Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
klaus
QUOTE(Retype @ 3 Jan 2007, 00:40)
Acu cateva zile mi-a scazut si mie la 3 linii la un drum intins in afara localitatii de 300 km.
Eu zic sa faci o poza, ca poate te baga cei de la Dacia in cartea de onoarea a firmei pentru primul utilizator de logan cu 3 linii afisate pe afisorul de bord.
QUOTE(Retype @ 3 Jan 2007, 00:40)
ps: Am mai vazut masini cu cartonasu la radiator, din cauza asta si-l pun?
*
Pai scrie in manualul de utilizare... Ma rog, daca exista...
C@talin
aia cu 3 liniute e tare ,bre fii mandru esti unic ,eu stiam ca afisajul ala merge doar din 2 in 2 linii ,la tine o fii un bord mai nou
mariuscond
Stînd prin service cu alte probleme am vayut o multime de loganisti semnalind problema asta (ca nu trece de 2 linii), iar raspunsul celor competenti e de fiecare data "e frig afara domnule".
Retype
serios iti zic ca avea 3 linii. daca am ocazia am sa trag pe poza.
faci misto?
CRAZY WHEELS
Dupa cum am scris mai devreme am aceeasi problema cu temperatura. M-am enervat si am facut un drum de 70 km sa vad cum se comporta la turatii mai marisoare : 2 liniute la temperatura ... 4 liniute...2 liniute, accelerez mai tare 4 liniute , las acceleratia pe la 1xx iar cade la 2 liniute. Dupa 70 km iau o pauza de o tigara ( nu fumez in masina ) si pornesc spre casa ( tot 70 km ) in aceleasi conditii doar ca temperatura a ramas la 4 liniute ( surpriza ! ). Merg la reprezentanta si obtin pretioasa explicatie : motoarele de pe logan sunt motoare performante , moderne care nu se incalzesc repede , au cea mai buna racire si ca nu are masinuta mea nici un defect . Auzind eu ecestea m-am dus acasa , am plasat masinuta asta performanta in garaj si cred ca am sa continui cu microrevelioanele pana se dezmeticeste toata lumea si poate sa-mi spuna si mie cineva daca am o problema cu masina sau sa-mi vad de treaba si sa-i dau bice in continuare ! VA MULTUMESC ! 052.gif
nicus
salutare
am citit si eu topicul si in mare e ok. adica majoritatea problemelor pasr a fi de la termostatul prost

acum intrebarea mea e daca stie cineva la ce tempratura trebuie sa deschida termostatul la diesel-ul de 1.5 caci aici nu am vazut decit "benzine"

am fost cu ea la service, a pus computatorul si a deschis termostatul la 79 si mi-au zis ca e super ok si ca am cea mai tare masina din parcare

dar sta la 2 liniutze

CRAZY WHEELS
Mai fratilor eu m-am linistit. Am fost la alta reprezentanta DACIA si le-am expus problema cu liniutele . Mi-au si pus compu pe masina si s-a trecut la diagnosticare : nu s-a gasit nici o anomalie ! Toti parametrii erau optimi , temp.deschidere termostat ok, temperatura pornire termocupla ok ! Concluzia specialistilor : TOTUL OK ! Explicatia lor : cand se incalzeste lichidul in motor afisaj 4 liniute, termostatul deschide, vine lichidul rece din radiator si inunda sonda :afisaj 2 liniute, inchide termostatul, se incalzeste iar lichidul ....pana se stabilizeaza temp.lichid - afisaj 4 liniute pana la oprire. Eu nu mai pun alte intrebari, masina merge brici, caldura am in masina de pot face sauna daca vreau, masina e in garantie...ii dau bice in continuare si Logan all the way! VA DORESC NUMAI DRUMURI BUNE !!! coolspeak.gif
Gabriel123
Astia de la service au o problema cu verificarea la computer.
Cand ai o pana ti-o pune la calculator si e totul k, dupa mintea lor.
Chestia cu caldura (liniutele) e o problema de la termostat, pararea mea, care nu se verifica la calculator.
george_slz
Poate ca totusi e o problema de senzor de temperatura. UCE si afisajul computerului au acelasi senzor. Cand sta aiurea pe 2 liniute, adica nu ajunge la temperatura normala de functionare corespunzatoare celor 4 liniute, va consuma mai mult pt ca UCE comanda un amestec mai bogat in combustibil pt ca motorul sa atinga acea temp ce trebuie citita de senzor.
Faptul ca senzorul e problema, e intarit si de incalzirea excesiva a masinii relativ repede dupa un rulaj mai lung de vreo 30 min, desi indicatia este pe bord e tot 2 liniute.
IRONICK
QUOTE(george_slz @ 5 Jan 2007, 18:07)
UCE si afisajul computerului au acelasi senzor
*
Tu pe ce lume traiesti ? Este o singura sonda, dar doi senzori diferiti in ea.
CRAZY WHEELS
Nu stiu daca astia de la service au avut dreptate pe deplin sau partial dar la mine odata cu incalzirea vremii ( zilele astea a fost destul de cald afara incat sa nu dau drumul la caldura la maxim ) nu a mai aparut acel fenomen. Raman 4 liniute constant la temperatura, nu mai coboara la 2 liniute si nu s-a intervenit sub nici o forma la masina . Ei...asta e ! Probabil s-a intamplat pentru ca nu asteptam sa se incalzeasca motorul si dadeam drumul la caldura la maxim deci consumam si eu din caldura lichidului de racire inainte ca acesta sa ajunga la temperetura normala pe langa faptul ca radiatorul si-a facut treaba foarte bine. post-336-1110552459.gif
i96nds
Radiatorul nu are nici o treaba in ecuatia asta.

Pe bord apar 4 linii INAINTE ca termostatul sa deschida, adica inainte de a ajunge apa in radiator sa se raceasca.
Motivul e simplu: 80 grade < 89 grade.

Daca e termostatul prea harnic si deschide mai devreme atunci baga apa/antigel in radiator la racit, desi nu e cazul, si temperatura nu ajuge la 80 grade - de aici doar 2 linii pe bord.
CRAZY WHEELS
Eu am inteles ce vrei sa zici , dar cum draq si-a pierdut harnicia termostatul acum si functioneaza iar ca atunci cand mi-au dat-o din showroom ? De-a dreptul S.F.
Pe langa asta , poate ma insel , dar eu stiam ca atunci cand da chix termostatul ori ramane deschis permanent ori inchis pe veci nu ca ar deschide la temperaturi diferite . Numai daca nu a avut un defect de fabricatie si atunci trebuia sa faca figuri de la bun inceput. Dar sa se repare singur asa de capul lui ... e tare ciudat ! Tare ma tem ca toata treaba asta e ceva normal si cineva se distreaza ca ne facem griji pentru ceva de genul :aoleu se invart rotile , oare n-o fi vreo problema ?!!! biggrin.gif
george_slz
Lasati mai termostatul in pace. Senzorul e problema.Cum se poate testa?!
AL
citeste ce scrie mai sus (intregul topic) si nu mai fi asa categoric ca DOAR senzorul este de vina!... tot mai sus gasesti si raspuns la intrebarea ta!
bif
Ii dau dreptate lui AL. Week-end-ul asta am schimbat si eu termostatul si temperatura nu a mai scazut sub 4 liniute (am mers cam 80 km). Sper si zilele urmatoare sa fie tot la fel.
i96nds
Ca sa fiti siguri, schimbati si termostatul dar si sonda.
Eu am schimbat termostatul si mi se parea ca tot cam jos e temperatura aratata pe bord. Am schimbat si sonda si acum e OK. Inca nu am mers la drum lung in afara, iarna ca sa vad ca scade iar.

Oricum, am masurat termostatul si chiar era defect. Cel nou sigur era bun.
mopsul
Buna ziua!Am fost si eu la service cu aceiasi problema. Mi-au schimbat termostatul dupa 100Km a cazut din nou la 2 linii. Se mai ridica la 4 linii daca este mai cald afara dar cam la 20 de km 100 la ora. Totusi din toti pe care i-am citit poate cineva sa spuna
precis care este realitatea ?
Miky 48
Si eu am patit la fel dar la mine se pare ca era de vina sonda de temperatura. Dupa ce a fost schimbata apa sta acum la 4 linii cum era normal.
gabi1759
Eu am masina de aprox 2 sapt - 900km si n-am vazut niciodata mai mult de 2 liniute la temperatura motorului. Nici la mers in oras si nici afara.
driverx
Hmm...ai deceiu....cumva faci drumuri relativ scurte de cativa KM? Ca atunci se explica...
gabi1759
Am facut si cateva drumuri de 50-60km si n-a trecut niciodata de 2 liniute. Precizez ca, fiind in rodaj, nu depasesc cei 2500rpm si fara accelerari prea bruste. Am depasit cele 2500rpm de vreo 2 ori, pe bucati de 2-3 km, insa temperatura tot la 2 liniute a stat. Adica nu m-am uitat tot timpul, dar de cate ori m-am uitat, de fiecare data erau 2 liniute (exceptie cand pornesc motorul la rece si nu e nici o liniuta).
DFA
S-o fi încălzind dCi-urile mai greu, dar ar trebui să ajungi la temperatura nominală înainte de a trece de 50-60Km, în mod normal după 20 de minute de mers în sarcină (nu în relanti și nu start/stop prin oraș) ar trebui să ajungi la 4 liniuțe și la dCi.
Faptul că nu atingi temperatura nominală se poate datora ca și în cazul MPi-urilor din topicul de față termostatului și/sau sondei de temperatură.
hasu
fratilor logan 1.5dci euro 4 am 600 km la bord, 150 km odata afara ,100km/h maxim 2000rot/min, 450km oras, aglomeratie brasov doua pavele maxim la temperatura apei,baga caldura de trebuie sa o opresc dupa 5 minute la maxim.
pe benzinarul lui fratemeu 1.4mpi mi se ridica la 4 pavele si nu baga asa caldura in interior. sa fie dieselul euro 4 chiar asa de rece ca motor ?
i96nds
atunci poate nu iti merge bine sonda si arata aiurea pe bord.
C@talin
hasu, te anunt ca dci are aeroterma electrica ,ceva gen feon de uscat paru ,ca sa intelegi ,ceva ce mpi nu are ,deci tu poti avea caldura max si cu contactu pus, fara sa pornesti motorul .
florinvfd
QUOTE(C@talin @ 14 Feb 2007, 21:06)
hasu, te anunt ca  dci are aeroterma electrica ,ceva gen feon de uscat paru ,ca sa intelegi ,ceva ce mpi nu are ,deci tu poti avea caldura max si cu contactu pus, fara sa pornesti motorul .
*



Ai testat? am citit si in alta parte de treaba asta, dar se pare ca nu e asa in realitate.
Ar fi fost frumos sa pornesti masina si imediat sa bage caldura, dar nu e asa!
(si-a luat un vecin 1,5 dci si l-am intrebat, am verificat..)

Vad ca cineva mai sus..scrie ca baga mai cald la dci decat la 1,4 mpi... Este posibil sa aiba vreo problema la climatizare pt ca la mine dupa 3-4km de mers in Bucuresti incepe sa bage cald, iar dupa ~6km nu poti tine pe maxim caldura. Mai cald decat sa nu poti tine degetele la aeratoare de cald...nu cred ca se poate. Logan baga caldura cum trebuie, indiferent de motorizare.
klaus
Pai si vecinul a facut proba cand erau sub 10 grade afara? Sau cand erau peste 10 grade?
DFA
dCi-urile au aerotermă electrică, toate, numai că modul ei de funcționare nu este așa cum se așteaptă lumea..., ea bagă căldură în anumite condiții de temperatură a antigelului și de turație a motorului. Plus că are 2 trepte de căldură, gestionate intern de ECU.

Mai pe scurt, aeroterma electrică funcționează în special când e frig afară și mașina stă la relanti sau circulă cu o viteză mică/constantă. Dacă porniți motorul dimineața și îl lăsați la relanti o să vedeți că, ca prin minune, aerul de la aerotermă este călduț aproape instantaneu și se încălzește în habitaclu cu toate că motorul e bocnă și abia l-ați pornit..., mai ales dacă comutați pe recirculare!

Dacă porniți imediat prin oraș cu mașina, ECU deconectează aeroterma de fiecare dată când turația/sarcina motorului variază între niște limite și încălzirea dată de ea va fi mai lent simțită. Din această cauză aeroterma electrică pare să nu fie "prezentă", ea a fost gândită să compenseze faptul că dCi-ul are pierderi mult mai mici de căldură față de un MPi prin circuitul de răcire și el se încălzește foarte greu dacă nu este în sarcină (deci la relanti), ca urmare, efectul cel mai rapid este resimțit atunci când mașina stă cu motorul rece și pornit.
florinvfd
QUOTE(klaus @ 16 Feb 2007, 10:08)
Pai si vecinul a facut proba cand erau sub 10 grade afara? Sau cand erau peste 10 grade?
*


a tot facut proba toata iarna..ca merge zilnic si nu a simtit niciodata cald de cand a pornit masina blink.gif

QUOTE(DFA @ 16 Feb 2007, 10:17)
[b]ea bagă căldură în anumite condiții de temperatură a antigelului și de turație a motorului. Plus că are 2 trepte de căldură, gestionate intern de ECU.

Mai pe scurt, aeroterma electrică funcționează în special când e frig afară și mașina stă la relanti sau circulă cu o viteză mică/constantă. Dacă porniți motorul dimineața și îl lăsați la relanti o să vedeți că, ca prin minune, aerul de la aerotermă este călduț aproape instantaneu și se încălzește în habitaclu cu toate că motorul e bocnă și abia l-ați pornit..., mai ales dacă comutați pe recirculare!
*



deci practic...daca pleci cu masina imediat dupa ce ai pornit motorul nu ai nici o sansa sa porneasca aeroterma electrica? sau mai bine zis..nu e asa eficienta?
acum ceva vreme m-a interesat treaba asta pt ca as fi vrut sa montez pe masina mea asa ceva...dar am ajuns la concluzia ca se incalzeste suficient de rapid si in 3-4 km de mers.
AL
nu s-a deviat oare de la subiect?.... poate ar fi cazul de un split...
hasu
Eu vreau sa stiu de la ceilalti posesori de logan 1.5 dCi cate pavele le indica la temperatura apei si cati km au cu masinile.
Un coleg mi-a spus ca a lui a trecut la 4 pavele abia dupa 8000 km , pana atunci nu trecea de 2. Rog posesorii de dCi-uri sa raspunda.
gabi1759
Am 1300km si in 95% din ei nivelul a stat la maxim 2 linii. Weekendul trecut, fiind peste 10C afara mi-a ajuns la 4 linii dupa vreo 30-40km de mers afara din oras. Si am mers vreo 50-80km cu 4 linii. A fost singura data cand am vazut 4 linii la temperatura apei. Precizez ca din cei 1300 km cel putin 900 au fost facut afara din oras, deci nu drumuri scurte in care nu avea cand sa se incalzeasca motorul.
dobrocry
Salutare la toata lumea buna de pe aici. In primul rand vreau sa ma laud ca sunt mandrul (sper ca am de ce) unui logan nou nout. Are mititelul 4 zile si 83 de km. Ma documentam si eu pe forum si am vazut topicul asta pe care l-am citit tot (7 pagini)... interesant. In prima zi cand am adus masina acasa era caldut bine si tot atunci a fost singura zi cand am vazut 4 liniute pe bord. De atunci numai 2 liniute. Dupa ce am citit topicul asta am inceput sa imi fac griji. Deaja trebuie schimbat termostatul sau sonda? Un lucru e clar: luni trec pe la ei. Atunci sa vezi abureala la ei.
nik1965
83 de km in 4 zile, deci cam 20km/zi.
Acu daca i-ai facut intr-o singura repriza nu prea e normal sa ai doar doua liniute, dar daca sunt facuti in "pasi" mici e foarte posibil sa nu se incalzeasca suficient motorul. Fa si tu un drum mai lung si vezi cum se comporta.
dobrocry
In astea 4 zile am lucrat f mult, deci masina a stat mai mult in parcare. Problema e ca intr-o zi am facut 50 km si nu am vazut decat 2 liniute iar in prima zi cand am facut 10 km am vazut numai 4 liniute, incepand din clipa cand am plecat din showroom. Sper sa nu fie decat o toana de inceput sau sa trebuiasca sa merg distante mai mari sau poate sa se mai incalzeasca vremea. Oricum macar un telefon tot le dau.
DFA
La dCi-ul meu indicatorul de temperatură funcționează normal, trece în mod firesc de la 0 - 2 - 4 linii, în funcție de regimul de temperatură atins de motor. Comportamentul acesta nu a deviat niciodată.
La o temperatură externă de 0 grade îi trebuie aproximativ 3-4Km să ajungă la 2 liniuțe și cam 15-20Km să ajungă la 4 liniuțe.
Evident, cu cât e mai frig cu atât tot procesul e mai lent, respectiv când e cald ajung la 2 - 4 liniuțe mult mai repede.
dobrocry
Gata, m-am calmat si eu. Dupa ce citisem topicul asta ma speriasem putin. Am mers azi cu 5 oameni in masina si nu s-a miscat de la 4 linii. Pana acum mersesem singur sau cu nevastamea. Asa ca nu-mi mai fac griji. Pa. Pa.
i96nds
Eu cred ca daca mai puneai inca 2 oameni in portbagaj ai fi ajuns la 6 linii !!!! Nu imi dau seama ce trebuia sa faci pentru 9 liniute !

Hai sa fim seriosi, ce legatura are nr de oameni cu liniutele ?
madhorsefuzzy
Pai ma gandesc ca mergand cu sarcina mai mare, motorul a avut de "tras" mai mult si a "transpirat" mai repede. smile.gif
dobrocry
Ce ti-e si cu logica asta !!!
tedy
Pana astazi nu am avut nici un simptom de genul acesta.Dar azi am cautat sa fac niste asocieri de unde s-ar trage problema.Am fost pe o balta la pescuit, noaptea destul de frig, am adormit si m-am trezit lemn, am pornit motorul asa chiaun cum eram, am dat ventilatia pe treapta a doua, fara sa ma uit ca clapeta de recirculare era inchisa(mersesem in spatele unui prieten pe drum si facuse nor de praf).Am adormit la loc.Norocul meu a fost totusi ca m-am trezit si nu am murit asfixiat, pentru ca nu mai aveam deloc aer in masina, aerul respirat ma frigea pe gat, cred ca ala m-a trezit.In fine...am oprit motorul, am adormit la loc(era bine in masina acum)....dupa vreo 7 ore am plecat spre casa.Pe drum ce sa vad, afara fiind 35 de grade la asfalt,bordul meu arata 2 linii la temp...ceea ce nu s-a intamplat niciodata, sa nu se incalzeasca apa in cel mult 3 km iarna.La 32 de grade cat au fost astazi,nu imi imaginez la ora 12 sa nu urce apa mai mult de 2 linii.Vorba aia, de cald ce era am gasit si detectorul radar cazut de pe parbriz din ventuze,se topisera si papucii in picioare....si apa mea 2 linii.
Cam ce parere aveti ?Scuze pt povestea lunga, dar trebuia sa dau cateva explicatii.Are legatura cu clapeta sau nu ?Sau s-a bulit ceva in urma asta ?Sincer n-as crede, dar intreb si eu, poate pana cumpar termostat si sonda, or mai fi aparut si alte rezolvari in timp.Multumesc

LE: Multumesc pt redeschidere domn klaus
tedy
Am circulat astazi pe focul asta "care a fost" smile.gif 2 ore si apa nu a trecut de 2 linii,cand am oprit masina in fata blocului,am constatat ca GMV mergea.Deci credeti ca este termostatul ? sau sonda ? nu va suparati ca insist,dar parca nu le-as cumpara pe amandoua decat daca sunt defecte.Multumesc
IRONICK
Tedy, si la mine face la fel. Am avut scazut nivelul in borcanas si dupa ce am completat nu a mai facut o perioada. Saptamana trecuta a facut din nou. Am pus eu niste fisere ... primul cel din oras am avut tot timpul 2 linii. Intre ele a fost doar o alimentare cu combustibil si cand am pornit a-2a oara motorul si-a revenit la 4 linii. Desi temperatura citita pe senzor era peste 80 cand trebuie sa se aprinda 4 linii parca. Nu am avut timp sa verifica daca este de la sonda, masa sau termostat.
tedy
Parerea mea este ca termostatul nu inchide,circula apa tot timpul.As vrea sa aud ce zice unu care a patit si care a schimbat.De citit am citit tot threadul asta,dar tot nu m-am lamurit care din ele o fi,poate arata sonda aia gresit si termostatul lucreaza,dracu s-o ia ca nu stiu
DomnulK
fratilor, daca se deschide prea repede termostaul , eu zic sa-l schimbati. asa mi se deschidea si mie. in seara asta a ramas blocat pe inchis. sad.gif
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...86&#entry914086 sad.gif

in clipa de fata merg fara termostat.
nik1965
Eu am schimbat termostatul si s-a rezolvat problema.

LE: precizez ca nu mai ajungea la 4 liniute.
pleosc
Eu am iar problema cu liniutele.Prin noiembrie o aveam,am fost la service,mi-a bagat-o pe calculator,verdictul a fost termostatul.L-au schimbat si a mers,ce-i drept cateodata,rar,nu trecea de 2 linii nici dupa multi km,dar isi revenea repede.Acum iarasi a ramas la doua linii de o saptamana si s-au facut 4 doar cateva secunde,apoi iar a scazut la 2.
Deci,iar trebuie sa schimb termostatul?E prost conceput,construit,sau are masina mea altceva?
Am facut programare,dar erau liberi abia peste 2 saptamani,si pana atunci merg asa,dar in afara de consumul mai mare,ce riscuri sunt ptr motor?Merci.
C@talin
Voi cei care ati avut probleme de genu asta la ce motor sa intamplat la 1.4 1.6 sau dci si din ce an? Ca eu la 1.4 nu am probleme de genu asta,apar destul de repede 4 liniute in 3-4 km si acolo ramane biggrin.gif
tedy
Asa era si la mine pana saptamana trecuta,dintr-o data a apucat-o.Orice are un inceput,eu am ambiance din iunie 2005
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.