Iustin Stefan
15 Mar 2015, 17:42
QUOTE(Tommi. @ 15 Mar 2015, 17:36)
Iustin Stefan , mai mult ca sigur. Lampile de mers inapoi sau montat abia in '78 . Masina ta daca este din '74 sunt ferm convins ca fostul proprietar a montat lampile.
Da uite si o poza sa vezi mai bine.
Scuze pt calitate
Stefan.alex78
15 Mar 2015, 18:48
Daca cauti putin in postarile mai vechi ai sa vezi o intreaga poveste in legatura cu lampile de mers inapoi...si apoi te vei lamurii singur ca in 74 nu aveau ce cauta lampile:D
Iustin Stefan
15 Mar 2015, 19:02
Oare o sa mai pot sa acopar cumva acele locase?
Nu de alta dar vreau sa fie cat mai original
Stefan.alex78
15 Mar 2015, 19:19
Nu ma pot pronunta exact in legatura cu asta, nu ma pricep la tinichigerie...dar dupa capul meu eu zic ca da...cu putina munca si se vor astupa.
un tinichigiu ti le astupa fara nicio problema
Stefan.alex78
27 Mar 2015, 21:48
Se lucreaza... incet, dar sigur!
MateiasM
29 Mar 2015, 21:28
Bine mai dă în poză radiatorul cel nou.
De unde l-ai luat și cam cât te-a costat? Salutări și multă baftă în întreprinderea ta îndrăzneață și frumoasă!
Stefan.alex78
29 Mar 2015, 22:42
Salut, radiatorul nu este deloc nou, este radiatorul masinii de 37 de ani. In poze este vorba despre unul si acelasi radiator, doar ca la sfarsit este curatat interior/exterior si vopsit, cu placuta de indentificare acoperita pentru a nu o vopsi.
P.s: sa fie si multumesc frumos de urari!
Equinox
29 Mar 2015, 23:52
E de apreciat ca incerci sa salvez multe piese originale a masini
Bravo!
sorin105
30 Mar 2015, 07:46
QUOTE(Stefan.alex78 @ 29 Mar 2015, 23:42)
Salut, radiatorul nu este deloc nou, este radiatorul masinii de 37 de ani. In poze este vorba despre unul si acelasi radiator, doar ca la sfarsit este curatat interior/exterior si vopsit, cu placuta de indentificare acoperita pentru a nu o vopsi.
P.s: sa fie si multumesc frumos de urari!
Radiatoarele ''revopsite'' au o caracteristica vara de a fierbe motorul,din cauza vopselei care mai astupa gaurele,acum depinde cate vopsea ai folosit.
Esti ''neamt'' pe detalii,la partea de tinichigerie nu ai mai lucrat?
QUOTE(Equinox @ 30 Mar 2015, 00:52)
E de apreciat ca incerci sa salvez multe piese originale a masini
Bravo!
Intr-o restaurare ''ca la carte'' fiecare piesa a masina este identificata si reparata daca se poate,pentru a se pastra masina cat mai originala,dar de obicei le aruncam si punem altele,gasite pe la diferiti mosuleti care mai au stocuri vechi.
Stefan.alex78
30 Mar 2015, 20:28
@Equinox: In primul rand, multumesc de aprecierea efortului. In al doilea rand, voi incerca sa salvez cat mai multe piese din 3 mari motive:
1) pentru a mentine costurile proiectului in limite rezonabile, altfel as fi cumparat de-a gata o masina "restaurata si de epoca" de pe net as fi dat o caruta de bani si scapam de toate bataile de cap, dar tocmai bataile acestea de cap ma atrag.
2) chiar daca mi-as fi permis sa schimb tot ce se poate la ea, nu sunt convins ca as fi gasit absolut toate piesele necesare sau chiar daca le gaseam, le gaseam la o calitate inferioara celor care sunt pe masina si le pot reconditiona.
3) faptul ca masina nu e nici frantuzoaica, ca nu are o serie mica, ca nu e nici printre primele nici printre ultimile, pe scurt ca nu are nimic special...ma determina pe mine sa o fac speciala. Intentionez sa fac acest lucru, prin a pune pe masina piese astfel incat ea sa fie cat mai "originala"
( mai exact, sa aiba piese a caror data de fabricatie sa fie inceputul anului '78 sau date anterioare acesteia)
@sorin105:Radiatorul a fost vopsit cu pistolul, aplicand un singur strat de vopsea termorezistenta. In mod normal, ea nu a fost aplicata intr-un strat atat de gros astfel incat sa infunde fagurele, deci nu ar trebui sa fiarba apa din acest motiv. Plus ca aranjamentul fagurelui si modalitatea de vopsit ( perpendiculara pe suprafata fagurelui) nu permite sa se depuna multa vopsea, daca nu este insistat.
Parerea mea e ca in cazul unei vopsiri cu prudenta, nu astuparea unor gaurele ( probabilitatea fiind destul de mica, de astupare) duce la fierberea motorului, ci faptul ca acea vopsea, pe langa luciu, protectie si altele, mai are si alte proprietati in plus. Acel strat de vopsea poate actiona ca un izolator termic, mai bine spus caldura va fi cedata in exterior mai greu.
Oricum, masinuta asta cred ca a mers in conditii muult mai severe decat in situatia unui radiator vopsit.
Multumesc pentru apreciere, iar pe parte de tinichigerie nu am facut nimic pentru ca vremea nu a permis. Tinichigiul lucrand cu companiile de asigurari, poate avea reparatii mai urgente si astfel e nevoit sa scoata masinile din garaj afara si eu nu vreau sa-mi stea caroseria in ploaie si umezeala. Cand vremea va permite se va incepe si asta.
Stefan.alex78
13 Apr 2015, 17:19
Am mai aranjant unele lucruri si am refacut tot ce era nevoie la instalatia electrica. Din punct de vedere electric mai am sa refac legaturile bornelor si unele mici lipituri/izolari atunci cand voi pune instalatia pe masina.
<span class='edit'>13 Apr 2015, 18:44:</span>
Paste fericit tuturor, ce a mai ramas din el !
P.s Dupa cum se vede si in poze pe fundal, s-a lucrat in spirit de sarbatoare
)
Equinox
13 Apr 2015, 19:41
Totu frumos si aranjat
Sa ai spor in continuare
Stefan.alex78
15 Apr 2015, 19:21
Pe langa instalatia electrica am apucat sa curat putin si caloriferul de caldura si alte mici chestii ca sa pot spune ca sunt multumit de instalatie.
Dupa cum majoritatea stim, acele mici clipsuri de plastic ce prind bachetele de crom pe caroserie se rup foarte usor atunci cand sunt scoase afara si nici nu se gasesc de cumparat. De aceea mi-am facut putin timp si impreuna cu doi prieteni am proiectat ceva asemanator, de o calitate mai buna si cu unele mici modificari. Rezultatul final a fost scos la o imprimanta 3D, realizat din filament de ABS. Dupa cum se vede si in poze am marit putin ( mai exact cu 0.5 mm) toata piesa astfel incat sa poate fi bagata fortat si sa stea mai fixa ( in cazul in care este prea mare se poate pili pana la fix). Momentan mi-am facut 25 de bucati...dar sigur voi mai scoate unele de rezerva
Equinox
15 Apr 2015, 23:41
Stai sa vezi ce sar baieti pe tine acum
..cred ca o sa faci o afacere cu imprimanta aia 3d
Stefan.alex78
16 Apr 2015, 06:38
Afacerea e deja implementata, eu doar am venit cu lucruri utile de printat si am proiectat piesa astfel incat sa o imbunatatesc. De restul se ocupa cei doi colegi
f buna ideea
harby ;))
16 Apr 2015, 09:35
eu deja imi pun sacosa la coada pentru niste bucati
)
Foarte frumos ce faci aici ! Spor
sorin105
16 Apr 2015, 20:19
)+16 Apr 2015, 10:35-->
QUOTE(harby
) @ 16 Apr 2015, 10:35)
eu deja imi pun sacosa la coada pentru niste bucati
)
Foarte frumos ce faci aici ! Spor
Daca poti sa faci cateva coliere sa fie la fel ma inscrius cu 2 sacosi
Stefan.alex78
16 Apr 2015, 20:32
Acele coliere sunt putin mai complicate, nu neaparat ca proiectare ci ca printare, trebuie un material si rezistent mecanic dar si elastic, dar e o idee....o sa incercam ceva. Momentan inca mai scot la prinderi.
Stefan.alex78
17 Apr 2015, 21:23
Printre primele incercari ale colierelor zise de Sorin.
Am rezolvat problema elasticitatii mai trebuie doar sa le proiectam la scara reala. Am decis sa facem si prinderile pentru conducte si cabluri, de sub masina si din interior.
In scurt timp vom veni cu un rezultat final. Rugamintea mea e sa nu transformam acest topic in bursa...oricum am deviat putin de la baza topicului. In cazul in care se va pune problema de comercializare....voi anunta din timp, dar din cauza unor factori acest lucru nu se va intampla sigur in urmatoarele 2 saptamani.
P.s: acolo se afla si cutiuta cu minuni
)
Stefan.alex78
25 Apr 2015, 20:44
Si se lucreaza!
DACIOTUL_97
25 Apr 2015, 21:20
Ce material ai folosit pentru polita ? Caut si eu disperat inlocuitor pentru cartonul original,dar nu gasesc nimic potrivit.
Stefan.alex78
26 Apr 2015, 08:03
Eu personal am facut polita din materialul ( placajul) ce vine in spatele sifonierului ( astea noi). El are undeva la 3mm grosime, este destul de maleabil si seamana ca proprietati cu vechiul carton presat ce era pe polita. Daca cauti putin poti gasi ceva mai gros, atat din plastic, cat si din lemn...
Stefan.alex78
4 May 2015, 21:49
Putin ajutor! Ce recomandati, sa reconditionez vechea pompa de frana sau sa cumpar una noua, cine stie ce gasesc? Apoi, pentru pistonasele de la etrieri ce recomandati?
roby_1300_rap
4 May 2015, 22:07
QUOTE(Stefan.alex78 @ 4 May 2015, 22:49)
Putin ajutor! Ce recomandati, sa reconditionez vechea pompa de frana sau sa cumpar una noua, cine stie ce gasesc? Apoi, pentru pistonasele de la etrieri ce recomandati?
depinde in ce stare e, eu am inlocuit-o cu una de asam ca alta nu am gasit ( a mea fiind blocata), am deja mia de km cu ea si nu am avut surprize,pistonasele la etrieri iti recomand sa le schimbi se gasesc noi la 15-20 lei bucata
daca nu mai ieftine , SPOR !
Stefan.alex78
5 May 2015, 06:32
Pompa de frana nu e blocata si nici ruginita in interior, am avut grija sa o curat de lichid de frana inainte sa o dau jos. Pentru pistonase, stiu ca se gasesc, doream sa stiu ce firma recomandati sa caut.
Adrian Frigo
5 May 2015, 09:04
Încearcă să-o repari pe asta originală(doar dacă n-are rugină)pt. că astea de ASAM sunt foarte proaste!
caută un set de garnituri ROLAST...
roby_1300_rap
5 May 2015, 10:05
QUOTE(Chelariu Adrian @ 5 May 2015, 10:04)
Încearcă să-o repari pe asta originală(doar dacă n-are rugină)pt. că astea de ASAM sunt foarte proaste!
caută un set de garnituri ROLAST...
omu in lipsa de altceva is bune si astea de ASAM, am 1000 de km cu masina si am pompa de asam , nu imi scapa nicaieri lichid si la frana mai brusca sa sti ca masina se opreste, la verificare la frane mi-o dat 10% dezechilibru pe rotile din fata si 10 pe spate , cea ce zic eu ca e ok avand in vedere ca limita maxima e de 30 %.
bogdan2001
5 May 2015, 16:19
Ce-i facut de Asam is tampenii.Pompa noua de apa care huruie...Pai,pompa de frana noua s-ar putea gasi pe la Unix,pentru Renault 12,sau cautat pe net,ca sigur gasesti.Sau,cea mai buna varianta,daca pompa veche e buna,reconditioneaz-o.Aici ai niste pompe de frana:
http://www.motorvip.ro/piese-auto/piese-au...-centrala-franaAcuma,cum vrei tu pana la urma.Da' cel mai important e sa fie o pompa buna si sigura.
Aveam un link cu pompa de frana de la unix buna,numai sa gasesc.
QUOTE(bogdan2001 @ 5 May 2015, 17:19)
Master sport ?
(la fel ca asam).
bogdan2001
5 May 2015, 16:34
Pompa centrala de frana Samko 79175 sau 79189
Asta ar fi pompa pentru Renault 12,cele compatibile cu 1300 au codurile de mai sus.
http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Fo...02&cMegnNr=1547
Stefan.alex78
5 May 2015, 21:08
Pana la urma am refacut pompa de frana a masinii, am cautat putin si am aflat niste preturi de ma durea, daca in momentul functionarii, pompa nu este in parametrii atunci se va pune problema de a o schimba.
P.s: unele poze cu ce am mai mesterit...
Adrian Frigo
5 May 2015, 21:28
QUOTE(roby_1300_rap @ 5 May 2015, 11:05)
omu in lipsa de altceva is bune si astea de ASAM, am 1000 de km cu masina si am pompa de asam ....
Omu,mai vorbim peste 1/2000 de km....
@Stefan.alex78:foarte frumos și îngrijit lucrezi,felicitările mele!
de curiozitate,se mai vede din ce an sunt setul de garnituri ROLAST?
Stefan.alex78
5 May 2015, 21:41
Multumesc frumos de laude! Nu stiu sigur din ce an sunt garniturile...data a fost stearsa in timp. Dupa numerele de telefon puse la contact as spune undeva in jurul anilor 2000.
Adrian Frigo
6 May 2015, 09:44
Piesele cu ce le-ai vopsit?grund/vopsea+pensulă/spray?care din ele?
Stefan.alex78
6 May 2015, 11:54
De obicei le dau grund la pistol si apoi vopsea in functie de ce am, sprai sau pistol. Dar strict pentru ultimile piese ( traversa motor si tampoanele de fier de la ea) le-am dat cu grund la pistol si apoi am incercat minunatia de antifon luat acum aproape un an ( vezi primele posturi!) la pensula ca e prea gros de pistol.
bogdan2001
6 May 2015, 14:12
Fain au iesit piesele!Banutul cum l-ai revopsit?
Stefan.alex78
6 May 2015, 14:20
Banutul nu este revopsit, ci este asa cum a venit pe masina plus ceva uzura. Ce am facut eu a fost doar sa-l curat de praf, sa-i dau putin luciu si sa-l impachetez in folie pentru a nu-l "avaria"
roby_1300_rap
6 May 2015, 21:03
QUOTE(bogdan2001 @ 5 May 2015, 17:19)
Ce-i facut de Asam is tampenii.Pompa noua de apa care huruie...Pai,pompa de frana noua s-ar putea gasi pe la Unix,pentru Renault 12,sau cautat pe net,ca sigur gasesti.Sau,cea mai buna varianta,daca pompa veche e buna,reconditioneaz-o.Aici ai niste pompe de frana:
http://www.motorvip.ro/piese-auto/piese-au...-centrala-franaAcuma,cum vrei tu pana la urma.Da' cel mai important e sa fie o pompa buna si sigura.
Aveam un link cu pompa de frana de la unix buna,numai sa gasesc.
spune-mi tu dintr-o alocatie de 40 lei pe luna , de unde plm iti iei pompa de frana ? + daca era sa pice , pica la prima frana care o puneam .+ ca in perioada cand am luat pompa nu stiam de UNIX.
QUOTE(Chelariu Adrian @ 5 May 2015, 22:28)
Omu,mai vorbim peste 1/2000 de km....
hai zau ?? daca erau asa proaste cum zici tu deja aveam 10 masini pupate in fund plus 20 de pietoni pe capota , la cate frane bruste am pus cu ea si la viteze destul de mari , sa nu mai zic ca cei de la RAR s-au mirat ca am frane asa bune pe ea .
NU ZIC CA IS PERFECTE Doamne feri,da in lipsa de altceva sunt bune si astea , acu depinde cum ai norocul , ca mai prinzi si proaste
, daca vrei ceva mai serios pune-ti Brembo pe masina , eu asa ceva am in plan pe viitor
Rob3rto
6 May 2015, 21:39
QUOTE(Chelariu Adrian @ 5 May 2015, 21:28)
Omu,mai vorbim peste 1/2000 de km....
@Stefan.alex78:foarte frumos și îngrijit lucrezi,felicitările mele!
de curiozitate,se mai vede din ce an sunt setul de garnituri ROLAST?
Jura-te ca ai avut tu pompa de frana de Asam si nu a tinut! Eu am pe a mea de mai bine de 8.000 de km. Tata are pe a lui de mai bine de 30.000!
Stefan.alex78
6 May 2015, 21:43
Va rog respectuos sa pastrati un limbaj decent si sa nu sariti la cearta din cauza unor pareri contradictorii!!
Adrian Frigo
7 May 2015, 00:18
QUOTE(roby_1300_rap @ 6 May 2015, 22:03)
spune-mi tu dintr-o alocatie de 40 lei pe luna , de unde plm iti iei pompa de frana ?
Nasol...de la magazin
...eu am montat și ASAM și MASTER SPORT și ”DE UZINĂ” și am ajuns la concluzia că primele 2 sunt de-a dreptul ordinare,ca să nu zic altfel.Materialul din care sunt făcute sunt extrem de proaste,la ASAM nici n-am strâns bine conducta de la etrierul stânga si s-a și ras filetul(și n-am strâns ca ghiolbanul)....+ rugină în interior +că se uzează repede,+etc...
QUOTE(Rob3rto @ 6 May 2015, 22:39)
Jura-te ca ai avut tu pompa de frana de Asam si nu a tinut!
Mă jur,pe onoarea mea!
că ai nimerit tu un lot ”extra” e cu totul altceva....te rog argumentează de ce sunt chiar atât de bune....
QUOTE(Stefan.alex78 @ 6 May 2015, 22:43)
Va rog respectuos sa pastrati un limbaj decent si sa nu sariti la cearta din cauza unor pareri contradictorii!!
Sper că n-am fost offtopic și ți-am poluat topicul
bucatzel
7 May 2015, 10:21
QUOTE(Stefan.alex78 @ 6 May 2015, 21:43)
Va rog respectuos sa pastrati un limbaj decent si sa nu sariti la cearta din cauza unor pareri contradictorii!!
Subscriu.
Sau no, faceti ce vreti, dar mi-as dori sa nu fiu nevoit sa intervin.
Cat de subiectul franelor, problema nu-i daca tin cand le-ai pus sus, ci daca nu-ti fac o surpriza cand ti-i lumea mai draga. ca sunt care tin si 30k, foarte bine, dar nu faceti greseala sa le considerati pe alea standardul.
Stefan.alex78
7 May 2015, 10:28
Inteleg ce spui, tocmai de asta doream sa aflu mai multe pareri. Sa nu am surprize. Din punctul meu de vedere daca e musai cumpar si alta pompa, ce doresc in schimb e sa cumpar ceva de calitate si sa elimin orice surpriza. Prin faptul ca eu am reparat pompa veche nu admite ca pe aia o voi pune, ci doream sa imi bag nasul si sa mai pot repara cate ceva. Acum cu timpul voi vedea....parerile sunt impartite.
QUOTE(bucatzel @ 7 May 2015, 11:21)
sunt care tin si 30k, foarte bine, dar nu faceti greseala sa le considerati pe alea standardul.
M-ai facut curios, si-am verificat cat are a mea (Comefin Arges): ~ 9 ani si 26.000 km, fara nici o interventie la ea. Sunt printre norocosi.
Rob3rto
7 May 2015, 10:34
QUOTE(Chelariu Adrian @ 7 May 2015, 00:18)
Mă jur,pe onoarea mea!
că ai nimerit tu un lot ”extra” e cu totul altceva....te rog argumentează de ce sunt chiar atât de bune....
Am argumentat! Pompa de frana de asam, montata in 2010, peste 30.000 de km facuti cu ea!
Ia prezinta-ti si tu pe'aici masina pe care ai experimentat.. Sau asa pasionat esti ca e consevre
La mine problema a fost ca n-am stiut ca se gasesc de import ca nu luam asa ceva... Acum m-am pricopsit cu ea si chiar functioneaza bine
Adrian Frigo
7 May 2015, 12:30
QUOTE(bucatzel @ 7 May 2015, 11:21)
Cat de subiectul franelor, problema nu-i daca tin cand le-ai pus sus, ci daca nu-ti fac o surpriza cand ti-i lumea mai draga.
Întocmai!că degeaba ține când ai montat-o dacă pleznește în mers când ai nevoie de ea!
QUOTE(maho @ 7 May 2015, 11:32)
M-ai facut curios.... a mea (Comefin Arges): ~ 9 ani si 26.000 km, fara nici o interventie la ea.
Oho,d”aia bună!oare când au încetat să le mai fabrice?
7 May 2015, 13:31:QUOTE(Rob3rto @ 7 May 2015, 11:34)
...Pompa de frana de asam, montata in 2010, peste 30.000 de km facuti cu ea!
... Acum m-am pricopsit cu ea si chiar functioneaza bine
S-o stăpânești sănătos
Rob3rto
7 May 2015, 16:55
Ai macar 14 ani? Postezi mult si prost, potoleste-te!
Daciotul_98
7 May 2015, 18:10
Cand e sa se strice nu tine cont de marca, poate sa se defecteze de nou, pune un dba nou daca vrei calitate
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.