@maho: Bordura aia se va repara la sfarsit ( oricum chiar si de fabrica la mine nu e deloc egala, are valuri). Am considerat cu tinichigiul ca anumite lucruri mici dar importante sa le facem la final, cu mine de fata in permanenta. Eu stiu mai bine fiecare buba a caroseriei si vrea sa fiu de fata, pentru a arata tot ce este nevoie de retusat, ca nu cumva cand ajunge masina acasa sa ii pot reprosa eu ceva.
La suruburile acelea, ma gandeam sa pun un cordon de mastic. Cert e ca se va izola cumva.
@om_bland: Asa cum zice si harby, sunt bucsile de la defazor. Bucsile de la defazorul masinii le-am topit cu ceva vaselina ( greseala mea
).
@aditza579: Nu m-am grabit chiar deloc. Un an de zile am urmarit sa vad cum ies masinile din mainile tinichigiului si din luna august masina asteapta la el in garaj. Practic omu munceste cand vrea, cand are chef astfel incat sa nu se grabeasca sa faca "tiganeli". Acum ca eu l-am vazut cum munceste, cum se chinuie sa faca tabla sa vina cat mai exact si mai bine, ca l-am vazut la fel de nebun ca mine pe anumite detalii, m-a determinat sa am o parere buna despre el ( e doar parerea mea, nu spun ca e perfecta). I-am prezentat si ceea ce ati spus voi aici si mi-a oferit argumente destul de solide in legatura cu munca facuta pana acum.
@sobolan:Stau acolo cat pot eu de mult si cat imi permite timpul. Daca ar fi dorit sa ma pacaleasca ma pacalea pana acum.
Tabla ce este subrezita se taie si se inlocuieste. Ca exemplu este lada (pasaj cum spuneti dv) rotii de rezerva. In mod normal lada de era pe masina avea mici gauri de rugina si era si putin umblata la imbinarea cu tabla mica din portbagaj. Eu personal trageam speranta ca se mai poate pastra, in schimb el a zis din prima ca se va inlocui. M-a pus sa caut o lada buna si sa dam afara putregaiul ala din doua motive: 1) sa nu peticim un loc care si asa e supus umezelii 2) imbinarile din portbagaj sa iasa cat mai bine.
In poza pusa de tine treaba este urmatoarea:
1)Ce ai incercuit cu rosu in stanga sus, sunt 2-3 puncte de sudura. Pentru ca pasajul exterior avea buza de imbinare, cu segmentul de aripa ruginita ne hotarasem sa-l dam jos complet. Am achizitionat pasaje, toate bune si frumoase, dar erau connex cu tabla subtire si cadeau foarte prost. Astfel a luat frumos tabla si a construit el toata buza aia si buza noua creata a intrepatruns-o putin peste pasaj pentru a avea o rezistenta mai buna in suduri. Acolo se va mai da cateva puncte de sudura, se va baga evipas si apoi grund/teroson si apoi se inchide cu mastic.
2) Ce ai incercuit cu rosu in dreapta sunt alte puncte de sudura de la lada, din portbagaj. Daca te refereai la faptul ca aparent e rugina pe acolo, te asigur ca tabla e solida. Ca nu e curatat asta e altceva. Reamintesc, eu il platesc pe tinichigiu sa sudeze si sa scoata la linie masina. De curatat e nebunia mea, munca mea de chinez batran.
3) Ce ai conturat cu albastru, acolo a fost taiata toata tabla subrezita si apoi refacuta. Se vede lucru asta prin pozele puse de mine, mai greu din cauza zincului dar se vede. S-a dat jos strict ce era necesar pentru ca e o tabla cu unele ambutisari ce nu putea sa le reproduca si nebunia mea este sa se pastreze cat mai mult din orginalitate. Nu vreau tabla dreapta peste tot. ( aici imi asum riscul)
Ca sa inchei acest post lung si anevoios, as avea o intrebare. Nu cumva daca puneam poze la inceput si la sfarsit, parerea voastra era alta fata de acum, cand pun poze detaliate cu fiecare lucru marunt pe care l-am facut sau l-am achizitionat? E pura curiozitate, pentru ca am vazut ca se practica astfel de topicuri si masinile ajung sa fie apreciate, chiar daca nu se cunoaste ceea ce e in culise, practic se apreciaza mai mult pasiunea nu si munca. Numai eu stiu cateva cazuri de genu si nu stau foarte mult pe forum. De asemenea cunosc si cateva cazuri in care, chiar daca se posteaza destule etape, nu se arata absolut tot ceea ce se face, tocmai pentru a nu arata si partile mai putin ok ale restaurarii.
Personal eu voi face public fiecare lucru, pentru ca la sfarsit daca masina va merita aprecierile voastre, sa fie pe cinstite. NU vreau sa ma simt cu musca pe caciula ca am facut anumite tiganeli, la mine totul este pe fata. Autogen s-a folosit si la case mai mari si masinile sunt apreciate, neinlocuiri de elemente cap coada s-au mai facut....
Puteam foarte usor, sa arat masina facuta ciur si la sfarsit cand era vopsita, antifonata, echipata si nu mai aveam batai de cap. Dar din entuziasm pentru fiecare ....motat, la fel si cu cele cateva petice puse, o lada schimbata si multe lucruri nefinisate, impart lucrurile cu voi. Poate poate isi mai pierde careva timpul rasfoind pe aici.
O sa mai revin cand mai am noutati.