Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
sobolan
QUOTE(bella @ 2 Feb 2012, 10:30)
Da o solutie daca ai, ca de dat din gura...suntem toti foarte buni.Sau, poate tu crezi ca e normal ce se intampla si atunci e de inteles modul in care pui problema.
*



daca citeai mai sus prin post-urile mele aveai raspunsul ....TERMOSTAT sau SONDA de apa...cartonul se pune la dacia 1310 fara elv icon_mrgreen.gif si masinile care au elica de racire antrenata de motor....chiar si la cele cu vascocuplaj smile.gif de aia vedeti voi huse la passat si spuneti: "da' ce loganu' n-are voie?"
voi cativa si cu taximetristii laugh.gif ...gigel care vede la costel si face si el....etc... ...cautati cauza in loc sa atenuati efectul,suna bine?
deci...tampenie si cu asta basta..ma abtin!
iar cu "ecranul" ala de aluminiu s-ar putea sa fie ceva totusi,exact cum zicea si Ironick ,contra curentilor de aer...o sa confectionez unul maine daca am timp....sa testez....
IRONICK
QUOTE(hash @ 3 Feb 2012, 00:37)
La dacia 1300, am izolat pe un ger cumplit (-20) tot radiatorul (adica i-am pus un caton in fata). Ghici cui i-a fiert motorul?
Dacia nu avea racire nici cand nu avea carton.
La Logan mai intra aer si prin grila de jos si nici izolat cum trebuie in jurul radiatorul (sunt niste defectoare la modelul cu ac). Eu daca as pune, as lasa ultima lamela de sus libera. Special si pentru cele gauri din laterale care duc aer in compartimentul motor.


3 Feb 2012, 09:54:
QUOTE(sobolan @ 3 Feb 2012, 00:47)
iar cu "ecranul" ala de aluminiu s-ar putea sa fie ceva totusi,exact cum zicea si Ironick ,contra curentilor de aer...o sa confectionez unul maine daca am timp....sa testez....
*
eu pot sa zic multe prostii smile.gif asa si teava de apa care pleaca din pompa trece pe sub colectorul de evacuare si nu are izolatie sau ecran ... radmasa.gif
bella
QUOTE(sobolan @ 3 Feb 2012, 00:47)
....TERMOSTAT sau SONDA de apa...cartonul se pune la dacia 1310 fara elv  icon_mrgreen.gif si masinile care au elica de racire antrenata de motor....chiar si la cele cu vascocuplaj  smile.gif de aia vedeti voi huse la passat si spuneti: "da' ce loganu' n-are voie?"
voi cativa si cu taximetristii laugh.gif ...gigel care vede la costel si face si el....etc...


Deci tu consideri ca la 3000 km termostatul sau sonda sunt deja defecte...Da, poate fi o eroare de proiectare astfel ca, da-mi voie sa ma indoiesc de faptul ca daca cele 2 repere sunt defecte dupa 3000 KM as avea vreo sansa sa le inlocuiesc si sa scap de problema.
In legatura cu analogia cu taximetristii...e usor sa faci pe desteptul.
sobolan
QUOTE(bella @ 3 Feb 2012, 11:39)
Deci tu consideri ca la 3000 km termostatul sau sonda sunt deja defecte...In legatura cu analogia cu taximetristii...e usor sa faci pe desteptul.
*



pote sa fie nou si sa fie defect sau sa nu lucreze in parametrii descrisi...l-ai probat in cana cu termometru?
....eu nu fac pe desteptul...
Sir Andrew
Am si eu o nelamurire. Am vazut multe Loganuri cu cartonul ala in bot. What''s wrong with you people???? De ce ar face cineva asa ceva? Nu am facut nici la Solenza, nici la vreun Logan, si masina nu a patit nimic. Ori e multa prostie ori e nestiinta din partea mea.
danxkc
din cate stiu eu e pentru a se incalzi motorul mai repede dar nu e recomandat asa ceva
bella
QUOTE(sobolan @ 3 Feb 2012, 21:45)
pote sa fie nou si sa fie defect sau sa nu lucreze in parametrii descrisi...l-ai probat in cana cu termometru?


Ia citeste in urma si o sa vezi ca, la masinile mai vechi unde s-a schimbat termostatul nu s-a rezolvat nimic.
Din punctul meu de vedere este clar o problema de proiectare care, impreuna cu principiile de functionare ale motorului diesel(in cazul meu si al multora) duc la problemele reclamate pe aici.
IRONICK
QUOTE(Sir Andrew @ 3 Feb 2012, 22:09)
e nestiinta din partea mea
up.gif

[attachmentid=1627784976]
cosmint26
Nici eu nu as face pe masina mea, la modul cum o folosesc eu, insa daca as fi taximetrist spre exemplnu,cu multe porniri la rece nu as avea nicio rusine. E drept acum la -5 nu cred ca e vreo mare afacere, insa la -15 cat au fost zilele trecute in Buc, cu siguranta se simte.
testike
Nu stie cineva cum se incalzeste parbrizul la diesel?
De la motor, are ceva radiator mai mic pe acolo? Parca asa tin minte ca era la Dacia 1300.
Am avut niste nervi ieri cand am facut vreo 200 km, pe langa ca era zapada ca nu stiam pe unde e marginea drumului, imi tot ingheta parbrizul, de-abia vedeam ceva.
Am reusit sa il curat doar dupa ce am stropit cu lichid de parbriz vreo 5 minute sa topesc gheata si am pus stergatoarele pe viteza cea mai mare, si in interior ventilatorul pe viteza 3 doar pe geam... Ningea destul de abundent, dar am mai mers pe ninsoare si nu am mai patit asa ceva.
Ventilatorul sufla caldura destul de bine in interior, eram in tricou si pe viteza 3 am murit de cald, am pus pe 2 dupa o vreme.
roland
Daca nu era vorba de tine (esti vechi pe forum si raspundeai la obiect) te-as fi intrebat daca ai redirectionat aerul catre parbriz. Ma gandesc ca sigur ai facut asta si atunci ma mir cum ti-a inghetat.
Si eu am mers iarna, pe ger si avand parbrizul cald nu am avut probleme de genul. Nu conteaza ca e benzina sau diesel, dupa ce se incalzeste si baga aer cald, daca e redirectionat pe parbriz topeste orice gheata e afara.
cosmint26
Acum cateva zile nu aveam cu ce sa dau jos gheata de pe parbriz, am pornit motorul, asteptat fix 10 min(1,6 16v) timp in care s-au facut 4 linii, dat drumul la caldura pe recirculare, aerul doar pe parbriz si in vreo 15 min s a dezghetat singur, doar cu caldura de la masina.
Nu inteleg cum iti poate ingheta in mers daca e dat drumul la caldura si aerul sa bata spre el.
IRONICK
Cred ca i se depunea prea mult pe parbirz sau nu era data caldura pe maxim. Destul de ciudat.
Sir Andrew
QUOTE(IRONICK @ 6 Feb 2012, 09:45)
up.gif

[attachmentid=1627784976]
*



e buna si nestiinta asta cateodata. Nu prajesti motorul ca un prost si apoi te intrebi de ce ...esti prost.
Am mers cu Solenza si la -28, -30, iarna 2009-2010 si n-a avut masina nici pe naiba.
sobolan
QUOTE(bella @ 6 Feb 2012, 10:28)
Ia citeste in urma si o sa vezi ca, la masinile mai vechi unde s-a schimbat termostatul nu s-a rezolvat nimic.
....
*



eu ,deabia, la al treilea i-am pus punct ! si inca ceva:mai ai si sonda! wink.gif
nasol e ca pavelele alea se ridica cate doua,asta te mai induce in eroare dar daca asa au considerat ok mintile luminate de la dacia... dry.gif

LE la un termostat mai conteaza si "latenta " lui...adica faceti un grafic si marcati pe o axa gradele apei la urcare(de la rece inchis perfect) raportat la distanta de deschidere si pe cealalta axa gradele la coborare de la perfect deschis si pana la inchis....o sa vedeti ca nu prea coincid axele....treaba asta se faace cu cana si termometrul in casa....
peci de la rece,urca la 4 si ramane acolo indiferent de situatie,asa e ok dar e posibil sa stationezi la 4 linii,opresti motorul si dupa 15 minute el sa fie intredeschis(neinchis complet)...pornesti ,pompa trage din radiator,circuitul mare se face oarecum...vine apa rece de jos,se incalzeste in motor si termostatul ramane la fel din cauza bimetalului care e practic un contact metalic mai putin sensibil(la unele termostate) si sta in 2 ohmy.gif .....nustiu daca m-a inteles cineva dar un termostat bun duce peste 80ron si nu e neaparat sa pui thompson....asa pateam eu cu un termostat de kko...eu acum am Gates(aruncati garnitura daca luati de asta ) si e ok pana acum...pret 65 direct de la Unix cu reducere,luat pe societate... laugh.gif
testike
Multumesc pentru raspunsuri.
De obicei merg cu ventilatorul setat pe 2, si directionat pe picioare si parbriz. Ieri l-am schimbat si sa sufle aerul doar pe parbriz, cu caldura la maxim, dar dupa cateva minute tot mai aveam gheata.

Deci stie cineva cum se incalzeste parbrizul? Doar de la aerul din masina?
La Dacia 1300 parca tin minte ca era un radiator mic la baza parbrizului prin care circula apa din motor - dar nu sunt foarte sigur?
LE: Sau ala era pentru incalzirea habitaclului rolleyes.gif

LLE: Am uitat sa spun ca si dupa ce am mers vreo 30 minute cu ventilatia pe parbriz, din care vreo 10-15 cu ventilatorul pe viteza 3 (apoi am pus pe 2 ca muream de cald), inca tot mai aveam o bucata inghetata de cativa cm in partea de jos a parbrizului.
Cu 2 zile inainte am facut acelasi drum de 200 km tot pe ninsoare si nu am avut problema asta, dar parca nu ningea atat de tare.

LLLE : smile.gif L-am sunat pe mecanic si a zis ca parbrizul n-are nici un sistem de incalzire , se incalzeste doar de la aerul din interior. Spunea ca daca masina face caldura nu ar trebui sa inghete parbrizul. Nu stiu care o fi fost problema, nu am mai patit pana acum, daca mai apare mai studiez.. Mi s-a dus iluminarea din bord de vreo saptamana, dar oricum deja de aproape 8 ani stiu pe de rost ca ultima pozitie directioneaza pe parbriz, si am si pus mana sa verific cat de cald sufla.
IRONICK
QUOTE(Sir Andrew @ 6 Feb 2012, 13:20)
e buna si nestiinta asta cateodata. Nu prajesti motorul ca un prost si  apoi te intrebi de ce ...esti prost.
Am mers cu Solenza si la -28, -30, iarna 2009-2010 si n-a avut masina nici pe naiba.
*
Tu nu stii nici despre ce vorbesti. Ce curenti de aer sunt in compartimentul motor si de ce s-a renuntat la cele doua gauri din deflectoarele laterale?
P-A-C-O
QUOTE(bella @ 3 Feb 2012, 10:39)
Da, poate fi o eroare de proiectare


eu zic ca e o eroare de liniarizare a captorului de temp. lichid racire sleep.gif
sobolan
QUOTE(testike @ 6 Feb 2012, 14:34)
....

Deci stie cineva cum se incalzeste parbrizul? Doar de la aerul din masina?
La Dacia 1300 parca tin minte ca era un radiator mic la baza parbrizului prin care circula apa din motor - dar nu sunt foarte sigur?
.
*



eu zic sa citesti manualul de utilizare al masinii si ai sa te lamuresti....
LuluMOB
La -20C, prin oras, cu motorul incalzit, de pe parbriz se ridica aburi cand ma opresc la semafor. Si de pe geamurile laterale daca baga aeratoarele caldura si sunt dirijate spre ele. Ninsoarea se topeste instantaneu. Asta se intampla la orice masina in stare buna (se intampla si la batranul R9 diesel). Exclud de aici R12 care are un sistem 'original' ce mie mi se pare neinspirat.
Probleme pot sa apara daca mergi cu viteza si ninge puternic, inspre stalpi nu prea mai ajunge aerul si daca apuca sa se depuna fleoșcăraie, nu o sa se mai topeasca. Grila de aer de la parbriz e prea scurta, asta e.
Geamurile spate se usuca mai greu, daca mai sunt si pasageri acolo condensul va fi aproape inevitabil, stalpul central are carenajul de plastic masiv si fluxul de aer cald si uscat se distanteaza prea mult ca sa mai faca treaba. Sa ceri tubulatura cu grila pe stap mi se pare deplasat pe Logan, dar nu stiu ce efect au tuburile din podea pentru locurile din spate, eu nu le am (pe R9 existau si nu erau optionale).
Eu prefer sa tin aerul cald spre picioare, combinat cu parbrizul atunci cand incepe sa se abureasca, confortul e maxim asa pentru ca aerul cald are tendinta naturala de a se ridica. La fel cum vara, aerul rece va fi dirijat in sus pentru ca el va cobora de la sine spre picioare.

testike, nu conteaza unde e radiatorul de incalzire, (teoretic poate sa fie si in portbagaj) important e fluxul de aer din habitaclu.

Pentru cei cu dCi si problema reala cu liniutele (nu termostate aiurea sau alte nebunii): daca Dacia nu ofera nici o solutie reala, nu de genul raspunsului 'asa face toate', eu as incerca o recalibrare a valorii rezistentei sondei cu o alta rezistenta (plasata in serie sau paralel dupa cum e nevoie) in asa fel incat sa deplasez punctul de aprindere al pavelelor de regim undeva sub temperatura corecta de functionare a motorului.
sobolan
Diesel-ul se incalzeste greu prin definitie....asa e el bolnav....azi am mers 3-4 ore cu un vento de 1.9td si dupa 30 min a inceput sa incalzeasca aerul....mi-au inghetat oo-le in ea....si ce daca modati placa de la TdB? real tot rece o sa fie pe frigurile astea....
bella
QUOTE(P-A-C-O @ 6 Feb 2012, 17:56)
eu zic ca e o eroare de liniarizare a captorului de temp. lichid racire  sleep.gif
*



O sa caut niste cursuri de la o facultate de profil sa le urmez ca sa inteleg ce spui...pe bune acuma, tu te simti bine cand vii si arunci pe aici cu terminologiile astea sau ti s-a promis vreun premiu pentru numarul de post-uri.

Asa ai aruncat pastila si cu proiectarea camerei de ardere, bride si alte explicatii pompoase si s-a dovedit ca nu aveai nicio baza in presupunerile tale(avand in vedere ca ai tacut malc atunci cand ti s-au cerut detalii).




7 Feb 2012, 10:06:
QUOTE(LuluMOB @ 6 Feb 2012, 21:14)
Pentru cei cu dCi si problema reala cu liniutele (nu termostate aiurea sau alte nebunii): daca Dacia nu ofera nici o solutie reala, nu de genul raspunsului 'asa face toate', eu as incerca o recalibrare a valorii rezistentei sondei cu o alta rezistenta (plasata in serie sau paralel dupa cum e nevoie) in asa fel incat sa deplasez punctul de aprindere al pavelelor de regim undeva sub temperatura corecta de functionare a motorului.


Si asta ne incalzeste la..."ochi".
LuluMOB
Pe mine m-ar incalzi sa stiu ca motorul isi atinge temperatura de regim si o mentine. Asta e rolul indicatoarelor din bord, nu sa ne incalzeasca.
bella
Poate nu am inteles eu bine...modificarea sugerata de tine cum ajuta motorul sa se incalzeasca mai repede?
evisceratum
Modificarea sugerata intr-adevar nu are legatura cu incalzirea probabil ci doar cu observarea mai exacta a temperaturi motorului pentru depistarea in viitor a decedarii termostatului. Si eu suspectez o interpretare gresita a valorilor senzorului de temperatura pe 1.5dci E5. Practic se aprind primele 2 liniute la 15 min de mers prin oras si atit. E de-a dreptul orbeste. Mai bine scoteau afisarea temperaturii de tot in ritmul asta.
LuluMOB
Nu ajuta deloc, bella.
Problema pe care o au unii cu dCi e ca motorul chiar ajunge la temperatura normala, termostatul incepe sa deschida, dar pe bord sunt 2 linii, ceea ce nu e normal.
Reciteste topicul, vezi povestea lui mandgeo. (ex.: #356)
testike
Eu il sun iar pe electrician, sa vedem daca rezolva ceva - desi nu am prea mari sperante. Mi se pare ca nu da caldura prea bine, sau afisajul de la bord e aiurea.
Azi dupa ce m-am invartit vreo 30 minute prin oras , cu pauze, bordul arata 2 linii, dar cand porneam ventilatorul imi porneau si releele de la incalzire si nu dadea caldura prea tare, aerul era doar caldut.
In felul asta chiar ca e nefolositor indicatorul, practic aproape tot timpul arata 2 linii.
Am mai fost la o diagnoza dar nu am rezolvat mare lucru, electricianul spunea ca termostatul incepe sa deschida la 79 grade si sa-l las asa ca nu merita schimbat, pentru ca am sanse sa nimeresc altul care merge la fel. Dar nu stia temperatura de la care ar trebui sa afiseze 4 linii.
IRONICK
Rezistentele alea nu fac caldura sa te sufoci. Mai ales cand bagi aer de afara la -20.
testike
Pai aveam si 2 liniii la bord.
Si acum sunt -6 in CJ.
Nu stiu de la ce temperatura ar trebui sa arate 2 linii, ma gandesc ca vreo 40-50?
E normal sa mearga si rezistentele cand temperatura motorului e la 2 linii?
IRONICK
-6 sau -20 tot dracul ala este

Rezistentele merg intermitent sau nu functioneaza ambele. Le gestioneaza ecu in functie de temperatura, sarcina alternatorului, turatie, viteza, etc.
testike
Eram pe loc la ralanti.
Cand porneam ventilatorul turatia urca spre 1000 rpm si se auzeau releele de la incalzire, cand opream turatia scadea.
As fi curios sa aflu daca e normal sa porneasca rezistentele cand motorul are 2 linii..
P-A-C-O
QUOTE(bella @ 7 Feb 2012, 10:04)
O sa caut niste cursuri de la o facultate de profil sa le urmez ca sa inteleg ce spui...


este chiar primul, daca faci o intrebare la gogu wink.gif

PS: scuze, am crezut ca ai terminat si tu o facultate in domeniul tehnic sleep.gif
bloodem
QUOTE(testike @ 7 Feb 2012, 13:59)
Eram pe loc la ralanti.
Cand porneam ventilatorul turatia urca spre 1000 rpm si se auzeau releele de la incalzire, cand opream turatia scadea.
As fi curios sa aflu daca e normal sa porneasca rezistentele cand motorul are 2 linii..
*



Da, e normal. Cand ai doua linii temperatura poate fi oriunde intre 60 grade si 85. Nu as putea sa iti spun temperatura exacta pana la care sunt pornite rezistentele de incalzire, dar cert este ca atunci cand ai 2 linute de putin timp, inca sunt mentinute si rezistentele. Dupa un timp, daca stai si asculti, ai sa vezi ca le decupleaza (tot cand ai doua liniute, dar cand motorul e mai cald... banuiesc eu, undeva peste 75-80 grade)
P-A-C-O
QUOTE(IRONICK @ 7 Feb 2012, 12:22)
Rezistentele merg intermitent sau nu functioneaza ambele. Le gestioneaza ecu in functie de temperatura, sarcina alternatorului, turatie, viteza, etc.

intreb si eu, nu dati cu paru: s-a "jucat" careva in soft cu reglajele pentru acestea?... in sensul "sa plece" mai devreme, pentru o durata de timp mai mare, sa porneasca toate treptele pentru tr. I ventilator, etc smile.gif
testike
Nu stiu ce sa zic, la mine se pare ca merg aiurea rezistentele, sau nu stiu eu niste lucruri.
Cateodata imi pornesc cand sunt 2 linii la bord, altadata nu pornesc cand nu am nici o linie in bord.
Oare asta sa insemne ca senzorul de temperatura e dus?
De unde se citeste valoarea pentru oprirea/pornirea rezistentelor?

L-am sunat pe electrician si spunea ca poate sa fie ori termostatul ori senzorul de temperatura.
Nu stiu pe care sa il schimb primul, ma gandesc sa schimb termostatul pentru ca zicea ca e mai ieftin - am gasit Vernet cu 110 RON?
corbex
Si eu am inceput cu termostatul si era senzorul icon_mrgreen.gif
testike
Am gasit cu 107 RON termostat+carcasa+senzor la Bonmarc: http://www.bonmarc.ro/faruri-lampi/piese-m...n-1-5dci-euro-4

Asta e senzorul care ar putea avea probleme, asa-i?
In cazul asta cumpar si le schimb pe toate.
corbex
Foarte bine, dar schimba-le pe rind, incepind cu senzorul. In felul asta stii care a fost cauza si pastrezi piesele ramas pentru cind o fi nevoie. Se intimpla sa inlocuiesti ceva vechi cu altceva mai prost.
testike
Am cumparat termostatul+carcasa+sonda, o sa merg zilele astea sa le schimb si revin cu noutati.
A mai facut intre timp electricianul o diagnoza la un dci din 2007 si se comporta exact ca la mine: incepe sa deschida la aproape 80 de grade, si apoi sa inchida pe la 75.
La magazin mi-au zis ca termostatul nou ar trebui sa deschida pe la 86 de grade, sa vedem ce o sa fie.
sobolan
89 sau peste ...
testike
Am primit raspuns de la VC, si afisarea gradatiilor pentru dci EURO4 este urmatoarea

0..50 grade 0 linii
50 (inclusiv) .. 80 grade 2 linii
80 (inclusiv) .. 105 grade 4 linii

Ar trebui sa mearga bine deci cu noul termostat care deschide pe la 86, pacat ca inca nu a avut timp mecanicul sa-l monteze.
Nu cred nici ca e o problema de incalzire a motorului diesel, deoarece se incalzeste de la -10 la +50 relativ repede, dupa vreo 2-3 km invartit prin centru, cu 6-7 stopuri. Diferenta de 30 de grade nu ar trebui sa se faca mult mai greu.

LE: La mine la diagnoza deschidea la 79 si inchidea la 75, deci nu e de mirare ca apar 2 linii tot timpul..
LuluMOB
Incepi sa se lamureasca misterele.
bobo77
@testike ai montat noul termostat? asteptam vesti.
testike
Nu l-am montat, ma tot amana mecanicul, deja incepe sa ma enerveze.
Mai am treaba si cu benzinara, si cu aia astept de vreo luna.
Nu stie cineva un mecanic serios in Cluj?
testike
Am montat in sfarsit termostatul+sonda noi.
Tot nu imi apar 4 linii pe bord.
Ma gandesc sa merg sa mai fac o diagnoza, sa vad la cat deschide termostatul asta. Mi-am gasit si un post mai vechi de la diagnoza precedenta si se pare ca termostatul vechi deschidea la 82 si inchidea la 79.
In conditiile astea nu ar fi trebuit sa imi afiseze 4 linii si cu termostatul vechi - 4 linii apar de la 80 de grade?
Poate sa fie ceva de la partea de afisare?
Mai are cineva vreo idee care ar putea fi problema?
P-A-C-O
eu zic sa-ti faci un tabel cu minim 3 masuratori pentru a determina carcateristica senzorului de temp. apa wink.gif

PS: iti trebuie temp. apa masurata cu termometrul si valoarea rezistentei pe care o ai la mufa pt fiecare temp. in parte

tu poti sa faci mai multe masuratori (pentru verificarea ulterioara) insa pentru det. caracteristicii senzorului iti trebuie minim 3 (ceva legat de ecuatia dreptei) cool.gif

LE: in continuare eu imi sustin varianta expusa in postul #1218 sleep.gif
klaus
QUOTE(P-A-C-O @ 28 Feb 2012, 22:33)
tu poti sa faci mai multe masuratori (pentru verificarea ulterioara) insa pentru det. caracteristicii senzorului iti trebuie minim 3 (ceva legat de ecuatia dreptei)  cool.gif
*


La dacia senzorul ala de temperatura are variatie liniara?
Ca la altii (PSA de ex) are o variatie mai spre log-negativa.
E o diferenta substantiala intre o dreapta si o logaritmica, din cate stiu eu.

Inclusiv la toyota e aceiasi treaba ( http://www.autoshop101.com/forms/h32.pdf - pg. 6)

Ca sa nu mai spun ca ecuatia dreptei e definita suficient de 2 puncte, nu-i trebuie 3.
dandu
Domnilor, eu nu stiu ce sa mai fac cu aceasta masina. O am de 6 ani jumatate, fare neplaceri, doar acel senzor de turatie care vad ca se strica ciclic la 3 ani. Am schimbat sonda de tem, am schimbat termostatul...tot 2 linii sunt.
Am mers la un prieten cu soft DDT 2000 ....doar asa de supraveghere...si ce sa vad... pe loc motorul de ducea si la 95 gmv pornea , in mers scadea temp la 73. Daca stateam pe loc undeva pe la 88 se aprindeau si celelalte pavele. UNDE DRACU E BUBA???
IRONICK
Pai de unde sa stim noi ce faci tu acolo. Ai schimbat senzorul de turatie cu unul care are pinii auriti? Evident, cu mufa aferenta. Daca nu ai facut asta, o sa ai tot timpul probleme.

Daca la 88 se aprindeau patru pavele, problema este la sonda. Si pune alt tip de sonda, ca daca ai montat acelasi model, problema o sa iti apara din nou. Sunt poze cu tot ce trebuie pe topic. Ai masurat sonda inainte de montare? Valorile erau identice? Sunt niste tabele mai in urma cu valorile.
testike
Am mers la electrician si a zis ca nu stie nici el deocamdata ce sa faca.
Din pacate eu nu prea ma pricep la electronica, dar orice sugestii aveti le transmit mai departe la electrician.

Termostatul nu mai am de gand sa il dau jos si sa-l pun iar sus, pentru masuratori in ibric. Eventual as putea incerca cu termostatul vechi...
Termostatul cred ca merge bine. Azi dupa ce masina a stat oprita 3 ore , au aparut 2 linii dupa vreun km si ceva. 4 linii tot n-am vazut, in vreo 7 km facuti in oras.

Ce mi se mai pare dubios e cum functioneaza incalzirea electrica: porneste cateodata cand sunt afisate 2 linii, alta data nu porneste cand nu este afisata nici o linie ?!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.