Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan pe GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54
vad
am reglat si culbutorii, 2 erau stransi, nenea mecanicul a spus ca ar fi din cauza ca nu sunt hidraulici (aia cica se regleaza singuri in timpul mersului si ca de aceea masinile straine nu ar avea astfel de probleme pe gpl), am resetat computer-ul, masina a mers mult mai bine, nu mai tremura asa de rau nici pe gaz nici pe benzina, numai ca pe benzina nu si-a revenit in totalitate (chiar daca am pus numai benzina aditivata, sfatul mecanicului) mai exact parca ar fi gatuita cand o calc (isi ia demerajul fff lent si in timp), mecanicul a spus ca ar fi benzina in sonda landra si aia ii da comanda comp sa mai taie din benzina, ramane sa mai resetez din cand in cand calculatorul (acum nu stiu daca metoda aleasa de mine este fff ortodoxa, pur si simplu ii iau plusul de la baterie pt aprope o ora).
GoGu
E sonda lambda sau senzor de oxigen...
Si ce cauta benzina pe acolo? Ca asta e pusa pe evacuare...
vad
QUOTE(GoGu @ 20 Jul 2006, 10:23)
E sonda lambda sau senzor de oxigen...
Si ce cauta benzina pe acolo? Ca asta e pusa pe evacuare...
*


din spusele mecanicului, eu nu prea am habar, cica sonda asta analizeaza daca totul este ok, mai excat daca arderea este perfecta, cand culbutorii sunt stransi rezulta arderi imperfecte si arnca benzina nearsa pe toba, senzorul asta sesizeaza si da comnada la computer sa mai taie din benzina la injectie, cat priveste cel de oxigen habar nu am pe unde este si ce face ala, cert etse ca masina pe benzina da in nas chiar si atunci cand bag piciorul in ea, numai dupa ce trece de 2500 turatii parca mai prinde si ea vana, pe gaz nu face asa, care sa fie misterul nu stiu....ramane de vazut si sa cercetez in continuare.
adiya
Exact as face si la mine. Probabil 99% ai si tu injectoarele de benzina infundate, insa nu stiu daca se merita sa la cureti pt. ca datorita instalatiei de gaz ti se vor infunda din nou mult mai repede ca la o masina fara GPL.
vad
QUOTE(adiya @ 22 Jul 2006, 13:43)
Exact as face si la mine. Probabil 99% ai si tu injectoarele de benzina infundate, insa nu stiu daca se merita sa la cureti pt. ca datorita instalatiei de gaz ti se vor infunda din nou mult mai repede ca la o masina fara GPL.
*


nu stiu ce sa zic, am pus si eu curatator de injectoare in benzina si nici o imbunatatire, chetia ciudata este ca dupa ce au sters erorile de la computer (sau dupa ce iau eu borna) sau am reglat culbutorii in prima faza masina a mers super pt 1, 2 zile dupa care a inceput sa se comporte aproape la fel.

off-topic pt ca tocmai am facut 60 000 km si trebuie sa schimb toate curelele si alte deastea ce ma costa aproape 5 mil, si cum o sa merg la acelasi mecanic pt costul manoperei mult scazut fata de service o sa il rog sa mai verifice iar culbutorii si o sa incerc sa intru iar in service sa o resetez direct cu programul lor!
pana atunci merge si asa chiar si cu 150 pe GPL fara probleme!
alexys
Poate e adevarat sau nu, dar se spune ca modelele astea cu ECU-uri care se ocupa de diverse chestii pe la motor, au un principiu de functionare interesant, daca constata ca setarea din fabrica pentru timpii de injectie nu corespunde din diverse motive cu carburatia optima (adica sonda lambda cere mereu aceiasi corectie in plus sau in minus la combustibil) pana la urma aceasta corectie este inregistrata ca necesara (chiar si pozitia dispozitivului ce tine motorul la mers in gol). Daca o instalatie de GPL nu e adaptata corect (bazandu-se pe timpii de injectie la benzina sa dea GPL in cantitate neechivalenta) si este necesar ca ECU bz sa reactioneze la neconcordanta si sa corecteze schimband harta carburatiei atunci e ca si cum ai schimba mereu injectoarele cand unele cu un debit mai mic cand unele cu un debit mai mare.... Va functiona corect cu cele cu care e folosita mai des... Ma intreb ce se intampla cand inst gpl o face sa creada in unele zone ca are debit mare la inj si in altele ca il are mic... Asa ca e posibil ca sa isi revina la normal dupa ce il "resetezi" si ma gandeam la ECU bz fiindca sonda aia lambda nu cred ca poseda cipuri de memorie de fapt sunt sigur de asta. Si poate asa se explica cum da rezultate si solutiile de curatat injectoarele, e normal ca mergi o perioada pe benzina ca sa consumi continutul rezervorului. Nu cred ca niste injectoare care sunt sub presiune dar nu se deschid primesc gunoaie de undeva ca sa se infunde. Si nici de prajit nu le prajeste motorul ca doar nu-s din ceara. Doar nu mai stie sa functioneze pe benzina si cam atat. Mai grav e cand la asta se aduna si niste supape lasate fiindca mai multe defecte adunate au ca rezultat in service raspunsul: E de la gaz, n-am ce-i face, da-i instalatia de gaz jos si o sa mearga pe benzina... Si se intampla si minunea asta daca era o instalatie prost reglata fiindca mergi doar pe benzina apoi, iar mecanicul zice c-a stiut el ca d-aia are atata experienta. Sau prospera aia care vand injector cleaner. Deci stie cineva despre unde incepe functionarea in bucla inchisa si unde cea in bucla deshisa la motoarele astea? Ii ajung 2 zile sa se dea peste cap benzina?
vad
am fost astazi din nou in service pt o noua reverificare cu computer-ul, rezultatul: nici un defect sau anomalie constatat(a), concluzia celui de acolo a fost ca sunt probleme cu pompa de benzina care nu da debitul normal, nu (alimenteaza suficient motorul), din cauza aceasta rezultand senzatia de a da in nas atunci cand merg pe benzina sub 2500 turatii si merge fara probleme pe gaz!
momentan nu ma deranjeaza fff tare acest aspect (asa ca nu ma grabesc sa o schimb).
alexys
QUOTE(vad @ 18 Aug 2006, 12:09)
am fost astazi din nou in service pt o noua reverificare cu computer-ul, rezultatul: nici un defect sau anomalie constatat(a), concluzia celui de acolo a fost ca sunt probleme cu pompa de benzina care nu da debitul normal, nu (alimenteaza suficient motorul), din  cauza aceasta rezultand senzatia de a da in nas atunci cand merg pe benzina sub 2500 turatii si merge fara probleme pe gaz!
momentan nu ma deranjeaza fff tare acest aspect (asa ca nu ma grabesc sa o schimb).
*


pompa cred ca asigura o presiune constanta independenta de sarcina motorului iar debitul necesar de benzina creste proportional cu sarcina, deci ar da in nas la sarcina mare, apoi puteau foarte frumos sa-ti faca o derivatie la alimentarea rampei de benzina si sa-ti demonstreze ce au spus cu un manometru ceva.... si apoi ce legatura ar avea pompa de benzina cu datul bornei de la baterie jos -cam aceiasi si cu memoria sondei lambda... Iar compu ala de benz si cu verificarea lor nu prea fac casa buna... Eu l-as pune sa iasa cu mine pe traseu si sa-mi compare 2 parametri pe benzina si pe GPL: timpul de injectie la benzina si semnalul de la prima sonda lambda... Si inainte de toate ca sa nu ma plimbe degeaba, test cu analizorul de gaze. Bazandu-se pe presupuneri te pune sa dai banii pe jumatate din masina... Si inca o chestie, sa n-ai instalatie clasica, (cu mixer aer-gaz) ca atunci n-are rost sa te mai complici sa mearga bine pe benz... M-am uitat putin pe ce ai mai zis si am gasit ceva si de corpul port clapeta, tu chiar le dai bani sa-ti zica tampeniile astea?!? Se strica ele toate odata, dar ma indoiesc sa ai peste 200000 km cu un logan...
SORITAXI
Logan 1.4, 10.000 km, folosit la taxi,fara probleme pana acum;vreau sa montez o instalatie GPL. In Timisoara se monteaza urmatoarele tipuri de instalatii:
- Landi Renzo,31.500.000 lei
- Romano, 31.500.000 lei
- Autronic Mistral, 28.000.000 lei
- Autronic Easy Jet. 33.000.000 lei
Bineinteles,toti montatorii isi lauda instalatia argumentand ca piesele componente sunt italienesti , strecurand aluzii catre concurenta care ar folosi, chipurile, "tot felul de turcisme" .
Pot primi un sfat? . Multumesc !
motoradu
[quote=SORITAXI,12 Sep 2006, 12:15]
Logan 1.4, 10.000 km, folosit la taxi,fara probleme pana acum;vreau sa montez o instalatie GPL. In Timisoara se monteaza urmatoarele tipuri de instalatii:
- Landi Renzo,31.500.000 lei
- Romano, 31.500.000 lei
- Autronic Mistral, 28.000.000 lei
- Autronic Easy Jet. 33.000.000 lei
Sal!Eu mi-am pus recent o o instalatie gpl milano secventiala la 700 euro si iti zic ca merita.Cu o butelie de 32 litri am mers 350 km.calculeaza pe www.gpleugensifiul.com si vezi in cat ti-o amortizezi.Pana acum era ideea ca Mistral Autronic Sunt super,dar se vede ca nu e chiar asa.Probabil ti se va incalzi mai greu masina-la 4 linii,dar cam asta e tot baiu!!!
ursamajor
Consumul a fost consemnat unde? În oraș sau afară?
alexys
QUOTE(SORITAXI @ 12 Sep 2006, 14:15)
Logan 1.4, 10.000 km, folosit la taxi,fara probleme pana acum;vreau sa montez o instalatie GPL. In Timisoara se monteaza urmatoarele tipuri de instalatii:
- Landi Renzo,31.500.000 lei
- Romano, 31.500.000 lei
- Autronic Mistral, 28.000.000 lei
- Autronic Easy Jet. 33.000.000 lei
  Bineinteles,toti montatorii isi lauda instalatia argumentand ca piesele componente sunt italienesti , strecurand aluzii catre concurenta care ar folosi, chipurile, "tot felul de turcisme" .
Pot primi un sfat? . Multumesc !
*


Preturi surprinzatoare pentru unele instalatii, ce-ar fi sa te uiti la fiecare in parte sa vezi pe ce ti se cer atatia bani si intreaba si tu ce are una, ce are alta... Crede-ma ca vei fi uimit de cat de simple sunt unele in comparatie cu altele... Si lipsa unor senzori inseamna instabilitate. La Megafruct care ti s-a recomandat si la ce pret?
SORITAXI
[ La Megafruct care ti s-a recomandat si la ce pret?
*

[/quote]

Megafruct monteaza pe Logan instalatii Landi Renzo-31.500.0000 lei
alexys
E foarte potrivita pentru Logan, in 2007 or sa apara si dovezi in acest sens si doarece probabil vrei sa faci taximetrie cu ea, e un pret corect daca e sa ne gandim la toate interventiile in perioada de garantie cu care trebuie sa-si bata capul montatorul. Taximetristii apar mult mai des la service si nu neaparat pentru o defectiune a instalatiei. Acolo din cate stiu vei fi tratat corect oricand chiar si dupa garantie si nu va fi un montaj de mantuiala facut doar in 2 ore.
Dwell
QUOTE(adiya @ 11 May 2006, 10:31)
Mai bine ai trece tu manual pe gaz cand motorul are temperatura normala de lucru (4 liniute) si nu ai mai avea problema aia...
Diferenta de putere eu NU o resimt dar e drept ca trebuie calcata pedala ceva mai mult pe gaz decat pe benzina pt aceeasi accelerare.
*



Din cate am citit aici injectia de gaz montata pe motoarele cu injectie sexventiala cum e la logan nu duce la pierderi de putere. Eu la berlina daca merg pe gaz cand e rece trage de rupe iar cand se incalzeste devine lenesa. Mi se pare normal asta caci densitatea aerului scade ceea ce implica volum de gaz mai mic si volumul comprimat este acelasi rezulta putere mai mica. E o explicatie empirica si daca am zis prostii imi cer scuze.
Mai stiu ca cielo E3 pe gpl are 80CP iar pe benzina 82. 2CP din 82 fac mult sub 20%.
Dwell
QUOTE(vad @ 18 Aug 2006, 09:09)
am fost astazi din nou in service pt o noua reverificare cu computer-ul, rezultatul: nici un defect sau anomalie constatat(a), concluzia celui de acolo a fost ca sunt probleme cu pompa de benzina care nu da debitul normal, nu (alimenteaza suficient motorul), din  cauza aceasta rezultand senzatia de a da in nas atunci cand merg pe benzina sub 2500 turatii si merge fara probleme pe gaz!
momentan nu ma deranjeaza fff tare acest aspect (asa ca nu ma grabesc sa o schimb).
*



Am citit ceva pe forumul cielo ce te-ar putea ajuta: cica dupa luni intregi de colindat prin serviceuri si zeci de mecanici cu referinte s-a gasit un paznic de la un service sa puna un manometru pe turul pompei de benzina si a gasit ceva gen 0,75 atm in loc de 3-4 atm cat trebuie sa dea aia. Eroarea nu o inregistra nici un senzor si toti ziceau ca masina lui e OZN. Nu stiu daca principiul de functionare la logan seamana cu cielo dar sugereaza si tu mai departe asta cand mai mergi in service.
SORITAXI
M-am hotarat si am montat pe masina o instalatie ROMANO -31,5 milioane lei plus 1,5 milioane pentru ca am vrut butelie toroidala. Butelia toroidala cu o capacitate de 49 litri ( se umple 80% deci cam 39 litri) se potriveste perfect in locul rotii de rezerva si se foloseste pentru fixare surubul care fixeaza roata de rezerva. Urmeaza sa achizitionez o roata de rezerva din aceea ingusta, cum se foloseste la masinile straine si sa realizez un sistem de fixare in portbagaj. Gura de umplere cu GPL este montata langa busonul de benzina mascata de usita de acolo. Butonul de comutare gaz-benzina a fost fixat langa schimbatorul de viteze.
Masina functioneaza perfect ,nu se simte deloc trecerea de pe gaz pe benzina si invers. In zilele urmatoare am sa calculez consumul de gaz si am sa vi-l comunic ( daca intereseaza pe cineva).
service
Si eu am vrut sa-mi montez Romano, la Gigi Panea, dar am renuntat, datorita pretului. Miam montat mistral-autronic, tot cu rezervor toroidal si m-a costat 780eur. Sint super multumit. Roata de rezerva mi-am cumparat de la schrot, (mica-80km/h) si am fixat-o in porbagaj.
SORITAXI
Poti sa-mi spui, te rog, cat a costat roata si cum ai fixat-o in portbagaj? Ai incercat-o sa vezi daca se potriveste sau scrie dimensiunile pe ea?
motoradu
QUOTE(ursamajor @ 12 Sep 2006, 15:16)
Consumul a fost consemnat unde? În oraș sau afară?
*



Cam 8,6 a fost media.Am observat ca ia mai mult cand se forteaza motorul-la urcare sau la viteza mare-peste 120 km/h decat in oras!Probabil la un condus mai decent,scoti sub 8%.
motoradu
Poate careva sa-mi zica pretul la gpl in alte localitati?In Cj de ex e 19800/L.Asa,de comparatie...Acum 2 saptamani era 16.800 si nu inteleg de ce aexplodat asa....S-a pus ceva taxe in plus de la stat?
narcist
Va salut, cu respect! Sunt din Bucuresti si posed un LOGAN 1,4. Unde ma sfatuiti sa merg sa imi montez o instalatie GPL si .....ce model? Sunt interesat de calitate......si nu de pret mic...... cum spunea cineva " suntem prea saraci, ca sa ne cumparam lucruri ieftine". Multumesc anticipat!
SORITAXI
QUOTE(motoradu @ 15 Sep 2006, 20:31)
Poate careva sa-mi zica pretul la gpl in alte localitati?In Cj de ex e 19800/L.Asa,de comparatie...Acum 2 saptamani era 16.800 si nu inteleg de ce aexplodat asa....S-a pus ceva taxe in plus de la stat?
*



In Timisoara pretul variaza intre 19.000 si 19.800 lei vechi ( mai ieftin la periferii si mai scump in zona centrala ).
adiya
In Bucuresti se gaseste si cu 1.65 lei prin Militari.

Sunt interesat si eu de roata aia de rezerva; te rugam sa ne lamuresti.

Cum a montat busonul de alimentare langa cel de benzina? Ne poti pune o poza?
SORITAXI
Pentru cei care m-au rugat sa le arat cum s-a montat supapa de umplere cu gpl, am facut cateva poze.Supapa s- a montat in locul surubului dreapta-jos a carui gaura a fost marita. Inainte de alimentare se insurubeaza stutul care are pe el si un inel de cauciuc pt. etansare.Dupa alimentare se desurubeaza stutul,se pune bine undeva si...la drum! Stutul este un prelungitor, de fapt, fara nici o supapa.

[attachmentid=35002] [attachmentid=35003] [attachmentid=35004] [attachmentid=35005] [attachmentid=35006]
adiya
Multumim pentru poze.
La RAR ai facut omologarea? S-a legat de natura ''stutului'' care este demontabil?


Hai cel cu roata de rezerva te rugam frumos un semn!!!
SORITAXI
La RAR sunt programat in data de 28.Toate componentele instalatiei sunt marca Romano ( inclusiv stutul este inscriptionat cu "Romano),instalatia este omologata la noi in tara iar in Timisoara multi taximetristi au acest sistem elegant,spun eu,de mascare a gurii de umplere.Am sa fotografiez si butelia toroidala si modul ei de fixare in urmatoarele zile cand voi avea putin timp liber. Deocamdata umblu cu roata de rezerva in portbagaj pt. ca nu am avut inca timp sa umblu pe la schrot-uri sa caut o roata de rezerva din aceea ingusta de masina straina si care sa se potriveasca la Logan.
smailmiami
Acele stuturi sunt larg folosite mai nou deoarece nu mai trebuie sa dai ditamai gaurile prin caroserii si sunt perfect agreate de RAR.
dadu221
salutari!
desi nu sunt posesor de logan vreau sa imi postez si eu aici problema intrucat se pare ca am acelasi defect la masina ca si VAD.
sunt posesorul unei supernove pe care in noiembrie trecut am pus-o pe gaz. Instalatie mistral autornic montata la majore in bucuresti. prin decembrie au aparut problemele.. la inceput a inceput sa imi tremure la mersul pe benzina.. sa ma smuceasca si sa aiva intarzieri la acceleratie lucru care nu se intampla si pe gaz. Asta a fost din cauza ca am cam uitat sa mai merg pe benzina ceva vreme smile.gif Deci imi recunosc vina pentru ca dupa consumarea unui plin de benzina cu aditiv si mers mai tuart (3-4000 ture cat mai des posibil) problema s-a remediat. INsa a aparut alta si anume ca la rece masina imi tremura foarte rau la relanti. Pe gaz toate buna si frumoase de parca masina a fost facuta pentru gaz si nu pt benzina (am avut intial o problema cu relantiul pe gaz cand aveam foarte multi consumatori, probelema care s-a rezolvat cu marirea debitului de gaz cu un procent). Si dupa cum spuneam , din ianuarie tot umblu prin service-uri si nik dupa ce mi s-a sugerat schimbare de corp clapeta, injectoare si pompa de benzina. ede la corpul clapeta nu este , injectoarele le voi zchimba in octombrie pt ca priontr-o hotarare opc am obtiunt altele noi de la service-ul la care le aveam in garantie si care dupa efectuarea unei curatari a reusit performanta de a-mi face masina s anu mai porneasca decat fff greu. pompa de benzina nu cre dca este de vina pentru ca am stat langa mecanic cand a umblat la masina si pe langa faptul ca manometrul era super patetic (fara cadran si necalibrat la 0) mecanicul a incercat sa ma abureasca cu o presiune de 3 care ar fi normala conform cartii fara aplicare depresiunii de 0,5 . in fine deci dupa cum indica manometrul pompa baga presiunea necesara atat cu motorul oprit cat si cu el in functiune. In continuare masina nu pornseste si acum a incepu iarasi sa smuceasca si sa accelererze greu pe benzina pt ca nu am mai mers pe benzina de 2000 km stiind ca oricum imi voi schimba injectoarele. Am postat in ideea in care unde-s multi puterea creste si poate reusim sa ii dam de cap problemei. M-am lovit de nenumarate ori de mentalitatea din serice care in cazul unui bec ars la stop imi spuneau ca e e defecta pompa de benzina si asta din cauza instalatiei gpl (exemplu voit exagerat dar nu prea departe de adevar). Ca si sfat pentru cei care si-au montat gpl am observat se poate preintampina problema lui VAD daca se merge 50 km pe banzina dupa fiecare plin de butelie de gaz (eu am butelioi de 45 de litri ca nu s-a putut monta rez. toroidal). Am mai auzit o discutie din care reiesea faptul ca nu e musai nevoie de traductor de comenzi (calculator pt instalatia de gpl) pt ca aceste comenzi pot fi trecute direct prin calculatorul masinii care are aceasta pobibilitate/optiune. Daca are cineva vreo sugestie lagata de faptul cu tremuartul puternic al masinii pe relanti la rece astept cu nerabdare sugestii. Pentru cei care vor sa isi puna instalatii gpl .. se merita pt ca iesi ff bine la bani (consum beznina 5,5-6 pe exterior 8-8,5 interior iar pe gpl scot 7-7,3 est si 9-9,3 interior) DAR daca stau s ama gandesc cat am umblat prin serviceu-ri cu probleme din cauza mersului pe benzina ... incep sa imi pun semne de intrebare. Legat de reglarea tachetior (joc supape colbutori) po sa spun ca dupa 15 000 km nu a gasit mecanicul decat o sg supapa de evacuare fff putin mai stransa ca restul. Sunt curios daca este pe aici cineva care poate spune ca a facut 10.000 km cu instalatie gpl fara sa aiva nici o problema cu functionarea pe benzina ???
Va multumesc pt rabdarea cu care ati citit!
SORITAXI
Montatorii de instalatii GPL spun ca este obligatoriu sa mergi pe benzina cel putin 5 km la fiecare suta de km pt. a mentine injectoarele de benzina in buna stare de functionare , iar benzina folosita sa fie cea mai buna,chiar daca e scumpa, folosesti oricum putina...
alexys
QUOTE(narcist @ 15 Sep 2006, 22:58)
Va salut, cu respect! Sunt din Bucuresti si posed un LOGAN 1,4. Unde ma sfatuiti sa merg sa imi montez o instalatie GPL si .....ce model? Sunt interesat de calitate......si nu de pret mic...... cum spunea cineva " suntem prea saraci, ca sa ne cumparam lucruri ieftine". Multumesc anticipat!
*


La Eugen si Fiul si pe Logan Renault a ales (desi ma contrazic, credeam ca nu se poate organiza ceva...) pt anul viitor LR Omegas care e chiar OK.
motoradu
Mie mi-a zis instalatorul de gpl ca instalatia milano secventiala permite benzinei sa spele injectoarele si sa revina inapoi pe retur in rezervor,deci ca injectoarele NU vor avea de suferit.O fi adevarat???
DigitalScribe
Si marmota invelea ciocolata...

... Logan nu are retur. Pompa e in rezervor.
adiya
QUOTE
Sunt curios daca este pe aici cineva care poate spune ca a facut 10.000 km cu instalatie gpl fara sa aiva nici o problema cu functionarea pe benzina ???
Va multumesc pt rabdarea cu care ati citit!


Eu am deja 15 000 km efectuati de cand am instalatie de gaz pe masina si cu o exceptie (pornea ''la sfert'' dar se subtura cca 3-5 secunde dupa care revenea; s-a remediat cu un ''injector cleaner'') pot spune, sper sa nu cobesc, ca nu am avut nici cea mai mica problema cu masina. Inca 10 000 si instalatia este total amortizata.
șoferistul
Cît a costat cu înregistrare în cartea mașinii și talon instalația de GPL? Tare am dubii că este total amortizată după 10.000 Km. LA breakul meu una de 200 USD a fost amortizată după 12.000 Km. Cînd văd ce scoruri au instlațiile pentru motoare cu injecție mă îngrozesc.
DFA
De ce nu citești cum trebuie? A spus "Inca 10 000", care se adună la cei 15.000 deja efectuați cu ea, deci rezultă că la el se amortizează la 25.000Km!
șoferistul
Scuze. Eram după o noapte albă la serviciu și atunci ajunsesem acasă.
alexys
As avea o intrebare pentru toti posesorii de GPL pe Logan, referitor la pornirea dimineata daca pe zi a fost utilizata in regim de TAXI (porniri dese in statie cu motorul aproape cald pe benzina apoi trecere automata pe GPL): -porneste "la sfert" de la prima incercare, fara a se actiona acceleratia?.
Cunosc cateva persoane la care pornirea e greoaie, doar pe benzina, in plus masina nu se accelereaza corect la rece in gol pe benzina, parca e sugrumata. Pe GPL porneste si se accelereaza corect. Cei de la diagnosticare sustin ca e "perfecta" pe tester in toate cazurile... Chiar si in cele in care a fost de vina senzorul de pe volant, pompa de benzina, injectoarele infundate, bujiile, benzina veche, canistra carbon - dar in acele cazuri comportamentul era diferit. Oricum maine dimineata fac una bucati inainte de a-i da la cheie...
adiya
Nu prea te inteleg. Daca motorul e cald de ce sa pornesti pe benzina???
In orice moment (rece\cald) si indiferent de combistibil (gaz\benzina) porneste la sfert. Intr-adevar la pornirea la rece pe benzina are un comportament mai ''ingatuit'' cca 1 min pana se incalzaste. Practic motorul merge perfect dar parca are jumatate din putere si trebuie ambalat mai tare ca deobicei.
SORITAXI
QUOTE(șoferistul @ 26 Sep 2006, 07:23)
Cît a costat cu înregistrare în cartea mașinii și talon instalația de GPL?

Astazi am fost la R.A.R.Trebuie sa ai la tine cartea de identitate a masinii,certificatul de conformitate al instalatiei GPL ( de la montatorul instalatiei); se verifica seriile : caroseriei,motorului,vaporizatorului, buteliei, multivalvei si se analizeaza gazele emise de motor la functionarea pe benzina si pe GPL;cost total= 900.000 lei vechi.
SORITAXI
[quote=alexys,28 Sep 2006, 10:56]
As avea o intrebare pentru toti posesorii de GPL pe Logan, referitor la pornirea dimineata daca pe zi a fost utilizata in regim de TAXI (porniri dese in statie cu motorul aproape cald pe benzina apoi trecere automata pe GPL): -porneste "la sfert" de la prima incercare, fara a se actiona acceleratia?.

DA !
dadu221
NU ! sad.gif .. mai astept pana pe 15 octombrie sa ajung in service si sa dau verdictul.
SORITAXI
[quote=alexys,28 Sep 2006, 10:56]
As avea o intrebare pentru toti posesorii de GPL pe Logan, referitor la pornirea dimineata daca pe zi a fost utilizata in regim de TAXI (porniri dese in statie cu motorul aproape cald pe benzina apoi trecere automata pe GPL): -porneste "la sfert" de la prima incercare, fara a se actiona acceleratia?.

DA !
vad
@alexys: La Eugen si Fiul eu am avut o experienta mai putin placuta cu vechea dacie (cu carburatie) nu au stiut ce sa ii mai faca sa consume sub 14 L (dupa montare) dadeau vina pe diverse lucruri (aprindere, culbutori, bujii, platina), si cand le spuneam sa faca ei (contra cost), aceste mici reglaje pentru consum scazut (cu toate ca ei la inceput garantau 7 - 8 consum, indiferent de starea masinii), motivau tot timpul ca ei nu sunt service si nu au timp de asa ceva! Pana la urma am reglat-o in alta parte!

@alexys: acum masina porneste la sfert fara a ccelera, insa am patit si eu asa ceva, de nu pornea, ii dadeam cheie si nu pornea, se oprea, iar daca acceleram rezulta un pocanit ca de rateu, insa acest lucru l-am remediat la service cu computer-ul ce avea o eroare la sonda de aer si prin resoftare.


@adiya: la instalatiile mai avansate, pornirea oricum se face pe benzina (indiferent de temperatura motorului, asa este setat computerul), apoi rezulta trecerea pe gaz, comutatorul acela clasic cu pozitii benzina, intermediar, gpl nu mai exista (cel putin la instalatia mea) ci doar un buton cu impuls ce facea trecerea gpl - benzina si invers.
balanel
Ma intreb daca stie cineva, sau poate afla cineva, unde monteaza instalatii de gaz cei de la companiile de taxi. Pentru ca sunt sigur ca masinile lor functioneaza perfect, atat pe gaz cat si pe benzina, si ca au un loc unde isi monteaza toti: un motiv pentru asta ar fi rentabilitatea.
adiya
QUOTE
@adiya: la instalatiile mai avansate, pornirea oricum se face pe benzina (indiferent de temperatura motorului, asa este setat computerul), apoi rezulta trecerea pe gaz, comutatorul acela clasic cu pozitii benzina, intermediar, gpl nu mai exista (cel putin la instalatia mea) ci doar un buton cu impuls ce facea trecerea gpl - benzina si invers.


Mai avansate decat cele secventiale? Dupa o anumita temperatura a motorului masina porneste DIRECT pe gaz (asta daca asa este setata...daca nu inseamna ca ala de ti-a montat-o e un idiot).
Daca tie iti porneste de fiecare data pe benzina si apoi trece pe gaz atunci e foarte firesc sa ti se infunde untr-una injectoarele de benzina.
SORITAXI
Am impresia ca in mintile unora exista o confuzie.Daca vorbim despre motoare cu injectie secventiala,euro 3, prevazute cu instalatii GPL,pornirea motorului se face intotdeauna pe benzina iar trecerea pe gaz se face doar la o anumita temperatura a motorului ( de obicei 30 grade Celsius ) si la o anumita turatie a motorului (de exemplu la 800 rotatii pe minut ) , ambele conditii trebuind sa fie indeplinite.Daca motorul este cald,pornirea se face pe benzina iar dupa 3 secunde el poate trece pe gaz daca e indeplinita conditia de turatie. Exista posibilitatea pornirii "de urgenta " direct pe gaz ocolind conditiile de temperatura si turatie in cazul in care pompa de benzina s-a defectat sau nu mai este benzina.Nu este indicata aceasta pornire decat atunci cand nu se poate porni pe benzina pentru ca exista pericolul aparitiei detonatiei cu tot ce implica aceasta ( capac filtru sarit ,deteriorare galerii care sunt din plastic, e.t.c. )
Deci este firesc sa porneasca motorul pe benzina iar apoi sa treaca pe gaz dar asta nu inseamna ca este firesc sa se infunde injectoarele de benzina.
adiya
Ai dreptate...n-are rost sa te contrazic pt ca stii mai bine cum functioneaza instalatia montata pe masina mea.
DA. Este NORMAL (d.p.d.v. fizic) sa se infunde injectoarele de benzina la o masina ce functioneaza preponderent pe GPL.

copyright @Nini de pe woo club:

"O sa incerc sa explic sumar de ce se infunda injectoarele la o masina care functioneaza preponderent pe gaz.La functionarea pe gaz temperatura din imediata vecinatate a injectorului este mai mare decit la funct. pe benzina deoarece nu mai exista fenomenul de evaporare a combustibilului in poarta supapei de admisie, fenomen care se produce cu absortie de caldura atit de la supapa cit si de la galeria de admisie si deci temperatura din jurul injectorului este mai mare.In plus de asta injectorul nu mai este racit de benzina care il parcurge.Supraincalzirea injectorului face ca fractiunile usor volatile din benzina aflata in injector sa se evapore in interiorul rampei injectoarelor, in injector raminind efectiv numai fractiunile grele care tot datorita temperaturi vor craca devenind depozite solide pe partile interioare ale injectorului si intr-un final (nefericit) vor determina intepenirea elementului mobil al injectorului (cuiul injector ). Montarea unui releu care sa opreasca pompa de benzina atunci cind mot. func. pe gaz are si avantaje ,pompa de benzina nu se mai uzeaza inutil, dar si dejavantaje , nemai circulind benzina prin rampa temperatura injectorului va creste si mai mult determinind infundarea mai rapida a acestuia.Personal recomand adaugarea in benzina a aditivului pt curatat injectoare marca 2+2 (nu am nici o leg cu firma care produce sau vinde ) pt ca am observat ca in foarte multe cazuri a dat rezultate bune. "
gicuciumecu
la loganurile dotate cu instalatie gpl, exista riscul ,in urma turatiilor mai mari sa se stranga tachetii.eu am patit-o si nu i-a dat de cap nici un mecanic la nici un servis dacia.mi-a reparat-o un nene la un garaj in berceni.inainte nu pornea la rece si dupa ce pornea nu avea o turatie normala si nici nu se accelera la rece pe benzina iar la cald in gaz ramanea turata si nu avea viata,mai rau nici nu mergea rotund.cu 400000 lei am remediat problema,am reglat tachetii
alexys
Ma refeream strict la Logan, TAXI.... Nu cred ca pornirea directa pe GPL la cald pe zi m-ar ajuta prea mult... Problema aparea dimineata la pornire cand e obligatorie pornirea pe benzina daca nu cumva ai si propan in rezervor (la pompa nu prea prevede sa fie in compozitie ci doar pe hartie).... Banuiesc ca are legatura cu a doua sonda lambda fiindca SLZsi SN nu are problema asta. De fapt daca are cineva habar de raspunsurile la intrebarile care ramane dupa ce am citit cate ceva din manualul de service:
1) Coeficientul de imbogatire al amestecului in regim de mers in gol, are influenta la pornire?
2) Daca da, cand intra el in regim de modificare, adica la ce temp a motorului, cat timp de la pornire, limita de sarcina (MAP si Tinj benzina) ca sa stiu in ce zona sa ii dau sau iau GPL.
Oricum, nu am avut inca timp referitor la ultima intrebare, cred ca e in manualul ala, dar nu cred insa ca voi gasi in manual raspunsul la prima intrebare fara de care nu am ce sa caut la 2.
Cat despre pornirea directa pe GPL la cald ... Este un compromis pentru instalatiile care nu pot face diferenta intre CUT-OFF si motor oprit fiindca nu sunt legate la semnalul de turatie si nu este un motiv de lauda... A aparut ceva cu pornire pe GPL intre sa zicem 40 si 80 grd C temp motor dar mai este pana cand se garanteaza solicitarea mica a electromotorului...
Nici raspunsurile gen tacheti si injectoare infundate nu sunt valabile aici, cat despre SORITAXI cu ROMANO, cunosc peste cateva sute de taximetristi cu Logan care nu au problema asta si doar 5 care o au, tu poti sa stai linistit mai ai pana la 15.000 km.. smile.gif noroc ca dl Panea ar fi cam printre primii din Ro pe meseria asta...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.