Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
alexye82nik
se intampla din cauza ca termostatul deschide prea devreme si temp apei nu ajunge la valoarea optima,
rezolvare:::se schimba termostatul foarte simplu costa 30lei
hash
QUOTE(rusugxg @ 11 Dec 2009, 16:59)
Am cumparat azi asa ceva. Pare a fi facut de o firma din Italia(Facet). Stie cineva daca "se comporta" bine? (adica daca a mai montat cineva si are impresii pozitive). As vrea sa il pun maine. Intreb pentru ca nu seamana cu cele din pozele de pe topic (exceptand forma si dimensiunile). Scrie 89 grade pe el
Off: pe site-ul facet exista doua tipuri de motoare K7M (710 si 714). Care este diferenta (stiu ca nu e locul, dar ma multumesc cu un raspuns scurt)
Multumesc
*



Am pus eu termostat din-ala italienesc. Nu am avut de ce sa ma plang din cauza lui.
dandutulescu
Am schimbat si eu astazi termostatul cu unul ''de origine'',cost 39 lei si manopera proprie 0 lei.Pana astazi a functionat bine dar dupa amiaza fluctua intre 2 si 4 linii si datorita forumului am stiut de unde este problema si am rezolvat-o.
.



Schumi
Salut! Masina de servici pe care lucrez este un Logan 1.5DCi 65CP. Ieri pe nebunia aia de vreme in care mi-a luat 2,5 ore din centrul Buc pana in Otopeni (si invers) in drum spre Ploiesti, motorul meu a fost tot timpul rece si la dus si la intors. Pe capota era numai gheata iar in habitaclul motorului era rece. Apa a stat tot timpul la 2 liniute dar caldura venea normal in masina (in marea majoritate a timpului statea la 2 liniute de cand am masina asta). Sa fie ceva la motor sau asa e la Diesel (precizez ca eu am 1.4MPI si nu am avut probleme de genul asta)? In orice caz cred ca ma interesez si la un service Dacia sa vad daca e in regula.
boobybooby23
stai fara griji ca e normal ca pe vremea asta sa stea la 2 liniute,plus de asta avand si ventilatorul din habitaclu pornit ,si dat pe caldura,mai raceste oleaca antigelu din instalatie
V a L y O
Vin si eu pe aici. Am avut ieri de facut un drum pana la Oltenita si tot drumul (dus - intors) l-am facut cu 2 linii. La intoarcere am oprit la service unde mi-au verificat termostatul si au dat cu spray de contacte pe pinii mufelor de la termostat si de la senzorul de temperatura. Cica totul e ok. In hala, unde era ceva mai cald, a urcat la 4 linii, dar dupa ce am iesit a scazut inapoi la 2. Recomandarea dacotecului a fost sa opresc AC-ul, dar la intrebarea: "iarna trecuta de ce nu a facut asa?" nu prea a stiut ce sa zica.
tataiedaciotul
Termostatul trebuie schimbat.Am patit si eu.Dupa schimbare este totul OK.
djcristi
eu am urmatoarea problema, primele 2 linii se aprind la 54grade, 4 se apr la 83.6gr.
din cate stiu eu trebuiau sa fie 30,80 . se poate sa se fi dus termistorul care citeste valoarea pentru bord, ca cel care citeste pentru ECU merge perfect.

termostatul incepe sa se deschida pe la 83, si se inchide complet la 80.

pentru cei care mai citesc temperatura in functie de liniute, mare atentie, ele odata aprinse, chiar daca temperatura scade sub nivelul ala, nu se mai sting, decat daca pui iar contactul.

YRX
Am avut si eu problema cu scaderea din 4 in 2 a liniilor de temperatura. Se manifesta doar dimineata, la prima pornire, ajungea la 4 si imediat scadea la 2 aproximativ un minut, apoi iar la 4 si acolo ramanea. Termostatul e bun, problema a fost la senzorul de temperatura, am pus unul nou si s-a rezolvat.
Cel vechi avea rezistenta semnificativ mai mica decat normal cam pe toate plajele de temperatura (la 25 de grade avea vreo 1700 de ohmi fata de 2250 cat era normal).
djcristi
la benzina e tot ca la diesel cu 4 pini , adik 2 termistori? si ai masurat pe amandoi, sunt identici ca specificatii?
YRX
3 pini, A, B1, B2
Da am masurat pe ambele parti, valorile erau identice.
La diesel sunt alte valori ale rezistentelor, sonda este codificata diferit, a mea e 82 00 561 449
djcristi
pai da , ca la benzina arata cam ca sonda de marsalier, si isi ia masa de pe masina, deaia are doar 3 pini, la dci este totul in furtunul prin care iese apa, si fiind de plastic, are 4 pini 3+masa . 2 sunt pinii de la un termistor, care se duc direct la ECU, ceilalti doi sunt pinii de la celalalt termistor , unul se duce la masa, celalalt in tabloul de bord. nu inteleg de ce la ECU se duc amandoi si nu au facut tot cu masa.

Oricum mi se pare o aberatie schema gandita de ei. Puteau sa faca ca la orice masina ok, Un singur termistor, un singur fir la ECU, citea valoarea acolo, si din ECU iesea un fir care trimitea valoarea in bord. Astfel nu mai exista posibilitatea sa se strice unul din termistori si sa arata aiurea in bord.
a/3
nu stiu de ce dar...... la aceasi problema am schimbat termostatul , amers corect circa doua zile , dupa aceea la fel , am curatat sonda dar la fel dupa citeva zile se manifesta la fel nu mai trecea de doua linii , masina pe care o am un logan 1.4 mpi ambiance din 2005 . Am schimbat bateria deoarece avea 4,5 ani fiind un rombat de 40 amperi si nu am vrut sa ma lase cind a venit frigul ( si am fost inspirat rolleyes.gif ) si surpriza a fost mare cind am vazut ca indicatorul de bord merge normal indica 4 linii ca atunci cind era masina noua , nu stiu care e legatura dar impartasesc aceasta experienta si altora poate mai pateste cineva acest lucru . CRACIUN FERICIT !
YRX
Probabil la tine problema era de natura electrica (masa imperfecta, borne oxidate etc.), cu ocazia schimbarii bateriei ai eliminat cauza.
nicu64
eu am masina din feb. 2007 si cand afara temperatura este sub 10grade nu trece de 2linii. A m fost in garantie, au pus-o pe tester si totul era normal.concluzia; asa'' face'' toate dci-urile.acum am 169000 km si nu am avut nici o problema.precizez ca nu am alimentat decat de la pompa cu tote ca tentatia de a lua motorina de la diversi a fost mare.acum sunt sigur ca daca faceam prostia astasigur aveam probleme.
johnnydanut
Si eu am schimbat termostatul si doua saptamani a mers la 4 linii si a bagat caldura mai multa ca inainte insa acum statea iar la doua linii si am miscat un pic de borna sondei si au revenit cele 4 linii .Dupa ce opresc masina nu mai trece de doua decat daca misc iar borna sondei . Oare care-i cauza ? Ia sa mai incercati si voi cei cu 2 liniute asta sa vedem poate-i dam de cap . wacko.gif
djcristi
schema sondei - logan dci euro4
myhay1208
Salut!
Am si eu probleme cu temperatura ( logan 1.4 mpi, gpl)
O am de 2 ani si pana ieri nu am avut nici o problema cu temperatura.
Prima data am plecat de acasa si mi s-a parut ciudat ca dupa 15 km temperatura era la 2 liniute.Opresc unde am treaba 5 minute , plec si pe drum dupa vreo inca 10 km se fac 4 iniute. ma intorc acasa spre seara aceeasi problema . dupa 15 km iar se ridica la 4 liniute.
acum o jumatate de ora am plecat iar cu ea . dupa 2 km s-a dus la 4 liniute, a coborat in cateva secunde la 2 am parcurs vreo 5 km s-a dus iar la 4 liniute.Aproape de casa s-a dus la 4 liniute am scos-o din viteza la intersectie dupa 500 de m de cand se ridicase la 4 si dupa ce am trecut de intersesctie a cazut la 2 liniute.
la poarta a ramas la 2 liniute . am turat-o si la fel . am bagat-o in curte si iar a crescut la 4 liniute.
Care sa fie problema ? vreun senzor? in curte am incercat sa vad daca porneste ventilatorul si nu porneste . oricum era intuneric dar se auzea.
klaus
QUOTE(myhay1208 @ 14 Jan 2010, 06:28)
Care sa fie problema ?
*

Problema, in opinia mea, este ca nu ai citit topicul pe care tocmai ai postat. Cred ca acum erai lamurit.
djxhouse
aceasi problema am avut si eu..
la revizia de 45.000 le-am spus problema
au schimbat termostatul
am platit 1L de antigel

problema rezolvata biggrin.gif
danutsb
QUOTE(danutsb @ 29 Nov 2009, 10:12)
Revin cu poze ale termostatelor schimbate precum si cu a cutiilor acestora.

Daca stau sa ma gandesc am schimbat 3 si urmeaza al 4-lea (cel initial de pe masina nu l-am socotit).

Pozele sunt facut acum cu telefonul, deci calitatea e discutabila, totusi sunt lizibile codurile.[attachmentid=1627572051] [attachmentid=1627572052] [attachmentid=1627572053] [attachmentid=1627572054] [attachmentid=1627572055]
*




Ei bine, nu am mai schimbat niciun termostat, am fost la Dacia, la un prieten, au verificat pe tester si cica e OK, si nici nu prea am avut timp si chef.
Azi, venind spre casa, dau drumul la dezaburire luneta. Nu dau importanta, iar la un moment dat vad 4 liniute, zic OK, isi revine termostatul. Opresc dezaburirea si dupa un timp vad iar 2 liniute...hm....apas iar dezaburirea...4 liniute...opresc dezaburirea...2 liniute...etc; deci o problema electrica?
bobo77
Sau de masa...
Ma refer la masa suplimentara, dar e posibil sa spun prostii.
danutsb
QUOTE(bobo77 @ 16 Jan 2010, 21:48)
Sau de masa...
*




Stiu ca tripla spate mai face figuri..sa fie de acolo?
LuluMOB
Ieri la Iasi au fost -25 C. Asta sa fie cauza pentru care ajunge asa de greu la temperatura de regim? Am stat si eu cu ochii pe liniile alea si au trecut cam 15 minute de mers prin oras (deci mai mult relanti) pana am ajuns la 4. Am folosit si ventilatorul, cam fara mila pentru motor dar cu mila pentru mine. Iar dupa ce s-a dus la 4 linii a avut o oscilatie la 2 pentru scurt timp (aia cred ca e normala, avand in vedere ca apa din radiator e cu peste 100 de grade mai rece cand se deschide termostatul).
Deci sunt motive sa-mi fac griji? Voua in cat timp va ajunge apa la 4 linii?
danutsb
La mine cand mergeau bine liniutele biggrin.gif cresteau vara in 5km, iarna in 10km.
Eu nu imi mai fac griji, merg de vreo 3 luni numai cu 2 liniute. Nu da semne de slabiciune, ba mai mult, la un drum de Bucuresti, eu plecand din Sibiu, a consumat 6.2l/100km (aprox 130km/h pe autostrada, aprox 100km/h pana la Pitesti) mai putin cu 0.2 decat atunci cand avea 4 liniute. Asa am venit si din Germania de doua ori (cu 2 liniute), e drept dupa intoarcerea in tara am schimbat de fiecare data termostatele. Acum pana la vara am sa las masina asa...poate si mai mult.
MARCI
Dupa aroximativ 3 ani a venit timpul sa schimb si eu faimosul termostat. Dupa operatie, multumit total; am 4 caramizi dupa 2-3 km. la temperaturi exterioare de minus 8-9 grade.
Cateva poze cu obiectul:
doru mmm
Am avut si eu problema (2linii) si sa rezolvat cu schimbarea pompei de apa. La 180.000km
SorinXp
Ca sa verificam termostatul in parcare de exemplu am avea nevoie de urmatorii pasi :
1. Pornim motorul.
2. Asteptam cateva minute sa se incalzeasca un pic motorul.
3. Punem mana pe furtunele de la radiator si ne uitam pe bordul masinii la temperatura de apa ( 2 linii parca 50C si 4 linii 85C).
4. Furtunele care intra in radiator ar trebuie sa ramana reci pana cand pe bord apar 4 linii (~85C).
5. Daca furtunele sunt calde si pe bord nu sunt 4 linii => termostatul nu mai inchide cum trebuie (ramane blocat pe deschis) => remediere schimbare, pe timpul asta cat mai urgenta. (uzura motorului este mult mai mare la temperatura mica, decat la temperatura de functionare 90-100C).

Termostatul parca incepe sa deschida la aprox ~89C si la ~99C este deschis la maxim si urmeaza la 102C sa intre GMV care coboara temperatura pana la 96C.

Daca cineva are vreo idee mai buna de masurare "in parcare" ( ca sa nu ne pacaleasca un mecanic priceput... ) sa o scrie.
boobybooby23
GMV-ul porneste la 98 sau 99 de gradetreapta 1 si treapta 2 la modelele echipate cu asa ceva pe la 108 parca,nu mai stiu
need_alex
Am rezolvat si eu problema "doua liniute" prin schimbarea termostatului, acum si la - 31 grade nu am avut probleme, s-a ridicat la 4 liniute, fara probleme.
Datorita acestui topic, l-am schimbat singur, fara mecanic. Este foarte simplu.
danutsb
S-a rezolvat cu liniutele la mine, si-au revenit singure; am avut rabdare, intram in a patra luna biggrin.gif .
De o saptamana liniutele se ridica la 4 in aprox. 8 km dupa o incalzire prealabila de 5 min.(afara intre -7 si -10 grade).
bobo77
Pariu ca nu va dura mult minunea si vei avea din nou probleme cu liniutele...?
phara
1. La mine la masina, ma gandesc eu sa nu fie de la antigelul de "neorigine" pe care l-am mai completat din cand in cand in vasul de expansiune. Saptamana asta voi inlocui antigelul si va voi spune cum se comporta.

2. Am pus masa suplimentare de la (-)-ul bateriei pe motor si caroserie si am observat ca au inceput sa se aprinda 4 liniute la temperatura apei.

3. Cei de la Reprezentanta Dacia Constanta mi-au spus ca e posibil sa fie din cauza antigelului, care la mine are deja 4 ani jumate. Depuneri, etc.

Problema a aparut la mine cand masina avea 4 ani.
boobybooby23
nu are de ce sa fie antigelu,termostatul da sau sonda de temperatura.
pick73
am schimbat si eu termostatul si au reaparut cele 4 liniute. Problema a aparut dupa aprox. 4 ani.
phara
in seara asta am schimbat antigelul (+purjarea aferenta), si celelalte lichide.

dupa purjare ( la 2500 rpm ) s-au aprins 4 liniute in bord la temperatura apei.

o sa o tin 1-2 saptamani in teste si daca face la fel o sa-i schimb termostatul.

va tin la curent
alexp_
Sunt la al 3-lea termostat si iar a aparut problema.Mentionez ca am luat termostate de schimb klaxcar 18 lei.(cam ieftin nu? )
Dupa atata ''experienta'' cu 2 liniute tind sa cred ca termostatele proaste se infunda de la scamele din antigel si raman deschise.Pt ca am verificat treaba cu furtunul catre radioator....se incalzeste inainte sa ajunga la 4 liniute.E clar ca termostatul a ramas pe deschis.N-am decat solutia sa-l curat din cand in cand sau sa trec antigelul prin filtru de cafea.

Anyway, stie cineva daca termostatul deschis afecteaza consumul de benzina?
costinn
normal trebuie sa consume un pic mai mult ca nu se incalzeste motorul

sa ma corecteze cineva daca gresesc
nik1965
QUOTE(alexp_ @ 2 Mar 2010, 09:59)
Sunt la al 3-lea termostat si iar ...
*


In acest caz termostatul e bun. Schimba sonda de temperatura.
radlog
alexp_,normal ca in momentul in care termostatul ramane deschis (deschide prea devreme sau prea mult etc...)motorul functioneaza la o temperatura mai mica decat cea normala (recomandata).Acest lucru sigur creste consumul de combustibil.
micri
la ce presiune deschide supapa dupa capacul vasului de expansiune?
costinn
poate nu e bun termostatul care il cumperi tu ...
boobybooby23
supapa deschide pe la 1,4 bari
danutsb
QUOTE(bobo77 @ 5 Feb 2010, 21:45)
Pariu ca nu va dura mult minunea si vei avea din nou probleme cu liniutele...?
*




QUOTE(alexp_ @ 2 Mar 2010, 09:59)
Sunt la al 3-lea termostat si iar a aparut problema.Mentionez ca am luat termostate de schimb klaxcar 18 lei.(cam ieftin nu? )
Dupa atata ''experienta'' cu 2 liniute  tind sa cred ca termostatele proaste se infunda de la scamele din antigel si raman deschise.Pt ca am verificat treaba cu furtunul catre radioator....se incalzeste inainte sa ajunga la 4 liniute.E clar ca termostatul a ramas pe deschis.N-am decat solutia sa-l curat din cand in cand sau sa trec antigelul prin filtru de cafea.

Anyway, stie cineva daca termostatul deschis afecteaza consumul de benzina?
*




1. inca 4 liniuite smile.gif
2 Vezi ca s-ar putea sa ai o problema elecrtrica. Mi-e mi-a scazut consumul cand aveam 2 liniute.
cibe
Termostatul.Tot timpul am intre 4si 5 linii.indiferent ca merg cu benzina sau ethanol.Aici in suedia sunt destul de fiabile daciile cel putin pana acum.bafta.
bobo77
Nu se poate sa ai 5 linii...poti avea 2, 4, 6, am mai auzit si toate dar 5 nu ai cum...
Steel Tormentor
5 o fi posibil, dar intre 4 si 5 mai greu radmasa.gif
Diabolique
am avut si eu o problema...cand a dat caldura acu 2 saptamani liniutele mele ajungeau foarte repede la 6 cand mergeam in oras sau la relanti. la drum intins doar 4.

am fost la service pentru revizia de 4 ani, am schimbat pompa de apa care avea ceva scurgeri, si implicit tot lichidul de racire. deocamdata nu mai am probleme deci s-ar putea sa fi fost de vina calitatea antigelului sau pompa de apa.
danutsb
QUOTE(bobo77 @ 5 Feb 2010, 21:45)
Pariu ca nu va dura mult minunea si vei avea din nou probleme cu liniutele...?
*


Ca mi-am adus aminte de topicul asta... si sa te tin la curent, inca 4 liniute smile.gif
GoGu
QUOTE(GoGu @ 15 Dec 2008, 20:39)
Pana la urma am luat (cam cu neincredere, recunosc) un termostat Klaxcar (frantuzesc cica) cu 18 ron + 8 ron garnitura. Dupa ce il montez revin cu impresii.
*



Update: l-am schimbat si pe asta, incepuse sa faca figuri, in sensul ca deschidea tarziu (nu trecea nivelul temperaturii de 4 linii, insa electroventilatorul intervenea destul de des si "furios", lucru suspect, mai ales ca inca nu e f. cald afara...)
Acum am gasit termostat "de origine" la 32 lei asa ca am luat dintr-asta. Alte costuri: 1 litru antigel Dacia = 19 lei + 1 litru apa distilata = 1 leu.
Manopera a fost gratuita, l-am schimbat singur cool.gif
Acum lucrurile au revenit la normal.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.