult mai fluid.Iarna,diferenta e si mai mare intre ele.
CGDBZ--Nu stiu ce carte de intrtinere ai tu,pentru ca Dacia de multi ani recomanda 10w40.Daca ma uit si eu in Mondiru din anii 70,normal ca recomandarea e de 20w40 multigrad,sau uleiuri monograde pentru iarna sau vara.Lucrurile au evoluat de atunci.Poti incerca si pe site-urile producatorilor de ulei .Nimeni nu recomanda altceva decat minim semisintetice....
CGDBZ
Este cartea masinii , care ti-o da cand cumperi masina , o carticica cu intretinerea daciilor cu motoare pe injectie .
PaulT
Renunta la uleiul mineral.Pacat de masina ca e destul de noua.
vizitatorul
Despre ulei ...si nu numai....
http://scuter-club.myforum.ro/aproape-totu...e-ulei-vt6.html
Ionut_Nedelcu
Eu de ceva vreme folosesc Elf Competition ST 10W40 indiferent de anotimp . Diferenta pe care am sesizato fata de 15w40 este ca se innegreste mai greu la acelasi nr. de km in rest nu am sesizat nici o diferenta in comportamentul motorului .
iuliu m.
QUOTE
Uleiurile de top au J...dar sunt f rare...


radmasa.gif ...s-a ajuns la M.SM, adica.Gasesti in absolut orice magazin de profil o gramada de uleiuri API SM/CX... laugh.gif
Probleme mari vei avea incercand sa gasesti un SJ.Despre SF, ce sa mai vorbim......? laugh.gif
brigada_diverse
uleiu panther 15W40 e mai prost ca lukoil lux sau avangard..care era cel mai scump din gama luk....

presiune la ralanti dupa drum lung e fix la prima linie
cu luk, aveam un pic peste prima linie
vizitatorul
din ciclul....
mi-am adus aminte de joja....dimineata...era uscata toata...so....am apelat la un bidon de transmisie....masura de ,hai sa spunem "compromis"...
si cum orice improvizatie este un definitivat,astept frigul de dimineata sa vad cum se cprta ...
da' pana atunci ,am sa va rog sa ma 'cvigeti' sau "speriati" sa fac un schimb "civilizat" de ulei...
bfta
Merced
Pai daca ai pus ulei de cutie d-ala ordinar in motor mare minune daca mai apuci sa mai faci schimbu'.
Macar aveai presiune maxima constant nu? radmasa.gif
In alta ordine de idei, unii fac schimbul de ulei si unii nu. Tine probabil de educatia in ceea ce priveste masinile. Eu asa am vazut din copilarie ca se face, asa fac de cand intretin rabla. Daca as face doua poze si ai vedea-o cum arata ai zice ca-i o masina abandonata in parcare radmasa.gif , dar are in motor Castrol Magnatec 15W40 si filtru Mann pe care intentionez sa le schimb la timp. Ca asa se schimba, indiferent de faptu' ca o sa ajunga mai devreme sau mai tarziu la fier sau la programul Rabla.
iuliu m.

QUOTE
Pai daca ai pus ulei de cutie d-ala ordinar in motor mare minune daca mai apuci sa mai faci schimbu'.

+1
vizitatorul
QUOTE(Merced @ 27 Sep 2009, 14:42)

Macar aveai presiune maxima constant nu?  radmasa.gif

*



Ca-n fiecare zi a saptamanii.....maxim la rece...la cald usor dependenta de turatie...constant la relanti...cam asta ar fi schema..daca e ceva gresit....spune-mi...
argon
Valvolina e de 2 ori mai groasa decat uleiul cu care a fost gandit motorul sa mearga, o sa-ti barberesti pinionul de la pompa de ulei curand.
Filip
QUOTE(vizitatorul @ 27 Sep 2009, 13:28)
din ciclul....
mi-am adus aminte de joja....dimineata...era uscata toata...so....am apelat la un bidon de transmisie....masura de ,hai sa spunem "compromis"...
si cum orice improvizatie este un definitivat,astept frigul de dimineata sa vad cum se cprta ...
da' pana atunci ,am sa va rog sa ma 'cvigeti' sau "speriati" sa fac un schimb "civilizat" de ulei...
bfta
*


Si mai au unii tupeul sa spuna ca daciile berline sunt niste rable... pai daca le tratati ca pe niste carute!!!
On topic: eu am facut schimbul cu ulei Aral Basic Elastic SAE 20W-50, si cu un filtru de ulei MANN.
EDIT: Motorul meu e cam obosit. In primavara ii fac setul. blush.gif
vizitatorul
QUOTE(Filip @ 27 Sep 2009, 19:46)

On topic: eu am facut schimbul cu ulei Aral Basic Elastic SAE 20W-50, si cu un filtru de ulei MANN.

*


dupa cum am mai spus....etichete etichete....
p'd'alata parte,daca tot s-apropie iarna ,puteai sa iei un 10w..parerea mea...
revenind la etichete...ultimul meu schimb a constat in "cel mai ieftin,cel mai prost"....rampa s-a pastrat curata...presiune aveam chiar si cu joja uscata...blablabla...
prefer cel mai ieftin ulei de rafinarie SIGUR ROMANESC NEADITIVAT...
bafta...
fiecare cu pasaricile lui...
neajiji
Vezi ca zice ca are setu motor praf, d-aia a bagat uleiul ala. Ne bucuram ca sprijini economia romaneasca prin cumpararea de ulei autohton RO_flag.gif.
iuliu m.
QUOTE
prefer cel mai ieftin ulei de rafinarie SIGUR ROMANESC NEADITIVAT...


Tot ce se poate.De gustibus...Numai ca, ghinion,nici cel "mai romanesc" ulei nu mai este "NEADITIVAT".
Asta e...
O veste proasta nu vine niciodata singura... smile.gif

Bafta!
Danos
Gata, azi am reusit in sfarsit sa schimb uleiul, ce nu prea am inteles eu, ce inseamna aceste specificatii API SL/CF ? din ce am vazut se spune ca cel mai bun ar fi SJ, acum nu stiu daca asta e mai prost care l-am luat.
Mai exact asta este uleiul cu specificatiile lui http://www.shopmania.ro/magazin~online-acc...~p-5293510.html
doar ca eu l-am gasit la un magazin mai ieftin cu 88 lei, cel pe care l-am schimbat era tot Havoline texaco dar 20W50 mineral, era foarte negru la culoare cand l-am scos.
Sunt curios acum cu asta semisintetic ce comportament va avea motorul, sper sa nu mai imi scoata fum alb dimineata la pornire cum facea cu cel vechi.
CGDBZ
Pare un ulei destul de bun , sper ca ai schimbat si filtrul .
neajiji
100% nu e de la ulei fumul acela alb, cauta pe sectiunea probleme tehnice ca gasesti raspunsuri cu gramada.
Danos
Da, normal ca am schimbat si filtru, cu toate ca nu am gasit unul mann, am pus romcarbon, sper sa fie bun, de fapt tot dinasta am avut si inainte.
Deci fumul acela il scoate numai cand e rece afara si pana se incalzeste motorul, apoi nu mai scoate.
Merced
Intra ulei pe la supape, mare smecherie. Iese si la mine la unele porniri o pala de fum, o turez un pic si aia e.
iuliu m.
QUOTE
din ce am vazut se spune ca cel mai bun ar fi SJ,


Da?!?! laugh.gif Si postul celalalt , unde se semnaleaza acea eroare, nu l-ai gasit? smile.gif
slaiciprian
care post? care eroare?
QUOTE
SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci cānd este ceruta īn mod special de fabricant.
SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci cānd este ceruta īn mod special de fabricant.
SC - Pentru motoare fabricate pāna īn anul 1967.
SD - Pentru motoare fabricate pāna īn anul 1971.
SE - Pentru motoare fabricate pāna īn anul 1979.
SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pāna īn anul 1989. Īn comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.
SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pāna īn anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata īn comparatie cu SF.
SH - Pentru motoare fabricate pāna īn anul 1996 inclusiv. Valabil īncepānd cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care īn comparatie cu SG asigura īn mod mai sever proprietatile uleiului.
SJ - Pentru toate motoarele folosite īn prezent. A fost introdusa īn clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decāt SH īn ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi īnalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.
SL -  A fost introdusa īncepānd cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.
SM - Cea mai īnalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa īncepānd cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse īn prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului l temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving",


ca o regula generala, cu cat e mai mare a doua litera, aia de dupa s, e mai bine.

si nu cred ca e musai sa pui ulei 0 sau 10 in dacie. din cate imi amintesc, un profesor explica o data ca un ulei mai subtire poate reduce durata de viata la un motor care nu a fost proiectat pentru el. si nu cred ca motorul de dacie a fost gandit pentru 10w.

interesant de lecturat: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
einstein1984
La fel si un ulei mai gros. Decat fictiunea aia de mai sus, un site muult mai bine documentat e asta http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx#manufacturer
slaiciprian
ok. fain site-ul.
ma uitam si acolo, concluzia e ca sa nu folosesti un ulei mai gros sau mai subtire decat cel recomandat, in amandoua cazurile se grabeste uzura.
in plus, acel 40 la vascozitate se obtine cu uleiul care are aproape 100 de grade. deci daca mergi fara termostat, cu motorul la 60-70 de grade, iarasi uleiul nu o sa aiba vascozitatea normala, deci iar uzura.
oricum nu cred ca exista cel mai bun ulei... daciile astea prea sunt unice, fiecare in felul ei...
argon
special pentru ydaniel, desi i-au mai zis si altii dar tot il venereaza.. http://www.opieoils.co.uk/pdfs/10w-60.doc
einstein1984
LAsa, ca ala e bun la ARO-ul lui.
Danos
Bun, m-am lamurit acum si cu acele specificatii, multumesc celor care au postat acele informatii si site-uri, deci e bun acest ulei, acum nu stiu daca nu era mai bun un 15W40, vad ca 10w40 e bun doar pana la 25 de grade temperatura, iar la noi vara trece bine de 30 de grade.
Am o intrebare, e normal ca uleiul uzat care l-am dat jos din motor sa miroasa a benzina ?
M-am murdarit pe maini cand l-am schimbat si mi-a mirosit mana a benzina si el miroase, parca ar avea benzina in el.
Nu stiu daca e normal, poate de asta scoate si acel fum alb, dimineata la rece nedumerire.gif
argon
nu stiu ce ai vazut tu si unde, dar 10w40 merge pe scara crescatoare a temperaturilor exterioare exact ca si 15 sau 20w40, in jos intervine diferenta.
Danos
QUOTE(argon @ 29 Sep 2009, 16:58)
nu stiu ce ai vazut tu si unde, dar 10w40 merge pe scara crescatoare a temperaturilor exterioare exact ca si 15 sau 20w40, in jos intervine diferenta.
*


Am vazut aici http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
acest grafic
slaiciprian
prima cifra e vascozitatea la rece. a doua e la cald, la temperatura de functionare a motorului. gradul la cald e 40 la majoritatea. prima cifra te ajuta la pornirea la rece, un ulei 20w e mai vascos decat 15w (w=winter).
Merced
Bad post.
ionut_09_RWX
parca era vascozitatea la 0 grade si la 100.. nu??
5w e deja sintetic....
pentru cunoscatori... iarna trecuta am avut 5w40 elf evolution xrn, bun ulei, dar e cam scump anul asta 160 lei --4 litrii ma gandeam anul asta la un aral tot sintetic ... ce stiti si voi preteni despre raportul calitate pret?? astept o parere ca eu nu prea am timp sa fac cercetari.. va rog frumos!!!
ydaniel
e f bun 10w60:unge motoarele perfect!
ionut_09_RWX
mentine presiunea mare intradevar dar gandeste-te ca papa din randamentul motorului ... produce zgomot ..iar zgomotul mare in motor vine de la vibratii puternice... adica uzuri!!!
la dacie cred eu ca ajunge w 40 si vara si iarna
CGDBZ
Puteti sa puneti si ulei de floarea soarelui , poate merge , dar mai bine va-ti uita in cartea masinii sa vedeti ce specificatii sunt recomandate pentru motorul masinii.
Merced
Da' nici sa iei in seama cartea venita cu masina ta, pe vremea cand astia nu mai stiau cum sa scape de berlina. Opinia generala e ca pentru un motor de Dacie in regula care n-are uzuri mari, nu mananca ulei, nu e alergat excesiv, uleiul cel mai bun in orice situatie este 10W40. Ca marca fiecare alege ce vrea, atata timp cat nu e vreo marca fantoma.
Muttley
QUOTE(ydaniel @ 29 Sep 2009, 21:49)
e f bun 10w60:unge motoarele perfect!
*


Esti un maestru in arta argumentatiei mellow.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.