Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Genevieve-Dacia 1300 '78
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
julienb
Eu am pus inima neagra, nu am gasit nichelata. (parbriz+luneta)
Tu ai avut sau ai achizitionat? (de unde?)

Arata bine jantele, dar nu vad cum prinzi capacele. (cat ai platit in total pentru jante? eu am platit 750 lei / set)
Stefan.alex78
Inima am achizitionat-o de la Catalin Pascu (cata50) acum cateva luni.
A avut si aici la sectiunea bursa un anunt de vanzare, il poti intreba daca mai are:
https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...hl=inima+cheder

Mai poti incerca la Sorin, din ce am inteles ar mai avea 2 seturi de vanzare:
https://www.daciaclub.ro/-VAND-Inima-cheder...ua-t315848.html

In legatura cu jantele, inainte de a le duce la sablat si vopsit, am dat jos piulitele cu cochilie din centrul lor pentru a nu le deteriora in timpul prelucrarilor sau incarca filetul cu vopsea. Aceste piulite le voi pune la loc in momentul in care ajung sa montez rotile. Costul final pentru: roluit+sablat+vopsit+montat+echilibrat+anvelope noi a fost undeva la 1600lei.
Stefan.alex78
Am reusit sa mai lucrez putin la masina. Am inlocuit fata de usa stanga fata, era rupta in partea superioara si dupa mult timp in care am cautat alta in stare mai buna, am reusit sa gasesc un set ( asa cum reiese din pozele de mai sus), am montat grila de ventilatie de la parbriz si am lustruit si refacut stergatoarele masinii.
Ah si sa nu uit de achizitii: un al treilea solex, buson rezervor, amortizor, becuri etc...


ydaniel
Credeam ca anul acesta vi cu Dacia la Intalnirea Internationala Dacia clasic!!!!
Stefan.alex78
Asa am crezut si eu, dar mi-au ramas destule de facut si programul nu mi-a permis sa o termin in timp util. O sa trag tare sa o termin undeva pe la sfarsitul lunii iulie si sa o pregatesc de inscriere pentru a participa macar la Retro parada toamnei.
Stefan.alex78
Asa cum am spus mai sus, programul nu mi-a permis sa mai lucrez ceva la masina, dar am mai facut unele achizitii.

Toate piesele din poze ( cu exceptia parasolarelor, blocul de lumini, rulmentii si elicea metalica) au fost luate din remat de pe o masina cu seria 6708.

Stefan.alex78
De la ultima postare am reusit sa acord timp si babetei. Masina am terminat-o (zic eu) in proportie de 95%, as mai avea de pus capota spate, ornamentele de prag si de la portbagaj si alte cateva maruntisuri, toate astea consider ca le termin in 2-3 zile imediat dupa venirea din concediu.

Pe langa multe alte achizitii am efectuat:
-schimbarea repartitorului, cel de comefin (nou) a inceput sa curga dupa un an de la montare, timp in care masina nu a vazut 3 frane. Incepuse sa rugineasca si in plus acel mic pistonas avea multe zgarieturi din fabricatie.
-aerisire frane.
-demontarea traseului de evacuare si montarea lui cu silicon de esapament, la fiecare imbinare; printre saxofon si intermediara tot scapa gaze si am decis sa pun la fiecare imbinare pentru a ma asigura ca nu voi mai desface curand tobele.
-montat finala impreuna cu suportii, arcurile si inelele de cauciuc aferente.
-montat scutul de la rezervor.
-montat suportii de bara spate.
-montat rotile reconditionate acum 2 luni.
-desfacut grila de aer de la bord si remontata impreuna cu chederul aferent (uitasem de acel mic cheder acum ceva timp).
-desfacut scaunul de la sofer si schimbat sezutul ( chiar daca l-am cusut incepuse sa se rupa atele si materialul sa crape pe lateral)
-curatat, lustruit si montat urmatoarele elemente: capace roti, oglinda laterala, ornamentele de streasina, ornamentele de prag, ornamentele de portbagaj, bara fata, bara spate.
-demontat si montat corect cotiera spate (am montat-o cu spatele).
-curatate si puse presurile la interior.
-curatate si vopsite: cheia de roti, pompa de aer si cricul.
-montate arcurile de la maneta de viteze si de la cablul de frana.
- am refacut si scrisul "alb 40" din portbagaj si din cauza neatentiei mi-ai iesit la fel de prost ca din fabrica.
iustin_uap
Bravo! Chiar eram curios in ce stadiu mai esti cu vechea masina noua.

"am refacut si scrisul "alb 40" din portbagaj si din cauza neatentiei mi-ai iesit la fel de prost ca din fabrica." smile.gif)))))))
Stefan.alex78
Multumesc! Dar nu ii mai aduce complimente ca isi scoate iar fitele la vedere si imi da de lucru.
Las-o asa...inca nu e "noua", mai are defecte care se vor remedia pe viitor. Nu de alta dar vreau sa ma dau cu ea in septembrie si sa ajung la retroparada. De cate ori am zis ca am terminat un lucru si ca e frumos, de fiecare data mi-a aratat ea mie si m-a pus sa-l refac.
flaviusili
Colegu, vezi că ai montat invers mânerele în interior deasupra ușii! smile.gif
Stefan.alex78
Multumesc de avertizare! Cum am vazut mesajul tau am mers in garaj si am reparat greseala.
Adrian Frigo
Aceeasi treaba si cu presurile din spate... icon_mrgreen.gif
Stefan.alex78
radmasa.gif radmasa.gif uite cu asta nici nu mi-am batut capul. Multumesc de informatie, am sa le modific cand ajung la garaj.
Stefan.alex78
Pe langa micile corectii ( multumesc inca o data celor doi colegi pentru atentionari) de la ultima postare s-au intamplat urmatoarele:

- datorita informatiilor oferite de Ionut pe un forum echivalent, am reusit sa fac un suport de numar fata (dimensiunile si toate celelalte aspecte le-am aproximat dintr-o poza postata de el).
- am montat ornamentul de la portbagaj si ornamentele de prag.
- am improvizat o chinga pentru roata de rezerva.
- am pus cele doua stickere din compartimentul motor.
- am indreptat prinderea pentru cablul de acceleratie.
- am reglat motorul si in tot acest timp electromotorul mi-a facut o surpriza, fapt ce a dus la demontarea, refacerea si montarea lui.
- Nenea Lazea (aka harby) a dorit si el un suport asa ca am trecut la ciocanit
- am montat un buson de rezervor mai potrivit, fata de cel de aro smile.gif

oldtimercraiova
Se gasesc noi!

http://aircooledparts.ro/detalii/12467-Lic...plate-aluminium

Un link la indemana.
Stefan.alex78
Nu contest acest lucru, ca nu se gasesc si noi. Insa ceea ce mi-ai aratat tu nu este la fel cu ceea ce am incercat eu sa reproduc!
Repet inca o data, eu am preluat informatiile oferite de Ionut pe forum si pe alocuri am adaptat din mers astfel incat sa iasa ceva placut.
maho
Felicitari pt. munca, a iesit misto! Si suportul de numar imi place, dar cred ca la suportii lui te-ai complicat mult, puteai sa-i faci usor si rapid din doua bucati de platbanda. Da' se pare ca-ti place tinichigeria. biggrin.gif
harby ;))
QUOTE(oldtimercraiova @ 14 Aug 2018, 01:03)


Realizezi ca e diferit, nu?
Ok, poate pe spate merge, dar cum prinzi suportii pentru bara fata? Cu sudura sau suruburi si ce-am facut?

Daca stii sau daca tii minte, r12 a avut de tabla, aproape ca asta.
oldtimercraiova
Parca am avut, doar in brosura aia din '69, nu stiu exact pana-n ce an au fost montate suporturile fata de numere.

Oricum suportul de numar fata l-am vazut "live", la ionut_doc, cum e facut.
Stefan.alex78
Am luat o mica pauza de la "dacia 1300" si am trecut la ceva mai vechi, cu aproximativ 20 de ani mai vechi biggrin.gif


https://youtu.be/gHLZlvVX2lc
Daciotul_98
QUOTE(Stefan.alex78 @ 22 Aug 2018, 21:04)
Am luat o mica pauza de la "dacia 1300" si am trecut la ceva mai vechi, cu aproximativ 20 de ani mai vechi  biggrin.gif
https://youtu.be/gHLZlvVX2lc
*


Mozvici ?
Stefan.alex78
Nu, motorul este de M59
Ov
sper ca va ajunge pe o masina smile.gif
Stefan.alex78
A ajuns deja! biggrin.gif
Stefan.alex78
@maho: multumesc pentru aprecieri. Nu pot spune ca-mi place, momentan am doar ambitie dar sigur voi descoperi adevarul la urmatorul proiect.


De la ultima postare legata de babuta mea am mai achizitionat destul de multe piese, am terminat masina si am inceput demersul pentru a finaliza actele si a o inscrie. Astfel reprezentatul RCR a venit si a verificat masina, am primit ok`ul din partea lui si acum astept raspunsul final.

La masina as mai avea de bibilit una alta, de lipit un sticker, de reglat cate ceva dar toate astea sunt lucruri pe care le voi face pe parcurs sau la iarna-primavara. Momentan vreau sa termin partea birocratica si sa o scot putin la drum. Dupa vom vedea ce ne rezerva viitorul.

P.s: ca sa realizez atat eu, cat si cei care urmaresc, amploarea muncii in cei 4 ani si ceva, am pus poze din ziua achizitiei. ( iunie 2014).
Adrian Frigo
Pozele cu ea curata la poarta zici ca-s puse de Marius cand o pregateste sa o scoata pe piata... tongue.gif Te-ai molipsit si tu de frantuzisme mai rau ca Lazea... radmasa.gif
Stefan.alex78
Hehe....stiu ca seamana putin dar alt spatiu pentru a face pozele nu am avut. In plus in pozele de la poarta masina nu este curatata, in acele poze masina este nespalata de aproape un an de cand am vopsit-o.
Masina am terminat-o vineri 15 septembrie la ora 01:30 noaptea, iar pozele sunt facute tot vineri dar de dimineata la ora 06:30. M-am grabit foarte tare pentru a putea prinde comisia de atestari pe luna septembrie astfel incat sa-i pot face RAR-ul si inscrierea pana la data de 20 octombrie pentru a ajunge la retroparada.
Momentan sunt in grafic.

P.s: pozele cu masina spalata si curatata sunt cele din curte din postarea precedenta facute cu o zi inainte de verificarea reprezentantului RCR.

2 Oct 2018, 09:59:
P.s2: in legatura cu frantuzismele, eu am tot spus ca va urma si un al doilea proiect, dar se pare ca nimeni nu m-a crezut. Va ramane de vazut din primavara!
Alex1300BV
capota motor e cam ridicata in partea sofer. In rest, e superba,
Stefan.alex78
Multumesc! Capota motor e ridicata in ambele parti, nu mult dar este.
Unul dintre motive poate fi chederul nou de la grila parbriz, care nu-i permite capotei sa se lase mai mult.
Al doilea motiv poate fi formele aripilor. Capota cu grila de la parbriz vine aproape la nivel pe cand cu aripile nu.
Dar e unul dintre lucrurile pe care le voi rezolva pe timp de iarna. Momentan vreau actele si sa ies cu ea pe strada sa o pot testa si sa vad exact ce mai trebuie sa bibilesc .
Stefan.alex78
De la ultima postare povestea a decurs in felul urmator:

1) Masina a fost verificata de Domnul Mihalcea (reprezentant RCR din comisia de atestare), dumnealui nu a avut nimic de reprosat asupra masini, doar cateva glume datorate modului in care tineam masina in garaj ( "acoperita cu paturi sa nu raceasca"). Astfel masina a primit atestatul, iar pe data de 05.10.2018 masina a ajuns la RAR pentru ITP si mentiunea de vehicul istoric in carte.

2) In noaptea de dinaintea programari la RAR am reglat sistemul de iluminare si am verificat toata masina (de la frane pana la pornirea la cald) pentru a nu avea surprize a doua zi. In noaptea respectiva masina pornea la sfert in orice situatie si fara nici cel mai mic efort. A doua zi de dimineata am incalzit motorul, am urcat-o pe platforma si am mers la RAR. Ajuns in curtea RAR-ului masina a pornit un pic mai greu, dar a pornit ( am pus totul pe seama "emotiilor" pe care le avea batrana dacie), m-am pus in coada si asteptam frumos randul la verificare.
De aici lucrurile au devenit putin mai agitate si babuta mea mi-a pus inca o data la incercare cunostiile cu privire la "toanele" pe care le poate avea dacia (inca de la inceput mentionez ca toate cele intamplate sunt din vina mea si a increderi acordate pieselor romanesti "noi").
Revenind, in fata mea era Domnul Ozon cu o frumoasa Lada ce o pregatea pentru Raidul Transfagarasanului, dumnealui a oprit masina pentru ca nu se mai inainta si am zis sa fac si eu acelasi lucru. Am oprit motorul si din acel moment masina nu a vrut sa mai porneasca. Am impins-o pana in pragul intrari in RAR, punand totul pe seama inecarii motorului, dupa multiplele incercari de a-l porni. Vazand ca masina refuza sa coopereze am impins-o in parcare, am scos lada cu scule si cu piesele din dotare (parca anticipasem acest moment si inainte de a pleca de acasa mi-am luat toate cele necesare astfel incat sa pot face o reparatie capitala pe marginea drumului, chiar glumeam pe drum ca in 2-3 ore o desfac bucata cu bucata si o refac la loc) si am inceput sa o iau prin omitere si incercari succesive de a porni.
Verificat bujiile, moment in care am rupt o fisa, bujiile afumate (am zis ca e normal la cat de mult am dat la automat), le-am curatat si sus cu ele pe motor, pus fisa noua din cutia cu maimute, incercata pornirea, nimic, deja bateria incepuse sa de-a semne de oboseala.
Inlocuit bobina cu una noua, tot din cutia cu maimute avuta in dotare, nimic, singurul rezultat bateria moarta.
Am scos cablurile de curent (pe care le luasem preventiv) si am inceput sa caut persoane doritoare de a ajuta. Timp de 30 minute nu am auzit decat glume proaste ("a cazut jiclorul in baie", "dai foc ca porneste", in fine vorbe spuse de colorati cu boltar pe post de ceafa si cu BMW care a trebuit sa faca testul de frane de 2-3 ori, dar asta detaliez putin mai tarziu) si o doamna care era foarte nervoasa ca am ocupat 2 locuri de parcare cu masina mea.
In cele din urma au tot venit persoane care incercau sa ma calmeze si sa imi de-a sfaturi, dar si un domn cu o platforma care mi-a dat curent si a stat langa mine pana am pornit masina, dar m-a ajutat cu mentiunea ca " masina e foarte frumoasa, parca e scoasa din sifonier si daca era altul cu un BMW il lasa sa se chinuie".
Masina tot nu pornea, am umblat la aprindere, la benzina, la carburator, nimic. Am scos iar bujiile si le-am verificat si am observat ca una dadea scanteia slaba, asa ca le-am inlocuit pe toate cu sinterom noi ( tot sinterom am avut si inainte). Din acest moment masina avea semne de viata dar electromotorul nu avea puterea necesara sa-l invarta.
Intre timp Domnul Ozon a terminat verificarea la masina si a venit in ajutor, a incercat sa porneasca masina si am cazut toti de comun acord ca masina va porni impinsa. Dumnealui s-a urcat la volan, iar eu cu tatal meu am inceput sa impingem, nu am facut 2m cu ea ca deja s-au strans 7 persoane in ajutor, parca impingeam un TIR (eu deja eram mut de uimire cum s-au strans atatea persoane pentru o dacie a unui strain).
In cele din urma masina a pornit, mici reglaje, eu am vorbit cu domnii de la RAR pentru ca am pierdut progamarea, Domnul Ozon a vorbit cu cei ce asteptau sa intre pentru a ma lasa sa ma bag in fata, punem masina la intrare se opreste iar. O impingem, porneste si intram in cele din urma.
Initial vorbisem cu inginerii sa ma lase sa o tin pornita ca nu am baterie, dar dupa efectuarea testului de noxe (care l-a trecut cu brio) m-au pus sa o opresc.
Un tanar inginer de acolo, a fost de acord sa imping masina pe rampa, pana cand ajung la frane si sa o pornesc atunci, totul in speranta de a nu consuma bateria si mai mult.
S-au facut poze, s-au consultat actele, totul ok. Ajung la frane, inginerul se uita ciudat la masina pentru ca nu stia cum sa deschida capota, il ajut eu si apoi a dorit sa o porneasca, i-am sugerat sa ma lase pe mine ca ii stiu fitele, dar masina a pornit la sfert. TOTI cei din sala au inceput sa rada spunand ca "a pornit HIBRIDA". A efectuat testul de frane pe care l-a trecut cu brio fara nici cel mai mic dezechilibru, moment in care toti aia cu boltar pe post de ceafa au mutit pentru ca BMW-urile lor inca erau pe rampa la a-3a incercare de a trece testul.
Eh, ca sa inchei capitolul RAR, masina a trecut cu peripetii, a fost aplaudata la iesire si a ajuns acasa, unde am luat totul de la capat, am masurat, inlocuit, schimbat, frecat, gadilat etc....masina pornea dar mergea ba in 2 ba in 3 ba in 4 pistoane. Am verificat bujiile sinterom noi si din 4, 2 erau ok 2 nu. Asa ca am cumparat unele denso si unele brisk, montat cele denso si masina torcea ca o pisicuta.
Se vede si in pozele puse cum arata bujiile denso, atat in comparatie cu cele sinterom dupa 2 ore de mers, cat si dupa 75 km efectuati cu masina.

3) Masina a fost inscrisa, i-am montat numerele si am tot achizitionat una alta pentru ea sau pentru stocul de piese.

4) Am pregatit-o pentru Retro Parada, am mers cu ea pentru a o testa, toate bune si frumoase.

5) In cele din urma am ajuns la parada, am mers cu ea 75 km fara probleme si atat ea, cat si IMS-ul M59A la care am lucrat s-au prezentat remarcabil la primul lor eveniment, unde dupa parerea mea, au atras suficient de multa atentie pentru cei prezenti.

In concluzie, masina este gata, mai are nevoie de putina atentie in perioada urmatoare, dar consider ca ma pot bucura de ea in orice moment. De altfel doresc sa le multumesc si aici celor care la nevoie au ajutat atat cu sfaturi, cat si cu fapte in cei 4.5 ani sau in acele ore petrecute in curtea RAR-ului.
Vorba Domnului Ozon imi va ramane intiparita in minte: "Daciile trebuie sa le iubesti pentru a le putea detine!".

P.s: cu poze revin in cel mai scurt timp posibil.
maho
Felicitari, doar cateva remarci:
[quote=Stefan.alex78,22 Oct 2018, 11:22]
Am oprit motorul si din acel moment masina nu a vrut sa mai porneasca. .. punand totul pe seama inecarii motorului, dupa multiplele incercari de a-l porni.
[/quote]
In ultimul timp am patit-o si eu de cateva ori, cauza s-a dovedit a fi una legata de conditiile tranzitorii de mediu: umezeala in aer si motor nici rece nici prea cald, conditii ideale pt. putin abur sub capacul delco, deci scanteie slaba sau lipsa.
[quote=Stefan.alex78,22 Oct 2018, 11:22]
Verificat bujiile, moment in care am rupt o fisa, bujiile afumate (am zis ca e normal la cat de mult am dat la automat), le-am curatat si sus cu ele pe motor, pus fisa noua din cutia cu maimute, incercata pornirea, nimic
[/quote]
Fisele nu se scot tragand de cablu, ci de izolatia de pe bujie. Bujiile se afuma nu din cauza multor porniri, ci a amestecului bogat (soc tras si lasat mai mult de 1-2 min. asa, in ipoteza ca reglajele la carb. sunt corecte). Uneori se mai desurubeaza electrodul din coada bujiei (cel pe care vine fisa), atunci iar n-ai scanteie, dar altfel revin la ideea cu stergerea capacului delco (presupunand, evident ca vine benzina).
[quote=Stefan.alex78,22 Oct 2018, 11:22]
Inlocuit bobina cu una noua
[/quote]
Asta era ultima cauza la care merita sa te gandesti, cea mai complicata, dar improbabila.
[quote=Stefan.alex78,22 Oct 2018, 11:22]
Timp de 30 minute nu am auzit decat glume proaste
[/quote]
Ma mir, n-am patit niciodata asa ceva, si sper sa nu se intample, ca ce le-ar auzi urechile... wink.gif
[quote=Stefan.alex78,22 Oct 2018, 11:22]
..au tot venit persoane care incercau sa ma calmeze si sa imi de-a sfaturi, dar si un domn cu o platforma care mi-a dat curent si a stat langa mine pana am pornit masina
[/quote]
Asta da, mi sa-ntamplat, si e normal sa incercam sa ne ajutam intre noi, dar cel mai de folos ti-ar fi sa gandesti tu "la rece", pt. ca se presupune ca-ti cunosti masina cel mai bine. O iei prin eliminare, iar cauzele de obicei sunt simple.
[quote=Stefan.alex78,22 Oct 2018, 11:22]
Masina tot nu pornea, am umblat la aprindere, la benzina, la carburator, nimic. Am scos iar bujiile si le-am verificat si am observat ca una dadea scanteia slaba, asa ca le-am inlocuit pe toate cu sinterom noi ( tot sinterom am avut si inainte). Din acest moment masina avea semne de viata dar electromotorul nu avea puterea necesara sa-l invarta.
[/quote]
De vreme ce a pornit la rece, poti elimina din cauze benzina, carburatorul si chiar bujiile.
[quote=Stefan.alex78,22 Oct 2018, 11:22]
Intre timp Domnul Ozon a terminat verificarea la masina si a venit in ajutor, a incercat sa porneasca masina si am cazut toti de comun acord ca masina va porni impinsa. Dumnealui s-a urcat la volan, iar eu cu tatal meu am inceput sa impingem, nu am facut 2m cu ea ca deja s-au strans 7 persoane in ajutor, parca impingeam un TIR
[/quote]
Normal, trebuia sa impingeti aproape doua tone... radmasa.gif
[quote=Stefan.alex78,22 Oct 2018, 11:22]
Un tanar inginer de acolo, a fost de acord sa imping masina pe rampa, pana cand ajung la frane si sa o pornesc atunci, totul in speranta de a nu consuma bateria si mai mult.
inginerul se uita ciudat la masina pentru ca nu stia cum sa deschida capota, il ajut eu si apoi a dorit sa o porneasca
[/quote]
Bateria se consuma cu porniri, nu in functionarea motorului. Si astia (ca "tanarul inginer") care nu stiu sa deschida capota unei dacii vechi au pretentia sa ne verifice noua masinile?! unsure.gif
[quote=Stefan.alex78,22 Oct 2018, 11:22]
....masina pornea dar mergea ba in 2 ba in 3 ba in 4 pistoane. Am verificat bujiile sinterom noi si din 4, 2 erau ok 2 nu. Asa ca am cumparat unele denso si unele brisk, montat cele denso si masina torcea ca o pisicuta.
[/quote]
Probabil intre-timp s-a dus si aburul de sub capacul delco.
[quote=Stefan.alex78,22 Oct 2018, 11:22]
3) Masina a fost inscrisa, i-am montat numerele si am tot achizitionat una alta pentru ea sau pentru stocul de piese.

In concluzie, masina este gata, mai are nevoie de putina atentie in perioada urmatoare, dar consider ca ma pot bucura de ea in orice moment.
[/quote]
Asta-i cel mai important. Bine macar ca acolo (la r.a.r.) ai dat doar de nepriceputi, nu si de neamuri-proaste.
[quote=Stefan.alex78,22 Oct 2018, 11:22]
Vorba Domnului Ozon imi va ramane intiparita in minte: "Daciile trebuie sa le iubesti pentru a le putea detine!".
[/quote]
Evident, si trebuie sa gandesti permanent pt. a le putea folosi cu succes.
Imi pare rau ca "Tractozaurul" (ca si alti fosti useri valorosi) nu ne mai onoreaza cu prezenta. sad.gif

Stefan.alex78
Am verificat in tot acel timp si capacul delcou, nu avea abur sau umezeala...plus ca la iesirea din RAR am parcat masina, m-am dat jos din ea si s-a oprit imediat si de atunci iar nu a vrut sa mai porneasca. Am adus-o acasa si inclusiv a doua zi tot nu a vrut sa porneasca pana nu am schimbat bujiile.
Fisa am rupt-o din pura graba...am agatat-o cu cheia de bujii si s-a desfacut firul din clema de metal dinspre bujie.
Am umblat si la bobina, incercand sa elimin si variabila aia.
La rece pornea un pic mai greu...imediat cum am schimbat bujiile doar ii dau doua pedale si pleaca imediat.
In legatura cu bateria, tocmai asta doreau cei de la RAR, sa pornesc masina sa merg cu ea 1-2m si apoi sa o opresc si procesul sa se repete. Dar au fost intelegatori si m-au lasat sa pornesc o singura data, cand era stric nevoie de asta. Nu doreau sa o las pornita pentru a nu crea gaze in hala respectiva.

In fine, cum am afirmat, va avea nevoie de unele mici reglaje. Am sesizat vineri seara cand veneam acasa ca la cald incepe sa aiba unele mici rateuri pe toba, tuse cum imi place sa-i zic, lucru ce s-a repetat si sambata in drum si la intoarcerea de la parada. Momentan cauza la acest lucru nu o identific.
Am reglat nivelul la benzina din CNC si verificat de 2 ori, benzina are. Asa ca ori e infundat un canal ceva in carburator si ramane fara benzina si de aici sa vina acea tuse pe toba, sau culbutori sunt prea stransi si la cald datorita dilatarii sa se modifice foarte mult jocurile.

O sa-mi fac timp zilele viitoare sa ii verific mersul la rece, daca la rece merge rotund inseamna ca trebuie sa mai verific si culbutori o data. Daca nu....nu realizez unde ar putea fi problema.

Multi au spus sa pun alte bujii sa vad daca procesul se repeta ( dar eu nu vreau sa cred ca sunt de vina iar bujiile), sau problema sa fie de la bobina, dar sambata in drum spre parada masina pornea la sfert la cald chiar si imediat dupa opriere sau si dupa 30min-1h de la oprire.
Singura problema fiind mersul neregulat al motorului.

22 Oct 2018, 17:16:
P.s:1) nu mi-am prins mintea cu persoanele cu chef de gluma din curtea RAR-ului pentru simplu motiv ca aveau un IQ cat numarul meu de la bocanc si in momentul respectiv aveam lucruri mai importante in joc. Pana la urma pierdem cel putin 300-400 lei bani dati la platforma.
BLUE R 19
Condensatorul - l-ai schimbat, verificat legaturile lui ?
Ipoteza cu nealimentarea se verifica repede, torni putina benzina in carburator si porneste daca asta era problema si nu este inecata.

Este posibila si o problema simpla si greu de intuit in acelasi timp - centrarea capacului cu delcoul datorita in special distantierului de protectie, pieselor neconforme. Tot aici si defazarea (dar si pozitia pe inaltime) lulelei cu ploturile din capac
Carbunele...
Stefan.alex78
Tocmai asta e problema...ca masina porneste foarte repede, merge rotund la rece, accelereaza, consuma destul de ok undeva la 5-6l in 75km...dar are momente la cald..cand incepe sa tuseasca pe toba. ( asta e acum in prezent)

Problema de la RAR o pun stric pe seama bujiilor. ( problema care s-a rezolvat).

Condensatorul nu l-am schimbat, crezand ca daca e sa fie stricat nu mai pornea deloc.
tatabobu
Uita-te un pic si la gaura din capacul delcoului, vezi daca au inceput sa plece crapaturi din ea. Asigura-te si ca nu ti-a aparut uzura pe unul din ploturile din el. Altceva nu-mi mai trece prin cap acum.
Stefan.alex78
Presupunand ca ar fi capacul delcou de vina ( crapaturi in el sau ploturi uzate) de ce nu face figuri si la rece?

Trebuie sa verific functionalitatea motorului la rece si o sa revin cu detali. Stiu ca sambata inainte de a pleca la parada, motorul fiind rece, dupa 1 min de soc el mergea rotund fara probleme. La fel si vineri dupa 2-3km parcursi cu masina m-am oprit la un prieten care este mecanic si prima lui miscare a fost de a asculta la toba sa vada cum merge masina si ea mergea impecabil. Din acel moment am tinut-o pornita timp de 20 minute la ralanti si apoi am mai mers alti 4-5km pana acasa. Odata ajuns acasa deja masina avea un mers neregulat si mici suturi pe toba.
La fel s-a intamplat si sambata, am plecat de la parada, masina mergea ok si ajuns acasa am sesizat iar tusea pe toba.

Daca fenomenul se repeta si la rece, inseamna ca trebuie sa verific iar aprinderea.
Daca nu se repeta atunci apare datorita unor dilatari la cald sau datorita temperaturii ce scoate din parametrii anumite piese si ramane de vazut care.
Ov
arunci condensatorul, iei capac delcou nou, bobina noua (am luat magneti marelli de la epiesa cu 76 de lei), fise noi (tesla siliconice de preferat) si neaparat asta: https://www.olx.ro/oferta/aprindere-electro...html#6bf2f0443b

n-o sa mai ai probleme niciodata smile.gif

merg cu "coctail"-ul asta pe toate masinile, de la M la R16 si toate functioneaza perfect
Stefan.alex78
Multumesc de sfat. Din ceea ce mi-ai zis tu..am facut aproape tot, mai putin partea cu aruncatul condensatorului si pusa aprinderea electronica. Ma mai chinui putin pe model vechi si daca nu vrea acolo o sa ajung.

gabize
Ai un mare laic de la mine! up.gif
Deși le-am urât din suflet, în urmă cu 25 de ani, trebuie să recunosc că mi-i drag acum când văd câte una îngrijită. Deși, de condus, nu mi-e deloc dor! Acest aspect încă-l urăsc! tongue.gif
maho
Lipsa servo? Mai trage si tu de fiare. tongue.gif
Stefan.alex78
Multumesc frumos de aprecieri.

De la ultima postare am identificat problema care imi cauza mersul neregulat al masini.
Masina mergea in suturi si la rece si la cald, am incercat sa o mai reglez si am observat ca reglajul aerului era nul, astfel am curatat si suflat putin carburatorul si apoi am verificat si eventualele gunoaie pe alimentare. Am gasit filtrul imbibat cu o pulbere alba, l-am schimbat si de atunci totul este perfect.

Nu imi dau seama de unde sa fi aparut gunoaie, poate ceva oxid din rezervor care abia dupa primul drum mai serios s-a desprins.

In plus am mai achizitionat una alta, l-am ajutat pe colegul Vlad cu refacerea unui alternator pentru sportiva lui si am facut curatenia de iarna prin debara.



30 Nov 2018, 21:36:
Bonus:

La cald: https://youtu.be/RvZ6Jdu3kg8

La rece: https://youtu.be/_QBVA2tbk-g
Stefan.alex78
Craciun fericit tuturor!

Curatenia de iarna a continuat si dupa postarea precedenta:


Au urmat cadourile:


Si nu in ultimul rand, ceva mesterit:
1) de mai bine de un an aveam planetarele cardanice si nu mi-am pus intrebarea ce model sunt, asa ca le-am desfacut burdufurile, le-am curatat si am descoperit ca sunt modelul glenzer fara burduf, dar cineva a mesterit la ele cate 3 inele per planetara, in care se pot prinde/adapta burdufuri. Pe viitor o sa pastrez sistemul, pentru o mai buna protectie.

2) Am decis ca motorul 810-02 achizitonat in vara, il pot pastra in conditii optime daca acesta este complet, cu ulei proaspat in el si functional. Astfel l-am desfacut, il voi spala, curata si sufla, ii voi schimba doar segmenti, fiind destul de uzati ( motorul are 166 xxx km ), iar linia nu cred ca o voi rectifica.
Motorul nu imi dau seama sa mai fi fost desfacut, inafara de patina lantului care a fost schimbata cu una mecanica, toate piesele sunt ale lui. Presupun ca a functionat cu ulei prost, schimbat foarte rar, de aici si urmele lasate pe cuzineti si nevoia de a schimba patina.

Si pentru el am scos de la naftalina tot ce este necesar astfel incat sa-l pot porni pe banc avand si racire: chiuloasa si partea superioara a motorului ( de pe un '70 din remat ), ulei, bujii, garnituri, pompa apa si benzina etc.



ydaniel
Domnule drag,iti recomand sa montezi o aprindere electronica Gotronic At 011 cu senzor!!!
Pur si simplu nu concep sa mai mergi cu platina si condensator in 2019!
Am montat cred ca peste 200 de aprinderi si nu am avut probleme!!
Pornire impecabila in orice situatie!
La motorul de 1289 cmc recomand bujii Denso w 16 fpu sau Eyquem A 12 C 42 S.
Stefan.alex78
Daniel, stiu ce zici. Am luat in calcul si varianta de a monta o aprindere electronica.
Ba chiar am si montat cateva, dar nu pe masina mea. Momentan inca vreau sa merg pe varianta clasica, nu poti sa iti spun exact de ce, dar inca sunt adeptul ei pe aceasta masina. Vad zi de zi circuite electronice si prefer cand ajung acasa sa mai am si ceva simplu, mecanic, clasic.

Daca te linisteste cu ceva, am comandat inca de anul trecut o aprindere electronica, sa fie, dar nu este montata. Dupa parerea mea nu conteaza anul in care suntem in acest caz, pana la urma masina nu este una de zi cu zi.

Problemele pe care le-am avut in luna octombrie nu s-au datorat platini si condensatorului ci bujiilor proaste si a unor gunoaie din rezervor. Acum nici nu pot fi sigur ca masina nu va mai avea probleme sau ca am rezolvat complet problemele anterioare, pana la urma nu am iesit decat 75km cu ea dupa 4 ani si jumatate de refacere totala.

Iar in legatura cu bujiile momentan am Denso dar nu stiu exact codul lor. Va trebui sa ma uit si revin.
Stefan.alex78
Salutari pe anul asta.

De la ultima postare s-au intamplat destul de multe, de la achizitii pentru masina si pentru viitorul proiect, pana la terminarea motorului inceput inainte de Craciun.
Sunt destule poze pe care le voi incarca, dar treptat.
sobolan
ai gresit-o cu baia,capacul culbutorilor si focul....o sa se decaleasca/deformeze,baia o sa cada mai greu la gauri iar capacul odata strans o sa se lalaie si o sa curga ulei pe langa el... unde mai pui ca are dublura capacul ala si o sa-ti ajunga prin motor tot felul de resturi arse oricat l-ai scutura down.gif
exista spay-uri de curatat fanele,benzina,triumf pentru aragazuri,detartrant,pensule,rabdare.....aveai o gramada de optiuni mult mai ok.
Stefan.alex78
....
maho
@sobolan: sunt de-acord cu celelalte solutii, dar nu cred ca focul a durat atat cat sa creeze probleme (ca deformare remanenta). Calite oricum nu cred ca sunt.
Garniturile bune sunt baza etansarii.
Stefan.alex78
@sobolan: Motorul este deja asamblat (dupa cum o sa se vada in viitoarele poze), atat baia de ulei, cat si capacul de culbutori au cazut perfect pe suruburile de fixare, nu am avut probleme la montarea lor. Nu sunt nici primul nici ultimul care recurge la aceasta solutie. Pentru curatarea si montarea acestui motor am folosit: 8 spray-uri de curatat franele, 20 litri de benzina, 3 tipuri de pensule, 6-7 tipuri de peri de sarma, apa cu presiune si tot "proiectul" a durat de pe 23 Decembrie 2018 pana pe 09 Martie 2019 ( lucrand doar in weekenduri). In concluzie, nu poti spune ca nu am incercat ceea ce ai mentionat tu sau ca nu am avut rabdare.

sobolan
interesant,n-am spus sigur ca doar asta ai facut,vad ca esti meticulos,am presupus doar...te panichezi prea repede dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.