Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 MLS-TX si TLX
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
iulica89
Salut! Numele meu este Iulian si detin o dacie 1310 mostenire de familie cumparata de tatal meu din Pitesti in ianuarie 1989...Incepand cu anul 2007 ,anul in care am luat permisul de conducere,masina mi'a fost "inmanata" la 75500 km...


De atunci au inceput cheltuielile suplimentare,grijile si acumularea cunostintelor mele de mecanica.

Am incercat sa o pastrez cat mai originala si in ciuda unui accident minor in care masina a fost surprinzator de rezistenta,cu ocazia acentui nepalcut eveniment refacandu'se partea de tinichigerie si inlocuirea aripilor,contraaripilor,a mastii fata si a capotei(in afara de capota toate elementele erau ruginite).

Anul acesta m'am ocupat si de motor,care din cauza unui "mecanic",chiulasa a fost restransa deoarece pierdea ulei pe la garnitura ,filetele din blocul motor nemaifiind curatate au dus la fisurarea blocului motor.Am schimbat blocul ,dar motorul a inceput sa mearga din ce in ce mai rau,in final prin primavara aprinzandu'se martorii de la presiunea de ulei.
Solutia a fost inlocuirea motorului cu unul de Renault 18 de 1.4l care a venit cu un kit de ambreiaj Sachs de 180 (rulment+placa),discul de Valeo ,impreuna cu schimbarea cutiei de 4 trepte cu una de 5 trepte 365-11 cu raportul de a 5'a lung.
Am mai adaugat jentile de la renault impreuna cu cauciucurile care erau in stare destul de buna,jentile originale au fost pastrate cu cauciucurile de "bicicleta",iar iarna trecuta am cumparat doua jenti canada de la remat pe care am montat cauciucuri debica frigo.Mai am de cumparat o janta pe care,impreuna cu rezerva ,le voi adauga inca doua cauciucuri de iarna...Totul depinde de buget.
Puntea spate a fost si ea inlocuita cu cea de la r18(cu tamburi mici) deoarece era cam ruginita...
Am inlocuit cateva becuri cu leduri...
Am modificat ceasurile...
Pareri si sugestii...
sergiu_psc
Sa o stapanesti sanatos, cat mai multi km fara probleme! Pare bine intretinuta.
Iulikk
Haha.. ce smechere-s becurile alea laterale smile.gif) . Multi kmp fara probleme.
sobolan
QUOTE(iulica89 @ 15 Sep 2011, 23:02)
.....si detin o dacie 1310 mostenire de familie cumparata de tatal meu din Pitesti in ianuarie 1989.....

.Anul acesta m'am ocupat si de motor,care din cauza unui "mecanic",chiulasa a fost restransa deoarece pierdea ulei pe la garnitura ,filetele din blocul motor nemaifiind curatate au dus la fisurarea blocului motor.Am schimbat blocul ,dar motorul a inceput sa mearga din ce in ce mai rau,in final prin primavara aprinzandu'se martorii de la presiunea de ulei.
.....
*



Ori e mostenire ori e cumparata ?
E frumoasa,am avut si eu una identica rosie smile.gif ....dar scapa de tiganiile alea de ceasuri...pune-i la loc ceasurile ei...daca nu ma insel,cu turometru wink.gif ...n-o mai incarca cu "accesorii" si tine-o cum a lasat-o fabrica!
lampile alea de pe coltul spoilerului fata stateau pe aripile spate nu acolo...scoate-le !
fa poze cu cel motor sa vada si ochiu'meu....si la puntea spate si janta !
cu blocul...multi fac greseala asta...si-s mari mecanici sleep.gif ...
Alex4u
QUOTE(iulica89 @ 15 Sep 2011, 22:02)
Salut! Numele meu este Iulian si detin o dacie 1310 mostenire de familie cumparata de tatal meu din Pitesti in ianuarie 1989...Incepand cu anul 2007 ,anul in care am luat permisul de conducere,masina mi'a fost "inmanata" la 75500 km...
De atunci au inceput cheltuielile suplimentare,grijile si acumularea cunostintelor mele de mecanica.

Am incercat sa o pastrez cat mai originala si in ciuda unui accident minor in care masina a fost surprinzator de rezistenta,cu ocazia acentui nepalcut eveniment refacandu'se partea de tinichigerie si inlocuirea aripilor,contraaripilor,a mastii fata si a capotei(in afara de capota toate elementele erau ruginite).

Anul acesta m'am ocupat si de motor,care din cauza unui "mecanic",chiulasa a fost restransa deoarece pierdea ulei pe la garnitura ,filetele din blocul motor nemaifiind curatate au dus la fisurarea blocului motor.Am schimbat blocul ,dar motorul a inceput sa mearga din ce in ce mai rau,in final prin primavara aprinzandu'se martorii de la presiunea de ulei.
Solutia a fost inlocuirea motorului cu unul de Renault 18 de 1.4l care a venit cu un kit de ambreiaj Sachs de 180 (rulment+placa),discul de Valeo ,impreuna cu schimbarea cutiei de 4 trepte cu una de 5 trepte 365-11 cu raportul de a 5'a lung.
Am mai adaugat jentile de la renault impreuna cu cauciucurile care erau in stare destul de buna,jentile originale au fost pastrate cu cauciucurile de "bicicleta",iar iarna trecuta am cumparat doua jenti canada de la remat pe care am montat cauciucuri debica frigo.Mai am de cumparat o janta pe care,impreuna cu rezerva ,le voi adauga inca doua cauciucuri de iarna...Totul depinde de buget.
Puntea spate a fost si ea inlocuita cu cea de la r18(cu tamburi mici) deoarece era cam ruginita...
Am inlocuit cateva becuri cu leduri...
Am modificat ceasurile...
Pareri si sugestii...
*


Inveti in UPG Nu?? pana asta vara mai parcam si eu langa tine daca stii ori la I-uri cand o bagai ori acolo la sensul giratoriu .. tongue.gif ..imi placea ca erau amandoua la fel..cu toate ca a ta e tipla biggrin.gif
iulica89
@ sobolan:tata a cumparat'o,eu am mostenit'o biggrin.gif
@ alex4u: da invat in upg si in functie de portar parchez si eu biggrin.gif (sunt unii care nu te prea lasa sa parchezi la i'uri asa k o duc la sens)
Alex4u
pe mn ma cam lasa..depinde daca mai pui si tu 1 leu pe langa aia 2:P
1310CL
@iulica89:Frumoasa dacia ta,sa mai postezi poze cu ea ! si sa o stapanesti sanatos...respect pentru felul in care o intreti !

@Alex4u:Pana acuma n-ai postat poze cu fosta ta dacie in care sa ii se vada si numerele smile.gif Mai circula cu ea mosul la care ai dat-o?...oricum nu cred ca o sa uiti vreodata ZBE-ul,a fost prima ta masina blush.gif

Bafta si respect !
Alex4u
QUOTE(1310CL @ 16 Sep 2011, 15:06)
@iulica89:Frumoasa dacia ta,sa mai postezi poze cu ea ! si sa o stapanesti sanatos...respect pentru felul in care o intreti !

@Alex4u:Pana acuma n-ai postat poze cu fosta ta dacie in care sa ii se vada si numerele smile.gif Mai circula cu ea mosul la care ai dat-o?...oricum nu cred ca o sa uiti vreodata ZBE-ul,a fost prima ta masina blush.gif

Bafta si respect !
*


Circula la greu chiar sapt trecuta m-am intalnit cu el in piata la Mizil era plina cu ardei si rosii...inca are stikerul cu Dacia Club si arata ..sa zicem asemanator cu momentul in care i-am dat-o eu ..mai prafuita si mai lasata...nu am cum sa o uit..a fost prima masina de cand sunt mic am vazut toata tara in ea...o avut-o taicamiu din 87 de noua..apoi a fost la mn..o regret mereu...
STORMTROOPER
QUOTE(sobolan @ 16 Sep 2011, 01:30)

lampile alea de pe coltul spoilerului fata stateau pe aripile spate nu acolo...scoate-le !

*



Lampilea alea stau bine in partea din fata a masinii, nu stau bine pe spoiler, locul lor fiind sub linia mediana a masinii pe aripa. Alea de spate sunt rosii alea din fata sunt portocalii.

Masina arata bine si are linie. Eu as schimba lampile de pozitie&semnalizare cu unele albe si as mai schimba si lampa de la numar cu una nichelata. Gasesti la Bursa.

Anunt vinzare

De asemenea as cauta o modalitate de prindere a numarului sub bara din fata si i-as aplica acestui obiect una bucata tratament cu polish si ceara, sa vezi cum luceste dupa aia.

Bafta in continuare si multi km. fara probleme.
iulica89
@ stormtrooper: Stiam ca lampile nu'si au locul in aripa dar odata ce am gaurit spoilerul(acum 4-5 ani) nu am mai stat sa acopar gaurile din spoiler si sa dau altele in aripa(mai am una originala pentru a lua masurile biggrin.gif )...in plus la multe masini am vazut ca rugina iese fix acolo.
Mersi pentru sfat si in timp daca voi gasi la remat un spoiler bun voi "urca" lucasurile la locul lor...Lampa de la numar nu prea mi'a placut cromata dar daca e am sa cumpar una de la Magazinul universal Remat biggrin.gif unde chiar am vazut de'a lungul timpului piese bune si elemente de caroserie in stare buna...
Lampile de pozitie din bara fata nu am gasit de Cibie(albe) dar dak voi gasi le voi cumpara;
Numarul de inmatriculare a fost si sub bara dar aceasta a avut gauri si in fata si pentru a le acoperi am mers pe ideea asta.

Multumita cauciucurilor de iarna pragurile au fost "sablate" cu material antiderapant, in locul in care au sarit pietricelele facandu'si loc rugina...Azi dupa aproape jumatate de an am curatat pragurile pana la luciu metalic in locurile unde si'a facut loc rugina si unde mi se mai parea mie ca ar fi umflata de puncte de rugina(scule folosite bormasina cu perie de sarma si polizor cu disc de polizare)...am grunuit ,va urma o smilgheruire si o vopsea identica cu a masinii.
Am facut o poza la motor si la ce elemente am mai strans biggrin.gif
1310CL
Sper ca n-ai de gand sa ii pui ochelarii infundati model mai vechi blink.gif Las-o asa stock parerea mea,pt ca putine ochelariste din 80 si ceva mai au masca lor originala....si mai ales sa si arate asa ca a ta.

Chiar,de ce ti-ai schimbat capota si aia de la aerisire dintre capota si parbriz cu modele mai nou??

De asemenea ti-as recomanda ca inainte..sau dupa vopsire,cum doresti,sa dai pragurile cu boschet de pilda grund alchidic anticoroziv....o sa le prelungeasca viata.
STORMTROOPER
Ca sa puna ochelari ingropati ar trebui sa schimbe si aripile cu unele de 1300, ori de alea se gasesc din ce in ce mai rar.
In rest capota si grila de aerisire sunt adecvate perioadei in care a fost facuta masina.
ZTV
foarte frumoasa, asa mai departe.
huiduu
Frumoasa batrana.. smile.gif

QUOTE(Alex4u @ 16 Sep 2011, 09:03)
pe mn ma cam lasa..depinde daca mai pui si tu 1 leu pe langa aia 2:P
*



@Pana acum nu m-au lasat sa parchez la "I-uri"... eu cotizam in fiecare zi cu 2 lei in parcarea pentru studenti de langa corpul "J" smile.gif))
Cred ca de luna viitoare o sa parchez si eu la giratoriu smile.gif)) biggrin.gif
1310CL
STORMTROPPER:Uitate in primele poze,sa vezi capota si grila de aerisire originale ale masini,celelalte sunt de pe model cn2,mai nou,dar au fost montate si pe TLX-e,prin 91,92....insa a lui este din 1989.
STORMTROOPER
[quote=STORMTROOPER,16 Sep 2011, 20:49]Ca sa puna ochelari ingropati ar trebui sa schimbe si aripile cu unele de 1300, ori de alea se gasesc din ce in ce mai rar.
In rest capota si grila de aerisire sunt adecvate perioadei in care a fost facuta masina.
*

[/quote]


[quote=1310CL,17 Sep 2011, 15:44]STORMTROPPER:Uitate in primele poze,sa vezi capota si grila de aerisire originale ale masini,celelalte sunt de pe model cn2,mai nou,dar au fost montate si pe TLX-e,prin 91,92....insa a lui este din 1989.
*

[/quote]

Am observat ca grila de aerisire si capota nu sunt cele originale din fabrica, dar am spus ca sunt adecvate perioadei in care a fost fabricata masina. Capota si grila sunt de CN1, care conform acestui link http://www.daciaclub.ro/Istoria-auto-Dacia...ni-t177335.html a inceput sa fie fabricat cu anul 1985/1987, initial Dacia 1320 -CN1 si pe urma Dacia 1310 CN1, astea au inceput sa fie fabricate din anul 1987. Ulterior dupa 1992/1993 a aparut pe piata CN2

[/quote=iulica89,16 Sep 2011, 19:04]
@ stormtrooper: …….....
Lampile de pozitie din bara fata nu am gasit de Cibie(albe) dar dak voi gasi le voi cumpara;

*

[/quote]

Din ce vad eu ai 2 optiuni:
http://forum.4tuning.ro/640-piese-dacia-va...ri/page-19.html

sau:
http://cgi.ebay.fr/CLIGNOTANT-NEUF-ORIGINE...=item518fd2d085

http://cgi.ebay.fr/Feu-cristal-droit-Renau...=item43a60218c5

http://cgi.ebay.fr/RENAULT-12-FEU-GAUCHE-R...=item2a01a097a9

La magazine nu osa sa gasesti asa ceva. Succes
iulica89
Mersi de indrumare stormtrooper! voi incerca cat de curand achizitia unor geamuri...lampile la 15+25 euro plus transportul ma cam depasesc momentan...
Masina a intrat la pregatirile aferente iernii dupa cum ati vazut, azi am incercat vopsirea pragurilor da din cauza "incompatibilitatii"(din ce am citit pe goagle) dintre grund(kober-gri) si vopseaua masinii(emaur-616) stratul final de vopsea s'a incretit...Dezamagire totala...Am vopsit doar pragul stang,urmand ca dreptul sa incerc sa'l vopsesc saptamana viitoare.
Am de gand ca saptamana viitoare sa dau cu un amestec de vaselina si ulei pe sub masina(asa am facut si anul trecut si s'a pastrat foarte bine).

Acum o mica mare problema: am desfacut(de curiozitate) bujiile de la motor pentru a le verifica culoarea si spre stupoarea mea am descoperit ca filetul din chiulasa este mult mai lung decat al bujiilor actuale.Motorul merge destul de bine momentan,bujiile au o culoare caramizie dar ma gandesc ca scanteia nu este data unde trebuie.
Are cineva vreo idee ce tip/marca de bujie ar trebui sa cumpar si pe la ce bani s'ar incadra?\
Mentionez ca am si gpl.
STORMTROOPER
Citeste aici: http://www.daciaclub.ro/http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5591&st=930

Eu de 4 ani merg pe Denso si sunt foarte multumit de ele. Pe linga ele mai am Bobina de inductie&capac delco&luleaua Doduco si nu am treaba cu aprinderea.
iulica89
Ce'am mai mesterit la masina:schimbat sistemul de inchidere al capotei(si un pic automatizat biggrin.gif) happy.gif
Am pus "noile" canapele de pe r18,au picat la fix;am mai incercat sa vopsesc pragul...La fel se increteste-o mai las cateva zile si mai incerc.
1310CL
Acum ai si scaune misto pe ea wub.gif .
Executron
Urat siliconul ala de la portbagaj sad.gif

Scaunele sunt GENIALE tinand cont ca masina e tot albastra. Super biggrin.gif
iulica89
"Siliconul" intre eleron si capota este format din 3 straturi de materiale:pe partea cu eleronul este pus silicon pentru intretinerea cauciucului,dupa aceea o folie de plastic,iar intre folie si caroserie am pus vaselina pentru protejarea caroseriei.
Motivele pentru care am ales sa fac straturile:vaselina ataca spuma-cauciucul(in timp),iar siliconul(unele)ataca tabla capotei,in timp aparand rugina.Fara vaselina/silicon apa s'ar strange si in timp apare rugina asa ca am acceptat compromisul urateniei.
1310CL
Iulian foarte buna ideea ta cu protectia acelei zone a portbagajului,stiu de la fosta TLX-a ca acolo unde se afla vestitul eleron de cauciuc se aduna multa multa rugina din cauza apei....daca nu luai masuri contra....probabil de aici multi isi pun capota de la portbagaj de D1300 sau de Berlina,modelele fara eleronul de cauciuc... biggrin.gif

P.S: Cu pragurile ce se mai aude?Ai reusit sa le vopsesti? huh.gif
iulica89
Sal! Pragurile au ramas la fel...Unu vopsit si unu nu.
Azi am facut o vizita la remat: o mocheta neagra impecabila(dpdv structural-are un pic de praf da se rezolva biggrin.gif )
O policioara neagra(cea din spate);
Iale - ca ale mele au cedat pe rand(am ramas cu ele in cheie-probabil vro tentativa de spargere)
Niste chestii de crom-eu am de plastic si m'am saturat sa le tot schimb plus ca au si un autoblocaj
Si o janta canada pentru intregirea setului de iarna(mai am decat 2 cauciucuri de luat laugh.gif )
iulica89
Azi am apropiat aripa stanga de capota pentru ca avea un luft de puteai baga mana si forta capota(vine sezonu rece si totodata incep si cautarile unora de baterii dry.gif )...Daca tot am dat grila jos am scos caloriferul ,l'am spalat si i'am schimbat furtunele pentru ca erau crapate si roase parca ohmy.gif ,am curatat locul unde sta,am "adaptat"un calorifer de renault(o singura intrare-o singura iesire)pentru ca al meu pierdea apa si nici nu inchidea bine.
Am inlocuit capacul cu "senzorii"de temperatura pentru ca motorul avea decat un cititor de temperatura,originalul avand doua.
O poza cum au iesit pragurile,nuanta diferind un pic dar da la un metru nu remarci biggrin.gif
Si un pitic pe care'l aveam de ceva timp...Optimizarea circulatiei fluxului de aer catre calorifer=>caldura iarna biggrin.gif
DracusorulViolet
Culoarea e cumva bleu 616 ? Foarte frumoasa masina si foarte ingrijita !
Alex4u
cam asa e bleu 616 asa era si a mea zis si bleu mamaia smile.gif)
iulica89
Azi la masina am dat bara fata jos,am curatat masca fata de noroi,i'am dat cu vaselina, am pus distantiere la suportul din dreapta a barii(venea si mai jos si mai bagata spre interior).
Am curatat bara,dat cu vaselina pe dedesubt,am pus semnalizari noi si am montat'o la loc.
Executron
O placere sa mesteresti la asa masina! Felicitari!
1310CL
Sa'ti traiasca TLX-u ! sa mai faca inca 1989 de ani.
iulica89
Am schimbat ieri apa cu antigelul(am avut o perioada de proba sa vad daca sunt scurgeri pe undeva) ,pus termostat nou(nu stiu la cate grade deschide inca),spalat radiatorul(o gramada de depuneri).
Astari am pus ceasurile de bord originale la loc deoarece presiunea de ulei si temperatura apei nu erau chiar asa de exacte,urmand sa le inlocuiesc cu unele de la remat sau sa adaptez din acelea separate in plansa de bord(poza informativa biggrin.gif ).
iulica89
Dacia fiind o masina "de gashca" s'a hotarit ca azi sa'mi dea de lucru:pompa de apa a cedat si,avand antigel in ea a trebuit sa o schimb neaparat...Cum mai am un motor de rezerva biggrin.gif ,am demontat pompa si am pregatit'o pentru transplant. Au urmat trei ore de munca finalizate cu succesul "operatiei".
mihai leu
si eu am avut probleme cu pompa de apa la o dacie din 96
intr-o dimineata a pleznit pur si simplu, s-a schimbat capul de pompa si a mers,
1310CL
Ba...vorba aia,Cand nu o ai...ti-ar trebui-o...cand o ai...o injuri:) Cand iti cade cate o piesa...din senin,nu ai cum sa nu o iubesti mai mult ! wub.gif wub.gif
Rob3rto
Ti-am vazut ieri masina in Sud...Foarte intretinuta! wub.gif
iulica89
Multumesc de aprecieri!
Azi a fost zi de cumparaturi: filtru aer BF,bujii brisk(nu stiu cum se vor comporta daca stie cineva ceva despre ele sa imi spuna si mie biggrin.gif ), semering planetara si cautator,capac delcou,rotor dstribuitor,platina si condensator.

Ce ziceti s'ar merita aprindere tranzistoriala gotronic 40 ron?... N'am mai avut ,dar de la o cunostinta am inteles ca nu e nicio diferenta.
Alex4u
eu aveam si cu senzor...si era foarte buna numai aveam trb cu platina ...ca se impusca etc..defapt numai aveam platina...pornea bine...numai aveam nici o intrerupere nimic
turbodxman
Marfa masina. smile.gif
Good work! wink.gif
Keep on rollin' rolleyes.gif
PaulT
QUOTE(iulica89 @ 14 Oct 2011, 21:15)
Multumesc de aprecieri!
Azi a fost zi de cumparaturi: filtru aer BF,bujii brisk(nu stiu cum se vor comporta daca stie cineva ceva despre ele sa imi spuna si mie biggrin.gif ), semering planetara si cautator,capac delcou,rotor dstribuitor,platina si condensator.

Ce ziceti s'ar merita aprindere tranzistoriala gotronic 40 ron?... N'am mai avut ,dar de la o cunostinta am inteles ca nu e nicio diferenta.
*




E o diferenta enorma inre sistemul clasic, cu platina, si aprinderea electronica gotronic... dar sa fie cea cu senzor magnetic in loc de platina. Bujiile Brisk stiu ca se comportau bine acum cativa ani, cand am mai folosit.
1310CL
@iulica89: Merita toti bani aprinderea aia,si eu am achizitionat una acus 2 ani,cu 35 de lei,dar a meritat toti bani,faciliteaza pornirea mai ales pe timp rece,cat despre diferenta,da se simte.
iulica89
Cum azi avem o zi mai lejera draga mea masina s'a hotarit sa'mi faca o surpriza de zile mari:iesit fiind cu ea din curte si asteptand ca prietena sa inchida portile m'am decis sa "fac cateva pedale" la frana...La a 3'a am auzit o trosnitura si pedaua s'a dus la fund(contrar asteptarilor mele radmasa.gif ).Am mai repetat faza sperand ca este cva ciudat ,insa in zadar.Deschid portile ,o bag in curte si incep sa fac pedale la greu pentru a descoperi pe unde iese lichidul ca sa stiu de unde incep.La roata stanga am observat o balta de lichid...Hmm asta e furtunul...Dau roata jos moment in care am descoperit ca etrierul este rupt de la jumate. Am sunat la unu si la altu in speranta ca gasesc cva ramas prin pod sau cine stie(eu nou nu mai cumpar radmasa.gif ).

Pana la urma am gasit unul la un "centru" de demembrari dacia(cine vrea detalii pm) si am cautat printr'o cutie descoperindu'l pe acesta.L'am montat ,am aerisit franele...Si asa a mai trecut o zi radmasa.gif
iulica89
Astazi a fost zi de achizitii:2 cauciucuri de iarna noi debica frigo2 175/70 r13, saxofon cu tot cu galerie(al meu are cateva gaurele si nu mai are zile multe-galeria era inclusa),un contact modelul vechi,un releu semnalizare,o maneta de stergator, o aeroterma turceasca cu consola si radiator,si un captator de aer pentru radiator.
cosmin_2300
Cāt ai dat pe anvelope?
IntensBurnE
dar pe aeroterma cu consola cat ai dat ?tongue.gif
95bogdi
salut ! foarte frumoasa masina biggrin.gif felicitari...arata impecabil am si eu una la fel numa ca e rosie biggrin.gif sa`mi dai un p.m cu id`ul tau ca eu inca nu pot trimite mesaje ca sunt ``incepator``
sspoitoru
misto masina smile.gif
cu aeroterma aia nu stiu daca merita sa te complici ca o sa-ti intre piciorul pe dupa ea si o sa se vada toate firele de la casetofon
spor in continuare
iulica89
Da ai dreptate cu spatiul ramas inestetic dar voi gasi o solutie de a acoperi frumos...Pina una alta Frigo afara ,caldurica inauntru(in 10 km pot sta si in maneca scurta,iar dupa 1km devine acceptabila temperatura ambianta) biggrin.gif
IntensBurnE
ce bine arata consola aia wub.gif
vad ca ai si geamuri el. , is cele originale de dacie sau adaptate? tongue.gif
turbodxman
Progrese! smile.gif
Foarte frumos. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.