Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan pe GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54
bygy007
sa nu fie din cauza presiunii prea mici , eu am patit pe gerul asta ca ledul de la gaz sa pilpiie dupa de trecea de pe benzina pe gaz si se stingea cel de benzina (dar megea pe gaz)
am trecut pe benzina 20 sec apoi pe gaz si si-a revenit
faganezu
QUOTE(bygy007 @ 28 Jan 2010, 00:08)
sa nu fie din cauza presiunii prea mici , eu am patit pe gerul asta ca ledul de la gaz sa pilpiie dupa de trecea de pe benzina pe gaz si se stingea cel de benzina (dar megea pe gaz)
am trecut pe benzina 20 sec apoi pe gaz si si-a revenit
*


exact asa am patit si eu alaltaieri dimineata cand erau mai bine de -20 grade, am trecut o iar pe benzina cateva secunde si dupa aia nu a mai palpiit acel led de gaz, nu stiu daca din cauza presiunii mici. probabil e o protectie sau ceva de genul!
andi_andi505
Am făcut plinul și s-a rezolvat problema deocamdată.
alexys
QUOTE(andi_andi505 @ 27 Jan 2010, 14:46)
De când a dat geru ăsta de sub -20 grade nu prea pot să accelerez deloc când merg pe gpl că trece pe benzină, daca merg foarte liniștit e ok. Mentionez că am mai mult de jumăntate plin rezervorul. A mai pățit cineva așa ceva?
*


E clar ca nu este aceiasi problema ca a colegilor, la care trece dar palpaie becul semnalizand probabil ceva in neregula sau au primul firmware care a avut erori in ECU. Pare sa fie sesizata o lipsa de presiune care poate fi:
- reala, caz in care: GPL prost, conducta strangulata, dop de impuritati, sorb cazut, filtre infundate, furtun strangulat, vaporizare defectuasa (circuit reductor cu probleme sau termostat blocat), furtune alimentare rampa dreapta strangulate.
- interpretare gresita a presiunii, generata de definire proasta a senzorului MAP al masinii, senzor presiune GPL defect, tabel de trecere modificat gresit.

Daca atunci cand ii dai talpa trece instant si nu pare sa aiba pierdere de putere, are mari sanse de interpretare gresita. Daca pare ca nu are putere si apoi schimba, e traseu infundat. Daca pierderea de putere apare dupa cateva secunde de cand s-a fortat demarajul, problema e in spate la multivalva sau pe conducta... Poti proba cu alt gaz, e recomandat inainte de o vizita la service....
misu78
QUOTE(andi_andi505 @ 28 Jan 2010, 21:16)
Am făcut plinul și s-a rezolvat problema deocamdată.
*


Problema s-a rezolvat ca e mai cald afara, nu ca ai facut plinul.
alexys
Daca e doar butan, il poti muta cu cana in rezervorul de benzina la -20grdC smile.gif). Se poate lamuri daca ii da o talpa brusc in tr. III pana la 90, daca nu sare a scapat de emotii...
andi_andi505
Tot frig a fost si zilele astea. Am turat-o la 5000 de ture foarte fregvent si e ok, oricum trebuie sa ma duc la revizie si vad atunci daca mai e vreo problema.
bogdan3t
Buna seara,

Am si eu un Logan 1.4 benzina, 2005, 90.000 km parcursi. Ma bate gandul sa trec si eu pe GPL si am cateva intrebari:

1. ce se poate strica din cauza GPL si cam cat de des ex:
- injectoarele: am auzit ca se pot strica dupa 50k sau ca merg si 150k
- bujii - cat de des se schimba la GPL
- fise: se strica si alea?
- are cineva probleme la "relantiu" (se opreste motorul la intersectie daca nu-l tii turat)
- ce altceva se mai strica?

2. in afara de revizia normala la 15k mai trebuie verificata si instalatia de gaz(cat de des si cat costa)

3. ce producator de instalatii imi recomandati? - as vrea butelie sa incapa in loc de roata de rezerva

4. cat cat ma costa motarea + omologare

5. este recomandabil sa merg la service autorizat dacia pt montare?

6. credeti ca se merita pt masina mea sa-i pun instalatia?
Laurentziu83
1.
injectoarele benzina: cat timp mai mergi din cand in cand si pe benzina, eventual mai bagi un aditiv de curatat injectoarele, n-ai nici pe dracu'.
bujiile se recomanda sa se schimbe la fiecare 15 mii de km, intrucat lucreaza la temperaturi mai inalte decat pe benzina.
n-ai treaba cu fisele de la bujii
cu relantiul n-ai treaba la o instalatie corect reglata
De stricat se strica supapele, cel putin cele de evacuare. La vechiul meu Clio 1.4 a trebuit sa reglez supapele de evacuare odata. Nu cred insa ca se pot regla la infinit.
2. La fiecare revizie a masinii trebuie inlocuite cele 2 filtre de gaz de pe masina si dupa aceea recalibrata instalatia GPL.
3. Ca si producator, recomand Tomasetto, sunt singurii care au o retea nationala de service-uri, in toate orasele mari. Cu alte instalatii poti sa ai surpriza sa trebuiasca sa mergi peste 100 de km pana la cel mai apropiat service, uneori chiar si 4-500 de km.
4. O instalatie+montaj+omologare ajunge cam 2500 ron, cu tot cu rezervorul toroidal de gaz.
5. Daca service-ul autorizat dacia nu se ocupa cu astfel de montaje, te duci degeaba la ei. In principiu, montatorii stiu sa monteze instalatii GPL pe Dacia Logan, intrucat au montat destule.
6. Din punctul meu de vedere, care am avut o astfel de instalatie GPL pe masina mea cam 25 de mii de km, NU SE MERITA, decat in conditiile in care respectiva masina produce bani, adica e pe o firma, face multi km, etc. Pentru un utilizator obisnuit, care face maxim 50-100 de km zilnic, nu-i o afacere, economia zilnica de 3-4 lei maxim va fi compensata din plin de neplacerile pe care o astfel de instalatie montata le va aduce. Oricum, vorbim aici de o investitie initiala de 2500 ron, de banii astia bagi benzina muulti kilometri. Apoi mai vorbim de variatiile de pret ale gazului, acum un an de exemplu se ajunsese sa fie mai rentabil sa mergi pe benzina decat pe gaz, cand costa gazul 2.5 ron si benzina 3 ron.
In plus, eu la masina mea n-am reusit sa o fac sa mearga bine atat pe benzina cat si pe gaz, deoarece atunci cand se merge pe gaz, lucreaza si ECU benzina si citeste parametrii diferiti de la senzori, cand se trece pe benzina, mersul motorului se modifica. Eu trebuia sa reglez instalatia de gaz pentru un amestec sarac ca sa mearga masina bine si pe benzina, rezultatul era ca pe gaz masina nu mergea multumitor si din aceasta cauza consuma destul de mult. In plus, nu isi pastra tot timpul setarile.
Dupa parerea mea, instalatiile GPL au meritat doar pe masinile cu carburatie, sunt si ieftine si merge si mai bine masina pe gaz decat pe benzina. Cand incerci sa adaptezi GPL pe o masina ce deja contine o foarte complicata electronica, o cam dai peste cap.
Eu la Megane-ul actual nici prin cap nu-mi trece sa-i adaptez GPL, oricat de mult ar consuma. In plus, m-am si lasat de fumat de vreun an de zile, pot sa zic ca mai mult aruncam lunar pe tigari decat economiseam de pe urma gazului.
misu78
1. Din cauza GPL nu se strica nimic in mod deosebit, adica mai frecvent decat s-ar strica pe benzina. Schimbul de ulei se face la fel, bujii si fise la fel. Daca instalatia este reglata corespunzator, relantiul este la fel de stabil ca si pe benzina.
2. Tot la 15000 si revizia la gaz si costa aprox. 70 lei(2 filtre).
3. Tomasetto
4. 2500 lei.
5. Doar daca mai ai garantie la masina si vrei sa o mai pastrezi.
6. Merita. La mine s-a amortizat investitia in mai putin de 2 ani. Acum sunt deja pe plus! biggrin.gif Nici eu nu am avut banii, am imprumutat si am montat.
bygy007
pot sa spun ca la mine nu se simte la mers diferenta gaz benzina la functionarea motorului doar un pic cind este incarcata in rest daca merg numai eu nu

masina a fost cumparata de noua cu instalatia montata de fabrica , foarte multumit
n33bogdan
Va mutumesc pentru raspunsuri mi-au fost de mare ajutor.
Cred ca pana la urma o sa pun instalatia de gaz...cand o sa am bani:D

Multumesc.
bicosu
Salut,

Mi-am montat acum o saptamana o instalatie Milano si am observat acum, la drum lung, niste probleme.
Nu sare pe gaz de 130-140 nici moarta, masina fiind un Logan 1.6 8V cu care frecvent atingeam 180 pe ceas pe benzina
Nici in treapta a 4-a nu are putere sa se duca peste 140, se simte cum se gatuie la un moment dat. De consumat consuma bine, cu 1-2 l% in plus fata de benzina.
Se simtye diferenta si in oras intre gaz si benzina, pe gaz parca as avea aerul conditionat pornit, chiar mai rau.
De la ce sa fie?

Multumesc!
Laurentziu83
Reglaj necorespunzator al instalatiei de gaz. Dute la montator sa ti-o regleze, altfel in timp iti strici supapele.
bicosu
La asta ma gandeam si eu, dar parca nici pe benzina nu fuge cine stie ce.
Dar tinand cont ca am mers subturat in iarna asta, e normal sa nu se mai infiga ca altadata.
O sa reglez instalatia de gaz, probabil o sa le zic sa-mi dea un amestec mai bogat sau o presiune mai mare si o sa-i dau talpa sa-si revina.

Multumesc!
Laurentziu83
Filtrul de aer l-ai mai schimbat? Bujiile? Filtrul de aer oricum e preferabil sa se schimbe primavara, umezeala din timpul iernii, combinata cu mizeria acumulata acolo, mai trece aerul din parti.
Daca nu, schimba-le, da-i forja cativa kilometri, preferabil 4-5000 de ture, apoi dute sa-i mai dea drumul la gaz, ai amestec sarac, din asta rezulta consum mare si lipsa zvacului. E preferabil sa ai un amestec putin mai bogat, ca sa iti traga masina ca pe benzina (sau mai bine, daca se poate), pentru a putea folosi toata capacitatea motorului, decat situatia inversa, gatuita.
bicosu
O sa caut azi un filtru de aer si niste bujii, iar sambata viitoare merg sa reglez si instalatia de gaz.
O sa revin cu amanunte sa va zic deznodamantul.

Mersi!

14 Mar 2010, 20:45:
Am schimbat azi bujiile cu unele Brisk cu 2 electrozi, 34 de lei toate 4. De asemenea, am schimbat si filtrul de aer cu unul "de import" de 25 lei. Masina merge super pe benzina acum, si pe gaz si-a mai imbunatatit putin mersul dar tot trebuie sa ajung sa o mai regleze putin.
bicosu
Mai am o mica problema: imi tacane injectoarele de gaz, mai pronuntat la rece decat la cald, zgomot ce se aude din habitaclu cam ca un rontait. Cand comut pe benzina tacanitul nu se mai aude. Este oare o problema sau ceva normal?
Quality
Asa se aud injectoarele de gaz...
bicosu
Gata, am rezolvat problema.
Mi-a marit debitul cred, si acum fuge de rupe, nici nu simti diferenta intre benzina si gaz, am comutat de cateva ori in mers si acum nu se mai simte acea frana.
Sa speram ca si consumul va ramane in limite normale.
Tacanitul este sesizabil doar in conditii de liniste (strazi fara trafic) si muzica oprita.
Sunt multumit de alegerea facuta, asta pana la primul defect probabil smile.gif

Va multumesc pentru raspunsuri!
alexys
QUOTE(bicosu @ 16 Mar 2010, 10:58)
Mai am o mica problema: imi tacane injectoarele de gaz, mai pronuntat la rece decat la cald, zgomot ce se aude din habitaclu cam ca un rontait. Cand comut pe benzina tacanitul nu se mai aude. Este oare o problema sau ceva normal?
*


Daca ti-ai montat Milano, vinde-o cat mai poti si spune ca ai primit un Bugatti mostenire si nu-ti mai trebuie Logan. Tacane fiindca ti-au fixat rampa de injectoare direct pe tabla cumulat cu faptul ca e rampa produsa tot de turci (milano) si nu Matrix, deci singurul lucru care putea fi ok pe ea, nu este. Te poti astepta la ardere electrovalve (prost concepute si fabricate) + ECU GPL (bazat pe SMD-uri care se ard mai repede decat siguranta fuzibila) si deasemeni poti prinde ceva GPL in apa deoarece astia au garnituri de separare intre GPL si apa dintr-un cauciuc (in plus e turcesc, devine plastic mort la cald). Conceptia asta de a separa apa de gaz prin garnituri nu e unicat, dar numai la ei, gazul este cu presiunea din butelie direct, la altii e dupa treapta de reglaj presiune. Bine, ca sa evapore GPL-ul era suficienta si existenta unui perete din metal... Si mai pocnesc suportii de siguranta fuzibila, dar aia ii vezi repede.., iar reglajul e in 6 puncte, obligatoriu ar trebui facut in mers, altfel nu poti ghici daca se ineaca sau mai trebuie gaz, mie mi se pare ca se ineaca, fiindca ai ceva consum. Iar daca trece inapoi pe benzina in cand in cand, inseamna ca s-a stricat senzorul de temperatura de pe reductor... Sfatul meu e s-o reglezi obligatoriu in mers pana mai meditezi...

L.E.: Am postat simultan, felicitari ca ai reglat-o!
bicosu
NU ma pricep prea mult dar de la altii care si-au montat aceasta instalatie am auzit de bine pana acum. Consumul nu mi se pare deloc mare, e chiar ok la conditiile din Buc si drumurile pe care le fac (stau in centru). Sper sa nu pice instalatia mai devreme de 15.000, daca pica dupa pot spune ca si-a facut banii.


Apropo, daca in mers tin turatia constanta si comut de pe gaz pe benzina, turatia scade, invers creste. S-ar putea ca acum sa fi rezolvat problema gazului dar cred ca si cu un consum pe masura smile.gif
misu78
QUOTE(bicosu @ 16 Mar 2010, 12:09)
Gata, am rezolvat problema.
Mi-a marit debitul cred, si acum fuge de rupe, nici nu simti diferenta intre benzina si gaz, am comutat de cateva ori in mers si acum nu se mai simte acea frana.
Sa speram ca si consumul va ramane in limite normale.
Tacanitul este sesizabil doar in conditii de liniste (strazi fara trafic) si muzica oprita.
Sunt multumit de alegerea facuta, asta pana la primul defect probabil smile.gif

Va multumesc pentru raspunsuri!
*


Tacanitul acela pe gaz eu cred ca e destul de normal.... si la mine se aude...... instalatia e reglata asa ca nu m-am impacientat. De asemenea pe gaz la turatii ridicate se aude un fluierat ca si cand ar intra turbina in functiune....... suna placut... wub.gif .
Daca ai marit debitul, sa vezi acum consum!!!!!!!
Nu mai schimba din comutator in mers de pe gaz pe benzina sau invers. Asta nu face bine calculatorului de gaz!
Eu te felicit pentru alegerea facuta(chiar daca puteai sa montezi Tomasetto) biggrin.gif , e bine. Nu cred ca vei fi dezamagit.
alexys
Misule, vad ca tii cu turcii smile.gif). Fac si aia instalatii multumitoare ca pret si calitate, dar la noi nu s-au adus si in nici un caz nu le cheama ca pe reprezentantele Fiat. Dar prinde bine la naivii care vor instalatie "de generatia a VII-a" si au acasa Pentium VIII. Eu cand zic ceva ma bazez pe faptul ca cei cu Milano chiar risca sa-si strice motorul si e singura la care nu recomand sa se investeasca in reparatii, ci sa se schimbe pe ici pe colo pana nu mai ramane decat rezervorul. Din punctul meu de vedere, daca se ajunge sa se vorbeasca de "marirea debitului de gaz" (ce dracu o fi insemnand termenul asta, numai superspecialistii stiu) eu fiind necunoscator doar pot banui ca marim o sectiune de trecere sau o diferenta de presiune ca sa putem vorbi despre debit, eventual mai modificam o densitate, atunci e nevoie de un loc de dat cu capul... La Milano asta se realizeaza din tastatura, nu? Ce mi-e si cu tehnologia asta si cat poate suporta un motor ghinionist. Nu mai spun decat ca decat sa pun pe Euro3 Milano, as fi mai in siguranta sa pun un delcou si o instalatie de carburatie, sunt sigur ca daca as regla-o cat de cat as reusi sa distrug catalizatorul mult mai greu decat cu un reglaj perfect la "Milano vera italiano". Multa bafta, unii chiar or sa aiba nevoie la un moment dat.
bicosu
Alexys nu stiu ce mi-a marit, ideea e ca mi-a dat mai mult gaz, chiar nu ma pricep. Acum sper sa nu pice nimic, si daca pica asta e, ghinion. Sper totusi sa pice in garantie, daca pic dupa deja mi-am scos dublu banii bagati in instalatie smile.gif
misu78
@alexis: greu te mai inteletege omu, care turci?, ce Milano?( eu ziceam de Tomasetto), ce carburatie?
Marirea debitului de gaz se face prin marirea presiunii din injectoare(si se face tot din tastatura la Tomasetto).
Sper ca am inteles bine ce ai zis. Incearca sa scrii mai incet. Cred ca vrei sa spui multe si repede. Bafta.
Laurentziu83
QUOTE(misu78 @ 16 Mar 2010, 16:20)
Daca ai marit debitul, sa vezi acum consum!!!!!!!
Nu mai schimba din comutator in mers de pe gaz pe benzina sau invers. Asta nu face bine calculatorului de gaz!
*


Daca masina trage greu pe motiv de amestec sarac, la imbogatirea amestecului va scadea consumul; cand ai amestec sarac, compensezi asta din acceleratie, obtinand un mers relativ rau al motorului. Cand ai amestec mai bogat, calci mai usor acceleratia.

De ce sa nu schimbi in mers intre benzina si gaz? Cand pornesti pe benzina si trece apoi pe gaz nu-i acelasi lucru? Ce se strica la calculator? Ca daca se strica reglajele la faza asta atunci inseamna ca e prost calculatorul si poti sa-l arunci la gunoi. tongue.gif

@alexys: cand am spus "sa mareasca debitul" m-am referit stric la marirea timpului de injectie pe gaz, acesta e singurul mod de a mari debitul, dar am cautat sa o spun cat mai simplu posibil.
La Tomasetto de o aveam pe Clio faceam asta, cautand sa pic peste timpii de injectie de la benzina, ca sa mearga masina cat mai echilibrat.
bygy007
am si eu o intrebare cam cit costa o revizie de 1 an la o masina GPL
annem
Filtrele de GPL costa intre 200 si 300 lei la service.
O revizie I benzina este pe la 300-350 lei cu totul de la service.

La Autonesti era in toamna pina in 600 lei cu totul de la ei, ulei Dacia Oil 5W30. Putin mai mult era la Dacoserv Salaj.
Daca vii cu totul de acasa, manopera e vreo 90-100 lei.
Vezi sa puna numai 3l de ulei, dar sa iei inca un litru pentru completare.
Sa fii foarte atent la schimbarea filtrelor GPL. Intii sa scoata filtrul ieftin (faza lichida, din spatele bateriei). Daca se curata usor (sa aiba o culoare verzuie nu bruna, sa sufli putin in el), atunci filtrul scump (faza gazoasa) nu trebuie schimbat. Poti sa ai un mic soc cind vezi acea murdarie de pe faza lichida, dar nu te lasa coplesit. Nu are rost sa platesti in plus. Oficial, in occident, se recomanda ca filtrul faza gazoasa sa fie schimbat la 30k km. La noi, se recomanda la 15-20k km (depinde de ce interval de revizii a prins masina), dar astia de la service nu te mai intreaba si-l schimba.

Vezi sa verifice etanseitatea conductelor de gaz si lichid de racire.

Ar trebui sa faca si o recalibrare daca schimbi toate filtrele de gaz, dar te sfatuies sa te lipsesti, ca nu se pricep. Nici nu cred ca au toti scule. Dar spune-le si vezi ce iese.

misu78
QUOTE(annem @ 27 Mar 2010, 12:45)
Filtrele de GPL costa intre 200 si 300 lei la service.
*


Asa costa la masinilie cu GPL din fabrica? blink.gif
La a mea after market(Tomasetto cu STAG 200) costa 35+35 ron. biggrin.gif
bygy007
da , multumesc avind in vedere ca masina este la primul an din cei 3 de garantie (are gpl din fabrica) si in cazul in care schimba filtrele (cele de gaz) le voi cere pentru ca masina are doar 6000 Km si dupa experienta mea in masini GPL este inca curat , dupa cei 3 ani de garantie va vedea service-ul numai in situatii in care va necesita , de schimbat nu e mare brinza , ca la berlina nu a bagat nici un service mina in instalatia de gaz

aceleasi preturi le-am gasit si eu , in jur de 7mil
testike
As vrea sa intreb si eu pe cineva care are GPL montat dupa cumpararea masinii de cel putin 50.000 KM , sau se ocupa cu asa ceva (am vazut ca sunt cativa care se pricep foarte bine): ce probleme pot aparea intr-o perioada de 60-70.000 km sa zicem de utilizare GPL, la un autoturism Logan pe care a fost montat o instalatie GPL ulterior (sa zicem Tomasetto sau Landi renzo)?

Am citit pana acum aproape tot topicul, l-am urmarit si de-a lungul timpului.
Ma tenteaza sa montez GPL pe Logan-ul meu care are 65 mii km, din ce am calculat se amortizeaza destul de repede. M-am mai gandit o data, dar atunci a scazut pretul benzinei destul de mult, si nu prea mai merita.
Singurul lucru care ma opreste sunt problemele care par sa apara destul de des. Prefer sa platesc mai mult, dar sa nu am probleme cu masina, si sa pierd timp prin service cu reparatii, reglaje etc.

Din ce am citit pana acum astea par sa fie:
- supapele se pot deteriora in timp ? Cam cati km ar veni asta, si cat ar costa schimbarea lor - eventual s-ar putea face cu cele de pe modelul Logan cu GPL din fabrica, care am inteles ca sunt adaptate pentru gaz?
- proasta functionare pe gaz si/sau benzina. Foarte multa lume am vazut ca se plange ca brusc masina nu mai trage bine pe gaz sau benzina si/sau consuma mult.. In unele cazuri am inteles ca se infunda injectoarele de benzina si o solutie este mersul ocazional numai cu benzina.
Dar in multe cazuri am vazut persoane care au tot facut multe vizite pe la service-uri, au avut probleme cu setarile pentru gaz si/sau benzina si diagnoza problemelor? Unele instalatii au probleme, sau sunt greu de gasit service-uri bune pentru GPL la noi?

As mai avea o intrebare: ce solutie ati ales pentru roata de rezerva? As alege un rezervor toroidal care incape in locul roatei de rezerva, si nu stiu ce sa fac cu roata pentru ca mi se pare ca ocupa cam mult loc in portbagaj.
Oare s-ar putea cumpara roti mai subtiri de la alte marci, sau sunt ceva kituri de reparat cauciucuri ? Oare ar merge pusa o roata cu un diametru mai mic decat cealalta de 15" (13-14) , folosita temporar pana la prima vulcanizare?

http://www.okazii.ro/catalog/39368806/Roat...-opel-etc-.html

LE: Trebuie sa mai recitesc topicul se pare, am uitat niste lucruri de cand l-am citit data trecuta..
Daca se poate, as mai dori niste recomandari de la un cunoscator pentru o instalatie GPL, sau un service serios in Cluj.. smile.gif
Se pare ca Tomasetto despre care am ramas cu o impresie destul de buna e criticata de alexys care e un specialist..
Are cineva Prins VSI ?

LLE: Din cate tin minte nu s-a scris pe topicul asta: e OK ca rezervorul de gaz sa fie prins sub masina, se autorizeaza fara probleme la RAR? Mie asa mi se pare ca e aici : http://www.autoservice-gpl.ro/MONTAJE/DACI...ectflash=false&
misu78
Am aproape 30k pe gpl dar incerc sa dau si eu cu parerea:
- Supapele tin zic eu cel putin 70-80k pe gaz. Dupa ce pica iau alt motor.
- Proasta functionare pe gaz sau benzina tine numai de nepriceperea celor care monteaza si regleaza instalatii. In mod normal nu trebuie sa ai probleme cu asemenea aspecte.
- exista si meseriasi buni care stiu sa monteze si sa regleze corect o instalatie de gaz.
- pt. logan toroidalul se poate monta numai in locul rotii de rezerva si nu sub masina: nu e loc si nu se poate omologa(daca nu se poate omologa nu iei ITP si nu cred ca vrei sa dai instalatia jos la 2 ani ca sa treci itp).
- parere personala: Tomasetto sunt cele mai bune. Am auzit cele mai putine plangeri si reclamatii la ele. La polul opus printre cele mai slabe as zice Landi Renzo. Si multi vor sari in capul meu dar asta e.......
Orice ai alege si oricum ai face o sa fie bine.
Colegii pe la servici acum ceva timp cand am montat eu instalatia incercau sa gaseasca diferite motive pentru a ma convinge ca e o idee proasta. Acum vor multi sa puna si cer nr. de telefon de la cel care mi-a montat mie. S-au lamurit un pic cam tarziu, daca montau atunci, acum era amortizata investitia.
bygy007
pai vreau sa stiu si eu ce roata daia mica se potriveste la logan ca eu am una acasa si nu se potriveste la prezoane parca avea semnul de audi si inca o masina nu imi amintesc bine, distanta intre gauri este mai mare
testike
QUOTE(misu78 @ 28 Mar 2010, 20:15)
- Supapele tin zic eu cel putin 70-80k pe gaz. Dupa ce pica iau alt motor.
*



Multumesc pentru raspunsuri.
Merita sa pui alt motor? In 70-80 mii economisesti vreo 3000 euro maxim pe langa instalatie, daca ramane diferenta de pret benzina-gaz, cred ca un motor costa atat..?
Nu se pot schimba numai supapele?
Pe site-uri la firmele de GPL unde m-am uitat scrie ca nu e adevarat ca se strica supapele mai repede de la GPL... ?!
boobybooby23
supapele nu se strica ,se afunda scaunele de la supape dar se pot segla culbutorii,in ultima instanta ar fi sa inlocuiesti numai chiulasa nu tot motoru
testike
merci pentru raspuns smile.gif
nu ma prea pricep, dupa cati km pe GPL ar trebui inlocuita chiuloasa la masina mea (am 65.000 acum) , si cam cat costa o operatie din asta?
planuiesc sa tin masina inca vreo 70 mii maxim, dar nu se stie niciodata - initial am vrut sa o tin numai 3 ani cat era perioada de garantie, dar nu imi vine sa o dau pentru ca merge bine si nu am cheltuieli mari cu ea .. smile.gif
boobybooby23
nu trebuie sa-ti faci griji,eu unu nu am intalnit nici o persoana sa aiba probleme cu chiulasa,doar cu reglajul supapelor,deci stai calm
tzepesch
Salut

Intreb, nu stiu daca s-a mai postat,

Se poate pune Computer de bord pe LGN GPL? Daca da, cum?
testike
@alexys sau altcineva cu GPL din CJ, nu aveti recomandari pentru o firma serioasa din zona Clujului?
Am vazut ca ai mai dat recomandari si la altcineva din alta zona, m-am gandit ca poate cum lucrezi in domeniu stii pe cineva si din zona asta.. smile.gif

Am tot citit si m-am documentat intre timp, sunt aproape hotarat - singura grija a ramas cea legata de montare si intretinere , daca gasesc o firma serioasa montez. smile.gif
Oare merita sa merg in alt oras in cazul in care nu gasesc recomandari in CJ - tot intreb de cateva zile dar nu gasesc pe nimeni? Nu m-as plimba foarte mult nu prea am timp, si am inteles ca dupa 1000 km trebuie iar sa merg la un reglaj, si la fiecare revizie se fac si reglaje?
misu78
http://www.agrom.ro/retea.htm
ssilviu
Logan 1.4 GPL din fabrică: 125.000 de km, merge perfect. Am schimbat doar computerul de gaz ars și un set de pneuri. Atât. Cred că il mai țin tot pe atât.
misu78
Foarte tare frate! up.gif
La mai multi.
testike
QUOTE(misu78 @ 1 Apr 2010, 20:41)


Nu ti-ai pus la ei in Cluj - vad ca esti din Bucuresti?
Am gasit si eu firma pe internet, din ce am citit sunt OK in general, dar nu stiu cat de priceputi sunt cei din Cluj... As vrea sa primesc recomandari de la cineva care si-a pus aici, degeaba e OK firma in Bucuresti daca aici au angajati noi care nu se descurca de exemplu... dry.gif
annem
Cei de la Agrom din Bucuresti (Toporasi) poate au fost vreodata priceputi, dar atunci cind m-am dus eu (Septembrie 2009) nu erau. In plus, sint foarte scumpi.
Pe de alta parte, la ce masina ai, la cite probleme ai cu ea si la cit te costa:
QUOTE
planuiesc sa tin masina inca vreo 70 mii maxim, dar nu se stie niciodata - initial am vrut sa o tin numai 3 ani cat era perioada de garantie, dar nu imi vine sa o dau pentru ca merge bine si nu am cheltuieli mari cu ea ..

cred ca nu-ti trebuie GPL.
Expresia "nu se stie niciodata" trebuie interpretata in toate sensurile. Nu te lasa orbit de diferenta de pret dintre benzina si GPL.
testike
Am sunat la ei, se poate cumpara instalatia Tomasetto cu 2200 lei cu rezervor toroidal de la Practiker, 2100 cu rezervor normal, 2 ani garantie, si se monteaza la o firma din Apahida care e reprezentant Agrom.
Cica nu sunt probleme, merge foarte bine, oamenii sunt priceputi, au montat o gramada, instalatia e special pentru Logan, ieri au pus si pe un Tuareg, etc... Recomandari nu reusesc sa gasesc sad.gif
Sfaturi primesc de toate felurile, sunt care merg 100 mii fara probleme, sunt care au tot felul de probleme, si altii care imi zic sa nu merg cu bomba in portbagaj biggrin.gif
annem
Vezi ca mai trebuie sa platesti vreo 130 lei la RAR. Sa-i intrebi si de sistemul de revizii si garantie. Sigur te vor mai usura de cel putin 500 lei.
Daca tot iti pui GPL (te macina rau de tot, iti trebuie probleme nebanuite), sa-ti pui rezervor mic de 28l. Roata ramine unde e, nu ocupa foarte mult spatiu, mai vezi si ceasurile si tevile (sigur o sa curga gaz). Sint fotografii ale montajelor pe Logan cu diferite buteli.
testike
Am intrebat si de astea, merci pentru sugestii. smile.gif
120 lei RAR.
Revizii la 15 mii care costa undeva sub 100 lei, depinde de service.
Rezervorul toroidal e de 42 litri in care intra 35 litri.

P.S. Nu ma macina tare, da' is mai zgarcit de felu' meu cred, si cu toate ca nu e cheltuiala asa mare cu benzina, de ce sa nu economisesc niste bani daca se poate? smile.gif
Daca n-ar fi probleme extra si diferenta gaz-benzina ramane la fel, as economisi vreo 2000-2500 euro, bani de 2-3 concedii smile.gif
sau unul cum am avut anul trecut rolleyes.gif

LE: Nu am inteles din prima, rezervorul de 28 litri este din acela cilindric? Nu vreau asa ceva..
Ziceau la service ca au de vanzare ceva kit de reparare a cauciucului ca la Audi (nu se da roata de rezerva la Audi?!) cu solutie si compresor. Parca m-ar tenta asa ceva, nu stiu inca daca e buna solutia, dar eu n-am mai facut pana de vreo 7-8 ani...
annem
La Agrom au si spray pentru vulcanizat si umflat roti. Se gaseste si in super, hyper, etc.
Mie mi-a mers pentru un cui, dar nu a mers la sfirtecare.
Cit despre rezervor toroidal, Dacia pune de 53l, cam 43l la 80%. Soacra-mea a intrat intr-un Logan fara roata de rezerva ca in brinza. Nu zic ca va exploda butelia in caz de accident (sigur nu va exploda). Zic doar ca ar fi bine sa lasi roata acolo unde e.
Cred ca ti-e frica ca-ti vor maltrata masina pentru rezervor cilindric, dar eu zic ca e mai bine. Nu mai trebuie sa cumperi nimic altceva. Pune rezervorul asta mai mic ca nu se intimpla cine stie ce. Ai si spatiu in portbagaj. In orase nu ai probleme pentru ca sint puzderie de statii. In afara, ai destula autonomie.
Cred ca ar fi bine sa faci si o vizita pe la un atelier GPL. Poate iti mai piere din elan cind vezi cum monteaza la altul. Stiu ca e tentanta o economie de vreo 10000 lei in 5 ani, dar mai e si povestea cu vrabia si cioara. Daca vrei sa vinzi masina nu vei lua mai mult pe ea pentru ca are instalatie GPL. Daca, Doamne fereste, mai ai si un accident, ramii cu instalatia "nereperata". Totusi, masina are peste 5 ani si altfel te vad asigurarile. In caz de accident, asa cu am patit eu la 1310 break, in toiul reparatiei mai e posibil sa-ti arda unul din calculatoare, cel de la service va da vina pe GPL si vice versa, asiguratorul zice ca nu-i de la accident, iar tu vei plati iar.
testike
Merci inca o data pentru raspunsuri annem, orice sfat e binevenit. smile.gif
Din semnatura vad ca ai un MCV cu GPL, sa inteleg ca ai avut probleme cu el si nu esti multumit, de aceea nu recomanzi?

Pentru rezervor - nu ma gandisem ca vor maltrata masina, nu vreau doar sa am rezervor si cabluri la vedere, nu imi place, si sa nu imi ocup loc in portbagaj.

Zici tu ceva cu vizita la atelier, nu prea am incredere in mecanici in general, si nu m-as simti prea confortabil sa vad masina desfacuta si pe astia dand gauri prin motor pe acolo.. smile.gif
Ma gandesc ca nu voi lua mult pe masina, poate chiar din contra mai putin. Oricum, masina nu va mai valora aproape nimic la 10-12 ani, cat poate sa fie vreo 1000 de euro, cine stie poate da si rugina in ea pana atunci - cu toate ca deocamdata sta bine nu e nimic la vedere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.