Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
panter1
la mine problema se manifesta asa.

pornsesc motor la rece.. termostatul sta inchis(apa din borcan inca nu circula) dupa care apar incet cele 4 linii, mai dureaza aproximativ 1-2 minute si termostatul deschide(incepe sa se vada cum circula apa in borcan si se incalzeste brusc furtunul acela gros care iese de la termostat..

apoi plec de pe loc.. merg o strada sau doua si dispar cele 4 linii ramanand cu doua.. Concluzia mea este ca sonda indica bine deoarece apar cele 4 linii dar problema e la termostat care 'uita' sa se mai inchida cand masina prinde viteza si circula mult aer prin radiator si raceste apa de acolo.. la fel si cand se da drumul la AC si electroventilatorul porneste.

Solutia ar fi un termostat de 92 grade pentru ca acela se va inchide mai repede si nu mai lasa motorul asa rece cand apa din radiator se raceste din viteza masinii.. dar.. unde am putea gasi??
Goan
Nu stiu sa fie de 92 si nu cred ca e OK sa pui de 92 daca motorul a functionat bine cu cel montat in prezent dar pe vremea cand era bun. Eu totusi cred ca e de la termostat dar nu ca ar fi nevoie de unul de 92 ci de unul bun. Schimba-l si pastreaza-l pe cel vechi si testeaza-l in ibric vezi la ce temperatura deschide/inchide. Al meu cel vechi coborase de la 89 pe la 84 deci de acolo scaderea la 2 linii. Daca nu se rezolva cu termostatul atunci inseamna ca-ti face figuri sonda. Dar de obicei cam termostatele se uzeaza mai repede decat sondele.
panter1
am cumparat unul Master.. cica ar fi nemtesc.. stiti cumva daca ar fi bun? sau si-a mai montat cineva acest model? am dat 25 ron si urmeaza sa il montez intr-una din zile.

motorul este de 1.4 si cand are 4 linii la apa parca merge mai silentios si mai rotund decat cu doua.. observ ca acele 10 grade sau cate or fi.. se simt si in functionarea motorului nu doar pe bord
corbex
E suficient de ieftin incit sa merite sa-l iei si la plezneala. Doar sa fie din cel care deschide la temperatura potrivita. Ai dubii, ia "de origine"!
bobo77
Costa cat nu face cel de origine si tot cam la plesneala este...
ion popescu
sunt nou pe forum si nu chiar asa de priceput dar imi pare rau sa vad ca voi nu aveti habar de cele mai elementare probleme. Problema cu termostatul este foarte simpla:pornit motorul la rece si in momentul in care incepe radiatorul sa se incalzeasca inseamna ca termostatul a inceput sa deschida circuitul. Verificati liniutele:daca sunt 2 - problema termostat, daca sunt 4 -termostatul functioneaza.Am avut aceasi problema de 2 ori si pana nu am pus termostat de origine problema persista. Vedeti asta este problema si cu mecanicii, ii intrebi ceva, ei iti spun ca atat cat se invarte roata totul e bine sau ca loganul tot dacie este ( in trecut am avut o Dacie si vreau sa va spun ca nici la aia nu se pricepeau - frizeri).
klaus
Si daca ai 1,5v diferenta de potential intre masa motorului si masa indicatorului de bord, atunci indicatorul care masoara o cadere de tensiune pana la urma, cum ar trebui sa arate?
Ca pari sa le stii foarte bine.
bleumineral
Bună seara,
Mai demult am postat și eu, având exact aceeași problemă ca toți stimații postanți de aici. Am schimbat trei termostate și toate trei au funcționat corect puțin timp, la ultima schimbare am dat cu chit siliconic rezistent la temperatură (din acela roșu) pe cutia termostatului la îmbinare și pe șuruburile de prindere, rezolvând astfel misterioasa pierdere de lichid de răcire, pentru care am fost cu mașina în service-ul Dacia de aici de la mine din oraș de 8, da ați citit bine, 8 (OPT) ori. Coroborând cu ce-a zis chiorul că iarna nu-i ca vara, zilele trecute am decis să pun o husă pe bara din față, acoperind astfel aproape toate orificiile de aerisire,
pot spune că de atunci, am căldură în mașină exact ca în zilele ei bune, adică primele două luni de la nou, mașina mea fiind cumpărată pe 26 iunie 2007.
M-am gândit că dacă se incinge prea tare, GMV-ul va porni și fiind destul de friguț afară are ea destul loc pe unde să tragă aer s-o răcească ținând cont și de faptul că circul pe distanțe foarte scurte prin oraș. Dacă voi fii nevoit să plec la drum lung, am prevăzut o deschidere în husă pe care o s-o pot ridica și voi vedea atunci cum se comportă, în caz de nevoie pot da husa cu totul jos. Și așa am scăpat de meseriașii de la service, de frig și de mersul motorului sub temperatura normală de lucru.
vladut88
Un termostat bun se cheama WAHLER , restu sunt petarde , termostatul tau e defect , asa pateam si eu la aro , puneam termostate no name , pana nu am pus wahler nu aveam caldura , cu vahleru nu mai pot tine mana in fata aeratorului , si tine cont ca e diesel , urmeaza si la solenza un wahler
bleumineral
Sunt convins că nu-i bun, dar sincer m-am săturat să tot desfac șuruburile alea și să tot completez cu antigel. Bine că n-a rămas pe închis și mă țin așa cu husa la el. Cât o merge...cât nu... schimbăm.
dl_dr25
am si eu o intrebare
la cat trebuie sa deschida un termostat pt dci euro 4 de 68 cp ?
la mine iarna nu urca mai mult de 2 pavele, de dansat nu danseaza pavelele dar si sa stea la doua iarna parca schimba si mersul motorului.
multumesc
ps : o recomandare de termostat

10 Dec 2013, 10:15:
am vazut ca sunt termostate care deschid la 83 si altele care deschis la 89 , care sa fie mai bun ???
IRONICK
alea de 89 sunt pentru benzina
dl_dr25
si sa fie termostatul dus ? iarna nu urca de doua pavele si daca o omor, iar caldura parca nu mai baga ca la inceput.
taicamiu a avut un dci de 65 cp care baga caldura imediat si mult mai bine decat la asta de 70 cp.
roland
Ala baga caldura imediat de la rezistentele electrice, nu de la caldura lichidului de racire.
klaus
Parerea mea e ca problema nu e asa de grava cum pare.
La logan diferenta intre 2 pavele si 4 pavele e de cateva grade.
Impresia e data de modul de afisare a temperaturii care e discret (in valori pe intervale de fapt), nu continuu ca la undicator cu ac.
Daca la un indicator cu ac o diferenta de 4-5 grade nu se vedea pe indicator (sau nu creeaza o impresie atat de nasoala) la un indicator la care alea 4-5 grade inseamna 2 pavele in plus sau minus, din 6 (adica 33%), utilizatorul percepe acest lucru ca pe o problema serioasa, desi nu e chiar asa.
Daca mai pui si diferenta de potential intre masa motorului si masa caroseriei, dublate de un indicator de temperatura in bord facut pentru benzina, nu pentru diesel (de, costuri mici...), atunci de fapt problema la diesel nu e asa grava in realitate.
Daca insa suspectati ceva nasol, puteti lua o interfata pe OBD sa citit exact temperatura cand e cald motorul, si abia apoi puteti intra in panica daca nu e in parametrii.
CiprianAndrei
La mine nu trecea niciodata de 2 linii dar de cand mi-a resetat un baiat cu testerul sondele la 128 la setarile din fabrica imi arata 4 linii dar nu mai mult.
klaus
Si cum a facut aceasta "resetare de sonde"? Ca sonda aia e o rezistenta, ce naiba a resetat la ea?
teleii07
QUOTE(CiprianAndrei @ 29 Dec 2013, 20:33)
La mine nu trecea niciodata de 2 linii dar de cand mi-a resetat un baiat cu testerul sondele la 128 la setarile din fabrica  imi arata 4 linii dar nu mai mult.
*



...1.4 MPI.....

Dupa schimbarea distributiei...si antigel..m-am trezit si eu cu fenomenul de 2 linii in loc de 4 la temperatura...indiferent cat de mult am circulat in oras...
Nu mai urca la 4 linii..nu e vorba de fluctuatii, pur si simplu nu mai apareau 4 linii...


Am masurat temperatura motorului,cu un termometru, si in jurul senzorului pe motor...am masurat 90-93 grade cu motorul cald...
electroventilatorul porneste pt cateva secunde, daca statea masina mult pe loc....De aici am dedus ca termostatul functioneaza corect, si e problema doar de afisaj..

....
Am masurat legaturile de masa..
era tensiune intre minusul bateriei si motor..
intre minusul bateriei si caroserie era ok 0 V..
...
Am confectionat si eu un cablu pt a aduce la acelasi potential motorul cu borna - (minus) a bateriei......
...
Dar ca si concluzie proprie...este ceva in "memorarea" valorilor senzorului de temperatura...chiar daca motorul era fiebinte...imediat dupa montarea cablului, nu a aparut pe bord instant 4 linii...!?!?!
nici dupa o plimbare in oras de cateva zeci de minute...
doar dupa ce a stat pe loc si a pornit electroventilatorul..atunci instant a aparut 4 linii pe bord...si de atunci e totul ok..

Arata cum trebuie in fiecare dimineata..0-2..si pe urma 4 linii....
.....

si eu am o banuiala ca "sa resetat" ceva.. si de atunci a aparut 4 linii....
......



__ ___ ___ ___ ___ ___ ____ __ ___ _

(
si ca o paranteza... pt cei care au fluctuatii 4-2..iarna cand e foarte frig (..-5, -10 grade) imediat atunci cand au aparut 4 linii...
fluctuatiile de la 4 la 2 linii cand motorul inca nu este foarte bine incalzit pot aparea fiindca pe circuitul de incalzire nu este termostat..si sistemul de incalzire din cabina poate raci motorul cand este pornit ventilatorul din cabina..poate cobora temperatura motorului de la 4-2 linii pe o scurta perioada de timp, cateva minute din cauza frigului de afara...
)




IRONICK
QUOTE(CiprianAndrei @ 29 Dec 2013, 19:33)
La mine nu trecea niciodata de 2 linii dar de cand mi-a resetat un baiat cu testerul sondele la 128 la setarile din fabrica  imi arata 4 linii dar nu mai mult.
*


128 este imbogatirea default, daca tin bine minte
dutzu
aceeasi problema cu 2 liniute o am si eu de vreo 3-4 ani cred.imi aduc aminte ca o pusese pe tester la dacia cand am descoperit problema si nici o eroare...
nu face 4 nici sa mori poate doar acum daca raman inzapezit si o forjez in rest pace
am incercat si eu azi faza cu furtunul...e fierbinte dar pot tine mana pe el fara probleme. nu e clocoteala aia de apa de 90grade de nu poti tine mana.
tot aud aici vezi daca e firbinte furtunul ...dar totusi cat de fierbinte ? sa poti tine mana pe el sau ... sa nu suporti temperatura lui..ca nu-mi dau seama
daca nu e termostatul ce poate fi?
nu m-a deranjat prea tare faza cu 2 liniute doar ca in ultima vreme ma cam rupe la consum in jur de 12 in oras motor de 1.4 fabricatie 2007
nu stiu daca are vreo relevanta dar nu am schimbat niciodata lichidul de racire
sobolan
QUOTE(klaus @ 29 Dec 2013, 21:55)
Si cum a facut aceasta "resetare de sonde"?
*



e vodoo curat....
ON: daca citeau cum s-a rezolvat la mine si la altii rezolvau de mult...in urma cu cateva pagini era si un tabel cu rezistentele sondei si intre ce pini se masoara,restul tine de un termostat OK....
juann
Eu am avut o problema asemanatoare cu scaderea liniutelor la temperatura apei in felul urmator.....imi ajungea la 4 apoi daca circulam inafara localitatii cu viteze de 80~100 km/h cum scoteam un pic din viteza cum imi apareau imediat 2 liniute....cind turam motorul cresteau inapoi etc....

Caldura nu mai baga ca inainte.....

Am schimbat termostatul vechi care a tinut 5 ani cu unul nou de origine si s-a rezolvat..baga caldura si a disparut si oscilatia de la temperatura apei.
tribunul
A venit vremea sa schimb iar termostatul, vechea problema cu 4 linii.
Toata lucrarea vreo 90 lei, termostatul 50 lei calorstat by vernet, 2 litri de antigel dacia, 2 x 20 lei, si un litru de apa.
Am lasat sa curga tot lichidul din instalatie dupa ce am scos termostatul, si se pierd cam 3 litri de lichid.
corbex
Mi-a aparut problema liniilor care indica temperatura apei in bord. Citiva ani a fost OK. Dintr-o data a inceput sa sara la maxim. Eu merg mereu cu luminile aprinse, asa ca mi-a trebuit ceva timp sa observ ca, daca sting luminile, revine la 4 linii. Aprind luminile, se duce la maxim. La fel daca pornesc aeroterma. Am schimbat senzorul de temperatura. Face identic si la fel. De mentionat ca electroventilatorul porneste cum trebuie, se opreste cind trebuie, termostatul deschide cind trebuie, numai valorile afisate in bord sint aiurea.
Imi poate da cineva o sugestie?
IRONICK
firul de masa - tablou de bord sau motor
corbex
Multumesc, am sa verific. Masa bordului unde e?
IRONICK
Spre rusinea mea, nu mai stiu unde este fizic legatura ... si unde este prinsa de traversa.
sobolan
cablurile de masa intre sasiu si motor/cutie de Dci ,is mai groase si fac minuni....
drakuxxx
Am o nelamurire poate ma ajuta careva. Recent am avut probleme cu motorul, am scris pe alt topic de aici. Dupa ce s-a reparat si s-a facut umplerea cu antigel, aerisit tot, mecanicii mi-au zis sa tin sub observatie nivelul de antigel din borcan ca s-ar putea sa mai scada. Zis si facut, timp de 1 saptamana am monitorizat, nivelul ok, niciodata nu a scazut sub minim. Dupa 1 saptamana, zic sa ma mai uit inca o data la nivel si cand colo surpriza: borcanul era gol. Nu avea nici un strop de antigel in el. Am mers cu ea aproximativ 1 km pana la primul PECO sa iau antigel. In acest timp temperatura indica bine, motorul mers bine, nu s-a incins nu nimic. Cand sa completez cu antigel surpriza din nou: nivelul din borcan al antigelului era intre minim si maxim. De 2 zile verificat si nu a mai scazut.

Unde s-a dus tot antigelul din borcan, ca apoi sa se intoarca inapoi? Nu am avut pierderi, nu era balta pe sub masina, absolut nimic.
alin_kratos1108
Ca tot suntem la radiatoare mie imi porneste foarte des ventilatorul pe pozitia a2a seara cand e liber in oras(bucuresti, numai zic ziua . Am schimbat termostatul( din ala ieftinache) sonda de apa(renault) cand ventilatorul e pornit scade si puterea motorului. Nu trage la fel de bine
Fanez
Mie imi porneste electroventilatorul chiar daca pe bord am doua liniute. Patru liniute am doar cateodata si nu stau prea mult timp aprinse. Nu am remarcat sa aiba doua viteze. Daca porneste si in urmatoarele 10 secunde opresc motorul se opreste si el. Si eu am sesizat o oarecare scadere a puterii motorului cand e pornit ventilatorul dar mica, e normal as zice.
Porneste des probabil ca depinde si cat de cald e afara, cat ai mers cu ea etc. Daca stai la 3 stopuri intr-un km, oricat de liber ar fi.....
razvan_78
Eu am urmatoarea problema:de 2 zile de cand a dat frigul nu se mai ridica apa la bord decat pana la 60, indifierent de km parcursi, daca inchid caldura dupa cativa km se ridica normal si daca deschid robinetul de incalzire dupaia totu decurge normal.Imi puteti spune despre vorba?Multumesc
danciusergiu84
Termostat obosit.
razvan_78
da o sal schimb.multumesc
george_c_ro
la aprox 96600 km am schimbat pt a 2-oara termostatul cu unul tot original (cost 80 ron) , anterior l-am avut schimbat pe la 65000 km prin 2012
simptomele au fost aceleasi : aveam 2 liniute
dupa schimbare sunt din nou 4 + caldura mare smile.gif
tynn
Si la mine a fost schimbat acum vreo 5-6 ani ( masina are 11 ani acum) cu unul original si vad ca acum iarasi nu se mai ridica mai mult de 2 liniute. Insa, nu mai iau original ca imi dau seama ca nu merita pretul de 4 ori mai mare. Am gasit Vernet la 20 de lei.
user123


Si eu ziceam la fel de cele originale.....

Insa cele originale au un "avantaj" - daca se poate spune asa- aproape niciodata nu au ramas ( sau nu am auzit sa ramana ) blocate pe inchis, sa supraincingi motorul....ele raman blocate pe deschis si mergi cu 2 liniute mult si bine....

Am avut neplacerea cu 2 termostate de firma sa ramana blocate pe inchis ( si 6 liniute consecinta)
Fanez
Am schimbat termostatul (am pus Facet). Acum am 4 liniute dar nu mai porneste ventilatorul. Inainte pornea destul de des, chiar daca pe bord aveam 2 liniute. Acum porneste doar daca pun AC in functiune.
Ar putea fi de la asta?
radiantm
PROBLEMA:
6 LINIUTE IN BORD LA INDICATORUL DE TEMPERATURA LICHID RACIRE
(singura data din 2005 de cand am masina,n-am patit asta nici pe Transalpina sau Transfagarasan)
Celalalt martor de alerta pt temperatura lichid racire NU s-a aprins si NU A PORNIT NICI VENTILATORUL DE PE RADIATOR . Oprit masina 5 minute , repornit - fara probleme 100 km)
Lichid racire in borcan la jumatate intre max si min la rece si putin sub max la cald.
In mod normal ,vara ventilatorul pornea foarte frecvent chiar si dupa ce opream masina

Ce recomandati , preventiv, in ideea ca nu vreau sa plec la drum lung si sa apara probleme...??


bygy007
fa un test si vezi daca porneste ventilatorul , scoti semnalul senzorului de temperatura (mufa) si vezi daca porneste , cu mufa scoasa ar trebui sa porneasca , nu porneste remediezi problema, releu fire rezistenta calculator , eventual te poti duce la un sevice sa iti faca testele
Fanez
QUOTE(Fanez @ 1 Oct 2015, 14:23)
Mie imi porneste electroventilatorul chiar daca pe bord am doua liniute. Patru liniute am doar cateodata si nu stau prea mult timp aprinse.....
*


QUOTE(Fanez @ 27 Mar 2016, 08:28)
Am schimbat termostatul (am pus Facet). Acum am 4 liniute dar nu mai porneste ventilatorul. Inainte pornea destul de des, chiar daca pe bord aveam 2 liniute...
*


Am schimbat senzor temperatura, rezistor ventilator, antigel, termostatul e schimbat.... Pe bord apar 6 linii, dupa ceva timp scad la patru. GMV porneste cateodata, dar scurt timp (10-20 secunde). Cu AC pornit, porneste si merge. Am tras masa suplimentara, am curatat masa de la caroserie, tot asa face. Am dus-o la tester, nu apare nimic defect, apare ca GMV porneste la 94 de grade. De mers merge insuficient, zic eu. Nu mai porneste cand masina e cu motorul oprit.
Idei? Pareri? Sfaturi?
klaus
citeste temperatura cu OBD-ul. Daca e in parametri dar pe bord arata nasoala, desi ai tras masa suplimentara (la... tabloul de bord, nu la senzor), atunci e tablul de bord cu problema.
De asemena poate fi vorba de un senzor de temperatura defect. Afisajul din bord are SENZOR SEPARAT fata de senzorul folosit de UCE injectie (in senzorul de temperatura sunt de fapt 2 senzori, unul pentru UCE injectie si unul pentru bord), si poate ca ala pentru bord e defect.
Oricum, daca masina merge in parametri si e doar o problema de afisare conteaza mai putin.
Fanez
E posibil ca cel care mi-a facut diagnoza sa nu stie ce trebuie sa caute? I-am explicat simptomele, a bagat laptopul, a zis ca n-are nimic anormal, GMV porneste la 94 de grade si atat. Binenteles ca masina n-a mai aratat 6 linii cat am stat la test. Sonda de temperatura de pe chiulasa e noua (am zis ca cea veche e de vina).
Fanez
Am rezolvat problema astfel: Am zis sa scot termostatul, sa-l verific in oala cu apa. Surpriza! A deschis cand apa a inceput sa fiarba, adica la peste cele 89 de grade cum scrie pe el. Era negru. De la mizeria din instalatie (radiator jegos pe dinauntru). L-am fiert si l-am bagat in apa rece de cateva ori, ca sa-l misc, l-am mai miscat fortat cu o surubelnita, l-am curatat cat s-a putut, l-am pus la loc. La proba merge bine, gmv porneste, nu mai apar 6 linii la bord, gmv porneste si cu motorul oprit. In consecinta termostatul avea buba. Relativ nou, pus anul asta (nu mai stiu exact cand), Facet made in Italy. Nu cred ca el in sine a fost problema ci mizeria din instalatie care s-a depus pe el.
luciannick
Salut, de 3 ani nu mai reusesc sa fac temperatura motorului sa stea in 4 liniute. Schimbat termostat de la cel mai ieftin pana la cel mai scump.Acum am original Dacia Renault. Se duce in 4 liniute dupa care in scurt timp trece in 2. Trece din nou in 4 liniute daca masina sta pe loc. Daca pornesc din nou la drum dupa cateva minute revine in 2 liniute si acolo moare.Nu stiu ce sa mai incerc. Sugestii?

Multumesc,
IRONICK
termostat si sonda, dar nu de fabrica
Victorine
Eu am rezolvat cu un termostat de la Gates, care insa vine cu o garnitura mai nasoala si curge pe langa. Am schimbat-o cu cea veche unsa cu silicon rosu. Inainte cu vreo 3-4 ani am schimbat si sonda. Cred ca de origine. Si am tras si un fir suplimentar de masa.
kossak
Am patit aceeasi chestie cu garnitura de la un termostat Klaxcar. Oricat silicon am pus pe ea tot pierdeam atingel. Noroc ca nu am aruncat termostatul de orgine si am luat garnitura de la aia si am rezolvat problema fara sa mai pun silicon.

Cam de un an am pun un termostat Wahler dar dupa aprox 6 luni a inceput "dansul" liniutelor si cu asta.
Victorine, tu unde ai pus firul de masa? La tabloul de bord sau la motor? ( eu am pus intre motor si caroserie si parca am scapat de "flickeringul" luminii din afisajul CB-ului)
Victorine
De la borna la caroserie. Fir de masa...
RaduV68
Am si eu aceasta problema.2linii in loc de 4.
Ieri am schimbat senzorul de temperatura iar azi am fost hotarat sa schimb si termostatul dar surpriza:Mecanicul la care am fost a pus testerul in OBD si a zis ca apa are 94 de grade si a constatat ca termostatul functioneaza corect,electroventilatorul functioneaza corect dar temperatura la apa pe bord tot 2 linii arata,Zbang!!!Maine schimb si termostatul dar nu cred ca e de la el.
Deci a mai ramas contactele la care se pare electricienii au cam dat din umeri,doar unul a zis ca el se baga dar in septembrie...pana atunci pauza,ca la reprezentanta nu ma duc datorita pretului...
Nu prea mai stiu ce sa fac,poate o idee de la voi...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.