Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan pe GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54
AR-18-MOS
QUOTE(AR-18-MOS @ 28 Apr 2008, 20:31)
Softul mai greu o sa il primesti ... dar te pot ajuta cu interfata OBD. Citeste aici.
*




QUOTE(LuciBursuc2006 @ 29 Apr 2008, 17:10)
am nevoie de ajutor vreau si eu interfata pt ddt200 pe usb2.0 pt ca laptopurile astea noi nu au com la ele decat cele foarte scumpe. Va multumesc mult.
*


Exista calea ...
band206
Iasi - Buzau si ... aproape retur Am mers 527 km La un un plin de 42,6 litri rezulta un consum de 8%.Nu e prea mult? Masina are 3000 km, si cam 15 km am mers cu AC. La calc de bord am un consum de 6,3. Cam mare diferenta. Nu am depasit 120 km/h. Pt cine cunoaste ruta am mers Iasi Vaslui Buzau iar retur pe Buzau Bacau Iasi. Pana la Buzau mi s-au "dus" trei buline iar la retur cu una verde si una rosie radmasa.gif am mers pana in apropiere de Roman.
Concluziile mele: consum cam mare, afisaj consum gaz total aiurea, computer de bord inutil pt gaz
kostake
Citesc acest topic dinainte sa ma inscriu pe forum.
De trei zile l-am recitit integral,din scoarta in scoarta.

V-as ruga totusi sa imi recomandati o instalatie aftermarket,pentru un Logan 1,4 din 2005, decenta.
Nu ma dau banii afara din casa,dar nici nu m-as zgarci la 500 lei sa iau o rapciuga.
Si mai important,o firma(service) unde sa o montez ,de ai caror meseriasi ati fost multumiti atat la montaj cat si la revizii sau reglaje ulterioare.

Sa nu uit ,in Bucuresti .
AR-18-MOS
Eu zic sa alegi intre Landi Renzo sau Milano.
Milano gasesti cam la orice dealer autorizat Dacia, in jur de 800E. smile.gif

<span class='edit'>30 Apr 2008, 10:29:</span>
QUOTE(band206 @ 30 Apr 2008, 05:56)
Iasi - Buzau si ... aproape retur Am mers 527 km La un un plin de 42,6 litri rezulta un consum de 8%.Nu e prea mult? Masina are 3000 km, si cam 15 km am mers cu AC. La calc de bord am un consum de 6,3. Cam mare diferenta. Nu am depasit 120 km/h. Pt cine cunoaste ruta am mers Iasi Vaslui Buzau iar retur pe Buzau Bacau Iasi. Pana la Buzau mi s-au "dus" trei buline iar la retur cu una verde si una rosie  radmasa.gif am mers pana in apropiere de Roman.
Concluziile mele: consum cam mare, afisaj consum gaz total aiurea, computer de bord inutil pt gaz
*


S-a mai discutat. Computerul de bord nu indica corect cantitatea de GPL consumata.
Iar pentru faptul ca de abia acum masina a trecut de cei 3000Km, consumul nu e exagerat de mare. Ca sa te linistesti, iti zic ca eu am reusit pe GPL(motor 1.4MPI) sa scot un consum extra-urban de ~10l. (mers pe autostrada icon_mrgreen.gif )
Fisicooo
ieri am facut inca un experiment legat de consum pe ruta Constanta - Tandarei dus - intors(vechiul drum spre mare pe la Harsova cel cu vai adanci in care urci si cobori de te plictisesti deci nu prea propice pentru un consum minim mers cu 80 - 90 km/h la 237 km am consumat 16 l gpl deci vine un consum mediu pe afara de 6,7 l/100km mai mic de atat nu cred ca se poate am facut calculul prin metoda plin plin alimentat de la aceeasi pompa.Masina are 7400 km si la 7000 i-am pus ulei Elf Evolution 5 W 30 care spune sa economiseste combustibilul si chiar se vede asta.Computerul de bord imi arata la consumul mediu la dus 5,6 l /100km si la intors 5,1 l /100km, pana sa intru in oras chiar un incredibil 4,9l la 100 km.
Pe afara la cati litri iti indica computerul de bord ca ai consumat se mai adauga 1,5 l la 100 km si cam astia sunt litri de gpl consumati prin oras se adauga mult mai putin cam 0,5 l daca nu mai putin.
Laurentziu83
QUOTE(kostake @ 30 Apr 2008, 07:52)
Citesc acest topic dinainte sa ma inscriu pe forum.
De trei zile l-am recitit integral,din scoarta in scoarta.

V-as ruga totusi sa imi recomandati o instalatie aftermarket,pentru un Logan 1,4 din 2005, decenta.
Nu ma dau banii afara din casa,dar nici nu m-as zgarci la 500 lei sa iau o rapciuga.
Si mai important,o firma(service) unde sa o montez ,de ai caror meseriasi ati fost multumiti atat la montaj cat si la revizii sau reglaje ulterioare.

Sa nu uit ,in Bucuresti .
*


Tomasetto cu electronica STAG 200. E cel mai usor de configurat, un lucru foarte importanta in Romania unde nu mai exista mecanici. Costa cam 2000 ron instalatia, cu tot cu rezervor toroidal. Daca esti din Bucuresti, viziteaza www.agrom.ro si afli unde sa te duci.

IN NICI UN CAZ MILANO. Topicul de probleme la instalatiile Milano de pe gplclub are cam multe pagini, si nici nu se gasesc prea usor informatii despre instalatia asta turceasca.
La stag 200 se foloseste un laptop, softul de comunicare disponibil pe site-ul producatorului, instructiunile de configurare (tot acolo), interfata (asamblabila de un electronist in maxim o jumatate de ora) si un adaptor serial-usb. Si gata, o poti face sa lucreze in parametri.
La Milano sau la BRC inca nu am gasit prea multe informatii. Un prieten are un Matiz pe GPL cu instalatie BRC din fabrica la care cauta in zadar informatii despre interfata. Daca ar fi stiut cate batai de cap iar fi produs, ar fi montat aftermarket tomasetto si renunta la garantie.
koldun
QUOTE(koldun @ 30 Mar 2008, 17:19)
A trecut de 3000 km! Nici o problema pana acum.  rugaciune.gif Acelasi consum..
Succese!
*


4200 si ceva. Merge bine. Nimic rau de semnalat.

Succese!


A! Sa nu uit. Pe un alt forum, cineva mi-a zis ca daca nu am supapele schimbate in motor din fabrica (banuiesc cu altele mai dibace) , din cauza mersului pe GPL dupa ~20k km trebuie sa ajung la o reglare de supape. Cred ca e in legatura cu ce spunea cineva pe aici cu ceva timp in urma ca stie el ca e motorul ranforsat sau cam asa ceva (bine, omu' n-a mai venit cu detalii de la sursa dupa aia). Asa sa fie oare? Sa ma pregatesc psihic pentru operatii in motor deja? Gizas! huh.gif

2 x succese!
Laurentziu83
Eu zic sa nu mai asculti toate prostiile debitate de altii.
Apa, paie si bataie. Adica, plinul la gaz si...la drum. Macar noi suntem singurii ce ne putem lauda ca ne costa plinul 85 ron...
ssilviu
10.000 de km si nici o problema. Totusi mi se pare putin cam mare consumul in medie de vreo 9-10. Cu 25% oras si restul pe afara mers destul de legal.
mihai0070
85 ron plinul ? butelia de cati litri este , sau la ce pret bagi litru ?

annem
QUOTE
koldun
Cred ca e in legatura cu ce spunea cineva pe aici cu ceva timp in urma ca stie el ca e motorul ranforsat sau cam asa ceva (bine, omu' n-a mai venit cu detalii de la sursa dupa aia)


Cred ca eu am fost acela care am zis ca motorul la Logan GPL e ranforsat. Asa cum am precizat, stiu acest lucru dintr-o scrisoare promotionala Dacia din Vara anului trecut (scrisoarea cred ca au primit-o toti cei inscrisi cu datele personale la Dacia pentru primirea de materiale publicitare). Scrie doar ca motorul de pe Logan GPL este ranforsat. Nimic mai mult.
Eu am intrebat pe forum ce ar insemna asta, si nimeni nu a raspuns sau n-a stiut, pina acum. Daca stie cineva, atunci il rog sa spuna cit poate de specific in ce consta aceasta ranforsare.
Am intrebat si la VC, si mi s-a raspuns vag ca motorul de pe Logan GPL este conceput special pentru a functiona preponderent pe GPL. Nu a vrut sa spuna nimic mai mult. La afirmatiile mele, cum ca stiu loganisti care si-au pus instalatii GPL si au trebuit sa faca reglaje destul de des (chiar unul dintre ei si-a pus Landi Renzo) sau chiar au trebuit sa schimbe piese prin motor (supapele si tijele sint cele mai vizate), mi s-a spus ca in cei 100000km de garantie maxima sigur nu voi avea probleme cu reglarea motorului, daca reviziile sint facute la timp in service Dacia utilizind consumabile de origine sau agreate.
Am mai intrebat, de ce Logan GPL nu poate fi cumparat cu garantie extinsa, stiut fiind ca mai toate instalatiile GPL secventiale montate in ateliere GPL au 2 sau 3 ani garantie (inclusiv Landi Renzo). Placa (sau roboata) a raspuns ca Landi Renzo da numai 18 luni garantie pentru instalatia GPL montata in fabrica si Landi Renzo nu accepta extinderea garantiei la 36 de luni, nici macar contra cost asa cum face Dacia cu toate celelalte modele.
Trag concluzia fireasca ca, de fapt, Dacia nu vrea sa garanteze mai mult de 18 luni (garantia minima legala) Logan GPL. Poate pentru ca motorul de pe Logan GPL nu ar fi atit de special gindit si ranforsat sa mearga pe GPL, asa cum afirma Dacia. Dar, din ce am vazut pe la doi prieteni, cred ca tocmai pentru ca motorul de pe Logan GPL este fiabil si functioneaza fara probleme pe GPL, foarte multe masini chiar ar face spre 100000km in cei 3 ani de garantie extinsa, costurile cu garantia crescind pentru Dacia datorita cedarii altor componente, piese, etc.
Laurentziu83
QUOTE(mihai0070 @ 3 May 2008, 20:23)
85 ron plinul ? butelia de cati litri este , sau la ce pret bagi litru ?
*


Azi am mers pana a trecut pe benzina, si au intrat 37 de litri in rezervorul meu toroidal de 44. La 2.3 ron litrul, cam atat inseamna. Cand ma gandesc ca acum aproape un an faceam plinul cu 55 ron...mama lor de hoti.

@ssilviu: tu ai gpl pe masina?????? blink.gif
AR-18-MOS
Eu fac plinul cu 100Lei ... tongue.gif
ssilviu
QUOTE(Laurentziu83 @ 3 May 2008, 21:40)
@ssilviu: tu ai gpl pe masina??????  blink.gif
*



Pai am la firma si un Logan 1,4 Laureate cumparat la finalul lui februarie.

Si pana la urma nu a facut nimeni nici o revizie pana acum la GPL? In ritmul asta cred ca o s-o fac eu primul peste 2 luni la 20.000 de km, prima. Evident ca incompetentii de la reprezentanta habar nu aveau sa-mi dea un pret estimativ.
alexys
QUOTE(gabau86 @ 28 Apr 2008, 21:26)
Va multumesc de ajutor, cred k pe saptamana viitoare o sa ma duc cu ea la apan la noi aici la br sa vedem ce imi zic aia de acolo, pana atunci numai bine.
A, si vroiam sa va mai rog ceva. daca poate cneva sa ma ajute si pe mine cu un soft de landi renzo si cu o schema cum sa-mi confectionez acel cablu de legatura, sau eu stiu poate se gaseste de cumparat.

Va multumesc anticipat.
*


Nu stiu cum ar putea softul sa-ti reduca zgomotul produs de injectoare. In primul rand nu sunt difuzoare. Zgomotul produs de ele este dependent de:
1. curentul de deschidere (care e mai mare decat cel de mentinere si ambele sunt definite si batute in cuie). De asemenea tot batuta in cuie este si durata curentului maxim de deschidere, desi fabricantul poate sa o modifice, dar doar el.
2. modul de fixare al injectoarelor - la fel la toate.... poate ar ajuta niste elemente elastice.
3. Presiunea diferentiala (cea din rampa minus cea din admisie ce ar trebui sa aiba un bar si care e reglata de regulator in functie de reglaj si de ce primeste el prin furtunul de legatura cu admisia. Intr-adevar, daca scoti furtunelul din T-ul de plastic, presiunea furnizata de red. va fi 1bar + pres atmosferica =~2bar deci dif la mers in gol va fi ~1,7 bar si zgomotul apare la inchiderea injectorului. Si e corect spus ca daca diferentiala nu e ok, apar probleme de consum si alte minuni...
koldun
Din ciclul Mythuser posted image :

Ca sa nu mai fie suspiciuni in privinta asa-zisei "ranforsari" sau ce Dumnezeu o fi la motoarele pe GPL am dat eu un mail la VC. Puteti citi si trage concluziile:

QUOTE
Buna ziua,
Stimate domnule Escu ,


Va multumim pentru increderea pe care ne-ati acordat-o apeland la serviciile noastre.

In legatura cu solicitarea dumneavoastra va informam ca modelul de Logan pe Gpl este aceeasi masina ca orice model  de Logan pe benzina, avnd si acelasi motor ca si cel pe benzina. Singurul lucru schimbat este calculatorul de injectie si ca este dotat cu instalatia de Gpl. Referitor la reglarea supapelor va informam ca acest lucru nu este obligatoriu.Reglarea supapelor se efectueaza in cadrul reviziilor numai daca este necesar sau nu. 

Ramanem deschisi in continuare pentru orice ... bla, bla, bla...

Cu stima,
Agent Servicii Client,
Tomescu Mihai Alexandru


----- Original Message -----
From: Escu <escu@yahoo.com>
Date: Saturday, May 3, 2008 9:36 pm
Subject: GPL
To: VOCEA Clientului <vocea.clientului@daciagroup.com>

>
>
> Buna seara.
> Detin un Logan 1.4 GPL de anul trecut si ma intereseaza sa stiu
> care sunt diferentele tehnice intre motorul normal si cel pe care
> s-a montat kit-ul GPL in privinta acelori "ranforsari" la care s-a
> facut campanie anul trecut. Ce anume este diferit ? Si daca este
> adevarat ca Renault spune ca dupa un anume nr. de km. parcursi cu
> GPL trebuie sa se faca o noua reglare supape. Multumesc.
> Escu.


user posted imageuser posted image

Acu' alta duda: calculatorul e schimbat, cica...

AR-18-MOS
Eu cred ca e doar un ECU de GPL peste cel normal ... smile.gif
kyryka
Pt domnul Alexys! tacanitul injectoarelor este din cauza dereglarii timpului de injectie pe gaz. Dau un exemplu simplu : la relanti timpul injectoarelor pe benzina e de 3.3 3.4 ms. Pe gaz trebuie sa fie identic. In general timpul se modifica la inceput in primele mii de km facuti pe gaz. Instalatia "se lasa" si timpul de injectie creste pe undeva pe la 4 ms ceea ce produce zgomotul. Trebuie neaparat calibrata instalatia pt ca si consumul creste. Atentie! La instalatia Tomasetto nu e de ajuns autocalibrare pt ca o sa consume la fel de mult. Autocalibrarea nu face mai mult decat sa regleze timpul de injectie la relanti(ceea ce reduce zgomotul facut de injectoare) insa harta de benzina si cea de gaz nu o sa fie identice. Cine vrea sfaturi sau chiar o calibrare corecta va invit la o intalnire.
alexys
Am spus mai devreme ca nu sunt difuzoare sa tacane cand sunt mentinute deschise fiindca, fie el timpul asta de la 2ms la 20ms sau cat vrei tu, ATATA TIMP CAT E DESCHIS PRIN INJECTOR SE MISCA DOAR GAZUL CARE POATE DOAR SA CANTE MUZICA CLASICA. Avem un soc la deschidere, cand talerul se loveste de bobina si e acelasi soc la toate, fiindca fortele sunt aceleasi si inca un soc la inchidere, cand suprafetele de etansare se lovesc, MOMENT IN CARE LA FORTA ARCULUI DE REVENIRE SE ADAUGA SI FORTA DATA DE PRESIUNEA DIFERENTIALA. Sunt sigur ca referirea se face la intensitatea zgomotului nu la forma impulsurilor, pe care nu o sa le simta nimeni la ureche. Momentul producerii zgomotului la injectorul asta este identic cu cel de la orice electrovalva sau orice "injector-electrovalva" gen Tomasetto, auzi in "tac" la electrovalva de pe rezervor cand treci pe gaz si inca unul cand opresti gazul. Si zgomotul e la fel indiferent ca mergi 1 sec sau 10 ore, nu-si schimba intensitatea si e produs doar la deschidere si la inchidere... Daca ramanem nelamuriti cumpar eu un injector si ne jucam cu el daca nu e prea departe locul unde ai propus intalnirea smile.gif). Poate un desen ar fi mai lamuritor, dar nu am timp acum...
Cat despre garantia data de Landi Renzo, in Romania la cele comercializate in afara uzinei, este de 24 de luni, degeaba arunca unii pisica in curtea L.R. ...
DUZZ
pt GPL uite asa usor usor (rapid) s-a scumpit cu aproape 100% de anul trecut pana acum . de la 1.2-1.3 Ron/ litru anul trecut au ajuns la 2.3-2.5 ron/ litru anual asta . Daca o tin tot asa se va ajunge sa nu fie mai rentabil ca motorina , sau chiar poate mai rau sa ajunga la fel cu benzina .
Amortizarile sunt din ce in ce mai dificile .


revenind la motroul GPL .
sunt anumite parti elemnte (supape , scune pt supape, ghiduri ) care sunt diferite fata de cele de serie si elemntele sunt din materiale cu caracteristici diferite fata de cele de serie .
Mai sunt si alte modificari ale motorului care putini le fac cand isi pun instalatii de GPL dupa ce isi cumpara masini pe benzina din fabrica . Fiabilitatea .... ramane de vazut , dar banuiesc ca sunt totusi ok si fara aceste modificari .
AR-18-MOS
@DUZZ, ai citit ceea ce scrie in mailul trimis la VC, in legatura cu diferentele motorului Logan GPL si cel normal? ... Ar fi bine sa citesti.
Apropo, in ce oras GPL-ul e cu 2.5Lei?
Pentru ARADENI, cel mai ieftin GPL in oras e la pretul de 2.1Lei, la statia Petrom din Gradiste, de langa Metro. Verificat chiar ieri.
mihai11ion
am pus si eu pe loganel gpl(Tomasetto,cu butelie normala de 55l )multumit ,multumit numai ca am dat cam mult (2000ron)am calibrat la 1000 km si merge brici ,in legatura cu zgomotul de la injectoare e la fel ca la mersul pe benzina(am verificat)apropo la noi e 2300l si in alte parti e si mai ieftin dar nu prea e bun Daca apare ceva nou informez si talpa cat cuprinde cool.gif
AR-18-MOS
Nu e mult ... eu am dat 900E pe Milano. smile.gif
koldun
Va amintiti trebusoara aia cu calculatorul de injectie schimbat? Iata noutati:

QUOTE
Buna ziua,
Stimate domnule Escu ,

In legatura cu solicitarea dumneavoastra va informam ca doua diferente intre cele doua calculatoare sunt in primul rand soft-ul diferit de la calculatorul pe benzina si la cel pe Gpl, iar firma producatoare difera.


Ramanem deschisi in continuare pentru orice... bla, bla...


blink.gif huh.gif
AR-18-MOS
Cam ciudata exprimrea ... Nu inteleg ce vrea sa zica. unsure.gif
koldun
Pai zice asa:
a ) Calculatorul injectie este produs de doua firme diferite
b ) Softul de pe cel cu GPL difera de softul de pe cel fara.

Succese!
AR-18-MOS
Bun, calculatorul de injectie este produs de 2 firme diferite. deci, insemna ca sunt 2 feluri de ECU-uri. Atunci, care serie vine cu un tip de ECU si care serie cu alt tip ... asta e intrebrea. smile.gif
Laurentziu83
QUOTE(AR-18-MOS @ 12 May 2008, 18:36)
Cam ciudata exprimrea ... Nu inteleg ce vrea sa zica. unsure.gif
*


Eu inteleg perfect.
Calculator de injectie pentru gpl separat de calculatorul de injectie al masinii.
Mail-ul a fost scris la gramada alaturi de 19546 de mail-uri primite la Vocea Clientului, asa ca au trantit si ei un raspuns acolo si cu asta basta.

Unul e calculatorul de injectie de la anumite Renault-uri, ce inglobeaza atat mapele de injectie pe benzina, cat si cele pe gaz, si care foloseste doar la modelele cu gpl din fabrica, ce nu se vand in Romania (ca si-ar da foc la profiturile de pe urma 1.5 dci), si care folosesc instalatie gpl proprietara, si altul e calculatorul de injectie al instalatiei Landi Renzo, separat de ECU-ul masinii, si montat in fabrica la Mioveni. ECU gpl nu e legat de ecu benzina decat prin faptul ca ia semnal de la sonda lambda, de la MAP si de la injectoarele de benzina.

La Matizul pe GPL, cu instalatie BRC, ecu GPL e separat de ecu benzina. ECU benzina e prezent sub bord, in dreptul comutatorului de reglaj faruri, iar ecu gpl e montat pe tabla de separare dintre motor si bord, langa motorul electric de la stergatoare.
annem
Eu stiu urmatoarele:
- Motoarele GPL au coduri diferite fata de motoarele cu capacitati similare pe benzina. Adica, trag concluzia, sint diferite. Mai mult ca sigur motoarele nu sint diferite cu mult, dar este suficient (sau poate, decisiv) ca motorul gindit pentru GPL sa nu aiba probleme in functionarea preponderent pe GPL. Sigur scaunele si supapele sint din alte materiale, mai rezistente la motorul GPL fata de motorul pe benzina. Sigur sint si alte piese realizate din materiale diferite in motorul GPL fata de cel pe benzina. Cred ca mai sint si alte mici diferente pe care numai fabrica de motoare le poate spune. Dacia caracterizeaza acest motor GPL ca fiind "ranforsat", termen discutabil din anumite puncte de vedere.
- Calibrarea instalatiilor GPL montate in uzina este special gindita de Landi Renzo pentru masinile Logan echipate cu aceste motoare modificate. Adica, diagramele de injectie (reproduse de calculatorele GPL de injectie) sint concepute pentru Logane echipate cu aceste tipuri de motoare (si nu alte masini Renault) in urma unor teste exhaustive facute de, probabil, Landi Renzo + Renault.
faganezu
annem, ai fost cel mai la obiect. asa e, ai dreptate
koldun
QUOTE(annem @ 13 May 2008, 23:08)
... Dacia caracterizeaza acest motor GPL ca fiind "ranforsat", ...
*



Unde ai vazut chestia asta? Mai multi onorabili membri spun acest lucru, dar eu cu neuronul meu amarat, nu am gasit nimic oficial despre asa ceva. Zi si mie unde gasesc chestia asta si raman dator cu o BR RC (nealcoolizata! wink.gif ).
Succese!
annem
Dupa cum am spus de mai multe ori, Vara trecuta am primit de la Dacia o scrisoare promotionala. Mai mult ca sigur, nu sint singurul.

- Aici este brosura (coperta):
[attachmentid=1627449322]

- Aici este pagina:
[attachmentid=1627449323]

- Aici este articolul:
[attachmentid=1627449324]

Este putin cam neclar, asa ca citez:
"Pentru siguranta dumneavoastra, echipamentul GPL este montat in proces industrial uzina. Vehiculul este adaptat pentru functionarea pe GPL prin ranforsarea chiulasei motorului, iar montajul, realizat de profesionisti, este supus unui riguros control de calitate."

Din schimburile de mesaje cu VC, a rezultat ca motorul pe GPL are si alte piese "ranforsate", nu numai chiulasa, precum si alte modificari ce nu pot fi precizate. Pe scurt, a ajuns motor "ranforsat".
koldun
mad.gif VC stink! user posted image
AR-18-MOS
Ceva mai la deal, intr-un raspuns venit de la Vocea Clientului, s-a zis clar ca nu e vorba de nicio "ransforsare" ...
alexys
Hai ca m-ati facut sa caut in dictionar, credeam ca nu stiu bine ce inseamna termenul. Pe net zice ca "RANFORSÁ, ranforsez, vb. I. Tranz. 1. (Tehn.) A întări o piesă sau o construcție metalică cu ajutorul unor bare, nervuri sau grinzi, pentru mărirea rigidității lor." Pentru a indica marirea rezistentei prin schimbarea materialului cu altul mai rezistent si pastrarea formei piesei, nu e corect sa spui ca ai ranforsat. Iar forma pieselor sunt sigur ca e aceiasi, deci ranforsat nu e, poate doar cu materiale de alta calitate. Si oare e posibil ca vocea clientului sa le stie pe toate? Sunt convins ca in raspunsurile date de ei, cel mai mult conteaza criteriul comercial, adica daca nu ii poti verifica, da, au facut ce trebuie... Sunt curios daca se va spune vreodata ca nu s-au produs motoare pentru functionarea pe GPL la timp deoarece nu au avut elementele "ranforsate" pe stoc. Cat despre coduri motor, atata timp cat dim motor face parte si ECU (-uri) combustibil e normal sa dea diferit ... Si pana la urma, ce importanta are, ca doar nu moare masina cu totul daca lipseste ranfortul, orice reper se poate inlocui...
andreiutzu
urmaresc de ceva vreme topicul acesta...am vazut ce probleme sunt,parerile voastre despre loganul cu GPL.momentan sunt proprietarul unei berline cu GPL din 98. masine merge de vreo 8 ani cu GPL si sunt foarte multumit. vreau sa-mi achizitionez un logan nou cu GPL din fabrica si as vrea sa va intreb ce motorizare...1.4 sau 1.6?
AR-18-MOS
1.6 ar fi cea mai buna alegere performanta/consum ... smile.gif
Laurentziu83
In sfarsit s-au apucat sa monteze gpl si la motorul de 1.6. Sa vedem acum cine mai cumpara 1.5 dci. tongue.gif
Corbu'
Cine vrea cuplu mare wink.gif
argon
costul pe km nu e mult mai mare la dci decat la GPL...o sa ia destui diesel....si mai e o chestie, cu cat creste numarul de masini pe GPL creste si pretul acestuia wink.gif
ssilviu
Si la motorina nu e valabila treaba asta? sau cum? Ia vezi mataluta cate dieseluri se vand in tara si cate gpl-uri ..
andreiutzu
QUOTE(argon @ 16 May 2008, 08:51)
costul pe km nu e mult mai mare la dci decat la GPL...o sa ia destui diesel....si mai e o chestie, cu cat creste numarul de masini pe GPL creste si pretul acestuia wink.gif
*


pai motorina a ajuns la vreo 4,5 lei/litru iar GPL e vreo 2,1 lei/litru!
zgabi
Cit iti consuma? Ai motor 1,4 sau 1,6?
argon
QUOTE(andreiutzu @ 16 May 2008, 09:41)
pai motorina a ajuns la vreo 4,5 lei/litru iar GPL e vreo 2,1 lei/litru!
*




dar si consumul e aproape jumatate la diesel..

QUOTE(ssilviu @ 16 May 2008, 09:04)
Si la motorina nu e valabila treaba asta? sau cum? Ia vezi mataluta cate dieseluri se vand in tara si cate gpl-uri ..
*




oarecum, diesel-uri sunt destule, si pretul e crescut destul, nu va mai creste mult, in schimb la GPL sunt relativ putine masini, nu e accizat ca motorina, si are potential de crestere. Cand vor fi destule masini pe GPL cat sa faca profit la buget, vor introduce acciza fara ezitari.
AR-18-MOS
QUOTE(zgabi @ 16 May 2008, 10:21)
Cit iti consuma?
*


1.4MPI: Urban: 10%; Extraurban: 6%
1.6MPI: Urban: 11%; Extrautban:6%
Avantaj ... 1.6MPI ... smile.gif
andreiutzu
@argon asa cum ai spus diferenta intre diesel si GPL este mica din punct de vedere al costului pe km! asa cum am zis vreau masina tot pe GPL pt ca am fost si sunt multumit de cum s-a comportat berlina pe gaz. apoi nu cred ca o sa accizeze GPL pt ca niciunde in Europa nu este accizat GPL'u, cat despre pretul motorinei...ma ia cu friguri cand vad 4,5 lei/litru!
@AR-18-MOS ai pus GPL pe masina dupa ce ai achizitionat-o sau era dotata cu instatlatia de gaz din fabrica?
AR-18-MOS
Am pus dupa ... Instalatia este Milano. A costat @900Euro. smile.gif
Laurentziu83
QUOTE(argon @ 16 May 2008, 08:51)
costul pe km nu e mult mai mare la dci decat la GPL...o sa ia destui diesel....si mai e o chestie, cu cat creste numarul de masini pe GPL creste si pretul acestuia wink.gif
*


Tu ce alegi intre un 1.6 mpi de 90 cp GPL si 1.5 dci de 70 cp?
1.6 mpi gpl e mai ieftin cu 500 de euro fata de 1.5 dci 70 cp, ca sa nu mai zic de puterea ceva mai mare si de faptul ca dormi linistit, nu te doare capul de injectoare.
Asadar costul pe km nu mi se pare chiar la fel cu cel de la dci.
zgabi

AG 18 MOS te invidiez pentru consumul acesta. Pe 1,6 MPI al meu, dupa vreo 10 reglaje la firma d emontaj am ajuns la un 7,8% mixt. Aici trebuie spus ca n-am adunat si benzina consumata in primii 2-3 km de la pornirile "reci" si nici restul consumului de benzina de la fiecare pornire la cald. Mai exact am mers 610km cu 115ron (47l gaz + ~4lbenzina). E mai bine oricum decit inainte cind aveam consum de 11l% de gaz.
A incercat careva din voi sa mai stringa din surubul de la rezervor? Ce efecte are?
AR-18-MOS
Deci ... iarna si eu scot 11% cu 1.4MPI pe GPL ... Asa e normal, ca motorul e subdimensionat, iarna ii trebuie mult sa se incalzeasca, si la talpa ... consuma. Poate ai si tu un stil mai sportiv de a conduce, si de aia consuma mai mult ... smile.gif
P.S. E AR, nu AG. biggrin.gif

19 May 2008, 17:34:
"surubul" acela despre care vorbesti tu, e de fapt un robinet, care inchide sau deschide "gazul" si ii permite sa iasa din butelie. Degeaba strangi de el ca, consumul nu va fi mai redus, deoarece amestecul il face ECU gaz.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.