Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Genevieve-Dacia 1300 '78
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Stefan.alex78
Multumesc. Vezi ca mai sunt pe olx unele ( de hidromecanica, ricambi la preturi bune, sunt si ceva frantuzesti) poate te ajuta. Bafta si cu potrocala ta, sa ajungi cu bine la intalnire!
eye88full
multumesc frumos, sa ma pun pe picioare, sa scap de tratament si sa vina caldura, sa incep iar sa lucrez la masina si ne vedem in Mai smile.gif cheers.gif
sobolan
piese,piese....da' masina ? in ce stadiu e ? huh.gif
Stefan.alex78
Exact...piese piese. Pana la urma masina e facuta din piese smile.gif)
Momentan, caroseria se afla cam in acelasi stadiu pe care il stiti cu totii ( plus cateva suduri pe care nu le-am expus inca). O cauza ar fi faptul ca nu am mai avut timp sa pot participa la treaba. Dar nici tinichigiul nu a avut timp de masina.
In scurt timp va incepe lucrul la aripa spate stanga, urmand sa shimbe si pragul stanga.
Stefan.alex78
Din pacate nu am mai avansat cu absolut nimic la tinichigerie ( sunt dat la o parte in favoarea reparatiilor babane pe asigurare....). In curand o sa revin cu o decizie in legatura cu asta.
Tot ce am putut sa mai fac este sa-mi mai caut din cele necesare:

P.s: Domn Sobolan sper ca nu va suparati ca pun poze tot cu piese biggrin.gif
sobolan
QUOTE(Stefan.alex78 @ 18 Apr 2016, 18:43)
Domn Sobolan sper ca nu va suparati ca pun poze tot cu piese  biggrin.gif
*





QUOTE(Stefan.alex78 @ 25 Mar 2016, 11:24)
...piese piese. Pana la urma masina e facuta din piese smile.gif)
*




radmasa.gif .....incearca sa gasesti un tinichigiu bun si sa-l iei acasa la tine cu tot cu masina,ai curte ceva ? garaj ? era mai ok asa....in service o lalai asa pana la anu' in pasti .....e logic sa te dea deoparte,lucrarile babane si mai ales alea pe asigurare aduc profit unitatii ,stiu eu ce zic....la tine e fix-pix cu dacioara.....
Stefan.alex78
Momentan ma abtin de la comentarii cu privire la soarta tablarieri. Astept pana dupa sarbatori si incerc sa-l scutur putin, daca nici asa nu merge am sa vad ce fac.
Intr-adevar asigurarile aduc bani...dar si eu l-am rugat cu bani de zeci de mii de ori, efectiv nu are timp si ma tot amana.
johnybic
Părerea mea cauta în alta parte ca ăsta te tot da deoparte și la un momentdat știi ce face sau ce zice '' hai mă săi fac și lu ăsta harbul sa scap de el odata'' și Îți trage o buleala de o sa te usture în fund
sobolan
si asta e adevarat....

BTW:s-ar putea sa-mi bat capul aiurea dar,nu pune chedere vechi,o sa te doara rau cand ai sa vezi ce poate aduna la jgheaburi dacia......o sa gasesti rugina si gauri si astea de la un cheder vechi care nu calca ok acolo,eu cred ca-i nefolosit dar cauciucul isi mai pierde din proprietati in timp....VM Comp fac chedere bune pentru parbriz,alea de luneta nu prea is ok la dimensiuni,cauti unul bun prin dezmembrari de pe la una pe injectie mai noua.....
Incearca sa fugi in general de filtre ,cauciucaraie,bucsi vechi.....chiar daca-s nefolosite raman tot vechi.....sa te uiti intr-un filtru de ulei ce se poate aduna in timp inafara de rugina,ai impresia ca motorul tau mai e "curat" pe dinauntru ? filtre man se gasesc la toate colturile si costa doar 20 de lei !n-as risca sa pun filtru nou statut atatia ani pe un motor refacut,doamne fereste popa.gif
DACIOTUL_97
Asta inseamna ca o sa am si eu probleme cu chederul lunetei ? Chiar saptamana trecuta mi-am achizitionat unul,impreuna cu cel de parbriz...cam scumpe si greu de gasit,dar ce sa facem...decat cauciuc de acum 25-30 de ani,mai bine cauciucul care se gaseste acum prin magazine (cat o sa se mai gaseasca si asta..).
Daciotul_98
Eu am pus înapoi chederele mașinii, nu erau coapte de soare sau fisurate, în 26 ani nu a intrat apa în mașină, nicI nu o sa intre, pentru început am pus vaselina, și după am montat geamurile, înapoi pe mașină.
Domnul Sobolan, Alex vrea sa atesteze mașina, daciile pana în 95 au avut cheder cu inima fata-spate, ce îi recomandați sa pună tip nou și sa fie refuzat ? În opinia mea frumusețea daciei 1300 sta în principal în ornamente cromate și vopsea bine aplicată, ori fără inima cromata a chederului nu are farmec. Bun, cel mai bine ar fi sa cumpere chedere noi cu inima dar nu se gasesc ușor, ar putea sa ia de pe ebay la prețuri cât jumate de mașină. Respectați decizia omului și nu o "ocoliți". Mulțumesc.
sobolan
@Daciotul_98:
nu te refuza nimeni pentru un cheder inlocuit,is sute de cazuri asa,mai intereseaza-te....pui cheder de 100 de ani radmasa.gif uscat/copt si tare ca burdufu' de la autobuz si te mai astepti sa nu intre apa sau sa stea acolo si sa faca minuni?
Cati bani ai bagat tu in masina ? nu vreau o suma ,vreau sa-mi spui doar mult sau putin ! stii ca ai tabla buna si te risti la o rabla de cheder ?asta inseamna ca ori nu stii ce faci ori te expui intentionat la rugina ori nu ai bagat bani multi in ea si nu iti pasa ori o tii inchisa in garaj non-stop....care e varianta corecta ?
Inca ceva:un cheder refolosit vechi tare(26 de ani in cazul tau) e mai periculos decat unul vechi dar nefolosit...pai de ce ? el s-a format intr-o anume pozitie pe jgheabul ala,tu il dai jos si il pui la loc...ok....dar esti sigur ca a cazut identic cu pozitia lui dinainte ?
EX: fac un motor cap-coada dar pun filtru de ulei nou statut 20 de ani intr-un beci,filtru de aer nou dar uitat cine stie unde si alte celea...e normal ? nu se cheama asta bataie de joc pentru acel motor ? arata original dar inauntru e bolnav.....ce dracu man ? blink.gif
INCA CEVA : EU NU DAU SFATURI LA NIMENI,DAU SI EU CU PAREREA DIN EXPERIENTELE MELE PROPRII SI NU DIN AUZITE CA DOAR E UN FORUM PUBLIC.
BLUE R 19
QUOTE(sobolan @ 19 Apr 2016, 14:49)

EX: fac un motor cap-coada dar pun filtru de ulei nou statut 20 de ani intr-un beci,filtru de aer nou dar uitat cine stie unde si alte celea...e normal ? nu se cheama asta bataie de joc pentru acel motor ? arata original dar inauntru e bolnav.....ce dracu man ? blink.gif
INCA CEVA : EU NU DAU SFATURI LA NIMENI,DAU SI EU CU PAREREA DIN EXPERIENTELE MELE PROPRII SI NU DIN AUZITE CA DOAR E UN FORUM PUBLIC.
*



Problema filtrului vechi/NOS biggrin.gif nu este data de anii trecuti de la fabricatie ci de conditiile de pastrare, adica sa nu fie ruginit, imbibat cu cine stie ce. Daca este vechi trebuie sa fi fost izolat cu capac sau in punga. Nu are rost sa cumperi un filtru vechi care a stat descoperit, cine stie ce a patruns in el...nisip, praf, insecte, in timp se aduna... blink.gif E compromis daca nu a stat acoperit, nu e de incredere, asa ceva nu trebuie sa vanda nimeni.
Aceeasi problema cu elementele de franare (pompe, cilindri, limitatoare) daca sunt ruginite, nu au toate orificiile astupate sau nu au stat inchise in ambalaj, sunt compromise. Orice asemenea element de franare pastrat necorespunzator, cu orificiile descoperite si ruginit, daca are rugina pe exterior cu atat mai mult va avea inauntru.
Stefan.alex78
@sobolan: masina va avea la final chedere cu inima cromata. Nu le pun neaparat pentru ca vreau sa atest masina, ci pentru ca fara ele o parte din farmecul daciei 1300 dispare. E ca si cum am pune, in loc de oglinzile cromate, oglinzi de plastic butucanoase... Chederele gasite de mine (3 de luneta, 2 de parbriz plus cele ale masini) nu sunt tari, nu sunt coapte, nu sunt rupte sau crapate. Nu am alta alternativa momentan, nu cred ca se mai fabrica chedere cu inima, daca da sunt primu care va achizitiona.
@Bluer19 si sobolan: ca sa lamurim si problema filtrului de ulei. Am achizitionat acele filtre pentru ca stiu cum au fost depozitate si pentru ca starea lor este buna. In al doilea rand, acele filtre nu le-am achizitionat pentru a le folosii in mersul normal al masinii, ci pentru o prima pornire a motorului, pentru un mers de 10-15 min al motorului si apoi dat uleiul si filtrul jos ( un spalat), pentru ca la ora actuala motorul nu are in el uleiul necesar lui, ci un ulei pus pentru a-l putea depozita fara griji ceva timp( fara a se bloca, fara a ruginii).

Sper ca imi permiteti sa nu ridic in slavi filtrele mann. Ultimele 4 schimburi de consumabile, la masina de zi cu zi, mi-au mancat zilele din cauza acestor filtre. La cele de motorina imi trageau aer fals pe la ambutisari sau pe la conducte, iar la cel de ulei nu etansa pe termoflot si am reusit sa rup si garniturile de la termoflot datorita lui( un fleac 340lei 2 garnituri).
Acum sa nu credeti ca dau cu pietre in cei de la mann, poate am nimerit eu ceva facut pe vapor, dar nici nu vreau sa laud.

P.s: in legatura cu depozitarea pieselor...va asigur ca tot ce am eu ca piese, la ora actuala, stau de 10 ori mai bine decat o piesa din magazin. Toate piesele (cu dimensiuni rezonabile) sunt sigilate, depozitate in cutii de plastic, cuti care la randul lor sunt puse in ladite pentru a nu exista posibilitatea de strivire. Cele cu dimensiuni mai mari sunt invelite in hartie+ vaselina la toate piesele metalice si puse pe diferite rafturi.
Din punctul asta de vedere cred ca sunt destul de nebun si mi-am luat toate masurile de precautie ( pe care mi le permit).
Victor3001
Si eu stiu ca(virgula) chedere cu inima nu se mai fabrica de ceva vreme. Ai avut noroc ca ai gasit cu inima in stare buna.
bogdan2001
Si eu am pus chedere cu inima pe neagra,si nu erau noi,dar erau in stare buna,nu erau crapate,nu erau tari.Cat am tinut-o afara si a plouat pe ea si cand am fost in Baia Mare cu ea nu a intrat apa pe la chederele de parbriz si luneta.Depinde ce fel de cheddere prinzi.Ale mele le-am luat din remat.
sobolan
nevermind......
Stefan.alex78
Stiu ca am avut si ceva noroc sa gasesc una alta....ma resemnasem deja cu idea de a mai pune inima, am cautat ceva mai insistent si am platit si ceva mai mult decat doream, dar am gasit!

Domnu Sobolan sper ca nu a fost cu suparare ceea ce am zis mai devreme. Personal mi-am spus doar parerea si ce gandesc eu in legatura cu babeta. Ma bucur ca sunteti pe aici si mai dati unele impresii traite de dumneavoastra, de altfel sunteti prin ultimii care mai fac asta. Cert e ca ne ajuta astfel de pareri, pe noi astia mai mici care abia incepem sa descoperim hibele daciei.
sobolan
eu nu ma supar ca nu am de ce,sper ca nici tu....dar faci bine masina aia si la urma pui un cheder care ,poate,nu e prea ok ca etansare....si tine cont : ai dat cu autogenu' in ea,trebuie sa ai mare grija de acum incolo de tabla,MARE GRIJA....si tu o compromiti cu chedere vechi ? sleep.gif pai sa-mi dea Dumnezeu mie de trei ori mai rau daca eu am scris ceva aici la misto(ca se practica ) ....
Unii vorbesc in necunostinta de cauza,altii din povestile altora,eu spun din ce am vazut eu.....tu crezi ca bine mi-a cazut cand mi-am sudat urechea de la tirant pe lonjeron la autogen ? ea din fabrica e prinsa in vreo 3 puncte si la mine doua erau desprinse...ce era sa fac ? acolo nu prea e treaba de mig(ca am si de ala ) .....asta e....am dat cu juma' de kg de ceara in zona aia prin lonjeron dupa ce am bagat pasivizant de rugina.....sudura asta m-a "costat" cam 200 lei(ceara + pasivizantul) .....ce sa le explici la unii ? unii nu stiu cum e sa ingrijesti o masina,mai ales una veche care are ceva ani de stat prin ploi/ninsori/soare....poti s-o restaurezi cum vrei,ca la fabrica nu are cum sa mai fie....sfat de kkt : bagati frate ulei ars in lonjeroane radmasa.gif si praguri!!!

BTW: nu ma mai lua cu "domnul" ,am 34 de ani,nu-s pensionar inca radmasa.gif iar daca tu chiar spui ca e ok ca si eleasticitate cauciucul ala atunci pune-l.....eu cred ca fara cheder pe inima nu mai e originala dar ce sa faci ? piese noi la ea mai greu gasesti....
Filtre de ulei bune is si cele de la romcarbon,inca se gasec....si la mine ala mann scapa usor de tot ulei pe la oring dar l-am strans mai barbateste si acum vad ca e uscat....intr-un filtru de ulei conteaza mult supapa si arcul ei(adica la cat e tarata).....nu mai intru in detalii,unii nici nu stiu ce rol are aia....
Donez o inima de chederspate(neagra) + coltarele cui doreste....
Stefan.alex78
Credeti ca mie imi place ca am suduri in autogen, huh am nopti mai grele de atunci. Asta a fost sa fie, m-am lasat pe mana tinichigiului si usor usor tind sa cred ca mi-o iau in barba. Pana la urma nu e un capat de lume, dar pentru noi astia de ne dorim sa mai tinem fiarele cel putin inca pe atat cat au ele deja, ne complica putin viata autogenul.
Repet, nu am dorit sa pun autogenul pe ea...daca la inceput am spus ca tablaria o va face unchiul meu, dupa m-am rasucit pentru ca am aflat pana la urma ce implica autogenul si masina a ajuns la mesterul de acum dar pana la urma cred ca aplic planul c si caut sa-mi cumpar mig. Ramane de vazut...oricum eu m-am pregatit cu un prag dreapta la naftalina pentru cand o ceda cel de acum, iar sudura de la colturile portbagajului va cadea...nu o las asa, chit ca o tai eu si sudez din nou toata bucata.

P.s: " piese noi la ea mai greu gasesti..." imi plac provocarile si s-ar putea sa va surprind.
Daciotul_98
Chederele mele sunt moi, și mașina mi-a făcut surpriza sa nu aibă rugină la rama parbrizului, a lunetei și a geamurilor laterale. Am investit ceva mai mult în ea, deși nu sunt salariat sau ajutat de părinți. Am refolosit o parte din piese, pentru ca nu se mai găsesc și erau în stare bună. So. Multă bafta domnule Alex, ne vedem la retroparada toamnei cu bătrânelele.
Stefan.alex78
Nu sunt sanse! Pana atunci abia daca termin tabla, antifonarea, dat jos grundu( in exterior complet, in interior matuit bine ) demontata mecanica, curatata, vopsita si asamblata la loc cu toate piesele necesare si sa mai curat una alta pe exterior. Dar si astea sunt un vis frumos. Ma tinut mult si inca ma tine in loc tinichigiul...
+ Ca voi lua fiecare surubel, saiba, piulita, prezon, clema metalica etc la curatat si trimise la cadminat.
sobolan
QUOTE(Stefan.alex78 @ 20 Apr 2016, 16:40)
P.s: " piese noi la ea mai greu gasesti..." imi plac provocarile si s-ar putea sa va surprind.
*



nu m-ar mira smile.gif
Stefan.alex78
Prin amabilitatea lui marius1978, am rezolvat si mica dilema cu chederul. Acum am un set complet ( fata, spate) de chedere noi cu inima.
sobolan
cand va vad cu radiatoarele mici imi vine sa fug de-acasa radmasa.gif
Ov
si anume de ce?
Stefan.alex78
Si eu ma intreb, de ce ? Cat timp fostul proprietar a "muncit" masina mea cu radiator mic si nu a simtit nevoia de schimba radiatorul, eu zic ca si la mine va fi ok. In plus, cel din poza are un mic upgrade, pentru ca are si sonda si prinderile pentru montarea unui electroventilator ( nu cred ca voi monta asa ceva, dar prefer sa fie decat sa caut atunci cand am nevoie).

P.s: cu acest radiator masina unchiului meu ( dacia 1300 din 80) a parcurs de la Transfagarasan pana la drumul spre litoral, cu cel putin 2 adulti si un copil in masina, fara probleme.
Ov
Eu in ultimii 3 ani am fost de 2 ori cu purcica pe transfagarasan si i-am "dat" fara mila. N-am avut absolut nicio problema cu temperatura (am si ceas suplimentar si vad imediat daca ceva nu e ok).
bucatzel
Pai pe-acolo baga si ventilatorul fara mila, cred si eu ca se descurca.

Da' pe de alta parte, cand ramai in miez de vara blocat in trafic la 35 de grade, se simte diferenta.
sobolan
Cum a zis si bucatzel in trafic aglomerat vara e problema.....daca ai elv pe radiator mic o sa fie ok daca alegi bine combinatia termostat-termocupla!
Rob3rto
Eu de cand am masina merg cu elicea de metal ,radiator mare(nu cred ca are prea mare importanata) si mereu am avut termostatul montat.. Dau in ea fara mila mai mereu, nu mi-a fiert niciodata.. In vara am mers "bara la bara" din Predeal pana in Sinaia, nici atunci n-a fiert.. Daca sistemul e bine pus la punct nu ar trebui sa ai probleme! smile.gif
Stefan.alex78
Un mic up cu ultimele achizitii.
P.s: planetarele si arcurile ( de spate) sunt noi, iar volanta e de 180 cu palier mic biggrin.gif
sobolan
planetarele alea is LUX.....piese ai la greu,daca-ti mai iei o masina o faci si pe aia lejer din stocul existent biggrin.gif
Volanta de aia am si eu pe masina.....nici de aia nu mai gasesti,e raritate.......
Stefan.alex78
Pe anumite elemente fac si mai mult de o masina. Volanta este bine venita, in caz ca sar preturile la ambreiaj pe 170 pot trece oricand la 180, inca se gaseste cu usurinta.
eye88full
as ucide pentru 2 planetare ca alea smile.gif))))) wub.gif felicitari pt piese, norocosule biggrin.gif
Stefan.alex78
Multumesc, dar si tu ai niste piese de ma fac invidios.
Stefan.alex78
1) Cu ocazia schimbarii mesterului, am mai cumparat elemente de caroserie astfel incat sa se schimbe tot ce a facut anteriorul. Adica: pasaj exterior dreapta, element aripa dreapta, guseuri, partea exterioara a gascanului (ambele parti), intariturile amortizoarelor,peticele la podea si alte umpluturi cu autogen vor fi date jos si refacute din tabla sau elementele cumparate. Tot ce va ramane va fi lada rotii de rezerva. Noile sudurilor vor fi facute numai in argon ( de aici si pretul piperat). Acum masina a ajuns pe mani bune si incepand de maine am sa arat progesul.

2) Am inceput sa curat suruburile, piulitele si alte elemente ce le voi trimite la acoperit.

P.s: Le multumesc domnilor: Robi Rapcea si Stefan Lazea datorita sprijinului acordat si timpul pierdut pentru gasirea pieselor necesare babetei mele!!!!
Stefan.alex78
Sa speram ca va fi ultimul drum catre tinichigiu.
Stefan.alex78
Timp de o saptamana s-au facut urmatoarele: astupat lampa de mers inapoi, guseu, traversa luneta, segment aripa spate, pasaj exterior spate, prag, contraprag refacut pe fata, podea, suport cric, fata de usa fata data jos pt aliniere, aripa fata aliniata, intaritura amortizor, buza fusta fata, ochelar far, talpa lonjeron, gascan fata, refacut partea superioara a stalpului fata ....toate pe partea dreapta!!!

Intrebare: Mai e carpeala ?
sobolan
10+ ,asa da !!!
Victor3001
Big, big like... wink.gif up.gif up.gif Spor la lucru in continuare.
roby_1300_rap
incepe sa arate a masina smile.gif spor la lucru smile.gif smile.gif
iustin_uap
De ce s-au astupat lampile de marsarier? In '78 veneau cu ele din fabrica. Mie rolul lor nu mi se pare neglijabil.
Rob3rto
In ritmul in care lucra fostul tinichigiu, pana o luai de la reparat o bufnea iar rugina. Foarte frumos lucrat, felicitari!
Stefan.alex78
Uite motivul.

11 Jun 2016, 10:23:
Multumesc frumos, dar meritul nu e al meu, ci al domnlui de o face!
Eh eh Robert, nu o sa arunc cu pietre in fostul tinichigiu. Vina e numai si numai a mea, dar cumva datorita lui masina a ajuns la cine trebuie. Revin marti seara cu poze mai detaliate.
sobolan
am si eu actele alea in original de la masina mea si cartea de revizii,mi le-a dat batranul cand am luat-o....
Apropos.....fain lucrate clemele alea,prin alea se da o gaura de 3mm si se pune holsurub,in felul asta se pot monta/demonta la infinit.....stii tu,raman cu o restanta la tine !
Stefan.alex78
Din pacate, eu am doar o adeverinta ulterioara ceruta de fostul proprietar pentru a putea schimba actele masinii, iar factura idms nu o am decat copie.

Este o idee buna cu holsurubul nu m-am gandit. Nu ramai dator stai linistit!
Stefan.alex78
Nu am mai nimic de zis, maniera lucrarilor continua...si e in proportie de 75% gata. Singura surpriza avuta are legatura cu suporti de tendon spate, se vor inlocuii si aia.
POZE CALDE, PROASPETE ( de acum 30 min)!
Stefan.alex78
Nu stiu cat interes mai exista pentru topicul asta, dar eu pun ceva lucrari si de astazi.
Victor3001
Hai ca iese bine👍...cqm aceleasi probleme le am si eu doar ca eu trebuie sa schimb toata fusta. Mult succes.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.