Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Genevieve-Dacia 1300 '78
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Stefan.alex78
Multumesc. Nu stiu exact ce e cu fusta fata la masina ta, dar la a mea chiar daca o peticesc o fac ca trebuie. Decat sa dau jos si sa pun una de 1310, ca apoi sa peticesc si la aia ca sa fie ce trebuie mai bine asa.
johnybic
Spor la treaba o sa iasă grozava și stai tu liniștit ca topicul prezintă interes chiar dacă nu comentează nimeni, când ai probleme nelemuriri întreabă și ai sa vezi ca primești răspunsuri sau când faci greșeli o sa vezi ca or sa fie și intervenții,atâta timp cât torul merge bine toți privesc fără sa intervină ca și mine de altfel urmăresc mult timp și nu am zis nimic
Rob3rto
Eu unul intru zilnic pe aici...
Felicitari meseriasilor, se misca foarte repede si foarte bine! smile.gif
Raul90
priceput tinichigiu... Spor la treaba !
Stefan.alex78
Un singur lucru adaug: doar un mester se ocupa de masina. Cat timp masina e la el nici macar eu nu ma pot atinge de ea, o vad si atat. Respectivul are multa forta de munca si dorinta. Intr-o zi a refacut: ochelarul fata, buza fustei, traversa radiatorului, locasul stopului stanga, a astupat lampa pe stanga, un petic la podea, un petic la contra-aripa si se apucase sa puna si talpile la lonjeron.
Stefan.alex78
Masina este aproape gata. Au mai ramas cateva lucruri marunte si maine la pranz cred ca va ajunge acasa.

P.s: "Nenea mesteru" a reusit sa salveze usa stanga fata, cu toate ca 3 persoane mi-au zis sa o arunc.
Stefan.alex78
Sfat: Daca cineva doreste sa scoata afara bucsile de la defazor/balansier si nu are prin ograda ceva cu diametrul de 52mm, poate folosii cu usurinta camasa rulmentului spate (cel mare).
Dupa o ora de ciocanit garantez ca vor iesii!
Stefan.alex78
Preview.
Dupa 11 luni masina ajunge inapoi unde ii e locul.
Mihai,ro
frumos felicitari, ce faci n'o bagi la vopsit?
Stefan.alex78
Multumesc. Masina va ramane la mine pentru refacerea izolatiei pe dedesubt si schimbarea mecanici. Apoi o voi trimite la vopsit ( sper ca in maxim 3 sapt sa fie la vopsit).

<span class='edit'>29 Jun 2016, 10:20:</span>
Cam astea ar fi ultimile poze cu suduri la baba mea.
Am demontat: usile, aripile si capotele, am acoperi sudurile preventiv si incepand de saptamana viitoare ma voi apuca de demontat suspensia si directia pentru a-mi face mai usoara viata la curatarea antifonului vechi. In paralel voi mai aranja putin motorul ( pentru ca va fi montat imediat dupa ce vopsesc compartimentul motor) si voi revopsii una alta ( pentru ca nu au stat prea bine in garaj) atunci cand vopsesc si puntile.
Stefan.alex78
Nu a rezistat mai mult de o zi in toate tablele. La demontat sunt as, sa vedem si la montat.
Stefan.alex78
Desfacem, desfacem! De luni ma pregatesc pentru munca de chinez batran.

P.s: Astazi cand am dat tirantii jos, m-am trezit cu 3 din cele 4 saibe jos. Saibele care in mod normal sunt sudate ( in cazul meu cred ca au fost nituite) pe suportul tirantului. Ce solutii am? Nu as dorii sa schimb suporti. Astfel, pot face altele si sa le folosesc fara a fii sudate?...
sobolan
nu-s nituite,asa dau ele impresia,is sudate in puncte cu arc electric.....alea se dau jos de tot(in cazul tau au cazut singure) si se refac cu gaura din ele la cota "nominala" pentru ca aia se largeste in timp.....imediat ma duc la dric ca sa-ti masor distanta la gaurile din praguri....
Stefan.alex78
Am imteles. Banui ca le pot face dintr-o saiba ce vine in mod normal in spatele bucsii de tirant, doar ca ii voi aleza gaura?
BLUE R 19
Incearca sa executi gaurile putin mai mici si apoi sa le aduci la nominal cu un dorn, astfel maresti densitatea pe marginea gaurii si implicit rezistenta la frecare.
sobolan
sau faci saibele la string cu vreo 3mm gat unde intra tirantul dar mai largi cu vreo 2mm decat cota filetului pentru ca el cade inclinat acolo.....apoi le sudezi la loc.....
Stefan.alex78
Multumesc de ajutor. Am sa vad ce solutie aplic in momentul in care voi curata zona respectiva.
Intre timp am facut bucati puntea spate si am demontat si fuzetele ( nu cred ca mi-a scapat ceva ce nu am facut faramite, sper sa le mai pun si inapoi smile.gif) ).

P.s: 1)Nu mai am nicio indoiala in legatura cu km masinii. Se vad fuzetele, portfuzetele, tamburii etc.
2) Ce suruburi se foloseau la tendoanele spate? Cumva piulita conica ( gen cea de la roti) si surubul tot conic ( la capatana, spre interior), sau erau suruburi cu piulite normale ?

Stefan.alex78
Astazi am terminat de curatat suruburile, incuietorile, prinderile si alte prostii (activitatea mea din ultimile 3 saptamani) + mici "achizitii" de la fier vechi si bara spate ( multumiri lui Roby Rapcea !!)
Victor3001
Cand esti odata pe langa radiator, te rog(mult), ii faci niste poze la urechile de prindere si eventual niste masuri sa-i faci?...Te rog.

Btw, o sa iasa chiar frumos... aplauze.gif coolspeak.gif
Stefan.alex78
Multumesc de aprecieri.
Da, maine seara revin cu poze la prinderi si cu masuratori.
Stefan.alex78
Achizitii, surprize cu bascula spate si elementele de mecanica curatate de pamant urmeaza curatarea de rugina si vopsirea:)

sobolan
bascula spate crapa frecvent in locul ala....se poate suda autogen/mig acolo si mai tine inca 30 de ani......
Stefan.alex78
@sobolan: Stiu ca se putea suda, dar am impresia ca a mai fost sudata o data. In plus nu ma risc... crapatura se afla la sub 1mm de gaura de prindere... nu fac asta. Bascula e deja in maldarul de fier vechi.

Culoarea masinii (in viitorul apropiat)! Culoarea a fost obtinuta dupa o reteta data de aparatul de cititi.

sobolan
merge si tine sudat daca e sudat bine...gandeste-te ca puntea nu sta numai in bratul ala,sta si in tendoanele laterale....stiu caz in care s-a mers mult fara acel brat.....deci fara si n-a fugit nicaieri puntea.....ala se fisureaza din cauza torsiunii,de exemplu cand pui masina cu o roata din spate pe bordura si una pe asfalt si fata is ambele pe asfalt si daca ai fusul ala de cauciuc facut dintr-un cauciuc tare ca cimentul biggrin.gif sau daca mergi mult offroad cu ea.....am si eu unul la fel fisurat,l-am sudat si acum e pe jos,piesa de schimb,nu-l arunc,decat unul de connex facut din tabla moarta mai bun ala sudat.....eu l-am sudat la autogen....
razvan1985
Ce simering e cel in ambalaj Autorolast,pentru tambur ?
Stefan.alex78
@sobolan: repet, ai dreptate! Se putea face.. si m-ai convins sa o iau de la fier vechi si sa o arunc prin garaj.
@razvan1985: da sunt semeringuri de tambur.
Stefan.alex78
Dupa zeci de ore de bibilit la "suruburi", ieri mi-am mai petrecut 2-3 ore sa le desfac dupa sarme wacko.gif
Stefan.alex78
Mecanica: spalata, curatata le perie de sarma, tratata cu evipass, grunduita si vopsita. ( NU am vopsit mecanica exact in culorile originale pentru ca nu doresc sa fac curcubeu pe sub masina.)

Plus maruntisuri ce mi s-au lipit de mana.

sobolan
ai curatat puntea si fuzetele...ok.....daca le-ai vopsit la spray si mai ales fara grund n-ai facut nimic,dupa prima iarna o sa o umpli de rugina toata pe dedsubt....nu era mai ok sa le lasi asa ?la cat ulei /vaselina si vopseaua originala pe dedesubt aveau crezi ca mai rugineau ? pierzi timp,parerea mea si de multe ori facerea asta de bine duce la rele......te inteleg daca le dadeai in camp electrostatic da' asa ce rost are ? sa uita cineva sub ea ?
Arcurile nu tin vopsite cu nimic decat electrostatic,la alea se da jos plasticul ala din capete,se da cu vaselina la greu ca acolo ele putrezesc si se pune furtun siliconic de udat gradina de juma' de tol pe capete....
maho
Arata bine.
up.gif
Stefan.alex78
@ Domn Sobolan....nu inteleg ce doriti sa spuneti. Compresorul ala nu e degeaba acolo, s-a vopsit totul la pistol, s-a dat grund 2k inainte ( peste absolut orice piesa) si apoi vopsea ( cate 2 straturi de fiecare). Cu absolut toata vaselina, uleiul si vopseaua originala piesele au fost ruginite ( totusi au 36 de ani). Arcurile aveau ceva puncte de rugina, le-am curatat, am matuit vopseaua din fabrica si am dat peste ca sa pot ajunge la o singura culoare. Chiar daca nu tine vopseaua, prefer asa decat sa am un arc gri, unu negru, puntea galbena cu maro, o bascula neagra una galbena, o bieleta neagra una galbena etc ! Nu vreau curcubeu si punct. In plus daca la dumneavoastra a tinut si inca tine o vopsire integrala si pe bucati pe exteriorul masinii, facuta tot in aceleasi conditii ca si la mine, eu zic ca e ok si pe o amarata de mecanica ( oricum chiar si cu vopseaua electrostatica, pe drumurile din RO sare tot, pentru mine asta inseamna pierdere de bani.)
Rost are, pasarile mele spuneau ca nu e ok. Asa ca le-am vopsit, chiar daca nu se apleaca nimeni sa se uite pe sub ea. Iar practica de vopsire normala a mecanicii s-a folosit si la case mai mari ( bineinteles facuta de profesionisti, nu de Dorelul din mine laugh.gif )
P.s: Altii au dat cu bidineaua sau pensula peste tot pe sub masina si acolo nu mai crapa, nu mai pica etc etc...ba din contra e profi treaba.
NU considerati ca m-am suparat, dar nu am cautat nod in papura la nimeni si nici nu-mi place sa mi se caute.
@ maho: multumesc!
sobolan
fara "domn" la mine smile.gif .....cu bidineaua data pe dedesubt tine de rupe daca stii in ce sa inmoi bidineaua aia si daca dai pe curat,nu peste mizerie.....Dacia mea nu-i punct de referinta,e o masina oarecare,mesterita de mine,in conditii oarecare,cu scule oarecare,nu are aspect cum is astea de stau la vitrina dar e de efect oarecum,ca mecanica sta bine de tot,merg cu ea zi de zi si vad eu ca se descurca inca si chiar decent,stie si sa scoata fum din anvelopele fata la nevoie,eu nu o corcolesc decat cu un garaj sau cu o husa si cu consumabile bune....atat.....
Vopseaua mea e 1k,aia exterioara....pana m-am lamurit eu ce e 2k(asta multimit de explicatiile lui tunderbird ) deja era tarziu...vad ca se caca la greu vrabiile pe ea da' n-are nici pe dracu comparativ cu symbolul meu caruia ii raman pete de la gainat si e luat de mine de nou).
Daca ai dat cu grund e ok,pe arcuri n-o sa tina,cand vei aerisi franele sa ai grija cum faci asta(de regula cu un furtun de perfuzii agatat de aerisitor) ca tot ti-o ataca pe brate/tamburi....aia galbena din fabrica e al dracului de buna,fara misto......
Te intreb,ce ai de gand sa faci cu masina si cam cat preconizezi ca ai sa mergi cu ea(in km pe an) ?

BTW: de ce sa caut naibii nod in papura ? ce interes am?daca-mi dai voie am sa ma pish pe sfaturile mele si o sa evit sa mai scriu.....deja unii se supara daca cauti sa dai un sfat bun,o iau ca pe o invidie..... dry.gif oare am invatat eu pe cineva sa-si toarne acid in bocanci ?
Stefan.alex78
Stiti destul de bine ca va spun "domn" datorita varstei putin mai mari ca a mea ( e de bun simt ca nu ma pot tutuii ).
Apoi, nu am idee de cati km voi face cu ea. Sa o termin si am sa vad...cert e ca nu va fii masina de zi cu zii.
Am specificat, nu ma supar..dar cat timp se vad clar in poze detaliile..nu intelegeam de ce se pune problema de fara grund sau la spray...

Stefan.alex78
Stadiul in care se afla caroseria, plus cateva poze cu unele materiale cumparate si ceva piese de care aveam nevoie.

sobolan
pentru imbinari /incheieturi/suduri foloseste cu incredere asta http://www.sinto.ro/produse/auto-caroserie...iu-sinto-master
DACIOTUL_97
Recomand si eu up.gif
Stefan.alex78
S-au curatat conductele de frana si alimentare si aproape am terminat de curatat si caroseria.

Stefan.alex78
A ajuns vopseaua (alb40) si intaritorul pentru burta.
ydaniel
Felicitari pt toata munca depusa pana in acest punct!
Sunt sigur ca va iesi foarte frumoasa si imi doresc,atunci cand va fi gata sa participi cu ea la Concursul de Eleganta de la Sinaia!!!
Stefan.alex78
Multumesc frumos, Daniel! Chiar apreciez ceea ce ai spus. Chiar daca imi doresc sa ajung cu masina la Sinaia( acest concurs fiind tinta mea), momentan raman modest si astept sa vad rezultatul final.
Executron
Foarte interesant proiectul, imi place cum s-a lucrat smile.gif

Spune-mi, te rog, piesele le-ai curatat la perie de sarma pe polizor sau pe bormasina?
Stefan.alex78
Ma bucur sa aud si parerea dumneavoastra. Pentru curatare s-au folosit: bormasina, flexul, polizorul de banc sau peria manuala, in functie de ce piesa s-a curatat. In plus nu am folosit doar perie de sarma( fie ea dura sau moale), ci si discuri pentru slefuit sau smirghel pe suport pentru flex.
Stefan.alex78
Mic intro (dupa ce am luat grosul): am dat evipass, curatat cu peria, iar evipass si curatat; am suflat tot ce inseamna gaura, traversa, lonjeron; am curatat toate imbinarile de pamantul sau antifon vechi ce nu s-a luat la perie; am introdus evipass in lonjeroane si traverse. Apoi am dat grund, mastic, grund si 2 maini de antifon. In zile urmatoare voi da si vopseaua ( alb40) si ceva ceara in lonjeroane si traverse.
O sa revin si cu alte poze.
harby ;))
Foarte frumos, domnule!!
Esti maestru!
Spor la treaba, in continuare! wub.gif rolleyes.gif
Rob3rto
Da-i macar doua straturi de grund, asta conteaza cel mai mult! Felicitari pt rabdare smile.gif
Stefan.alex78
Multumesc harby, dar mai e pana la acel nivel.
Robert, pai asta am si facut. Doar ca al doilea strat de grund a acoperit si masticul. Am scris mai sus etapele: strat grund, mastic pensulabil si iar grund.
Stefan.alex78
Poze

(am schimbat masticul pentru faptul ca nu mi-a ajuns cel cumparat initial si la 8 seara asta a fost la indemana biggrin.gif)

Stefan.alex78
Ultimul strat de antifon.
Stefan.alex78
Am reusit sa dau zilele trecute si vopseaua.
Primul strat (primele 4 poze), al doilea ( pozele 5 si 6) si dupa ce s-a intarit (poza 7) + mici chestii gasite
Stefan.alex78
Multumiri lui Roby Rapcea pentru bara fata, scris mic si alte prostii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.