Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Genevieve-Dacia 1300 '78
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Ov
la prima mea dacie din 79 in spatele scrumierei era o stampila cu data exacta cand s-a facut CTC-ul wink.gif
deceneu32
Mai simplu.... smile.gif
Stefan.alex78
Scuze de "promptitudine", dar sunt destul de aglomerat. Am pus o poza in care aveti toate detaliile batranei. Chiar sunt si eu curios de aceasta "anomalie", mi-a mai atras cineva atentia si nu am ajuns la o concluzie. As avea curajul de a spune ca am avut acele tablite de protectie, doar ca atunci cand am desfacut lampile, zona fiind ruginita, s-au desfacut de pe caroserie. Din pacate nu cred ca am o poza doveditoare, dar o sa le caut in garaj la piese.
Dupa mine, cunoscand fostul propietar, nu cred ca au fost puse de catre dumnealui ( tipul de om care proteja masina mai ca pe sotie si care la 40-50km/h calca frana ca mergea "mult prea tare"), daca au fost puse dupa iesirea din fabrica, cine a executat lucrarea a fost un adevarat meserias pentru ca pe instalatia electrica au fost adaugate firele cap coada in izolatia veche.
Mai multe nu pot spune si nu vreau sa bat campii, dupa capul meu cam pe acolo e fabricata ( tinand cont ca multe piese importante sunt facute in luna a 3-a, a 4-a si vazand mai multe date despre masini ale caror momente de fabricatie erau cunoscute), dar nu pot fi exact.

<span class='edit'>13 Jan 2015, 20:46:</span>
Din pacate stampila CTC la mine este foarte stearsa, nu disting mai nimic din ea.

<span class='edit'>13 Jan 2015, 23:42:</span>
roby_1300_rap
QUOTE(Stefan.alex78 @ 13 Jan 2015, 20:24)
Scuze de "promptitudine", dar sunt destul de aglomerat. Am pus o poza in care aveti toate detaliile batranei. Chiar sunt si eu curios de aceasta "anomalie", mi-a mai atras cineva atentia si nu am ajuns la o concluzie. As avea curajul de a spune ca am avut acele tablite de protectie, doar ca atunci cand am desfacut lampile, zona fiind ruginita, s-au desfacut de pe caroserie. Din pacate nu cred ca am o poza doveditoare, dar o sa le caut in garaj la piese.
Dupa mine, cunoscand fostul propietar, nu cred ca au fost puse de catre dumnealui ( tipul de om care proteja masina mai ca pe sotie si care la 40-50km/h calca frana ca mergea "mult prea tare"), daca au fost puse dupa iesirea din fabrica, cine a executat lucrarea a fost un adevarat meserias pentru ca pe  instalatia electrica au fost adaugate firele cap coada in izolatia veche.
Mai multe nu pot spune si nu vreau sa bat campii, dupa capul meu cam pe acolo e fabricata ( tinand cont ca multe piese importante sunt facute in luna a 3-a, a 4-a si vazand mai multe date despre masini ale caror momente de fabricatie  erau cunoscute), dar nu pot fi exact.

<span class='edit'>13 Jan 2015, 20:46:</span>
Din pacate stampila CTC la mine este foarte stearsa, nu disting mai nimic din ea.

<span class='edit'>13 Jan 2015, 23:42:</span>
Cred ca am aflat cauza "anomaliei"...Am gasit acele tablite de protectie si m-am uitat pe caroserie, ele nu au fost prinse vertical ci orizontal de suruburile lampilor. Apoi, analizand mai mult pozele de cand masina era echipata...distanta dintre lampa si stop pe partea stanga difera de cea de pe partea dreapta, deci alinere 0! Concluzia...ajung la vorbele lui roby_1300_rap sunt puse de cineva.
Intrebare, daca  au fost puse dupa iesirea din fabrica....astup gaurile si o fac cum ar trebui sa fie sau pun lampile inapoi?
*



pai le poti anula firele si gata , nu trebuie sa ii mai pui lampile de mers inapoi sau daca ti mortish sa iti pui , ia o lampa ce se prinde pe suportii de la bara si ai rezolvat problema smile.gif
Stefan.alex78
QUOTE(roby_1300_rap @ 14 Jan 2015, 15:11)
pai le poti anula firele si gata , nu trebuie sa ii mai pui lampile de mers inapoi  sau daca ti mortish sa iti pui , ia o lampa ce se prinde pe suportii de la bara si ai rezolvat problema smile.gif
*


E si asta o idee, dar am tot zis sa spun ceva sigur si nu stiu cat m-am tinut de asta. In cursul zilei de astazi am stat si am analizat si masurat fusta spate, alinierea lampilor exista, totul este perfect. Deci ceea ce am zis mai sus este total ERONAT ( ma scuzati sad.gif ). Nu am fost multumit doar cu atat si am facut o vizita acasa la mostenitorii fostului propietar. Sotia, copii, ginerele mi-au spus ca asa s-a cumparat masina, mi-au aratat si unele poze mai vechi in care masina avea lampile spate, dar din pacate nu au stiut sa-mi spuna exact cand a fost cumparat si nici de facturi nu mai stiau.
roby_1300_rap
QUOTE(Stefan.alex78 @ 14 Jan 2015, 19:24)
E si asta o idee, dar am tot zis sa spun ceva sigur si nu stiu cat m-am tinut de asta. In cursul zilei de astazi am stat si am analizat si masurat fusta spate, alinierea lampilor exista, totul este perfect. Deci ceea ce am zis mai sus este total ERONAT ( ma scuzati  sad.gif ). Nu am fost multumit doar cu atat si am facut o vizita acasa la mostenitorii fostului propietar. Sotia, copii, ginerele mi-au spus ca asa s-a cumparat masina, mi-au aratat si unele poze mai vechi in care masina avea lampile spate, dar din pacate nu au stiut sa-mi spuna exact cand a fost cumparat si nici de facturi nu mai stiau.
*



daca nu o fost luata de noua de proprietar fi sigur ca nu is originalele smile.gif vezi tu, uitate si la gauri daca is date perfect zic , daca nu au cioturi sau de astea , daca is date la stanta smile.gif
SAUUUU excl.gif
mai e o varianta , sa fi fost accidentata in spate si sa fi fost schimbata fusta smile.gif
Stefan.alex78
Daca nu ar fi fost cumparata de noua de catre propietar mi-ar fi aparut in carte 2 proprietari diferiti. Pe cand acum in carte scrie asa "1) Propietar Radu Vasile.....inmatriculata la data de 12.06.1981.....2) Propietar Radu Vasile inmatriculata la data de 09.07.1997 ( cand a schimbat numerele)" si atat. Deci varianta cu "necumparata de noua" pica, mai ales ca am confirmarea de la urmasi si din faptul ca parintii mei cunosc situatia fiind prieteni de familie.

La gauri se vede clar ca sunt identice, ca sunt aliniate, nu au cioturi. ( oricum aceasta varianta sa ma uit la gauri e cam subreda...zona e ruginita, garniturile erau parlite de soare si dupa decesul propietarului masina a avut de-a face cu doua ierni, iarna 2 - masina 0 )

Varianta cu schimbarea fustei spate dupa mine pica din start, nu zic ca nu a avut accidente...dar toate au fost minore. Dupa capul meu fusta nu a fost schimbata deoarece am codul de culoare pe interior scris, nu se mai obosea nimeni sa il mai treaca acolo dupa vopsire si in continuare afirm ca firele de lampile spate sunt puse in izolatia veche.

In fine, chiar nu stiu nimic sigur...merg pe certitudini, pareri, amintiri si dupa cum vad eu lucrurile. Va rog sa ma lamuriti smile.gif)
roby_1300_rap
mna aici nush ce sa zic , poate sa fi fost comanda speciala de la uzina , ma gandeam si la varianta sa fi fost L sau Ls , da nu prea are cum ca ar fi avut si volan si bord din alta poveste smile.gif
ydaniel
Salut,am vazut ca ai doi rulmenti de fata marca CMB:eu te sfatuiesc sa-i predai la un centru de fier vechi si sa cauti URB-uzina rulmentul brasov.
deceneu32
QUOTE(Stefan.alex78 @ 13 Jan 2015, 19:24)
As avea curajul de a spune ca am avut acele tablite de protectie, doar ca atunci cand am desfacut lampile, zona fiind ruginita, s-au desfacut de pe caroserie. Din pacate nu cred ca am o poza doveditoare, dar o sa le caut in garaj la piese.

Scuze pentru ''promptitudine'' dar eu n-as avea curajul sa cred ca masina nu a avut acele ''tablite''.Sunt din platbanda groasa,sudate in puncte pe fusta spate.Nu se rup asa usor.Daca s-ar fi desprins din cauza coroziunii,ar fi lasat gauri in fusta.
Imposibil sa nu-ti amintesti!


<span class='edit'>16 Jan 2015, 21:54:</span>
QUOTE(Stefan.alex78 @ 14 Jan 2015, 22:52)
in continuare afirm ca firele de lampile spate sunt puse in izolatia veche.

Verifica daca firele lampilor de AR sunt galbene.
user posted image

<span class='edit'>16 Jan 2015, 22:09:</span>
QUOTE(roby_1300_rap @ 15 Jan 2015, 11:12)
mna aici nush ce sa zic , poate sa fi fost comanda speciala de la uzina , ma gandeam si la varianta sa fi fost L sau Ls , da nu prea are cum ca ar fi avut si volan si bord din alta poveste smile.gif
*


Roby,pana la 1 iunie 1978 toate modelele de Dacia berlina au fost fara lampi de AR,chiar si variantele L,LS si 1301.
Doar uneleCV aveau contactor montat din fabrica pentru CV.
user posted image
Exemple:
Dacia 1300 L
user posted image
Celebra Dacie 1300 LS din 1978 cu 260 km la bord
user posted image
Dacia 1301-1974(Silviu Arsenescu)
user posted image
Dacia 1301-1976(Silviu Arsenescu)
user posted image
Dacia 1301-1977(Dan Becheanu)
user posted image

Din 1978 incepe se montajul lampilor de AR pe 1301.
Exemplu:O Dacia 1301-1978 care a fost la BURSA
user posted image

Din acelasi an se monteaza lampi AR si pe variantele standard,L si LS.
Exemplu:Dacia 1300 LS-1978,masina lui Dudu Ionut
user posted image

Catalogul de piese de schimb-ed. 1984 precizeaza ca toate modelele de berlina au fost echipate cu lampi de AR incepand din 01.06.1978.Adica trebuie sa consulti factura IDMS.E dificil de aflat daca o masina a avut sau nu a avut din fabrica lampi de AR in lipsa facturii IDMS.
Din aceasta cauza voi compara masina lui Stefan cu alte exemplare din 1978,din arhiva personala,in functie de echipari si serie de sasiu.
1.Masina lui Bogdan2001-serie sasiu 314823.Este din prima parte a anului 1978, bord cu doua butoane in partea dreapta.Volanul nu este original dar a avut model vechi.NU ARE LAMPI DE MERS INAPOI.
user posted imageuser posted imageuser posted image
2.Masina lui Stefan.alex78-serie sasiu 343079.Volan tip vechi,bord cu doua butoane in dreapta.Lampile de AR sunt in discutie.
user posted image[/URL] user posted image
3.O masina gasita pe TOCMAI,proprietar Daia Stelian-serie sasiu 348657.Din pacate desteptul nu i-a facut o poza si din spate,doar din lateral.Au unii un stil de a face poze....Volanul nu este original dar bordul cu doua butoane in dreapta ma incredinteaza ca nu are lampi de AR.
user posted image[/URL] user posted image user posted image
4.DB 04 DFD-serie sasiu 374905.Volan tip vechi dar bordul are trei butoane in partea dreapta.ARE LAMPI PENTRU MERSUL INAPOI.
user posted image[/URL] user posted image user posted image
Analizand imaginile de mai sus,concluzionez ca masinile echipate cu plansa de bord cu doua butoane in partea dreapta a acesteia NU AU lampi pentru mers inapoi.cele cu trei butoane au lampi pentru mers inapoi.


Stefan.alex78
Si mai urmeaza.
deceneu32
Astazi am comparat masina lui Stefan cu vestita Dacia 1300 LS(252 km) in functie de seria motoarelor si echiparile interioare.
Deci,Dacia 1300 LS-1978,serie motor 322480,volan tip vechi,bord cu doua butoane,FARA lampi de AR.
Din pacate,nu se distinge seria sasiu pe placutele de identificare din cauza formatului foarte mic al fotografiilor.Baa,au unii un stil de a face poze...Ceea ce e mai important,nu surprind!!! mad.gif
http://www.99poze.ro/Dacia_LS_/
Dacia_LS_

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

Si Dacia lui Stefan,serie motor 331174,''mai tinerica''.Aceleasi echipari interioare.
http://www.99poze.ro/Dacia_Stefan_/
Dacia_Stefan_

user posted image user posted image user posted image
Comparand echiparile celor doua exemplare,sunt aproape sigur,dar nu convins,ca masina lui Stefan.alex78 nu a avut lampi pentru AR.

<span class='edit'>17 Jan 2015, 14:13:</span>
QUOTE(roby_1300_rap @ 15 Jan 2015, 11:12)
ma gandeam si la varianta sa fi fost L sau Ls , da nu prea are cum,pentru ca ar fi avut si volan si bord din alta poveste smile.gif
*


Adica ce vrei sa spui? smile.gif
Daca era L sau LS trebuia sa aiba volan cu pernita MUS si aparatura de bord JAEGER cu jurnalier?
Unde ai citit asta?In cartea lui Mondiru si Brebenel?Minciuni!E plina de erori lucrarea.
In realitate,bordul JAEGER cu jurnalier s-a montat pe Dacia 1300(standard),fabricata dupa 1 septembrie 1972,mai exact dupa seria sasiu FRANCE 503104,pana cand a fost inlocuit de ELECTROPRECIZIA romaneasca,in acelasi an.
De asemenea,bordul JAEGER cu jurnalier s-a montat pe primele exemplare de Dacia 1301.
Exemple:
Dacia 1300-1972 a lui Ov,serie sasiu France 531738,serie UAP 32257
Dacia 1301-1974 a lui Silviu Arsenescu
http://www.99poze.ro/JAEGER_jurnalier/
JAEGER_jurnalier

user posted image user posted image

La nivelul anului in discutie,1978,volanul cu pernita MUS eu n-am vazut decat pe 1301,in dotare de serie.
Exempe:
1301 din 1974(Silviu Arsenescu)
1301 din 1976(Silviu Arsenescu)
1301 din 1977(Dan Becheanu)
http://www.99poze.ro/Volan_MUS/
Volan_MUS

user posted image user posted image user posted image

Dacia 1300 L si LS,pana in '78 n-am vazut decat cu volan standard,simplu.
Exemple:
Dacia 1300 LS-1978 cu 252 km la bord
Dacia 1300 LS-1978 a lui Dudu Ionut
http://www.99poze.ro/Volan_L_si_LS/
Volan_L_si_LS

user posted image user posted image
roby_1300_rap
QUOTE(deceneu32 @ 17 Jan 2015, 14:34)
Astazi am comparat masina lui Stefan cu vestita Dacia 1300 LS(252 km) in functie de seria motoarelor si echiparile interioare.
Deci,Dacia 1300 LS-1978,serie motor 322480,volan tip vechi,bord cu doua butoane,FARA lampi de AR.
Din pacate,nu se distinge seria sasiu pe placutele de identificare din cauza formatului foarte mic al fotografiilor.Baa,au unii un stil de a face poze...Ceea ce e mai important,nu surprind!!! mad.gif
http://www.99poze.ro/Dacia_LS_/
Dacia_LS_

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

Si Dacia lui Stefan,serie motor 331174,''mai tinerica''.Aceleasi echipari interioare.
http://www.99poze.ro/Dacia_Stefan_/
Dacia_Stefan_

user posted image user posted image user posted image
Comparand echiparile celor doua exemplare,sunt aproape sigur,dar nu convins,ca masina lui Stefan.alex78 nu a avut lampi pentru AR.

<span class='edit'>17 Jan 2015, 14:13:</span>

Adica ce vrei sa spui? smile.gif
Daca era L sau LS trebuia sa aiba volan cu pernita MUS si aparatura de bord JAEGER cu jurnalier?
Unde ai citit asta?In cartea lui Mondiru si Brebenel?Minciuni!E plina de erori lucrarea.
In realitate,bordul JAEGER cu jurnalier s-a montat pe Dacia 1300(standard),fabricata dupa 1 septembrie 1972,mai exact dupa seria sasiu FRANCE 503104,pana cand a fost inlocuit de ELECTROPRECIZIA romaneasca,in acelasi an.
De asemenea,bordul JAEGER cu jurnalier s-a montat pe primele exemplare de Dacia 1301.
Exemple:
Dacia 1300-1972 a lui Ov,serie sasiu France 531738,serie UAP 32257
Dacia 1301-1974 a lui Silviu Arsenescu
http://www.99poze.ro/JAEGER_jurnalier/
JAEGER_jurnalier

user posted image user posted image

La nivelul anului in discutie,1978,volanul cu pernita MUS eu n-am vazut decat pe 1301,in dotare de serie.
Exempe:
1301 din 1974(Silviu Arsenescu)
1301 din 1976(Silviu Arsenescu)
1301 din 1977(Dan Becheanu)
http://www.99poze.ro/Volan_MUS/
Volan_MUS

user posted image user posted image user posted image

Dacia 1300 L si LS,pana in '78 n-am vazut decat cu volan standard,simplu.
Exemple:
Dacia 1300 LS-1978 cu 252 km la bord
Dacia 1300 LS-1978 a lui Dudu Ionut
http://www.99poze.ro/Volan_L_si_LS/
Volan_L_si_LS

user posted image user posted image
*



prin L sau Ls ma referea sa fi fost ca CL 78 UAP a lui ionut si eventual sa fi fost modificata dupa de proprietar , nu am mentionat nicaieri de ceasuri Jaeger cu sau fara jurnalier , intelegi ?
deceneu32
Vorbeai de borduri si volane dintr-o alta poveste?Eu ce trebuia sa inteleg?
bogdan2001
deceneu,o mica precizare am.Dacia me are seria 348.200
deceneu32
N-am inteles cifrele seriei din cauza scrijeliturilor de pe placuta.
user posted image

In concluzie,masina lui Stefan(serie sasiu 343079) nu a avut lampi de AR,deoarece masina lui Bogdan(serie sasiu 348200),mai ''tanara'',nu a avut lampi din constructie..Ambele sunt construite inainte de 31.06.1978.

De asemenea,nu cred povestile pensionarilor,gen''am avut eu om in uzina''.Astea intra la categoria legende urbane.
Lampile nu puteau fi montate inainte de 31.06.1978 deoarece nici uzina nu avea posibilitati tehnologice,in sensul ca nu existau inca matritele necesare care sa taie spatiile in fusta pentru amplasarea lampilor.
Comparati:
user posted image user posted image
Stefan.alex78
Ii multumesc domnului Daniel ( deceneu32) pentru toata staruinta de a cauta si compara. Acum nici eu nu am stat si am asteptat, de 2 zile am rascolit prin actele fostului propietar si ce sa vezi, am gasit factura IDMS si o alta factura care arata ca masina a fost trimisa de la uzina la Magazinul auto Bucuresti de pe str Cascadelor nr24. Restul de detalii se inteleg din poze.

Facturile au fost emise la 11 aprilie 1978, deci masina nu ar trebui sa aiba lampi de AR. Dupa ce le-am povestit mostenitorilor toate aceste detalii, au ajuns sa-mi spuna ceva de genul:
"fiind intr-un post de conducere la avicola, dadea multe plocoane unor ingineri din uzina si la cerere au reusit sa-i puna lampile inainte sa o predea".
Acum daca a imbogatit tot trecutul si eu am inghitit galusca, asta e, dar la fel de bine inghit si partea in care mi s-a spus ca masina nu a fost lovita. Masina a fost lovita pe partea stanga fata destul de usor si la momentul respectiv s-a preferat sa se indrepte aripa fata pe vagi motive invocate de propietar.

Adevarul e undeva la mijloc, sunt convins ca nu avea cum sa plece din uzina cu lampile de AR, dar nici prea departe de ea nu s-a produs modificarea fustei. In continuare voi pastra lampile asa cum a fost si dorinta fostului propietar, de a le avea.
deceneu32
QUOTE(Stefan.alex78 @ 14 Jan 2015, 22:52)
Daca nu ar fi fost cumparata de noua de catre propietar mi-ar fi aparut in carte 2 proprietari diferiti. Pe cand acum in carte scrie asa "1) Propietar Radu Vasile.....inmatriculata la data de 12.06.1981.....2) Propietar Radu Vasile inmatriculata la data de 09.07.1997 ( cand a schimbat numerele)"

Tot n-am inteles,cati proprietari a avut masina?De ce prima inmatriculare a fost 12.06.81?Intre 1978-1981 cine a stapanit-o?

Oricum,ma bucur ca am lamurit-o:masina ta este fabricata inainte de 11 aprilie 1978,data achizitiei de la IDMS.Factura confirma data fabricatiei marcata pe alternator:04.78
Fusta spate nu a fost schimbata,are codul de culoare pe ea.Lampile lasa-le acolo.In cazul in care vrei sa le anulezi,trebuie sa sudezi gaurile,sa le polizezi,apoi chit etc.Lasa-le asa,daca asta a fost dorinta celui care a avut-o inaintea ta.
Schema electrica pe care am postat-o nu s-a potrivit cu ce ai tu pe masina deoarece ea se aplica dupa 01.06.1978,deci cu lampi de AR.
Iti trimit o schema care se aplica incepand din 1973.Vezi daca e compatibila cu instalatia ta electrica.Compara firele.
Succes in sesiune,s-o stapanesti sanatos in continuare si sa ne tii la curent cu mersul lucrarilor. smile.gif
deceneu32
Am inteles!
Omul a schimbat buletinul in urma transferului comunei dintr-un judet in altul.A fost nevoit sa schimbe si certificatul de inmatriculare.Din aceasta cauza data primei inmatriculari este 1981.
Dupa cum se constata,ai toate perifericele motorului ORIGINALE:carburator si delcou-03.78,alternator-04.78.Nu s-a inlocuit NIMIC.
Verifica si radiatorul,pompa de benzina si electromotorul.
Uita-te si pe ceasurile de bord si caseta de sigurante,asta asa,mai mult de curiozitate,deoarece piesele respective se defecteaza mai greu.
roby_1300_rap
uite aici smile.gif vad ca mai aveau ceva gauri pe langa cele de la suruburi pentru lampi smile.gif [attachmentid=1627978101] [attachmentid=1627978103]
deceneu32
QUOTE(Stefan.alex78 @ 20 Jan 2015, 07:10)
Asa cum m-a rugat domnul Daniel am ratacit ceva timp prin piese si  am facut poze cu data de fabricare.
1)Ceasurile de bord: 04-78 ( se poate observa ca sigiliile sunt intregi)
2)Radiator, stampila "CTC 78"
6)Etrieri- 1978
7) Releu incarcare 3-77
Caseta de sigurante nu o pot data pentru ca stampila aceea de pe spate este stearsa aproape inexistenta.

Multumesc pentru efort! smile.gif
Esti un fericit!Ai toata masina originala.

<span class='edit'>25 Jan 2015, 16:19:</span>
QUOTE(Stefan.alex78 @ 20 Jan 2015, 07:10)
Asa cum m-a rugat domnul Daniel am ratacit ceva timp prin piese si  am facut poze cu data de fabricare.
4) Electromotor 5-77 ( mai exact V 77, e destul de curios...)
5) Bloc lumini+semnal 08-77
7) Releu incarcare 3-77

Nu te ingrijora!Sunt piese fabricate cu un an-doi inainte,ramase in stoc,in depozitul uzinei.Au fost montate cand le-a venit randul! wink.gif


<span class='edit'>25 Jan 2015, 16:28:</span>
QUOTE(Stefan.alex78 @ 20 Jan 2015, 07:10)
3) Pompa de benzina ce se afla actual pe motor 2-87 ( mai detin pompe de benzina din 81, 82, 89, dar de cea origininala nu am dat)

Pentru anul 1978 iti trebuie o pompa cu retur separat si cu stuturi montate prin infiletare,ca in imaginile de mai jos(motoarele lui Matei Catalin si sity-boy din 1979).
Pompele cu retur si cu stuturi montate prin presare au aparut mai tarziu.
Sunt curios cele din 81,82,87 si 89 ce model sunt.

<span class='edit'>25 Jan 2015, 16:34:</span>
QUOTE(Stefan.alex78 @ 20 Jan 2015, 07:10)
Ah si sa nu uit, deceneu32, am verificat culorile la instalatie si acum corespund cu schema data de dumneavoastra

Ma bucur sa aud asta.Sa-ti fie de folos!


<span class='edit'>25 Jan 2015, 16:40:</span>
QUOTE(Stefan.alex78 @ 20 Jan 2015, 07:10)
Voi reveni cu alte poze ce arata data de fabricare a pieselor in functie de cum le iau la mana pentru reparat/curatat/vopsit etc...

Asteptam cu interes.
Uita-te si pe suportul de tabla al bobinei de inductie,pe claxoane etc.
Stefan.alex78
Scuze de intarziere dar am reusit sa ma uit la cele spune de Daniel.


Continuam lista cu data de fabricare a diverselor piese:

8) Claxoanele nu sunt originale, nici macar romanesti, unul fabricat in Spania altu in Italia.
9)Bobina de inductie care a fost pe masina este din 93' ( am gasit prin cutiile de piese si una din 78' Sf Gheorghe, dar nu stiu daca mai e functionala)
*10)Pompele de benzina pe care le mai am: ( de la stanga la dreapta) 89'-81'-82'
*11) Pompa de benzina aflata pe motor 2-87'
*12) Am mai gasit 2 relee: 3-76' si 5-90'
13) Vas expansiune an 1977, luna nu se vede
14) Motoras stergatoare 81'

Nota: * pentru curiozitatea doamnului Daniel.
Daca mai aveti idei la ce m-as mai putea uita, sunt bine venite.
Stefan.alex78
De aproximativ 2 saptamani mi-am facut timp si am inceput sa mai lucrez la babuta. S-au reconditionat bordul si electromotorul, iar motorul, cutia si pompa de benzina sunt in lucru. Pana la sfarsitul saptamanii viitoare sper ca voi putea inchide motorul si poate chiar sa-l si pornesc pe banc. Se observa din poze cat de mult am avut de munca mai ales la capitolul curatare.


S-a mai planat chiulasa, rectificat vilbrochenul si s-a mai umblat la supape, avand probleme cu inchiderea lor pe admisie.
ydaniel
Salutare,unde ai facut chiulasa?
Stefan.alex78
Salut, undeva in zona Paci, Militari, strada Ametistului...daca doresti mai multe detalii iti pot lasa si un numar de telefon.
ydaniel
La robnec?
Stefan.alex78
QUOTE(ydaniel @ 22 Feb 2015, 19:19)
La robnec?
*



Da. Nu mai stiam exact cum se numeste firma.
Rob3rto
Se lucreaza frumos! Nu inteleg de ce ai vopsit cutia de viteze... Sub vopseaua aia neagra si frumoasa sper ca se afla un strat de grund, altfel nu va rezista mult smile.gif
deceneu32
Pompa de benzina noua.Fabricatie:noiembrie 1979
http://classiccar.3xforum.ro/post/19244/1/...se_Dacia_1300_/
Stefan.alex78
Da, Robert, s-a aplicat un strat de grund peste care s-a dat un strat de vopsea neagra termorezistenta, nu am dat grund acolo unde am aplicat "lovitura de ciocan" ( cutie si capac electromotor). Dupa 3 zile in care am curatat cutia cu degresant, motorina, spalator cu presiune, perii de sarma si alte minuni, am reusit sa dau jos tot pamantul, dar tot nu eram multumit de cum arata. Si cum fiecare are stolul lui de pasarele pe creier, pe mine ma deranja cum arata si de aceea am vopsit cutia.

Multumesc deceneu32 pentru informatie, momentan voi schimba membrana si garniturile pompei de benzina pe care o am ( initial am dat-o jos cu gandul de a o curata atat la exterior cat si la interior), pe viitor voi lua in calcul si inlocuirea ei cu una noua sau cel putin din '78....

<span class='edit'>23 Feb 2015, 21:47:</span>
Si ca informatii pot spune umatoarele ( reamintesc ca masina avea doar 49 074 km): motorul nu mai fusese desfacut, uzura in camasi de aproximativ o zecime mai ales la cea de langa volanta, segmentii sparti la 2 pistoane, atat cuzinetii de biela, cat si vilbrochenu erau oglinda, pe partea de palier cuzinetii si vilbrochenul aveau uzura destul de mare, un arc de la semeringul de distributie l-am gasit in baie si in pompa de ulei, 2 gauri de racire din chiulasa infundate si marea problema a fost curatarea tuturor componentelor, de la cel mai mic surub pana la blocu motor, de vechiul ulei.
Mihai,ro
Stefanee.. ai avut de frecangeala nu gluma icon_mrgreen.gif da.. cand ma gandesc ca asa au fost s'ale mele.. wacko.gif nici mie nu'mi vine sa cred ca's curate acu'.. o parte cel putin rolleyes.gif

Hai spor la treaba si tine'ne la curent !
Stefan.alex78
Multumesc si am sa revin cu informatii dupa cum imi permite timpul sa mai mesteresc la masina. In legatura cu piesele curatate, sincer, unele nu-si justifica munca depusa, pentru ca in momentul in care pornesc masina se vor face la fel...dar cum am spus fiecare cu piticii lui.
Stefan.alex78
Dupa multe probleme aparute am inchis motorul, cutia si alte periferice din compartimentul motor.
Cum la motor am tot zis ce operatii am facut, mai completez doar cu cele facute la cutie: schimbat semeringuri planetare, priza si levier, verificat rulmenti, schimbat bucsa de la levier si rulmentul de presiune.
Am pus ulei in amandoua, motorul este infundat pe cat posibil sa nu intre umezeala si vor astepta si caroseria sa ajunga la acelasi nivel radmasa.gif
Equinox
Silicon rosu..pentru mine e cel mai urat lucru posibil,fara suparare dry.gif
Stiu ca trebe si silicon inainte sa pui garnitura,dar unu negru nu ai gasit?..

In rest imi place..spor la treaba biggrin.gif
Stefan.alex78
QUOTE(Equinox @ 8 Mar 2015, 13:30)
Silicon rosu..pentru mine e cel mai urat lucru posibil,fara suparare ..
*




In momentul in care am cumparat, siliconul, nu am tinut cont si de asta, dar acum nu ar fi asta o problema.. se poate curata, se poate vopsii, in timp se va murdarii si in plus si cu silicon negru se observa la ghiulasa.
Acum fie vorba intre noi ii sta bine cu putina culoare smile.gif)) radmasa.gif radmasa.gif
sorin105
Unde ai gasit ''clemele'' de plastic din cutie?
Stefan.alex78
QUOTE(sorin105 @ 8 Mar 2015, 14:32)
Unde ai gasit ''clemele'' de plastic din cutie?
*



Am fost in vizita la Doamna Steluta, propietara magazinului prezentat de Ovidiu acum ceva timp.
harby ;))
Ai fost inaintea mea,ca atunci cand m-am dus eu am curatat-o de cleme de cablaj.

Foarte de treaba doamna!

Bafta cu masina.
Stefan.alex78
Nu, am citit pe undeva cand ai fost si tu, dar eu am fost de doua ori in ultima saptamana. Mai avea doamna, oricum eu mi-am luat strictul necesar. Daca mai doreste cineva sa zica...am sa mai merg eu zilele astea pe acolo sa mai iau unele chestii smile.gif).
razvan32
ce garnitura ai pus la carburator? la mine este subtire si se umezeste pe afara carburatorul
Stefan.alex78
Am pus garnitura de se vede in ultima poza, nu pot spune momentan cat de bine etanseaza, dar in caz ca nu o face cum trebuie ori mai pun una la fel peste ea si strang putin mai tare suruburile ori revin la cea veche. Nu am gasit garnitura la fel cu cea de a fost pe carburator...acum vom vedea. Poate la tine a prins mizerie sau e putin ciupita, mai ales daca e subtire si ai tot umblat la ea.
razvan32
QUOTE(Stefan.alex78 @ 9 Mar 2015, 07:21)
Am pus garnitura de se vede in ultima poza, nu pot spune momentan cat de bine etanseaza, dar in caz ca nu o face cum trebuie ori mai pun una la fel peste ea si strang putin mai tare suruburile ori revin la cea veche. Nu am gasit garnitura la fel cu cea de a fost pe carburator...acum vom vedea. Poate la tine a prins mizerie sau e putin ciupita, mai ales daca e subtire si ai tot umblat la ea.
*




e prea subtire garnitura. srl-urile care le fabrica nu mai respecta grosimea. m-am gandit sa pun doar o jumate de garnitura acolo unde imi umezeste, adica in jurul difuzorului si prinsa doar in cele doua suruburi.

9 Mar 2015, 14:27:
poti sa masori sa-mi spui ce grosime are garnitura?
Stefan.alex78
Cea pe care o am eu pusa nu e fabricata de curand. A stat pe stoc cam de prin '99-2000..acum chiar nu stiu ce sa zic de calitate. Iar de masurat nu prea as avea cum, pe moment,...dar oricum e irelevanta masuratoarea pentru ca deja e la a treia strangere pe carburator si s-a mai aplatizat. In caz ca aflu o dimensiune exacta te voi anunta.
Rob3rto
Esti sigur ca ai pus bine membranele la pompa de benzina? tongue.gif
Stefan.alex78
Acum da, in momentul in care am facut poza aia nu smile.gif) Am observat ulterior ca acel distantator are gaurele si ca se poate pierde ulei si mi-am dat seama ca ceva nu se leaga. Asta e, in momentul in care desfac 50 de piese si le fac apoi in functie de cum am timp si piese necesare..mai uit si astfel de detalii biggrin.gif.
P.s: stai bine cu vederea!
Stefan.alex78
Am bibilit ansamblul stergatoarele si am mai facut unele achizitii.
Iustin Stefan
QUOTE(Stefan.alex78 @ 14 Mar 2015, 21:43)
Am  bibilit ansamblul stergatoarele si am mai facut unele achizitii.
*


Superb succes pe mai departe!
Si te intreb de unde ai luat faruri se mai gasesc noi?
Stefan.alex78
Multumesc! Din pacate este vorba doar de un far si nici asta cumparat, ci gasit in dulapul unchiului meu, luat inainte de 2000.
Iustin Stefan
QUOTE(Stefan.alex78 @ 15 Mar 2015, 11:17)
Multumesc! Din pacate este vorba doar de un far si nici asta cumparat, ci gasit in dulapul unchiului meu,  luat  inainte de 2000.
*


Oricum multumesc de raspuns.
Te-am intrebat deoarece am si eu o "batranica" care sper sa o readuc la viata.
http://www.daciaclub.ro/Dacia-1300-1974-t286610.html
Si apropo in legatura cu lampile de mers inapoi...
La Dacia mea din 74 fusta spate are locase pt lampi si chiar lampile dar firele nu.Pur si simplu nu inteleg...sa fi fact fostul proprietar ceva?! huh.gif
Tommi.
Iustin Stefan , mai mult ca sigur. Lampile de mers inapoi sau montat abia in '78 . Masina ta daca este din '74 sunt ferm convins ca fostul proprietar a montat lampile. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.