Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
klaus
QUOTE(ro-land @ 5 Mar 2011, 11:28)
As vrea sa stiu de ce nu recheama Dacia masinile inapoi si de ce sunt instruite reprezentantele sa le spuna cumpratorilor tot felul de bazaconii??
*


Pai fa o scrisoare la Dacia si intreaba-i aceste lucruri.
De asemenea poti sa-i intrebi daca masinile vandute pe piata suedeza sunt adaptate climatului de acolo.
marius_ar
[quote=sobolan,6 Mar 2011, 13:18]
sa te vad pe tine,nenea meseriasu, cum schimbi o distributie la un renault si nu ai cala aia sa blochezi vibrochenul/axele cu came.....atunci sa vad ce faci !
unii vb. aici in necunostinta de cauza.....
un termostat il schimbi dar nu generaliza !

eu nene nu vorbeam de distributi ci de termostat ,dar oricum in service -urile din tara noastra lasa de dorit eu unul nu ma prea incred in service.asa ca nene citeste ce am scris mai sus vorbeam de termostat e o banalitate sa mergi sa-l schimbi la service cool.gif
sobolan
QUOTE(klaus @ 7 Mar 2011, 10:49)
Pai fa o scrisoare la Dacia si intreaba-i aceste lucruri.
De asemenea poti sa-i intrebi daca masinile vandute pe piata suedeza sunt adaptate climatului de acolo.
*



hai ma nenea klaus.....termostatu-i numa' bun si mai ales vara.....deschide mai repede,asa este,dar nu-i nimic prea grav....
PaulT
Sigur... Vara e ok sa mergi cu 2 linii... Daca mai dai si drumul la a/c si porneste gmv pe treapta 1 e superb. Cum naiba sa fie bun vara?? biggrin.gif
ursamajor
QUOTE(sobolan @ 7 Mar 2011, 22:12)
termostatu-i numa' bun si mai ales vara.....deschide mai repede,asa este,dar nu-i nimic prea grav....


Dacă nu înlocuiești și antigelul cu apă chioară, degeaba...
sobolan
asta-i de "bula" ? pai pompa aia se "greseaza" cu antigel ......
Johnny91
Cred ca era ironic pusa problema, nu vorbea la bune...
sobolan
de la o vreme toata lumea vb ironic pe aici... happy.gif
marius_ar
mai ales tu!!!
ionut L.
eu am mers pana la bucurest cu 120-130 si nu mia crescut la 4 linii sad.gif
Bad_Wolf
Nasol , schimba termostatul , e blocat pe deschis sau deschide ff repede .
ionut L.
cred ca deschide fff repd pt ca am vazut ca nu e furtunul cald dupa termostat. Sau nu indica bine o sa pun laptopul sa vedem la cat deschide
sobolan
QUOTE(PaulT @ 8 Mar 2011, 15:11)
Sigur... Vara e ok sa mergi cu 2 linii...
*



mie si acum cateva zile pe marele frig s-a dus pe 4 linii...da' greu....vara se "urca" imediat.....unde-i problema ?
Bad_Wolf
Cel mai simplu test pentru a verifica daca merge termostatul se verifica daca furtunul gros care pleca din termostat in radiator este cald la 2 linii afisate pe bord, daca este cald cand bordul afiseaza 2 linii atunci termostatul deschide mai repede, in mod normal ar trebui sa fie rece pana cand pe diplay/afisaj apar 4 linii si chiar putin dupa .
testike
Nu poate sa fie si o problema de afisaj?
Si termostatul sa mearga bine, numai afisarea sa se faca aiurea?
Am intrebat la service si au zis ca se mai intampla sa se strice senzorul de la termostat.
Bad_Wolf
Toate cazurile care le-am intalnit eu a fost termostatul, daca faci cum am zis eu mai sus si furtunul nu este rece pana se afiseaza 4 linii pe bord , e clar termostatul. Daca nu afisaza deloc 4 linii in nici un fel de situatie atunci s-ar putea sa fie sonda ,dar nu am intalnit pana acum. Deobicei la multi urca f greu la 4 linii, din moment ce sunt afisate 4 linii eu presupun ca sonda merge si afiseaza corect schimbarea de temperatura, doar ca nu raman 4 linii din cauza la termostat care deschide mai repede si nu inchide cand trebuie , astfel temepratura optima nu este pastrata constant .
sobolan
uite ca odata cu caldura se urca imediat la 4 linii...iarna e normal sa urce mai greu si sa stea in doua mai mult mai ales ca ai si circuitul de racire "marit" datorita caloriferului din interior....
deci...atata stres cu cele linii degeaba.... sleep.gif
PaulT
QUOTE(sobolan @ 11 Mar 2011, 23:26)
mie si acum cateva zile pe marele frig s-a dus pe 4 linii...da' greu....vara se "urca" imediat.....unde-i problema ?
*



Si iarna trebuie sa urce la 4 linii... Diferenta normal ca exista in timpul in care se intampla asta, dar nu mare. Acum, imi ajunge la 4 linii cu cel mult 2 minute mai rapid(sau inca 1km de rulare daca preferi) decat atunci cand erau -10 grade afara... Eu aici vad posturi in care oamenii spun ca nu le urca in 4 linii, nu ca le urca mai greu pana acolo...
sobolan
la mine urca mai greu....dar logic ca am devenit suspicios si iata ca intr-o zi de -5 grade am inchis caldura din interior si am mers cu ea asa de mi-au ingetat oo-le....se ridica mai repede la 4 linii,mult mai repede.....deci,daca ai caldura deschisa la maxim logic ca circuitul de racire se "extinde" prin acel calorifer de sub bord care degaja caldura si poate ca si asta e un "factor" ce contribuie la incalzirea mai greoaie a motorului....acuma nu zic ca termostatul de origine-i bun sau nu....habar n-am ce termostat am pe ea,masina am luat-o de la un nene si n-am investigat termostatul sa vad daca-i de origine sau nu si nici nu ma intereseaza treaba asta atat timp cat merge "in limite normale"...
adiya
Eu n-am vazut patru linii iarna (exceptand mers bara la bara) de cand am cumparat-o. Ma indoiesc sa fi fost defect din fabrica.
evali22
eu sunt la al 3-lea termostat schimbat la masina, prima data cind a inceput sa apara 2 linii, am pus un termostat marca Klaxcar, am mers aproape un an cu 4 linii, cind iar a inceput sa imi stea in 2 linii si foarte greu ajungea in 4, am achizitionat un termostat de origine, asta prin august anul trecut, l-am inlocuit si pana in ziua de azi imi sta numai in 4 linii, ca merg repede, ca merg incet, ca e frig, ca e cald, apa cing ajunge la temperatuta normala se ridica in 4 linii si acolo intepeneste.
Highlander91
incerc sa imi inchipui nivelul tehnic inferior la care se afla atat dacia cat si grupul renault.
O chestie atat de simpla precum un termostat sa se strice la an nu releva decat un nivel de proiectare inferior, utilizarea de materiale impure, prost realizate si o asamblare defectuasa dublata de un CTC de forma.

La toate masinile pe care eu si familia mea le-am detinut nu s-au stricat niciodata termostatele. La cat de simplu e acel mecanism, ar trebui sa reziste mai mult decat masina insasi.

Din pacate afectiunile mostenite de la 1310 sunt cronice.
valioglu
Toate marcile de masini mai au probleme cu termostatul la motor. Nu vrei sa sti cam cat tine la un vw - nu foarte mult, chiar la BMWmai sunt probleme.
YRX
Intr-adevar termostatele de origine sunt foarte proaste, dar exista aftermarket unele fabricate de firme serioase, bani sa fie...
Eu mai astept sa vad la PaulT cum se comporta Gates-ul si imi iau si eu. Am mai vazut Mahle, Berr-Hella, Febi etc.
djxhouse
Intrebare:

de ce creste consumul de combustibil daca sta doar 2 linii?

(la loganul meu am un consum mixt destul de mare, si ma gandesc sa schimb termostatul) (daca e vb de un 50 de lei, merita ca amortizez repede la preturile actuale de combustibil)
(hehe.. incerc sa reduc cat mai mult costurile legate de consum)
Highlander91
Eu am avut mercedesuri vechi, forduri, si cateva rusesti. Oricum mi se pare inacceptabil ca la o masina sa se strice componente atat de simple si robuste.

Ce se strica la termostat? Se rupe arcul, se infunda, sau garnitura. Insa intrebarea e de ce?
YRX
Cred ca se decaleste arcul care impinge talerul pe pozitia inchis.
klaus
Reiterez, ca parere personala, la logan nu termostatul e problema reala, ci afisarea temperaturii, care e "in scari". Daca era un ac ce statea in jurul vreunei liniute nu baga nimeni de seama ca apa e cu 3-5 grade mai rece, dar asa, daca e cu 1 grad sub nivelul afisarii padelei pe ecran, imediat se vede.
YRX
Aici ai dreptate, de aia la consum nu prea se vede.
djxhouse
tot nu am primit un raspuns privind cresterea combustibilului
sobolan
QUOTE(klaus @ 20 Mar 2011, 22:04)
Reiterez, ca parere personala, la logan nu termostatul e problema reala, ci afisarea temperaturii, care e "in scari". Daca era un ac ce statea in jurul vreunei liniute nu baga nimeni de seama ca apa e cu 3-5 grade mai rece, dar asa, daca e cu 1 grad sub nivelul afisarii padelei pe ecran, imediat se vede.
*




cea mai "potenta" explicatie....dar unora le place sa schimbe termostate degeaba...
Bad_Wolf
QUOTE(adiya @ 18 Mar 2011, 08:23)
Eu n-am vazut patru linii iarna (exceptand mers bara la bara)  de cand am cumparat-o. Ma indoiesc sa fi fost defect din fabrica.
*


Tu ai DCi , la tine e alta treaba smile.gif

QUOTE(djxhouse @ 20 Mar 2011, 22:22)
tot nu am primit un raspuns privind cresterea combustibilului
*


Deoarece temperatura este mai scazuta decat ceea optima , amestecul de combustibil/aer este mai bogat si de aici creste consumul . sa zicem ca ai de mers 10 km in oras , in mod normal dupa 5 km ai 4 linii si temperatura optima , atunci masina va consuma mai putin pe urmatorii 5 km decat una care merge cu temperatura sub optim (2 linii pe bord). Consumulin plus nu este f mare dar este ceva in plus .
rtBK
am avut si eu problema cu termostatul si sonda... am schimbat mai intai termostatul si nu s-a intamplat nimic.. am schimbat sonda cu una no-name autolog nemtesc (daca-i nemtesc..trebuia sa mearga) care teoretic trebuia sa mearga la logan si am spart mai multi bani pe montaj ... dupa care diagnoza ca mi s-au aprins becuri pe bord. Am reusit sa il schimb cu unul fabricat de "FACET" italian in fata blocului laugh.gif . Din momentul in care l-am pus pe masina deja se auzea altfel motorul si nici macar cand ieseam din bucuresti nu scadea sub 4 liniute. Inainte ca sa am caldura trebuia sa tin pe treapta maxima de caldura si nici atunci nu pot sa zic ca era cine stie ce, acum tin 2-3 trepte de caldura. Faptul ca se incalzeste greu e primul semn, acum ca vine vara e "ok", dar la iarna sigur trebuie schimbat ceva pe acolo. Aviz celor care cred ca au scapat.
JJY
dupa ce am schimbat garnitura termostatului din motivul pierderii de lichid, am constatat un comportament ciudat la plecarea de pe loc (un fel de tremurat/trepidat) si in continuare, in celelalte trepte parca nu are putere, merge impiedicata. asta pina se incalzeste. pe urma e aproape normal (la plecarea de pe loc parca tot are o usoara ezitare).
ce se putea intimpla cand am umblat la termostat? am aerisit, am completat cu antigel, totul cum trebuie.
m-am gindit ca poate antigelul care l-am pierdut (s-a scurs jos) in timpul operatiunii sa fi ajuns pe ambreiaj/placa/disc si asta sa fie cauza. e posibil? si daca da, e grav? care ar fi solutia?
multumesc pentru orice parere.
Florin_Matei
Cred ca ti-a scapat ceva antigel in ambreiaj si acum patineaza.
Lasa-l asa ,dupa un timp totul va reveni la normal
testike
Am fost azi la o diagnoza cu dieselu', si am vazut ca termostatul deschide pe la 82 grade, si inchide pe la 78-79.
Stie cineva care e temperatura normala de functionare la diesel 85 CP, la ce temperatura se afiseaza 4 linii?
Parca tin minte 82 sau 84 grade, dar nu mai reusesc sa gasesc postul..
LE: In cazul asta as lasa termostatul asta, cu toate ca ma enerveaza ca nu afiseaza bine, si daca se va strica termostatul nu imi voi putea da seama dupa afisaj.
klaus
temperatura de afisare e 80 grade.
sobolan
QUOTE(JJY @ 27 Mar 2011, 17:53)
dupa ce am schimbat garnitura termostatului din motivul pierderii de lichid, am constatat un comportament ciudat la plecarea de pe loc (un fel de tremurat/trepidat)  .........

posibil fuid racire pe ambreiaj,efect temporar....


m-am gindit ca poate antigelul care l-am pierdut (s-a scurs jos) in timpul operatiunii sa fi ajuns pe ambreiaj/placa/disc si asta sa fie cauza. e posibil? si daca da, e grav? care ar fi solutia?
multumesc pentru orice parere.

cand ai fluide(fara ulei)pe ambreiaj trepideaza din toate incheieturile cand debreiezi....atat....efect temporar...o zi,maxim doua mers putin...
*

testike
Multumesc pentru raspuns Klaus.
Inseamna ca e stricata si partea de afisaj.
In cazul asta ar trebui sa schimb si termostatul si partea de afisaj, altfel cu termostatul asta ar afisa alternativ 2-4 linii, tinand cont ca termostatul deschide la 82 si inchide la 78-79.
sobolan
QUOTE(testike @ 29 Mar 2011, 08:39)
......si partea de afisaj, ....
*



partea "de placa".....
Ampt
Buna seara tuturor,

Am de curand de la firma un Logan Diesel nou, varianta de 75 cp, Euro 5.
La un drum pe care l-am facut ieri la Alexandria, am observat ca nivelul temperaturii apa motor nu a depasit deloc 2 liniute. Conditii atmosferice : ploaie, temperatura exterioara cca. 8-9 grade Celsius.
La intoarcere in schimb, dupa ora 14.00, cand se mai incalzise afara ( 14-15 grade Celsius ) au aparut totusi greu 4 liniute sau pavele cum sunt denumite in manualul masinii.
Masina are cca. 400 de km., schimbarea treptelor de viteza o fac la 2.500 rot/min., nu am mers cu ea deloc subturat ( sub 1.500 de ture ).

Astept pareri de la cineva care s-a mai confruntat cu asa ceva !
Multumesc frumos !
boobybooby23
e ceva normal pentru un diesel,stai chill
Ampt
Stiu ca un motor diesel se incalzeste mai greu, dar parca nici asa !
Oricum, venind acum catre casa am avut aprinse cele 4 pavele.
Consumul in 400 de km. este de 4,2 litri/100 km, 200 de km facuti in oras unde am mers si bara la bara, dar am prins si portiuni mai libere de drum si 200 de km extraurban.
Alte constatari : au fost schimbate rapoartele in cutia de viteze ( acum doi ani am avut un Logan 1,5 dci 65 cp )
Regim turatii / viteza : 2.000 rpm - 100 km/h
2.250 rpm - 110 km/h ( mai tare nu am mers inca ! )
Are deja un usor scartait ( zgomot ) la revenirea pedalei de ambreiaj, sper sa scap de el cu 40WD.
Mita Becherescu
Salut si eu am ud dci din2007 cum zicea colegu de mai sus e ceva normal,daca ai dubii ca termostatul nu lucreaza mergi cu caldura inchisa si daca nici atunci nu ridica 4 pavele termostatul face figuri dar din cite spui dupa parerea mea stai linistit si lasa ambreajul in pace mai mergi o perioada cu ea si daca se acentueaza atunci sa iei masuri pina atunci dai bataie si bucurate sanatos de ea fara evenimente.....mii de km fara defectiuni....
LuluMOB
In cazul meu se manifesta la fel, 1.4mpi. La mine n-a fost deloc normal, termostatul incepuse sa deschida prea devreme. Probabil ca in timp arcul ce se opune capsulei termostatului se slabeste suficient cat sa deschida cu cateva (sub 10 in cazul meu) grade mai devreme. In rest termostatul functioneaza, in sensul ca inchide perfect si nu prezinta urme de uzura.
Concluzia o poti trage singur.

Daca termostatul deschide mai devreme degeaba mergi cu caldura inchisa, apa se duce in radiatorul din fata orice ai face si se raceste acolo. Mai degraba stai pe loc si daca atunci se duce la 4 linii primul suspect e termostatul, inaintea sondei sau a unor contacte imperfecte.

Cel mai simplu te lamuresti cu un termometru tehnic pentru lichide, il pui in vasul de expansiune si vezi cat indica in momentul cand termostatul deschide, adica atunci cand furtunul dinspre radiator incepe sa se incalzeasca.
ealex
Va salut! Am intrat si eu in clubul celor cu liniute lipsa laugh.gif insa problema mea se pare ca a fost de alta natura. Am schimbat prima data prin februarie primul termostat si totul a fost ok pana acum doua saptamani, dupa care au inceput din nou problemele. L-am schimbat astazi din nou, cel vechi arata destul de bine, insa garnitura era sarita de pe el. Se poate ca din cauza acesteia sa fi trecut antigelul pe acolo chiar daca el deschidea cand trebuie? Cel pe care l-am pus azi a intrat foarte usor, fara probleme, nu inteleg de ce s-a desprins garnitura de pe cel vechi. Ambele sunt de origine.
Adi florin
La mine acum un an au schimbat initial pe garantie termostatul si tot la fel scadea la 2 linii. Apoi au schimbat sonda si a mers ok. Acum dupa un an, a iesit din garantie si iar face asa. Ce sa fie termostatul sau sonda? Cum pot sa aflu?
klaus
ii faci o diagnoza sa vezi temperatura de lucru.
Si pui mana pe furtune sa vezi daca e sub temperatura de deschidere a termostatului si furtunul spre radiator cald, atunci e termostatul. Daca nu, e sonda (in general).
maverick1
salut!
am o problema cu un logan dci e4 din 2007.
timp de trei ani temperatura la apa a fost doar de doua liniute,foarte rar ,vara,ajungea la patru liniute pentru scurt timp si asta numai in aglomeratia din oras cand erau peste 35 de grade.Problemele au inceput din noiemrie-decembrie 2010 cand se aprindeau 4 liniute si la temperaturi scazute.De curand am trebuit sa parcurg o distanta mai mare ,circa 300 km , bineinteles temperatura 4 liniute dar... s-a aprins si martorul temperatura in bord de trei ori timp de cate o secunda maxim 2,asta numai la peste 120 km/h. Am verificat termocupla - functioneaza , antigel -este .
Tot din decembrie si pornirea motorului este mai grea, chiar si cu motorul cald.


Ce credeti ca ar putea fi?


Am sa merg sa o pun pe un tester si am sa revin cu mai multe detalii.
Killlerbest
Salut,
Am un logan 1.6 MPI si am si eu o problema cu "liniutele" de la temperatura. Citind topicul am crezut ca am acceasi problema cu termostatul, temperatura apei nu trece de 2 "liniute" indiferent de temperatura de afara, dar aseara am oprit motorul (aveam la afisaz 2 liniute) dupa aprox. dupa 2 minute s-a pornit GMV-ul , pun contactul sa vad "liniutele' si erau doar 2. Mentionez ca masina are 6 ani si pana acum nu am avut nici un fel de probleme.
Oare care ar fi problema?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.