Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan pe GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54
adiya
Stie cineva ceva despre instalatiile ''MILANO''. Sunt la oferta cum la Majore la 650E.
Cum un MISTRAL AUTRONIC este 750E diferenta nu e deloc de neglijat...numai ca instalatia se zice ca ar avea decat 2 luni pe piata si nu se stie nimic despre fiabilitatea ei...
gonty
Din cate mi-a spus tipul care mi-a instalat, Milano sunt exact aceleasi instalatii ca si Mistral cu o singura exceptie: vaporizatorul. La Mistral este un vaporizator fara membrane, la Milano este un vaporizator cu membrane. Din ceea ce se spune, vaporizatorul fara membrane este practic fara moarte. In rest instalatiile sunt identice.
adiya
Asta stiu si eu ca sunt amandoua secventiale, intrebarea era daca cineva a folosit asa ceva (ca firma-MILANO) sau chiar are doar cateva luni de la aparitia pe piata.
gonty
Nu m-ai inteles sad.gif ... Au exact aceleasi piese (calculator, injectoare, etc, produse de Autronic) cu exceptia vaporizatorului. Ori cel putin asa mi-a spus inginerul care mi-a montat...
adiya
Si tu ce alegere ai facut?
gonty
Mistral, ca diferenta era prea mica sa justifice trecerea la Milano, + vaporizatorul Milano este no-name (Cine a auzit de Milano? Eu nu...)
adiya
Dap, si eu am de azi tot MISTRAL AUTRONIC; sa vedem ce stie...singurul lucru care il pot spune deocamdata este ca NU se simte diferenta la felul cum trage pe gaz (asta cu masina cu aproximativ 300kg in ea).
gonty
Felicitari, ne "inmultim" pe zi ce trece. Sa-ti mearga fara nici cea mai mica problema. 124.gif
alexys
QUOTE(adiya @ 21 Mar 2006, 21:48)
Dap, si eu am de azi tot MISTRAL AUTRONIC; sa vedem ce stie...singurul lucru care il pot spune deocamdata este ca NU se simte diferenta la felul cum trage pe gaz (asta cu masina cu aproximativ 300kg in ea).
*


Mistral e copiata dupa easy-jet produs de autogasitalia poate fi vazut pe site-ul lor. Nu cred ca exista reductor fara membrane, poate doar daca il faci cu pistonase... Milano are o adaptare la componente mai ieftine, incercati sa desfaceti un "injector" milano si o sa lesinati de ras, nu inteleg ce au prezentat astia la omologare sau cu ce de le-au omologat, jucarii facute la cercurile de pionieri... De Romano uitasem, e distribuita in zona aia exclusiv de Panea Junior, o firma care se respecta, si sunt chiar bune ca instalatii.
Principiul de functionare corect al oricarei instalatii secventiale ar fi: Se citeste timpul de injectie de benzina, se corecteaza in functie de diferenta de presiune dintre rampa gpl si galeria admisie (necesita senzor separat sau legat la cel de MAP al auto si senzor presiune GPL) , de temperatura a apei, de temperatura a gpl (senzor separat) turatie motor, timpi extrainjectie benzina daca exista, timpi morti la inj gpl si benzina, capacitate cilindrica, turatie, tip combustibil (gpl sau metan) si o harta initiala obtinuta la prima calibrare a instalatiei si care egalizeaza in conditii le de reglaj cele doua cantitati (benz si gpl). Cu cat senzorii sunt mai putin cu atat variatiile de densitate ale gpl nu pot fi tinute sub control si deci obtii o instalatie instabila. Instalatia este perfecta cand la aceiasi sarcina a motorului se pastreaza timpul de injectie de benzina cand comuti de pe benzina pe gpl si invers.. Daca e obligata centrala de benzina sa corecteze amestecul ... tu ai un senzor de temperatura a apei pe vaporizatorul gpl si mai se presupune ca diferenta de presiune dintre injectoare si admisie este constant reglata de acel regulator "fara membrane" ...Injectoarele se inchid datorita diferentei de presiune, nu au viteza de raspuns .. Noroc ca inghite destul si corecteaza ECU bz. ...
alexys
QUOTE(testike @ 18 Mar 2006, 22:06)
Ma lamureste si pe mine cineva, care este rolul instalatiei GPL?
Din cate am inteles eu, e mai simplu sa cumperi cu diferenta de bani (700-900 EUR) motor diesel, si nu sunt si complicatiile cu montat rezervor suplimentar si modificari, garantie
*


Mda, si cutia de viteze e adaptata exact pe motorul ce il pui ca au aceiasi diagrama si de moment si de putere... Un motor diesel e "mai fiabil" decat pe benzina, fiindca asa e calculat altfel nu ar avea cumparatori... De la anu insa o sa vedem GPL si pe dieselurile moderne... cum ar suna in loc de 5,5 motorina/100km un 4,7 gpl +1 motorina?/100km sau ceva putere in plus, la alegere... In plus pe batrana berlina e chiar necesar, carburatoarele sunt obosite, intalnesti consum mai mic pe gpl decat pe benzina de multe ori... decat un 10-12l/100km benz mai bine un 6,5l gpl/100km. In plus daca vreau tractor ma fac agricultor, nu cred inca in "superevolutia motorului diesel". Si daca zici ca ar consuma, pe gpl poti ajunge la mai putin de 1200lei/km exterior... si tot despre consum, daca ai comp. de bord care crede ca merge pe benz. si esti pe gpl daca indica mai putin pe gpl clar intra gpl mai mult decat trebuie si invers (scade t inj benz care e folosit la calculul de consum ca sa corecteze)
DFA
@alexys, ai informații despre cum funcționează un motor Diesel cu GPL?
alexys
cele vechi... greoi cele cu injectoare electronice mda... doar un prototip din pacate dar sper sa apara pe piata repede.... a luat premiu in Polonia si e de la Voltran. cred ca multi producatori cu traditie si-au bagat unghia in gat, turcii au stiut sa gaseasca proiectanti adevarati ( o echipa ce prepara motoare pe la Lotus) ... un procent din combustibil este gpl iar motorina initiaza doar aprinderea, sa zicem ca ai 90% gpl si 10 % motorina, care e necesara pentru autoaprindere, reducerea cantitatii de motorina se face micsorand controlat de ECU GPL timpul de deschidere al injectorului de motorina... La diesel clasic era mai greu sa modifici cantitatea de motorina cat sa dea aprindere doar. Nu stiu la ce iti foloseste, ideea e brevetata deja ...
gonty
QUOTE(alexys @ 22 Mar 2006, 16:39)
Mistral e copiata dupa easy-jet produs de autogasitalia poate fi vazut pe site-ul lor. Nu cred ca exista reductor fara membrane, poate doar daca il faci cu pistonase...
*




Intr-adevar cele 2 instalatii par identice. Nu ma refeream la reductor fara membrane ci la vaporizator fara membrane. Milano, care este ruda saraca a Mistral-ului, are vaporizatorul cu membrane. Mistral-ul si Easy-jet nu au vaporizator cu membrane!
Costy_clipcea
Nu o sa imi pun in viata mea GPL pe masina nu cont masina....nu imi place sa merg cu bomba dupa mine si sa imi ocupe mult loc.
DigitalScribe
Din 2 in 3 pagini apare cate un post cu: "bomba in masina".
No offence... da' e comic de acum radmasa.gif
adiya
Man la mine bomba e in locul rotii de rezerva. Imi place cel mai mult ca nu se vede in portbagaj decat un furtun negru care se confunda cu mocheta:)
Parca mi-a motait un pic azi la pornire..nuj ce sa zic da m-am si grabit si am dat la cheie pana sa se stinga toate becurile...la voi au aparut asemenea probleme?
gonty
Deocamdata nici cea mai mica problema. E drept ca si eu sunt un tip care nu se prea grabeste biggrin.gif .
alexys
QUOTE(gonty @ 22 Mar 2006, 20:25)
Intr-adevar cele 2 instalatii par identice. Nu ma refeream la reductor fara membrane ci la vaporizator fara membrane. Milano, care este ruda saraca a Mistral-ului, are vaporizatorul cu membrane. Mistral-ul si Easy-jet nu au vaporizator cu membrane!
*


reductor=componenta a instalatiei gpl ce ofera o presiune constanta a gpl aflat deja in faza gazoasa fata de presiunea de referinta (cea atmosferica la inst clasice, cea de la iesirea din turbina la cele supraalimentate dar tot clasice si cea de sub clapeta de admisie la injectia de gpl) si care daca nu e realizat pe membrane cu parghii si supape si alte tampenii, ar fi probabil ceva prea complicat si scump, cat despre calitatea membranelor, am vazut una care avea 20 ani si reductor vaporizatorul respectiv dupa o curatare lucreaza perfect si e mult mai stabil decat altele noi dar mai "ieftine" si in plus gpl e separat de apa de un perete de incredere din duraluminiu.
vaporizator=componenta a instalatiei care realizeaza aducerea gpl din faza lichida in faza gazoasa prin schimb de caldura intre lichidul de racire motor si gpl. Nu ai motive sa pui membrane de cauciuc intre ele fiindca schimbul de caldura se face mai bine prin corpul metalic al reductor-vaporizatorului cand sunt intre-o singura "piesa". Daca exista zone intre gpl si apa etansate de o membrana de cauciuc ce mai are si rolul de membrana de lucru la treapta I a reductorului de presiune, asta e datorita conceptiei proaste a acestuia sa se "fabrice" mai ieftin. In fine, din cate cunosc eu, deoarece vorbim de injectie de gpl, avem ~ 1 bar diferenta presiune si nu este necesara decat o singura treapta deci o singura membrana care nu e necesar sa aiba rol de etansare daca e o instalatie adevarata. Nu iau partea instalatiei milano fiindca a fost suficient sa vad injectoarele, nu m-am obosit sa vad si restul, e o pacaleala, as vrea sa aud ca cineva are milano si nu se duce saptamanal la service sa o mai regleze pana se plictiseste el de instalatie si cei de la service de el. Cat despre mistral, vaporizatorul ala excelent mai explodeaza din cand in cand iarna cand esti pe benzina si pe teava de cupru e gpl lichid care vrea sa se dilate dar nu are unde daca presiunea nu invinge arcurile electrovalvelor sa intre inapoi in rezervor si daca ev sunt montate corect....
vad
@alexys super informatii, multumim, e bine de stiut principiul de functionare al instalatiei,
@adiya, @gonty felicitari si mult succes cu noile voastre achizitii poate ne povestiti experiente, consum (daca se poate cat mai real, ca nu castigati nimic daca dati valori mici), apropos @gonty ce tip de instalatie ti-ai montat si pe ce motor?


ps. ce tipuri de ulei v-ati gandit sa folositi in continuare si de ce?
adiya
Ce interes as avea sa mint in legatura cu consumul...
Am sa folosesc exact acelasi ulei ca si pana acum, si anume Castrol Softec TXT 5W40.
gonty
QUOTE(vad @ 25 Mar 2006, 01:55)
apropos @gonty ce tip de instalatie ti-ai montat si pe ce motor?
ps. ce tipuri de ulei v-ati gandit sa folositi in continuare si de ce?
*



Autronic Mistral cu rezervor cilindric de 58 l. Eu am Ambition (deci 1.6l) Mai am ceva si termin prima butelie si pot sa dau un consum mediu pe gaz. keep in touch biggrin.gif
In ceea ce priveste uleiul, inca nu am ajuns la primul schimb... Mai am timp sa ma gandesc.
vad
apropos de consum, i-am dat masina tatalui meu de a mers pana la BRAN, si la mersul lui a scos un consum BUCURESTI - BRAN - BUCURESTI = 7%; deci depinde de stilul de mers, eu probabil sunt mai agresiv si de aceea am consum mai mare!
gonty
QUOTE(vad @ 25 Mar 2006, 01:55)
ps. ce tipuri de ulei v-ati gandit sa folositi in continuare si de ce?
*



Daca tot mi s-a dat tema pentru acasa, probabil ca la primul schimb de ulei (la 7500 km) voi pune tot ulei Dacia, 5w30. Dupa asta, incepand cu 15000km voi pune probabil Elf sau Mobil 1, 5W... Despre Castrol nu am o impresie tocmai buna (provine de acum 10 ani cand puneam la Oltcit) ca pe atunci facea "spume" biggrin.gif. De Elf am fost foarte multumit pe SuperNova iar de Mobil am fost multumit pe toate celelalte masini pe care le-am avut, aici sau in SUA (pe Ford, Mitsubishi, Tico, Oltcit).
adiya
Am si eu o intrebare la cei cu gaz mai ''vechi'' decat mine: La prima alimentare a buteliei este corect sa fac o medie a consumului sau mai ''ramane'' ceva gaz in butelie si media ar trebuii facuta luand in calcul a doua alimentare cu gaz?
Merci.
kostake
De ramas oricum ramane ceva gaz.
Ai putea sa o "storci" la maxim dar nu vad rostul.
Si oricum cantitatea de gaz difera putin ,in functie de presiunea cu care ti-o incarca si cum ii declanseaza pistolul "gazarului" la prea-plin.

Deci e bine sa socoteti de la a treia alimentare,dar nu e obligatoriu sa astepti pana se goleste(daca nu vrei sa stii exact ce autonomie ai),ci poti sa-i faci plinul dupa 1-200 de km,
adiya
Pai tocmai aia este ca mie nu mi-a declansat la incarcare si a intrat doar 24 litri intr-o butelie in care intra 30-31 litri. Presiunea de incarcare a fost de 6.5-7.
alexys
QUOTE(adiya @ 28 Mar 2006, 13:37)
Pai tocmai aia este ca mie nu mi-a declansat la incarcare si a intrat doar 24 litri intr-o butelie in care intra 30-31 litri. Presiunea de incarcare a fost de 6.5-7.
*


Vad ca toata lumea face consumul in litri de GPL... ca doar aia platiti la pompa... Atata timp cat este o presiune care-l mentine lichid, cred ca mai importanta ar fi densitatea lichidului care e o functie destul de dependenta de temperatura si mai putin de presiune. Vara iei teapa cand incarci ziua... Teoretic e constant unghiul de inclinare al tijei plutitorului la care se blocheaza supapa de umplere. Pozitia plutitor e constanta dar volumul de lichid poate varia in functie de diverse inclinari ale rezervorului, de densitatea gpl (plutitor mai scufundat sau nu in lichid). Daca se evita asta, ar mai conta densitatea GPL lichid (functie de temperatura destul de mare ca doar d-aia se presupune ca incarci noaptea la -20 grd C si o lasi pana ziua in soare la 50 grd C fara sa consumi nimic si ca lichidul ar ocupa cei 20% ramasi si etc...
gonty
Am terminat si eu prima butelie smile.gif . Am pus 47 l de gaz (asa a zis pompa) si am facut 640 km pana mi-a "dat in nas". Din acestia, 230 km au fost in localitate si 410km in exterior (in exterior nu am depasit 120km/h din cauza drumurilor) iar in Iasi am mers, ca de obicei, distante scurte. Eu sunt super multumit de prestatia instalatiei la consum. In schimb, afara din oras mi s-a parut cam puturoasa in cuplu! Se simte foarte bine cand apas "butonul turbo" biggrin.gif (cel de trecere de la gaz la benzina si invers). Va voi tine la curent cu evolutiile ulterioare.
adiya
Cand faci plinul pana la refuz, indicatorul de pe butelie iti ajunge la rosu sau nu?
Am incarcat a doua oara butelia si...am bagat in ea pana n-a mai putut pompa dar tot nu a declansat.
picard
@gonty, consumul mi se pare foarte bun, oricum au mai ramas 1-2 litri in rezervor de cand incepe sa dea in nas. Cat ar fi luat pe benzina? Cum e cu consumul de pe BC?

@adiya, supapa dim rezervorul de GPL trebuie sa declanseze cand este plin in proportie de aprox 80%. De multe ori( cred ca e cea mai frecventa problema, si eu am patit-o) supapa respectiva nu functioneaza cum trebuie(din diferite motive). Deci chiar daca nu declanseaza deloc sau declanseaza mult inainte de cei 80% ai rezervorului insemna ca trebuie sa mergi in service( cu rezervorul gol de preferinta) ca sa se remedieze.
gonty
In orice caz, daca ma luam dupa ce arata BC (board computer) eram falimentat cu totul (Imi venea sa dau jos instalatia biggrin.gif ). Arata la consum mediu cu macar 2l in plus fata de consumul real de gaz. Se pare ca au avut totusi dreptate ca la aceste instalatii consumul se pastreaza ca la benzina (maxim 7% in plus). Dupa calculele mele mi-a iesit pe gaz un consum mediu de 7.3, iar pe benzina cred ca ar fi fost undeva pe la 6.5-7.
Totusi am ceva nemultumiri:
- ceasul indicator de pe multivalva functioneaza dupa "fabrica de tuns cozonaci" si indica ceva mai putin de un sfert cand rezervorul este plin (ma rog 80%)
- nici indicatorul de gaz de pe butonul din habitaclu nu functioneaza (arata tot timpul 3/4 din rezervor, chiar si atunci cand mai sunt doar vapori de gaz); s-ar putea sa fie tot de la ceasul de pe multivalva...
- nu mai am senzatie de cuplu pe la 2000 ture;
- pe la 4500 ture are un mic prag de parca i-ar taia cineva alimentarea dupa care merge pana in 6000 fara probleme.
Aveti ceva idei in acest sens? Patronul firmei a spus ca-mi face comanda la Majore de buton nou si ii v-a intreba si pe ei despre aceste fenomene
alexys
test indicator nivel: 1- se desface senzorul de nivel de pe M.V. 2- cu motorul functionand pe GPL se pune indicatorul cu ajutorul unei surubelnite in diverse pozitii. 3. -se asteapta la fiecare pozitie cate 30-50 sec pentru a vedea daca corespunde la bord nivelul. Daca nu indica nimic, scoti cablajul din senzor si vezi ce indica in gol, apoi pui firele din mufa in contact cu o agrafa... trebuie sa indice exact invers decat cand e circuit deschis... Butonul nu poate fi defect, ar fi culmea o fi ea proasta dar macar sa indice stie... Despre cuplu te-as sfatui sa iei programul de setare, un laptop si sa-ti faci o interfata... oricum asa ai seta-o in mers... cei de la service o regleaza static si scapa de tine... interfata e RS 232 programul il poti cere la service daca te bagi pe sub pielea lor. Schema de interfata si conectarea la mufa o am... Daca comp de bord arata consum mai mare, real s-a marit timpul de injectie la benzina deoarece amestecul e sarac pe gpl...
gonty
Multumesc pentru sfaturile date. Laptop am, voi incerca sa fac rost si de restul chiar de la patron, ca e un tip de comitet si nu cred ca m-ar refuza. Am fost astazi la ei si dupa ce au facut ceva in sensul in care ai spus cu senzorul respectiv, acum merge... In ceea ce priveste cuplul, daca prin modificarea setarilor se schimba in sens crescator si consumul, prefer sa-l las asa. Am chef de cuplu la 2000 ture nu am decat sa trec pe benzina. Singura chestie a ramas hopul de la 4300-4500 ture...
alexys
Desi ma repet... In regim de accelerare sau deccelerare de la o sarcina oarecare, ECU benzina are niste valori presetate la timpul de injectie benzina in functie de tot ce poate citi (senzor MAP, senzor temp apa si t aer, TPS si mai stiu eu ce...), Teoretic ar asigura cuplul dorit daca ar functiona pe benzina, apoi ar corecta amestecul in functie de ce zice si sonda lambda care are o oarece inertie. Daca acolo unde sare ea da gaz mai putin, da in nas si abia apoi corecteaza in functie de lambda... Nepotrivirea duce doar la ezitari, iar daca poate va obtine si un amestec corect abia dupa ce nnu mai esti in regim tranzitoriu. Cineva mi-a zis ca timpul de injectie la gpl in cazul mistral este egal cu timpul de injectie la benzina + parametrul din harta gpl (are valori de la 0 la 60 maxim, cred) inmultit cu cateva chestii... Iar loganul fiind E3 nu mai are t max injectie benzina pana in 22 msec. Deci daca harta e prost facuta si ai nevoie de mai mult sau mai putin gpl nu prea mai are de unde corecta in extreme. Economia dispare cand mergi cu tr 3 in loc de tr 5 altfel faceau motoare pe aer cu comb cat sa nu lesine de foame... Si ce e mai frumos, la amestec sarac pe GPL... Orice motor cu amestec sarac se supraincalzeste deoarece arderea se intinde mult in detenta. Arderea pe GPL realizeaza o temperatura medie mai mare in cilindru. Adunate, ai de ales: mergi incet sa nu ai caldura de evacuat, scoti termostat, reglezi supapele mereu... Se zice ca oxigenul in exces la cald poate avea efectul de la sudura cand tai ceva cu oxigen... La motoarele dacia cu injectie monopunct BOSCH se scufunda scaunul supapei cand aceasta il loveste in materialul de mamaliga la temp aia. Solutia acolo e o chiulasa de carburatie echivalenta si un termostat mai rapid si ventilator mecanic. De la max 8000km necesar reglaj supape evacuare se ajunge la minim 60000km. Nu cunosc chiulase carburatie ce s-ar potrivi la logan si oarecum materialul e mult mai bun. Cunosc SN cu 240 000 km din care 160 000 pe gpl fara reglaj culbutori dar si LGN la 15000 cu reglaj necesar.Deci nu recomand sa-l duci la limita. Si e singura uzura reala a motoarelor pe gpl. In rest, poate prelungi viata motorului si de 3 ori... Bafta! smile.gif
ionutz81
am si eu o intrebare.sincer nu stiu daca s-a mai discutat despre asta.sper sa nu supar pe nimeni. cei care au instalatie de gaz. in cat timp se recupereaza investitia? sau mai exact, la cate mii de km? va multumesc mult
adinosh
QUOTE(alexys @ 5 Apr 2006, 08:56)
Cunosc SN cu 240 000 km din care 160 000 pe gpl fara reglaj culbutori dar si LGN la 15000 cu reglaj necesar.
*



Ne poti spune cum stim cand trebuiesc reglati culbutorii?
Multumesc.
klaus
Se... aud
testike
Mie imi tacane parca mai tare motorul fata de alte Logan-uri (are 1.5 ani),se poate sa fie culbutorii?
cristyyy2003
QUOTE(klaus @ 6 Apr 2006, 08:20)
Se... aud
*


Si care ar fi acel zgomot specific??
SPOR!
alexys
Pai in afara ca se aud deci trebuie sa asculti una doua cu ei varza ca sa inveti sunetul, mai ai varianta sa ii masori, eu nu am reglat asa ceva sa stiu valorile, dar cand toate sunt ok si el tot merge cu friguri iti mai ramane varianta sa-i verifici si sa-i reglezi daca e cazul. Am dat exemplul ala din care reiese ca nu exista un nr de km dupa care sa-i reglezi obligatoriu. Dar presupun ca exista undeva un nr de km la care se recomanda sa-i verifici. Daca ai motive sa crezi ca motorul tau a lucrat la temperaturi mai mari, injumatateste distanta la care ii verifici. Oricum sonda lambda amorteste putin pe GPL daca scapa pe sub supape gaze nearse, le vezi pe analizor ai si oxigen in plus si unele HC la mers in gol care nu au fost in cilindru cand s-a produs arderea. In turatie se reduc mult ca nu au timp sa mai scape. Semnalul la prima sonda lambda are maxima mai mica sa zicem ca 0,68V in loc de 0.86V. Poate ca are cineva chef sa-i deregleze si sa vada exact care-s diferentele, eu nu am LGN ca as face-o.
gonty
Am terminat taras - grapis si a doua butelie de gaz (pana nu mai tinea motorul nici la relanti pe gaz) Am facut 511 km cu 46 l gaz, adica 9.001 l/100 km, consum numai urban. Din nou ma felicit pentru trecerea pe gaz wub.gif
adiya
In Bucuresti iese undeva la 10l\100Km insa la asta nu uita sa adaugi si benzina consumata pana la trecere pe gaz (eu nu trec pe gaz decat cand se aprind 4 liniute - recomandare a celor care au montat instalatia - cica daca o lasi sa treaca cand vrea ea mananca gaz cam multicel pana ajunge la temperatura normala de lucru). Una peste alta economia este evidenta dar depinde foarte mult si de cati Km rulezi ...altfel. Afara consuma ~7%.
P.S. Am motor 1.6 l
bendix
M-ati facut curios. As face si eu niste calcule, dar pentru asta m-ar interesa sa stiu :
Cat costa un litru de gaz (lichefiat) ? Se gaseste oricand la benzinarie ? Care e capacitatea (in medie) a unui rezervor GPL ?
adiya
Iti dai seama ca nu-ti poate spune gonty de la Iasi sau eu din Bucuresti cat costa gazul la Timisoara...du-te si tu la o butelie si vezi.
Eu am butelia de 35 litri dar am inteles ca cea standard este de 47 litri.
picard
Pretul se invarte cam la 17.500 litrul vara si 18.500 iarna.
bendix
Multumesc !

Am facut niste calcule la o medie de 1,8 RON litrul de GPL si 3,3 RON litrul de benzina. La cat merg eu, as economisi 800 RON pe an. Daca pretul unei instalatii GPL este 2800 RON, inseamna ca investitia mi se va amortiza in 3 ani si 6 luni.

Ma mai gandesc !

Totusi vad un mare avantaj in ceea ce priveste autonomia, care aproape ca se dubleaza. Pentru cine face de exemplu multe curse in Ungaria sau Austria ar merita !
testike
>Pentru cine face de exemplu multe curse in Ungaria sau Austria ar merita !

Nu prea cred ca mai este mare diferenta de pret...
adiya
Strict matematic, pentru 34000 benzina si 18000 gazul, la un motor de 1.6l, economia este undeva pe la 1000/km.
Daca faci doar 8000 km/an eu as zice pas.
alexxxxx
Salut.
Dupa ce m-am informat temeinic, mi-am pus si eu pe logan gaz. Instalat la majore - 2600 de lei. Totul e ok, insa am o intrebare pt ceilalti posesori: la plecarea de pe loc, daca o calc brusc, nu se accelereaza aproape deloc. Dupa ce ajunge pe la 2000 si ceva de ture, accelereaza normal. Nu stiu daca sa ma intorc la ei sa-mi mai umble la reglaje, sau e normal sa se intample asa. Apoi inca o intrebare: la ce rar trebuie sa ma duc pt. inregistrare in cartea vehiculului: la cel din grivita sau cel din voluntari? (asta pt. cei din bucuresti). In rest, numai de bine! Merci!
adiya
Parca la fel am simtit si eu la inceput dar acum ori m-am obisnuit ori nu mai face...
In legatura cu RAR-ul nu stiu sa-ti raspund, dar presupun ca la Voluntari. Mai bine suni si faci si programarea totodata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.