Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan pe GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54
gabau86
Salut, am instalatie gpl landi renzo, si in oras imi consuma 11,4%, in contextul in care nu ma dau la ea si schim vitezele cam pe la 2400-2600 rpm, aveti idee de unde ar pute fi.
AR-18-MOS
Da ... ar putea fi vorba de un consum normal, daca circuli la ore de varf. Din ce oras esti ... ?
gabau86
QUOTE(AR-18-MOS @ 31 May 2008, 14:12)
Da ... ar putea fi vorba de un consum normal, daca circuli la ore de varf. Din ce oras esti ... ?
*




Braila.
Eu inteleg la ce te referi tu, dar eu in iarna asta am avut cam tot asa jur de 11 dar acum este mai cald afara, decia r trebui sa consume mai putin, nu crezi?

P.S. loganul meu are motor de 1.6 mpi
AR-18-MOS
QUOTE(AR-18-MOS @ 16 May 2008, 15:19)
1.4MPI: Urban: 10%; Extraurban: 6%
1.6MPI: Urban: 11%; Extrautban:6%
Avantaj ... 1.6MPI ... smile.gif
*


Uite consumurile pe GPL. smile.gif
Corbu'
11.4 % GPL pentru un motor 1.6 in oras eu zic ca este chiar super OK, in Brasov ma invart pe la 11.5-12 % si benzina, nu GPL sad.gif.
gabau86 in afara cum ia ?
gabau86
QUOTE(Corbu' @ 31 May 2008, 15:34)
11.4 % GPL pentru un motor 1.6 in oras eu zic ca este chiar super OK, in Brasov ma invart pe la 11.5-12 % si benzina, nu GPL sad.gif.
gabau86 in afara cum ia ?
*



Da ma dar la voi este mult mai aglomrat decat la noi si in plus drumurile la vooi sunt cat de cat mai indeal si mai in vale.
Nu prea merg in afara orasului, eu bag in jur de 1000 si ceva de km in oras, in fiecare luna,afara sa zic k imi ia undeva in jur de 7-8%

31 May 2008, 16:41:
QUOTE(AR-18-MOS @ 31 May 2008, 15:14)
Uite consumurile pe GPL. smile.gif
*



cat de sigura este sursa de undeai luat datele ?
koldun
[attachmentid=1627452538]
Ia vezi onorabile aici. Mai depinde si cum o "calci" si de cate ori te opresti pe zi.
Succese!
Corbu'
Cred ca o comit si eu foarte curand, o sa imi montez o instalatie GPL, e mai "ieftin" decat sa vand masina actuala si sa iau una noua cu instalatie montata din fabrica.
Sunt intre Tomasetto+Stag 200/300 si Landi Renzo Omegas, nu stiu inca cu ce isi justifica pretul in plus instalatia Landi Renzo si de ce Dacia i-a preferat pe ei.
Apoi ramane sa gasesc un atelier bun in zona Brasovului.
AR-18-MOS
Recomand Landi Renzo ... pentru ca cealalta instalatie nu am apucat sa vad cum se comporta pe Logan. smile.gif
Corbu'
Pai de Tomasetto toti zic ca se calibreaza usor si mai toti "cica" s-ar pricepe la ea, vaporizator se pare cel mai bun din ce e la noi pe piata.
De Landi Renzo nu gasesc prea multe info, poate si datorita faptului ca e mai scumpa, poate lumea nu vrea sa le cumpere aftermarket. Ce e montat infabrica e altceva, nu stiu daca este EXACT aceeasi instalatie.
Ce ma interesa este care ar fi diferentele intre ele, sa vad si eu daca isi justifica diferenta de pret.
AR-18-MOS
Tomasetto sunt bune datorita componentelor, dar Landi Renzo si Milano sunt bune datorita soft+ECU Gaz.
gabau86
QUOTE(koldun @ 31 May 2008, 17:17)
[attachmentid=1627452538]
Ia vezi onorabile aici. Mai depinde si cum o "calci" si de cate ori te opresti pe zi.
Succese!
*




Aia mint acolo, pe bune dak nu mint, pentru ca in oras aia zic acolo 10 si ceva, dar afara au facut-o lata cu 7% ptr k eu de cand am montat instalatia nu mia luat mai putin de 7-5-8% afara, in contextul inn care eu mai mult de 100 nu trec.
AR-18-MOS
Consumurile alea sunt calculate la mers foarte batraneste, cu accelerari greoaie si cu schimbari in turatii foarte mici, de aia le da un consum asa mic.
gabau86
QUOTE(AR-18-MOS @ 1 Jun 2008, 12:06)
Consumurile alea sunt calculate la mers foarte batraneste, cu accelerari greoaie si cu schimbari in turatii foarte mici, de aia le da un consum asa mic.
*




hmmm..., s-ar putea sa ai dreptate.
Dar am si eu o intrebare tu ce consumuri ai, obs k esti din arad, ce tip de instalatie ai si ce masina?
AR-18-MOS
La masina din semnatura, 1.4MPI +GPL, consum urban 10%, extraurban 7-8%. De metionat ca am scos consum extraurban si de 10%.
gabau86
QUOTE(AR-18-MOS @ 1 Jun 2008, 12:56)
La masina din semnatura, 1.4MPI +GPL, consum urban 10%, extraurban 7-8%. De metionat ca am scos consum extraurban si de 10%.
*




da, dar sigur nu ai mers cu 100km/h


dar, oricum ms de ajutor, acum sincer m-am mai linistit, eu am crezut k la mine este o sit mai speciala de imi consuma sa, obs din spusele tale ca mai sunt si alte cazuri.
Inca odata ms de ajutor, si mai ast rasp si de la ceilalti pentru ca intotdeauan sunt binevenite.
AR-18-MOS
Masina cati kilometri are?
gabau86
QUOTE(AR-18-MOS @ 1 Jun 2008, 13:17)
Masina cati kilometri are?
*




13500, si am trecuto pe gpl la 7500, de ce?
AR-18-MOS
Ma gandeam daca a depasit sau nu 3000Km ...
Ce instalatie GPL are?
gabau86
QUOTE(AR-18-MOS @ 1 Jun 2008, 13:32)
Ma gandeam daca a depasit sau nu 3000Km ...
Ce instalatie GPL are?
*




a depasit de mult timp, am o instlatie landi renzo
faganezu
cam astea sunt consumurile. si mie cu GPL din fabrica imi ia 10% in oras si 8% extraurban la o viteza de croaziera 120km/h. 15000km.
radus
Acuma, ma bag si eu in seama. La 1.4 mpi, instalatie Milano, am avut un consum de:.... 96 lei la 542 km! Nu pot sa spun consum urban/ extern pt ca eu fac 70 km pana la statia de GPL, si de fiecare data fac plinu'. Insa chiar si asa, cu un consum de bani/ km eu ma felicit pentru alegerea facuta.
Toate bune!
gabau86
QUOTE(faganezu @ 1 Jun 2008, 14:03)
cam astea sunt consumurile. si mie cu GPL din fabrica imi ia 10% in oras si 8% extraurban la o viteza de croaziera 120km/h.  15000km.
*




da, dar la mine imi ia in jur de la la o vit de 100km/h, ce motor ai?
AR-18-MOS
1.4MPI ... scria la semnatura. tongue.gif
koldun
QUOTE(gabau86 @ 1 Jun 2008, 12:02)
Aia mint acolo, pe bune dak nu mint, pentru ca in oras aia zic acolo 10 si ceva, dar afara au facut-o lata cu 7% ptr k eu de cand am montat instalatia nu mia luat mai putin de 7-5-8% afara, in contextul inn care eu mai mult de 100 nu trec.
*


Este stiut ca datele producatorului referitoare le consum nu prea coincid cu cele reale dar sunt cazuri (la mine e ex) cand coincid. Si inca ceva. Alea sunt consumuri date de Nea Mioveni pentru Dacia cu Landi Renzo montata IN fabrica!

Succese!
AR-18-MOS
De mentionat ca automobilele cu instalatie GPL Landi Renzo, montate din uzina, sunt mult mai bine calibrate decat cele montate la un dealer/service.
gabau86
aha, pai si deci sa inteleg k ar trebui sa ma obisnuesc cu consumul asta, mda cam col, oricum va multumesc de ajutor
AR-18-MOS
Pai la ce consum te-ai asteptat la un motor de 1.6? Gandeste-te ca pe GPL, in medie, consumul este mai mare cu 1,5l.
radus
Eu, la 1.4 mpi si instalatie Milano, am un consum de 97 lei/ 540 km!!! Bun, zic eu. Am instalatia de 1,5 luni si cred ca deja se amortizeaza numai din cresterile de pret la benzina smile.gif !!!
AR-18-MOS
@radus, cat platesti pentru un litru de GPL?
radus
2.25lei/litru -> Rompetrol Alba
koldun
QUOTE(MoToR @ 29 May 2008, 21:59)
apropo' , singura si cea mai relevanta metoda de testare a scaparilor de gaze este cea cu bricheta aprinsa pe la imbinari ! este folosita de aproape toate atelierele de montaj...din Italia !
*



Nu stiu altii cum sunt, dar eu, daca as banui o scurgere de gaz si m-as duce la un service pentru verificari, nu m-as bucura deloc daca as vedea mecanicul umbland cu bricheta aprinsa pe langa matele masinii. Asa o fi la broaste, ca vad ca ai informatii din domeniu, dar in UK uite ce cerinte sunt pentru a-ti deschide un service auto de instalatii GPL:

QUOTE
Conversion of vehicles to operate on LPG should only take place in appropriately designed and equipped premises. LPGA Code of Practice 11 gives guidance on garaging, repair and maintenance. LPGA inspectors will, in particular, be looking to ensure that:

*installation work is carried out in a weather-proof garage area;
*there is adequate lighting;
*portable/hand held lights are flameproof;
*purge gases are able to be discharged safely;
*there is a pit or ramp equipment for working underneath vehicles whilst standing;
*if a pit is provided, gas detectors and forced ventilation are fitted;
*where necessary flameproof or intrinsically safe electrical equipment is installed;
*where welding or other hot-work is carried out there is a written scheme or a "permit to work" system in use;
*dry-powder fire extinguishers are readily available for immediate use;
*fire extinguishers are within test date.


If bulk LPG or LPG cylinders are stored on site or if there are refuelling facilities, the inspector will seek to ensure that:

*the storage tank location complies with required safety distances in COP1 Part 1 or Part 4 from buildings, property or sources of ignition;
*warning notices are posted;
*cylinders are kept in a suitable area per COP7;
*access for road tanker deliveries is satisfactory;
*refuelling facilities comply with safety distances in COP20.


Conversion of vehicles to operate on LPG generally requires few specialist tools, however, the inspector will expect to see:

*four gas analyser or compatible MOT analyser (Note: Preference should be given to types acceptable for MOT testing);
*flaring tool capable of flaring both 6 and 8mm copper or steel pipe with a double lap flare;
*pipe cutter suitable for copper pipe and steel pipe;
*lambda tester for testing the condition and the signal wire on the lambda sensor in the exhaust;
*leak detection fluid

SURSA
Or fi englezii mai reticenti sau n-au auzit de leak detection lighter ?

Succese!

zgabi
Asta inseamna un consum de gaz de 8l/100km + 3lbenzina consumati in 540km. Adica acesti 540km te costa de fapt 110ron fata de 147,6ron cit ar costa daca ai circula pe benzina, considerind un consum pe benzina de 6.8l/100km . Inseamna ca economia este de 25%, ci nu 40% cum ne pacalesc prezentarile de la firmele de gaz, ceea ce inseamna o amortizare in timp aproape dublu decit cel preconizat....si nu mai sunt sigur ca sunt atit de cistigat cu gazul...

2 Jun 2008, 10:11:
Inca ceva, aceleasi prezentari ale firmelor de instalatii gaz mint ca consumul este cu 10% mai mare decit pe benzina cind de fapt, constat cam cu 17%. Adica informati lor e deformata cu +70%, ceea ca ma intriga. Pe voi nu?
AR-18-MOS
Pai toate aceste date furnizate sunt testate in anumite conditii ... De aceea consumul dat de producator este mai mic, etc.
gtcosmin
Salut, ma intereseaza un logan 1.6 pe gpl, am si eu o intrebare, imi cer scuze daca a mai fost pusa dar nu am stat sa citesc toate cele 43 de pagini. Pentru masinile care vin cu gpl din fabrica consumul indicat de computerul de bord este real? Am mers recent cu unul si consumul indicat de computerul de bord a fost de 7l/100km, extraurban, cea ce mi se pare foarte bine avand in vedere ca masina era in rodaj si erau 5 persoane, viteza a fost intre 60-100.
bobo77
Nu. CB arata consumul pentru benzina.
AR-18-MOS
La consumul aratat de CB, pentru GPL, se adauga in medie un litru pentru a afla cantitatea de GPL consumata.
faganezu
chiar 1 litru si ceva. aproape 1,5l
MoToR
@ gabau86 : pentru reducere consum iti recomand urmatoarele :
1-nu mai alimenta de la skid-ul Universal Service Braila ; multi vand butan 100% in aceasta perioada si nu amestec butan+propan asa cum ar trebui ; GPL adevarat costa cu 40-50 mii lei mai mult / rezervor dar ai dinamica si consum OK.
2-schimba filtrul de aer dupa lunile octombrie si aprilie (praf mult pe drumurile noastre...)
3-schimba vitezele la 2800-3200 rpm cu curaj ! 1.6MPI are alte curbe de putere !
4-dupa primii 1.000 km trebuie refacuta calibrarea. Explicatie : membranele de cauciuc din regulator (plaman) sufera o deformatie plastica ce se finalizeaza dupa 800-1000 km, motiv pt. care calibrarea initiala nu mai este ok !

Bafta ! si asteptam rezultatele...
gabau86
QUOTE(MoToR @ 2 Jun 2008, 20:51)
@ gabau86 : pentru reducere consum iti recomand urmatoarele :
1-nu mai alimenta de la skid-ul Universal Service Braila ; multi vand butan 100% in aceasta perioada si nu amestec butan+propan asa cum ar trebui ; GPL adevarat costa cu 40-50 mii lei mai mult / rezervor dar ai dinamica si consum OK.
2-schimba filtrul de aer dupa lunile octombrie si aprilie (praf mult pe drumurile noastre...)
3-schimba vitezele la 2800-3200 rpm cu curaj ! 1.6MPI are alte curbe de putere !
4-dupa primii 1.000 km trebuie refacuta calibrarea. Explicatie : membranele de cauciuc din regulator (plaman) sufera o deformatie plastica ce se finalizeaza dupa 800-1000 km, motiv pt. care calibrarea initiala nu mai este ok !

Bafta ! si asteptam rezultatele...
*




ms de sfaturi, acum sincer nu mai alimentez de pe buzauluio, alimentez de undeva de pe la tug, o sa incerc sa schimb vit pe la 2800-3200, si dupaia o sa va comunci, acum momentan nu am idee cat gaz mai am dar dupa ce o sal termin sa sa bag 5 l si o sa vda cat am plib


p.s. filtru de are lam schimbat acum cateva zile, k am facut revizia, iar instalatia are mai mult de 3000km
MoToR
@ gabau : consumul se face in felul urmator :
- se alimenteaza un rezervor pana la plin (80%)
- se pune jurnalierul pe 0 km;
- se ruleaza "cat vrei tu" : 50, 100, 150, 200 km
- se realimenteaza pana la plin (80%)
- se imparte cantitatea alimentata untima data (refacerea plinului) la km indicati de jurnalier.

Explicatie : Presiunea de lucru influenteaza consumul in proportie de 10-15%.

Stima !
andreiutzu
@MoToR si la 1.6 care ar fi curbele de putere?
koldun
De acum asa imi fac si eu consumul. Da' cum stiu cand e fix 80%?

Succese!
gabau86
QUOTE(MoToR @ 2 Jun 2008, 21:19)
@ gabau : consumul se face in felul urmator :
- se alimenteaza un rezervor pana la plin (80%)
- se pune jurnalierul pe 0 km;
- se ruleaza "cat vrei tu" : 50, 100, 150, 200 km
- se realimenteaza pana la plin (80%)
- se imparte cantitatea alimentata untima data (refacerea plinului) la km indicati de jurnalier.

Explicatie : Presiunea de lucru influenteaza consumul in proportie de 10-15%.

Stima !
*




pai si de unde imi dau eu sema cand am rezervoru incarcat 80%, eu nu stiu nici cati litri intra la un plin, ptr k nu mam uitat nicopdata
MoToR
@ Corbu' : pentru a te putea decide intre Tomasetto si Landi Renzo :

- Tomasetto este numele regulatorului (plamanului) , produs de firma italiana care este consacrata in producerea de multivalve ; experienta lor in domeniul regulatoarelor este de 3 ani.
- Regulatorul Tomasetto nu este produs in Italia ci in Cehia sau Polonia, nu se stie sigur unde ; se fac bani frumosi din vinderea unor nume...
- Electronica STAG este de productie Polonia, ieftina, relativ fiabila, simpla. Producatorul nu are experienta in domeniul auto & motoare, mai ales cele de generatii mai recente
- Rezervorul oricum este provenienta Turcia pt ca sunt ieftine si bune.
- Restul de accesorii sunt probabil provenienta Bulgaria daca sunt provenite din sursa Autogaz Romania SRL !

-Landi Renzo este un producator italian care produce gama completa din 1954.
-Landi Renzo are propriul institut de cercetare in Olanda
-Landi Renzo inseamna [LR+Landi+MED] deci un mic concern care face numai sisteme pentru GPL si Metan (inclusiv electronica)
-Landi Renzo este singurul producator de sisteme GPL care este acreditat ISO/TS 16949 , adica PRODUCATOR APT PENTRU ECHIPAREA DE SERIE - PRIM MONTAJ (acum poate unii vor gasi si explicatia de ce Renault si nu Dacia a preferat Landi Renzo, cu care dealtfel se afla in colaborare de acum 8 ani)
-Landi Renzo gasesti din Alaska pana in Japonia, via Berlin.
-Rezervoarele sunt tot Turcia.

In Brasov ai un singur atelier OK. Cel de la iesirea spre Sf.Gh., in spatele blocurilor. Dl.Ferencz Atila : 0722/197408 . Iti va oferi garantat numai calitate (marfa + montaj) Daca nu va fi asa, vin la Brasov sa imi dai palme ! Are si alte sisteme bune : BRC, OMVL, tot Italia !

LR se monteaza in Romania din septembrie 2004.
Sistemele din after-market difera de cele din uzina prin :
- au rampa comuna 4 injectoare fata de 2x2
- incepand de astazi au senzor p/t gaz tip SENSATA (Texas Instruments)+++!
- nu au suporti dedicati pentru regulator si rampa .

In masura posibilitatilor voi posta pe Forum date tehnice Landi Renzo.

Cu stima !

2 Jun 2008, 21:51:
@ andreiutzu : fac rost de foto si le postez comparativ 1.4 vs 1.6

2 Jun 2008, 21:57:
@ andreiutzu : fac rost de foto si le postez comparativ 1.4 vs 1.6

2 Jun 2008, 22:02:
@ gabau86 + @ koldun : plin inseamna 80% capacitate rezervor GPL, adica atunci cand pompa nu mai poate si "geme" ! Exemplu : rezervor 50 litri nominal => 40 litri GPL (util). Exista o supapa care inchide alimentarea automat la atingerea procentului de 80% !
Corbu'
Multumesc Motor, mi-am facut programare la domnul Ferencz pentru joi dimineata si am optat pentru Tomasetto + Stag 200 + rezervor toroidal.
Singurul lucru "deranjant" sa zic, pe situl lor pretul era unul, acolo mi s-a spus cu 200 RON mai mult, au zis ca pretul de pe site era depasit. Sper insa sa iasa totul bine si sa uit repede smile.gif.
gabau86
@ Motor, obs c ate pricepi, ajuta-ma si pe mine in alta problema decat cea cu consumul, mie de cand miau montat astia instalatia nu imi indica bine ledurile alea , in sensul k bg de 25 lei si sta pe rosu, si dak ii fac plinu primul led sta aprins vreo100 si ceva de km dupa care scade vrtiginos pana la cel rosu in cativa km 100-200 maxim, de unde ar putea fi, si dak e o chestie tehnica, ce srvice din br imi recomnzi sa ma duc sa o remediez k la astia unde am montat instalatia nu ma duc ks dobitoci.

Ms Anticipat

2 Jun 2008, 22:09:
aha, acum am inteles care este treaba cu 80%, ms mult
MoToR
@ AR-18-MOS : consumul comunicat de producatori este generat de un test standard care contine 3 cicluri urbane si unul extra-urban realizate pe standul dinamometric in conditii identice (pentru producatorii europeni). O astfel de curba-ciclu atasat in fisier.

Cat despre Milano, ce parere ai avea tu daca Mozarella ar avea o eticheta pe care scrie " Telemea DORNA" si pe branza de burduf ar scrie " Champenoisie "...

2 Jun 2008, 22:17:
@ gabau86 : trebuie sa stiu ce scrie pe multivalva (piesa care este montata pe rezervor) si ce fel de rezervor ai (cilindric, toroidal) ?
gabau86
rezervor toroidal, k este in locul rotii de rezerva, tu din ce oras esti?
MoToR
@ koldun : consumurile date de "Nea Mioveni" sunt date de fapt de "Nea Landi"
am explicat mai devreme de ce difera de realitate (conditii standard vs vant lateral, bocanc 44, gropi la greu, drive-stil RO, etc)

Si in Romania normele pt ateliere sunt drastice ; fata de UK, noi lucram sub Regulamentul European 67-ECE-ONU , si partial chiar dupa R-115 care este mai drastic. La UK este inca holiday fata de noi !

Nu exista atelier in RO fara detector portabil de scurgeri gaz...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.